Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.

Użytkownik
  

Hasło
  





Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

Statystyki
» Użytkownicy: 3,044
» Najnowszy użytkownik: SirAdams
» Wątków na forum: 5,795
» Postów na forum: 133,140

Pełne statystyki

 
  Inżynierowie krok po kroku, żeby robić to z planem. (Horizon i nie tylko)
Napisane przez: Trufel Aubaris - 07.10.2021, 06:33 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (9)

Inżynierowie krok po kroku, czyli żeby robić to z planem i się nie pogubić.

Poradnik Elite Dangerous (Horizon i nie tylko) - faza początkowa, czyli inżynierowie w Bańce

Chciałeś polecieć daleko w otchłań kosmosu, ale skok Twojego statku jest zbyt mały? A może strzelasz do przeciwnika i masz wrażenie, że Twoja broń nie zadaje mu obrażeń? Co gorsza! On kilkoma strzałami pozbawia Cię ochronnej tarczy, a kolejna salwa niszczy w zastraszającym tempie kadłub Twojego statku? Na szczęście wszystko można poprawić dzięki zaawansowanej inżynierii. To dzięki niej odpowiednio wyposażone statki nabierają dodatkowych właściwości lub nadają się do konkretnych zastosowań. Same statki nie podlegają modyfikacjom, ale montowane w nich różne moduły i broń już tak. Właśnie tymi ulepszeniami zajmują się inżynierowie. Niestety, ale aby do nich uzyskać dostęp musimy ich w odpowiedni sposób odblokować. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że dopiero po wkupieniu się w łaski jednego, otrzymujemy awans do następnego. Jak tego dokonać bez zbędnego tracenia czasu? Poniższy poradnik pokaże Wam jak w najbardziej bezbolesny sposób uzyskać dostęp do najważniejszych z nich. Krok po kroku dowiecie się, co potrzeba i jakie warunki należy spełnić.

 
Poradnik nie zawiera omówienia wszystkich inżynierów. Brakuje z całą pewnością tych, którzy są dostępni tylko w Elite Dangerous Odyssey. Wszyscy wymienieni poniżej są wspólni dla ED Horizon, jak i Odyssey. W każdym razie przedstawiona poniżej ścieżka ich odblokowania i ułatwi wam życie w kosmosie i pozwoli ulepszyć statki na Waszą miarę. Niektóre czynności są trochę mozolne i upierdliwe, ale uwierzcie, że warto przejść tą drogę. Nie dowiecie się natomiast, które materiały są niezbędne do ulepszania modułów, ani które efekty specjalne są wskazane. Te ostatnie są dobierane wg indywidualnych potrzeb, a ich częściowe omówienie znajdziecie w tym wątku.

 
Wstęp mamy za sobą. Czego będziemy potrzebować, aby przejść mozolną drogę do Waszego sukcesu w inżynierii? Na początku będziemy mieli odrobinę paradoksów, bo np. żeby odblokować większy skok w statku będziemy musieli udać się dalej, co zajmie nam więcej… skoków. Z kolei żeby ulepszyć broń będziemy musieli ubić trochę kosmicznych piratów. Nikt nie obiecuje, że będzie bezboleśnie… Warto jednak myśleć o poniższym wyposażeniu:

  • Statek o dobrym lub z czasem wysokim zasięgu LY (preferowane DiamondBack Explorer, Asp Explorer  lub Anaconda).
  • Statek towarowy o ładowności co najmniej 50 ton (Asp Explorer, Python, Type 9 i / lub Anaconda)
  • Statek do walki wyposażony w podstawowe działa laserowe i multi-cannon oraz tarcze - w późniejszym etapie (np. Cobra Mk. III/ Vulture/Viper itp.)
  • ok 10 milionów CR w portfelu na inwestycje w towaru i inne łapówki do stracenia, ale nie martw się. Zanim zrobisz choćby połowę inżynierów stan Twojego portfela pomnoży się niewspółmiernie do tej inwestycji
  • Czas wolny i pozytywne podejście
  • Znaczne ilości materiałów inżynierskich. Można je łatwo zdobyć w Dav’s Hope (Hyades Sector DR-V C2-23, Planet A 5, Coordinates 44.818, -31.389) i Crashed Anaconda (Orrere, Planeta 2 B, Koordynaty 43.8122, -173.9722). Zakres tego poradnika nie wyjaśnia ile materiałów jest potrzebnych do dalszego ulepszania modułów.
  • Po prostu grajcie, a reszta sama z czasem przyjdzie Smile
 

Krok 1: Felicity Farseer

Babcia Felicity, jak jest czule i potocznie nazywana w świecie pilotów, to legendarna odkrywczyni, której przygoda z inżynierią rozpoczęła się od opracowania własnego ulepszenia swojego Asp Explorera. Osiedliła się w systemie Deciat, w zakładzie górniczym i rafineryjnym swojego ojca, choć w rzeczywistości ta profesja nigdy jej nie pociągała. Obecnie prowadzi obszerny program szkoleniowy dla techników i mechaników zmierzających na eksplorację kosmosu. 

Nasza droga z inżynierowaniem statków koniecznie musi zacząć się od niej. Jest absolutnie niezbędna i stosunkowo prosta w odblokowaniu. Dzięki jej badaniom ulepszymy znacznie skok każdego statku, co w zasadzie jest podstawowym wymogiem, aby sprawnie i szybko podróżować do kolejnych inżynierów. Ulepszenie waszego napędu nadprzestrzennego jest absolutnie priorytetowe. Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie przepadacie za nią, to możecie ulepszyć ten napęd u Elviry (patrz krok 2 poniżej)

Czas potrzebny: Szybko i prosto
Najważniejszy moduł: Frame Shift Drive

Wymagania:

- Musisz mieć rangę Scout w eksploracji (czyli należy zarobić min. 270 000 CR na eksploracji - sprzedając mapy na stacjach)
- Podaruj 1 Meta-Alloys

Poleć do systemu Maia statkiem, który posiada co najmniej jeden Cargo Rack i wolne miejsce na  1 tonę ładunku. Lecąc po drodze rób w każdym systemie “honk” używając Discovery Scanner. W Maia należy kupić na stacji Darnielle's Progress 1 sztukę Meta-Alloys (przybliżona cena ok 250 000 Cr). To najpewniejsze miejsce, ale można je także kupić na Fleet Carierach. [edit] Jeśli Darnielle's Progress nie pokaże Wam się w panelu nawigacyjnym, to należy się udać w kierunku Obsidian Orbital. [/edit]  Drugim sposobem pozyskania tego materiału jest odwiedzenie planety 2 A w systemie Merope i wylądowanie na niej, a następnie przy pomocy łazika SRV odnalezienie Meta-Alloys na powierzchni. Dzięki temu zaoszczędzisz pieniądze i dodatkowo zdobędziesz doświadczenie w poruszaniu się po powierzchniach planet oraz odnajdywaniu surowców (przy okazji na pewno coś dodatkowo znajdziesz). Trzecią metodą jest zapytanie członków Husarii lub swoich znajomych. Bardzo często na na ich Fleet Carrierach można je otrzymać nawet za darmo lub za symboliczną kwotę.

Gdy już będziesz szczęśliwym posiadaczem  Meta Alloy, udaj się do systemu Eurybia i sprzedaj swoje uniwersalne dane kartograficzne do frakcji Eurybia Blue Mafia. Pamiętaj, że aby uzyskać wymaganą rangę eksploracyjną SCOUT należy ich spieniężyć za co najmniej 270 000 Cr. Oczywiście sprzedać je można gdzie indziej, ale to znacznie ułatwi późniejszy dostęp do kolejnego inżyniera Liz Ryder. Jeżeli masz już rangę Scout lub wyższą, to możesz lecieć bezpośrednio do Deciat.

Poleć do systemu Deciat i podarój swój Meta-Alloy Pani Inżynier Felicity Farseer w Farseer Inc. Babcia Felicity bardzo lubi mapy, które podnoszą twoją reputację w jej oczach, co dodatkowo pozwala usprawniać moduły na coraz wyższy poziom. Modyfikuj dowolnie moduły, a z czasem otrzymasz informację o zaproszeniu przez Juriego Ishmaaka. Aby poczynić kolejne kroki do kolejnej Pani inżynier udaj się do systemu Ngurii statkiem, który będzie miał w ładowni miejsce na 3 tony ładunku. Dobra współpraca z tą Panią inżynier doprowadzi Was do Iuriego Ishmaaka i Bris Dekkera.

Moja drobna sugestia: Zaleca się, aby na początku ulepszyć napęd z Frame Shift Drive (FSD) w kierunku dalekiego zasięgu skoku (Long-Range). Dzięki temu dalsza część tego poradnika będzie znacznie łatwiejsza. Oczywiście wybór jest dowolny.


Krok 2: Elvira Martuuk

Elvira Martuuk jest dobrze znaną eksploratorką, chociaż podobno kiedyś była niezwykle skuteczną zabójczynią. Niektórzy twierdzą, że po szczególnie głośnej sprawie musiała „ochłodzić głowę”, więc ruszyła na jakiś czas w głębię kosmosu, aż sprawa ucichnie. Ona sama temu kategorycznie zaprzecza. Fascynuje ją wszystko, co obce, i stała się ekspertem w wykrywaniu wszelkiego rodzaju podróbek. Jej słynna i zarazem nie do końca jasna reputacja powoduje, że baza Elviry rzadko jest niepokojona przez szaleńców. Wierzy w bycie samowystarczalnym, a jej wierna  grupa współpracowników uprawia własne jedzenie. Pani Elvira również ulepsza moduł FSD w identycznym stopniu, co Felicity Farseer, ale jest nam niezbędna, aby odblokować innych, ważnych inżynierów. Przy okazji możemy u niej zmodyfikować generatory tarcz na 3 poziomie, czego nie oferowała nam poprzednia inżynier, a na tym etapie może się to przydać. 

Czas potrzebny: Niewiele
Najlepszy moduł: Frame Shift Drive

Wymagania:

- pokonać dystans minimum 300 LY od lokalizacji początkowej (zakładam, że jeśli pierwszy krok jest za Tobą, to masz to zrobione)
- dostarcz 3 Soontill Relics

Jeżeli wykonałeś pierwszy krok, to  jesteś w systemie Ngurii. Poleć w nim do stacji Cheranovsky City. Dokładnie na niej możesz kupić 3 Soontill Relics (będziesz potrzebować wolnej przestrzeni ładunkowej na min 3 tony). Kiedy już masz je w cargo poleć do bazy Long Sight Base w systemie Khun i podaruj Soontill Relics Elvirze. Od teraz możesz ulepszać swoje moduły. Po zmodyfikowaniu ich do pewnego stopnia otrzymasz kolejne zaproszenia do inżynierów Zacariah Nemo i Marco Qwent.


Krok 3: Marco Qwent

Inżynier Marco Qwent zaprosi nas dopiero,kiedy ulepszymy jakiś moduł na co najmniej 3 poziom u Pani Elviry Martuuk (teraz już wiecie, dlaczego była nam potrzebna?). Ten dżentelmen wymaga od nas przynajmniej minimalnej pracy dla korporacji Sirius i odrobiny lojalności wobec niej. Ta sympatia nie jest przypadkowa, bowiem Marco jest byłym guru technologicznym Sirius Corp. Dzięki temu pozwalają mu na pełną swobodę w tym, nad czym pracuje i z kim pracuje. Oczywiście o ile Sirius Corp otrzyma ze strony jego klientów odpowiednie uznanie. Wspierają wtedy jego wysiłki, utrzymując finansowo jego bazę, w której może sobie swobodnie działać.

W zamian za to pomoże nam usprawnić jeden z ważniejszych elementów statku, czyli naszą elektrownię na poziom 4. Bez niej zarządzanie energią podczas walki czasami jest wręcz niemożliwe. O dziwo, nie tylko w walce przydaje się to ulepszenie, ponieważ w eksploracji możemy wyposażyć nasz statek w mniejszy (i zarazem lżejszy) moduł, który zapewni nam podobną wydajność. Tak! Ten inżynier jest ważny!

Czas potrzebny: wymaga trochę więcej czasu...
Najlepszy moduł: Power Plants (Grade 4)
 

Wymagania:
- Uzyskaj dostęp do systemu Sirius (aby uzyskać zaproszenie od Sirius Corporation musisz podnieść swoją reputację w stosunku do tej korporacji)
- Dostarczyć 25 sztuk Modular Terminals

Weź swój statek o największym skoku lub jeśli już posiadasz, to eksploracyjny (i modułem Fuel Scoop) i zaplanuj trasę 5000 LY od twojego systemu startowego. W każdym systemie, przez który przelatujesz rób “honka”, czyli skanuj system za pomocą Discovery Scanner. Jeśli spotkasz planety wartościowe pod kątem badania powierzchni również je skanuj. Warto więc mieć ze sobą DSS (Detailed Surface Scanner). Jeżeli go nie masz, to zabierz go na statek. Zajmuje slot kasy 1, więc można go zabrać na każdą jednostkę (nawet Sidewindera). Gdy znajdziesz się na końcu trasy, wybierz system startowy na mapie i upewnij się, że jest oddalony o ponad 5000 LY. Teraz udaj się do systemu Procyon. Sprzedaj tam swoje mapy na stacji należącej do Sirius Corporation i czekaj na zaproszenie do systemu Sirius. Będzie ona dostępna w Mission Board. To taka specyficzna misja, którą musisz wziąć (ikonka z “łańcuchem”) i nic więcej nie musisz robić. Wiadomość o udzieleniu dostępu do tego systemu otrzymasz w panelu informacji (klawisz 2). Teraz możesz lecieć do systemu 78 Ursae Majoris i sprzedać tam pozostałe mapy na stacji należącej do Alioth Independents. Wyposaż swój statek w moduły cargo o ładowności 30 ton, kup jakiś tani towar i weź misję dostarczania danych (Data Delivery mission), najlepiej z Modular Terminals jako nagrodą. Gdy wylądujesz na końcu misji Data Delivery, sprzedaj towar, odbierz nagrodę i kup nowy towar. Pamiętaj, żeby zawsze zostawić sobie miejsce na Modular Terminals w cargo! Podejmij kolejną misję i powtarzaj, aż będziesz mieć 25 Modular Terminals. 

Wróć do systemu Sirius ze swoimi Modular Terminals, wypełnij misję odblokowania Marco Qwenta (będzie taka dostępna na dowolnej stacji w Sirius). Wyląduj na planetarnej bazie Qwent Research Base i podaruj Modular Terminals Marco Qwentowi. Powiększaj u niego reputację oraz modyfikuj moduły. Z czasem otrzymasz zaproszenia  do profesorza Palinia i Lori Jameson.

 

Krok 4: Professor Palin

Profesor Ishmael Palin spędził wczesną część swojej kariery w Federacji, ale w 3301 zdecydował się założyć niezależny instytut poświęcony badaniu Thargoidów. W następnym roku założył bazę badawczą w systemie Maia skoncentrowaną na rozwoju nowych technologii obronnych. Kontynuuje badania nad Thargoidami w Arque i jest uważany za jednego z czołowych galaktycznych ekspertów w dziedzinie technologii Thargoidów. Dzięki niemu nasze silniki nabiorą mocy, a nasz statek szybkości. Wcześniej mogliśmy je ulepszyć u babci Felicity, ale zaledwie do 3 poziomu. Profesor Palin dzięki swoim mozolnym badaniom potrafi je ulepszyć aż do 5 poziomu. To maksymalne możliwości, jakie współczesna cywilizacja osiągnęła w tym zakresie. Bez dobrze ulepszonych silników nigdy nie osiągniemy pożądanych efektów głównie w walce z wrogami. Przydają się także podczas ucieczki, kiedy podejmujemy się niebezpiecznych misji lub transportów ładunków. Po wyciągnięciu nas przez piratów z supercruise możemy im łatwiej uciec. Ten moduł zdecydowanie warto ulepszać.

Czas potrzebny: Niewiele
Najlepszy moduł: Thrusters

Wymagania:
- Wybierz się na krótką eksplorację. Pokonaj odległość minimum  5 000 LY od miejsca startu. (jeśli masz za sobą krok nr 3, to masz to GOTOWE!)
- Podaruj Profesorowi 25 sztuk Sensor Fragments

Poleć ponownie do regionu Maia z łazikiem (SRV) na pokładzie statku, a konkretnie do systemu HIP 17403. Wyląduj na planecie HIP 17403 A 4 A na współrzędnych -34,98, -141,30. W tym miejscu znajdziesz rozbity statek Thargoidów z rozrzuconymi nieznanymi artefaktami (Unknown Artefacts) i fragmentami czujników (Sensor Fragments). Tego typu elementy możesz także odnaleźć w sygnałah NHSS Thread 4 w systemach, gdzie występują Thargoidzi, ale zakładam, że jednak jesteś na wstępnym etapie i walka z tym gatunkiem mieszkańców kosmosu jest ci jeszcze obca. Zbierz 7 takich Sensor Fragments (liczą się one jako materiały, więc nie wymagają żadnego cargo). Siedziba Profesora Palina mieści się w systemie Arque na stacji Abel Laboratory, gdzie możesz już teraz śmiało korzystać z jego ulepszeń. Resztę Sensor Fragments możesz sprzedać w systemie Maia. Dzięki temu podniesiesz sobie wpływy u Elviry Martuuk, co zawsze się może kiedyć przydać.

Krok 5: The Dweller

Znany jest z niestandardowych modyfikacji dla lokalnych przestępców. Nikt nie zna jego pochodzenia, a on i jego mała grupa tajemniczych, podobnie myślących osób ściśle strzegą swojej tożsamości i tożsamości swoich najlepszych klientów. Mówi się również, że uprawiają własną odmianę Onionhead do konsumpcji prywatnej. Dweller, to skorumpowany inżynier. Aby się do niego wkupić wystarczy mu zapłacić gotówką za jego względy. Dodatkowo rajcuje go handel na nielegalnym rynku. Kocha po prostu Black Markety i zmusza nas do stania się szmuglerem. Rozwija jednak również ważny moduł, który odpowiada za prawidłowy rozkład mocy na tarcze, silniki i broń. Potrzebne w każdym aspekcie działań w przestrzeni kosmicznej. U niego poprawimy też lasery na 3 poziom, ale nie jest wybitnym specjalistą od tego typu broni.


Czas potrzebny: Trochę więcej niż mało...
Najlpeszy moduł: Power Distributor


Wymagania:
- Sprzedaj coś w 5 różnych Black Marketach.
- Zapłać mu 500 000 Cr.

Jeżeli skończyłeś krok 4, to wracaj z systemu Maia i zadokuj swój statek gdzieś poza obszarem wpływów Li Yong-Rui (jeżeli zależy Ci na względach u tego wpływowego chińczyka). Do odblokowania Dwellera potrzebujesz statku z niewielkim cargo. Kup jakiś tani towar, a następnie weź misję dostawy ładunku (Cargo Delivery mission)  z minimum 5 sztukami. Zanim wylecisz ze stacji porzuć misję (w 1 panelu, druga zakładka “Abandon” i potwierdź), a następnie odszukaj 5 pobliskich Black Market-ów np. na inara.cz. PAMIĘTAJ!!! To nie może być system Husarii!!! U nas taki handel jest surowo zabroniony, ale to pewnie wiesz, bo znasz regulamin na pamięć! Porzucenie misji z towarem w cargo powoduje, że staje się on “nielegalny”, ale nadal go masz. Tak naprawdę, to trochę go “kradniesz”. Przecież zobowiązałeś się, że go dostarczysz a nie robisz tego…Możesz także tego typu towary znaleźć w niektórych USS-ach, gdzie zabierając na pokład dryfujące towary wejdziesz w ich posiadanie. Będziesz wiedział które to, bo będą opisane jak “Illegal”. Więcej o USS znajdziesz tu.

Mając taki ładunek lecisz do najbliższego systemu, gdzie znajduje się “Black Market” (wchodzisz tam poprzez usługi na stacji, a w nich “Kontakty”) sprzedajesz jeden skradziony towar, a następnie udajesz się do następnego Black Market-u, aż sprzedasz wszystkim pięciu Black Marketom po jednej sztuce. Kiedy już sprzedasz ładunek na ostatnim czarnym rynku udaj się do systemu Wyrd. Wyląduj w Black Hide, wpłać 500 000 Cr Dwellerowi i modyfikuj moduły. Podnoś u niego rangę, co spowoduje, że będziesz mógł ulepszyć Power Distributor na 5 poziom.  U niego zdobędziesz zaproszenie do Lei Cheunga.


Krok 6: Lei Cheung

Światły umysł i sprawne rączki tego inżyniera spowodowały, że generatory osłon mogą nas chronić znacznie lepiej niż naszych wrogów. Lei Cheung dorastał w klanie handlarzy włóczęgów, dlatego ma słabość do ludzi trudniących się tym zajęciem, ale jeszcze bardziej uwielbia złoto. Ma ewidentną słabość do tego szlachetnego kruszcu. Legenda głosi, że swoje potrzeby załatwia do złotego nocnika, a ręce myje w złotej umywalce. Tak, czy inaczej przekupić go można tylko darując mu niemałą ilość, bo aż w ilości 200 ton!


Czas potrzebny: Trochę mozolnie, co można przekuć w fajny sposób na życie, czyli profesję handlarza.
Najlepszy moduł: Shield Generators


Wymagania:
- przeprowadź transakcje w ponad 50 różnych marketach
- podaruj mu 200 ton złota

Jeśli kupujesz i sprzedajesz towary na bieżąco, powinieneś już być na najlepszej drodze do wykonania tego zadania. Po prostu należy dokonać handlu w 50 różnych “marketach”. Ważne: na RÓŻNYCH, a nie 50 razy w tym samym markecie. Ilość towarów nie ma znaczenia, ale skoro już się lata, to lepiej zarobić, niż spalać wodór na marne...Na koniec warto lecieć w okolice Leksak, gdzie Lei Cheung prowadzi swoje badania. Następnie wyląduj na jednej ze stacji w systemie Laksak lub gdzieś wcześniej. Kup tam tyle złota, ile możesz pomieścić w cargo (wszystkie stacje w Laksak sprzedają złoto, przy czym Pinto City i Hedin Hub są przeważnie najtańsze) i sprezentuj mu je w Trader's Rest. Do tego zadania najlepiej mieć Pythona z ładownią mieszczącą 200 ton cargo, bo statek ten wymaga jedynie lądowiska M (medium pad), a znaczna część stacji oferujących złoto nie dysponuje większym lądowiskiem. W zależności od wielkości Twojego statku i ładowności w cargo powtarzaj, aż przekażesz mu całe 200 ton. Teraz modyfikuj moduły i powiększaj sobie wpływy u Lei Cheunga, najlepiej poprzez sprzedaż towarów na jego stacji Trader’s Rest. Nie trzeba po nie daleko lecieć. Na tej samej planecie jest inna stacja planetarna Reisman Vision, na której można kupić towary i sprzedać na Trader’s Rest. W efekcie otrzymasz zaproszenie od Ram Tah-a.


krok 7: Tod "The Blaster" McQuinn

Pomimo młodego wieku inżynier Tod, to fachowiec w swojej dziedzinie. Już szrama przez całą twarz świadczy o tym, że niezły z niego zabijaka. Uwielbia walkę i walecznych ludzi, a multi-cannony i rail guny odpicuje Wam, jak mało kto! Te rodzaje broni potrafi podnieść aż do 5-tego poziomu udoskonalenia, co spowoduje, że wystrzelona z nich salwa w kierunku przeciwników ranić będzie bezlitośnie ich marne kadłuby, niczym puszki po najtańszym piwie. Wie co robi, bo swój przydomek zdobył w niezwykle udanym sezonie CQC Arena. Od tego czasu zyskał sławę jako łowca nagród, latając Fer-de-Lance zauważył. że poważnie przeciążone multi-cannony są mało wydajne w walce. Postanowił je udoskonalić. Zawsze chętnie pomaga innym łowcom nagród. W ramach swojego obecnego przedsięwzięcia połączył siły z kilkoma starymi przyjaciółmi z CQC, aby stworzyć firmę zajmującą się niestandardowymi modyfikacjami. Jeśli chcesz się przysłużyć ludzkości w jeszcze lepszych wynikach tępienia piratów w kosmosie, to broń spod jego ręki jest priorytetem.


Czas potrzebny: nie potrzeba na niego wiele czasu 
Najlepsze bronie: Multi-Cannons i Rail Guns
 

Wymagania:
- Zdobądź 15 Bounty Vouchers
- Dostarcz Bounty Vouchers o wartości minimum 100 000 Cr do stacji Trophy Camp w systemie Wolf 397

Wkupienie się w łaski tego inżyniera jest dość proste. Wystarczy jakiś rozsądny statek do walki wyposażony w tarcze i broń (np. Cobra Mk III lub Vulture) i zwyczajnie zabij kilku piratów (NPC), tak, aby wartość nagród za nich wynosiła co najmniej 100 000 Cr. Możesz zawsze sprawdzić aktualny stan w prawym panelu (pod klawiszem 1 w drugiej zakładce). Najprościej można tego dokonać latając w okolicy Nav Beacon w systemie Wolf 397, aby nie kombinować dwa razy z ich sprzedażą. Następnie wyląduj na stacji Trophy Camp i oddaj tam Bounty Vocher-y (wchodząc w usługi stacji i “Kontakty”). Powiększaj regularnie wpływy u Tod McQuinn poprzez dalsze sprzedawanie mu Bounty Voucher-ów albo sprzedając mapy, które również lubi. W rezultacie otrzymasz zaproszenie do Selene Jean.


Krok 8: Selene Jean

Pani Selene lubi górników. Sama nim niegdyś była. Bardzo ich szanuje, dlatego bez praktyki w choćby wstępnym skrobaniu skałek, nie mamy u niej szansy na rozmowę. Do swoich badań potrzebuje dużo kruszcu rudy painitu. To są jednak tylko domysły, ponieważ jej badania nad wzmocnieniem pancerza są objęte ścisłą tajemnicą. Jest ekscentryczką i wegetarianką. W wolnych chwilach uprawia egzotyczne warzywa i przyrządza z nich wyśmienite potrawy. Dla nas jednak ważniejsze jest to, że potrafi udoskonalić kadłub statku i jego pancerz aż do 5-tego poziomu.


Czas: wymaga trochę więcej czasu, ale bez przesady...
Najlepszy moduł: Armour and Hull Reinforcement Packages


Wymagania:
- Wydobyć i przetworzyć w rafinerii co najmniej 500 ton rudy
- Zawieź Selenie 10 jednostek Painite

Udaj się do 78 Ursae Majoris i doprowadź do pozytywnych relacji z frakcją Alioth Independents. Zadbaj też o przyjazne stosunki z całym Sojuszem (Aliance), ponieważ Pani inżynier jest ich zwolenniczką. Przygotuj jakiś statek do wydobycia rud ze skał, a następnie znajdź pierścień ze złożami bogatymi w metal. Uprawiaj górnictwo do czasu, aż wydobędziesz 10 Painite, następnie poleć do jakiegoś lodowego pierścienia i wydobądź resztę z 500 ton, jednocześnie zostaw sobie 50 ton bromelitu. Nie kończ, dopóki nie zdobędziesz 500 ton urobku jakiejś rudy pozyskiwanej ze skałek. W ładowni pozostaw 50 ton bromelitu (ten będzie ci i tak potrzebny do następnego kroku) i 10 ton painite, który musisz mieć dla Selene!

Jeśli masz już w ładowni 10 ton Painitu, to udaj się do systemu Kuk i przekaż jej swój Painite na stacji Prospector's Rest. Zrób inżynierię modułów i powiększaj reputację u Selene Jean, a uzyskasz zaproszenia od Didi Vatermann i Bill Turner.


Krok 9: Bill Turner

Bill Turner twierdzi, że jest synem słynnego, ale nieuchwytnego zmarłego Mica Turnera, który był jednym z dwóch współzałożycieli Sojuszu, obok swojej partnerki biznesowej i zarazem kochanki Meredith Argent. Inżynier Bill Turner pomimo młodego wieku uchodzi za istnego czarodzieja w podnoszeniu wydajności akceleratorów plazmowych i sensorów.


Czas: Szybciutko
Najlepszy moduł: Plasma Accelerators i Sensors

Wymagania::
- Doprowadź do statusu “Friendly” z Alliance i status “Allied” z Alioth Independents, aby uzyskać dostęp do systemu Alioth, w którym Bill urzęduje. Jeśli wykonałeś krok 8, to powinieneś mieć to zrobione!
- przekaż 50 ton Bromellitu  dla Billa Turnera

Zawieź Billowi Turnerowi 50 ton Bromelitu do systemu Alioth. To wszystko! Jeśli zrobiłeś krok 8, to powinieneś go mieć w ładowi, ale jeśli nie masz, to poleć statkiem górniczym gdzieś do lodowego pierścienia i go sobie wykop.


Krok 10: Didi Vatermann

Ojciec Didi zmarł kilkadziesiąt lat temu w wyniku awarii wzmacniacza tarczy. Od tego czasu Didi nie mogła się pogodzić z tym faktem i poświęciła swoje życie, aby jeszcze bardziej ten ważny element statków ulepszyć. W ciągu ostatnich lat jej sukces był tak duży, że dzięki swojej pracy nad tym zagadnieniem znacznie się wzbogaciła i obecnie żyje w luksusie. Ma zespół oddanych mechaników pomagających jej w realizacji tych prac. Nie grzeszy urodą, dlatego pędząc samotne życie w systemie Leesti może się spełniać w roli naukowca. Taki tryb życia i wieloletnie rozpaczaniem nad utratą ojca doprowadziło ją do nałogu. Każdy z nas w takim stanie uchlał by się bimbrem, ale Didi jest majętna, dlatego może się upajać laviańską brandy, którą pochłania hektolitrami. Podobno nieustalony skład tego alkoholu ma pozytywny wpływ na światłość jej umysłu. Druga wersja mówi, że panicznie boi się bakterii i mikrobów i wszystko skrzętnie przemywa wysokoprocentowym alkoholem. Jak jest naprawdę, tego nie wie nikt...


Czas: umiarkowany
Najlepszy moduł: Shield Boosters


Wymagania:
- Musisz posiadać rangę handlową Merchant lub wyższą
- Dostarcz 50 jednostek Lavian Brandy


Prawdopodobnie wcześniejsze Twoje działania związane z podbojem rynków galaktyki dla Lei Cheunga powinieneś być stosunkowo blisko posiadania już rangi Merchant. Jeśli nie, wykonaj jeszcze kilka misji handlowych, ponieważ Didi ma słabość do handlowców, ale poniżej pewnego stopnia zaawansowania nie koniecznie. Jak tylko podniesiesz swoją rangę do niezbędnego poziomu udaj się do systemu Lave i zadokuj na stacji Lave Station. Kup 12 ton Lavin Brandy (ok 10 000 Cr każda) i zawieź je do siedziby Vatermann w Leesti. Gwarantuję Ci, że z chęcią je przyjmie. Następnie wróć do Lave Station i powtórz tyle razy, aż oddasz jej 50 sztuk Lavian Brandy. Z pewnością przyjdzie Ci teraz do głowy, dlaczego od razu nie możesz zabrać 50 sztuk? Ha! Otóż wymieniony trunek jest reglamentowany, niczym cukier za komuny i jednorazowo można go nabyć jedynie 12 sztuk. Właśnie ten trud Didi docenia… Wink

Na skrócenie latania w tą i z powrotem z 12 flaszkami tej super brandy można się zwrócić o pomoc do naszego fantastycznego Husarskiego Korpusu Logistycznego na odpowiednim kanale naszego Discorda. Jeszcze inną metodą jest pomoc innego Komandora. Wystarczy, że ty poczekasz na niego kilka km od stacji, a on wleci na stację, kupi 12 flaszek. Następnie podleci koło Ciebie i wyrzuci ładunek jako "Abandoned". Ty przechwycisz wyrzucony towar. Wspólnie powtórzcie czynność, aż będziesz miał w cargo potrzebne 50 jednostek Lvian Brandy. Jak pewnie się domyślasz, puste cargo pozwala na zakup 12 jednostek, ale jeśli już coś masz w ładowni, to nie kupisz. Takie zasady, co zrobić?


Krok 11: Liz Ryder

Liz Ryder jest ekspertką od wybuchów i innej demolki, która niegdyś pracowała dla Devastator and Sons, ale wyjechała do pracy na rzecz syndykatu przestępczego znanego jako Błękitna Mafia. Niektórzy twierdzą, że miała osobisty związek z jednym z wysoko postawionych członków syndykatu i została zmuszona do opuszczenia Devastator and Sons, gdy ów romans został nieczekiwanie odkryty. Pomimo tego, ta znacząca organizacja przestępcza szybko dostrzegła jej zalety oraz niebywałe umiejętności i pomogła jej stworzyć sprawny zespół, budując laboratorium w systemie Eurybia. W ramach wdzięczności ona dba o pozytywne stosunki swoich klientów dla frakcji Eurybia Blue Mafia, co pozwala im utrzymywać silną pozycję w swoim systemie.


Czas: umiarkowany
Najlepszy moduł: Missile Racks i Torpedo Pylons

Wymagania:
- Uzyskaj status przyjacielski (Friendly) z Eurybia Blue Mafia 
- Dostarcz 200 jednostek Landmines

Koneksje Pani Liz z Eurybia Blue Mafia wymagają, abyśmy mieli wobec nich status co najmniej przyjacielski. Pozostaje jeszcze zdobyć 200 ton min lądowych (Landmines), aby przekazać darowiznę w siedzibie Liz Ryder, przewrotnie nazwanej Demolition Unlimited. Ulepsz moduły u niej do klasy 3 lub 4, a powinieneś otrzymać zaproszenie od Hery Tani.


Krok 12: Hera Tani

Talent Hery Tani w zakresie systemów zarządzania mocą był widoczny od najmłodszych lat. Dorastała w gangu Jet Rats. Przez wiele lat później utrzymując z nimi bliski kontakt i dalej ich wspierając. W zamian za to szefowie gangu docenili jej talent, przydzielając jej wysokiej klasy fachowców o wyjątkowych umiejętnościach technicznych, aby pracowali dla niej. Niestety, po jakimś czasie gang się rozpadł, ale Hera znalazła wsparcie u tajemniczego cesarskiego sponsora. Nie może więc  dziwić jej sympatia do Imperium.


Czas: umiarkowany
Najlepszy moduł: Power Plants i Detailed Surface Scanners


Wymagania:
- Musisz mieć rangę Outsider lub wyższą w Imperium.
- Dostarcz 50 sztuk cygar Kamitra

Doprowadź do pozyskania rangi Outsider lub wyższej dla Imperium. Tutaj masz opisane jak tego dokonać.
Teraz udaj się do systemu Kamitra i kup 14 ton cygar Kamitra (ok 6200 Cr każde), a następnie podaruj je Herze Tani w przewrotnie nazwanym laboratorium “The Jet's Hole” położonego w systemie Kuwemaki. Powtórz to jeszcze,  aż oddasz jej wszystkie 50 ton. Dlaczego nie od razu 50 ton? Podobnie, jak w kroku 10-tym nie można kupić więcej niż 14 ton jednorazowo.  Pewnie dlatego, że Kimatrianki nie nadążają ich zwijać na swych zgrabnych udach… Ulepszaj moduły do czasu, aż nie otrzymasz informacji od Broo Tarquin i Tiany Fortune.


Krok 13y: Juri Ishmaak

Juri Ishmaak to ambitny specjalista od walki, którego ojciec był pilotem w skrzydle najemników. Poszedł w ślady ojca, dowodząc skrzydłem. Wierzy w staranne przygotowanie przed każdą walką. Po przejściu na emeryturę założył bazę operacyjną, aby skupić się na swojej pasji do inżynierii. Jest niewątpliwym specjalistą w zakresie wyrzutni min. Ponieważ jego zamiłowanie do walki nadal nie minęło, to jego względy można pozyskać jedynie handlując z nim Combat Bonds.


Czas: umiarkowany
Najlepszy moduł: Mine Launchers/Detailed Surface Scanners/Sensors


Wymagania:
-Zdobądź ponad 50 Combat Bonds
-Dostarcz do Juriego Combat Bonds o wartości 100 000 - 1 000 000 Cr (to się zmienia w zależności od potrzeb jego sponsorów w systemie).

Juri jest całkiem prosty do odblokowania. Znajdź system w stanie wojny na mapie galaktyki, poleć tam do strefy konfliktu (Conflict Zone) i stań po stronie frakcji danego systemu. Walcz z ich wrogami, aż zniszczysz 50 nieprzyjacielskich statków. To pierszy krok, który da Ci do niego dostęp. Zaoszczędź Combat Bonds o wartości 1 000 000 Cr. Udaj się do systemu Giryak a następnie spienięż je w jego laboratorium o nazwie “Pater's Memorial”. Pracuj nad reputacją w stosunku do niego, aż uzyskasz jego aprobatę.  To warunek, aby otrzymać zaproszenia od The Sarge i pułkownika Brisa Dekkera.


Krok 14: Broo Tarquin

Broo Tarquin był założycielem Dead-Eye Defense Systems, obecnie należącej do Thule Industries. Odkąd przeszedł na emeryturę z roli głównego projektanta broni laserowej, spędza dni na majsterkowaniu w swoim warsztacie i piciu egzotycznej herbatki. Z czasem dołączyli do niego inni fachowcy pomagając w rozwoju jego badań, a jego warsztat rozszerzył się o wytwarzanie elementów z własnych, tajnych stopów.


Czas: krótki
Najlepszy moduł: Beam, Burst i Pulse Lasers


Wymagania:
-Zdobądź rangę bojową Competent lub wyższą 
-Przekaż 50 jednostek herbaty Fujin.

Odblokowanie Toda „The Blaster” McQuina i Juriego Ishmaaka powinno doprowadzić cię do rangi w walce w stopniu Competent lub blisko niej. Jeżeli jeszcze do niej nie doszedłeś możesz ją rozwinąć gdzieś w Resource Extraction Site (RES) lub Conflict Zon-ach (CZ), a następnie udaj się do portu kosmicznego Fujin w systemie Fujin. Pozostaje więc dostarczenie do Broo Tarquina 50 ton herbatki Fujin. To zajmuje trochę czasu, ponieważ specyfik ten  jest sprzedawany w ilości tylko 5 ton na raz! Na szczęści nie nadwyrężysz swojego portfela zbytnio. Ta herbata kosztuje niespełna 400 Cr/Tonę. Udaj się więc do jego siedziby Broo's Legacy w systemie Muang tyle razy, dopóki nie dostarczysz wszystkich 50 ton jego ulubionej herbatki.


Brawo! Dobrnęliśmy do końca pierwszej części tego przewodnika. Pozostali inżynierowie są mało znaczący, dlatego poniżej ich wymienię tylko w skrócie. Nie oznacza to, że nie warto z nimi wejść w dobre relacje.


Zacariah Nemo: Inżynier średnio przydatny

Zacariah od dziesięcioleci przebywa w centrum małej komuny o nazwie Nemo Cyber Party. Plotka głosi, że ma wzmocniony cybernetycznie mózg i może bezpośrednio zabierać do niego ogromne zrzuty informacji. Jego umiejętności w zakresie wytwarzania i modyfikacji broni są udostępniane faworyzowanym przez wspomnianą Partię. W okresie swojego działania przyciągnął pokaźną i ciągle rosnącą grupę „cyber-dziwaków”, których zwykle unika się w normalnym społeczeństwie. Ma ogromną kolekcję robotów i automatów przemysłowych. Nemo tak naprawdę nie oferuje żadnego sensownego udoskonalenia modułu, ani nie prowadzi do dalszego rozwoju naszej inżynierii.


Najlepszy moduł: Fragment Cannons

Wymagania:

- Zdobądź zaproszenie od Partii Yoru (Party of Yoru)
-Dostarcz 25 jednostek Xihe Companions


Lori Jameson: Miły dodatek

Lori Jameson jest jedną z prawnuczek Johna Jamesona, najsłynniejszego członka Federacji Pilotów. Jest utalentowaną odkrywcą i opracowała różne techniki ulepszania zautomatyzowanych systemów. Jej obiekt jest popularny wśród tych, którzy chcą przygotować swoje statki do długich wypraw w daleki kosmos. Jest fanką piwa warzonego na bazie chmielu z Kongga i w zamian za niego oferuje swoje modyfikacje. Stacjonuje w Shinrarta Dezhra, co oznacza, że aby uzyskać do niej dostęp, musisz mieć co najmniej jeden ranking elitarny.

Najlepszy moduł: Fuel Scoops, AFMUs, Life Support, Shield Cell Banks, Refineries, i wszystkie inne "Utility Scanners".

Wymagania:
- Pozyskaj przynajmniej jedną rangę Elite (najszybciej można ją uzyskać w dziedzinie eksploracji)
- Dostarcz 25 sztuk Kongga Ale.


Ram Tah: Inżynier średnio przydatny

Ram Tah podróżował najdalej, jak to możliwe w galaktyce. Przez lata zebrał wiele dziwnych i niezwykłych przedmiotów z otchłani kosmosu. Podczas swoich podróży poznał wartość limpetów i różnych mechanizmów obronnych, dzięki czemu wiele lat poświęcił na doskonaleniu swojego rzemiosła w ich ulepszaniu. Moduły przez niego modyfikowane to elementy dodatkowego wyposażenia statków. Ich inżynieria przeprowadzana jest niejako na końcu i często z wyjątkowych powodów.

Najlepszy moduł: Limpet Controllers, Heat Sinks, Point Defense, ECMs, i Chaff Launchers

Wymagania:
-Musisz mieć rangę eksploratora minimum Surveyor lub wyższą
-Przekaż mu 50 Classified Scan Databanks w jego siedzibie Phoenix Base w systemie Meene


Tiana Fortune: Inżynier średnio przydatny

Tiana Fortune to geniusz inżynierii elektronicznej, która podobno jest nieślubnym dzieckiem wysokiego oficera Gwardii Imperialnej. Jej własna kariera wojskowa została przerwana, gdy ujawniono okoliczności jej spłodzenia, w wyniku czego została wydalona ze służby w Straży Imperialnej. Wielu członków jej jednostki zademonstrowało swoją lojalność, dołączając do niej po wydaleniu ze służby. Z całą pewnością przyciągniętych wygodnym życiem, jakie Tiana jest w stanie im zaoferować. Pomimo nieoczekiwanego zakończenia jej kariery w służbie Imperium nadal jest jego zagorzałą zwolenniczką i w duchu im sprzyja.

Najlepszy moduł: Utillity Scanners, Interdictors, Limpet Controllers, i Sensors


Wymagania:
-Musisz mieć status Friendly z Imperium, aby uzyskać dostęp do systemu Achenar
-Dostarcz 50 sztuk Decoded Emission Data do bazy Fortune's Loss w Achenar


Pułkownik Bris Dekker: Bezużyteczny

Pułkownik Bris Dekker przeszedł na emeryturę z pełnymi honorami dziesięć lat temu. Służył jako oficer Marynarki Federalnej w elitarnej Eskadrze Zwiadowczej. Mimo że jest na emeryturze, marynarka nadal jest cenionym konsultantem oceny wszelkich zmian lub ulepszeń w Federacji. Jego placówka została niedawno znacznie zmodernizowana, aby wspierać prowadzone przez niego kursy szkoleniowe i regularne warsztaty. Jego konikiem stała się technologia interdykcji, czyli umiejętnego wyciągania statków z szybkiej podróży galaktycznej. Nie prowadzi do innych inżynierów ani nie świadczy usług, których inni inżynierowie nie mogą zrobić lepiej.

Najlepszy moduł: FSD Interdictors

Wymagania:
-Musisz mieć co najmniej stosunki przyjazne z Federacją, aby uzyskać dostęp do systemu Sol
-Oddaj mu od 1 000 000 do 10 000 000 Cr  Federal Combat Bonds (zależy w danej chwili od potrzeb) w jego siedzibie  Dekker's Yard w systemie SOL


The Sarge: Można zrobić, jak ktoś ma ochotę

Zagorzały fan służby wojskowej. Nikt nie zna prawdziwego imienia, a on sam nie ujawnia go nawet bliskim przyjaciołom. Każe do siebie zwracać się “Sarge”, czyli po prostu “Sierżancie”. Jest byłym specjalistą Marynarki Federalnej, który ściśle współpracował z nieistniejącą już korporacją Colonial Drones Corporation, a później z działem dronów Core Dynamics, w ulepszaniu kontrolerów dronów i systemów wsparcia patroli dalekiego zasięgu. Jest charyzmatyczny, co powoduje, że z wyjątkową łatwością przyciąga swoich zwolenników, którzy uczą się od niego i rozwijają szereg udogodnień wokół jego początkowo skromnych działań. Wcześniejsze doświadczenia zawodowe rozwinął do perfekcji, dlatego potrafi usprawnić drony, jak nikt w galaktyce. Oprócz tego wyspecjalizował się w tuningu Cannonów.


Najlepszy moduł: Cannons/Limpet controllers

Wymagania:
-Uzyskaj rangę Midshipman lub wyższą w Federal Navy
-Przekaż 50 Aberrant Shield Pattern Analysis w The Beach w systemie BETA-3 TUCANI


Post Scriptum

Cóż... Po pierwsze, mam nadzieję, że to wszystko Wam się przyda. Dziękuję za przeczytanie i liczę na to, że pomoże Wam to wypracować własną drogę do posiadania lepszego statku! Starałem się także, aby nie sprowokować Was do bezsensownego grindu, ale dać Wam także odrobinę klimatu i lore ED.

Podczas tworzenia tego poradnika wykorzystałem źródła takiej jak: https://inara.cz/, https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/, https://www.reddit.com/ , oraz dośwadczenia Husarzy i własne. Używam także celowo niektórego słownictwa stosowanego w grze, ponieważ łatwiej odnaleźć się będzie w trakcie wykonywania drogi do inżynierii. 

Wszyscy powyżej wymienieni inżynierowie są wspólni dla ED Horizon, jak i Odyssey, przy czym poradnik nie zawiera dodatkowych inżynierów ostatniej wersji gry. Po pierwsze Odyssey nadal jest na wczesnym etapie i można powiedzieć, że w chwili powstania zamysłu tego poradnika nie działa jeszcze, jak gracze sobie tego życzą, a po drugie FDEV ciągle coś modyfikuje i zmienia. Trudno w tych warunkach radzić, kiedy sami się uczymy.


Zdaję sobie sprawę, że poradnik można jeszcze ulepszyć. Wszystkie opinie są mile widziane! Każdą konstruktywną sugestię dodam w ramach edycji.

Pozdrawiam
CMDR Trufel Aubaris
Akademia Skrzydlatej Husarii

Wydrukuj tę wiadomość

  Zagadka kryminalna... Kto zapolował na Rzemyka?
Napisane przez: Misiakus Pluszov - 30.09.2021, 22:25 UTC - Forum: TWH24 - Odpowiedzi (10)

Czołem piloci!
Jak wiecie z poprzednich audycji, ktoś zapolował na Rzemysława...
Wczoraj dostaliśmy tajemnicze, zaszyfrowane nagranie, które może pomóc rozwiązać kto/co/po co Smile

Nagranie znajdziecie tutaj: https://drive.google.com/file/d/19IQk-Xy...sp=sharing

Zachęcamy do zabawy i rozwiązania tej zagadki!

Prośba, aby wszelkie odkrycia wrzucać w tagi spoiler - żeby nie psuć innym zabawy. I pamiętajcie - celem jest odkrycie kto wyjaśnił Rzemysława!

Wydrukuj tę wiadomość

  Orzemy Lyrię
Napisane przez: Yautja - 09.09.2021, 11:37 UTC - Forum: Kantyna 12 Promili (SC) - Odpowiedzi (2)

[Obrazek: SlFlDL1.png]

W piątek (jutro, 10.09) o 20:00 CET zapraszam na Banijin Point (stacja orbitująca wokół ArcCorp). Stamtąd ruszymy na kopanie na Lyrię. Im nas będzie więcej tym lepiej. Macie prospectory to przylatujcie nimi. Macie ROCi i czym je przewieźć, przyprowadźcie ROCi. Nie macie żadnego sprzętu górniczego? Nic nie szkodzi, przyprowadzę Argo Mole (trzy wieżyczki górnicze).

Wydrukuj tę wiadomość

  Fight Club
Napisane przez: Yautja - 08.09.2021, 17:01 UTC - Forum: Kantyna 12 Promili (SC) - Odpowiedzi (5)

Chętni na małe mordobicie?

Jak?
Styl dowolny, byle obezwładnić przeciwnika. Zawodnicy mogą być ubrani jak chcą (elementy kategorii clothing). ZAKAZ kombinezonów (undersuit) oraz jakichkolwiek elementów zbroi (armor). Oczywiście, obowiązuje też zakaz używania broni.

Gdzie?
Pokład 890j w obrębie niemonitorowanej przestrzeni. Statek za każdym razem będzie startował z innego portu.

Kiedy?
Terminy kolejnych turniei będą ogłaszane z tygodniowym wyprzedzeniem.

Ile?
Bilet wstępu dla widza 1000 aUEC. Cena obejmuje wstęp na statek oraz oglądanie walk. Posiłki i napoje all-inclusive. Zakaz wnoszenia broni na pokład statku.
Wpisowe dla zawodników na turniej 5000 aUEC. Nagroda dla zwycięzcy największej liczby walk (walki każdy z każdym): 15 000 aUEC


Pierwszy termin zostanie ogłoszony i otwarte zostaną wpisy gdy uzbiera się tu przynajmniej czterech chętnych Smile

Wydrukuj tę wiadomość

  Aktualna mapa odkrytych systemów
Napisane przez: Kromeq - 07.09.2021, 12:37 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Odpowiedzi (5)

Czy jest coś takiego jak mapa odkrytych systemów?
Chodzi o to, żeby polecieć tam gdzie jeszcze nikt nie był Smile

Wydrukuj tę wiadomość

  ED na PS5
Napisane przez: Kromeq - 06.09.2021, 17:25 UTC - Forum: Strefa "K" - Odpowiedzi (8)

Czy ktokolwiek ma doświadczenia z ED na PS5?
Czy ktoś ma info, czy będzie dedykowana wersja na PS5?

Pytam, bo grafika na PS4 nie powala w stosunku do tego co widać na screenach z PC.

Wydrukuj tę wiadomość

  Aliens versus Predator 2 (AvP2) - gra z 2001r
Napisane przez: Azzorek - 06.09.2021, 11:50 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (7)

Jak w tytule.

Nie wiem ile jest tutaj osób która grała w tę grę, a w szczególności w multiplay przez neta. Dla mnie Aliens versus Predator 2 to absolutny nr 1 w świecie gier FPS/FPP. Dlaczego? Przede wszystkim klimat uniwersum filmów "Obcy" i "Predator", na których to się wychowałem. Obok Terminatora, Gwiezdnych Wojen to niewątpliwie kultowe dla mnie serie. Oprócz tego gra jest niesamowicie grywalna i wciąga na całego. Same kampanie single player już robiły robotę, ale gra dopiero rozwija skrzydła w potyczkach przez internet z innymi graczami. Niestety pomimo kilku prób wskrzeszenia tego klimatu po latach, nie udało się zrobić gry, która byłaby godnym następcą AvP2. ALien Isolation jest znakomity, ale to z kolei inna półka i inne podejście do rozgrywki. ALiens Vs Predator 2 to tak na prawdę trzy gry w jednej. Trzy dlatego, że w zależności od rasy którą wybierzemy do gry (Obcy, Predator czy marine/korp) grą i sama rozgrywka będzie wyglądała dla nas zupełnie inaczej. Do tego dochodzi jeszcze możliwość rozegrania różnych trybów potyczek poprzez Mutiplayer.

Oprócz standardowych TDM, DM, mamy opcję Survivor, Hunt czy Evac. Survivor polega na tym, że wszyscy gracze zaczynają grę jako marines albo predatorzy. Wtedy jest aktywny tryb DM. Pierwszy który zginie respawnuje się jak obcy (z nielimitowaną ilością respawnów po śmierci) i próbuje zabić pozostałych. Każdy kolejny marine/predator którego zabije obcy sterowany przez gracza również respawnuje jako obcy i gra dalej. Emocje są niesamowite, zwłaszcza, kiedy zostaje tylko dwóch marines/predatorów, a cała reszta graczy naciera na nich obcymi Smile .
Tryb Hunt polega na tym, że jeden z graczy zaczyna jako predator (gra wybiera losowo który), a reszta graczy jako marines. Predator zabija oczywiście marines, ale jeśłi sam zginie "bonus" się kończy i respawnuje jako marine, a gracz który zabił predatora respawnuje w nagrode jako predator i gra trwa dalej Smile .

Na koniec jeden z najbardziej widowiskowych trybów gry czyli Evac (od Evacuation). Część graczy zaczyna grę jako marines a druga część jako obcy. Musi być przynajmniej jeden marine i jeden obcy bo inaczej rozgrywka nie rozpocznie się. Marines mają za zadanie na danej mapie ewakuować się z punktu początkowego respawnu do jakiegoś innego miejsca na mapie (z reguły odległego). Każdy gracz grający marine ma jedno, dwa lub kilka żyć w zależności od ustawień serwera. Gracze którzy grają obcymi muszą oczywiście udaremnić marines ewakuację, wybijając ich do nogi Biggrin . Ci co grają obcymi mają przeważnie kilka żyć (najczęściej trzy), ale to także zależy od ustawień serwera.
To tak po krótce.

Sam fakt, że pomimo "olania" gry przez wydawcę (firmę Sierra, co w pewnym momencie uniemożliwiło grę przez neta), jest sporo osób na całym świecie którzy dali tej grze dalsze życie. Dzięki nim gra żyje do dziś (ma własnego klienta gry multi) i doczekała się wsparcia rozdzielczości FullHD, a nawet 4K, tekstur z filtrowaniem anizotropowym x16 i przede wszystkim setki (dosłownie) map do gry w multi. Map które robili fani gry, co często widać po zaawansowaniu grafiki, skomplikowaniu poziomów i niesamowitym klimacie.

Nie chcę pisać recenzji bo to by duuuuużo zajęło. Piszę o tym dlatego, że po latach przerwy wróciłem do AvP2, a nawet wciągnąłem syna (lat 14) i jego kolegów Biggrin . Dlaczego miałem przerwę? Gra miała problemy z prawidłowym działaniem pod Win8 i Win10. Często nie można było grać przez multi bo coś się źle zainstalowało. Oprócz tego były problemy z lagami wynikające z niekompatybilnością niektórych bibliotek DirectX (Win8). Wiele rzeczy udało się w końcu ogarnąć fanom AvP2, a i ja ostatnio spędziłem trochę czasu aby to wszystko zebrać w jednym miejscu tak, aby dało się to bez problemu prawidłowo zainstalować na Win10 64bit. Skoro poradzili sobie z moją "instalką" 14 latkowie, to w naszym gronie chyba nie będzie problemu. Grę umieściłem stety/niestety na "Chomiku". Wiem, że mi tam tego nie usuną i to był główny powód tej decyzji. Poniżej link do pobrania. Wystarczy ściągnąć, rozpakować przeczytać plik z moim opisem instalacji, zrobić dokładnie jak prawi i wio Tongue !

Plik_AvP2_Complete

Jest to kompletna instalka z prawie wszystkimi mapami i to nie tylko z packa Ultimate Mappack 3. Zajmuje niestety prawie 6GB, ale wierzcie mi że warto.

Może zbierze się parę osób w Husarii, które zasmakują w uniwersum Aliena, Predatorów i kolonialnych Marines czy też bezwzględnych Korpów z Weyland Yutani Biggrin .

Cmdr Azz

Wydrukuj tę wiadomość

  Xenothreat last stand
Napisane przez: Yautja - 06.09.2021, 10:47 UTC - Forum: Kantyna 12 Promili (SC) - Odpowiedzi (2)

[Obrazek: x4rUNIA.jpg]


We wtorek ma nastąpić finał eventu xenothreat.
Zapraszam więc dziś wszystkich zainteresowanych wspólnym kopaniem tyłków piratom na 20:00 CET.
Plan:
1. zbieramy się na discord TWH na kanale głosowym Star Citizena oraz w menu głównym samej gry
2. liczymy się, czekamy na ewentualnych spóźnialskich, którzy dadzą znać, że chwilę się spóźnią i robimy party launch. Miło by było jakby wszyscy byli już zameldowani na stacji w punkcie MIC L1.
3. Jak będzie aktywne xenothreat to się dołączamy, jak nie to skaczemy po serwerach aż trafimy Wink

Typ i liczbę statków dobierzemy w zależności od liczby obecnych. Liczę na to, że będzie szansa na odkurzenie carracka Wink

Wydrukuj tę wiadomość

  Multiplayer VR
Napisane przez: Pitulek - 03.09.2021, 17:17 UTC - Forum: Gry Video - Brak odpowiedzi

Witam!

Niedawno odkurzyłem swojego Oculusa, przejrzałem co tam mam w bibliotece i doszedłem do wniosku że jest tam kilka pozycji które chętnie bym przećwiczył w multi.

Są to między innymi:
Racket Fury: Table Tennis VR - tenis stołowy. Jakby się znalazło kilka osób to można by zorganizować mistrzostwa TWH Wink
- From Other Suns - gra FTL przeniesiona do VR



Jak ktoś ma którąś z powyższych gier i ma ochotę na wspólne granie to zapraszam.


A jeżeli macie inne propozycje to wpisujcie w tym wątku.

Wydrukuj tę wiadomość

  Wywiady (FDEV, Borek i inne)
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 01.09.2021, 16:02 UTC - Forum: Galeria sztuki im. Jade "Maliny" Rockatansky - Brak odpowiedzi

Zac Cocken (Frontier)




Godzinny wywiad z legendarnym Marcinem "Borkiem" Borkowskim - twórcą pierwszej polskiej gry komputerowej oraz rednaczem kultowego czasopisma Top Secret Smile



Wydrukuj tę wiadomość

  [TWH24Records] Casting do teledysku
Napisane przez: Fenris_Yeager - 30.08.2021, 20:40 UTC - Forum: TWH24 - Brak odpowiedzi

Komandorki i Komandorzy!

CMDR Zero Absolutne oraz DJ Limpet,
pod patronatem TWH24 i TWH24Records,
ogłaszają nabór tancerzy do ich najnowszego teledysku!

Marzysz o tańcu z rozgwiazdami?
Masz obczajone wszystkie kocie ruchy?
Właśnie ciebie szukamy!

Nie umiesz tańczyć ale jesteś mistrzem hotasa, a twoja Anakonda tańczy jak szalona?
Zgłoś się do nas! Taki talent nie może się marnować na zmywaku w kantynie!

Wolisz lansować się i wozić z zimnym łokciem w twoim odpicowanym SRV?
Dla ciebie też znajdzie się miejsce w naszym klipie!

Przyślij do nas wideo zgłoszenie pokazujące 1-3 minuty twojej najlepszej sekwencji tanecznej
lub nieprzeciętnych umiejętności pilotażu w rytm bitu DJ Limpeta!

Zatańcz do bitu ukręconego przez DJ Limpeta, nagraj to i podeślij link do materiału udostępnionego na twojej ulubionej platformie wideo w odpowiedzi pod tym ogłoszeniem! Pamiętaj aby podać twoją komandorską tożsamość! Sława czeka!

Nie musisz ograniczać się do oglądania gwiazd! Możesz zostać jedną z nich już dziś!




Preferowany format plików wideo:
  • rozdzielczość 1080p
  • bitrate 10-12 Mbps
  • klatkaż 25 kl/s
  • kontener MP4, MOV, AVI
  • linki do YouTube, Vimeo itp. (mile widziane linki do platform pozwalające na pobranie materiału)
TWH24 oraz TWH24Records zastrzegają sobie prawo do użycie tylko wybranych materiałów bez podania przyczyny.
Zgłoszenie do castingu (umieszczenie w odpowiedzi linku) jest równoznaczne z wyrażeniem zgody dla TWH24 i TWH24Records na użycie materiału 
w teledysku CMDR Zero Absolutne i DJ Limpet na zasadach określonych w licencji Creative Common z Uznaniem Autorstwa w wersji 4.0 ( https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pl )

Wydrukuj tę wiadomość

  Klawiatura/myszka do ED dla PS4?
Napisane przez: Kromeq - 30.08.2021, 16:42 UTC - Forum: Strefa "K" - Odpowiedzi (4)

Czy da się podłączyć i będzie działać?
Przyznam, że do mapy myszka byłaby super. No i skróty klawiszowe byłyby fajne...

Wydrukuj tę wiadomość

  Trustmaster zapowiedział nowy sprzęt ;)
Napisane przez: Dako - 28.08.2021, 16:14 UTC - Forum: Kontrolery do Elite: Dangerous - Brak odpowiedzi

Tak tylko zostawię...

[Obrazek: 5D1oHbh.png]

Wydrukuj tę wiadomość

  [Ankieta] Środa z Gwiezdnym Obywatelem :)
Napisane przez: Yautja - 13.08.2021, 15:45 UTC - Forum: TWH24 - Odpowiedzi (2)

Witajcie Smile
W pierwszej audycji dotyczącej takiego małego projektu o nazwie Star Citizen opowiedziałem co nieco o historii i różnych historycznych zaszłościach i wydarzeniach, które sprawiły że projekt w chwili obecnej wygląda jak wygląda Smile
Zbliża się czas drugiej audycji - na żywo mogę prowadzić program tylko w środowe wieczory. Większość tychże śród poświęcam na własny stream, a trzecia środa miesiąca jest właśnie dla TWH24 Smile
Mam dwa pomysły i w sumie nie wiem, w którą stronę iść, więc pomyślałem, że spytam Was, słuchaczy. Głosujcie więc na opcje z ankiety. Jeżeli macie jakieś uwagi/życzenia lub może chcecie posłuchać o jeszcze innych aspektach projektu komentarze są Wasze Smile

Wydrukuj tę wiadomość

  TWH24 - Podcast Informacji Galaktycznej The Winged Hussars.
Napisane przez: Rusałka - 31.07.2021, 16:51 UTC - Forum: TWH24 - Odpowiedzi (2)

TWH24 -  Podcast Informacji Galaktycznej The Winged Hussars.

[Obrazek: GvmieBL.png]

TWH24 - czyli cyklicznie prowadzony Podcast Informacji Galaktycznej The Winged Hussars. 
Swoje audycje prowadzimy na kanale Twitch - > https://www.twitch.tv/twh24


Co zawiera nasza ramówka? 
  • U nas usłyszycie najnowsze newsy z Galnetu 
  • Dowiecie się jak wygląda rywalizacja poszczególnych squadronów w LB. 
  • Posłuchacie wywiadów z ciekawymi ludźmi
  • Usłyszcie relacje wypraw innych pilotów
    A co najważniejsze usłyszycie NAJLEPSZE REKLAMY PO TEJ STRONIE GALAKTYKI.  I DUUUUŻO DUŻO WIĘCEJ!
Nie zabraknie również Star Citizena, o którym opowie Wam CMDR Yautja, w co trzecią środę miesiąca. 


Wyczekujcie naszych audycji, a jeśli na jakiejś nie byliście, spokojnie mamy archiwum
Będziemy wrzucać je w tym wątku. 



Widziałeś coś niezwykłego lub byłeś świadkiem wydarzeń mogących zmienić galaktykę? Napisz do nas! 



Kontakt:
Email: twh24pl@gmail.com

Zapraszamy do udziału w konkursie:


Pozdrawiamy
Redakcja TWH24

Pierwsza audycja TWH24 - 15.07.3307




Star Citizen by Yautja - 21.07.3307



Wydrukuj tę wiadomość

  [PYTANIE] Program do explo
Napisane przez: kuci23 - 31.07.2021, 14:24 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Odpowiedzi (1)

Poszukuję programu pokroju Captains Log do odysei. CL nie dziala na tej wersji. ED dicovery odpada

Wydrukuj tę wiadomość

  [TWH24] Strzał z Kamery
Napisane przez: Rusałka - 29.07.2021, 17:42 UTC - Forum: TWH24 - Odpowiedzi (11)

KONKURS

"Strzał z kamery"



Husarki i Husarze oraz goście! 

Jako TWH24 otwieramy konkurs na najładniejsze screeny z gry, które ukażą się na naszej antenie w trakcie audycji! Może to Stellar Screenshots, bo na razie nie możemy obiecać nagród za pokazanie się na antenie, ale kto wie, co będzie dalej? 

ZASADY 

  1. Udział może wziąć każdy zarejestrowany użytkownik forum niezależnie od rangi.
  2. Zdjęcia mogą pochodzić z dowolnej wersji Elite: Dangerous (Horizons, Odyssey, etc.) i Star Citizen. 
  3. W momencie dodania zdjęcia do konkursu, użytkownik zgadza się na wykorzystanie tego zdjęcia w konkursie i na antenie TWH24 oraz innych materiałach promocyjnych TWH, bez możliwości zażądania jego usunięcia.
  4. Każdy użytkownik ma prawo zgłosić do trzech zdjęć w danym okresie miedzy audycjami.
  5. Spośród zgłoszonych w danym konkursie zdjęć, redakcja wybiera te, które znajdą się w trakcie trwania audycji. 
  6. Zdjęcia muszą być dobrej jakości technicznej (np. zbyt duża kompresja pliku psuje jego jakość), co najmniej w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli i zrobione w pozycji horyzontalnej.
  7. Zgłaszamy WYŁĄCZNIE screenshoty zrobione przez nas samych. Za zgłoszenie nie swojego screenshota grozi dożywotnia dyskwalifikacja! Nie tolerujemy plagiatorstwa!
  8. Każde zgłaszane zdjęcie musi być opatrzone kolejnym numerem porządkowym. 
  9. OPCJONALNIE - Nazwa systemu + krótki opis powstania zdjęcia. 
  10. Do zgłaszającego należy sprawdzenie, ile zdjęć już wrzucił w danym konkursie (nie trzeba wrzucać wszystkich od razu).
  11. W kolejnych konkursach można zgłaszać ponownie swoje zdjęcia z poprzednich. 
  12. Zdjęcia zgłaszamy poprzez umieszczenie ich w poście, po prostu odpowiadając w danym wątku konkursowym. Muszą one być najpierw wrzucone na jakąś zewnętrzną galerię typu Imgur czy Flickr.
  13. W wątku umieszczamy zdjęcia, a nie ich miniaturki.
  14. W wątku konkursowym NIE prowadzimy dyskusji, zawierają one jedynie zgłoszenia zdjęć do konkursu!


 ZDJĘCIA PRZYJMUJEMY DO 26 PAŹDZIERNIKA DO 23:59!

Wydrukuj tę wiadomość

Question Problem z X52 Pro (dekalibracja)
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 12.07.2021, 00:22 UTC - Forum: Kontrolery do Elite: Dangerous - Odpowiedzi (2)

Mam problem z HOTAS-em X52 Pro. 


Za każdym razem, kiedy podłączam sprzęt przez USB (albo kiedy kabelek PS2 spinający joy z przepustnicą się poruszy i coś tam nie styknie, bo mrygają przez chwilę światełka) joystick działa prawie jak digital 0/1, tzn. bardzo mały ruch powoduje od razu wychylenie sticka na maxa in-game. Dzieje się to na osi X i Y (pitch i roll), ale nie na Z (yaw).

Dopiero jak wychylę sticka do ekstremum na każdej osi (X, Y i Z), wraca normalne analogowe sterowanie, tzn. jest przełożenie 1:1 dla wychylenia sticka IRL i in-game. 

Ktoś spotkał się z takim czymś i wie jak to naprawić? Dobija mnie to w Odysei, gdzie muszę co chwila przestawiać joya i myszkę. 

Używam sterowników Saiteka - tych z panelem kontrolnym pozwalającym zmienić natężenie i kolor LED-ów na sprzęcie. Konkretnie wersja 7.0.53.6.4

Wydrukuj tę wiadomość

  [PORADNIK] Egzobiologia dla cierpliwych
Napisane przez: Dziadostwo - 05.07.2021, 17:28 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (12)

Jeśli chcemy zabrać się za egzobiologię, a nie do końca wiemy jak zacząć, to zapraszam do lektury poniższego tekstu. Poniższe opracowanie pisałem tuż po premierze Odysei (lipiec 2021) idąc po tytuł Elite w tej dziedzinie. Nie było wówczas innych poradników, filmów na youtubie. Do wszystkiego dochodziłem sam, choć ogromny wkład w tekst ma Kuba Wolf, którego należy traktować jako współautora. Bez codziennych konsultacji z jego osobą, nie mógłbym wielu rzeczy w tej dziedzinie traktować jako faktów, a sam grind (tak…) nie poszedłby mi później tak sprawnie.



Czego potrzebuje Egzobiolog?



  • Kombinezonu “Artemis”. Można kupić go na niektórych stacjach. Jeśli mamy odpowiednie materiały, oraz odblokowanych inżynierów, to możemy rozważyć modyfikacje takie jak ulepszony skok, dodatkowe baterie, dłuższy sprint, czy noktowizor, który ułatwi nam namierzanie organizmów w ciemnych kanionach. Kombinezon wyposażony jest w specjalistyczne narzędzie jakim jest genetic sampler. Służy on do zbierania próbek z naziemnych organizmów. Zasada jego działania jest prosta: 3 próbki z odpowiednio oddalonych od siebie form życia = 1 paczka danych, którą możemy sprzedać w placówce Vista Genomics na stacji. Dystans, który umożliwia nam pobranie kolejnej próbki jest opisany w Codexie jako Clonal Colony Range. Przy zbyt małym dystansie ujrzymy po prostu komunikat "Insufficent Genetic Diversity" i kolejny skan będzie niemożliwy. Nie mamy również możliwości badania kilku organizmów jednocześnie.

  • Odpowiedniego statku. Tu wystarczy zwykły statek do eksploracji, choć chciałbym zwrócić uwagę na dwie rzeczy. Po pierwsze, nie potrzebujemy dużego skoku, gdyż będziemy dokładnie przeczesywać systemy lecąc tzw. Trasami ekonomicznymi. Po drugie, dość ważny jest tu gabaryt. Będziemy bardzo często lądować w głębokich kanionach, w górach, w kraterach, czy na wszelkiej maści gruzowiskach. Osobiście odradzam Anacondę.
    Średni statek to największy kaliber, który nadaje się do sprawnego zbierania próbek. Myślę, że najlepszym rozwiązaniem jest malutki Diamondback Explorer. Świetny będzie także ASP Scout. Jeśli podróżujemy carrierem, to wystarczy nam, nawet Cobra, czy Imperial Courier – najważniejsze by nasz statek był mały, niemułowaty, miał możliwość zamontowania hangaru dla SRV oraz DSS. Warto także przemyśleć założenie odrobinkę mocniejszych tarcz oraz kwestię wzmocnienia kadłuba przed uderzeniami kinetycznymi – ilość lądowań, oraz proponowany przeze mnie sposób lotu stwarza ryzyko, że zaryjemy nieraz w grunt.

  • Zeszytu, ołówka, kalkulatora oraz otwartej w przeglądarce zakładki z cennikiem Vista Genomics (link tutaj->). W ten sposób będziemy doskonale wiedzieli jak wyglądają nasze postępy. Wygodny dresik oraz miękka poduszka pod tyłkiem to również dobra opcja.



Gdzie bywać, czego szukać, kogo nie znać?



    To niestety najmniej oczywista część moich porad. Na pewno znajdziecie tu pewne sprzeczności, ale tak jak mówiłem – pisałem to wszystko opierając się na swoim (oraz Kuby) doświadczeniu. Nie znajdziecie tu również statystyk oraz faktów podpartych liczbami, w których lubuje się np. Canonn.


Po pierwsze: region kosmosu. W swojej egzobiologicznej wędrówce odwiedziłem 7 regionów. Obszary mocniej oddalone od Bańki bardzo mocno oddziałują na wyobraźnię/ego i kuszą każdego, żądnego sławy odkrywcę. Niskie liczby odkrytych tam gatunków sugerują nam, że mamy szansę na “przejście do wieczności” i zapisanie swojej ksywy w Codexie. Oczywiście, to prawda!


Jest w tym jednak pewien haczyk. Mianowicie, jest duże prawdopodobieństwo, że szybko zaczniemy się tam nudzić, ponieważ istnieje ryzyko, że różnorodność życia również jest tam kiepska. Uwierzcie mi, dostawałem szału, gdy na 90% planet zaczynałem spotykać dokładnie te same organizmy. Po powrocie do Inner Orion Spura, przestałem narzekać na monotonię. Myślę, że nie jest to przypadek. Norma Arm jako region jest po prostu...nudny.

Myślę, że za jakiś czas era odysejowego pionierstwa minie, więc dwa powyższe akapity pzestaną być de facto aktualne. Skupmy się na tym, co bardziej ponadczasowe i realne.


Do sedna. Miejsce naszego “grzybobrania” nie powinno być przypadkowe. Zaobserwowaliśmy, że szanse na znalezienie biologii są największe w mgławicach oraz ich bliskich okolicach. Oczywiście, same mgławice działają jak miód na psczoły, więc warto trzymać się w promieniu 300-500 LY by na każdym kroku nie denerwować się, że ktoś w danym systemie był przed nami.


   Czy którakolwiek mgławica się nada? I tak i nie. Mam dziwne, niepodparte niczym wrażenie, że najcenniejsze łupy trafiały mi się w okolicach “niebieskich” mgławic – Omega, Eagle, Witch Head, Thor’s Helmet, Greae Phio. Dość dużo ciekawych rzeczy znalazłem również przy mgławicach “czerwonych” – Seagull, Jellyfish, Rosette. Najgorzej wspominam podróż wokół Elephant’s Trunk, Sadr, Eeshorks, które umownie nazwę tu “brązowo-zielonymi”. Nie wiem, co było tego powodem. Minąłem wszystkie wymienione tu mgławice i dziwnie mi to wszystko składa się do kupy. Może być to oczywiście przypadek, choć powyższe twierdzenie podpieram dziesiątkami/setkami skoków w ich okolicach. Takie doświadczenie.


Decyzja należy do Was, w drogę.


Jeśli jesteśmy już gdzie trzeba, to warto skorzystać z dostępnych na mapie filtrów by nie szperać zupełnie na ślepo. Bardzo dobre wyniki uzyskiwałem w systemach z gwiazdami A,F,G. Gwiazdy klasy B oraz O są z reguły zbyt gorące dla organizcznego życia. Na dodatek, najczęsniej tworzą jakieś dziwne konstelacje (mnogość gwiazd T/Y oraz gazowców w głównym szeregu, metaliki pełne lawy itd.) lub wręcz nie ma w nich niczego poza 1 gwiazdą.

[Obrazek: RN2IA2c.jpg]

Nie jest to oczywiście żelazna reguła. Przy gwiazdach typu B oraz O mamy szansę na znalezienie bardzo gorącej planety metalicznej i istnieje bardzo duża szansa, że będzie ona zawierać bardzo cenne Osseus Discus (600k), Cactoida Vermis (711k) i inne, bardzo interesujące rzeczy. 

Doświadczenie nauczyło mnie, że obecne w systemie ciągi planet między gwiazdami (AB, BC etc.) to także bardzo dobry znak. Na powyższym screenie dzielę się odkrytym przez siebie systemem, w którym znajdowałem bardzo rzadkie gatunki, z czego 1 był pierwszym tego typu odkryciem w Inner Orion Spurze.

Ciekawe znaleziska możemy zaliczyć także w systemach z gwiazdami K (info od Kuby ). Oczywiście, życie występuje również w systemach z białymi karłami, czy czarnymi dziurami (vide system Maia), więc nie ma na to reguły.


Jeżeli znaleźliśmy już jakieś sygnały i lecimy mapować daną planetę, to niekiedy możemy odgadnąć czego się spodziewać jeszcze przed lądowaniem.


  • Jeśli na skanerze mamy Icy Body, które ma 1 sygnał, to najprawdopodobniej będą tam tylko bakterie. W przypadku dwóch sygnałów, będą tu również Fonticule. 3 sygnały to zazwyczaj synonim obecności Electricae.
  •  Warto sprawdzić planetę HMC, która na FSSie wykazuje zaledwie jeden sygnał. Czasami nie są to bakterie, a Stratum Tectonicas – jedne z najwyżej cenionych przez Vistę organizmów
  • Gdy dana planeta ma sensowną ilość sygnałów (zazwyczaj 4+) oraz atmosferę azotową (nitrogen), to możemy spodziewać się na niej życia w postaci Recepta. Jeżeli wokół takiej planety orbituje bardzo blisko drugie ciało niebieskie, to spodziewajmy się także Clypeusów, choć nie jest to reguła.
  • Planety “mieszane” (bio + geo) również możemy wstępnie “wymacać”. Jeśli sygnały biologiczne są dwa, to najprawdopodobniej jednym będą bakterie (na dodatek dość egzotyczne), a drugim z reguły są Fumarola (częściej) lub Fonticula (rzadziej).
  • Niekiedy możemy rozgryźć z jakim organizmem możemy mieć do czynienia będąc jeszcze na orbicie. Przykładowo: gdy wiemy, że na planecie z znajdują się fungoidy, a heatmapa sugeruje nam, że dany okaz znajduje się w wysokich górach, to na 90% będą to Fungoida Stetisis, przede wszystkim w przypadku atmosfery amoniakalnej. Gorące planety + płaskowyże to z reguły Fungoida Stabitis, a płaskowyże/lekkie pagórki na planetach z umiarkowaną temperaturą najpewniej obdarzą nas Fungoida Gelata. Icy Rocky body to z kolei szansa na ustrzelenie Fungoida Bullarum.
  • Jak już jesteśmy na planecie (tyczy się to przede wszystkim jakiejś niecodziennej, np. bardzo ciepłej) a pierwsze znaleziska okazują się egzotykami/dziwolągami, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że reszta życia na danym księżycu również będzie nietypowa. Starajmy się nie omijać na niej niczego, bo może się okazać, że odpuściliśmy poszukiwania zielska lecąc do następnego systemu, a koło nosa przesedł nam Tussock Vigram (warty 645k), czy Frutexa Acus (400k).
  • W Odysei obowiązuje prawo duetów. Niektóre formy życia (i ich warianty) lubią bowiem koegzysotwać na danej planecie. Jest to uwarunkowane zarówno warunkami (temperatura, typ atmosfery), jak i pewnym prawidłem – np. Jeśli na lodowej planecie występują Fonticule Lapidy, to zapewne będą na niej również Bacterium Informem – nigdy nie spotykałem tych dwóch organizmów oddzielnie.
  • Jak wynika z badań frakcji Canonn, typ gwiazd obecnych w systemie determinuje również wariant kolorystyczny danych organizmów. Wpływ na występowanie na planetach konkretnych gatunków organizmów ma także rodzaj i grubość atmosfery, co jest sprawą dość oczywistą. Po zapoznaniu się z przytoczonym tu artykułem, cennikiem Visty przejrzyjmy również codex i zanotujmy sobie parę dochodowych kombinacji: HMC/Rocky Body + atmosfera wodna, Icy Body + atmosfera tlenowa (szansa na Fonticula Fluctus za 900k), Icy Body + atmosfera azotowa (Fonticula Lapida + Bacterium Informem), Rocky Body + atmosfera tlenowa (szansa na szybki zysk z Frutexa Acus, Tubus Rosarium)



Więc lądujemy...ale gdzie?



Od tego mamy właśnie heatmapę. Im bardziej jednolity (z mniejszą ilości pikselowej “kaszy”) kolor plamy, tym lepiej. Jeśli wiemy czego szukamy, to warto również wiedzieć gdzie zaglądać by znaleźć coś szybko. Niektóre organizmy mają bowiem swoje ulubione miejsca występowania i czasami pomimo tego, co sugeruje nam heatmapa - znalezienie ich nie jest proste.


  • Fungoida Stetisis – wysokie góry lub ich podnóża, Inne warianty fungoidów to z reguły płaskowyże lub tereny pagórkowate.
  • Osseusy – Kratery, krawędzie kraterów, równiny z lekkimi pagórkami lub podnóża gór.
  • Concha – Kratery, kaniony, rowy w górzystych terenach, krawędzie urwisk, zacienione zakamarki w okolicy gór.
  • Shruby (krzaki) – Tereny górzyste, wysokie góry
  • Tussock – gładkie równiny, rzadziej płaskowyże
  •  Bakterie – równiny, lekkie pagórki. Tutaj zresztą najłatwiej je zauważyć.
  • Tubusy – równiny, lekkie pagórki.
  • Stratumy - j/w
  • Cactoidy – zależnie od rodzaju. Veremisy spotykałem wszędzie, Peperatisy potrafiły kryć się tylko w najciemniejszych, najwęższych i najgłębszych kanionach.


Jak sprawnie szperać?


Szczerze mówiąc, co gracz, to nawyk i patent. Mnie sżło całkiem sprawnie w przypadku Diamondbacka i uskutecznianiu nad planetą lotu koszącego, czego dokonywałem za pomocą silników manewrowych (tych, których używamy do lądowania). Przy wysokości rzędu 50-100m i nachyleniu dzioba o te kilkanaście stopni widzimy naprawdę sporo  skacząc sobie od organizmu do organizmu niczym pasikonik. Oczywiście, nie zapomnijmy o profilaktycznym wyciągnięciu podwozia by przez przypadek nie załączyć sobie boosta nad samą glebą Smile


Polecam film swojego autorstwa. Jest długi, ale można go sobie przewinąć I zobaczyć o czym mówię.





Można również posługiwać się SRVką, ale po jakimś czasie przestałem jej używać – z jej poziomu niestety naprawdę niewiele widać. Jeśli chodzi o noktowizor, to nierzadko bywa tak, że będzie nam bardziej przeszkadzał niż pomagał. Przy zredukowaniu kolorów do odcieni zielonego nie zapominajmy, że w ten sposób nie odróżnimy np. Cactoida Lapis od zwykłego kamienia. Przy przemierzaniu mroku warto włączać i wyłączać noktowizor by upewnić się co dokoładnie widzimy. Jeżeli wciąż nie jesteśmy tego pewni, to miejmy pod ręką composition scanner - zamruga jeśli znajdzie cokolwiek godnego skanowania. W przypadku przemierzania egipskich ciemności na własnych nogach (uwaga na przepaście!), możemy posiłkować się również pulsem, jaki oferuje nam genetic sampler. Dla mnie była to namiastka noktowizora o odrobinę większym niż kombinezonowa latarka zasięgu. Dodatkowo, słyszymy jeśli coś jest w pobliżu i zdarzyć się może, że znajdziemy coś o wiele bliżej metodą "na nietoperza" Wink


Jeśli raz zapamiętacie ile wynosi minimalna odległość do wykonania kolejnej próbk z danego żyjątka, to z czasem zaczniecie lądować tak, by przy 1 posadzeniu statku na planecie zebrać od razu 3 sample, co akurat jest dość łatwe w przypadku wszelkiej maści krzewów i traw. Tym sposobem, zaoszczędzicie sporo czasu, a badania będą szły Wam coraz sprawniej.

[Obrazek: 8Nf7ch3.jpg]


Zapewniam również, że nadejdzie także moment, w którym tak ostukcie się ze wszystkimi organizmami, że będziecie z tyłu głowy wiedzieć do którego pagórka na horyzoncie podlecieć by coś znaleźć. Orgnaizmy w ED to algorytm – gdy poznacie jak działa, to sami będziecie wiedzieć o czym mówię.

Wydrukuj tę wiadomość

  Exobiologia - co udalo nam sie do tej pory odkryc i okreslic
Napisane przez: Kuba Wolf - 07.06.2021, 08:35 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Odpowiedzi (2)

Dodatek Odyssey dziala jak dziala (znaczy wiecej nie dziala), ale jeden z jego elementow okazuje sie jakims dziwnym trafem prawie nie zabugowany. Chodzi tu o skanowanie zycia na planetach. Nowa aktywnosc, do ktorej potrzeba specjalnego kombinezonu Artemis (i jego narzedzia specjalnego). Efektem prowadzenia dzialan jako odkrywca zycia planetarnego bedzie wzrost rangi Exobiologa (na chwile obecna to trzeba sie sporo nalatac zeby zwrocil sie chocby statek i kombinezon).
Poniewaz jestesmy na goraco, wiekszosc albo nie lata, albo liczy na naprawe bugow, to ciezko o poradniki/podpowiedzi dotyczace exobiologii. Na te chwile (ED 4.0.301) dość subiektywne przemyslenia i pierwsze wyniki prezentuja sie nastepujaco.

1. Czy Anaconda jest dalej Krolowa Eksploracji?

Niestety NIE. EDO cos pozmieniala w samym ladowaniu na planetach. Nie mowie ze sie nie da, ale wystarczy lekko pofaldowany teren i ciezko jest wyladowac Phantomem. W gorach to juz jest prawie jak wygrana w totka. Conda pewnie sie da, ale niekoniecznie blisko miejsca gdzie mamy cos do zeskanowania. Z naszych rozmow wynika ze DBX moze wrocic do lask. Przyzwoity skok, niezly widok z kokpitu i mozna zabrac co potrzebne. Oczywiscie kazdy lata czym chce i jak chce. Oczywiscie moga jeszcze cos pozmieniac (zapowiedziane jest co najmniej 4 patche).
PS. Nie mowcie Cmdr -PAQ-. Jak nie bedzie wiedzial ze sie nie da to wyladuje Cutterem nawet na czubku gory.

2. Nie lubie DBX, polece Eagle'm

Bardzo prosze pod warunkiem ze go wyekwipujesz. Trzeba zabrac co najmniej DSS, a SRV tez potrafi ulatwic i przyspieszyc cala sprawe.

3. Co robimy i w jakiej kolejnosci

I. Wskakujemy do systemu

II. Robimy FSS i szukamy planet z BIOLOGY (dawniej to byly punkty BIO). Teraz cyferka mowi nam ile roznych RODZAJOW zycia  jest na planecie. Tu zatrzymajmy sie na chwile, bo FDEV ciut nakombinowal. Normalnie przyjete nazewnictwo w systematyce roslin wyglada tak Nazwa Rodzajowa nazwa gatunkowa (Rosa canina - Roza (rodzaj) dzika (konkretny gatunek z rodzaju Roza)). Codex wszystko ma Wielkimi Literami i jeszcze kolor podaje. Ten kolor traktowalbym jako Odmiane (cos nizej od gatunku). Wiec dlaczego Cyferka przy Biology wg mnie podaje ilosc Rodzajow? Bo sa planetki (na mapie systemu mozna sie do tego dokopac), ktore pomimo znalezienia konkretnego gatunku z jakiegos rodzaju maja jeszcze wolne miejsc na kolejny... Bug albo fetcher o ktorym jeszcze nie wiemy.

III. Podlatujemy robimy DSS planetce i mamy Heat Mape. Ocziwiscie oficjalnie jak ja odczytac to sie nie dowiemy. Zauwazcie ze jak jest kilka roznych rzeczy (kilka bio, lub bio i geo) to w trybie Naukowym Kokpitu (ten z niebieskimi ramkami) po wejsciu w DSS mozecie zmieniac co ta mapa pokazuje. Wazne o tyle, ze pewne gatunki rosna tylko w gorach a inne tylko na rowninach itd. Na chwile obecna sklaniamy sie do stwierdzenia ze im jasniejszy niebieski wpadajacy w zielony tym wiecej znajdziecie tam danego czegos. Ale badania i zazarte dyskusje trwaja, jutro moze byc odwrotnie, a niektorzy wrecz twierdza ze kolorki to sobie mozna wsadzic tam gdzie Hetman skanowal Thargoida.

IV. Ladujemy w wybranym miejscu i skanujemy narzedziem Artemisa trzy kolejne probki tego samego GATUNKU, dopiero wtedy zalicza nam probke do sprzedazy. Co wazne probki te musza znajdowac sie w pewnej odleglosci od siebie (te magiczna wartosc znajdziecie w Codexie pod opisem kazdego Rodzaju) i tu przydaje sie SRV lub podlatywanie do kolejnych okazow (co i jak kto woli). Mozna na nogach ale to trwa wieki. Zreszta szanujmy sie, kto bedzie dymal na butach, jak ma statek za kilkadziesiat milionow Creditow.

V. Po zeskanowaniu 3 probki zostaniemy uraczeni animacja jak nasza dlon kasuje zawartosc pojemnika i mozna powtorzyc calosc dla ewentualnego kolejnego Gatunku na planecie.

PRO TIP: Planeta z atmosfera zdatna do ladowania ma BIOLOGY 1. Na 99,99% tam sa Bakterie. Pisze bo nie wszyscy lubia ich szukac.

 4. Tyle roboty, to bede bogaty jak caly HKL

No jakby to powiedziec, NIE. Kasa z tego jest mizerna, nawet jak dla poczatkujacych graczy. Oczywiscie sa pewne bonusy. Jesli jestesmy pierwszymi ktorzy odkryja dany Gatunek na planecie (i pierwsi go sprzedamy) otrzymamy bonus (czyli podwojona wartosc) za pierwsze zgloszenie. Nadal malo. Dzieki uprzejmosci i WILEKIEJ PMOCY Cmdr Dziadostwo i Pajk'a moge wam zaprezentowac dane dotyczace ile za co dostaniecie (z bonusem to podana cena razy dwa) TU  Jesli macie ochote to na disco wysylajcie mi screeny z cenami sprzedazy to bede dopisywal.  Canonn zrobili pelna liste co za ile TUTAJ

5. Co wynika z tych cyferek

* Kolor (odmiana) danego gatunku NIE MA wplywu na jego wartosc
* Kazdy Gatunek ma STALA wartosc. Bez znaczenia gdzie i kiedy go zbierzemy, bez znaczenia ma stacja na ktorej sprzedajemy i jak do tej pory stan BGS tej stacji tez znaczenia nie mial.

6. Bede Mikrobiologiem i bede specjalizowal sie w bakteriach.

Szanuje. Poniewaz Bakterie wygladaja jak plamy na ziemi to IMHO najlepiej szuka sie ich ze statku, lecac tak 50-100m nad planeta. Nie za szybko. Raczej nie wystepuja na podlozu skalnym i chyba bardziej preferuja plaski teren (moze byc nachylony jak np zbocze duzego krateru). Jak ktos chce pocwiczyc to Capricorni Sector IW-W b1-3 8 planet z bio 1 na wszystkich bakterie. Niektore widac na pierwszy rzut oka (zielone plamy na zoltej powierzchni), niektore trzeba wypatrzec sokolim okiem (lekkie cienie na zroznicowanej powierzchni z duza liczba glazow).

To tyle. Jeszcze raz Bardzo Wielkie Podziekowania dla Dziadostwa i Pajka. Jesli Moderacja uzna ze to nie ten dzial to prosze o przeniesienie do Poradnikow Smile

Wydrukuj tę wiadomość