Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.

Użytkownik
  

Hasło
  





Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

Statystyki
» Użytkownicy: 1,747
» Najnowszy użytkownik: andi1313
» Wątków na forum: 5,039
» Postów na forum: 119,518

Pełne statystyki

 
Video [VIDEO] Strzał z Lasera - luźny program informacyjno-rozrywkowy
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 12.08.2019, 08:51 UTC - Forum: Galeria sztuki im. Jade "Maliny" Rockatansky - Odpowiedzi (4)

Dziś premiera nowej serii na moim kanale YT! Smile Zapraszam serdecznie!



Wydrukuj tę wiadomość

  Pozyskiwanie Meta Alloys z Thargoid Barnacle
Napisane przez: Scarlet Yuri - 11.08.2019, 21:59 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (2)

[Obrazek: vP9himH.png]






Witajcie Piloci,

przedstawię krótko i łopatologicznie w jaki sposób pozyskiwać Meta Alloys z Thargoid Barnacle

Co będzie nam potrzebne?
  1. Dodatek Horizons, musimy wylądować na planecie
  2. Statek z dobrym skokiem, żeby nie lecieć za długo. Musimy udać się do Plejad lub Wiedźmiej Głowy
  3. Pojazd SRV


Od czego zacząć?
  • Musimy znaleźć pole Barnacli. Jak? Wystarczy wybrać planetę i ją zmapować Detailed Surface Skanner'em.
    Interesującym nas znaleziskiem są sygnatury Thargoidów
  • Wybieramy jedną i podlatujemy, ale tu warto zaznaczyć, że nie w każdej lokacji znajdziemy to czego szukamy.
    Potrzebne są nam pola z "drzewami"
  • Lądujemy w pobliżu i podjeżdżamy naszym SRV do "drzewa", które zawiera zielone ziarno
  • Namierzamy "drzewo" i strzelamy z działka aż go nie zniszczymy. Wypadnie ziarno, które okazuje się Mining Fragment'em
  • Zbieramy je naszym SRV i tak oto zdobyliśmy jedną sztukę Meta Alloys
  • Pole pokazane wcześnie jest klasyfikowane jako małe. Występują jednak wersje duże, które wyglądają tak




No dobrze, ale po co mi te całe Meta Alloys?
  1. Dla inżynier FELICITY FARSEER
  2. Do odblokowania u Human Technology Brokera Meta Alloy Hull Reinforcement i większą wersję Corrosion Resistant Cargo Rack
  3. Do odblokowania u Human Technology Brokera w Witch Head Nebula Thargoid Bobblehead

  4. Handel, możemy zapakować ładownie naszego statku i sprzedać je z zyskiem, ale Painite bardziej się opłaca Biggrin

Wydrukuj tę wiadomość

  Thargoid Scout - wiwisekcja
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 10.08.2019, 23:54 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Odpowiedzi (5)

Zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądają Scouty w środku?

UWAGA! Tylko dla ludzi o mocnych nerwach!

Wydrukuj tę wiadomość

  Elegancki gadżet TWH na oficjalne zebrania :)
Napisane przez: SP-GGX - 08.08.2019, 15:29 UTC - Forum: Galeria sztuki im. Jade "Maliny" Rockatansky - Odpowiedzi (12)

Zrobiłem takie oto gadżety wyjściowe - może się kiedyś przydadzą podczas oficjalnych spotkań lub konferencji TWH Smile  

Spinki do mankietów i przypinka do marynarki lub koszuli wykonana ze srebra 925 i złota 14K.
Grawer jest wykonany w głąb metalu.
Rozmiar 15x15mm

[Obrazek: TWH-przypinka.jpg]

[Obrazek: TWH-spinki.jpg]

Wydrukuj tę wiadomość

  Nie taki joy od środka straszny
Napisane przez: Dziadostwo - 05.08.2019, 16:15 UTC - Forum: Kontrolery do Elite: Dangerous - Brak odpowiedzi

Nie wiem czy post bardziej pasuje tutaj, czy do Biblioteki, ale postanowiłem umieścić go tu, ponieważ w Bibliotece znajdują się przede wszystkim tematy bezpośrednio związane z ED.


Wczoraj dostałem od Frontiera prawdziwy zastrzyk imersji – gdy Cyclop chwycił mnie swym żółtym piorunem, w joysticku momentalnie zblokował mi się przycisk fire. Z opresji wyszedłem co prawda cało, ale nie obyło się bez rozkręcania kontrolera.


Po półgodzinnej dłubaninie, postanowiłem podzielić się doświadczeniem, gdyby ktoś inny chciał/musiał rozkręcać swojego joya. Wiem, że każdy model zrobiony jest inaczej, ale ogólna zasada działania i konstrukcja jest z grubsza ta sama. Jako przykład, pokażę Javelina od firmy Ravcore. Jasne, dla wielu będzie to zbiór oczywistych oczywistości, ale liczę po cichu na to, że może pomogę niektórym, którzy z powodu jakiejś błahostki schowali swój kontroler do szafy, albo chcą właśnie wyrzucic go do hasioka.


Zanim zacznę wywód: Pamiętajcie. Jeśli Wasz sprzęt jest jeszcze na gwarancji, to nie bójcie się go reklamować w przypadku usterki. To wasze święte, konsumenckie prawo.



Jak się za to zabrać?



Przede wszystkim, robimy sobie na stole trochę miejsca do pracy. Przestrzeń i dobre oświetlenie to oczywista sprawa. Joya wypinamy z portu USB i kładziemy go na leżąco. Podpieramy czymś drążek, by nie wisiał w powietrzu– w tej pozycji, zminimalizujemy ryzyko, że przy rozkręcaniu wypadnie nam jakaś część, z którą nie będziemy potem wiedzieli co zrobić.


Przygotowujemy sobie odpowiednie wkrętaki. Oczywiście, zwracamy uwagę na wkręty – nie pchamy na siłę wkrętaka o złym profilu (np. PZ zamiast PH), czy rozmiarze. Przy tak malutkich śrubkach, bardzo łatwo jest wyrobić w nich łebki – wykręcanie i ponowne ich wkręcanie będzie potem dość problematyczne. Dobrze pomyśleć o jakiejś misce magnetycznej, czy słoiczku na wkręty – w przypadku zgubienia takiego drobiazgu ciężko jest potem znaleźć zapasówkę.


Jeśli obudowa wymaga podważania, robimy to ostrożnie i bez pośpiechu– nie chcemy połamać zastzasków, ani oberwać sprężynką w oko (możecie mi wierzyć, to średnio przyjemne). Nie robimy nic na siłę – jeśli nie puszcza, to prawdopodobnie gdzieś jeszcze kryje się jakiś zakamuflowany wkręcik.


Jak już joy jest otwarty, to warto wziąć aparat cyfrowy i sfotografować sobie wszystkie newralgiczne miejsca – wtyczki, punkty mocowań poszczególnych elementów, czy wszelkiej maści sprężynki/dźwigienki. Jak coś nam wypadnie, to będziemy potem wiedzieć gdzie i jak to zamocować. By nie pompować tego posta zdjęciami (szczególnie cudzymi), podam poniżej linka, gdzie pokazano Javelina od środka.
[/url]
[url=https://forum.il2sturmovik.ru/topic/4898-ravcore-javelin-gaming-joystick/]https://forum.il2sturmovik.ru/topic/4898-ravcore-javelin-gaming-joystick/


Nie pytajcie mnie szto oni tam haraszo i gawarit. Chodzi o ogólne pokazanie, czego można spodziewać się wewnątrz tego urządzenia.


Zabieramy się więc do pracy i naprawiamy to, co mamy naprawić. U mnie wystarczyło odblokować zakleszczony przycisk i zmontować całość do kupy. Mogę jednak udzielić paru uniwersalnych rad.


Generalne wskazówki:


-Jeśli czyszczenia wymagają potencjometry, to służą do tego specjalne środki typu Kontakt PR. Można je dostać w każdym sklepie elektrycznym, czy elektronicznym za parę złotych. Jeśli potencjometr jest nierozbieralny, to można po prostu do niego „napiskać”, a nadmiar wypłukać alkoholem izopropylowym. Taką „IPĘ” można dostać w sprayu, lub butelkach 100-1000ml – do dozowania wystarczy zwykła strzykawka, lub kroplomierz z apteki. Pić nie polecam, bo szybko się ściemni Wink


-Do mechaniki bardzo dobrze sprawdzi się smar silikonowy – nie przewodzi prądu, jest trwały, brud za mocno się do niego nie lepi, Jest także świetny do wszelkiej maści ogumienia (w tym kabli) – wystarczy nałożyć cienką warstwę na noc, zetrzeć, powtórzyć zabieg. Przewód/uszelka powinna odzyskać wtedy swoją elastyczność. Co prawda, są specjalne preparaty do gumy, ale z reguły są drogie i ciężko dostępne.


-Jeśli sprzęt mamy już rozebrany, to warto obejrzeć luty. W większości współczesnych sprzętów elektronicznych powszechnie stosuje się cynę bezołowiową ze względu na rzekomą troskę o środowisko. Bądźmy szczerzy – to chłam jakich mało. Brak ołowiu sprawia, że spoiwo jest mniej elastyczne i kruche, co przekłada się na to, że „pracujący” lut (np. w ruchomym drążku joysticka) może (ale nie musi!) z czasem popękać i puścić. To często może być odpowiedź na pytanie „a czemu nie zawsze coś w tym pierońskim joyu łączy?”


Warto obejrzeć połączenia pod lupą i ew. co nieco poprawić dodając cyny ołowiowej. Szpulki/fiolki takiej cyny oznaczone są zazwyczaj kolorem niebieskim. Jeśli macie stację lutowniczą, to temperatura ok. 370stopni powinna być wystarczająca przy płaskim grocie 1,2mm i mocy ok 60-70W.

-Jeśli rozbieramy coś więcej niż drążek, to obejrzyjmy także kondensatory elektrolityczne – szczególnie w przypadku starszych, bardziej wysłużonych joysticków. Ten element z reguły pełni rolę filtra w takim urządzaniu, więc jeśli któryś z „kondziorów” jest napuchnięty/wylewa, a sam joy czasami funduje nam dodatkowe, niechciane ruchy (na skutek zakłóceń), to warto pomyśleć nad wymianą – szczególnie, gdy ma się świadomość, że cieknący elektrolit z kondensatora robi z płytką drukowaną to samo co thargoidzki caustic misssle z hullem.


Koszt takiego elementu nie jest spory (kilkanaście/dziesiąt groszy), a podmianka czasami potrafi zdziałać cuda. Wystarczy spisać pojemność/napięcie i poprosić sprzedawcę w elektronicznym o nówkę tego samego typu (szczególnie jeśli to tzw. LowESR). Ważny też jest wymiar. Jeśli już na oko widzimy, że przy zamienniku może wystąpić problem z późniejszym domknięciem obudowy, to można rozważyć zakup spolaryzowanego kondensatora tantalowego.


Ogólna zasada przy wymianie kondensatorów jest taka, by pojemność zawsze była taka sama, a napięcie identyczne lub wyższe (nigdy niższe, chyba że doskonale wiemy ilu wolt się tam spodziewać). Nie zapominajmy też, gdzie pierwotnie był plus, a gdzie minus.


Oczywiście, jeśli wszystko świetnie działa – nie ruszajmy, szczególnie jeśli to element typu SMD – bardzo łatwo wyrwać pola lutownicze przy demontażu, a naprawa czegoś takiego to już kaskaderstwo. W ogóle – jeśli nie musimy lutować, to nie lutujmy.


-Jeśli mamy już wyrobione przyciski, to możemy wymienić je na nowe. Te, które widziałem w Javelinie to zwykłe tact-switche o standardowych wymiarach. Wystarczy posprawdzać jak są podłączone (sfotografować kabelki), wyjąć, poprosić w elektronicznym o taki sam.


Z potencjometrami sprawa jest już trochę gorsza, ale w razie potrzeby pomogę w ich namierzeniu. Celowo nie podam tutaj linka, by nie robić pewnemu sklepowi reklamy. Grunt, to spisać z tej części wszystkie oznaczenia cyfrowe (wartość) i oznaczenie typu A lub B, które informuje nas, czy mamy do czynienia z potencjometrem o charakterze liniowym, czy logarytmicznym.


No i tyle, no i cześć.


Jeśli zrobiliśmy to, co chcieliśmy, to wystarczy skręcić nasz joystick. Przed złożeniem go do kupy, należałoby jeszcze podłączyć go do USB i odpalić program do kalibracji by sprawdzić, czy wszystko na pewno działa – mój Ravcore nauczył mnie, że przed skręceniem należy ustawić mu potencjometr od twista. Jak? Sprawdzamy co pokazuje nam program do kalibracji, ustawiamy potencjometr na środku (oczywiście, chwytamy go tak, by nie zamknąć nigdzie obwodu spoconą ręką), wkładamy na miejsce.


Skręcamy uważając na kable w środku i nie robimy tego zbyt mocno (czyli z obudową obchodzimy się jak z żoną, a nie jak z teściową) by nie uszkodzić śrub, ani plastikowych gwintów w obudowie.

Wydrukuj tę wiadomość

Wink [ZABAWA] Pojedynek Klasyków
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 01.08.2019, 21:05 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (20)

Nieco zmodyfikowany pod forum pomysł zabawy, podkradnięty z pewnej grupy na FB Wink

Będę wrzucał dwie opcje gier retro lub uważanych za klasyki. Ankieta otwarta będzie przez 1 miesiąc. Głosujemy na grę, którą uważamy za lepszą. Wyniki będę zapisywał w tym poście. Z czasem zrobi nam się fajna baza danych - ulubione klasyki społeczności husarskiego forum.

Ankieta jest otwarta dla wszystkich zarejestrowanych członków forum Smile



:: POJEDYNEK KLASYKÓW ::




[ 2019 ]

SIERPIEŃ

Total Annihilation (1997) vs KKND (1997)

Wydrukuj tę wiadomość

Lightbulb Ludzkość vs Thargoidzi - rozważania
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 30.07.2019, 11:18 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Odpowiedzi (28)

Tak mnie naszło na lorowe rozważania... W skrócie obecna historia kontaków ludzko-thargoidzkich wygląda tak:

1. Spotkanie z obcymi. 
2. Wojna. 
3. Dostarczenie obcym mykowirusa, co doprowadziło niemal do ksenocydu. 
4. Długo, długo nic.
5. [ELITE DANGEROUS] Ludzie znajdują barnacle, które zostały stworzone przez Thargoidów. Ludzie o tym jeszcze nie wiedzą
6. Ludzie zaczynają eksploatować barnacle w Plejadach dla meta alloysów. Kolonizacja Plejad.
7. Thargoidzi pojawiają się, żeby bronić swoich włości. 
8. Thargoidzi atakują zameszkałą przestrzeń. 
9. Źródła barnacli w Plejadach wysychają, ludzie znajdują nowe w Witch Head. 
10. Kolonizacja Witch Head, odwrót Thargoidów z Bańki i zmasowany atak na Witch Head. 
11. Ludzkość pokonuje obcych w Witch Head. 

Tak to się mniej więcej przedstawia. I jasno wynika z tego, że tym razem - w przeciwieństwie do poprzedniego razu - to my jesteśmy agresorami, a nie Thargoidzi. Było to dla mnie spore zaskoczenie, bo to nie jest częsty scenariusz w filmach czy grach. Przeważnie to my bronimy się przed obcymi, a tu proszę - nie tylko eksploatujemy ich zasoby, ale wyparliśmy obcych z dwóch mgławic i sami je skolonizowaliśmy. 

Powoli zbliżamy się do mgławicy Oriona i Barnard's Loop, a właśnie tam, w sektorach Col 70 znajduje się domniemane siedlisko Thargoidów. 

Jak tylko w galaktyce pojawili się obcy, oficjalnym stanowiskiem TWH było nieatakowanie ich. Dopiero, kiedy okazało się, że obcy nie są zainteresowani dyplomacją, znieśliśmy tą zasadę. Ja sam na początku też zamierzałem podejść do kontaktu z Thargoidami pokojowo. Niestety nie ma takiej opcji i jedyny wybór jaki mamy to być biernym lub walczyć. 

Osobiście wybrałem tą drugą opcję, bo z początku wydawało się, że jednak jesteśmy atakowani - dopiero później prawda wyszła na jaw. [RP OFF] No i dla samego gameplaya, bo walka z obcymi daje sporo frajdy Wink [/RP OFF].

Do tego dochodzi jeszcze cały wątek tajemniczej organizacji The Club, która podobno działa za kulisami, pociągając za sznurki, sprawa dwóch gatunków Thargoidów (teoria głosi, że ci, z któymi walczymy teraz, to bardziej pokojowo nastawiona rasa, która ucieka z Barnard's Loop przed wojną domową z bardziej agresywnym kuzynostwem i ludzkość po prostu stoi na drodze ich ucieczki). 

Dopiero po akcji w Witch Head zaczynam mieć wątpliwości... ale teraz jest już trochę za późno, biorąc pod uwagę, że wsadziliśmy już stopę między przysłowiowe drzwi i wleźliśmy z butami na terytorium obcej rasy. Rasy, która bez wątpienia zniszczyłaby nas w mgnieniu oka, jeśli tylko na to byśmy pozwolili - ale jednak rozumnej i zaawansowanej technologicznie. 

A co Wy myślicie na ten temat? 

Wydrukuj tę wiadomość

  Elita z i bez makijażu" :)
Napisane przez: Jancu - 29.07.2019, 17:16 UTC - Forum: Galeria sztuki im. Jade "Maliny" Rockatansky - Odpowiedzi (2)

Dzień dobry!

Parę dni temu naszła mnie ochota na sprawdzenie czy da się jakoś poprawić wygląd Elity. Testowałem różne presety do polecanego w wynikach google EDFX, programy SweetFX, Nvidia Freestyle i autorski preset do ReShade produkcji naszego znamienitego Hetmana. W związku z tym, że przy okazji zawężenia grona potencjalnych kandydatów do 2 ostatnich z wyżej wymienionych, zrobiłem kilka zrzutów ekranu pokazujących różnicę między bazową grą a "Elitą w makeup'ie" postanowiłem się nimi podzielić, ale też utworzyć wątek, w którym moglibyśmy wrzucać screeny porównawcze własnych"poprawionych" wersji gry a jej zupełnie bazowej formy. W ten sposób łatwiej będzie zdecydować się, na konkretny program/preset/filtr Biggrin



1. Poniżej screenshoty w kolejności: Bazowa Elita -> Nvidia Freestyle -> Roots Explo v2 beta

2. Klik w obrazek przenosi do pełnej rozdzielczości (co szczerze polecam bo zmniejszone obrazki na forum nie oddają tych subtelnych różnic)

3. Na końcu postu archiwum ze zrzutami, gdyby ktoś miał ochotę porównać sobie offline na komputerze w ulubionej przeglądarce zdjęć


  • No makeup

    [Obrazek: 39to6Nd.jpg]


  • Nvidia Freestyle

    [Obrazek: 9Rxg7fp.png]


  • Roots Explo v2 beta

    [Obrazek: C7rCpPl.png]




  • No makeup

    [Obrazek: kJyjU9f.jpg]


  • Nvidia Freestyle

    [Obrazek: iZbBy6H.png]


  • Roots Explo v2 beta

    [Obrazek: qhHAZMC.png]




  • No makeup

    [Obrazek: 0vK2xtm.jpg]


  • Nvidia Freestyle

    [Obrazek: aWDOGBc.png]


  • Roots Explo v2 beta
    [Obrazek: 0M22UbB.png]




  • No makeup

    [Obrazek: cqLQfXi.jpg]


  • Nvidia Freestyle

    [Obrazek: rWkggw1.png]


  • Roots Explo v2 beta

    [Obrazek: TWqlI2H.png]




  • No makeup

    [Obrazek: RhrSzT4.jpg]


  • Nvidia Freestyle

    [Obrazek: CsDREOg.png]


  • Roots Explo v2 beta

    [Obrazek: z8kfesU.png]




  • No makeup

    [Obrazek: sRgjdhF.jpg]


  • Nvidia Freestyle

    [Obrazek: Z5a0ae4.png]


  • Roots Explo v2 beta
    [Obrazek: sXYSDjz.png]





Linki do paczki ze zrzutami:
https://drive.google.com/open?id=1GbDSQz...7ICmtT485x
https://www.dropbox.com/s/nm08cipn0fjpv8...u.zip?dl=0
Instrukcja pobierania z Dropboxa bez posiadania konta/logowania


Wszystkie screenshoty są mojego autorstwa
Prawa do nazwy Nvidia Freestyle posiada Nvidia
Prawa do nazwy Roots Explo posiada Hetman

Wydrukuj tę wiadomość

  Pedały do kierownicy, ale pod USB.
Napisane przez: riddingWithDeath - 29.07.2019, 11:48 UTC - Forum: Kontrolery do Elite: Dangerous - Odpowiedzi (6)

Hej,
Kombinacji ze sterowaniem ciąg dalszy Smile
Zastanawiam się nad dorzuceniem do obecnego zestawu (2 razy T16000m) pedałów wyścigowych i mapowania ich Joystic Gremlinem na nowa os. Sterowanie wyglądałoby następująco:

  • Prawy Joy: działa jak normalny Joy
  • Lewy: os x = thrustery lewo/prawo, os y = thrust gorą/dol, twist nie byłby mapowany -> to własnie z twistem mam sporo problemow, nie mogę się jakoś przyzwyczaić. Również przy gazie "do dechy" ciężko wykręcić drążek.
  • Pedały od kierownicy: nowa os, odpowiedzialna za thrust przód/tył: spięte w jedna os w Joystick Gremlinie.
Od jakiegoś czasu szukam tanich pedałów wyścigowych, niestety wszystko jest na porcie COM, albo jakichś dziwactwach -> trzeba dokupywać kierownice i podłączać przez nią. Znacie może jakieś ze zwykłym wyjściem USB ? A jeśli nie, to które z tanich kierownic maja dobre pedały ? Nie chce na to wydawać więcej niż 150-200pln - celuje w używki, firmy "krzaki" tez nie przeszkadzają: kierownicy raczej nie będę w ogóle używać, jedynie jako "huba" do pedałów. 
Pozdrawiam Smile

Wydrukuj tę wiadomość

  Teamfight Tactics
Napisane przez: Haji-me - 27.07.2019, 13:02 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (3)

Ostatnio mnie ta gra mocno wciągnęła, więc mogę ją szczerze polecić Smile.

Jest ona podobna do Auto Chess / Underlords. Chyba nam się klaruje nowy gatunek gier tak jak to było z MOBA czy Battle Royale.

Gra jest na bazie League of Legends, jest też odpalana z poziomu tego samego klienta. Rozgrywka jest w sumie trochę skomplikowana i daje sporo do myślenia - ale tak pozytywnie, można rozruszać szare komórki. Polega to mniej więcej na tym:

  •  dostajemy co turę złoto oraz 5 postaci (z LoLa) do wykupienia
  • co jakiś czas mamy też możliwość zdobycia podstawowych przedmiotów, w które możemy wyposażyć nasze legendy oraz łączenia ich w różne kombinacje
  • co turę dostajemy nową pulę postaci do wykupienia, a duplikaty możemy łączyć w ich silniejsze wersję
  • każda z postaci ma też swoją "rasę" oraz "klasę" i układanie po kilka tych samych gatunków na planszy daje nam kolejne bonusy
  • naszych championów układamy na planszy/szachownicy i walczymy z jednym z pozostałych siedmiu graczy
  • walka odbywa się automatycznie, my mamy wpływ tylko na wybór figurek oraz przedmiotów
  • z czasem można wykładać na planszę coraz więcej postaci łącząc ich w bardziej skomplikowane kombinacje
Żeby załapać o co chodzi trzeba samemu spróbować, albo obejrzeć czyjąś rozgrywkę. Bardzo wielu streamerów / youtuberów się teraz na tę grę przerzuciło. Nie bez powodu, bo to nieźle wciąga Biggrin. Na początku jest ciężko, przez kilka pierwszych meczy w ogóle nie wiedziałem co robię, bo kombinacji postaci i przedmiotów jest bardzo dużo. Do tego przez losowy dobór postaci do wykupienia nie da się z góry założyć, że zagramy taką drużyną, a nie inną - trzeba na bieżąco kombinować, często w połowie rozgrywki całkowicie porzucają początkowy plan. Dzięki temu każdy mecz jest inny i podejmowanie właściwych decyzji jest tu bardzo satysfakcjonujące Smile.

Wydrukuj tę wiadomość

  Uniwersalny Hussarsko Elitowy stojak na telefon.
Napisane przez: Kriztozz - 25.07.2019, 16:45 UTC - Forum: Galeria sztuki im. Jade "Maliny" Rockatansky - Odpowiedzi (16)

Telefon płakał że leży plackiem na biurku, a on by wolał tak bardziej dostojnie. Zrobiłem biedakowi niech ma i już nie płaczę. Biggrin 

Projekcik.
[Obrazek: n7PUxAn.png]
[Obrazek: YpPj5bb.png]

No i po wydruku.

[Obrazek: ghZaCmu.jpg]
[Obrazek: YciHKq3.jpg]
[Obrazek: PXKl9Ug.jpg]

Pozdrowienia Piloci!

Wydrukuj tę wiadomość

  T-Flight Hotas - czułość osi U
Napisane przez: Jancu - 24.07.2019, 18:10 UTC - Forum: Kontrolery do Elite: Dangerous - Odpowiedzi (5)

Czołem załoga o7
Mam problem z moim T-Flightem. Do osi U (rocker na przepustnicy) mam przypisany vertical throttle, do dokowania i ustawiania się przy kopaniu. Wszystko byłoby spoko, gdyby nie to, że Elita jest na niego strasznie czuła.

Tak to wygląda w Elicie:
[Obrazek: rnTvGmB.gif]
I to są dosłownie muśnięcia tego rockera. Ustawienia deadzone robią tylko to, że później zaczyna łapać input ale efekt jest ten sam, czyli praktycznie 0-1.

W windowsie natomiast wszystko jest ok, skala wypełnia się w miarę naciskania na rocker, gdzie wcisnięty do oporu to skrajna wartość na skali.
[Obrazek: 7OF0IAn.gif]

Szukałem czegoś odpowiedzialnego za czułość w ustawieniach elity ale nic nie znalazłem. Czy istnieje jakiś sposób, żeby to ustawić po ludzku, czy jestem już skazany na "pulsacyjne" dokowanie?

Wydrukuj tę wiadomość

  SOMA
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 18.07.2019, 18:41 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (3)

https://www.gog.com/game/soma

Zagrywam się w to od kilku dni. SOMA wciągnęła mnie od razu i na maksa - od prawie tygodnia sypiam po 3-4 godziny, bo siedzę do 3 nad ranem i gram. SOMA to gra typu eksploracja + horror. Historia zaczyna się w 2015 roku od skanu mózgu, na który idzie nasz bohater. Podczas skanu coś się dzieje i... budzimy się w jakiejś dziwnej, opustoszałej placówce. Jak się okazuje, jest rok 2106, a my znajdujemy się w bazie umiejscowionej w Oceanie Atlantyckim i... resztę pozostawię Wam do odkrycia. 

Fabuła tej gry mnie pozamiatała. Nie skończyłem jej jeszcze, ale podejrzewam, że mam za sobą jakieś 3/4 gry i spokojnie mogę powiedzieć, że fabularnie to jedna z najlepszych i dających do myślenia gier, w jakie grałem w ostatnim roku. Nie będę Wam spoilerował, ale jest grubo. Główna tematyka to samoświadomość i tożsamość. Kim jesteśmy? Dokąd zmierzamy? Co definiuje nas, jako ludzi? Jako istoty myślące i świadome? Takie trochę rozważania filozoficzne, ale podane w naprawdę ciekawy sposób - a to wszystko okraszone genialnym klimatem grozy i świetną grafiką. Szczególnie niesamowicie wyglądają podwodne sceny na zewnątrz bazy. 

Screeny tego do końca nie oddają, bo brak animacji i efektów oczywiście + kompresja imgura, ale zobaczcie sami:


Obok głównej fabuły mamy jeszcze historie członków personelu bazy, które odkrywamy przez rozmaite wiadomości tekstowe i audio oraz przez retrospekcje. A te historie potrafią być naprawdę straszne, biorąc pod uwagę okoliczności i kontekst fabularny. 

Jeżeli będziecie w to grać, polecam zagłębić się w te opowieści i poświęcić chwilę na ich poznanie, nie pożałujecie. Zresztą, po drodze natkniemy się na niektórych z ich bohaterów, ale więcej na ten temat nie powiem Smile

Wracając do klimatu - to jest tajemniczo, w zasadzie cały czas. Dodatkowo potrafi być naprawdę strasznie i - obok tej tajemniczości - w zasadzie również cały czas towarzyszy nam groza i niepokój. Momentów, kiedy czujemy się w pełni bezpiecznie nie ma zbyt wielu, ale przeważnie są jasno zdefiniowane i dobrze wiemy, że możemy przestać dostawać gęsiej skórki na każdy dziwny odgłos. 

Bardzo lubię takie gry, które pod pojęciem "horror" rozumieją klimat grozy, niepokoju i zagrożenia - nawet terroru, a nie tanie jump-scare'y, które działają na zasadzie nagłego szoku. Tutaj szoku doznaje się stopniowo, zdając sobie sprawę, gdzie jesteśmy i co się w ogóle dzieje.

Gorąco polecam Smile

Wydrukuj tę wiadomość

  Conqueror's Blade
Napisane przez: Muzzyx - 09.07.2019, 10:51 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (2)








Trailer "Call to Arms".
https://www.youtube.com/watch?v=YYehT_X4dSY

Może kogoś zainteresuje. Całkiem spoko kombinacja gier jak Mount&Blade, For Honor, czy Total War. Gra jest dostępna jako free to play, na papierze jest to teraz open beta. Dla osób które lubią takie klimaty oblężeń. Póki co największe możliwe bitwy to 15vs15 (mowa tylko o graczach, bo każdy ma jeszcze jednostki).

Pierwsze wrażenia.
https://www.youtube.com/watch?v=Ykjcea_jKIA

Tutaj trochę gameplayu z Siedge.
https://www.youtube.com/watch?v=jFjX9awNYmo

Open world poza bitwami.
https://youtu.be/vbXY2BASUKk?t=32

Wydrukuj tę wiadomość

Shocked [WIP] Elitka na Linuxie
Napisane przez: ShiMan - 04.07.2019, 21:23 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (15)

======================= WSTĘP =======================


Jak wiadomym było, przez wiele lat nie można było uruchomić ELITE: DANGEROUS na systemie operacyjnym Linux. Niedawno, dzięki działaniom Valve Corporation (tak, firmy Wujka Gabena  Wink ), możliwe jest uruchamianie na Linuxie gier za pomocą funkcji zwanej jako Steam Play. W tym poradniku zostanie przedstawiony sposób na instalację i uruchomienie gry.

OSTRZEŻENIE: Zawarte instrukcje wymagają znajomości systemu opeacyjnego Linux, programu terminala, oraz komend tekstowych używanych w systemie Linux, w tym też definiowania zmiennych dla konta użytkownika. W razie potrzeby warto się skontaktować z osobami znającymi w stopniu zaawansowanym ten system operacyjny, jakich jak CMDR ShiMan czy CMDR Ryczypior.


=================== PRZYGOTOWANIA ==================
 
Na początek będziemy potrzebować:
  • Ulubione distro (skrót od Dystrybucja, tj. wariantu systemu Linux, ale też i Androida oraz systemów BSD; na chwilę pisania tego poradnika jest 286 aktywnych dystrybucji, z czego najlepiej znanych z tuzin: Ubuntu, Mint, Debian, Deepin, pop_OS!, Fedora, Red Hat, CentOS, OpenSUSE, Arch, Manjaro, Gentoo i tak dalej);
  • Menedżer okien wedle własnego uznania (najczęściej można zobaczyć: Gnome i KDE, rzadziej Xfce. KDE najbardziej przypomina interfejs Windowsa; Gnome zaś wymaga od użytkownika zmiany przyzwyczajeń, i to znacznych, natomiast Xfce jest gdzieś pomiędzy, ale zużywa znacznie mniej zasobów od Gnome'a czy KDE. Oczywiście, niektóre distra mają swoje własne autorskie menedżery okien, Deepin jest tego dobrym przykładem).
  • Steama (tak będzie najprościej, należy upwenić się że mamy grę zakupioną bądź przypisaną na nasze konto);
  • Karta graficzna zdolna do obsługi Vulkana (bez niego nie zdołamy uruchomić Elitki);
  • Sterowniki Wideo: Nvidia od 418.49.04 w górę (otwartoźródłowy sterownik jest bezużyteczny głównie z powodu polityki korporacji), natomiast Intel i AMD: jak najnowsze wersje zestawu sterowników otwartoźródłowych Mesa oraz kompilatora LLVM (jest możliwość użycia VR na AMD, aczkolwiek to wymaga osobnej instalacji SteamVR, a to już jest poza zakresem niniejszego poradnika);
  • Programów WINE i winetricks - są niezbędne do uruchomienia programów Windowsowych poza Steam, ale w tym przypadku będą niezbędne do wprowadzenia poprawek do instalacji Elitki na Steamie w razie potrzeby.
Mając już wszystko przygotowane na swoim komputerze (tj. zainstalowane i skonfigurowane), możemy zaczynać.


===================== INSTALACJA ====================
  • Po instalacji Steama wchodzimy w Settings, a następnie sprawdzamy czy jesteśmy w Account. W Beta Participation wybieramy Steam Beta (jeszcze nie resetujemy). Przechodzimy do Interface i wybieramy Polish (jeszcze nie resetujemy). Przechodzimy do Steam Play, i zaznaczamy Enable Steam Play for all titles (dopiero teraz resetujemy Steama).
  • Jeśli wszystko poszło dobrze, to powinniśmy widzieć naszą Bibliotekę Steam właściwie niczym jak w Windowsie. Rozpoczynamy instalację Elite: Dangerous.
  • Próbujemy uruchomić grę. Jeśli się udało i działa bezproblemowo: Right on, Commander! Jesteś w domu.
    Natomiast jeśli się nie uda...
Uruchamiamy program Terminala (w KDE to będzie Konsola).
Następnie, wpisujemy

Kod:
wine64 uninstaller

i czekamy aż się skonfiguruje. Być może się zapyta o instalację "wine-gecko" oraz "wine-mono". O ile w przypadku "wine-gecko" jest wielce zalecane jego instalacja, to "wine-mono" nie wolno pod żadnym pozorem instalować. Po konfiguracji powinno się wyświetlić coś "a-la" stare Dodaj/Usuń Programy. Jeśli mimo wszystko jest "wine-mono" - deinstalujemy. Po wykonaniu zadania wyłączamy okno deinstalacji.

Wracamy do terminala. Przyjmując że nie zmieniliśmy katalogu instalacji Elitki, wprowadzamy następujące komendy (bardzo precyzyjnie, w tym kopiuj-wklej):


Kod:
STEAMAPPS=~/.steam/steam/steamapps
export WINEPREFIX=$STEAMAPPS/compatdata/359320/pfx
rm -rf $WINEPREFIX
winetricks -q dotnet40 win7


a następnie próbujemy uruchomić grę jeszcze raz. Tym razem powinno już być w porządku. Biggrin

===== Źródła =====

Wydrukuj tę wiadomość

  [Kosmiczny FPS] Boundary
Napisane przez: ShiMan - 01.07.2019, 18:12 UTC - Forum: Gry Video - Brak odpowiedzi

Strzelanka na orbicie. Można się spodziewać uzbojonych EVA, uginających się pukawek działających w mikrograwitacji oraz przeładowania bez trzymanki Wink

Oczywiście Made In China, w ramach Chinese Hero Project.

Na razie tylko na PS4, PC i Xpudło1 są na razie tylko w sferze planów.









LINK:
Strona gry (UWAGA: w języku chińskim).

Wydrukuj tę wiadomość

  (Pytanie) Propozycja symulatora: Kolej czy TIR-y?
Napisane przez: ShiMan - 23.06.2019, 15:51 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (21)

Panowie (i panie): naszła na mnie ochota na zagranie w symulację kolei, bądź w ciężarówki (MP w cenie rzecz jasna). Co byście polecili (inne opcje jak najbardziej jest mile widziane)?

Jak dotąd mam na widoku:

Symulatory kolei:

  • Trainz Railroad Simulator 2019;

  • Trains Simulator 2019;
  • Train Sim World (też od twórcó TS 2019);
  • MaSzyna?  Tongue
Symulatory ciężarówek HGV (aka TIR):
  • Euro Truck Simulator 2;
  • American Truck Simulator 2.

Wydrukuj tę wiadomość

  Star Trek Online (STO)
Napisane przez: ShiMan - 13.06.2019, 17:46 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (2)

Cytat:Star Trek Online jest pierwszą próbą przeniesienia znanego uniwersum serialu Star Trek w realia MMO. Za produkcję opisywanej pozycji odpowiada zespół Cryptic Studios, który specjalizuje się w grach sieciowych, a na swoim koncie ma m.in. City of Heroes oraz Champions Online. Wcześniej nad rozwojem projektu pracowała firma Perpetual Entertainment, jednak w związku z jej zamknięciem, w trzy lata po zaanonsowaniu dzieła prawa do stworzenia tytułu przejęła konkurencja, która, pozostawiając sobie zaledwie garść szkiców koncepcyjnych, nie tylko zmieniła główne założenia rozgrywki, ale zaprosiła też do developingu najbardziej oddanych fanów Star Treka.

Źródło: https://www.gry-online.pl/

W skrócie:

Zlot Star Trekowców w formie gry MMO.

https://www.arcgames.com/games/star-trek-online
https://store.steampowered.com/app/9900/...ek_Online/

Grywa ktoś?

Wydrukuj tę wiadomość

  Vampire - The Masquerade: Bloodlines 2
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 12.06.2019, 20:04 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (2)

Czekałem na więcej info z niecierpliwością i oto się doczekałem gameplayu. 

Niestety wypadł bardzo słabo i jestem mega zawiedziony. W jedynkę zagrywałem się dawno temu i to była jedna z najlepszych gier tamtego okresu. Dwójka... wiem że to jakaś alfa czy może beta ale... animacje to jakaś pomyłka. Sterowanie wydaje się być masakrycznie nieresponsywne i powolne. (Fakt, grali na padzie, but still...). Walka KOSZMARNIE koślawa i mało dynamiczna. Przejścia między pierwszą i trzecią osobą totalnie bez sensu. Trochę bronią się moce, ale nie widziałem nic szczególnego. 

No zawód, zawód, zawód. A tak byłem tą grą podjarany! Sad



Wydrukuj tę wiadomość

  Nudnoo... Projekt "Bo Husarię trzeba mieć zawsze w ..."
Napisane przez: Kriztozz - 07.06.2019, 16:11 UTC - Forum: Galeria sztuki im. Jade "Maliny" Rockatansky - Odpowiedzi (10)

SERCU, albo chociaż przy kluczach do statku / domu / samochodu / prywatnego toitoi'a. (niewłaściwe skreślić )

Tak więc przedstawiam wam breloczek do kluczy.

Projekt 3D

Wymiary to 6 cm x 4 cm x 0.6 cm
[Obrazek: MeEpPjT.jpg]

Prosto z drukarki wydrukowany z ABS'u. Po sklejeniu powstaje jeden dwustronny breloczek.

[Obrazek: lE9sgBs.jpg]

I z resztą po sklejeniu. Jeden szary już po wstępnym potraktowaniu papierkiem ściernym.

[Obrazek: cQjZTD3.jpg]

Jeden czarny zostawiam sobie, a pozostałe do wygrania w przyszłych konkursach.

Jeżeli zajdzie potrzeba mogę dodrukować kilka dodatkowych, ale tylko jeżeli Hetman zezwoli na piśmie. Z doświadczenia wiem że taki glejt trudno zdobyć (batożenie Rurą Batona itp...) Biggrin

Wydrukuj tę wiadomość