Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.

Użytkownik
  

Hasło
  





Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

Statystyki
» Użytkownicy: 2,136
» Najnowszy użytkownik: Flacksguy43
» Wątków na forum: 5,405
» Postów na forum: 125,957

Pełne statystyki

 
  Chrzest
Napisane przez: ahmedjacek77 - 23.05.2020, 16:48 UTC - Forum: Strefa "K" - Odpowiedzi (24)

Chrzest kadetów + Husarii aster wpadł na pomysł by kadetom zrobić chrzest ja się zgadzam tylko by trzeba zebrać większość ludzi z PS4 kto chętny niech pisze i podaje termin jaki pasuje myślę że sobota będzie większości pasować


Rozchodzi się o chrzest bojowy jeden na jednego każdy taki sam statek. By się podzieliło ludzi po dwóch, i ten co zwycięży , będzie walczyć z innej dwójki zwycięzcą aż pozostanie na polu bitwy jeden. Kadeci z husarami by walczyli. Miejsce by mogłaby to być stolica. Po prostu chcę najpierw dowiedzieć się czy są w ogóle chętni, może ktoś zna także dobre miejsce do tego, ja jeszcze wszystkie nie znam. A może ktoś rozwinie ten pomysł.

Wydrukuj tę wiadomość

  Kolejna database ELite - Mineral Trader
Napisane przez: Detson - 21.05.2020, 10:46 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (1)

Witam
Poniżej link do stronki, zawiera mnóstwo przydatnych treści. Głównie wykorzystuję do sprawdzania możliwości wymiany u Material Trader.
Główna
Mineral Trader

Edit: nie sprawdziłem dokładnie, że wyżej jest wątek: "Przydatne linki". Tam wrzuciłem te linki. Proszę skasować ten wątek Smile

Wydrukuj tę wiadomość

Video [VIDEO] Szaleństwo na SRV
Napisane przez: radekcz - 18.05.2020, 17:29 UTC - Forum: Galeria sztuki im. Jade "Maliny" Rockatansky - Odpowiedzi (1)

Same statki na ostatnich filmach to wstawię tu szaleństwo na SRV:



Wydrukuj tę wiadomość

  Charakterystyka uszkodzeń myśliwców SLF
Napisane przez: Wojciech Dannyboy - 15.05.2020, 15:37 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (1)

Oryginalny artykuł: https://canonn.science/codex/slf-damage-...hlight=SLF


[Obrazek: SLF_Candidate_Image_01.jpg]

1. Streszczenie.

Przedmiotem tego badania jest szczegółowa analiza rozkładu obrażeń myśliwców wystrzeliwanych ze statków (SLF), a mianowicie analiza charakterystyk uszkodzeń myśliwców przeciw Xeno (AX). Badanie opiera się na przeprowadzonej niedawno analizie rozkładu obrażeń zadawanych przez broń AX [1]. Poniższa tabela zawiera zestawienie uszkodzeń czterech AX SLF. Należy zauważyć, że cechy obrażeń wymienione dla każdego myśliwca w „prawym panelu” mogą być wyłączone o 10%, wpływając w ten sposób na wartości wymienione poniżej.

[Obrazek: ZZZ_01_AX_SLF_Summary_Table-1024x166.png]

Wyniki wskazują, że podobnie jak inne bronie Guardian, AX SLF wykazują podział obrażeń wynoszący 55% obrażeń konwencjonalnych i 45% AX. Myśliwiec Taipan AX1 ma podział obrażeń wynoszący w przybliżeniu 38% obrażeń konwencjonalnych i 62% obrażeń AX (który jest podobny do podziału obrażeń w standardowych broniach multi-cannons AX).

Jako bonus przeanalizowano podział uszkodzeń SLF wyposażonych w broń - Plasma Repeater. Zastosowane techniki zostały zaczerpnięte z niedawno przeprowadzonej analizy podziału uszkodzeń broni [2]. Poniższa tabela podsumowuje wyniki.

[Obrazek: ZZZ_02_Plasma_Repeater_SLF_Summary_Table-600x73.png]


Federacja Pilotów twierdzi, że SLF wyposażone w Plasma Repeater nie zadają obrażeń absolutnych (absolute), lecz mają 50% obrażeń cieplnych (thermal) i 50% obrażeń kinetycznych [3]. Możemy to potwierdzić z całą pewnością.




2. Teoria


W przypadku AX SLF zastosowano techniki i formuły opisane w analizie AX Weapon Damage Partitions [1]. W związku z tym odwołamy się do tego badania w całości. Podobnie, analiza Plasma Repeater została przeprowadzona przy użyciu tych samych technik, które zastosowano w analizie podziału uszkodzeń broni.


3. Rezultaty


Zaczynamy od wyników dla AX SLF. Zdobycie danych i metodologia eksperymentalna zastosowane w tej analizie są takie same, jak zastosowane w analizie wytrzymałości osłon [4]. Dla każdej broni AX przeprowadzono trzy próby, a wyniki uśredniono. Każda próba (eksperyment) polegała na wypuszczeniu i ustawieniu myśliwca (SLF) na odpowiedniej pozycji i odległości od celu, dzięki czemu zapewniono im możliwość oddania pełnych salw broni. Poniższa tabela podsumowuje wyniki dla każdego myśliwca AX.

[Obrazek: ZZZ_03_AX_SLF_Results-1024x701.png]



Wyniki wskazują, że SLF Guardian wykazują taki sam podział obrażeń jak „standardowa” broń Guardian, tj. 55% obrażeń konwencjonalnych i 45% obrażeń AX. Podział uszkodzeń w AX1 Taipan SLF wynosi 38% konwencjonalnych i 62% AX, co jest identyczne jak w przypadku broni multi-cannons AX ze zwykłych statków.


Należy zwrócić uwagę na kilka rzeczy dotyczących myśliwca Trident. Po pierwsze, informacje na temat Plasma Auto Cannon w „prawym panelu” mówią, że SLF ma DPS (obrażenia na sekundę) na poziomie 4,2 MJ/s. Gdy próbowaliśmy podłożyć tę liczbę do równań obrażeń, otrzymano bezsensowne wyniki, nawet biorąc pod uwagę fakt, że Trident jest wyposażony w 3 takie bronie. Po wielu eksperymentach odkryliśmy, że liczba 4,2 w rzeczywistości odpowiada obrażeniom konwencjonalnym (absolute) każdego Plasma Auto Cannon'a zamontowaneGO na myśliwcu. Dopiero wtedy równania obrażeń dały sensowne wyniki. To doświadczenie jest kolejnym przykładem na to że informacje dostarczone przez Federację Pilotów są nieprawidłowe lub błędnie.


Przechodzimy teraz do analizy podziału uszkodzeń SLF uzbrojonych w Plasma Repeater. Celem tego badania było potwierdzenie oświadczenia Federacji Pilotów dotyczącego podziału uszkodzeń Plasma Repeater, tj. Że nie ma on absolutnych obrażeń, ale jest bronią dwuskładnikową o obrażeniach termicznych i kinetycznych. Zastosowane tutaj metody są takie same, jak te zastosowane w analizie rozkładu obrażeń Plasma Accelerators. Poniższa tabela pokazuje wyniki rozkładu obrażeń (trójskładnikowych: absolutne, termiczne, kinetyczne) dla czterech różnych scenariuszy zadawania obrażeń.

[Obrazek: ZZZ_04_Plasma_Repeater_Results-600x139.png]


Należy zauważyć, że błąd pomiarowy wynosi 1%, w przypadku gdy mierzymy obrażenia zadawane tarczom celu. Występuje zatem domniemany błąd w wynikach badań. Mając to na uwadze, możemy stwierdzić, że obrażenia absolutne  w każdym z powyższych testów są zasadniczo zerowe. Wynik ten wydaje się być niezerowy tylko z powodu błędów eksperymentalnych. Możemy zatem stwierdzić, że podział obrażeń w Plasma Repeater wynosi - 50% obrażeń termicznych i 50% obrażeń kinetycznych. Pomimo braku absolutnych obrażeń, Plasma Repeater nadal jest popularnym wyborem wielu pilotów, ponieważ ma nieskończoną amunicję, bardzo niski pobór dystrybutora, szybkie przeładowanie i bardzo małą emisję ciepła.




4. Dyskusja




Po przeprowadzeniu powyższej analizy można zastanowić się nad przydatnością każdego myśliwca w walce przeciw Interceptorom Thargoidów. Poniższa tabela pokazuje charakterystykę uszkodzeń każdego SLF. Mianowicie stały DPS, który posłuży jako główny punkt dyskusji. Utrzymujący się DPS to wartość uzyskana, gdy weźmie się pod uwagę czas przeładowania broni oraz fakt, że broń może strzelać salwami składającymi się z wielu pocisków (tj. Gauss Focus Cannon, Shard Launcher i AX Multi-Cannon). Liczby w poniższej tabeli zostały przekalkulowane, ponieważ, jak zauważono w poprzedniej części (dotyczącej niedokładności dokumentacji Plasma Auto Cannon dostarczonej przez Federację Pilotów), chcieliśmy mieć pewność co do dokładności wartości DPS.

[Obrazek: ZZZ_05_AX_SLF_Damage_Characteristics-768x426.png]


Wniosek, który możemy wyciągnąć z pewnością, jest taki, że Lance jest najbardziej wszechstronnym i użytecznym ze wszystkich czterech SLF-ów Anti-Xeno. Chociaż ma najniższy utrzymujący się DPS ze względu na stosunkowo długi czas przeładowania, może natychmiast zadać duże obrażenia, co czyni go najlepszym SLF do zabijania serc Interceptorów.

Wysoki DPS Javelina i obrażenia termiczne sprawiają, że świetnie nadaje się do szybkiego zdejmowania tarcz Interceptorów. Pomimo zasięgu broni wynoszącego 2000 m, ma dosyć szeroki zakres w którym zadaje pełne obrażenia. Nie ma też problemów związanych z przegrzewaniem się z którym Lance i Trident muszą się zmagać.


AX1 SLF zaskakująco dobrze odnajduje się na tle nowych SLF opartych na technologii Hybrid Guardian. Ma największy zasięg i największy zakres w którym broń zadaje pełne obrażenia. Oznacza to, że może atakować Interceptory z dużo bezpieczniejszych odległości, zwiększając w ten sposób swoją przeżywalność. AX1 jest również najtwardszym z czterech SLF AX. Czyni go to najlepszym wyborem dla dużych statków, które muszą odwracać uwagę Interceptora między kolejnymi odstrzeleniami serc.




A teraz przejdźmy do dyskusji na temat prawdopodobnie najpiękniejszego myśliwca AX SLF, Trident. Mimo świetnego wyglądu jest zdecydowanie najmniej przydatny z całej gamy. Chociaż ma najwyższą utrzymujący się DPS na papierze, z trudem działa z pełną wydajnością z powodu trzech czynników ograniczających:
1) krótkiego zasięgu broni,
2) dużego poboru dystrybutora
3) szybkiego wzrostu temperatury.
Wymaga, aby pilot znajdował się w odległości 1000 m od celu, aby zadać maksymalne obrażenia, co jest dość dużym wyzwaniem dla kruchego myśliwca. Dodatkowo broń ma wyjątkowo wysokie zapotrzebowanie na energię z dystrybutora, co ogranicza prowadzenie ognia do serii krótszych niż 5 sekund. Podobnie gwałtowne nagromadzenie ciepła zmusza pilota do zaprzestania prowadzenia ognia, aby wewnętrzne części statku nie zostały poważnie uszkodzone. Pomimo wysokiego wskaźnika przebicia pancerza wynoszącego 100, większość pilotów wolałaby latać AX1 (lub innymi myśliwcem Guardian). Jest to spowodowane tym że Trident narzuca zbyt dużo ograniczeń.


5. Podsumowanie


Przeprowadziliśmy analizę rozkładu uszkodzeń w myśliwcach wystrzeliwanych ze statków. Podstawą tej analizy było rygorystyczne matematyczne podejście do problemu. Przeprowadzono dokładne eksperymenty w celu wyodrębnienia parametrów potrzebnych do naszych równań modelu uszkodzeń. Jak zauważono w streszczeniu, przedstawione tutaj wyniki zależą od dokładności informacji dostarczonych przez Federację Pilotów.

Wykorzystaliśmy również wyniki tej analizy, aby wyjaśnić, dlaczego Lance SLF jest najlepszym dostępnym na rynku myśliwcem  Anti Xeno. W szczególności udało nam się zidentyfikować powody, dla których Trident SLF jest najmniej skuteczny z czterech SLF AX.

Wreszcie, byliśmy w stanie potwierdzić, że podział uszkodzeń SLF przy pomocy Plasma Repeater to: 50% obrażeń termiczny i 50% obrażeń kinetycznych.


6. Podziękowania


Badanie to zostało częściowo sfinansowane przez  Canonn Interstellar Research Group i dział dochodzeń Xeno w ramach Anti-Xeno Initiative.

Chcielibyśmy podziękować CMDR Joulupunikki za udział w tym badaniu. Oprócz pilotowania statku docelowego dostarczył do tej analizy inżynierowane osłony, a także sprzęt peryferyjny. Chcielibyśmy również podziękować CMDR TrueSilver za zachęcenie nas do zbadania podziału uszkodzeń Plasma Repeaters. Specjalne podziękowania należą się CMDR 100.RUB za udzielenie wskazówek, mądrości i stanie się silnym zwolennikiem przejrzystości dokumentacji broni z korzyścią dla galaktycznej społeczności.




7. Bibliografia


[1] CMDR Maligno, “AX Weapon Damage Partitions”, https://canonn.science/codex/ax-weapon-d...artitions/


[2] CMDR Maligno, “Weapon Damage Partition Analysis”, https://tinyurl.com/y3oqbkvu



[3] Mark Allen, Pilot’s Federation Representative, https://forums.frontier.co.uk/threads/el...st-7757464



[4] CMDR Maligno, “Thargoid Interceptor Shield Analysis”, https://tinyurl.com/y4axfmp5

Wydrukuj tę wiadomość

  Thargoidzi
Napisane przez: Wojciech Dannyboy - 14.05.2020, 16:21 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Odpowiedzi (7)

Jest to tłumaczenie już trochę leciwego artykułu Canonn Research którego oryginałł można znaleźć tutaj: https://canonn.science/codex/thargoids/
Część informacji jest już trochę nieaktualna ale jest to fajna baza wiedzy której brakowało na naszym forum.


Powrót Thargoidów


Wprowadzenie:

„Statek Thargoid to obcy statek o znanym pochodzeniu. Przykłady ich po raz pierwszy napotkano 5 stycznia 3303; Dowódcy zostali przechwyceni przez statki Thargoid podczas podróży przez nadprzestrzeń i wyciągnięci w normalną przestrzeń. Systemy statku zostały wyłączone, po czym zostali przeskanowani, a statki Thargoid opuściły przestrzeń. Statki Thargoid są bardzo podobne do wraków znalezionych w Alien Crash Sites.”
CO WIEMY?
Uczymy się o Thargoidach podczas każdego spotkania, ale do tej pory poznaliśmy 4 różne warianty statków Thargoidów znane jako Interceptory i cztery warianty klasy Scout. Warianty Interceptorów to Cyklop, Bazyliszek, Meduza i Hydra. (Poznane w tej kolejności). Każda ma cechy, które czynią je unikalnymi i łatwymi do zidentyfikowania. Aby zrozumieć więcej na temat Thargoidów jako całości, musimy trochę dowiedzieć się o ich historii.
Oficjalnie pierwsze spotkania z Thargoidami miały miejsce przy planecie typu ammonia-based world w 3125 r. Pojawiły się relacje niezależnych pilotów, którzy twierdzili, że zostali wyciągnięci z nadprzestrzeni i zaatakowani przez zwinne, ośmiokątne statki kosmiczne o nieznanym projekcie i pochodzeniu. Ci, którzy przeżyli to doświadczenie, byli przekonani, że spotkali obcy gatunek, i nazwali go „Thargoids”.

Wydarzenia związane z pierwszym kontaktem z Thargoidami zostały w większości zatuszowane i zapomniane, a do 3300 roku same Thargoidy były ogólnie uważane za fikcję. Według premiera Sojuszu Edmunda Mahona (który jest jedną z niewielu osób mających dostęp do zachowanych zapisów), Intergalactic Naval Reserve Arm (INRA), stoczyła wojnę z Thargoidami i ostatecznie zapewniła zwycięstwo ludzkości, poprzez rozmieszczenie broni biologicznej przeciwko kosmitom (więcej szczegółów można znaleźć w dziennikach INRA). Thargoidzi wycofali się i przez wiele lat uważano, że doprowadzono je do wyginięcia lub nawet nigdy tak naprawdę nie istnieli. Thargoidy są często określane jako organiczne stworzenia podobne do owadów.

Thargoidy mogą przechwycić statki pilotów podczas przejścia w Hiperprzestrzeni przez systemy w Plejadach i poza nimi (Uważa się, że może mieć na to wpływ przewożenie przedmiotów Thargoidów). Stało się to znane jako Hyperdiction. Jeśli tak się stanie, istnieje możliwość napotkania nawet 4 Thargoidów w tym samym miejscu. Efektem jest wyciągnięcie z hiperprzestrzeni, wyłączenie wszystkich systemów statku podczas skanowania przez obcy statek. (chyba że użyjesz eksperymentalnego urządzenia przeciw EMP).

Nieustraszeni dowódcy mają teraz wiele rodzajów limpetów, które zostały przetestowane na Interceptorch z ciekawymi wynikami - sprawdź szczegóły w raporcie.

[Obrazek: Old-thargoid-encounter.png]

Cyklop


Cyklop był pierwszym odkrytym wariantem Thargoidów. Można go spotkać w Threat 5 Non Human Signal Sources w Sektorze Plejad (w granicach 149,2 LY od systemu Merope), a także w pobliżu zniszczonych Megashipów. Takie miejsca (Non Human Signal Sources 5) zawierają zniszczony konwój Federalny/Imperialny, otoczony zielonym smogiem. Cyklop powinien być gdzieś w pobliżu środka pobojowiska. Po twoim pojawieniu się w tym miejscu statek Thargoid zbliża się, aby cię zeskanować. Jeśli masz w posiadaniu jakieś przedmioty Thargoid, takie jak Thargoid Sensor, lub Meta Alloys, poczeka kilka sekund po skanowaniu. To jest twoja możliwość, aby wyrzucić je w przestrzeń (Jettison) i pozwolić Thargoidom je zebrać. Jeśli tego nie zrobisz, Thargoid zmieni kolor na czerwony i wystrzeli 32 Thargony z tylnej części. Thargony to małe drony podobne do statków, które będą posłuszne Thargoidowi. Najczęściej używane są do celów bojowych. Cyklop zacznie wtedy atakować cię Thargonami i małymi czerwonymi obiektami podobnymi do pocisków.
Jeśli upuścisz 5 lub więcej Meta Alloys, masz szansę zobaczyć, jak drugi Thargoid wejdzie do instancji. Wskakuje i zwykle używa impulsu EMP, który przełącza systemy twojego statku w tryb offline, uniemożliwiając działanie statku.

Zarówno Cyklopy jak i Bazyliszkai można zobaczyć w Barnacles i Barnacle Forest, podczas wykonywania jakiejś metody wydobycia, lub czegoś innego (nie można tego potwierdzić w żaden sposób). Statek Thargoid pojawi się unosząc się nad Barnaklami. Uwolni EMP, wyłączając statki w okolicy. Następnie odwróci się i aktywuje wiązkę, która łączy się z Barnaklem. Gruz i wszelkie pobliskie pojazdy SRV są unoszone w powietrze w kierunku tylnej części statku Thargoid. Statek po chwili przestanie uwalniać wiązkę i odleci. Nie jest znany cel tej demonstracji, ale uważa się ją za proces ekstrakcji / naprawy.

[Obrazek: Screenshot_2183-1024x576.jpg]

Zabicie Cyklopa.

Wariant Cyklop ma również 4 serca, które musisz zestrzelić, aby go zabić. Aby móc je zestrzelić, potrzebujesz modułu utility- Xeno skaner. Strzelanie do Interceptora powoduje, że Thargoid natychmiast odpowiada ogniem, wysyłając Thargony (32 sztuki). Thargony są wyjątkowo szybkimi pociskami, które penetrują tarcze i bezpośrednio uszkadzają kadłub, sam Interceptor strzela również szybkimi i pozornie nieuniknionymi czerwonymi pociskami. Uważa się, że maksymalna prędkość tych statków wynosi około 450 m/s.
Po zniszczeniu jednego z serc, Thargoid zareaguje, wyzwalając potężny wtórny atak w postaci wiązki energii (błyskawicy). Atak jest poprzedzony miganiem żółtych świateł na kadłubie statku i ma bardzo krótki zasięg, dzięki czemu można go uniknąć (potrzebne jest umiejętne pilotowanie). Ta broń zadaje obrażenia cieplne, zdejmuje tarcze, powoduje losowe awarie modułów, restartuje Shield Boostery i zakłóca działanie silników. (Niektóre Interceptory będą również ścigać Komandorów próbujących uciec). Inną bronią Cyklopów są rakiety Caustic, które wybuchają w chmurze żrącej, pożerającej kadłub substancji. Grupa badawcza Aegis wyprodukowała broń, moduły i statki zdolne do walki z Thargoidami.

[Obrazek: 359320_screenshots_20170927181316_1-1024x576.jpg]

Bazyliszek



Wariant Bazyliszek został spotkany po raz pierwszy kilka tygodni po „powrocie” Thargoidów. Po znalezieniu stanowiska odsłuchowego w systemie Celaeno, mówiącego o atakowanych statkach w systemie Electra. Tam Bazyliszek został znaleziony w Threat 6 Non-Human Signal Sources wokół Electry (w granicach 41,3 LY od Merope). Jest bardzo podobny do Cyklopa, zauważalną różnicą jest jego wygląd, ponieważ ma metaliczny fioletowy odcień podstawowy, a następnie pomarańczowe i żółte wzory na każdym z „płatków”.
Zabicie Bazyliszka
Wariant Bazyliszka ma 5 serc, które musisz zestrzelić, aby go zabić. Aby móc je zestrzelić, potrzebujesz modułu utility- Xeno skaner. Strzelanie do Interceptora powoduje, że Thargoid natychmiast odpowiada ogniem, wysyłając Thargony (64 sztuki). Thargony są wyjątkowo szybkimi pociskami, które penetrują tarcze i bezpośrednio uszkadzają kadłub, sam Interceptor strzela również szybkimi i pozornie nieuniknionymi czerwonymi pociskami. Uważa się, że maksymalna prędkość tych statków wynosi około 530 m/s.

Po zniszczeniu jednego z serc, Thargoid zareaguje, wyzwalając potężny wtórny atak w postaci wiązki energii (błyskawicy). Atak jest poprzedzony miganiem żółtych świateł na kadłubie statku i ma bardzo krótki zasięg, dzięki czemu można go uniknąć (potrzebne jest umiejętne pilotowanie). Ta broń zadaje obrażenia cieplne, zdejmuje tarcze, powoduje losowe awarie modułów, restartuje Shield Boostery i zakłóca działanie silników.

Jednak Bazyliszek wykazuje dodatkowe zachowanie obronne. Po tym, jak straci jedno serce,a  kolejne serce nie zostanie zniszczone w ciągu siedmiu minut, statek wejdzie w stan „rozwścieczenia”, który dramatycznie zwiększa jego zdolności bojowe. Natychmiast odrodzi rój Thargonów, zwiększy częstotliwość ataków pocisków Kaustycznych i wystrzeli więcej pocisków Kaustycznych w każdej salwie.


[Obrazek: Basilisk-1024x576.jpg]



Meduza

Wariant Meduzy został po raz pierwszy odnaleziony po zaatakowaniu stacji w Plejadach. Przede wszystkim Oracle. Publikacja w Galnet:

„Ostatnie doniesienia wskazują, że Thargoidzi zaatakowali kilka portów kosmicznych w Plejadach. Ataki spowodowały znaczne szkody i setki - być może tysiące - śmierci. Władze galaktyczne potwierdziły, że zaatakowane porty kosmiczne to Titan’s Daughter w systemie Taygeta, Liman Legacy w HIP 16753 i Oracle w sektorze Pleiades IR-W D1-55.

Rozumie się, że ataki zostały wykonane przez niespotykany wcześniej rodzaj Thargoida sklasyfikowany jako Meduza. Zdjęcia dostarczone przez ochronę portu gwiezdnego wskazują, że statki Thargoid wykorzystały swoją brońa EMP do zneutralizowania obrony stacji przed zaatakowaniem głównego reaktora.
Jeden z naocznych świadków powiedział: „To tak, jakby chcieli nas okaleczyć, a nie zniszczyć wprost”.

Władze w dotkniętych systemach odpowiedziały apelami z prośbą o dostarczanie żywności, wody, podstawowych leków.. Błagali także niezależnych pilotów o wsparcie operacji pomocy poprzez ewakuację cywili z portów gwiezdnych.
[Obrazek: ww-1024x576.png]
Na stacjach, które zostały zaatakowane, niezwykle trudne jest wylądować. Przeszły w stan wyjątkowy. Prośba na lądowanie udzielana jest tylko Komandorom którzy przybyli by ewakuować mieszkańców stacji. Wlecenie do stacji wiąże się z ryzykiem, bardzo szybko statek się rozgrzewa, co może spowodować wewnętrzne uszkodzenie modułów, awarie i uszkodzenie kadłuba. Wybuchy wewnątrz stacji mogą rzucać statkiem i możliwe są kolizje z unoszącymi się śmieciami.



Wariant Meduza można spotkać w Threat 7 Non Human Signal Sources w odległości 34,0 LY od Merope. Różnią się one wyglądem od innych Interceptorów. Podstawowy kolor tego wariantu to czarno-czerwony, nadający mu chłodny i demoniczny klimat. Wygląda również znacznie bardziej „kolczasto”. Wokół centralnego oka ma kilka wewnętrznych kolców, które przypominają Unknown Structures wokół Plejad. Ma kilka punktów wokół „płatków”, które wzmacniają ogólne wrażenie .

Zabicie Meduzy

Wariant Meduza ma 6 serc, które musisz zestrzelić, aby go zabić. Aby móc je zestrzelić, potrzebujesz modułu utility- Xeno skaner. Strzelanie do Interceptora powoduje, że Thargoid natychmiast odpowiada ogniem, wysyłając Thargony (96 sztuk). Thargony są wyjątkowo szybkimi pociskami, które penetrują tarcze i bezpośrednio uszkadzają kadłub, sam Interceptor strzela również szybkimi i pozornie nieuniknionymi czerwonymi pociskami. Uważa się, że maksymalna prędkość tych statków wynosi około 450 m/s.

Po zniszczeniu jednego z serc, Thargoid zareaguje, wyzwalając potężny wtórny atak w postaci wiązki energii (błyskawicy). Atak jest poprzedzony miganiem czerwonego światła ( w przeciwieństwie do poprzednich wariantów które miały żółty kolor) na kadłubie statku i ma bardzo krótki zasięg, dzięki czemu można go uniknąć (potrzebne jest umiejętne pilotowanie). Ta broń zadaje obrażenia cieplne, zdejmuje tarcze, powoduje losowe awarie modułów, restartuje Shield Boostery i zakłóca działanie silników.

Z raportów wynika, że Meduza ma takie samo dodatkowe zachowanie obronne jak bazyliszek. Gdy Wariant Meduzy straci jedno serce,a  kolejne serce nie zostanie zniszczone w ciągu siedmiu minut, statek wejdzie w stan „rozwścieczenia”, który dramatycznie zwiększa jego zdolności bojowe. Natychmiast odrodzi rój Thargonów, zwiększy częstotliwość ataków pocisków Kaustycznych i wystrzeli więcej pocisków Kaustycznych w każdej salwie.

[Obrazek: Medusa-1024x576.png]
Hydra

Jest to najgroźniejszy wariant Interceptora. Po raz pierwszy zaobserwowano go w czasie przerwanej podróży Gnosis do Cone Sector we wrześniu 3304. Kilka zaobserwowano wokół ludzkiej bańki.
Zabicie Hydry
Hydrę zwykle można znaleźć w Non Human Signal Sources Thread 8 lub wyższych. Jeżeli będą same nie będą agresywne (zależnie od działań CMDR), ale jeśli będą w towarzystwie Scoutów, będą agresywne. Mają 8 serc i są chronione przez rój 128 Thargonów. Obecnie testowane są taktyki walki z tym wariantem.
[Obrazek: hydra_sml.png]
Orthrus

Jest to wariant Interceptora, o którym niewiele wiadomo. Po raz pierwszy został zgłoszony przez CMDR Hastur w pobliżu opuszczonego ośrodka badawczego profesora Palina na Maia A 3 A pod koniec sierpnia 3305 r. A po raz pierwszy został zeskanowany przez CMDR Aranionros Stormrage i Blake z AXI. Po napotkaniu ucieka szybko i skacze ponad bazę - często w towarzystwie roju Scoutów. Nie napotkano go nigdzie indziej. Orthrus mają charakterystyczną kolorystykę - wyglądnie zbliżoną do cyklopa, ale z żółtymi refleksami.
Zabicie Orthusa
Ponieważ znajdują się one tylko w jednym miejscu i nie atakują jak zwykły Interceptor, zebrano niewiele informacji na temat walki z nimi. Można je zmusić do wycofania się z punktu skoku i atakować aż do śmierci. Oczekuje się, że zmieni się to, gdy zostaną spotkane w normalnych okolicznościach.
.
MARAUDER
.
Jest to statek klasy Scout, mniejszy niż Interceptor który napotkać można zwykle w grupach. Wygląd mają ściśle związany z oryginalnymi statkami Thargoid z poprzednich gier, a próbki tkanek wskazują, że są one starsze od Interceptorów. Znaleziono kilku rozbitych Scoutów.
.
Zabicie Maraudera
.
Marudera łatwiej zabić niż warianty Interceptorów, ale wymaga innej taktyki, ponieważ pojawia się w grupach i porusza się szybko. Można je znaleźć w niewielkiej liczbie w Non Human Signal Source Threat 3, w większych grupach w Non Human Signal Source Threat 4 (wraz ze statkami NPC, które pomogą odwrócić uwagę Maruderów od ciebie). Pojawiają się również w Non Human Signal Source Threat 8 - w tym przypadku grupa Maruderów będzie od początku i spodziewaj się, że wariant Interceptora wpadnie po rozpoczęciu walki. Spróbuje cię wyłączyć, więc urządzenie przeciw EMP jest przydatne w tej sytuacji.
.
INCITER
.
Jest to statek klasy Scout, po raz pierwszy widziany w czerwcu 3304. Ma tendencję do grupowania się z innymi Scoutami lub Scoutami i Interceptorami, ma białe podświetlenie. Wysyła biały promień, który wydaje się wzmacniać obrażenia innych Scoutów (kumuluje się ze stanem szału Berzerkera) i powoduje, że inne Scouty synchronizują swoje ataki, na wzór roju Thargonów.
.
REGENERATOR
.
Jest to statek klasy Scout, po raz pierwszy widziany w czerwcu 3304. Ma tendencję do grupowania się z innymi Scoutami lub Scoutami i Interceptorami i ma zielony kontur. Leczy innych zwiadowców w instancji. Wysyła zielony promień, który wydaje się tworzyć zieloną tarczę wokół innych Scoutów.
.
BERZERKER
.
Jest to statek klasy Scout, po raz pierwszy widziany w czerwcu 3304. Ma tendencję do mieszania się z innymi Scoutami lub Scoutami i Interceptorami i ma czerwony kontur. W stanie domyślnym ma zwiększone obrażenia w porównaniu do innych Scoutów. Wysyła czerwony promień, który wydaje się zwiększać obrażenia.

[Obrazek: Thargoid-Scouts.png]

Wydrukuj tę wiadomość

  Wspólne rycie (wydarzenie)
Napisane przez: Yautja - 14.05.2020, 11:32 UTC - Forum: Kantyna 12 Promili (SC) - Brak odpowiedzi

[Obrazek: dziki_rodzina_ryje_pixabay_cenyrolnicze_pl.jpg]

Dziś od 20:00 zapraszam na wspólne rycie prospectorami. Nie masz prospectora, ale masz statek kategorii pathfinder lub exploration też się przydasz Smile
Zbiórka na PO i lecimy na Daymar.

Wydrukuj tę wiadomość

  Badania nad statystykami hiperdykcji Thargoidów.
Napisane przez: Wojciech Dannyboy - 13.05.2020, 13:25 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Odpowiedzi (1)

Oryginalny artykuł Canonn Research znajduje się tutaj: https://canonn.science/codex/study-of-hy...tatistics/.
Jako że nie każdy chce czytać po angielsku pozwoliłem sobie przetłumaczyć artykuł.

Jest ciekawy i może nie każdy go widział.


1. Wprowadzenie


Od czasu, gdy Thargoidzi ujawnili swoją obecność na powrót w ludzkiej przestrzeni pod koniec 3303 r. Komandorzy byli przechwytywani bezpośrednio z nadprzestrzeni przez Interceptory Thargoidów. Zjawisko to społeczność galaktyczna nazywa Hyperdiction. Te tak zwane hiperdykcje zdarzały się przede wszystkim w Plejadach, ale z biegiem czasu odnotowano je bliżej ludzkiej przestrzeni (bańki), a ostatnio w sektorze Wiedźmiej Głowy (Witch Head Sector). Wielu dowódców zgłosiło wzrost wskaźnika hiperdykcji w podstawowych systemach Plejad (tj. W granicach 50 Ly od Merope) od początków 3305.

Biorąc pod uwagę wyższy odsetek hiperdykcji, możliwe stało się przeprowadzenie znaczącej analizy statystycznej tych zjawisk. Cel tej analizy jest dwojaki:

1. Zrozumienie wskaźnika hiperdykcji w podstawowych systemach Plejad w zależności od różnych warunków (zawartość ładunku itp.)
2 Udokumentowanie rodzajów Interceptorów, które uczestniczą w hiperdykcji, oraz prawdopodobieństwo napotkania danej kombinacji Interceptorów.

Charakter tego badania będzie ewoluował w miarę gromadzenia większej ilości informacji przez społeczność Anti Xeno.


2. Metodologia.


Eksperyment polegał na przeskakiwaniu między Celaeno i Asterope oraz notowaniu liczby skoków i liczby hiperdykcji. Dodatkowo, podczas ”doświadczania” hiperdycji, rejestrowano kombinację obecnych Interceptorów. Do przeskakiwania między dwoma systemami wykorzystano statek -Krait Phantom. (Link do projektu: https://s.orbis.zone/4w7d). Ponieważ statek został zoptymalizowany przede wszystkim do testu, fuel scoop nie został zamontowany. W związku z tym statek wymagała tankowania co około 50 skoków. Należy zauważyć, że w pierwotnym eksperymencie statek przewoził tylko limpety. Innym wariantem był Krait Phantom wykorzystany do transportu 16 jednostek meta alloys podczas przeskakiwania między Celaeno i Asterope, aby sprawdzić, czy ładunek ma jakikolwiek wpływ na wskaźnik hiperdykcji.

Przeprowadzono 324 skoki między Celaeno i Asterope, z ładunkiem limpetów i 111 skoków z 16 jednostkami Meta-Alloy na pokładzie. W celu udokumentowania kombinacji Interceptorów zarejestrowano ogółem 172 hiperdykcje, z których niektóre nie były częścią głównej analizy.

Ostatnia uwaga dotycząca metodologii: po doświadczeniu hiperdykcji kolejny skok do następnego systemu nie jest liczony w ogólnych statystykach. Dzieje się tak, ponieważ nigdy nie zaobserwowano żadnych hiperdykcji w takim przypadku, więc liczenie kolejnego skoku wypaczyłoby statystyki.


3. Rezultaty


Podczas przeskakiwania między Celaeno a Asterope stwierdzono, że wskaźnik hiperdykcji wynosi 20,7%. Podczas przenoszenia 16 jednostek Meta Alloy wskaźnik hiperdykcji mierzono na poziomie 21,6%, co jest statystycznie tym samym co scenariusz podstawowy. Możemy z całą pewnością stwierdzić, że wskaźnik hiperdykcji w podstawowych systemach Plejad wynosi około 20% i nie ma na to wpływu przenoszenie Meta Alloy. [Aktualizacja: dodatkowo, później,  wykonano setki skoków z ładunkiem 64 jednostek Meta Alloy, co również nie miało wpływu na częstość hiperdykcji]

Przechodzimy teraz do  scenariuszy Hyperdykcji, to znaczy, jakiego rodzaje Interceptory są obecne, aby powitać pilota, który został wyciągnięty z nadprzestrzeni. Poniższa tabela pokazuje kombinacje Interceptorów, które zaobserwowano w tym badaniu, posortowane od najłagodniejszej do najgroźniejszej wersji. Zaobserwowano w sumie 13 unikalnych kombinacji. [Aktualizacja: poniższe wyniki są dokumentacją kolejnych kilkuset przypadków hiperdykcji]

[Obrazek: Hyperdiction_Contents_v2-1024x922.png]


Zgodnie z oczekiwaniami, hiperdykcje zawierające tylko jeden lub dwa Cyklopy są najczęstsze, podczas gdy te zawierające Hydry są znacznie rzadsze.
Z 539 udokumentowanych hiperdykcji, tylko 31 zawierało co najmniej jedną Hydrę, z 8 sytuacjami gdy pojawiały się 3 Bazyliszki i 7 sytuacjami gdy zaobserwowano  dodatkową parę Meduz. Obecne statystyki w tym badaniu są wystarczająco wysokie, abyśmy mogli z całą pewnością stwierdzić, że pojedyncza Hydra bez opieki występuje częściej niż jedna z innymi Interceptorami. Sądząc z danych, wydaje się, że 50% występujących Hydr nie ma dodatkowych Interceptorów, 25% ma 3 Bazyliszki, a kolejne 25% ma Meduzy. Statystyki są wciąż zbyt ograniczone, aby oceniać, czy Hydra w towarzystwie 2 Meduz występuje rzadziej niż ta w towarzystwie 3 Meduz. Warto zauważyć, że przypadki, które mają Meduzę jako główny Interceptor, mają analogiczny zestaw (mniej morderczych) towarzyszy: jedna z 3 Cyklopami, a druga z 2 Bazyliszkami.

Nigdy nie zaobserwowano przypadków z dwoma Hydrami (bez opieki) lub dwoma Meduzami (bez opieki). Jest całkiem możliwe, że te kombinacje istnieją, ale są po prostu niezwykle rzadkie i dlatego nie zostały jeszcze zaobserwowane.


4. Podsumowanie.


Przeprowadzono analizę statystyczną częstości hiperdykcji. Treść i związane z tym prawdopodobieństwo każdego rodzaju hipercykcji również zostało starannie udokumentowane. Możemy wyciągnąć następujące wnioski:

1. Wskaźnik hiperdykcji w podstawowych systemach plejad wynosi około 20% i nie ma na niego wpływu przenoszenie ładunku Meta Alloy.
2 Istnieje 13 unikatowych kombinacji Interceptorów w danym scenariuszu hiperdykcji (przy czym przypadki zawierające Hydrę są najmniej powszechne).

W przyszłych planach mamy przeprowadzenie badań które wskazały by częstotliwość występowania przechwyceń w zależności od przewożonych Technologii Thargoidów (różnych kombinacji Thargoid Probes, Sensors, Links) a także przedmiotów Guardian (Relics i Keys).

Wydrukuj tę wiadomość

  Wilcze stado (Wydarzenie)
Napisane przez: Yautja - 08.05.2020, 14:16 UTC - Forum: Kantyna 12 Promili (SC) - Odpowiedzi (2)

[Obrazek: WolfPack.jpg?resize=696%2C349&ssl=1]

Proponuję evencik PvP z podziałem na role Smile
Polowanie na graczy wanted. Żadne tam honorowe pojedynki - dopaść, zagryźć, zgarnąć nagrodę Wink
Chętni? Widziałbym przynajmniej czteroosobowy wing.
Support:
- Mantis (ja)
- EMP (Warlock lub Sentinel) - ma ktoś? Smile

Damage dealer:
mile widziane: sabre, vanguard, freelancer MIS, od biedy gladius, arrow, hornet Wink

Zaleca się też mieć broń ręczną gdyby ofiarę trzeba by było gonić po stacji lub w jakimś outpoście.

Termin: jakoś w przyszłym tygodniu. Środa? 20:00 CET? Ewentualnie piątek (większa szansa na dużą ilość graczy)

Wydrukuj tę wiadomość

  Mapowanie w wingu
Napisane przez: Panna_Luma - 05.05.2020, 21:05 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Odpowiedzi (5)

Gdy jestem ze znajomym w wingu i mapujemy razem planety, to raz dostaje dane z planet które on zmapował, a raz ich nie dostaje. Jest to zależne od odległości, ale nie wiemy jaka to odległość. Z pewnością nie jest to 1000 ls bo już to sprawdziliśmy wielokrotnie, czy ktoś wspomoże biednych kadetów swoją wiedzą w temacie? 

Wydrukuj tę wiadomość

  Conan Exiles
Napisane przez: Gal Black - 03.05.2020, 13:22 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (22)

W dniu 02.05.2020r. zgodnie z tym postem powstał pierwszy husarski serwer Conan Exiles.

IP serwera: 193.239.59.172
hasło: twh

Zapraszamy WSZYSTKICH husarzy i kadetów! Smile

Niezbędne mody:
https://steamcommunity.com/workshop/brow...ction=home

Wydrukuj tę wiadomość

  Drabinka PvP Aurora Edyszyn
Napisane przez: Yautja - 28.04.2020, 13:56 UTC - Forum: Kantyna 12 Promili (SC) - Brak odpowiedzi

AKTUALNY STAN DRABINKI:

1. YAUTJA

2. SETH GECKO

3. RAFERTI


ZASADY

WSTĘP

  1. Drabinka PVP jest wydarzeniem ciągłym.

  2. Zapisy do udziału odbywają się w tym wątku. (pierwsze trzy pozycje, żeby nie było pusto wziąłem z wątku z propozycją tej drabinki Wink)

  3. Każdy nowo zapisany rozpoczyna zabawę od ostatniego miejsca Rankingu Drabinki PVP.

  4. Na pojedynek można wyzwać pilota zajmującego bezpośrednio wyższe miejsce w Rankingu Drabinki PVP. 

  5. Wyzwanie odbywa się poprzez umieszczenie posta w tym wątk oraz wysłanie PM poprzez forum do wyzwanej osoby.

  6. Czas na odbycie pojedynku to 5 dni, datę, godzinę i dokładne miejsce gracze ustalają między sobą. 

  7. Nie można wyzwać osób które są w trakcie pojedynku (są w trakcie ustalania czasu miejsca i innych szczegółów walki).

  8. Jeżeli osoba wyzwana nie stawi się do pojedynku w ciągu 5 dni przegrywa walkowerem - informację o nieodbytej walce proszę umieścić w tym wątku.
ZASADY POJEDYNKU
  1. Pojedynek odbywa się do 2 ZWYCIĘSTW, w okolicach wybranej stacji (proponuję stacje w punktach Lagrange'a - mniejsze ryzyko wtrącenia się innych graczy).


  2. Walka w wersji AURORA EDYSZYN odbywa się w WYPOŻYCZONYCH statkach typu  AURORA SE. Zabronione jest używanie zmienionych modułów i broni jeżeli dysponuje się na stałe Aurorą SE - musi być w stockowej wersji. Pojawienie się statkiem zawierającym niedozwolone moduły w instancji wiążę się z walkowerem danej rundy.


  3. Walka trwa do zniszczenia statku przeciwnika.

  4. Wynik walki raportowany jest w tym wątku przez osobę wyzywającą.


  5. Przed rozpoczęciem walki walczący mają OBOWIĄZEK stworzenia PARTY w celu uniknięcia zyskania CRIME STAT.


  6. Po przegranym pojedynku następuje cooldown na ponowne wyzwanie tego samego pilota przez 7 dni.

  7. Cooldown może ulec skróceniu, jeżeli obie strony tak się umówią.

URLOPY I NIEOBECNOŚCI
  1. Uczestnik Drabinki w razie dłuższej nieobecności może wziąć urlop poprzez napisanie PM za pośrednictwem forum do cmdr Yautja i umieszczenie stosownej informacji w tym wątku, wtedy jego pozycja zostanie zamrożona.


  2. Pilot zajmujący miejsce poniżej zamrożonej pozycji może wyzwać pilota powyżej zamrożonego uczestnika. W przypadku wygranej wyzywający przeskakuje o 2 miejsca wyżej, przegrany spada o 1 miejsce niżej w drabince, natomiast miejsce zamrożone również przesuwa się o 1 miejsce niżej w rankingu. W przypadku przegranej natomiast wszystkie 3 zajmowane pozycje pozostają bez zmian.


  3. Pilot zajmujący 1 miejsce w RANKINGU DRABINKI PVP po zamrożeniu pozycji automatycznie spada na 2 miejsce RANKINGU.


  4. Zamrożona pozycja w Drabince oznaczona jest kolorem niebieskim.

Wydrukuj tę wiadomość

  Drabinka PvP - propozycja
Napisane przez: Yautja - 27.04.2020, 20:08 UTC - Forum: Kantyna 12 Promili (SC) - Odpowiedzi (3)

Byliby chętni na małe 1vs1?

Ogólne zasady zbliżone do tych z drabinki Cobrami w Elite.
Proponuję statek Aurora ES. Wypożyczenie na 24h to koszt 2482 aUEC, więc stać każdego Wink
Do tego wypożyczonego statku nie da się modyfikować, więc każdy będzie miał ten sam build.
Pytanie, czy zaznaczamy, że tylko wypożyczone, czy dopuszczamy też Aurory kupione (wtedy można je modyfikować). W kupionej Aurorze można dodać dwa działka, ale koszt to już 124100 a UEC, więc już droższa zabawa.


Podsumowując:
1. Kto byłby chętny na udział?
2. Tylko wypożyczone?
3. Tylko kupne? (wtedy wypożyczone nie mają racji bytu, bo będą na przegranej pozycji)


Próg wejścia do wypożyczenia to 2 482 aUEC
Próg wejścia do kupienia Aurory to 124 100 aUEC + mniej więcej 10 000 aUEC na wymianę wyposażenia.

Wydrukuj tę wiadomość

  The good, the bad and the ugly - system prawny w SC
Napisane przez: Yautja - 27.04.2020, 07:32 UTC - Forum: Kantyna 12 Promili (SC) - Odpowiedzi (3)

Postanowiłem trochę się rozpisać po obejrzeniu materiału: https://www.youtube.com/watch?v=_L0sctbREKw&t=695s
i gdy 3.9 jest w PTU i lada chwila wejdzie live.
DISCLAIMER: W poniższych przemyśleniach opieram się na informacjach ze zlinkowanego filmu.
W skrócie: tak to się robi. Bardzo dobra metoda na ukrócenie ganku i zmuszenie tych "złych" do bardzo ostrożnego i przemyślanego działania i dająca silne narzędzia w ręce bounty hunterów.

System prawny w SC podzielony jest na jurysdykcje obejmujące określony obszar w zasięgu satelitów (comm arrays) konkretnej frakcji. To co jest nielegalne u jednych może być legalne u innych, również nie cały system planetarny jest objęty zasięgiem tych satelitów, więc są obszary, gdzie nie ma żadnej jurysdykcji (i tu może się przydać Mantis, żeby próbować wyciągać graczy z qt z dala od oczu prawa Wink). Można też zhakować te satelity, co daje nam krótkie okno czasowe na dokonanie niegodziwości bez konsekwencji, ale tu już byłaby potrzebna koordynacja grupy piratów: upatrzeć cel, śledzić go, w odpowiednim momencie wyłączyć odpowiednie satelity i dokonać abordażu.
Piractwo staje się zawodem dla dobrze zorganizowanych grup i tak powinno być - duży skok musi być odpowiednio zaplanowany i przeprowadzony.

A co z gankerami i grieframi, którzy tylko strzelają do innych i ramują ich na padach, bo mogą? Otóż bicz na nich staje się całkiem potężny.

Dokonując nielegalnych akcji (zniszczenie statku, moderstwo itd.) zwiększamy swój crime stat. Gdy zdobędziemy pierwszy punkt (z 5 możliwych) wystawiany jest list gończy - każdy gracz, który weźmie takie zlecenie będzie w czasie rzeczywistym widział naszą pozycję, a za zestrzelenie nas dostanie (na chwilę obecną od 10k do 10600 aUEC) nagrodę... a my lądujemy w więzieniu...
Po trafieniu do więzienia CAŁY MAJĄTEK jest konfiskowany: pieniądze, statki (zakładam, że te kupione za USD zostają, ale i tak trzeba się jakoś do nich dostać Wink, chyba, że też znikają i żeby je odzyskać trzeba by zrobić wipe? Należy pamiętać, że jeżeli Tongue SC zostanie wydany, to fakt kupienia statku za żywą gotówkę w czasie alfy w żaden sposób nie sprawi, że nie będziemy mogli go stracić), wyposażenie. WSZYSTKO!!
Czas w więzieniu może się wahać od kilkunastu minut do kilkunastu godzin czasu gry w zależności od wagi naszych przewinień (poziom crime stat). Możemy grzecznie czekać na koniec kary, po czym zostajemy wystawieni na zewnątrz w więziennym uniformie i całą przygodę zaczynamy od zera! Możemy skrócić czas poprzez wydobywanie minerałów w przylegających do więzienia kopalniach, można też próbować kraść urobek innych więźniów. Można też próbować ucieczki. Ucieczka nie jest jednak prosta - trzeba się dobrze przygotować (w jaskiniach brakuje tlenu). Zgromadzić (ukryć gdzieś) zapasy zasobników z tlenem (w kopalniach są dystrybutory), jedzenie oraz picie. Gdy wyjdziemy na zewnątrz powita nas rozgrzana do ponad 400 stopni w dzień lub 100 stopni w nocy powierzchnia księżyca - bez odpowiedniego kombinezonu (mamy tylko więzienny) nasz czas życia to kwestia minut. Należy więc mieć kumpli, którzy po nas przylecą. Na nich będą jednak czekać wieżyczki obronne kompleksu więziennego... A najlepsze jeszcze na koniec - z chwilą podjęcia ucieczki, opuszczenie wyznaczonej sekcji kopalni, wystawiany jest za nami list gończy! Nie tylko musimy walczyć z czasem, bo brakuje tlenu i żywności, ale także zaczyna się pogoń. A jeżeli byłeś bardzo uciążliwym gankerem, to, o ile uda się ucieczka, będziesz miał komitet powitalny złożony z graczy łowców nagród, który z czystą satysfakcją i mściwością odeśle Cię ponownie za kratki Tongue

Co myślicie? Za ostro? Za słabo? Czy system idzie w dobrym kierunku?
Gameplay więzienny też zapewne się rozwinie. W więźniu na pewno będą się tworzyły frakcje i sojusze do np. wspólnego kopania lub rabowania innych: "ty pomożesz mi wcześniej wyjść, a jak ty wyjdziesz, to mój org pomoże ci zacząć nowe życie" Wink

Wydrukuj tę wiadomość

Video [VIDEO] CQC Jesteś zwycięzcą
Napisane przez: Wojciech Dannyboy - 25.04.2020, 19:41 UTC - Forum: Galeria sztuki im. Jade "Maliny" Rockatansky - Odpowiedzi (1)

Dzisiaj w CQC zrobiłem drugi prestiż. Na tę okazję stworzyłem ten film....

Miłego oglądania

https://youtu.be/HoDamVOw9-s

Wydrukuj tę wiadomość

Video Film "Summer In The Darkness 3305"
Napisane przez: akerstache - 17.04.2020, 16:04 UTC - Forum: Galeria sztuki im. Jade "Maliny" Rockatansky - Odpowiedzi (4)

Cześć wszystkim,

Przedstawiam Wam film będący zapisem mojej zeszłorocznej trzymiesięcznej wyprawy eksploracyjnej. Mam nadzieję, że się Wam spodoba. W filmie wykorzystałem utwór mojego dawnego projektu muzycznego NANOSECOND.

Miłego oglądania!

cmdr akerstache



Wydrukuj tę wiadomość

Video [VIDEO] Elite Dangerous po godzinach.
Napisane przez: Wojciech Dannyboy - 14.04.2020, 19:48 UTC - Forum: Galeria sztuki im. Jade "Maliny" Rockatansky - Odpowiedzi (1)

Stworzyłem coś na kształt reklamy Elite Dangerous po polsku. Z resztą zobaczcie sami i oceńcie. Tylko 4.14 !

https://youtu.be/L6BYDXlO36M

Wydrukuj tę wiadomość

  Elite<->SC odpowiedniki statków
Napisane przez: Yautja - 07.04.2020, 09:54 UTC - Forum: Kantyna 12 Promili (SC) - Odpowiedzi (3)

Kwarantanna, nudno, to wymyśliłem taki temat i zapraszam do dyskusji Wink

Wielu z nas lata w obu grach. Część ma jedną z nich i może zastanawia się nad drugą. Wielokrotnie pada też pytanie na kanale głosowym "który statek wybrać?". Postaram się więc porównać floty z obu gier. Porównanie jest subiektywne i możecie się nie zgadzać (na co liczę Wink). Ponadto w SC nie mamy jeszcze dostępnych wszystkich statków (skupię się tylko na grywalnych na chwilę pisania tego posta) i, liczę na to, że może i w Elite pojawi się coś nowego...

Zacznijmy może od starterów SC.
Aurora vs Mustang. Startowy Mustang ma skromną ładownię (2 SCU) i chyba można go przyrównać do stokowego Sidewindera, którego dostajemy na początek przygody w Elite. Aurora z kolei ma koję (co pozwala na rozpoczęcie nowej sesji w SC w statku zamiast w ostatnio odwiedzonym porcie) i pozwala na wykonywanie misji kurierskich (paczki), czyli taki Sidewinder bez ładowni.

W Elite kolejnym krokiem po startowym trapezie jest najczęściej Cobra Mk III. Jako odpowiednik Cobry wskazałbym w SC Avengera Titan. Jest to bardzo uniwersalny statek. Można nim wykonywać wszystkie misje, handlować czy przewozić paczki. Do tego dobrze wygląda, przypomina w stylu promy kosmiczne. Wprawny pilot może również wyjść obronną ręką z potyczek PvP, ponieważ Avenger siłą ognia nie ustępuje popularnym w PvP myśliwcom.

Kolejnymi popularnymi uniwersalnymi statkami w Elite są Python i Krait. Tu, bez wątpienia, ich odpowiednikami będą Cutlass Black i Freelancer. Oba te statki są bardzo uniwersalne. Dysponują niezłą siłą ognia, a ich przedziały ładunkowe pozwalają na sensowny handel lub przewożenie pojazdów naziemnych. Wybór to bardziej kwestia estetyki niż jakichś rzeczywistych przewag jednego nad drugim.

Anaconda. Wół roboczy każdej większej floty w Elite. Statek na tyle uniwersalny, że może służyć do eksploracji, handlu i walki, i w każdej z tych ról sprawować się bardzo dobrze. Na chwilę obecną wydaje mi się, że Anacondą uniwersum SC jest Carrack. Statek oficjalnie eksploracyjny, ale na tyle uniwersalny, że wykorzystywany jest przez graczy w każdej roli.

T9. Statek, który można kochać albo nienawidzić. Przede wszystkim nienawidzić... Industrialna forma, ociężałość, żałosne możliwości defensywne, ale bezdenna ładownia. W tej chwili SC ma tylko jedną godną odpowiedź: Caterpillar.

Górnictwo. Tak modne ostatnio w Elite Wink
W SC obecnie mamy dwie propozycje (nie można przystosować do górnictwa statku, który nie jest oficjalnie do tego przeznaczony).
Prospector - mały, jednoosobowy statek górniczy. Kopać Prospectorem, to mniej więcej tak, jak w Elite kopać Asp Explorerem - wydajność raczej niewielka i trzeba poświęcić sporo czasu na odnalezienie złoża z jednej strony opłacalnego na tyle, żeby mała ładowania dała dobry zysk (często ładownię prospectora zapełni jedna rozbita skała), a z drugiej strony możliwego do rozbicia słabym laserkiem tego statku.

Argo Mole - tu już mamy sensowną ładownię i sporą moc laserów górniczych (potrzebujemy jednak załogi, kopanie solo "kretem" nie jest niemożliwe, ale jest strasznie uciążliwe). To mniej więcej tak, jakbyśmy na kopanie w Elite zabrali górniczego Pythona.

Myśliwce i PvP.
W SC, podobnie jak w Elite są mety. W Elite ciężko spotkać coś innego niż FDL, Mamba lub Krait w potyczkach PvP.
W SC najpopularniejszym statkiem do PvP jest obecnie Sabre z racji najmocniejszych tarcz (trzy sztuki) i dużej siły ognia (cztery hardpointy). Myślę, że to taki FDL uniwersum SC.
Ponadto w użyciu są Gladius i Arrow - bardzo do siebie zbliżone. Pierwszy jest bardziej pancerny, drugi zwinniejszy. Powiedziałbym, że to odpowiedniki Vipera i Eagle'a.
Jest jeszcze Buccaneer - kabina i duża armata przyczepione do dwóch silników. Najszybszy myśliwiec na prostej, ale słaby do walki manewrowej. Taka Mamba.

Do poważniejszej walki z hordami przeciwników służy Hammerhead, czyli w zasadzie 1 do 1 odpowiednik Korwety. Różnica polega na tym, że Korwetę obsłużysz sam. W Hammerheadzie pilot ma kontrolę tylko nad rakietami. Do sześciu wieżyczek potrzeba dodatkowych sześciu członków załogi.

Luksus.
Podobnie jak Elite, SC ma swoją serię luksusowych statków. W Elite to seria od Saud-Kruger (Dolphin, Orca, Beluga). W świecie SC statki wykończone włóknami węglowymi i mahoniem dostarcza Origin i będą to, odpowiednio, 300i, 600 i 890 Jump.

Edit:
zapomniałem o jeszcze jednej, istotnej sprawie. Należy pamiętać, że statki w SC nie są tak modułowe jak w Elite. W Elite absolutnie każdy statek da się przystosować do absolutnie każdej roli. W Star Citizen statki mają przypisane role przez "producenta" i często występują w wariantach, np. wspomniany Avenger może być w wersji transportowej - Titan, w wersji wyłącznie bojowo-przechwytującej - Warlock (zamiast ładowni ma system EMP) lub wersji "więźniarki" - Stalker (zamiast ładowni ma cele do przewożenia więźniów). Możliwość modyfikacji statków w SC jest ograniczona do uzbrojenia i podstawowych modułów. To tak, jakby w Elite dostępne były tylko zmiany w działach Hardpoints i Core Internal.

Wydrukuj tę wiadomość

  Deliver us the Moon
Napisane przez: Dako - 14.03.2020, 10:49 UTC - Forum: Gry Video - Brak odpowiedzi

Tytułem wstępu Wink
Zainspirowany (jako posiadacz średniej półki RTX-a) ostatnim artykułem na https://www.purepc.pl/karty_graficzne/de...ing_i_dlss zakupiłem sobie w/w grę...
I powiem, że pomijając (zgodnie z zalinkowanym artykułem) fajną wydajność i wrażenia wizualne to imho naprawdę warta poznania klimatyczna gra.
Ale co tam moje przemyślenia/marudzenia/wywody... 
Na Steam opinie są "Bardzo pozytywne":
https://store.steampowered.com/app/42866..._The_Moon/
Faktem jest iż można było kupić taniej:
https://gg.deals/game/deliver-us-the-moon/?tab=history

Wydrukuj tę wiadomość

  Death Stranding na PC
Napisane przez: Dako - 12.03.2020, 11:30 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (6)

Nikt nie pisał o wersji PC a że temat aktualny to może warto zwrócić uwagę na tą grę?
https://www.gry-online.pl/gry/death-stranding/z14832#pc
Premiera na PC 02.06.2020
[Obrazek: I3NkSaZ.jpg]
ps.
Bardzo przepraszam.
Poprawione (lenistwo w stylu kopiuj/wklej/przesuń obrazek na forum z pulpitu komputera nie zadziała)

Wydrukuj tę wiadomość

  Wiedźmin... 4!
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 12.03.2020, 00:02 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (5)

https://www.spidersweb.pl/2020/03/cdp-re...her-4.html

Cytat:Adam Kiciński – prezes CDP RED – zdradził czego będzie dotyczył jeden z kolejnych wielkich projektów autorstwa polskiego studia. Gdy Cyberpunk 2077 wyląduje na sklepowych półkach, zacznie powstawać Wiedźmin 4. Jednak już bez Geralta.

Gdy Cyberpunk 2077 trafi na sklepowe półki, CDP RED podzieli się na przynajmniej trzy (w praktyce zapewne więcej) zespoły. Jeden z nich będzie odpowiadał za samodzielny moduł wieloosobowy w środowisku Cyberpunka. Drugi za fabularne dodatki do CP2077. Z kolei trzecia ekipa zajmie się pracą nad kolejnym interaktywnym Wiedźminem.

Reszta w dalszej części artykułu :Smile



Just for fun, spekuluję: To będzie MMO, a przynajmniej coop. Będzie możliwość stworzenia własnej postaci, a gra będzie toczyć się w czasach świetności wiedźminów. Będzie można wybrać jedną ze szkół i w niej się wytrenować, a później ruszyć na szlak. Skille będą inne w zależności od szkoły wiedźmińskiej (aka "klasy" postaci). Szkoły niekoniecznie będą do siebie przyjaźnie nastawione, ergo: PVP.

Grałbym! Biggrin

Wydrukuj tę wiadomość