Potencjalny system Karmy
#11
(05.05.2017, 09:06 UTC)Alexy78 napisał(a):
(05.05.2017, 08:57 UTC)Xeonary napisał(a): Uważam że combat logging albo disconnecty w trakcie walki z innym graczem, powinny prowadzić do zniszczenia statku. Dość typowe rozwiązanie w grach mmo - jak wychodzisz z gry to nie znikasz od razu (w Elite nie da się tego zrobić), ale jak z kimś walczysz i jak Cie rozłączy to raczej masz gwarancje że zginiesz. Karma nie jest najlepszą opcją w tej sytuacji.

Zgadzam się z Tobą - tutaj jednak FD nie chce stracić graczy, którzy się wkurzą, że grając uczciwie albo wywali serwer - co się przecież zawsze zdarzyć może, albo wywali domowy internet lub - jak się to zdarza u kolegi exploratora na Oculusie - nie zauważy, że 3 letnia córka podejdzie i naciśnie taki niebieski przycisk w komputerze... 
W grze się na wiele rzeczy "pracuje" (w przyjemny sposób) i utrata tychże w sposób niezawiniony przez gracza działa jak zimny prysznic - a celem, jak wiemy, FD jest utrzymanie graczy na serwerach.
Karma do mnie właśnie poprzez niestabilność rozwiązań obecnych możliwości gry i gier jako takich - nie przemawia. Sprawa nie jest łatwa - ale niech się FD martwi - my sobie będziemy dalej grzecznie latać Wink

Problem w tym że "karanie" za disconnect jest powszechne w grach i to normalne że jak znikasz z pola walki to przegrywasz. Problem w Elite jest taki że jest zdominowane przez graczy którzy boją się wyściubić nos poza strefę komfortu. Prawda jest taka, że przy częstotliwości spotkań z innymi graczami oraz PVP, szansa że akurat padnie net w momencie gdy nas ktoś atakuje są naprawdę niewielkie. No chyba że ktoś naprawdę ma taki net że średnio co 5 minut go wyrzuca, ale czy wtedy granie ma sens?! Rozwiązanie ostre, ale zdecydowanie uniemożliwiłoby combat logging i tak na prawdę najbardziej bolałoby clogerów, a nie graczy ze słabym netem.
Odpowiedz
#12
Fakt, ja przez te wszyskie lata świetlne miałem chyba raz pulpit po interdykcji.
Dla mnie też powinno być że jak wychodzisz z gry w stanie zagrożenia to automatycznie wybuch lub statek powinien pozostawać w instancji na łasce adwersarza tak długo jak on jest w tej instancji.
Odpowiedz
#13
(05.05.2017, 09:04 UTC)Baton napisał(a):
(05.05.2017, 08:23 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Co do exit to menu - timer pojawia się tylko w sytuacji zagrożenia przecież. Jak nie jesteś atakowany, to jest instant.

Ja przez ostatni dobrze ponad rok widziałem timer kilkanaście razy tylko przy okazji jak mi się statek grzał, więc wolałbym go nie mieć, a nie że jeszcze dłuższy. Oczywiście rozumiem frustrację graczy PvP.

A to nie wiem. Byłem przekonany, że pojawia się tylko w sytuacji walki. Ja używam tej opcji bardzo rzadko - np. jak muszę iść za potrzebą albo zrobić coś do żarełka i nie chcę zostawiać statku na pastwę losu. Robię to jednak zawsze na stacji (full role play mode on), więc nigdy nie widziałem jeszcze timera. Jak gram to gram i wychodzę z gry jak kończę grać - do pulpitu.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#14
Genialny system 10/10

Odpowiedz
#15
Tak dla ścisłości - zgodnie z tym co mówił Sandro, ten system ma działać tylko w sytuacjach interakcji między graczami (aka PVP) i ma za zadanie stopniowe karanie "złych" zachowań w grze. Im dłużej regularnie robisz "złe" rzeczy (np. notorycznie mordujesz innych graczy w o wiele słabszych statkach), tym większe obostrzenia w nie-anarchistycznech systemach.

Aczkolwiek uważam, że wraz z tym systemem powinni wprowadzić coś podobnego do tego, co proponuje Harry: https://forums.frontier.co.uk/showthread...ost5478603

Myślę, że połączenie tych dwóch rzeczy rozwiązałoby problem gankerów i grieferów.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#16
(05.05.2017, 09:53 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Myślę, że połączenie tych dwóch rzeczy rozwiązałoby problem gankerów i grieferów.
Podpisuję się pod tym Smile
Odpowiedz
#17
Bzdurny pomysł uderzenie w stacje bo nie potrafię latać ma być równie złe jak wyciąganie kable bo ktoś mnie przechwytuje. Różnicą ma być jedynie wielkość kary, kolejne mnożenie bytów ponad potrzebę. Może zwyczajnie zostawiać bezbronny statek przez dłuższy czas ew. na zawsze tak aby mógł być odnaleziony i zniszczony.
CO TO JEST SHOUTBOX, CO TO JEST SHOUTBOX, CO TO JEST SHOUTBOX
Odpowiedz
#18
(05.05.2017, 10:14 UTC)Zakrecony Termos napisał(a): Bzdurny pomysł uderzenie w stacje bo nie potrafię latać ma być równie złe jak wyciąganie kable bo ktoś mnie przechwytuje. Różnicą ma być jedynie wielkość kary, kolejne mnożenie bytów ponad potrzebę. Może zwyczajnie zostawiać bezbronny statek przez dłuższy czas ew. na zawsze tak aby mógł być odnaleziony i zniszczony.

Za uderzenie w stację nic Ci nie grozi. 

Jeśli wsiądziesz do kogoś na statek i zaczeniesz strzelać z jego wieżyczek do stacji - wtedy dostajesz bad karma. 

Weź też pod uwagę, że ten system ma działać rozciągnięty w czasie, tak że za jednorazowy wybryk też nic Ci nie grozi, ale jak będziesz to robił ciągle, to stopniowo będą na Ciebie nakładane coraz większe ograniczenia / kary. 

Moim zdaniem to rozsądne rozwiązanie.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#19
Ten cały system karmy implikuje że jeśli będę walczyć PvP z czasem coraz trudniej będzie mi przelecieć przez system z hi security bez bycia bez przerwy wyciąganym, no bajka rozwiązanie -_-'
Powodzenia dla takich napiętnowanych graczy w uczestniczeniu w CG w inny sposób niż paląc system.
W jaki sposób określić czy statek jest o wiele czy tylko trochę słabszy? Ja głownie latam dużymi statkami, kasuję sporo Pythonów i Fdli czasem Vulture czasem Cobr bo w wingu wroga często lata spory wachlarz statków, dla gracza w dużym statku są teoretycznie tylko 3 statki zdolne stawić mu czoła, 3 z 30? Czyli 90% celów generuje mi złą karmę? Nie trzeba wielkiej wyobraźni by zrozumieć że z czasem ziarnko do ziarnka sprawi że każdy zajmujący się PvP będzie upierdliwie wyciągany non stop bo chce np dolecieć do Founders World :/
Sorry za rant ale muszę zobaczyć na własne oczy jak to będzie wyglądało zaimplementowane zanim zmienię zdanie.

Co do 60 sek przy opcji wyloguj... Moim zdaniem to będzie tylko upierdliwe dla ludzi dla których nie powinno. A nadal to nie rozwiązuje problemu gryzienia kabla. Kto normalny decydując się na combat log robi to inaczej niż ubijając proces?
Zamiast tego niech zrobią sztywne 30 minut przez które statek wisi w przestrzeni po wylogowaniu. W ten sposób wylogowujesz się albo na stacji albo w przestrzeni gdzie i tak nie grozi ci atak. Wystarczyłoby żeby gracz znikał z mapy i gra nie generowała mu nowych NPCów po wylogowaniu.
Odpowiedz
#20
Słuchajcie, to jest na etapie wczesnej dyskusji, jakbyście mieli dobry pomysł albo widzieli jakieś oczywiste błędy tego co Sandro opisał to by dobrze było napisać w sposób cywilizowany w tamtym wątku na FF.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jak oceniasz nowy system mikrotansakcji w Elite (wprowadzenie Arx) Mathias Shallowgrave 32 7,829 10.12.2019, 14:30 UTC
Ostatni post: wanakamura
  Colonia przebranżowiła się w system High Tech Mathias Shallowgrave 3 975 13.06.2019, 15:34 UTC
Ostatni post: Kuba Wolf
Exclamation [FDEV] Nowy system raportowania bugów Mathias Shallowgrave 0 450 03.04.2019, 12:16 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości