Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.

Użytkownik
  

Hasło
  





Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

Statystyki
» Użytkownicy: 1,946
» Najnowszy użytkownik: Mariompl
» Wątków na forum: 5,243
» Postów na forum: 123,693

Pełne statystyki

 
  Mini AX-Poradnik uzupelniajacy
Napisane przez: Dziadostwo - 16.01.2020, 19:36 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (1)

Poniższego tekstu proszę nie traktować jako pełnoprawnego poradnika, czy czegoś w rodzaju „prawdy objawionej” nie podlegającej dyskusji. To garść wskazówek, które niekoniecznie znajdują się na wszelkiej maści tutorialach dostępnych na m.in. na serwisie youtube, czy opracowananiach napisanych przez inne szwadrony. Dużo osób wychodzi bowiem z założenia, że skoro „AXI każe tak robić, to trzeba to naśladować bez zastanowienia”. Tekst napisałem w oparciu o własne doświadczenie, choć oczywiście nie jestem AX-asiorem. To tylko uzupełnienie w formie mini-poradniczka.


Sprawą pierwszą będzie mój build, który oczywiście zamieszczam tutaj: https://s.orbis.zone/5pm2. Gdyby link nie dzialal, udostepnie go ponownie. Jest rowniez dostepny na INARA:
https://inara.cz/cmdr-fleet/190246/1129221/

[Obrazek: 8cemCvm.jpg]


Dlaczego tak, a nie inaczej? Już się tłumaczę.

1) Postawiłem na Kraita MK II ze względu na jego prędkość i zwrotność. Spore znaczenie przy tym wyborze miały również hardpointy, oraz ich rozstaw/skupienie pocisków przy odpowiedniej odległości. Krait ma również odpowiednie sloty, możliwość zamontowania hangaru SLF, dobrą gospodarkę cieplną, fajny dystrybutor, oraz przyzwoitą ilość hulla, którą oczywiście należy z niego wycisnąć przez inżynierkę. Poza tym, jest to mój ulubiony statek.
2) Jako uzbrojenie wybrałem guardiańskie gaussy (2 średnie oraz 1 mały na górze). Jak dla mnie, to idealny kompromis, jeśli chodzi o relację siły ognia do generowanej przez statek temperatury. Shard Canonny to również bardzo dobra broń na interceptory nie większe niż Cyclops, ale ich wadą jest niestety konieczność podejścia bardzo blisko celu (tak jak przy fragach), co po strąceniu 1 serca jest już dość karkołomnym przedsięwzięciem.
3) Flak Canonny zamontowałem w ilości 2 sztuk, na górze. Wybrałem dwa, ponieważ dzięki temu szybciej uporamy się ze swarmem, który de facto jest głównym źródłem obrażeń, jakie otrzymujemy w walce z Interceptorem.  Oczywiście, czysty DMG brany z hulla to nie jedyna rzecz, której należy się obawiać. Podczas walk AX bardzo mocno obrywamy po modułach.
4)Jak pewnie sami zauważacie, mam tylko 700 jednostek tarcz i na dodatek są to „biłejwy” z efektem fast charge. Shield booster z kolei jest tylko jeden. Zależy mi na szybkim ładowaniu padniętych osłon, ale o tym napiszę parę parę zdań więcej przy opisie mojego stylu walki. Slot dla utility wolałem przeznaczyć na heatsinki ze względu na posiadane przeze mnie gauss canonny.
5) Pozostałe moduły, na które zwrócę uwagę to wzmocniony life support (przy walce z Thargoidami bardzo mocno obrywamy po modułach, więc warto go zabezpieczyć), kwestia posiadania AFMU i dystrybutor modowany na systemy. Dlaczego? Przy tak słabych tarczach należy liczyć się z tym, że będą one często padać, co wiąże się z dużym poborem prądu z dystrybutora. Energia dla systemów jest nam równie potrzebna, co ta, którą dajemy na bronie. Nieraz już przejechałem się na tym, że zostałem unieruchomiony polem EMP z powodu braku możliwości jego użycia.

No to wskakujemy do (Cy)clopsa.


Po pojawieniu się w instancji stajemy sobie spokojnie w miejscu. Nic nie kombinujemy, ponieważ to nie buda przychodzi do psa Smile Co najwyżej, możemy sobie ustawić widok prawego panelu na zakładkę z modułami – będziemy tam nieraz zaglądać podczas walki.

[Obrazek: v4vBzIb.jpg]


Pierwsza rzecz, jaką robimy po thargoidzkim skanie to odsuwamy się do tyłu. Dystans powinien wynosić więcej niż 500m. Dzięki temu Cyclop nie „zatrąbi” w ramach ostrzeżenia i najprawdopodobniej nie wypuści zawczasu swarma - zyskamy w ten sposób parę cennych sekund, które warto spożytkować na zafundowanie mu pierwszego zawału. Wyciągamy wtedy broń, wypuszczamy SLFa (jeśli go mamy). Czasu będziemy mieć jeszcze więcej, gdy damy mu się obrócić „plecami” do nas. Zanim cokolwiek zrobi i  obróci się z pretensjami, to serce będzie już odsłonione.


Po szybkim strąceniu serca (zakładając, że mamy tego dnia dobrego cela) walimy FA-off i boost – klasyczne dawanie dyla. Jeśli musimy zregenerować tarcze – nabieramy dystansu, wyłączamy shield boostera by osłony wstały szybciej i ew. korzystamy z AFMU jeśli np. swarm mocno uszkodził nam szybkę – jest ona najsłabszym punktem tego statku, podobnie jak w Chieftain’ie. Oczywiście, nie spuszczamy z oka ani Interceptora, ani swarma. Za bezpieczny dystans od Cyclopa można uznać ok. 3.5-4km, bo tyle wynosi zasięg jego działek. Jeśli odpalimy heatsinka, to będzie mu znacznie trudniej nas trafić podczas odwrotu.


Jeśli jesteśmy względnie cali i nie musimy się regenerować, a Cyclops ma jeszcze tarcze, to jest to najlepszy czas, by zająć się swarmem. Dwa flaki powinny szybko go zlikwidować, lub przynajmniej zredukować do ilości, która będzie już względnie niegroźna. Pamiętajmy jednak o tym, że po utracie serca (lub wejściu w stan „enrage”) nasz przeciwnik może b.szybko uzupełnić swój śmiertelny rój. Warto monitorować jego stan liczebny, szczególnie przy każdym „regeneracyjnym” odskoku. Panel z kontaktami jest bardzo pomocny, nie musimy się obracać by targetować po kolei.


Warto wspomnieć również o tym, że oprócz wielkości liczebnej roju, trzeba również zwracać uwagę na jego szyk, ponieważ nasze flaki nie zawsze będą jednakowo skuteczne pomimo celnych trafień.  Czasem lepiej zrobić szybki unik i poczekać na „przegrupowanie”, niż marnować cenną amunicję. Więcej informacji o szyku, znajdziecie ->tutaj

W kwestii cela, mogę powiedzieć tyle, ze na dystansie mniejszym niż 2km, swarm z reguły leci prosto na nas (chyba, ze będzie gonić nasz myśliwiec lub kolegę)

Nie należy jednak się zbytnio ociągać . Czas działa tu na naszą niekorzyść, gdyż istnieje ryzyko iż Interceptor wejdzie w stan „enrage”, co w tłumaczeniu na ludzki język oznacza mniej więcej tyle, co „wścieklizna”, czy „okres” (Thargoidzi są jednopłciowi i są to samice).


Interceptor w tym stanie błyskawicznie odnawia swarmy, które niemalże od razu formują rakietę uszkadzającą nasze moduły w stopniu bardzo znacznym. Pamiętajmy, że po strąceniu każdego serca, mamy ok 5-7min na zniszczenie kolejnego zanim nasza panienka się zdenerwuje. Terapia szokowa z gaussa oczywiście błyskawicznie otrzeźwi ogarniętą szałem pacjentkę i stan ten nie jest trwały Smile


Jeśli ze wszystkim uwijamy się względnie szybko, przeciwnik ma jeszcze tarcze, a my dysponujemy SLFem...warto rzucić myśliwca w ramach mięsa armatniego z rozkazem „attack target” by ten osłabił mu resztki shielda. Szkoda bowiem naszej amunicji i cennych punktów hulla. Nie ma również potrzeby, by narażać się na „piorunujące” ataki (b.mocno uszkadzają moduły), czy żrące rakiety – tzw. kozactwo prędzej czy później nas zgubi, szczególnie przy większych interceptorach typu Basilisk, Medusa, czy Hydra.


Jeśli już wspomniałem o piorunach i causticach, powiem również o EMP, czyli polu wyłączającym nasz statek na dobre kilkanaście sekund. Przez ten czas Interceptor i swarm robi z nami co chce, co niekiedy kończy się natychmiastowym teleportem do najbliższej stacji poprzez ekran rebuya. Jeśli chcecie trafić shutdown field neutraliserem w odpowiedni moment, to po prostu policzcie pod nosem (spokojnym, normalnym tempem) „sto dwadzieścia jeden, sto dwadzieścia dwa, sto dwadzieścia trzy” (w międzyczasie przerzucając wszystkie pipsy na systemy), gdy tylko covas skończy czytać komunikat „Energy surge detected”. Po tych 3sekundach wciskacie przycisk od neutralisera i trzymacie go tak długo, dopóki fala paraliżująca nie ustanie.


W telegraficznym skrócie: doskok-odskok-doskok. To cała filozofia.


[Obrazek: 2g1wJw0.jpg]

Wydrukuj tę wiadomość

  Mapa włości TWH
Napisane przez: BialoBrody - 12.01.2020, 19:16 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Odpowiedzi (15)

Jakiś czas temu na dis pojawiło sie pytanie "Jak wyglądają włości TWH?". Ponieważ gra ED jest trój-wymiarowa wizualizacja do mapy 2d jest nieco utrudniona. Niemniej jednak podjołem się tego zadania (sam byłem ciekaw jak to wygląda).

Założenia:
1) Stan posiadania na początek grudnia 3305.
2) Zasięg wpływów to 5 Ly od sytemu.
3) Mapa zrobiona na arkuszu A2.
4) Nie jestem grafikiem.

miniaturka:

w formacie pdf:

Tłumaczenie (się):
1) Zabrałem się za to na początku grudnia, jednak RL kazało mi odłożyć grę na bok.
2) Z powyższego powodu mapka jest nieskończona (na pewno dodam nazwy pozostałych systemów).
3) Myślę jeszcze nad dodaniem symboli stacji dostępnych w systemach.
4) Hacze wybrane na Marchie wyglądają tak jak wyglądają, gdyż gdy próbowałem zastosować pełne hacze (z różnymi wartościami transparentności) w miejscach nachodzenia więcej niż dwóch marchii, czytelność spadała do "zera".
5) Zastanawiam się nad dodaniem linii granicznej na każdej marchii. (Może to poprawi czytelność).

Krytyka:
Każda forma krytyki mile widziana (również weź ić stont!). Chętnie przyjmę wszelkie sugestie, co zmienić (szczególnie proszę o sugestie dotyczące barw - mam z tym problem), co dodać, co usunąć.
Postaram się w miarę możliwości RL pchać mapkę do wyładnienia (z waszą pomocą).

Wydrukuj tę wiadomość

  Kolonia Sobieski - Księga Gości
Napisane przez: Fenyl de Lechia - 12.01.2020, 17:36 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Odpowiedzi (15)

W związku z bardzo dobrym pomysłem kolegi @Gnievmir otwieramy oficjalną Księgę Gości Kolonii Sobieski.

Byłeś, widziałeś, chcesz się pochwalić? Ten wątek jest do tego.

Zasady:
- jak to bywa w księgach gości, przysługuje jeden post na wizytę,
- nie odpowiadamy na wpisy w tym wątku, nie cytujemy, nie offtopujemy - wszystkie tego typu posty będą kasowane.



Pozwolę sobie rozpocząć Smile
Kolonię zakładałem "tymi rencoma" i byłem w niej wielokrotnie - nie sposób spamiętać ile.

Niby outpost jakich tysiące w grze, ale jakoś inaczej się na nim ląduje wspominając tysiące skoków wyładowaną ulotkami Anakondą, które były potrzebne do jego założenia.

o7

Wydrukuj tę wiadomość

  Szybkie farmienie danych
Napisane przez: Hubal - 22.12.2019, 12:35 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (2)

Witajcie, 
Dziś chciałbym przedstawić (według mnie) najbardziej efektywny, a jednocześnie wydaje mi się, że niezbyt popularny, sposób farmienia danych dla inżyniera poprzez kradzież danych z Megashipa badawczego Cave Johnson Memorial Science Lab.


1. Potrzebne Wyposażenie:
- Potrzebujemy statek, i właściwie każdy się nada, ale w miarę możliwości dobrze by było gdyby był zwrotny i posiadał przyzwoity zasięg skoku (systemy docelowe znajdują się około 400 lat świetlnych od Sol - coś w stylu ASPa, DBXa lub Kraita Phantoma.
- Kluczowy element - Recon Limpet Controller  
- Potrzebne będzie miejsce w ładowni na wspomniane limpety - polecam zabrać około 40, ponieważ taka ilość pozwoli na zebranie pokaźnej ilości danych. 40 limpetów zejdzie w około 50 minut do godziny, więc już powoli zaczniecie wzywać o pomstę do nieba. Nie zapomnijcie o limpetach 
- Następne 2 moduły każdy statek ma, ale wspomnę o nich dla jasności - potrzebny będzie Data Link Scanner i Discovery Scanner.


2. Metoda farmienia:
Cave Johnson porusza się po stałej trasie przelotu:
IRUSAN                                        X
HYADES SECTOR BQ-Y D91       A
HIP 18833                                   A
Maia                                             X
HYADES SECTOR AF-Z B4          A
HIP 21918                                   X

X - System z poziomem bezpieczeństwa low lub wyższym
A - System Anarchistyczny

Zaznaczyłem jaki poziom bezpieczeństwa posiadają systemy na trasie przelotu, ponieważ w tej metodzie interesują nas wyłącznie systemy anarchistyczne.
Zaczynamy naszą przygodę od patrolu systemów w stanie Anarchii na trasie przelotu. Używając Discovery Scannera, a następnie Full Spectrum Scannera, wyszukujemy sygnałów wydawanych przez Megashipa. Kiedy znajdziemy nasz cel, lecimy do niego i postępujemy według tego schematu:

  • Skanujemy okręt za pomocą Data Link Scannera
  • W lewym panelu w zakładce Target zaznaczamy Hackable Data Transmitter
  • Skanujemy Hackable Data Transmitter za pomocą Data Link Scannera i w 1 panelu w zakładce Sub Target zaznaczamy Limpet Docking Point
  • Podlatujemy do statku i ustawiamy się w takiej pozycji, żeby widać było przed dziobem statek jak i sam Hackable Data Transmitter
  • Wysyłamy Recon Limpeta, który po podłączeniu się do HDT zacznie go, no cóż, hakować
  • Po kilku sekundach cieszymy się porcją danych w naszym magazynie : )
  • Robimy relog i sekwencja zaczyna się od nowa
Cave Johnson w swojej wielkomyślności zapewnia nam wszystkie grady danych, i prawie wszystkie ich rodzaje, przy czym warto wspomnieć, że grade 5 nie jest rzadkością.

Cały proces, kiedy wejdziecie w wprawę, zajmie trochę ponad minutę.

Ktoś mógłby spytać: Ale Hubal, czemu tylko systemy Anarchistyczne? - No więc dla tego, że jeśli zaczniemy hakować statek w systemie cywilizowanym, to dostaniemy karę za każde skanowanie, plus jest ryzyko że zabiją nas służby porządkowe.

Inne pytanie, które samo przychodzi na myśl: Czy wszystkie statki w systemach anarchistycznych można w ten sposób okradać? - Nie, tylko statki badawcze wchodzą w grę, ponieważ one jako jedyne nie są uzbrojone.

Aczkolwiek, żeby być kompletnie szczerym, to jest sposób na okradanie statków badawczych w systemach innych niż anarchistyczne. Polega on na wyłączeniu absolutnie wszystkich modułów poza limpetami, cargo hatchem, sensorami i life supportem. To powinno zmniejszyć naszą sygnaturę cieplną do około 20% (oczywiście nie na długo, ale to całkowicie wystarczy). Po relogu należy znowu wyłączyć thrustery, ponieważ one jako jedyne włączają się same.
Po skończonym farmieniu polecam oddalić się od statku w podskokach : ).

Cave Johnson przemieszcza się między systemami co tydzień, razem z tickiem serwera.

Dziękuję za uwagę i mam nadzieję, że ta metoda pomoże Wam zmniejszyć grind przy zdobywaniu danych w ED do minimum  Smile 

Specjalne podziękowania dla cmdr Spaghetti-o_O za pomoc przy tworzeniu poradnika.

Wydrukuj tę wiadomość

  Mechwarrior 5 Mercenaries
Napisane przez: L.BISHOP - 13.12.2019, 08:31 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (7)

Wyszedl 10tego grudnia, grafika i pobiezny gameplay wygladaja slicznie. Bardzo malo filmow do tej pory jest, a juz nic nie widzialem od rodakow. Czyzby dlatego, iz gra jest tylko na EPIC? 

https://youtu.be/JmT4GFRGyTU?t=1407


Mozna grac w kooperacji, wiec zapytuje, czy ktos z husarzy zainteresowany poprowadzic lance?

Wydrukuj tę wiadomość

  Raport - The Holdstock Report
Napisane przez: FIKUS - 24.11.2019, 20:38 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Odpowiedzi (7)

[Obrazek: U9ziAcB.png]


Niedawno w moje ręce wpadł ciekawy "Raport" i chciałem się nim podzielić. W skrócie wyjaśnia początek wielkiego spisku galaktycznego, ale nie tylko bo jest w nim sporo informacji o TDW no i czym jest albo może być legendarna RAXXLA.


Nie przeanalizowałem całego bo jest tego sporo i w języku Angielskim (przydał by się ktoś do przetłumaczenia) ale po powierzchowny przeczytaniu śmiem twierdzić że jest on najbliższy prawdy, poza tym jest napisany przez grupę znaną wszystkim poszukiwaczom "Children of Raxxla"

O to: "The Holdstock Report"

Wydrukuj tę wiadomość

  [Role Play / Hard] Zagrajmy w The Outer Wolrds
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 14.11.2019, 15:47 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (3)

Niedawno zacząłem roleplayową serię Let's Play z gry The Outer Worlds. Wiem, że serie typu "Zagrajmy w..." nie są zbyt popularne, ale mam nadzieję, że kilka zasad, które przyjąłem przyczynią się do jej większej atrakcyjności i wartości rozrywkowej. 

Więcej informacji w Preludium, a w skrócie:

 - Gram na najwyższym poziomie trudności z opcjami survivalowymi
 - Powyłączałem niektóre elementy HUD (pasek zdrowia wrogów, pasek wykrywania gracza etc.)
 - Gram w duchu role play (nie podejmuję decyzji, które nie pasują do osobowości postaci, którą stworzyłem etc.)


Nowe odcinki w każdy czwartek! Może znajdzie się ktoś chętny do oglądania - zapraszam!



Wydrukuj tę wiadomość

  Rangi Federacji i Imperium po ugrade gry 10.3305
Napisane przez: Trufel Aubaris - 09.11.2019, 07:48 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (7)

PORADNIK SZYBKIEGO UZYSKANIA RANG FEDERACJI I IMPERIUM

Ponieważ wcześniejsze poradniki mocno się zdezaktualizowały, a do grona Husarii dołączają ciągle nowi Kadeci (i nie tylko oni) pomyślałem, że warto popełnić poniższy poradnik, czyli jak szybko i bezboleśnie uzyskać rangi Federacji (Federation Ranks) i Imperium (Imperial Ranks). Metody na rangi federacyjne są dwie i każda zdecydowanie inna, natomiast na rangi imperialna jest banalnie prosta i analogiczna do jednej z metod na zdobycie rangi federacyjnej.

Dla kogo jest poradnik?

Poradnik jest dla każdego, kto musi po ostatnim upgrade gry pozyskać rangi. Nie tylko nowi Kadeci mają taką potrzebę, ale także wielu doświadczonych Komandorów, którzy miesiącami odkrywali nowe układy, ale nie mieli wcześniej czasu na grind ranków. 

Po co mi te rangi?

Może wiesz doskonale po co są rangi Federalne i Imperialne w grze, ale skoro już poradnik powstaje, to wyjaśnię, że bez nich nie ma dostępu do niektórych ważnych i ciekawych systemów (np. Sol), ale także dzięki nim mamy "licencję" na używanie fantastycznych statków (np. Imperial Cutter, Federal Assault Ship). Statki te mają bardzo dobry stosunek ceny do możliwości, a poza tym niektóre zadania w grze są po prostu łatwiejsze, jeśli je mamy. Ostatnią sprawą jest po prostu chęć odblokowania ich. W obu przypadkach jest ich po 14, przy czym "zaledwie" 12 wymaga odblokowania pełnej gamy statków. Reszta jest dla zaspokojenia naszego ego (jeśli ktoś chce posiadać tytuł Księcia lub Króla w Imperium).

Rangi imperialne
[Obrazek: O3R8JqN.png?1]

Rangi federacyjne
[Obrazek: U5El45G.png?1]

Jak do tego dojdzie, czyli o co c'mon?

Rangi Imperium - jest jedna, bardzo szybka metoda, czyli misje kurierskie.
Rangi Federacji:
  1. Jak w przypadku rang imperialnych, czyli misje kurierskie, które mogą być połączone z misjami transportowymi
  2. Ratunek pasażerów z uszkodzonych stacji (Damaged Station) i transport ich na statki ratunkowe (rescue ship)
Co do tego mi potrzebne?

O dziwo niewiele... 
  • statek  - najlepiej nieduży statek, którym najbardziej lubicie latać. Musi mieć możliwość lądowania na outpostach, czyli każdy, który nie wymaga lądowiska w rozmiarze L. Idealnie do tego nadają się nieduże i zwrotne statki np. ASP Explorer, Diamond Back Explorer, Python (jak ktoś się lepiej czuje w czymś jednak cięższym i do drugiej metody na rangi federacyjne, ale o tym później).  Rangi można wbić nawet Sidewinderem.
  • wyposażenie statków - statki dobrze, jak są szybkie i zwrotne, a więc dobry Thruster, FSD i Power Plant. Według mnie podstawowym wyposażeniem jest także Advanced Docking Computer (wiem, nie ciskajcie gromów!), ponieważ latanie od stacji do stacji da wam w kość, chyba że koniecznie chcecie odbyć za jednym zamachem trening ręcznego lądowania na wszystkich typach stacji po wielokroć. Asystent SC też się może przydać, chociaż już mniej, niż wspomniany ADC. Broń nie jest niezbędna, ale jak to bywa przy robieniu misji czasami NPC nas będą próbowały wyciągać z SC, więc jeśli czujecie się bezpieczniej z nią, to nie zawadzi. Jeśli nie chcecie się wdawać w potyczki z nimi wystarczy zwrotność i unikanie interdykcji (dlatego zwrotność jest dosyć ważna). Podczas robienia misji skoki są zaledwie między dwoma systemami (ok. 8-10 Ly), więc nawet Fuel Scoop nie będzie potrzebny. Jakoś do miejsca wykonywania misji jednak dolecieć trzeba, więc ja lubię go mieć... Opcją mogą być Cargo Racki (potem wyjaśnię, że bywają przydatne), ale można je również kupić na miejscu, więc wtedy można podjąć decyzję.
  • czas - podobno rangi imperialne można zrobić cięgiem nawet w 6 godzin, ale ja zalecam jakiś spokojny weekend. Federacyjne pewnie trochę dłużej, chociaż w przypadku metody nr 2 niekoniecznie...
  • cierpliwość - misje są powtarzalne i odrobinę w nich nudy, ale jak ktoś potraktuje to jako element gry, to wcale nie musi być nudno. Od czasu do czasu jakiś NPC nas wyciągnie z SC i robi się momentami nawet ciekawie  Tongue
  • ulubiona używka - piwko, fajeczki lub yerba mate (jak w moim przypadku). Alkoholu w nadmiarze nie zalecam, bo jednak czujność przed natarczywymi NPC jest po nim trochę osłabiona, ale z drugiej strony rozumiem, że niektórzy piloci boją się po trzeźwemu latać...  Biggrin
No to lecim!!!

Metoda 1 - wspólna dla rang Federacyjnych i Imperialnych, czyli misje kurierskie. Różnice dla nich wyjaśnię w trakcie opisywania.

Rangi Federacyjne
Wykonuje się je właściwie niezwykle łatwo. Po prostu wymagają trochę czasu, ponieważ polegają na lataniu pomiędzy stacjami. Najlepiej wybrać blisko położone od siebie systemy z odpowiednimi stacjami, gdzie frakcja federacyjna ma coś do powiedzenia Smile Żebyście nie musieli długo szukać polecam Ceos i Sothis. Mamy tam odpowiednio 4 i 5 stacji, gdzie dostępne są misje. Najłatwiej jest wylądować na pierwszej po wskoczeniu do któregoś systemu i zacząć od misji kurierskich. Nie wymagają one żadnego specjalnego statku, nawet cargo. To drugie może być przydatne, jeśli dodatkowo chcemy brać misje transportu towarów. Wybieramy więc te, w których dostaniemy dużo reputacji, czyli REP+, REP ++ itd. Im więcej ++++ za REP, tym szybciej nam pójdzie. Misje kurierskie mają przeważnie + lub ++. ale transportowe już więcej. Oczywiście są też Combat i wiele innych, ale poradnik dotyczy metody prostej i łagodnej. Reszta zależy od Was.  Blush Poniżej przykład, że misja transportowa ma kilka tłuściutkich ++++ (i do tego przydadzą się ładownie cargo, o których wspomniałem wcześniej)

[Obrazek: Eg0BBCb.png?1]

Po wylądowaniu na stacji udajemy się do Mission Board 
[Obrazek: VtCQHcV.png?1]

a następnie w liście rozwijalnej typów misji wybieramy REPUTATION

[Obrazek: zQwTjSP.png?1]
i wybieramy sobie po kolei misje np. kurierskie. Oczywiście jeśli jesteśmy w Sothis, to takie do Ceos lub odwrotnie. Nie ma co się rozpraszać na okoliczne lub inne systemy.

[Obrazek: YxOSI4m.png?1]
Po wybraniu odpowiednich misji w jednej stacji lecimy w danym układzie do kolejnej w pobliżu i dobieramy misje, aż weźmiemy ich maksymalnie 20. Powyżej tej ilości otrzymamy komunikat, że więcej nie można i tyle...  Cool Lecimy więc np. z Ceos do Sothis i po kolei zdajemy misje, ale w tym miejscu najważniejsza uwaga. Misje sprzedajemy nie dla kasy, ale dla REPUTACJI, wiec zawsze, ale to zawsze wybieramy REPUTACJĘ!!! Chyba, że się nie da inaczej, bo czasami się nie da, wiec wtedy wybieramy kasę+reputację (to można już wychwycić biorąc misję). Przykład sprzedaży poniżej.

[Obrazek: 7o8ry9p.png?1]

Kiedy będziemy zdawać misje kolejno, to w prawym panelu (klawisz 4) możemy podejrzeć, jak nam rośnie ranga konkretnej frakcji (opisuję teraz federacyjne, więc tutaj 76%). W związku z tym, że ilość + różnie się przekłada na przyrost %, więc nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć jak się będzie zmieniał Wam pasek postępu. W każdym razie, jak tylko uzyskacie 100%

[Obrazek: 5OoA5Ya.png?1]

Poszukujecie misji FEDERAL NAVY JOB. Takie misje pojawią Wam się przeważnie dopiero jak uzyskacie 100% postępu do kolejnej rangi, ale to nie jest reguła. W tym miejscu mały trik. Tego typu misje pojawiają się różnych typów. Jeśli zależy wam na konkretnej odmianie np. kurierska, a widzicie Bounty Hounting (BH), to wychodzicie z Mission Board i wchodzicie ponownie. Nie ma właściwiej? No to znowu wychodzimy i tak aż do skutku, aż się pojawi właściwa. Kolejny trik polega na tym, że jak bierzecie misje w stacji i zaczyna ich brakować ponownie wychodzimy z Mission Board i wchodzimy, a one się czasami odnowią. To pozwala na zaoszczędzenie czasu na lataniu pomiędzy wszystkim stacjami.

[Obrazek: jxDea8V.png?1]

Misję FEDERAL NAVY JOB sprzedajecie oczywiście za Repy, a nie kasę. Wtedy mając 100% paska postępu i wymieniając za reputację otrzymacie cudowny komunikat w panelu 2, że uzyskaliście rangę!

[Obrazek: aYNQKJW.png?1]

I powtarzacie czynności, aż uzyskacie satysfakcjonujący Was poziom rangi. Po uzyskaniu 4 rangi Pretty Offcer możecie udać się do Sol i tam wykonać dla odmiany w podobny sposób misje lub przewozić pasażerów. To jest druga, świetna metoda, o której za trochę... W każdym razie w ciągu ok 4,5 h udało mi się zrobić rangi jak poniżej:

[Obrazek: Ccgdj2F.png?1]

Rangi Imperialne
W przypadku rang imperialnych jest dużo prościej, bo latamy również pomiędzy dwoma systemami, ale w każdym z nich jest po jednym Outpoście. Musicie mieć więc statek z możliwością lądowania na lądowiskach S i M. Moje wykonałem eksploracyjnym DBX-em, którym latało mi się świetnie.  Aby wykonać misje należy się udać do Ngalinn i do Mainani.
Reszta jest absolutnie identyczna z pozyskiwaniem rang federacyjnych. Plus jest taki, że latamy od outpostu w Ngalinn do outpostu w Mainani i z powrotem, aż do pozyskania odpowiednich rang. Triki z odświeżaniem misji działają identycznie. Przy dobrym spięciu dwóch połówek siedziska można latać najlepszym statkiem od imperialnych (i zarazem najdroższym) już po ok 6h!

Metoda 2 - wiadoma mi dla rang Federacyjnych
Polega na ewakuowaniu pasażerów z uszkodzonych stacji na statki typu Rescue Ship. Do tego niezbędny jest statek z kabinami pasażerskimi (typu economic) i heat sink-ami. W uszkodzonych stacjach przeważnie panuje wysoka temperatura, więc się przydają. Dodatkowym utrudnieniem jest brak asysty lądowania i startowania. Po prostu na takich stacjach systemy automatycznego lądowania są także niesprawne więc Advanced Docking Computer jest bezużyteczny. Misje tego typu więc są raczej dla pilotów dobrze wprawionych w lataniu bez wspomagania, a to w warunkach wysokiej temperatury i możliwości przegrzania naszego statku wymaga sporej wprawy i szybkości działania. Do takich misji świetnie nadaje się Python z kabinami, ale oczywiście latajcie czym chcecie. Tutaj także przydaje się statek z możliwością lądowania na padach M, bo może się zdarzyć konieczność ewakuacji z outpostów (to też stacje...).
O ile uszkodzone stacje można znaleźć bez problemu np. na Inarze (link do aktualnie uszkodzonych stacji), to niestety, ale w ostatnim czasie kombinacja takich stacji z podstawionym Rescue Shipem jest rzadka. A to jest idealne zestawienie, ponieważ takie statki są oddalone o kilkanaście lub kilkadziesiąt Mn od uszkodzonej stacji. Latamy jak wahadłowiec i bardzo szybko ratujemy pasażerów. Przewożenie ich do pobliskich stacji lub systemów zajmie nam więc dużo więcej czasu, niż podana metoda nr 1. Po pierwsze misji możemy zabrać 20 i w dodatku sprzedawać po kolei na stacjach, a po pasażerów musimy wracać do uszkodzonej bazy i ponownie lecieć ich dostarczyć. Jeden kurs jałowy. Nie ma co kombinować. Tylko Rescue Ship w pobliżu nie jest marnotrawstwem czasu, bo... jest tak blisko, że nie ma co się szczypać Biggrin
Filmik, jak znaleźć takie stacje w grze i jak w praktyce wygląda, to co opisałem poniżej:



link

Ponieważ to mój pierwszy poradnik, to bardzo proszę o konstruktywne i skuteczne chłosty  Biggrin [EDIT: 10.11.2019]Nie wiedzieć czemu umieszczane przeze mnie zdjęcia się nie wyświetlają, więc w przypadku problemów proszę o klikanie w linki, które dodałem poniżej screenów. 
Zdaję sobie sprawę, że popełnione przeze mnie powyżej treści nie są pozbawione wad, a niektórym mogą się wydawać wręcz uwłaczające, ale proszę pamiętać, że ów poradnik jest dla osób, które potrzebują jak najprostszego wyjaśnienia. Mam nadzieję, że się udało i po nowych updatach gry będzie pomocny.

Serdecznie dziękuję Cmdr ronin_htd za pomoc w naprawieniu błędów z wyświetlaniem zdjęć.

Wydrukuj tę wiadomość

  [PHOTO] Obok
Napisane przez: wanakamura - 06.11.2019, 20:55 UTC - Forum: Galeria sztuki im. Jade "Maliny" Rockatansky - Brak odpowiedzi

Cześć,
Ogólnie rzadko cykam zdjęcia ale tym razem wyszło bardzo zacnie Smile
Bardzo frustrujące miejsce. Baza Guardian której nie bardzo jest jak odwiedzić wszędzie muldy ale przynajmniej ładne widoki


[Obrazek: i-H9sc4Fq.jpg]

Wydrukuj tę wiadomość

  Interakcje ze statkami Thargoid Interceptor
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 30.10.2019, 09:54 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Odpowiedzi (2)

UWAGA! Poniższe informacje pochodzą z okresu, kiedy Thargoidzi dopiero pojawili się w ludzkiej przestrzeni i mogą nie być aktualne. Eksperymenty zostały przeprowadzone jedynie na thargoidzkich interceptorach typu Cyklop. 

Poszukujemy pilota, który ośmieli się zweryfikować poniższe dane. Wszelkie korekty oparte na własnych badaniach prosimy zamieszczać w wątku. Dyskusja mile widziana Smile


INFORMACJE OGÓLNE

Thargoidzi skanują wszystkie statki i kontenery w danej lokacji. Interesują je następujące towary

  • Thargoid Probe/Sensor/Link - zbierają je
  • Guardian items - niszczą je
  • Slaves, Imperial Slave, Escape Pody - zbierają je 
Jeżeli wyrzucimy z ładowni co najmniej 5 Meta Alloysów, podczas kiedy w lokacji jest interceptor obcych, do lokacji wskoczy drugi Thargoid. Na wejście dostaniemy pulsem EMP, co unieruchomi nasz statek. Następnie obcy nas przeskanują.


INTERAKCJE Z INTERCEPTORAMI THARGOIDÓW

Przy pierwszym spotkaniu, Thargoid podlatuje i skanuje nasz statek. Jego reakcja jest zależna od tego, co mamy w ładowni:
  • Thargoid Sensor, Probe, Link lub Meta Alloys
Po zakończeniu skanu, Thargoid będzie podążał za naszym statkiem. Mamy 20 sekund na wyrzucenie towarów z ładowni. Jeżeli tak się nie stanie, Tharhoid wypuści Thargon Swarm. Jeżeli po kolejnych 10 sekundach nie wyrzucimy towaru - obcy zaatakuje. 

Jeżeli wyrzucimy towar, Thargoid go pozbiera i odleci. 
  • Przedmioty Strażników (Giardiansów)
Miło było Cię znać... Po zakończeniu skanu Thargoid wypuści Swarm i zaatakuje bez ostrzeżenia. 
  • Cokolwiek innego
Thargoid skanuje nasz statek, po czym ignoruje nas, zajmując się własnymi sprawami.


Źródło: Cmdr Ozric - LINK

Wydrukuj tę wiadomość

Wink Autorskie mocowanie HOTASA
Napisane przez: Kriztozz - 25.10.2019, 18:21 UTC - Forum: Galeria sztuki im. Jade "Maliny" Rockatansky - Odpowiedzi (50)

Miałem się nie chwalić ale...

AUUUUU....... Ja Wilk usłyszałem twe wezwanie! (tak patrzę na ciebie @szkodi Wink Biggrin ).

Z racji że ostatnio doszła kierownica G29 popełniłem nie biurko tylko mocowanie i nie ze stali a z profili aluminiowych.

Po szybkiej wizycie w złomowej piwnicy przytachałem parę metrów profila alu i trochę sklejki 10 mm. Piła, frezara i drukara poszły w ruch i powstało takie coś:

[Obrazek: wIwiQpY.jpg]
[Obrazek: rE2AtNR.jpg]

[Obrazek: kXBeMyr.jpg]

Zakres regulacji w trzech osiach. Jak coś nie potrzebne to kluczyk imbusowy i przesuwam na bok albo zdejmuję.

Wydrukuj tę wiadomość

  MODIFIED EMBEDDED FIRMWARE - zbieranie materiałów
Napisane przez: dobra_kawa - 23.10.2019, 17:38 UTC - Forum: Biblioteka - Brak odpowiedzi

Poradnik będzie zapewne skierowany do osób początkujących (podobnie jak ja), które chcą zabrać się za inżynierkę. 

Jest to sposób na efektywne poszukiwanie
MODIFIED EMBEDDED FIIRMWARE - szczególnie istotne przy ulepszeniu do 5 poziomu naszych wieżyczek u inżyniera Toda McQuina.


Autor tego filmu:

 



opracował trasę na której znajdują się księżyce z bazami, dzięki którym możemy (po przeskanowaniu data pointów) uzyskać wiele cennych materiałów, m.in. wspomniane MODIFIED EMBEDDED FIIRMWARE.


Zgodnie z opisem trasa przedstawia się następująco:

System - Body - Name
Delta Pavonis - Gold - Ejeta Relay
Yu Tiku - A 4 a - Kawanishi Enterprise
Tetoneane - 4 G - Grant Relay
Col 285 Sector VF-E C12-11 - AB 1 A - May Camp
HIP 94926 - 3 c - Roddenberry Camp
Jarnuekenk - B 5 G - Newcomen Relay
NLTT 34960 - 2 E - Bombelli Lab
LTT 4487 - 5 d - King Camp
Raksaka - 3 F - Garan Horizons
Asegezites - 5 d - Treshchov Survey
CPD-51 3323 - 1 d - McDivitt Vision
B2 Carinae - A 4 D - Ricci Vision
Salikians - 5 A - Resnick Base
Deorini - 1 C - Pond Survey
Sha Wa - 10 F - Jakes Vision
LTT 1935 - F 1 - Lavrador Base
Aholhyniai - B 2 - Cannon Vision
s Eridani - C 3 - Langsdorff Relay
La Thixo - 1 A - Watts Camp
Antiang - B 1 A - Mil Lab
Kou Hua - 1 B - Arzachel Survey
HIP 114236 - 2 C - Orbik Lab
LHS 4031 - 3 - Laird Survey
Hollos - A 5 E - Crossfield Horizons
CD-54 9671 - 5 F - Caillie Terminal
HIP 116460 - B 6 - Nagata Landing
HIP 3142 - 1 A - Laumer Lab
HIP 3142 - 1 A - Emshwiller Lab
Kokowar - 5 A - Clebsch Camp
9 Ceti - A 2 A - Kanai Terminal
Hedetet - 11 E - Cartan Survey
31 Arietis - B 3 A  - Ellern Beacon
HIP 20440 - 5 A - Abasheli Observatory
Ross 584 - 1 B - Binder Beacon
G 173-53 - 2 - Thurston Terminal
V640 Cassiopeia - A 6 A - Fibonacci Survey
Wyrd - Lister - Gulyaev Vision
LFT 992 - B 5 A - Scithers Beacon
Acan - A 6 A - Saavedra Survey
Komotae - 6 A - Vittori Base
Gendalla - A 5 A - Caselberg Relay
Delta Pavonis - Gold - Ejeta Relay



Co należy zrobić:

1. Wskakujemy do najbliższego systemu na liście i lecimy do odpowiedniej bazy (znajdują się na księżycach).
2. Lądujemy w odległości co najmniej 3 km od bazy - w innym wypadku system obronny wyśle ostrzeżenie, a w przypadku jego zignorowania - otworzy ogień.
3. Wybieramy nasz SRV (polecam mieć na tą wycieczkę ze 3 sztuki na wypadek zablokowania się, lub kończącego się paliwa)

4. Skanujemy czerwone data pointy według kolejności przedstawionej na filmie lub odwrotnie. Po aktywacji każdego data pointu zacznie się odliczanie czasu. Należy dotrzeć do kolejnego i rozpocząć skanowanie na 15 sekund przed upływem czasu. Proszę nie przejmować się włączeniem alarmu po aktywacji data pointów, oraz latającymi Skimmerami. Nic nam nie zrobią, choć sam alarm może brzmieć grożnie  Blush
5. Dodatkowo możemy na samym początku (tak jak robi to autor filmu) przeskanować niebieski data point - dostaniemy z niego informacje o bounty, które możemy wymienić na kredyty w dowolnej stacji. Autor twierdzi, że nie warto bo są to małe kwoty ale po zrobieniu całej trasy może się tego trochę uzbierać a zajmuje to chwilę.
6. Po wykonanej operacji otrzymujemy różne dane mające zastosowanie w ulepszaniu naszego wyposażenia i nie tylko. 
7. Wsiadamy do naszego statku i lecimy do kolejnego systemu na liście.


Ważna informacja: Lista została stworzona w taki sposób aby trasa po której się poruszamy przypominała pętlę, tak więc system początkowy i końcowy jest taki sam. Dzięki temu możemy zacząć eksplorację z dowolnej pozycji na liście a i tak trafimy w to samo miejsce. Ponadto jest to lista obiektów, gdzie dotarcie do data pointów nie wymaga kombinowania, skakania w trudno dostępne miejsca a i same bazy mają taki sam układ. Także zbieranie materiału to bułka z masłem.

I taka mała rada ode mnie odnośnie lądowania na powierzchni. Proponuję lądować w charakterystycznym miejscu, lub po wylądowaniu zapisywać sobie koordynaty i nie odsyłać statku z powierzchni. W przypadku lądowania możemy dolecieć na odległość 3 km od bazy, jednak w przypadku ponownego przywołania statku musimy odjechać znacznie dalej przez co wydłużamy czas eksploracji. Zapisanie koordynatów może okazać się przydatne, gdy baza znajduje się za wzgórzem i nie będzie można dostrzec naszej maszyny z jej otoczenia - wtedy łatwiej można wrócić na pokład.

Mam nadzieję, że przyda się ten poradnik kilku osobom i szybciej będą mogły zebrać wymagane materiały Smile

Wydrukuj tę wiadomość

  Project DYNASTY - Analiza materialow zrodlowych
Napisane przez: Kuba Wolf - 19.10.2019, 18:00 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Brak odpowiedzi

PROLOG

Jako kompletny ignorant lorowy i czlowiek majacy tylko troche ponad roczne doswiadczenie w swiecie Elite trafilem podczas Distant Worlds 2 do miejsc nazwanych Conflux abandoned settelments. Nic wielkiego, w sumie poza zakresem tego co mnie na DW2 interesowalo, ale poniewaz wyprawa miala byc bardzo dluga, a matsy sie zawsze przydadza to postanowilem poswiecic jeden dzien i przeleciec sie po czterech lokalizacjach, zebrac materialy i przy okazji wzbogacic archiwum Codexu o wpisy z tych jak sie okazalo baz planetarnych. I cos sie zmienilo...
Zaczne od spraw technicznych:

  1. Caly ten tekst to jeden wielki SPOILER, wiec jak miales w planach wybrac sie w tripa po porzuconych bazach i na miejscu poczuc to COS, to ruszaj i po powrocie nie zapomnij napisac co o tym wszystkim myslisz. Jestem tego bardzo ciekawy Smile
  2. Jak napisalem wczesniej, nie mam kilkunastu/kilkudziesieciu lat doswiadczenia w Elite, nie rozumiem lub nawet niedostrzegam niuansow polityki miedzygwiezdnej, nie wiem co bylo ulubionym posilkiem Jamesona i myle nazwiska Senatorow z Dyrektorami Federacji itp. Jesli zauwazasz blad to bede wdzieczny za komentarz z jakims linkiem do materialu zrodlowego. Ja chce to zrozumiec, a nie wykladac "prawde objawiona".
  3. To co bedzie dalej chce pisac z punktu widzenia Cmdr'a Kuby Wolfa, Husarza, pilota z dwoma rangami Elite w rankingu Federacji Pilotow. Goscia, ktory prawie sie poryczal przy Zurarze, a gdy w Confluxie napisali ze smarza sie w neutronowce to nerwowo zaczal przewijac panel nawigacyjny szukajac jakiejs bliskiej gwiazdy do ostatniej proby ucieczki. Mysle ze tak bedzie uczciwiej, bo gdybym pisal jako gracz musialbym zakladac ze FDEV sie w kilku miejscach bardzo pomylili i magia calej tej historii natychmiast by sie skonczyla.
  4. Planuje odnosic sie gdzie tylko sie da do konkretnych tekstow. Dlatego proponuje pewne skroty, najpierw kod miejsca (con - Conflux, fr - Formidine Rift, hg - Hawking Gap, z - Zurara, zal -Zurara Additional Log), nastepnie wielka litera kod "site'u" (A - alpha, B - beta, D - delta, G - gamma), i na koniec numerek odnoszacy sie do konkretnego wpisu z danego miejsca. Dla przykladu conA3 bedzie odnosil sie do wpisu Conflux Alpha Site wpis 3/4.

Dobra ostrzeglem o wszystkim solennie wiec jak chcesz leciec to ruszaj...

PROLOG 2 - Wydruki z Archiwum w Codexie

1. Kiedy, gdzie i po co?

Wszystkie wpisy czlonkow wypraw datowane sa na druga polowe roku 3270. Misja miala trwac rok, 5 miesiecy na dolot do wyznaczonego regionu 2 miesiace na zrzut ladunku i kolejne 5 miesiecy na powrot (frG2). Cel misji byl utajniony nawet przed zaloga (conD1), ale przeciez jak lecisz dlugo statkiem to znajda sie sposoby zeby sie dowiedziec czegos wiecej (conG4, hgG3). Celem misji bylo rozmieszczenie tych beaconow zgodnie z planem (hgG2) w trzech sektorach (hgD2). Choc patrzac a mape az prosi sie o wyznaczenie 4 lokalizacji na "poludniowy wchod" od Banki.

2. Flota

Flota Anacond (conG1, hgD1) przystosowanych do przewozu towarow i dlugiego lotu (conD1, conG1). Poza tym "statki wspomagajace", ale wiemy jedynie o Zurarze i Sidewindery do rozstawiania beaconow (frD3). Prawdopodobnie jednak to nie bylo 12 Anacond i Zurara tylko jakas wieksza flotylla (hgD3). Tu nasuwa sie pytanie czy Anacondy kiedykolwiek byly przystosowane do przenoszenia i wypuszczania Sidwinderow???

3. Skad wyruszyla ekspedycja?

Riedquat lub Reorte (frA3).

4. Czy ktos wrocil?

Nic na ten temat nie wiadomo. Choc misje conA, conG, frG, hgB opisuja wykonanie zadania i obranie kursow powrotnych. conD mieli smiertelne spotkanie z neutronowka, frA zniszczenie conopy, frB po awarii napedu planuja opuscic statek i udac sie na pobliskie ELW, frD po czyms co przypominalo wylaczenie systemow przez Thargoidow odnalazl szczatki macierzystego statku i w swoim Sidewinderze proboje sie rowniez dostac na ELW, Zurara po sabotazu nie mogla zawrocic do domu. Reszte spotykaja awarie i wypadki, ale nic nie wadomo czy wykonali misje i czy ruszyli w podroz powrotna.

5. Slady ekspedycji

Nie znalezlismy wrakow (poza Zurara), rozbitkow, jak rowniez nie zostaly namierzone tak pieczolowicie rozstawiane beacony. Brak danych lokalizacyjnych szczegolnie w przypadku frB6 jest wrecz zastanawiajacy. Jednak nigdzie nie jest potwierdzone lub zgloszone ze celem misji lub jej elementem bylo zakladanie baz planetarnych. Dlatego mozna wysnuc wniasek, ze miejsca odczytania logow nie sa tozsame z miejscami opisanych w nich zdazen, oczywiscie z wyjatkiem Zurary. Za pewna kolejna poszlake odnosnie miejsca poszukiwania mozna wysnuc czytajac informacje o eskortach odprowadzajacych statki ekspedycji poza granice zamieszkalych systemow (conG1, hgB2). Tak sie sklada ze obie ekspedycje obraly kurs powrotny do domu, czy w obliczu jawnych aktow sabotazu jak na Zurarze eskorta nie stala sie wilkiem w owczej skorze? Moze choc czesc sladow jest kilkaset LY od Banki w kierunku Conflux i Hawking Gap?

6. Misja ratunkowa

Nie bylo misji ratunkowej, choc w przynajmniej w dwoch przypadkach zostaly wyslane sygnaly ratunkowe (frA6, frB6). Jednak tajemnicza R. wyruszyla i znalazla Zurare (zal1,2,3) prawie 3 lata pozniej. Zostawia tam notatke na wypadek gdyby jej pamiec zostala zniszczona.

7. Ciag dalszy nastapil???

Wg niektorych zrodel tajemnicza R. miala na imie Rebbeca i byla Old Lady ktora probowala przekazac cos Senator Salome. Czy bylo to wazne i czy Salome udalo sie cos wiecej dowiedziec tego juz od niej nie uslyszymu. Jednak Children of Raxxla, organizacja blisko zwiazana z Salome prowadzial kilka projektow badawczych w rejonie Formidine Rift i to oni odkryli tamtejsze porzucone bazy. Obecnie temat jest zawieszony.

EPILOG czyli dane spoza tekstow zrodlowych Smile

Wydrukuj tę wiadomość

  Farmienie Pattern Alpha/Beta/Gamma/Delta/Epsilon Obelisk Data
Napisane przez: Scarlet Yuri - 16.10.2019, 18:47 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (2)




[Obrazek: vYfG2lP.png]




Jak zdobyć Guardian Module Blueprint Segment
Jak zdobyć Guardian Starship Blueprint Segment
Jak zdobyć Guardian Weapon Blueprint Segment

Witajcie Husarze i nie tylko o7

Po długiej przerwie czas na czwarty i możliwe, że nie ostatni poradnik związany z Guardianami. Uprzedzam, że czeka nas mozolny grind, relog za relogiem.

Dzisiaj bierzemy na tapetę Daty potrzebne do odblokowania Modułów i Fighterów Guardianów:
  • Pattern Alpha Obelisk Data
  • Pattern Beta Obelisk Data
  • Pattern Gamma Obelisk Data
  • Pattern Delta Obelisk Data
  • Pattern Epsilon Obelisk Data

Co będzie nam potrzebne?
  1. Dodatek Horizons, musimy wylądować na planecie.
  2. Statek z dobrym skokiem, żeby nie lecieć za długo. Tym razem miejsca do lądowania jest sporo więc można lecieć czym się podoba.
  3. Pojazd SRV.
  4. Lista materiałów potrzebnych dla Technology Brokera
  5. Trochę czasu.



Gdzie zacząć?

System, który nas interesuje to Synuefe NL-N C23-4. Tak, to dokładnie ta sama planeta gdzie zdobywamy Guardian Module Blueprint Segment. Znajduje się 903 Ly od HR 8444. Po dotarciu do systemu, w lewym panelu w Nawigacji odszukujemy Poi Ancient Ruins (2).
  1. Teren naszych działań wygląda następująco: Zaznaczony obszar to nasz cel.
  2. Lądujemy i wjeżdżamy SRV pomiędzy Obeliski.
  3. Odszukujemy te 3 świecące obeliski, są mniej więcej po środku
  4. Ustawiamy się w zaznaczonym miejscu i poruszamy się wzdłuż lini
  5. Każde świecące pole na obelisku to Active Ancient Obelisk. Skanujemy je Data Link Skanerem
  6. Dostajemy za to nasze Patterny, oczywiście losowo, a Epsilon wypada najrzadziej.
  7. Po przeskanowaniu wszystkich 3 obelisków robimy RELOG i powtarzamy skanowanie w odwrotnej kolejności.


I tym razem to koniec, oprócz Ancient Relic nic więcej nie znajdziemy w tych ruinach.

Wydrukuj tę wiadomość

  [Poradnik] Chemical Manipulators i inne materiały
Napisane przez: Raferti - 15.10.2019, 18:13 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (4)

Temat powstał typowo dla nowych graczy jak ja (bo starzy gracze o tym wiedzą), ze względu na to że naszukałem się troszeczkę na YT, jak zdobyć Chemical Manipulators, potrzebny też do modyfikacji FSD ostatniego poziomu.

System: Hyades Sector DR-V c2-23
Planeta A 5
koordynaty: 44.83  -31.39

Dzięki tym koordynatą odnajdziemy Dav's Hope, na terenie którego możemy zdobyć porozrzucane:

Chemical Distillery, Chemical Manipulators, Chemical Processors, Compound Shielding, Conductive Ceramics, Conductive Components, Conductive Polymers, Configurable Components
Electrochemical Arrays, Flawed Focus Crystals, Focus Crystals, Galvanising Alloys, Grid Resistors, Heat Dispersion Plate, Heat Exchangers, Heat Vanes, High Density Composites, Hybrid Capacitors, Mechanical Components, Mechanical Equipment, Mechanical Scrap, Phase Alloys, Polymer Capacitors, Refined Focus Crystals, Shield Emitters, Shielding Sensors\

Podobnie jak w postcie Farmienie Datamined Wake Exceptions (też potrzebne do FSD), wielokrotnie należy zrobić relog, do uzupełniania zapasów, materiały pojawiają się w tych samych miejscach, jednak losowe jest ich występowanie z w/w listy. 

źródło informacji:
https://www.youtube.com/watch?v=p7KzYG1RUEI


P.S.
Wspominam o tym dlatego, że np. ja jako nowy o tym nie wiedziałem jako o źródle w/w materiałów, więc może się innym kadetom przydać jak zaczną modyfikować swoje okręty... a trochę potrwało zanim w necie znalazłem skąd wziąć wymagany Chemical Manipulators
Tak wiec mam nadzieje, że ten wpis nie będzie drażnił tych co o tym od lat wiedzieli.

Wydrukuj tę wiadomość

  Stellaris. Taki na komórki
Napisane przez: ShiMan - 15.10.2019, 18:12 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (1)

Na Andka i iOS. Wink



Wydrukuj tę wiadomość

  HP Reverb
Napisane przez: Kyokushin - 11.10.2019, 17:17 UTC - Forum: Virtual Reality - Odpowiedzi (37)

Powiem tak: świat się dziś zmienił. Przyszedł HP Reverb

Nie wiem czy coś więcej mogę powiedzieć.

+fov trochę większy jak w O+, ale generalnie podobny, horizontal jakby szerszy, vertical jakby węższy/podobny
+Jakość monitora 24" 1080p, nawet nieduży tekst jest wyraźny
+bardzo wygodny i łatwy w zakładaniu
+lekki
+mniejszy od O+
+dłużej można siedzieć, mniej męczy
+dobre kolory
+dobra czerń, nie tak dobra jak w O+, ale dobra
+niemal niewidoczne SDE, coś w podobie do tego jak na O+, w zasadzie brak.
+doskonale widać drugi plan
+bardzo dobry sweetspot
+ wydajność, heh, śmiało można zejść z supersamplingiem na 110% i dzięki rozdzielczości chodzi lepiej niż Odyssey+, i wygląda w ogóle NIEPORÓWNYWALNIE lepiej.

To nie jest już dążenie do tej jakości którą widzisz na monitorze. To jest TA jakość.

Moje ustawienia:
Elite: wszystko ultra, supersampling 1.0, HMD 1.0
WMR portal - wszystko na "bardzo wysoka, beta" i 90Hz
SteamVR: SuperSampling na 130%, w Steam kanał Beta.
WMR plugin: włącz reprojekcje na "auto" (w configu sie zmienia zmienną), w Steam również kanał Beta.

LambdaTek Component Shop - CPUs, Memory, Monitors, Printers, Storage, Networking, Software + more

A jak chcecie większe FOV za większy hajs, to Pimax 8KX. Zostaniecie z jednymi i drugimi goglami na długo, i nie martwcie się o GPU.

W temacie VR siedzę od 2014, miałem na głowie większość headsetów. WSZYSTKO co jest na rynku może się schować przy Reverb, ale to kolosalna przepaść jest.
Wiecie że byle co mnie nie rusza, mam prawie wszystkie nowe zabawki jakie można mieć, poza Learjetem i yachtem. A siedze teraz tu bez dupy, bo mi Panie i Panowie ją po prostu urwało.













[Obrazek: WbGVbYs.jpg]

[Obrazek: hqMDs3z.jpg]

[Obrazek: DclICkb.jpg]

Wydrukuj tę wiadomość

  Joystick Logitech G Saitek X52 Pro czy Joystick Logitech X52
Napisane przez: Banson82 - 30.09.2019, 12:22 UTC - Forum: Kontrolery do Elite: Dangerous - Odpowiedzi (5)

Czołem Husarze:-)
Zwracam się do Was z zapytaniem. Mam na oku dwa joy'e:

1. Joystick Logitech G Saitek X52 Pro Flight Control System

2. Joystick Logitech X52 Flight Control System

Jako że jestem trochę noobem w sprawach sprzętu do kompa [gram na PC], zatem zapytuję Was, który z wymienionych wyżej będzie lepszy? Chodzi mi głównie o wytrzymałość joy'a. O ten bardziej niezawodny, mniej wadliwy. Może ktoś z Was używa któregoś z wyżej wymienionych? Wiem, że oba są do siebie dosyć podobne.
W tej chwili używam T.Flight Hotas'a 4, ale cóż, po 6 miesiącach się mocno wyrobił i samoczynnie kręci w lewo. Niby nic uciążliwego, ale jednak, po tak krótkim używaniu...trochę słabo. Będę go oczywiście reklamował.

o7[url=https://www.morele.net/joystick-thrustmaster-t-flight-hotas-4-pc-ps4-4419739-1685120/][/url]

Wydrukuj tę wiadomość

  Samsung Odyssey+ Ustawienia Grafczne
Napisane przez: Franz BlackHoleFury - 30.09.2019, 12:08 UTC - Forum: Virtual Reality - Odpowiedzi (2)

Cześć Wszystkim, o7
Chciałbym prosić wszystkich posiadaczy Samsung Odyssey+ o podzielenie się ustawieniami graficznymi w Elitce. SS, HDM i Steam VR. oraz o podanie GPU i CPU jaki obecnie posiadacie. Serdecznie dziękuję i pzdr.

Wydrukuj tę wiadomość

  Dissolution
Napisane przez: ShiMan - 29.09.2019, 15:26 UTC - Forum: Gry Video - Brak odpowiedzi

Wielo-osobowa strzelanka sci-fi, podobna do Warframe'a.

W skrócie — doszło do powstania SI, ludzkość prawie została wybita do nogi, ale SI też (nie ma to jak spamowanie atomówkami).

Gra bazuje na blockchainie (Enjin Coins).

Cena - bezpłatne (aktualnie w Early Access).









Link:
https://store.steampowered.com/app/920470/Dissolution/

Wydrukuj tę wiadomość