Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.

Użytkownik
  

Hasło
  





Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

Statystyki
» Użytkownicy: 3,331
» Najnowszy użytkownik: hunter_89ize
» Wątków na forum: 6,058
» Postów na forum: 136,983

Pełne statystyki

 
  [DREWNO/ŻELAZO] Jak efektywnie farmić
Napisane przez: FiXERk - 15.09.2022, 07:46 UTC - Forum: Poradniki - Brak odpowiedzi

...uff, co za noc... śniło mi się, że Utor najechał Taern... a może to nie był sen? ...gdzie ja jestem? Czy to Kemenak? (...) A co z moją ojczyzną? ...muszę zająć czymś myśli; drewno i żelazo to jedyne na czym się znam - od małego pomagałem ojcu tworzyć strzały... dlatego zostałem też łucznikiem! Ale potrzebuje miejsca by zbierać, tworzyć i myśleć jednocześnie... Czas zbadać okolicę!

Siemaneczko!

Jeśli już dotarliście do Kemenak to wiecie, że jest tu sporo zleceń, które pomogą rozbudowywać Naszą gildię - dziś obiorę na cel zadanie u "sekretarza" Pierwszego Kolda - lecimy! Ten jegomość znajduje się w tej lokacji:

[Obrazek: 0f9aabbd2016b.png]

Wbijamy do środka wywarzając drzwi razem z futryną i podchodzimy w stronę okazałego tronu, by zagadać postać po prawej jego stronie: "
miałbym pytanie" - odbąkujemy, po czym tor rozmowy kierujemy w stronę desek! Otrzymujemy zlecenie, które brzmi: "Zabij: Arcyłotr"!

Ochoczym krokiem kierujemy się za mury Kemenak, mijamy namiot Konwojenta i sprytnie tańcząc pomiędzy niedźwiedziami wspinamy "północną ściężką" w "góry koldów"

Gdy przejdziemy do kolejnej lokacji naszym celem staje się "Grań"!

[Obrazek: a9a7579cfc2c3.png]

Dalej nie obędzie się bez walki - mamy tutaj bowiem kilku orków; w moim przypadku te agresywne grupy to: "
1" Górski Uruk, oraz "3" składająca się z Górskiego Orka Szamana i dwóch Górskich Uruków! W moim przypadku to koniec walk - pozostaje wściubić nos do jaskini...

Tutaj znajduję się przeciwnik:
Arcyłotr, który pojawia się w losowej pozycji, oraz Ruda Żelaza po prawej stronie "krypty"! 

Grupa do pokonania to: 2x łucznik i 1 żólnież po ok 3k HP! 

[Obrazek: ae9ab6ecffb40.png]

Pokonujemy przeciwnika i wydobywamy żelazo, które kopie się całkiem szybko po 3-5 samorodków! gdy już zapełnimy plecak wracamy do Kemenak tą samą drogą!

PS:
To ile żelaza jesteśmy w stanie uzbierać zależne jest od tego ile mamy miejsca - waga jednej sztabki to [20] co pozwoli Wam na jednorazowej wyprawie zebrać nawet 36-38 jednostek tego surowca, jeśli oczywiście posiadacie konto premium!

W mieście Koldów po pierwsze oddajemy zlecenie u "Sekretarza", aby uruchomić zegar odliczający czas do kolejnej szansy na drewno!

Ten czas to: 15 min!

Co oznacza, że robiąc zlecenie w miarę regularnie jesteśmy w stanie wyciągnąć ~180 desek na godzinę... niestety, jest jedno ale... a nawet dwa... poza "drewnianym skarbem" nie otrzymujemy ani złota, ani też doświadczenia! Jednak posiadamy troszkę surowców potrzebnych Nam oraz Naszym kompanom z Gildii!

Co z żelazem? Wymienimy je u Dillega, to ten kold pod żurawiem na samym środku placu (po prawej od depozytu)! Używacie dialogu "Mógłbyś coś dla mnie przerobić?" i znajdujecie odpowiednią linijkę tekstu! Pamiętajcie tylko, że musicie mieć miejsce w ekwipunku aby móc "zebrać" przetopioną rudę!

[Obrazek: da84514bda971.png]

Ja w tym rajdzie zebrałem
38 rud żelaza co dało mi równo 19 żelaza, do tego doszły oczywiście deski ze zlecenia w liczbie 60!

Całkiem nieźle jak na ok. 23-minutową eskapadę!  

Dzięki za uwagę i pozdrawiam!

Wydrukuj tę wiadomość

Exclamation [Ważne] Targowisko i platyna
Napisane przez: Warjoy - 11.09.2022, 12:00 UTC - Forum: Poradniki - Brak odpowiedzi

To będzie krotki poradnik a raczej ostrzeżenie.

Jeżeli na targowisku przedmiot który chcemy nabyć jest wystawiony za platynę, to nie kupujemy go za platynę tylko za paczki platyny

To jest bardzo ważne bo zwykłej platyny nie można wpłacić na konto targowe. 

Czyli jeżeli cos chcemy nabyć na targowisku to nie przeciągamy paczki platyny na postać! Przerzucamy paczkę platyny do depozytu i dopiero wtedy używając przycisku wpłacania na targowisko wpłacamy platynę.


Niestety "I learned the hard way" jak to mawiają w kraju króla Karola.

Wydrukuj tę wiadomość

  Mag Ognia - Przykładowy build
Napisane przez: Kumajka - 09.09.2022, 14:01 UTC - Forum: Buildy dla klas - Odpowiedzi (1)

Hej,

Tego buildu używam do tej pory [Tak od 45 do 61 poziomu] i jest u mnie sprawdzony na większość wypraw aż do Ducha Zamku. Możesz oczywiście sprawdzić, czy drobne modyfikacje nie będą lepsze, dodam też komentarze odnośnie niektórych statystyk/skilli, a także preferowanych przeze mnie synergetyków Smile Bardziej moja słowna interpretacja oraz screeny.

Słowem wstępu:

Magiem Ognia masz zadawać najwięcej obrażeń. Magicznych. Bo od fizycznych będzie Barbarzyńca.
Ważne jest też, żebyś nie strzelał spellami na lewo i prawo. Masz być skuteczny. Po co drużynie Mag, który nie trafia 4 na 5 Kul Ognia?
Najinteligentniejsi Magowie Ognia korzystają dumnie ze swojej Wiedzy, by zaprezentować swoją Moc w drużynie.

Twoje ciało i w niej płynąca magia - Statystyki:

Co poziom dostajesz możliwość wydania 4 punktów w Statystyki. Nie zmarnuj tego i przemyśl każdy wydatek rozsądnie. Chyba że masz dużo platyny. Każdorazowy reset statystyk kosztuje 50 platyny Smile I co ważne, z czasem duża część statystyk będzie pochodzić z przedmiotów Smile 

Życie - Pamiętaj, że jesteś Magiem, nie Wojownikiem. Niestety będziesz mocno podatny na śmierć, ze względu na niski poziom zdrowia w porównaniu do pozostałych osób w drużynie. Taki urok czarodziejów. Pamiętaj, by ładować w swoje HP od czasu do czasu, chyba że jesteś postacią typu Glass Cannon [Niski poziom życia, postać pada na 1 strzała, ale zadaje ogromne obrażenia]. Średnio 1 punkt co poziom Smile

Mana - Od poziomu Many zależy jak długo będziesz rzucać zaklęcia Smile Im więcej, tym dłużej. Zwróć jednak uwagę, że walki nie trwają na początku dłużej niż 5-10 rund, dlatego nie przesadzaj. Zazwyczaj wychodzi średnio 1-2 pkty co poziom Smile

Kondycja - Kondycja magowi? To on nie ma wystarczająco wytrzymałości by podnieść kostur i rzucić zaklęcie? Tutaj zgodzę się, że Kondycja nie jest szczególnie potrzebna Magowi Ognia, choć są zaklęcia, które kosztują odrobinę [Za chwilę przejdziemy do tych zaklęć :) ]. Wydaj tylko i wyłącznie, jeśli zaczynasz rzucać za dużo magii wymagającej fizycznego kontaktu.

Siła i zręczność - Nie wydawaj nic. Nawet na 1 poziomie przy prologu to co masz w zupełności wystarczy. Szkoda punktów  Angry

Moc - Najważniejsza statystyka każdego Maga Ognia. Od niej zależy, czy Twoja Magiczna Iskra stanie się równie silna co początkowa Kula Ognia, czy do 5-osobowych grupek będziesz potrzebować 1 Deszczu Ognia czy też 3. Damage, Obrażenia, Siła czaru są zależne od Mocy. Najwięcej wydanych punktów powinno być właśnie tutaj! W stosunku do wiedzy wydawane punkty powinny być tak rozłożone, żeby wychodziło mniej więcej w skali 4:1 albo 3:2 w obu przypadkach na korzyść Mocy.

Wiedza - Druga najważniejsza statystyka Maga Ognia. Możesz być czarodziejem rzucającym najpotężniejsze zaklęcia, zadającym największe obrażenia, ale co z tego, jeśli na 5 Kul Ognia trafisz jedną? Nie wzmocnisz się Inkantacją, bo nie dokształcałeś się? Pamiętaj, że pokora i ciężki trening wykorzystany w boju odniosą największe korzyści! Tak jak wyżej, statystyki idą w stosunku 4:1 albo 3:2, ale nie więcej niż tyle ile potrzeba do założenia broni. Zazwyczaj bronie wymagają 35/40/55/75 wiedzy.

W skrócie:

Życie - 1/2 per poziom
Mana - 1/2 per poziom
Kondycja - NIGDY, chyba że naprawdę, naprawdę potrzebujesz to ten 1 punkt na całą grę wydasz... może
Siła - NIGDY
Zręczność - NIGDY
Moc - Zawsze! 3-4 punkty per 2 poziomy
Wiedza - Zawsze! 1-2 punkty per 2 poziomy

Dzięki temu co 2 poziomy zawsze masz te 8 punktów wydanych w 4 skille, a to czego bardziej na dany moment potrzebujesz, to musisz ocenić sam.

Wi
P, bo Poradnik mi się rozjechał i usunęło mi wszystko na temat Umiejętności i synergetyków Sad

Wydrukuj tę wiadomość

Lightbulb Ogólna taktyka walki - luźne przemyślenia
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 07.09.2022, 11:20 UTC - Forum: Poradniki - Odpowiedzi (2)

OGÓLNA TAKTYKA WALKI
LUŹNE PRZEMYŚLENIA



Jestem relatywnym noobem w Broken Ranks, ale trochę już poznałem mechaniki tej gry, no i swoje w inne MMO przegrałem. Tutaj wrzucam swoje luźne przemyślenia na temat ogólnej taktyki walki w Broken Ranks.

Polemika i inne porady mile widziane! Smile 



1. Nie ignoruj obrony!
Obrona jest ważna, bo pozwala na całkowite uniknięcie ciosów przeciwnika. Twój cios w końcu wejdzie, prędzej czy później. Ale jak nie będziesz miał HP, to nie wejdzie nigdy, bo będziesz po prostu martwy Smile 



2. Czytaj dokładnie opisy swoich skillów. 
Znajdziesz tam sporo informacji na temat tego, które umiejętności uzupełniają się nawzajem. Układaj taktyki na podstawie tej synergii. Dla przykładu, jeśli masz skill, który zwiększa szansę ataku dystansowego, warto go wrzucić przed ataki dystansowe. No brainer!


3. Kolejność wykonywanych ataków w walce to:
  1. Atak mentalny (buffy/debuffy/klątwy)
  2. Atak dystansowy (łucznicy, magia)
  3. Atak wręcz
Jeśli w taktyce masz różne skille z danej kategorii, to odpalają się one w kolejności ich rozmieszczenia. 


4. Kolejność atakowania wrogów.
Podczas walki atakuj wrogów tak, aby jak najszybciej pozbyć się tych z małą ilością HP. Każdy zabity wróg, to jeden atak mniej na Twoją drużynę! W dalszej kolejności pozbywaj się wrogów zgodnie z kolejnością ataków:

  1. Wrogowie atakujący mentalnie
  2. Wrogowie atakujący na odległość
  3. Wrogowie walczący wręcz
Tym sposobem minimalizujesz otrzymywane obrażenia, jednocześnie znacznie zwiększając swoją szansę na przeżycie. 


5. Jeżeli ostatni wróg ma mało HP (ostatnia runda)
Jeżeli ostatni wróg ma na tyle mało HP, że istnieje spora szansa na to, że zginie - a Twoje ataki wejdą pierwsze (np. łucznik/voodoo vs melee), to możesz zaryzykować całkowite zdjęcie obrony i przekazanie wszystkich punktów akcji na 1 lub 2 ataki (na tyle, żeby zabić wroga). Oczywiście może zdarzyć się tak, że ataki nie wejdą, ale jest to ryzyko, które czasami warto podjąć.


6. Zwiększ ilość HP, przy których Twój pet ucieka z walki.
Zrobisz to w ustawieniach peta. Początkowo nie ma to aż takiego znaczenia, ale z czasem utrata peta będzie coraz bardziej kosztowna, nie wspominając o petach za imperiały.


7. Pilnuj ekwipunku!
Najgorsze, co może się zdarzyć, to dropnięcie rara czy epika i... brak miejsca w ekwipunku na jego podniesienie. Item przepada bezpowrotnie!

Wydrukuj tę wiadomość

Brick Surowce dla Gildii - gdzie zdobywać?
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 06.09.2022, 22:56 UTC - Forum: Poradniki - Brak odpowiedzi

SUROWCE DLA GILDII
SKĄD JE POZYSKIWAĆ

Źródło



[Obrazek: qWflWRz.png]

Wydrukuj tę wiadomość

  Zlecenia Simzy (30)
Napisane przez: Warjoy - 05.09.2022, 12:46 UTC - Forum: Poradniki - Odpowiedzi (1)

Od 30 poziomu Simza z obozu wędrowców w Alarilu, daje zlecenia za które dobrze płaci (16k). Dodatkowo dostajemy exp (3k), exp dla zwierzaka (2k), honor (58) i prestiż (3). Nie licząc tego co zdobędziemy w czasie wykonywania zlecenia.

Jej zadanie wymaga zebrania czterech przedmiotów z poniższej listy. 

Butla z grubego szkla (1) - Joris w jaskiniach pod mokradłami sprzedaje za 800 złota. Mozna się tam dostać idąc przez rozstaje, wchodząc przez piwnice w zrujnowanej wieży do jaskiń pod wieżami, a następnie przez most na zachodzie.
Druidzki Pyl Zycia (1) - Turvill w wiosce druidow sprzedaje za 1000 złota.
Jad Zabójców (1) - Lars kolo karczmy sprzedaje za 1000 złota.
Lisc nocy (1) - Trzeba zebrac w wilczej jamie. Można się tam dostać idąc przez rozstaje a następnie jeziorko.
Lza Driady (1) - Miranda w Karczmie u Lesgara sprzedaje za 1000 złota.
Skrypt uwagi (1) - Adair na rozstajach sprzedaje za 1000 złota.

Butla wody morskiej (2) - Zaczerpnięta na wybrzeżu na północ od wraku.
Kora Aegustahephium (2) - W jaskini pod mokradłami, zaraz przy wejściu z wybrzeża.
Kości czarnego wilka(2) - Na wybrzeżu i w wilczej jamie.
Kryształ morski (2) - Wybrzeże z ryboludzi.
Móżdżki jaszczura (2) - W jaszczurzym cmentarzu, w zachodniej części jaskiń pod wieżami na północ od podziemnego jeziorka. Po drodze do Jorisa.
Pióro mewy (2) - Wybrzeże
Prastara energia (2) - Zebrana w południowo-zachodniej części bagien
Resztki magii (2) - Wydobyta w podziemiach zamku do których można się dostać z bagien przez południowo-zachodnie wyjście z pajęczych tuneli.
Skóra dzika (2) - W zbójeckim lesie na południowy-wschód przez bagna
Skóra szarego wilka (2) - wszedzie ich pelno.
Wrośniak (2) - Zebrane w wiosce druidów za wschodnim mostkiem idąc z polany drzewców.

Krew komara (5) - Komary tną na wybrzeżu, wiosce druidów i jaskini pod wieżami.
Mózg nietoperza (5) - Jaskinie
Serce upadłego rycerza (5) - W zamku Gastelhof po wyjściu z podziemi zamku.
Skóra pająka (5) - Bagna
Ścięgna złego wilka (5) - Na wybrzeżu i w wilczej jamie.
Żywica (5) - Z drzewców w wiosce druidów lub w pobliżu Jorisa w jaskiniach pod mokradłami.

[Obrazek: SV8NqXr.png]

Wydrukuj tę wiadomość

Information Bieżące eventy w grze
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 03.09.2022, 01:39 UTC - Forum: Dyskusja o grze - Odpowiedzi (1)

Jeśli macie info o jakimś nowym evencie w grze - wrzućcie je tutaj Smile

Wydrukuj tę wiadomość

Brick Nasze nicki w grze
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 03.09.2022, 01:36 UTC - Forum: Dyskusja o grze - Odpowiedzi (7)

Wpisujecie tutaj nicki swoich mainów i altów, łatwiej będzie się znaleźć in game Smile

Wydrukuj tę wiadomość

  Rycerz - przykładowy build
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 03.09.2022, 01:35 UTC - Forum: Buildy dla klas - Brak odpowiedzi

AUTOR: Jack Survival

(Wybaczcie formatowanie, przeklejka z Discorda)

Skile:

Nazwa                          poziom                            lekki opis

Szybkie cięcie                    1                                 najbardziej usless skil nic dodać nic ująć
Mierzony Cios                  4                                 przydatne na wrogów atakujących dystansowo oraz urokami zalecam zrobić na 4 poziom by wchodził na 3 a nie na w tury (dodatkowy efekt to +15% do dmg jak będziesz używać Potężnego uderzenia które odblokujesz na 17 poziomie)
Trans                                  3                                 daje większą szansę na trafienie nie tylko nam ale możemy zbufować nim też innego towarzysza walczącego wręcz jak np. Sheed czy Barbarzyńca też % do trafienia może być większy zleży od Twojej zręczności oraz ustawienia obrony wroga
Aura czystości                 3                                 skil zwiększający obronę przed urokami obrażeniami magicznymi i fizycznymi
Blok Tarczą                       3                                  definiuje jak mocnym rycem jesteś i jak dużo możesz przetrwać

Statystyki:

                     bzowo      suma

Życie             200        669
Mana            200        200
Kondycja      200        392

Siła                  31          36
Zręczność       20        27
Moc         niech Cię ręka boska broni od umieszczania tu dać choć by jednego punktu
Wiedza             44          44

EQ:

Hełm             sklepowy
Zbroja           sklepowa
Tarcz             sklepowa
Rękawice     sklepowe
Buty              sklepowe
Pierścienie   sklepowe
Naszyjnik     Hadras
Pas                Sklepowy
Broń              Sklepowa
Peleryna      Brak nie założysz przed 20 poziomem
Spodnie       Sklepowe

Wydrukuj tę wiadomość

Information Przydatne linki
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 03.09.2022, 01:29 UTC - Forum: Poradniki - Odpowiedzi (1)

Garść przydatnych linków

  • TUTAJ zrealizujesz kod na na Platynę
  • Taern WIKI - kolejna świetna Wiki po polsku (dzięki Coucz!)

Wydrukuj tę wiadomość

Question Pytaj, a nie zbłądzisz! No chyba, żeś plugawy Utorczyk...
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 03.09.2022, 01:26 UTC - Forum: Dyskusja o grze - Brak odpowiedzi

Tutaj możecie pytać o wszelkie sprawy związane z grą Smile

Wydrukuj tę wiadomość

  Małe flasze i championy! Co, gdzie i jak?
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 03.09.2022, 01:19 UTC - Forum: Poradniki - Odpowiedzi (1)

Poradnik Fixera. 



Wydrukuj tę wiadomość

Star Broken Ranks - dyskusja ogólna
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 03.09.2022, 01:15 UTC - Forum: Dyskusja o grze - Brak odpowiedzi

Zapraszam do ogólnej dyskusji o grze. Rozmowy o wszystkim, co dotyczy BR!

Wydrukuj tę wiadomość

Information Jak do nas dołączyć?
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 03.09.2022, 01:11 UTC - Forum: Informacje o grze - Brak odpowiedzi

JAK DOŁĄCZYĆ DO GRY?

W obozowym ognisku miło trzaskają polana, a gwieździsta noc rozpościera się nad wędrownym szlakiem niczym przetykany diamentami, czarny koc. To idealny czas na nowe opowieści i ekscytujące przygody. Trentis czeka! Jesteście gotowi na nowe wyzwania? Będzie mi bardzo miło, jeżeli zarejestrujecie konto przez mój link partnerski - to pozwoli mi na zacieśnienie współpracy z developerami!

LINK REJESTRACYJNY:  https://eu.brokenranks.com/registration/rootsrat/

W grze mamy swoją własną gildię Brygada RR i gramy na serwerze IZIN. Zapraszam na mój Discord (osobny do husarskiego), gdzie znajdziecie odrębny kanał poświęcony tej grze, wraz ze wszystkimi szczegółami. 

Gra jest darmowa i zajmuje zaledwie 7 GB na dysku, więc gorąco zachęcam do jej spróbowania i przejścia choćby samego tutorialu - to powinno dać Wam jakie takie pojęcie, czego możecie się po niej spodziewać. 


JAK DOŁĄCZYĆ DO GILDII?

Skontaktuj się z nami na Discordzie.

[Obrazek: kraina_5.jpg]

Wydrukuj tę wiadomość

Information Broken Ranks - informacje o grze
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 02.09.2022, 23:36 UTC - Forum: Informacje o grze - Odpowiedzi (1)

[Obrazek: 26d4301701f117d8bbd5075dd3550f2e.webp]

CO TO W OGÓLE JEST?

Broken Ranks to darmowa, polska gra MMORPG, stworzona przez wrocławskie studio Whitemoon Games. 

Gra jest osadzona w brutalnym i mrocznym świecie low-fantasy. Akcja pokazana jest w rzucie izometrycznym, inspirowanym klasykami takimi jak Baldur's Gate czy Icewind Dale. Walka odbywa się w dynamicznym, 10-sekundowym systemie turowym. Całość okraszona jest przepiękną i miłą dla oka oprawą graficzną, a gameplay opiera się mocno o eksplorację świata i podążanie za głównym wątkiem fabularnym oraz questami pobocznymi️.

Ze względu na to, że jest to nasza rodzima produkcja, gra jest dostępna oczywiście w pełni po polsku!

[Obrazek: Broken-Ranks-Baldurs-Gate-1024x577.jpg]


JAK DOŁĄCZYĆ?

W obozowym ognisku miło trzaskają polana, a gwieździsta noc rozpościera się nad wędrownym szlakiem niczym przetykany diamentami, czarny koc. To idealny czas na nowe opowieści i ekscytujące przygody. Trentis czeka! Jesteście gotowi na nowe wyzwania? Będzie mi bardzo miło, jeżeli zarejestrujecie konto przez mój link partnerski - to pozwoli mi na zacieśnienie współpracy z developerami!

LINK REJESTRACYJNY:  https://eu.brokenranks.com/registration/rootsrat/

W grze mamy swoją własną gildię Brygada RR i gramy na serwerze IZIN. Zapraszam na mój Discord (osobny do husarskiego), gdzie znajdziecie odrębny kanał poświęcony tej grze, wraz ze wszystkimi szczegółami. 

Gra jest darmowa i zajmuje zaledwie 7 GB na dysku, więc gorąco zachęcam do jej spróbowania i przejścia choćby samego tutorialu - to powinno dać Wam jakie takie pojęcie, czego możecie się po niej spodziewać. Zapraszam też do przeczytania pozostałych informacji poniżej. 

[Obrazek: kraina_5.jpg]


FABUŁA GRY

Broken Ranks to niesamowita podróż przez spektrum emocji, jakie wywołuje rozbudowana i dojrzała narracja. Weźmiemy udział w decydujących dla losów świata opowieściach i poznamy historie wielu niezwykłych postaci zamieszkujących krainy Broken Ranks. Zostań Taerniańczykiem, który został zmuszony do opuszczenia swojej ojczyzny z powodu inwazji hord mrocznego Utoru. Dowiedz się więcej o historii swojej postaci i ukształtuj jej przyszłość, zmieniając losy Taernijskiej walki o wolność.

Broken Ranks to opowieść o zjednoczeniu rozproszonego narodu. To opowieść o uchodźcy poszukującym swojego miejsca w nowym świecie. To historia bohatera, który musi znaleźć siłę, by przywrócić to, co zabrali mu najeźdźcy. To zapis brutalnej rzeczywistości, która niesie ze sobą zarówno trudne wyzwania, ale i ogromne szanse.

[Obrazek: 124984.jpg]


KLASY POSTACI

W grze mamy kilka klas postaci, z których każda charakteryzuje się unikatowymi zdolnościami i umiejętnościami. Mamy tutaj typowe dla innych MMO archetypy: tank, DPS, medyk itp., ale niektóre klasy są dosyć nietypowe. Oto ich lista:

  • Rycerz
  • Barbarzyńca 
  • Kapłan voodoo 
  • Mag ognia 
  • Sheed
  • Druid 
  • Łucznik 
[Obrazek: 122907.jpg]


SYSTEM WALKI

Walka w Broken Ranks jest dosyć nietypowa. Gracze planują swoje ruchy w tym samym czasie i mają na to tylko 10 sekund. Do wykorzystania mamy ograniczoną liczbę punktów akcji, które musimy rozdzielić na 5 akcji ataku, z których każda może być inną lub powtarzającą się umiejętnością naszej postaci, oraz na 3 rodzaje obrony. Wiele z umiejętności uzupełnia się nawzajem, tak samo różne klasy postaci mniej lub bardziej ze sobą współpracują. 

Pozwala to na naprawdę ciekawy i taktyczny system, który jest unikatową hybrydą turowej, ale jednocześnie dynamicznej walki.

[Obrazek: Broken-Ranks-3.jpg]


ROZGRYWKA

W Broken Ranks mamy do wyboru mamy naprawdę sporo rodzajów działalności. Możemy podążać za główną linią fabularną, poznając historię walki o wolność Taernu. Możemy wykonywać również questy poboczne, które pozwolą nam na zdobycie sojuszników. Wielu NPC-ów oferuje czasowe zlecenie na zabicie potworów lub zdobycie określonych rzeczy. Zlecenia te możemy powtarzać wiele razy, co kilkanaście minut. Jeżeli to nam się znudzi, możemy zebrać drużynę i spróbować pokonać jednego z wielu bossów, do których zazwyczaj wiedzie trudna droga, zablokowana przez potwory. Oprócz bossów, do pokonania mamy również unikatowych czempionów. 

Dodatkowo możemy bawić się w crafting, zdobywanie epickich broni i pancerzy czy handel na ogólnodostępnym markecie. Od czasu do czasu w całej krainie mają miejsca czasowe eventy, które pozwalają szybko się wzbogacić lub zdobyć sporo XP. Prędzej czy później zapewne zechcemy też dołączyć do jednej z gildii, które dają określone bonusy i korzyści. Może nawet zapragniemy założyć i poprowadzić własną gildię? Dodajmy do tego PVP oraz międzygildyjną politykę i wojny...

Możliwości jest naprawdę sporo!

[Obrazek: kraina_2.jpg]


QUESTY

Trzeba tutaj jasno i wyraźnie zaznaczyć, że Broken Ranks to nie jest typowy "klikacz" MMO. Tutaj fabuła i opowiadane historie mają ogromne znaczenie i często z pozoru niewinne questy typu "dostarcz skrzynkę z A do B" potrafią przerodzić się w epickie przygody, które rzucą nas w szaloną podróż przez pół kontynentu. Co więcej, bardzo często okaże się, że w questach musimy dokonywać wyborów moralnych, które będą miały bezpośredni wpływ na ich przebieg, albo też pośredni wpływ na dalsze losy naszej postaci kilka levelów później. 

Tutaj naprawdę trzeba czytać to, co mówią do nas zlecający zadania NPC i skupić się na opowiadanej historii. Inaczej może okazać się, że z powodu na szybko przeklikanej decyzji obudzimy się z ręką w nocniku np. w więzieniu, z którego jakoś będziemy musieli się wydostać. 

Myślcie o tym, jak o Baldur's Gate online Smile 

[Obrazek: 381929876.jpg]

Wydrukuj tę wiadomość

  Elite Dangerous opuszcza Xbox Game Pass
Napisane przez: Leveu - 31.08.2022, 08:43 UTC - Forum: Strefa "K" - Odpowiedzi (1)

Elite jest dzisiaj ostatni dzień w XGP, trochę szkoda, bo np. ja spróbowałem tej gry właśnie przez Game Passa, ale w sumie to zrozumiałe dlaczego go teraz opuszcza.

Mam nadzieję, że jak najszybciej uda się przenieść konto na PC i poznać Odyssey  Smile

Czy ktoś jeszcze grał tu w Elite przez Game Passa, czy jestem ostatnim komandorem który z tego korzystał? 

Wydrukuj tę wiadomość

  Wiadomości tekstowe za pomocą Voicce Attack
Napisane przez: MistyPL - 25.08.2022, 17:04 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (3)

Witam

Grają na VR mam problem z wysyłaniem wiadomości tekstowych za pomocą interfejsu Elitki bo nie widzę niestety klawiatury.
Zauważam pozdrowienia od innych graczy ale nigdy nie mogłem na nie odpowiedzieć. Kto używa VR wie o czym mówie.

Dlatego postanowiłem sobie pomóc i opracować za pomocą Voice Atacka komendy na zapisywanie mowy i wysyłanie wiadomości w Elite.

Na początek zrobiłem sobie zwykłe komendy - czyli na hasło " pozdrów" ustawiłem poniższe w VA:

[Obrazek: pozdr-w.jpg]

Grając na VR wystarczy teraz spojrzeć na okienko czatu i powiedzieć " pozdrów" - komenda powyżej wklei 07 Cmdr i wyśle wiadomość.
W ten sposób można sobie zrobić wiele różnych gotowców - jak "spadaj dziadu" "giń" czy " kocham cie"   Smile


ale to mi było mało. Chciałem zrobić system w którym za pomocą VA można wklejać wszelkie teksty jakie się wypowie.
Początkowo chciałem skorzystać z wbudowanego w VA dyktafonu ale niestety ustawienia mojego VA  po polsku
( wg wspaniałego poradnika kolegi ==> https://forum.thewingedhussars.com/showt...p?tid=6688  )
niestety nie działa - Windows nie ma wbudowanego rozpoznania naszej wspaniałej Polszczyzny. ( a chiński jest w kilku odmianach ... wstyd  Bilu G!)

Dlatego użyłem do tego darmowego demo programu  SkryBot DoMowy Demo 2.4.9.18117.
Ten programik rozpoznaje naszą ludzką mowę i przetwarza ją w tekst pisany. niestety ma spore opóźnienia w tym przetwarzaniu więc trzeba było dodać parę sekund pauzy.
Zmontowałem taką komende do VA:


[Obrazek: zapisz.jpg]

otwiera ona skrybota a potem informuje o rozpoczęciu nagrywania. długość wiadomości ustawiłem na 5 sekund - można to przełużyć. Po nagraniu komenda kopiuje tekst do
schowka Windowsa , zamyka skrybota i wraca do okna ELITE

Mamy więc nagraną wiadomość - trzeba ją teraz wysłać Smile
należy spojrzeć na okno wiadomości i powiedzieć - wyślij :

[Obrazek: wyslij.jpg]

VA wkleja tekst ze schowka windows, potwierdza enterem i informuje głosowo o wysłaniu.

i wszystko fajnie działa tylko .... ;(
nie wkleja polskich znaków. Jakis problem jest z kodowaniem chyba bo przecież w Elitce nasze ą i ę działa w czacie prawda?
Czy ktoś ma jakąś poradę jak to poprawić?


Pozdrowionka

Wydrukuj tę wiadomość

  The Great War: Western Front
Napisane przez: ShiMan - 24.08.2022, 19:40 UTC - Forum: Pozostałe gry - Brak odpowiedzi

Świeżo od Frontiera - historyczny RTS w klimatach Wielkiej Wojny (I WŚ).





Więcej: The Great War: Western Front, Coming to PC in 2023 | Frontier Forums

Wydrukuj tę wiadomość

  Dodatkowy panel sterowania Touch Portal
Napisane przez: MR.CICHY - 14.08.2022, 14:16 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (23)

Witam.

Chciałbym przedstawić program Touch Portal. Jest to aplikacja na tablety bądź każdy inny sprzęt z ekranem dotykowym działąjąca w ten sam sposób co Stream Deck jednak dużo tańsza i dająca wieksze możliwości.

Nie będę tu opisywał procesu instalacji bo każdy to ogranie sam. Trzeba zainstalować zarówna program na windowsa jak i program na tablecie. Zalecam wykupic wersję PRO która nie jest droga a daje wszystkie możliwości programu bez ograniczeń.

link do programy windows https://www.touch-portal.com/
link do pluginu dla elite dangerous https://www.christophecvb.com/touch-port...-dangerous
link do mojego projektu https://drive.google.com/file/d/10gm4YCd...sp=sharing
oczywiście należy dopasować usawienia w makrach do Waszych bindsow





Wszystkie bindsy są oczywiście pod moje ustawienia Odysei więc jeśli ktoś bedzie chciał skorzystać bedzie musiał wykonać kilka zmian w Touch Portal w celu dostosowania go do swoich ustawień.

Moje Panele z opisem niektórych nieoczywistych opicji.

1.

[img][Obrazek: b0SHCJ2.png][/img]

2.
[img][Obrazek: DwiJBuV.png][/img]

3.
[img][Obrazek: Ho2WvDC.png][/img]

4.
[img][Obrazek: qDAfSI4.png][/img]

5.
[img][Obrazek: sQtj3v2.png][/img]

Zachęcam do zapoznania z programem eksperymentów w tworzeniu makr przycisków i całuch paneli oraz dzielenia się pomysłami na forum.

Wydrukuj tę wiadomość

  Jak sobie nakopiesz tak się dorobisz
Napisane przez: Arnul - 09.08.2022, 18:44 UTC - Forum: Biblioteka Obywatelska (SC) - Odpowiedzi (2)

O górnictwie w Star Citizen.

Jak sobie nakopiesz tak się dorobisz

Dzień Dobry!
Jestem Obywatelem od niespełna dwóch tygodni. Wcześniej korzystając z uprzejmości Pana Krzysztofa zagrałem w darmowy tydzień i dałem się przekonać. Tym „przekonywaczem” stało się górnictwo, które w SC jest bardzo przyjemnie rozwiązane i daje masę zabawy. Zamierzam się tym zajmować do czasu aż dodadzą w końcu te wszystkie obiecane systemy i będzie można polecieć na eksplorację.

Na wstępnie zaznaczam, że nie jest to żaden poradnik od A do Z dla początkujących górników a raczej garść różnej maści uwag, spostrzeżeń i pomysłów, które pomagają mi kopać efektywniej, bardziej komfortowo i może przydadzą się innym.

Jeżeli jednak jesteś zupełnie zielony to proponuję najpierw zapoznać się z jednym z  wielu internetowych poradników. Np. cmdra Yautji: [link].

Wszystko co poniżej napisane dotyczy kopania quantainium w kosmosie w Prospectorze (unikam zbliżania się do planet ze względu na pokazy slajdów).

MIEJSCE DO KOPANIA MA ZNACZENIE
Nie będę zbytnio odkrywczy jeżeli napiszę, że obecnie najlepszym systemem dla górników jest Stanton. Można wybrać następujące miejscówki z asteroidami:
1.    Okolice księżyca Yela (przy planecie Crusader)
2.    Punkty lagrange
3.    Aaron Halo
Ja zdecydowałem się na Aaron Halo z kilku powodów. Najważniejszy to ten, że najszybciej znajdzie się tam quantainium. Potestowałem trochę i wychodzi na to, że gęstość pasa asteroid  ma wpływ na liczbę skał z cennymi złożami w tym i quantainium. Im gęstszy pas tym więcej tych „skanowalnych” skał a tym samym więcej szans na quantainium. Aaron Halo ma różną gęstość w zależności od miejsca gdzie wyskoczymy z quantum. W sieci są różne opracowania na ten temat, ale też spokojnie można to robić „na oko”.
Bazę założyłem sobie w rafinerii ARC L1 Wide Forest koło planety ArcCorp. Startując z ARC L1 kieruję się na HUR L5 tak w okolicy 7.800.000 km przerywam lot w quantum (domyślnie klawisz B), ustawiam sobie od razu trasę powrotną i zaczynam szukanie najlepszych dorszy w sadzawce.

Położenie Aaron Halo:

JAK SZYBCIEJ ZNALEŹĆ SKAŁY Z QUANTAINIUM
Aby znaleźć dobrą asteroidę najpierw musimy ogólnie przeskanować cały obszar skanerem górniczym ustawionym na 360 stopni. Następnie te małe sześciany jeszcze raz przeskanować szczegółowo w celu ustalenia ich zawartości. Można oczywiście to robić podlatując blisko do każdego z osobna, ale szybszym sposobem jest zmniejszenie kąta skanera do minimum czyli do 2 stopni, najechanie celownikiem na każdy niebieski sześcian i pingnięcie. W odpowiedzi dostaniemy klasę asteroidy (nam zależy tylko na Q-type). W ten sposób klasę asteroidy możemy poznać z daleka (tak do do 12 km).

Będąc przy skanowaniu nie można nie wspomnieć o wyjątkowo irytującym bugu, z którym muszą się mierzyć wszyscy kosmiczni kopacze. A mianowicie asteroidy, których nie da się przeskanować szczegółowo, ani też z nich wydobywać (mimo, że zewnętrznie widać, że zawierają np. quantainium). Można napotkać sporo tych nieskanowalnych kamieni. Marnujemy na nie tylko czas. Nie ma chyba sposobu, aby je odbugować, ale jest sposób aby nas nie wkurzały. Wystarczy przed ogólnym skanem okolicy, zaraz po wyjściu z quantum wstać na chwilę z fotela i ponownie na nim usiąść (to wszystko). Teraz po zrobieniu ogólnego skanu 360 stopni pojawią nam się na ekranie tylko te skały, które da się przeskanować szczegółowo. Jedynym mankamentem tego sposobu jest to, że ma ograniczony zasięg tak do 12 km dookoła statku więc jak zaczniemy się przemieszczać to znów zaczną pojawiać się te asteroidy widma.

Korzystając z tego sposobu „usuwania” nieskanowalnych asteroid wypracowałem sobie następującą metodę szukania quantainium: Po dotarciu do miejsca poszukiwań i wyjściu z quantum mając prędkość ustawioną na 0 włączam wiertło i ustawiam zasięg skanera górniczego na 360 stopni. Wstaję z fotela i siadam. Pingam okolicę, a następnie szczegółowo wszystkie wyświetlone kamienie (cały czas stojąc w miejscu). Kiedy wszystko lub w miarę wszystko przeskanuję i nie znajdę żadnej asteroidy Q-type to ponownie odpalam quantum drive i robię taki mikro-skok. Po wyjściu z quantum powtarzam procedurę, aż do znalezienia asteroid Q. Dzięki temu unikam nieskanowalnych asteroid i skanowania ponownie tych samych skał. Zazwyczaj coś wartego kopania znajduję tak po 1-5 takich skokach.

JAK PRZYSPIESZYĆ WYDOBYCIE
Wybrałem wiertło LANCET MH1 (moc: 1400, -75% instability, -75% resistance). Uważam, że kładzie na łopatki wszystkie pozostałe droższe modele. Zmaltretuje każdy kamień w kosmosie nawet bez wspomagaczy. A jeżeli już o nich mowa to montuję: 1xSurge (po strzale od razu nagrzewa skałę o 40%), 1xStampede (+125% do napełniania się zielonego i czerwonego), 1xOptimum (75% większe zielone okno). Surge i Stompede wykorzystuję do rozbijania całej asteroidy, a Optimum przy rozbijaniu już tych drobniejszych kawałków. Surge rządzi. Pozwala zaoszczędzić czasami kilka minut. Tylko nie radzę używać więcej niż jednego strzału na skałę. Optimum wato włączyć dopiero kiedy mamy już zielony pasek zapełniony tak w 30%. Przypomnę jeszcze, że jednocześnie może działać tylko 1 aktywny wspomagacz więc jak włączymy kolejny to poprzedni efekt się kończy.
Powyższy zestaw daje duży komfort obrabiania skał i znacznie wszystko przyspiesza.

Czas możemy również zaoszczędzić na skanowaniu (a właściwie na nieskanowaniu) rozbijanych fragmentów. Polega to na tym, że:
1.    Podczas skanowania tych wstępnie rozbitych fragmentów zanim nam się wyświetli dokładny ich skład wcześniej pojawia się ten pasek nagrzewania (z zielonym i czerwonym obszarem). Wystarczy spojrzeć na szerokość tego zielonego aby wiedzieć czy w środku jest quantainium. Wąskie zielone – jest, szerokie zielone – nu nu nic tam nie ma, szkoda czasu na dokańczanie skanu.

Porównanie szerokiego i wąskiego zielonego.

2.    Jeżeli mamy dobre rozdanie i jeden z rozbitych kawałków (taki co jeszcze wymaga ponownego wiercenia) ma 100% quantainium to zostawiamy go na koniec. Wcześniej rozbijamy i skanujemy te fragmenty, które mają mniej niż 100% quantainium, a na koniec zostawiamy ten najsoczystszy kąsek. Fragmenty powstałe po jego rozbiciu można od razu zacząć zbierać do ładowni bez czekania na koniec skanu (bo wiemy że ich zawartość to 100% q.)

RAFINACJA
Szkoda sprzedawać surowy urobek. Lepiej poddać go rafinacji i zarobić więcej. Jedynie słuszna i najlepsza metoda rafinacji to: Dinyx Solventation. Podwaja nam zarobek za niewielkie pieniądze. Pozostałe tylko jak komuś się spieszy.

Jeżeli natomiast z jakiegoś powodu potrzebujemy sprzedać od razu surowy urobek to możemy się zdziwić bo terminale do sprzedaży tegoż urobku są często zabugowane i nie można wskazać Prospectora, z którego chcemy sprzedawać lub podczas finalizowania transakcji wyskakuje błąd i transakcja jest anulowana. W sieci znalazłem sporo pomysłów jak sobie z tym radzić, ale żaden nie działał w 100%. Potestowałem trochę i znalazłem rozwiązanie działające za każdym razem. Wygląda na to, że terminal często m problem z naszym ubiorem. Kiedy więc nie możemy wybrać Prospectora lub transakcja kończy się anulacją musimy:
- rozebrać się do gatek,
- udać się piętro niżej do sklepu górniczego (nie ma co się wstydzić, ten pan w recepcji nie jednego golasa musiał widzieć),
- kupić z wieszaka najtańszy kombinezon kosmiczny, pancerz oraz plecak (wydatek około 4000 kredytów),
- założyć te trzy elementy na siebie,
- udać się ponownie do terminala i teraz zadziała.
A jak planujemy częściej korzystać z tego terminala to ten świeży nieskalany zestaw: kombinezon, pancerz i plecak zostawić sobie w swoim magazynie i zakładać TYLKO na spotkania z terminalem.

INNE
Czas możemy także zaoszczędzić na dolatywaniu do celu i wracaniu do rafinerii. Proponuję zakupić jakiś napęd quantum z serii stealth (mają najlepsze przyspieszenie na krótkich dystansach i w miarę sensowne spalanie). Ja używam Drifta. Wcześniej używałem military ale żarł paliwo jak smok, a i tak był wolniejszy od Drifta.

Boostując na ostatniej prostej do rafinerii proponuję dziób statku ustawić minimalnie obok stacji aby w przypadku kiedy nie zdążymy wyhamować nie rozsmarować się o nią z całą ładownią cennego wrażliwego quantainium.

Poza modułami, które możemy domontować do naszego wiertła są jeszcze urządzenia o nazwie Mining gadgets. Fajne, ale zbędne przy wiertle LANCET MH1 . Poza tym tanie to one nie są, a łatwo je stracić przy okazji jakiegoś wypadku w kosmosie lub krasza gry. Można ich także używać po  kilka na raz, ale wtedy znikały mi po wysadzeniu skały. Tylko kiedy używałem jednej sztuki to dało się ją odzyskać. Podsumowując idea gadżetów ciekawa ale zbyt kosztowna. Nie używam. Dodam jeszcze, że te gadżety można nosić przypięte pod plecakiem lub zamiast niego na plecach. Mamy wtedy +50 do wyglądu i +100 do górnictwa, ale też tego nie polecam. Wystarczy podkraść się od tyłu do jegomościa z tym ustrojstwem na plecach wcisnąć w gadżecie ten przycisk po prawej na górze i w ten sposób go ukraść. Tak oto stałem się posiadaczem kilku tych urządzonek, które teraz przechowuję jako trofea. Jak komuś zginęły może takie na stacji ARC-L1 Wide Forest to pewnie przeze mnie.

Kiedy porządnie przegrzejemy skałę, ale jakimś cudem nam nie wybuchnie to trochę czasu minie zanim ona ostygnie (zejdzie do 0 ten czerwony pasek). Możemy czekać, a jak nam się nie chce to można też dać całą wstecz aż nam ten pasek zniknie (po kilkuset metrach). Wystarczy teraz wrócić i kiedy pasek znów się pojawi to będzie czyściutki.

Niebieski kolor tych sześcianów po skanowaniu jest wyjątkowo niefortunny. Zlewa się to to łatwo z tłem i męczy wzrok. Ale można temu zaradzić i zmienić sobie ich wyświetlanie na żółte.

Po zmianie na żółty:

Aby mieć taki soczysty, wyraźny żółty musimy:
-  zakupić hełm o nazwie Ari Helmet Hazard (jest na stacjach ponad New Babbage (Port Tressler) i Area18 (Baijini Point)  w tych sklepach w sekcjach przeładunkowych),
- założyć tenże hełm,
- wyjść do menu i ponownie wrócić do gry,
- od teraz część elementów HUD będzie w żółtym kolorze w tym te nieszczęsne bladoniebieskie sześciany.
Hełm można zdjąć i żółte dalej będzie działało do czasu jakiegoś krasza gry, naszej śmierci lub wylogowania się. Proponuję nie latać w tym hełmie na górnicze rejzy żeby go nie stracić. Ja swój trzymam w rafinerii i zakładam przed wyjściem z gry. Dzięki temu od razu przy następnym zalogowaniu mam żółte. Tak po prawdzie to kupiłem sobie 4 tak na w razie : ) i będę trzymał w każdej rafinerii.

Asteroida po pierwszym potraktowaniu wiertłem rozbija się na 6 mniejszych kawałków. Jak mamy szczęście to quantainium skupi się w 2 góra 3 z nich, a jak nie to będzie po trochu rozbite na wszystkie sześć. Czasami przy takim niefortunnym rozkładzie warto się zastanowić czy nie lepiej szukać dalej szczególnie kiedy zawartość quantainium w całej asteroidzie nie była zbyt imponująca.

Życzę udanych połowów dorsza… znaczy się quantainium.

Wydrukuj tę wiadomość