Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.

Użytkownik
  

Hasło
  





Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

Statystyki
» Użytkownicy: 3,263
» Najnowszy użytkownik: Raager
» Wątków na forum: 5,987
» Postów na forum: 136,201

Pełne statystyki

 
  MIsty in Space Komiks _ wersja testowa
Napisane przez: MistyPL - 21.06.2022, 14:13 UTC - Forum: Galeria sztuki im. Jade "Maliny" Rockatansky - Odpowiedzi (19)

zachciało mi się komiks zrobić. Fabułe mam mniej więcej w głowie i jak widzę co chwila przybywają nowe niespodziewane akcje.
Oceńcie proszę o powiedzcie co myślicie o czymś takim. Cyz ktoś już tak to zrobił? Chętnie bym poczytał coś z uniwersum ED.

Na razie prezentuję fragment. Samemu trochę cieżko bo boty nie chcą współpracować jak należy.
[Obrazek: str1.jpg]

[Obrazek: str3.jpg]
[Obrazek: str4.jpg]
[Obrazek: str5.jpg]
[Obrazek: str6.jpg]
[Obrazek: str7.jpg]
[Obrazek: str8.jpg]

ciąg dalszy i wcześniejszy nastąpi... mam nadzieje

Wydrukuj tę wiadomość

  Starfield
Napisane przez: Dako - 13.06.2022, 03:04 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (23)

Wygląda bardzo obiecująco:


Wydrukuj tę wiadomość

  CCU - I z czym to się je.
Napisane przez: Rybak - 01.06.2022, 16:18 UTC - Forum: Biblioteka Obywatelska (SC) - Brak odpowiedzi

CCU - Cross Chassis Upgrade. 

CCU - Warbond - Cross Chassis Upgrade dostępny tylko w czasie specjalnych promocji - za gotówkę.

Token LTI - Najtańszy możliwy punkt wyjścia.

Melt - przekształcenie nabytego przedmiotu w store credits które można użyć w sklepie na stronie.



W momencie rozpoczęcia gry nabywacie tzw game package. Game package pozwala na dostęp do świata Star Citizena oraz w zależności od wersji kampanii Squadron 42. 

Game package normalnie nabywacie w cenie $45-$55 - zależy od opcji oraz promocji. 

Jeśli jesteście nowymi graczami najlepszą opcją po zakupie jest zdobycie tzw TOKENA. 

Dla przykładu ostatni event (chyba nadal jest jeszcze dostępny) dostarczył nam mały pojeździk o nazwie Mule. Koszt takiego Tokena to $40. 

Większość weteranów poluje na te tokeny gdyż poza paczką mogą na ich podstawie zbudować sobie okręt / pojazd z tzw LTI - lifetime insurance. 
(LTI jakoś będzie ułatwiało grę, w jakim stopniu tego jeszcze nie wiemy ale wiemy że to zmniejszy koszty) 

Postawmy sprawę jasno - Nie trzeba nic poza podstawowym pojazdem z paczki by doznać Star Citizena lub zbudować flotę za walutę dostępną w grze. 
Jeśli chcecie dodać trochę kasy do projektu a wzamian zdobyć coś ciekawszego niż Mustang Alpha lub Avro Avroszka, kolejne kilka zdań mam nadzieję wyjaśni jak zrobić to najefektywniej. 

Gra pozwala na zmianę posiadanego pojazdu na wyższy poprzez użycie CCU. 
Downgrade nie jest zawsze możliwy i raczej wymaga użycia customer service wiec na potrzeby tego wywodu - nie istnieje. 

Załóżmy że jestem kimś kto pograł, złapał bakcyla i postanowił sobie ulepszyć start. 

Jako że był sobie referral to kupiłem podstawową paczuchę która dała mi dostęp do:

[Obrazek: unknown.png]

A jako ze użyłem kodu referującego to ja i referent otrzymaliśmy bonusowy przedmiot w postaci:

[Obrazek: unknown.png]

Jak widać, jako że Aurora jest dla mnie tokenem LTI tak więc została upgradowana do LN. 

Pewnego dnia pojawiła się ciekawsza opcja starteru, więc oryginalny starter został zmelcony i zakupiłem za kredyty: 

[Obrazek: unknown.png]

Jako że Alpha jest beee to zrobiłem z niego Betę. 

Nadszedł event invictus i pojawił się token - Mule. 

Jako że jestem fanem Cuttleska Blacka więc postanowiłem mniejszym kosztem nabyć ten okręt. 
Normalny koszt tego okrętu to 100$ + VAT w moim przypadku $120.

Czekając cierpliwie na zakończenie eventu pojawiły się 2 dodatkowe opcje.
CCU WB - Pomiedzy 300i a 325a oraz
CCU WB - Pomiedzy Arrow a Heraldem.

Tak więc wziołem swojego Tokena - Mule - wydałem $40
Następnie kupiłem CCU do 300i - Mule >300i za kredyty które miałem na koncie.
300i > 325 kosztowało mnie $5 
Ponownie za kredyty które miałem na koncie CCU 325a > Arrow
Arrow > Herald kosztowało mnie kolejne $5
I od heralda do Cutty to już $15
(nowe pieniądze to zawsze + VAT) 

Jeśli nie macie Kredytów to zawsze nowe pieniądze. 

Mimo że mule kosztuje $40 jego wartość to $45 na tym polega "oszczędzanie" na CCU, nabywacie coś po niższej wartości co daje wam wyższą wartość. 

To jest chyba jedynie w pełni działający game loop w tej grze Wink

Tak więc reasumując kupując w ten sposób Cutty Black, zaoszczędziłem $15. 

W ten sposób można ryzykować zakupy przewidując wzrost cen niektórych okrętów. Taka w pewnym sensie spekulacja. 

Dla przykładu w zamknietym już invictusie mozliwa była ścieżka od 0 do jednego z droższych dropshipów. 


Repost z innego discorda na którym poproszono o rozpiskę:

Mule 40$ (45)
Credsy - 300i 15$ (60)
325 5$ (70)
Credsy - Arrow 5$ (75)
Herald 5$ (85)
Credsy - Ghost 40$ (125)
Vulture - $5 (140)
Credsy - Wildfire 35$ (175)
Taurus - 5$ (190)
Credsy - Corsair 25$ (215)
Scorpius 5$ (240)
Credsy - ION 10$ (250)
Tali - 10$ (275)
Credsy - Mole 40$ (315)
Gemini - 5$ (340)
Valk - 10$ (375)

90$
Credsy - $170
Całość: - 260  - VALK taniej o 115. 

Konsekwentnie wszystko powyżej Vak taniej. 

Jeśli macie dodatkowe pytania lub komentarze chętnie odpowiem ale lepiej maltretujcie Yautje. On zrobi video i nie trzeba będzie pisać Tongue

Wydrukuj tę wiadomość

  O czym szumią Gwiazdy - WERSJA OTWARTA opowiadania interaktywnego
Napisane przez: Trufel Aubaris - 21.05.2022, 06:23 UTC - Forum: Galeria sztuki im. Jade "Maliny" Rockatansky - Brak odpowiedzi

Drogie Komandorki i Komandorzy!

Oddajemy w Wasze ręce interaktywne opowiadanie, które powstało na użytek wspólnej zabawy w ramach Akademii Skrzydlatej Husarii. Jego celem była możliwość podróży z głównym bohaterem po Galaktyce i rozwikłania z nim zagadki. Jako autor treści zapraszam Was do przeczytania wszystkich odcinków, dzięki którym zostaniecie wciągnięci w zlecenie detektywistyczne wykraczające poza normalne działania związane z tą profesją, ale także dowiecie się więcej o świecie Elite Dangerouse i naszej organizacji. Możecie aktywnie uczestniczyć w zabawie lub tylko przeczytać treść (szczegóły dalej).


Poniżej tego krótkiego wstępu znajdziecie pierwszą część opowiadania, w którym wraz z głównym bohaterem, niejakim Eastem Clintwoodem zmierzycie się z niebezpieczeństwem, spojrzycie w otchłań kosmosu, poczujecie ekstremalnie wysoką i niską temperaturę w Waszych skafandrach i…. całkiem możliwe, że oberwiecie przy okazji kilka razy w mordę!
Niemniej doświadczenia, jakie wyniesiecie z przeczytania opowiadania mogą spowodować, że spojrzycie w niezbadane zakamarki Waszych umysłów i poznacie możliwości swoich charakterów, o których nawet nie wiedzieliście.

O czym szumią gwiazdy?
Prolog (Odcinek 1)
 Zlecenie

[Obrazek: yv53Slq.png]

Nocna zmiana pary strażników patrolujących doki powoli dobiegała końca. Jednego z nich ciekawiła od pewnego czasu jednostka wyróżniająca się spośród większości.
- Nie wiesz czyja ta “Damulka”? Zajmuje to lądowisko już od kilku dni. – zagadał jeden z nich do stojącego obok towarzysza patrząc na stojącą w doku złotą Anakondę.
- A coś Ty taki ciekawy? Ja tam pilnuję czego trzeba i się nie interesuję. - sparował opryskliwie.
- Taaa… Nic nie wiesz??? Wiesz! Na pewno wiesz. Zawsze masz najlepsze informacje!
- Informacje, to moje zabezpieczenie. W anarchistycznym systemie warto wiedzieć co się dzieje wokół ciebie.
- No to podziel się ze mną chociaż tą jedną. Co ci szkodzi???
Pytany strażnik spojrzał na współtowarzysza z politowaniem i pokręcił głową, po czym się odezwał.
- Podobno to własność jakiegoś najemnika. Gość od czarnej roboty. Ba! Słyszałem, że za odpowiednią kasę zrobi wszystko! Patrząc na statek, raczej źle mu się nie wiedzie… To świecące cacko wygląda, jak statek jakiegoś mafioza albo playboya. Nie uwierzysz, ale on sam łazi w wytartych ciuchach... - po czym dodał lekko ściszając głos - Wiesz że nikt normalny ani uczciwy tutaj nie zagląda. I nikt nie robi tu uczciwych interesów. Takimi się lepiej nie interesować... Bardziej mnie ciekawi do kogo ta bryka należała wcześniej?
- To przecież łatwo da się sprawdzić. A dlaczego ciebie to tak interesuje?
- Niby nic takiego, ale mechanik, który pierwszy przy niej grzebał wydłubał z podwozia prawie 100 kilogramów diamentów! Czaisz? Ustawiony do końca życia!
- Diamenty!?! Nieźle… Właściciel o nich nie wiedział?
- Raczej nie wiedział. Przecież nikt nie ma powciskanych diamentów w szpary statku. Chyba, że…
- … latał na diamenty w czasach gorączki LTD. - dopowiedział pierwszy strażnik
- Właśnie! Ten tu, raczej nie brał w tym udziału. Co by taki robił w takiej dziurze??
- A co z tym mechanikiem? Zwiał z diamentami?
- Albo opuścił już system, albo… zarobił w łeb z Tormentora i leży gdzieś martwy.

[Obrazek: 9mBUwS1.png]

East obudził się dobrą chwilę wcześniej, ale długo się zastanawiał nim zdecydował się otworzyć oczy. Silny kac rozsadzał mu głowę  po wczorajszym przedawkowaniu Świńskiego Ryja. Wyczuwał także w całym pomieszczeniu zapach cygar z Kamitry. Jęknął z niesmakiem, kiedy spostrzegł, że nadal ma na sobie ubranie. To samo ubranie, w którym, wczoraj spędził cały dzień i mocno zakrapiany wieczór. Masował obolałe skronie leżąc na kanapie, kiedy rozległ się natarczywy dźwięk jego komunikatora. Spojrzał na wyświetlacz i już wiedział, że kiepski poranek może być jeszcze gorszy.
- Cześć East! Jest zlecenie! Pilne! - rozbrzmiał podekscytowany głos
- Zmiłuj się! A może byś tak zaczął dzień od “Dzień dobry”? - burknął
- Dobry dobry! …jak ci tak bardzo na tym zależy… - odparł sarkastycznie rozmówca

[Obrazek: mhBwHBB.png]

East z trudem podniósł się z łóżka. Nie było mu w smak prowadzić akurat w tej chwili rozmowy ze swoim najbardziej wiernym zleceniodawcą. Leon może i bywał czasami upierdliwy, ale zawsze dawał mu dobrze zarobić. W dodatku miał te swoje “układy” i nie wiadomo jak, ale zawsze dostawał interesujące zlecenia za konkretną kasę. Właśnie dlatego mu nie odmawiał i pracował z nim od lat. Pomiędzy nimi sprawy były proste. Leon dostawał zlecenia i negocjował z klientami, a on robił brudną robotę w terenie. Oficjalnie działał jako Prywatny Detektyw. W rzeczywistości zakres jego prac ocierał się nie tylko o konflikt z Galaktycznym Kodeksem Prawnym, ale także z różnymi zasadami powszechnie określanymi jako “nie do końca moralne”. 
- Słuchaj! Mam BARDZO pilne zlecenie! Szczególne zlecenie! Rozumiesz? Za ile możesz być gotowy? - ekscytacja Leona jeszcze bardziej zaczynała być wyczuwalna.
- Słuchaj! Łeb mi pęka! Muszę się ogarnąć. Musimy załatwić to teraz??? A poza tym… Nie dam rady. Nie teraz... Ostatnio miałem parę zleceń z nieprzyjemnymi potyczkami w opuszczonych osadach i straciłem trochę sprzętu. Teraz czekam na kontakt od Inżyniera, kiedy będę mógł co nieco odebrać od niego. Czekam na wiadomość.
- Niestety East, będziesz musiał  to odłożyć. To, z czym dzwonię, to sprawa niecierpiąca zwłoki!
- Leon! Ty mnie słyszysz? Mówię raz jeszcze! Teraz nie dam rady… - próbował się wymigać.
- Oczywiście! Szanowny Pan East jest zajęty! Ale jak skończy Ci się kasa to do kogo zadzwonisz? Do mnie! - Leon wyraźnie się zirytował -  Zrób więc tym razem coś dla mnie! Obiecuję, że na tym nie stracisz.
East wiedział, że wieloletnia współpraca z Leonem dawała spore korzyści, nie opierał się długo. Podrapał się po szorstkim, wielodniowym  zaroście i westchnął.

[Obrazek: eYXQKOS.png]

- Już dobra... Zaraz się pozbieram...
- Na początek spotkanie z klientem w… - wznowił Leon, ale East mu przerwał.
- Zaraz, chwila! Formalności z klientami to Twoja działka. A moje to praca w terenie. Nie tak się zawsze umawialiśmy? 
- Mówiłem, to szczególne zlecenie. Owszem,  zawsze tak było, ale tym razem jest nieco inaczej. Klient jest jakiś taki podejrzliwy i… nerwowy. Chce się osobiście spotkać z człowiekiem, który zajmie się sprawą.
- Podejrzliwy czy podejrzany? W co ty chcesz mnie wkręcić?
- W tym rzecz, że też niewiele wiem, ale trafił do mnie z polecenia. - po czym dodał dobitnie - Takiego “polecenia”, którego nie wypada mi odrzucić. Rozumiesz? Wolę myśleć, że powiedzmy jest …. wymagający. Taki  trochę “dziwny”... To chyba jakiś naukowiec.

[Obrazek: UUbNxWG.png]

- Naukowiec powiadasz…? No i co ja mam z Tobą zrobić..? Dobra. Niech tam… Wyślij namiary. Przyjrzę się.
- Wyślę ci bezpośrednio na komputer statku. Nie ufam ostatnio podręcznym urządzeniom. W ciągu ostatnich dwóch dni miałem kilkanaście prób hackowania mojego komunikatora - rzucił  Leon lekko ściszonym i zaniepokojonym głosem.
- Przypadek?
- Hmmm… Dziwne rzeczy zaczęły się dziać, odkąd zainteresowałem się tym zleceniem. Ale to nic. Opłaci się!
- Mówisz??? - powątpiewał East -  Martwemu kasa na nic. Ile warte to zlecenie?
- Cztery miliardy Kredytów! - wykrzyczał jednym tchem Leon.
- Cooo?! Chłopie! Taka kasa!?! Chcesz znać moje zdanie? To mocno śmierdzi!!! Ktoś, kto płaci takie pieniądze musi wiedzieć za co! Czego tacy ludzie mogą chcieć? Przejąć kilka systemów na własność??? To jakaś mafia?
- Nie sądzę… W czasie rozmów usłyszałem kilka razy nazwę INRA. Wiesz sam jakie legenda krążą na ich temat?
- Wiem też, że kilka osób, które je wypowiedziało nie żyje... A to nie jest pocieszające.
- Daj spokój East! Nie takie rzeczy robiliśmy! Trzeba być ostrożnym przy tej robocie, to pewne. Dlatego miej oczy dookoła głowy.
- Tiaaa…. Mam nawet w tyłku. Właśnie dzięki tej parze oczu jeszcze żyję.

[Obrazek: G2U8qF6.png]

- East, wystarczy tego dobrego na dziś. Grzej ten swój złomiasty statek  i leć jak najszybciej do klienta. Dane masz już w komputerze pokładowym. Koniecznie odezwij się do mnie natychmiast po spotkaniu.
- Okej, okej...
- Pamiętaj, że od teraz kontaktujemy się TYLKO ze statku z użyciem kodowanego łącza!
- Dobra, zrozumiałem.
East może i był znanym w niektórych kręgach, jako moczymorda, ale też wiedział jak wykonać dobrze swoją robotę. I w tej właśnie chwili miał przeczucie, które przepełniało go niepokojem. Przeważnie był twardy i niczego się nie bał. Leon jednak nigdy nie był tak podekscytowany jak dzisiaj. Tym bardziej dało mu to do myślenia, że zlecenie nie będzie standardowe. Przez głowę przeszło mu też, że może to być jego ostatnie zlecenie. Pomyślał tak z dwóch powodów. Po pierwsze: może jednak tego nie przeżyć. Po drugie: jeśli jednak uda się przeżyć, to będzie ustawiony do końca życia. Emeryturka? Uśmiechnął się pod nosem zlewając ciało letnim prysznicem.  Paręnaście minut później zamknęły się za nim drzwi z napisem: EAST CLINTWOOD - PRYWATNY DETEKTYW. “Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś zobaczę ten napis…” - pomyślał i udał się w kierunku doków. 

[Obrazek: xVXLxGp.png]

Koniec odcinka pierwszego.

Jeżeli chcecie uczestniczyć aktywnie w zabawie, to wraz z Eastem Clintwoodem udajcie się do systemu HR 8444 na stację Collins Market, która się mieści  na planecie 3a. Będąc już na miejscu odnajdźcie dwie kopuły połączone pomostem. obok nich znajduje się punkt pokazany poniżej na zdjęciu po lewej, zaparkujcie swój SRV tak jak pokazano na zdjęciu po prawej, w kierunku 300. Wtedy odczytacie kod potrzebny do odszyfrowania części drugiej pt. Klient.

[Obrazek: wyGywtt.jpg][Obrazek: cEUVfNy.jpg]


Poniżej znajduje się lista z linkami do kolejnych odcinków dostępnych publicznie i bez żadnych ograniczeń, poza kopiowaniem i umieszczaniem ich bez naszej zgody. Linkowanie do tego postu jest jak najbardziej wskazane Smile

W pozostałych odcinkach poznacie kawałek lore związanego z TWH, a także spotkacie wielu naszych członków Husarii. Staraliśmy się oddać struktury naszej wspaniałej społeczności i nieco bardziej ją przybliżyć, chociaż odbędzie się to w sposób mocno fabularyzowany.

Lista odcinków z kodami:

01 Zlecenie
Wersja z opisem zabawy
Wersja bez opisu

02 Klient
Wersja Odyssey
Wersja Horizon

03 Katastrofa
Wersja Odyssey

Wersja Horizon

04 Ściśle tajne
Wersja Odyssey
Wersja Horizon

05 Infiltracja
Wersja Odyssey
Wersja Horizon


06 Sentinel
Wersja Odyssey
Wersja Horizon

07 Glify
Wersja Odyssey
Wersja Horizon

08 Mózgowce
Wersja Odyssey
Wersja Horizon

09 Gniazdo
Wersja Odyssey
Wersja Horizon

10 Ośrodek
Wersja Odyssey 

Wersja Horizon

11 Pustka
Wersja Odyssey
Wersja Horizon

12 Prawda
Wersja Odyssey

Wersja Horizon


Odcinki odkodowane, czyli publicznie zaprezentowane pozbawione są przypisów od autorów i innych ciekawych informacji. Nie muszę też dodawać że samo czytanie bez odwiedzenia miejsc, do których dotrze nasz bohater to tylko połowa zabawy, która Was czeka jeśli wybierzecie wersję dostępną dla członków Skrzydlatej Husarii. Warto do nas dołączyć. Zapraszamy w nasze szeregi. Poniżej linki do odcinków, jeżeli nie chcecie uczestniczyć w podróży z bohaterem i jedynie interesuje Was sama treść. 

01 Zlecenie Link
02 Klient Link
03 Katastrofa Link
04 Ściśle tajne Link
05 Infiltracja Link
06 Sentinel Link
07 Glify Link
08 Mózgowce Link
09 Gniazdo Link
10 Ośrodek Link
11 Pustka Link
12 Prawda Link

Nad całością pracowaliśmy grupowo przez niemal dwa miesiące. W trakcie tworzenia tego materiału zaprosiliśmy do pomocy kilka osób. Nie sposób o nich wspomnieć przy tej okazji. Wszyscy zgodzili się użyczyć swoich avatarów na potrzeby naszej zabawy. Niektórzy wystąpili osobiście za co jeszcze raz wszystkim serdecznie dziękujemy.


W realizacji niniejszego udział wzięli:
CMDR Detson - koncept, reżyseria oraz ilustracje
CMDR Trufel Aubaris - scenariusz, treść opowiadania i współudział w tworzeniu konceptu
CMDR Banson82 - współpraca merytoryczna, aktor
CMDR Warjoy - aktor

CMDR ronin_htd - aktor
CMDR Pitulek - aktor
CMDR Trawa - gość specjalny, aktor epizodyczny
CMDR Szczyph - gość specjalny, aktor epizodyczny
CMDR Hans 001 - gość specjalny, tester opowiadania.

Życzymy Wam doskonałej zabawy i zachęcamy do komentowania!

Wydrukuj tę wiadomość

  Eventy w trakcie Invictus Fleet Week
Napisane przez: Yautja - 18.05.2022, 13:05 UTC - Forum: Kantyna 12 Promili (SC) - Odpowiedzi (3)

Propozycja padła już na discordzie, ale piszę jeszcze tutaj, żeby dyskusja była łatwiejsza. Ogłoszenie będzie też jutro w trakcie audycji TWH24.

A więc Wink, nadchodzi wielkimi krokami Fleet Week i związany z nim free fly. Zakładam, że będzie parę osób, które będą chciały sprawdzić z czym SC się je w tym czasie. Dlatego proponuję serię eventów, które pomogą nowym szybciej ogarnąć SC, a starym jeszcze bardziej się zintegrować.

Moje propozycje (pomijam jednak środę, w środę mam sesję Warhammera Tongue i zmieniam kolejność eventów w stosunku do propozycji z discorda):

sobota (21.05) - wspólne zwiedzanie hal wystawowych i Javelina
niedziela (22.05) - wyprawa carrackiem po wrakach w celu wyposażenia ewentualnych świeżaczków w różnorodny sprzęt, który się przyda na...
poniedziałek (23.05) - bunkry!
wtorek (24.05) - wyprawa turystyczna na pokładzie Origin 890j: wrak javelina na Daymar, Beny's Henge, rzeka na MicroTech
środa (25.05) - nie ma mnie, musicie się bawić sami Tongue
czwartek (26.05) - uczestnictwo w Dynamic Event - odbijanie zajętej przez piratów platformy w Orison
piątek (27.05) - wyścigi hover bike'ami na rzece
sobota (28.05) - bounty hunting!
niedziela (29.05) - odwiedziny defensecon - osobnej wystawy Drake Interplanetary i after party w Voyager Bar na zamknięcie Fleet Weeka (wstęp 18+ Wink).

Wszystkie eventy będą się zaczynać na Orison od 20:00. Na 19:00 zapraszam codziennie (poza środą) na zwiedzanie hal wystawienniczych (w każdy dzień wystawia się inny producent).

Wydrukuj tę wiadomość

Tongue Dziwy w kosmosie
Napisane przez: MistyPL - 01.05.2022, 09:12 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Odpowiedzi (34)

cześć tak latam i obserwuję i ciągle natrafiam na piękne układy. Ale czy one są zgodne z prawami fizyki?
Ostatnio trafiłem na dziwny układ gdzie jest planeta z bardzo rozległym pierścieniem zewnętrznym -aż trudno zeskanować bo  pokazuje "too far"
a pomiędzy dwoma pierścieniami krąży sobie mała planetka. Ten zewnętrzny pierścień jest lodowy ale po próbkowaniu nie ma w nim nic ciekawego.
Sorki za jakość ale gram na VR i nie mogę ogarnąć tych screenshotów


[Obrazek: 2pierscienie.jpg]

Wydrukuj tę wiadomość

  Nebulous: Fleet Command
Napisane przez: -Psychoo- - 15.04.2022, 01:28 UTC - Forum: Gry Video - Brak odpowiedzi





Po pół godzinie nerwowego kluczenia z wyłączonym radarem nagle rozlega się znajomy brzęczyk alarmu. Ekran rozbłyska dwoma... trzema... czterdziestoma ośmioma czerwonymi sygnaturami. Klniesz pod nosem. Spodziewałeś się najwyżej dziesięciu i to z zupełnie innego wektora. Czas przyspiesza, bo zdajesz sobie sprawę że jeśli w ciągu najbliższych kilkudziesięciu sekund twoje niszczyciele eskorty nie zdążą zbliżyć się do pancernika i zapewnić mu obrony punktowej, to duma floty zmieni się w targany eksplozjami wrak. Wydajesz rozkazy. Niszczyciele zdają się poruszać jak muchy w smole, chociaż wiesz, że lecą na wymuszonych 150% ciągu, przeciążając silniki i reaktory. Czerwone igiełki rakiet milimetr za milimetrem pełzną w stronę pancernika... Zdążą? Nie zdążą?

Tym razem nie tylko indyk, ale - o zgrozo - Early Access. Projekt jest jednak tak ciekawy (i niszowy) że wydaje mi się iż warto zaryzykować i wesprzeć autorów.

N:FC to taktyczna gra strategiczna, w której sposób przedstawienia kosmicznej bitwy jest gdzieś w połowie drogi między Honor Harrington a The Expanse. Z honoratki wzięto bardzo solidne opracowanie uzbrojenia ze szczególnym naciskiem na rakiety, włącznie z możliwością samodzielnego planowania dla nich ścieżek waypointów. Z Expanse zapożyczono ogólny feeling walki na bliskie odległości, z dużą ilością manewrowania i optymalnego pozycjonowania się względem wroga. Sama skala bitew też jest nieco bliższa Expanse niż starciom setek dreadnaughtów znanym z późniejszych tomów HH. 
Pod względem sterowania flotą gra podąża ścieżką wyrąbaną toporem w (dziewiczej wówczas) kosmicznej dżungli przez pierwszego Homeworlda w 1999 r., choć wiele aspektów rozwinięto i rozbudowano aby pasowały do taktycznej formuły rozgrywki (np. możliwość zorientowania jednostki w osi poziomej pod określonym kątem, co ma znaczenia przy wieżyczkach mających swoje ograniczone kąty ostrzału). Nebulous posiada też całkiem porządnie przedstawioną fizykę obiektów i przemyślany model uszkodzeń (oraz powiązany z nim system napraw).
Na obecnym etapie rozwoju gra nie ma jeszcze żadnego trybu fabularnego. Dostępny jest jedynie moduł potyczki z AI lub innymi ludźmi (z trybami annihilation - klasycznej bitwy na wyniszczenie, oraz control, w którym chodzi o zajęcie i utrzymanie określonych punktów na mapie). Do tego dochodzi edytor statków i flot - mimo dość przytłaczającego pierwszego wrażenia nie jest on przesadnie skomplikowany, a wszystkie moduły są dokładnie opisane. Do rozpoczęcia zabawy przygotowano kilka predefiniowanych flot. Oprawa graficzna jest raczej kiepska, i widać że to nie ona jest priorytetem teamu pracującego nad grą. Mile zaskakuje natomiast muzyka, która doskonale podkreśla napięcie, a jednocześnie nawet na dłuższą matę nie nuży i nie jest nachalna.

W grze obecny jest samouczek - w zasadzie obowiązkowy, jeśli nie chcecie stracić masy czasu ucząc się poszczególnych mechanik "na czuja". Na Youtubie są już też poradniki opisujące w zasadzie wszystko, począwszy od poruszania się w przestrzeni aż po kompozycje przykładowych flot. 

Gra jest jeszcze dość młoda (Early Access pojawił się na Steamie gdzieś w połowie lutego) i ciągle się rozwija. Cieszy fakt, że już na tak wczesnym etapie gra jest bardzo grywalna i każda partyjka daje masę radochy, zwłaszcza jeśli gramy z innymi ludźmi. Domorosłych admirałów gorąco zachęcam do obwąchania i przetestowania.

Poniżej kilka przykładowych screenshotów:
[Obrazek: nebulous-fleet-command-01.big.jpg]

[Obrazek: nebulous_fleet_command_2-930x620.jpg]

[Obrazek: Nimitz-Nebulous-672x372.png]

Wydrukuj tę wiadomość

  Moja Zbrojownia w Odyssey
Napisane przez: Detson - 12.04.2022, 18:53 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (4)

Cześć

Od jakiegoś czasu na discordzie pojawiają się zapytania o sprzęt osobisty naszych Avatarów. Postanowiłem się więc podzielić z Wami informacjami o swoim ekwipunku, może ktoś się zainspiruje, a ktoś inny podpowie lepsze rozwiązanie Smile Nie jest to poradnik, wszystkie zamieszczone poniżej uwagi i opinie są moimi i nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Nie ma jeszcze stosownego działu do tego, tak jak Stocznia, więc zamieszczę tutaj.
Zaczynajmy, na początek:

KOMBINEZONY

MAVERICK typ Zwiadowca, do zadań specjalnych czyli sabotowania, kradzieży i tajnych morderstw na zlecenie:
- NIGHT VISION - tego nie trzeba zbytnio tłumaczyć, po ciemku ciężko trafić tam gdzie trzeba, a i celowanie ze snajperki z użyciem NV jest o wiele łatwiejsze
- IMPROVED BATTERY CAPACITY - dość często w trakcie akcji w osadach musiałem podładowywać baterię, opcją może być także REDUCED TOOL BATTERY CONSUMPTION, z tym że ten mod będzie działał tylko na Przecinarkę i Ładowarkę, a dla mnie w tym typie kombinezonu to za mało. Czasem trzeba także tarcze włączyć. 
- QUIETER FOOTSTEPS - do tajnych misji idealny
- IMPROVED JUMP ASSIST - na planecie powyżej 1G ciężko wskoczyć gdziekolwiek, przy wyższej grawitacji staje się to prawie niemożliwe. Na większości planet potrafię przelecieć nad całą osadą nie dotykając ziemi ani budynków.

MAVERICK typ Kolekcjoner, do zbierania matsów z osad
- EXTRA BACKPACK CAPACITY - zbyt często musiałem zrzucać ładunek do SRV, z tym modem nawet w osadach "++" zbieranie nie jest już tak uciążliwe.
- NIGHT VISION - co by nie zabłądzić po ciemku
Jak na razie mam tylko te dwa zainstalowane, planuję jeszcze:
- REDUCED TOOL BATTERY CONSUMPTION - w tym przypadku wydaje mi się że ten mod będzie bardziej efektywny niż IMPROVED BATTERY CAPACITY, dopóki nie jest zainstalowany zawsze mogę zmienić zdanie Smile
- IMPROVED JUMP ASSIST lub INCREASED SPRINT DURATION, ten drugi chyba będzie bardziej pasował, biegania od skrzynki do skrzynki jest mnóstwo

DOMINATOR do walki w dzień:
- DAMAGE RESISTANCE
- FASTER SHIELD REGEN
- EXTRA AMMO CAPACITY
- IMPROVED BATTERY CAPACITY

DOMINATOR do walki w nocy, także wykorzystywany przy zbieraniu matsów (wyłączam alarm, czyszczę osadę ze strażników, potem przebieram się w Kolekcjonera) czy misjach typu MASSACRE. Atutem są tutaj dwie bronie główne, w przypadku używania MAVERICA, czasem zdarzały mi się wpadki, a z samą Snajperką ciężko walczyć z bandą wkurzonych strażników, a gdy jestem w DOMINATORZE wyciągam wtedy AR-50 i robię porządek. Nie ma podstawowego moda do Dominatora czyli EXTRA AMMO CAPACITY, kupiłem go z innym modem już zainstalowanym i zabrakło miejsca, dla mnie bardziej użyteczny był NIGHT VISION. Muszę w nim częściej latać do skrzynek z amunicją ale przynajmniej nie potykam się o kamienie
- DAMAGE RESISTANCE
- NIGHT VISION
- IMPROVED BATTERY CAPACITY
- FASTER SHIELD REGEN


ARTEMIS
- IMPROVED JUMP ASSIST
- INCREASED SPRINT DURATION
- IMPROVED BATTERY CAPACITY
- NIGHT VISION - niezbyt użyteczny mod w przypadku Artemisa, po prostu nie ląduje się na ciemnej stronie planety szukając roślinek, nie widać bakterii. Zainstalowałem bo nie widziałem nic innego, lepszego dla siebie.


GIVERY

MANTICORE TORMENTOR to była pierwsza broń jaką sobie przygotowałem, zainstalowanie dwóch tłumików spowodowało że akcje w osadach stały się jak spacer po parku (prawie).
- AUDIO MASKING - obowiązkowy
- NOISE SUPPRESSOR - obowiązkowy
Więcej modów tu na razie nie posiadam, cały czas się zastanawiam co zainstalować, oto propozycje:
- FASTER HANDLING
- HEADSHOT DAMAGE
czasem trafimy na osadę z wypasionymi strażnikami, a gdy mają tarcze włączone strzał w korpus nie wystarcza
- MAGAZINE SIZE - tu się mocno waham, bo szybkostrzelność tej broni nie jest powalająca, wydaje mi się że zamiast tego świetnie spisze się mod RELOAD SPEED
- RELOAD SPEED - modyfikacja bardziej będzie przydatna do walki, z drugiej jednak strony Tormentor nie nadaje się zbytnio do walki z grupą napastników ze względu na niską szybkostrzelność.
- STOWED RELOADING
Najbardziej skłaniam się z dodaniem tych dwóch:
- STOWED RELOADNIG - zawsze jest naładowana, z tym że trzeba pamiętać o 5 sekundach w kaburze, inaczej się nie załaduje
- FASTER HANDLING - chodzenie po osadach z wyciągniętą bronią bardzo wkurza NPC-ów, a czas reakcji ma tu duże znaczenie

MANTICORE EXECUTIONER to była następna broń jaką sobie zrobiłem, niedawno dokończona. Z tą Snajperką po prostu wskakuję na dach i strzelam do strażników jak do kaczek, cicho i czysto. Maksymalna zarejestrowana prze ze mnie odległość skutecznego strzału to około 130 metrów. Oczywiście bez moda GREATER RANGE
- AUDIO MASKING - czyszczenie osad ze strażników nigdy nie było przyjemniejsze
- STABILITY - givera oryginalnie posiada spory odrzut, z tym modem można łatwo zastrzelić strażnika z włączoną tarczą, na dwa strzały
- SCOPE - nie wyobrażam sobie snajperki bez lunety 
- MAGAZINE SIZE - mocno się przydaje na grupki strażników, zanim pierwszy pocisk osiągnie cel można jeszcze dwa wystrzelić

KARMA AR-50 obecnie moja ulubiona broń, strażnik w tarczy, czy bez, żaden problem. A gdy są bliżej, dzięki sile ognia tego karabinu po prostu nie są w stanie wycelować we mnie gdy faszeruję ich ołowiem.
- RELOAD SPEED
- MAGAZINE SIZE
- HIGHER ACCURACY -  zastanawiam się czy dobrze wybrałem, w CZ-tach częściej strzelam przez celownik więc mod, choć bardzo dobry w tym przypadku wydaje mi się niepotrzebny, może SCOPE - dam w następnej wersji? Karabin świetnie się spisuje nawet na duże odległości, a luneta bardzo ułatwi strzelanie.
- STOWED RELOADING

KARMA L-6 jak HIGH CZ-ty to tylko z rakietnicą, zanim wrogi zrzut dotrze w pobliże połowę mamy z głowy dzięki jej pociskom, niedawno wbiłem G5, jeszcze nie zdążyłem ostatniego moda zainstalować
- MAGAZINE SIZE    
- RELOAD SPEED   
- STOWED RELOADING
- FASTER HANDLING jeszcze nie zainstalowany, muszę dozbierać parę materiałów, ewentualnie do rozważenia jest mod STABILITY

MANTICORE INTIMIDATOR świetnie czyści osady ze strażników, wadą jest mała pojemność magazynka
- GREATER RANGE
- MAGAZINE SIZE - dwa naboje to stanowczo za mało
- RELOAD SPEED
- STOWED RELOADING tego jeszcze nie mam zainstalowanego, zastanawiam się jeszcze nad SCOPE lub FASTER HANDLING

KARMA C-44 ta broń jest tylko na papierze, ma mnie wspomagać w misjach sabotowania, kradzieży i tajnych morderstw na zlecenie. Tutaj najbardziej sprawdzi się coś małego i szybkostrzelnego. W późniejszym czasie zrobię także coś na CZ-ty. Bez tłumików.
- AUDIO MASKING
- NOISE SUPPRESSOR
- MAGAZINE SIZE
- RELOAD SPEED bądź FASTER HANDLING, muszę się tą bronią jeszcze pobawić żeby stwierdzić co będzie lepsze.


ZESTAWY

MISJE:
Assasination lub Massacre, na te wychodzę przeważnie w zestawie:
Dominator z NV
 MANTICORE EXECUTIONER
 KARMA AR-50
 MANTICORE TORMENTOR
 Dominator i AR-50 są tu tylko dla lepszego komfortu psychicznego, zapewniają bezpieczeństwo w przypadku jakiejś wpadki.

Assasination. Poniższy zestaw używany jest w przypadku jeśli nie planuję wybicia całej osady co zdarza mi się dość często w osadach Anarchy. Taki bonus do misji. Poniższy zestaw służy tylko do dwóch czynności: namierzyć i zlikwidować. No i zwiać czym prędzej. To trzy Smile
MAVERICK Zwiadowca
 MANTICORE EXECUTIONER
 MANTICORE TORMENTOR

Na pozostałe rodzaje misji jest to zestaw:
MAVERICK Zwiadowca
 KARMA AR-50
 MANTICORE TORMENTOR
AR-50 jest w tym zestawie tylko chwilowo, docelowo będzie tam C-44 z tłumikami. Tutaj powinna się znaleźć broń szybka i cicha, taka "na wszelki wypadek", a nie do dużej walki. I jeszcze może Tormentora wymienię na P-15, kto wie?

WALKA czyli CZ:

DOMINATOR, w zależności od pory dnia na planecie wersja z NV lub bez. Uzbrojenie:
 KARMA L-6
 KARMA AR-50
 MANTICORE TORMENTOR
Większość graczy wykorzystuje MANTICORE INTIMIDATOR, próbowałem i o wiele lepiej działa mi się z AR-50. Może nie rozwala wszystkiego jednym strzałem ale ładnie radzi sobie z wrogami na dystans. A i z bliska spisuje się nie najgorzej. Sprawia mi wiele frajdy.
Tak samo jak w zestawie do infiltracji Osad planuję wymienić Tormentora na Karmę P-15 i zobaczyć jak to działa.

Bio: Tu tylko kombinezon i nic więcej. Na razie roślinki nie gryzą.  

o7

Wydrukuj tę wiadomość

  Odyssey dla początkujących część 2 - Odysejowe Bazy
Napisane przez: Pitulek - 31.03.2022, 18:31 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (4)

Odyssey dla początkujących część 2 - Odysejowe Bazy





Odysejowe Bazy (Odyssey Settlements)

W Odyssey zostało dodanych sześć rodzajów nowych Settlement'ów planetarnych, a każdy z nich w kilku odmianach. Do bezstresowego zwiedzania najlepiej się nadają bazy kontrolowane przez frakcje anarchistyczne, ponieważ w takich bazach nie zostaniesz ukarany za żadne przestępstwo.
Aby sprawdzić czy baza jest anarchistczna znajdź ją na mapie systemu. Na poniższej fotce pokazałem strzałką gdzie znajdziesz potrzebną informację.

W różnych bazach znajdziesz różne rodzaje budynków:

Poniżej znajdziesz mapy wszystkich odysejowych baz które udało mi się do tej pory znaleźć.
Na mapach są zaznaczone wszystkie wejścia do budynków i poziom uprawnień potrzebny aby dostać się do środka. Nie uwzględniłem drzwi znajdujących się wewnątrz budynków.
Są też zaznaczone najważniejsze urządzenia - wyłącznik Alarmu, wyłącznik Authorisation Scannera, wyłączniki systemów obronnych bazy, Data Porty.
Lokalizacja Data Portów może nie zawsze pokrywać się z zaznaczoną na mapie. Jeżeli nie będzie go tam gdzie postawiłem żółty znacznik, prawdopodobnie będzie w miejscu zaznaczonym białą kropką.
Lokalizacja pozostałych urządzeń powinna się zgadzać z mapą.









Jakie informacje masz na wyświetlaczu HUD?

Zanim zaczniesz eksplorować bazy powinieneś się zapoznać z informacjami widocznymi na HUD twojego hełmu:


Jak się dostać do budynku?
Przy każdym wejściu do budynku znajduje się mechanizm skanujący twój poziom uprawnień. Jeżeli jest on zbyt niski drzwi się nie otworzą.
Jest kilka sposobów aby dostać do środka:
  1. Znajdź kogoś z wystarczającym poziomem i sklonuj jego profil przy użyciu Profile Analyser'a. Jest to nielegalne i jeżeli ktoś cie zauważy zostaniesz zaatakowany i włączy się alarm.
  2. Wyłączenie Authorisation Scannera (opis znajdziesz niżej) - w niektórych bazach wystarczy poziom 0 aby się dostać do konsoli wyłączającej Authorisation Scanner. W takim przypadku można bez problemu go wyłączyć i mieć dostęp wszedzie.
  3. Otwieranie "na siłę" - (wymagany kombinezon Maverick) - najpierw przy pomocy Arc Cutter'a usunąć panel zabezpieczający, a następnie przeciążyć zamek używając Energylink w trybie Overload Mode. Oczywiście jest to nielegalne
  4. Otwieranie drzwi pozbawionych zasilania - Jeżeli masz wystarczający poziom uprawnień ale drzwi się nie otwierają z powodu braku zasilania, postępuj jak w poprzednim punkcie z jedną różnicą -  nie musisz przeciążać zamka. Wystarczy zasilić drzwi używajac Energylink'a w trybie Transfer Mode.
Hakowanie
Jeżeli nie masz wystarczającego poziomu uprawnień aby użyć jakiegoś urządzenia, możesz je zhakować. Służy do tego E-BREACH, narzędzie które można kupić w Pioneer Supplies w systemach anarchistycznych.
E-BREACH w większości systemów są nielegalne, i dlatego ich stan w twoim plecaku nie jest automatycznie uzupełniany. Dlatego aby z niego skorzystać przede wszystkim musisz go przenieść z magazynu na statku lub SRV do plecaka w kombinezonie. Następnie podejdź do urządzenia które chcesz zhakować i wybierz opcję "HACK: APPLY E-BREACH" (domyślnie klawisz Q)

W ten sam sposób można otworzyć skrzynię do której nie znasz hasła.


Personel w bazach
Po odysejowych bazach zwykle kręci się sporo NPC, zarówno wewnątrz budynków jak i na zewnątrz. Można ich podzielić na dwie grupy:

Ochrona - Commando, Enforcer, Scout, Sharpshooter, Striker
  • Ochroniarze są wyposażeni w Profile Analyser i nie wahają się z niego korzystać. Jeżeli któryś znajdzie się blisko ciebie może rozkazać ci się zatrzymać i poddać kontroli.
    Gdy zobaczysz komunikat "TARGETED FOR SECURITY SCAN. ....." (jak na powyższej fotce) powinieneś się natychmiast zatrzymać i poczekać aż ochroniarz podejdzie i cię przeskanuje. Jeżeli się nie zatrzymasz ochroniarz cię zaatakuje i zdalnie uruchomi alarm.
    Jeżeli skan wypadnie pozytywnie ochroniarz zostawi cię w spokoju i pójdzie dalej. Ale jeżeli jesteś poszukiwany, sklonowałeś czyjś profil lub masz przy sobie coś nielegalnego zaatakuje cię i włączy alarm. Czasem da się tego uniknąć:
    • Jeżeli sklonowałeś czyjś profil możesz go szybko skasować. W tym celu otwórz Item Wheel i wybierz opcję "Clear Stolen Profile" na dole koła.
    • Skan można przerwać wyciągając na chwilę broń. Ochroniarz każe ci ją schować i zapomni o skanowaniu. Niestety ta metoda działa tylko raz, przy drugim skanie wyjęcie broni skończy się strzelaniną, nawet jeśli będziesz skanowany przez innego ochroniarza.
    • Możesz po cichu "zneutralizować" ochroniarza bronią z zamontowanym tłumikiem. Można go też załatwić Energy Linkiem w trybie Overload, pod warunkiem że nie włączył tarczy.
Pracownicy cywilni - Scientist, Worker, Pilot
  • Cywile nie mają możliwości cię przeskanować, więc nic ci z ich strony nie grozi dopóki w ich obecności nie łamiesz prawa. Wyposażeni są tylko w broń krótką
Urządzenia w bazach - do czego służą i jak z nich korzystać.

  1. Alarm
    Po uruchomieniu alarmu cały personel bazy stanie się wrogi, a na dodatek będą przylatywały statki z dodatkowymi żołnierzami. Może to bardzo utrudnić lub nawet uniemożliwić wykonanie misji. Dlatego postaraj się tak działać, aby go nie uruchomić.
    Alarm włączy się automatycznie gdy wykonasz nielegalną akcję, np. zaczniesz ściągać z Data Portu chronione dane (oznaczone symbolem dzwonka), spróbujesz zhakować Terminal lub konsolę przy użyciu E-Breach, otworzysz pojemnik na próbki itp.
    Może też zostać włączony przez członka personelu bazy który nakryje cię na czymś nielegalnym - kradzieży, wejściu do zastrzeżonej strefy (Restricted Area) itp.
    W takim przypadku postać ta stanie się wrogo nastawiona i spróbuje zdalnie uruchomić alarm. Można to poznać po ikonie z anteną która się przy niej wyświetli.
    Jeżeli w ciągu ok. 15 sekund jej po cichu nie "zneutralizujesz" alarm zostanie włączony.

    W związku z powyższym pierwszą czynnością którą powinieneś wykonać po dotarciu do bazy jest wyłączenie alarmu.
    W tym celu należy odnaleźć i użyć Settlement Alarms Console (na mapach oznaczony czerwoną kropką)

  2. Authorisation Scanner
    Authorisation Scanner blokuje dostęp do pomieszczeń dla osób o zbyt niskim poziomie uprawnień. Jego wyłączenie sprawi że wszystkie drzwi w bazie staną przed tobą otworem.
    Niestety nie daje pełnego dostępu do innych obiektów - Terminala, konsol, pojemników na próbki itp. Nie wyłącza też Restricted Area.

  3. Terminal
    Terminale w odysejowych Settlementach wygladają podobnie jak te w starych bazach, ale mają inne funkcje. Gdy go uruchomisz zobaczysz trzy opcje:
    • STAFF LIST - w tej części znajdziesz informacje o wszystkich pracownikach bazy. Jest to bardzo przydatne gdy chcesz znaleźć cel misji lub postać z wysokim poziomem uprawnień której profil chcesz sklonować. (na fotce zaznaczyłem cel misji)
    • FACILITY - tutaj są informacje o wszystkich budynkach w bazie a także o ich zawartości. Jeżeli masz wystarczający poziom uprawniań możesz tu łatwo znaleźć drogę do każdego pomieszczenia, Terminala, Konsoli, Data Portu, a nawet każdej skrzyni lub szafki. Na dodatek znajdziesz tu hasło do każdej zamkniętej skrzyni lub szafki (o ile masz wystarczający poziom)
    • MISSION BOARD - wiadomo.
  4. Data Port
    Data Port to urządzenie służące do transferu danych. (na mapie zaznaczone są żółtą lub białą kropką)
    Dzięki niemu możesz zdobyć przeróżne dane, w tym te niezbędne do odblokowania inżynierów oraz do ulepszania broni l kombinezonów.
    Aby ściągnąć dane musisz uruchomić Data Port, zaznaczyć dane które chcesz ściągnąć (po prawej pojawi się strzałka w dół) i wcisnąć przycisk DOWNLOAD DATA. Gdy transfer się rozpocznie, w prawym górnym rogu HUD'a pojawi się postęp transferu w procentach, zegar odliczający czas do końca oraz wskaźnik siły sygnału. Jeżeli zbytnio oddalisz się od Data Portu transfer zostanie zatrzymany.
    Ściąganie danych oznaczonych symbolem dzwonka jest nielegalne, pozostałe można pobierać bez ograniczeń.

    Niektóre misje (Covert Infiltration) wymagają wgrania danych do Data Portu. Robi się to tak samo tylko w drugą stronę Wink


  5. Anti-Personnel Turrets
    Anti-Personnel Turrets to automatyczne działka przeznaczone do zwalczania wrogiej piechoty i SRV. Aktywują się gdy zostanie włączony alarm.
    Aby uniknąć ostrzału najlepiej je wyłączyć korzystając z odpowiedniej konsoli:

  6. Anti-Ship Turrets
    Anti-Ship Turrets to automatyczne działka przeznaczone do zwalczania wrogich statków. Aktywują się gdy zostanie włączony alarm.
    Jeżeli twój statek został zaparkowany w ich zasięgu, to natychmiast po oderwaniu się od powierzchni zostanie zaatakowany. Działka te mają dużą siłę rażenia, więc na wszelki wypadek dobrze jest je wyłączyć korzystając z odpowiedniej konsoli:

  7. Point Defence
    Point Defence w bazach działa tak samo jak ten montowany w statkach - jego zadaniem jest obrona bazy przed wrogimi rakietami.
    Jeżeli nie planujesz ostrzeliwania bazy rakietami możesz tego nie wyłączać. Ale oczywiście jest taka możliwość:

  8. Atmosphere Processing Console
    Atmosphere Processing Console służy do sterowania atmosferą wewnątrz budynków. Jej wyłączenie usuwa atmosferę, co może być przydatne np. do ugaszenia pożaru w budynku.
    Konsole można znaleźć zarówno wewnątrz budynku jak i na zewnątrz:
    Aby się dostać do konsoli na zewnątrz trzeba najpierw za pomocą Arc Cutter'a usunąć panel zabezpieczający.

  9. Szafki (Locker) i Skrzynie (Container)
    W Settlementach znajdziesz wiele szafek i skrzyń. Zazwyczaj są w nich przechowywane materiały ASSETS lub GOODS.
    Ze zbieraniem ASSETS nie ma problemu, bo znajdują się w niezabezpieczonych skrzyniach lub szafkach, a często również walają się luzem po budynkach.
    Troszkę gorzej jest a GOODS - są one ukryte w zabezpieczonych skrzyniach i szafkach.
    Jeżeli masz wystarczający poziom dostępu to hasło do każdego zamka znajdziesz w Terminalu. Ale można się dobrać do materiałów w inny sposób:
    • Szafki - są zabezpieczone za pomocą MAG LOCK'a, z którym bez problemu poradzie sobie Arc Cutter będący na wyposażeniu kombinezonu Maverick.
    • Skrzynie - tu jest trochę gorzej, bo skrzyni nie otworzy się palnikiem. Aby ją otworzyć nie znając hasła trzeba zhakować zamek używając E_Breach.
  10. SRV
    W niektórych bazach można znaleźć wrak SRV (na mapie fioletowy punkt).
    Jest to dobre źródło do pozyskania materiałów, zwłaszcza Power Regulator'ów które sa niezbędne do Upgrade'u każdego kombinezonu.
    Aby dostać się do materiałów trzeba odciąć Arc Cutterem panel zabezpieczający znajdujący się od spodu SRV.

Wydrukuj tę wiadomość

  Odyssey dla początkujących część 1 - Co nowego w starych stacjach?
Napisane przez: Pitulek - 31.03.2022, 18:27 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (1)

Odyssey dla początkujących część 1 - Co nowego w starych stacjach?

Od daty wydania Elite Dangerous: Odyssey (19 maja 2021) niedługo minie rok. Początki były, delikatnie mówiąc, trudne, ale po wielu łatkach i aktualizacjach gra działa już całkiem dobrze, więc coraz więcej graczy zabiera się za aktywność "na nogach". Aby nieco ułatwić im start w tej wersji gry postanowiłem napisać ten poradnik.
A być może lektura kogoś zachęci do przesiadki na ED: Odyssey.

Pomimo tego że starałem się pisać z miarę zwięźle i treściwie, nie uddało się wszystkiego upchać w jednej części poradnika. Na razie publikuję dwie części, w których zawarłem wszystko to, co moim zdaniem jest najważniejsze aby bez stresu rozpocząć grę na piechotę.




Co nowego w "starych" stacjach?
Po wylądowaniu na dowolnej "starej" stacji pojawiła się nowa opcja - DISEMBARK. Gdy ją wybierzesz opuścisz statek i pojawisz się na nogach w hangarze.
Teraz musisz się udać do windy, którą dostaniesz się do wnętrza bazy czyli CONCOURSE.
Po wyjściu z windy zobaczysz tablicę informacyjną wskazującą drogę do poszczególnych Dostawców Usług. Są to:
  • Pioneer Supplies
  • The Lounge
  • Apex Interstellar Transport
  • Frontline Solutions
  • Inter Astra
  • Vista Genomics



Pioneer Supplies (Kombinezony i broń)
[Obrazek: brmnvdn0cl1hiajxmtmh]

Zanim zaczniesz swoją przygodę w Odyssey musisz się odpowiednio ubrać i zaopatrzyć. Flight Suit, jedyny kombinezon którym dysponowałeś do tej pory, nie nadaje się do działań na nogach. Aby zaopatrzyć się w niezbędne zaopatrzenie, udaj się do Pioneer Supplies i porozmawiaj ze sprzedawcą.
Poniżej lista sług dostępnych w Pioneer Supplies:
  • Zakup kombinezonu
  • Zakup broni ręcznej
  • Ulepszenie (Upgrade) lub sprzedaż posiadanego kombinezonu
  • Ulepszenie (Upgrade) lub sprzedaż posiadanej broni ręcznej
  • Zakup CONSUMABLES. Są to:
    • Medkit - apteczka
    • Energy Cell - doładowanie akumulatora kombinezonu. Gdy zabraknie prądu nie działa nic, włącznie z systemem podtrzymywania życia.
    • Shield Disruptor - granat wyłączający tarcze przeciwników
    • Frag Grenade - granat odłamkowy
    • Shield Projector - granat wytwarzający tarczę w kształcie sfery. Działa przez 15s.
    • E-Breach - urządzenie do hakowania. Można dzięki niemu uzyskać dostęp do terminali, konsol, zamkniętych skrzyń i szafek itd. Można go kupić wyłącznie w systemach Anarchistycznych i tylko tam jest legalny. Jeżeli w nieanarchistycznej bazie ochrona zauważy E-Breach w twoim plecaku zostaniesz uznany za wroga i zaatakowany.

UWAGA: Kombinezony i broń w Odyssey ulepszamy na dwa sposoby:
  • Upgrade - Ulepszenie robione w Pioneer Supplies. Jak sama nazwa wskazuje podnosimy daną rzecz na wyższy Grade. Każdy poziom tego ulepszenia odblokowuje jedno miejsce na Modification.
  • Modifications - ulepszenia broni lub kombinezonu dodawane u inżyniera. Każda modyfikacja zajmuje jedno miejsce, i nie da się jej zmienić ani usunąć. Temat inżynierów rozwinę w kolejnej części poradnika.
Nie ma sensu kupować kombinezonu ani broni Grade 1. Na niektórych stacjach można znaleźć sprzęt Grade 2 lub 3, a czasem trafia się taki jak na powyższej fotce - Grade 3 z zamontowanymi modyfikacjami. Warto polatać i poszukać wstępnie ulepszonego sprzętu żeby zaoszczędzić trochę zdobytych w pocie czoła materiałów.

Kombinezony

W Odyssey dostępne są trzy nowe kombinezony:
Dominator - Kombinezon bojowy. Można go wyposażyć w dodatkową broń PRIMARY
Maverick - kombinezon do zbierania materiałów. Wyposażony jest w ARC CUTTER - palnik służący do otwierania tego, co jest zamknięte Wink
Artemis - kombinezon do eksploracji. Wyposażony jest w urządzenie do pobierania próbek obcych form życia - GENETIC SAMPLER

Każdy kombinezon jest wyposażony w dwa narzędzia - Energylink i Profile Analyser. Warto abyś dobrze je poznał, ponieważ często będziesz z nich korzystał. Każde z tych narzędzi ma dwa tryby pracy: legalny (żółty) i nielegalny (fiotetowy).
Tryb pracy zmienia się przypisanym klawiszem, w ustawieniach jest to pozycja ON FOOT CONTROLS -> ON FOOT -> TOGGLE TOOL MODE
  • Energylink:
    • Transfer Mode:
      • pobieranie energii z dostępnych źródeł (ładowanie akumulatora kombinezonu)
      • przesyłanie energii z kombinezonu do urządzenia które chcemy zasilić.
    • Overload Mode:
      • Przeciążanie urządzeń, np. otwieranie drzwi "na siłę".
      • Rażenie prądem przeciwników - dopóki nie dorobimy się broni z tłumikiem jest to jedyna bezgłośna broń.
  • Profile Analyser:
    • Scan Mode:
      • Skanowanie innych osób, aby uzyskać informację np. czy nie jest poszukiwany
    • Profile Cloning Mode:
      • Kopiowanie profilu innej osoby, dzięki czemu możesz uzyskać dostęp do zastrzeżonej części bazy lub do informacji w Terminalu.

Podczas działań w bazach naziemnych najbardziej przydatny jest Maverick, ponieważ dość często będziesz korzystać z Arc Cutter'a który jest na wyposażeniu tego kombinezonu. Na misje typowo bojowe możesz założyć Dominatora.

Broń ręczna

Obecnie w Odyssey dostępne jest 11 modeli broni ręcznej od trzech producentów.
Manticore produkuje broń plazmową, Takada laserową a Kinematic Armaments broń kinetyczną i wyrzutnię rakiet.

Nie będę tutaj każdej z nich opisywał, wszystkie informacje można znaleźć w internetach, np. Tutaj
Nie będę też promował jakiegoś konkretnego modelu broni. Każdy musi sam wbrać taki, jaki mu pasuje.
Wspomnę tylko, że do wykonywania misji wielu Husarzy stosuje taki zestaw:

LOADOUT

Gdy już wyposażysz się w sprzęt musisz stworzyć LOADOUT, czyli gotowy zestaw kombinezon+broń. Możesz go stworzyć w dolnym panelu na statku lub SRV, albo w Terminalu na stacji.
Poniżej instrukcja jak stworzyć LOADOUT w statku/SRV (w Terminalu na stacji wygląda to podobnie ale są drobne różnice)

Warto mieć kilka gotowych LOADOUTÓW i bez zbędnej straty czasu wybierać ten, który akurat jest potrzebny. Lecąc na pole bitwy zakładasz zestaw bojowy, a na cichą misję zestaw ninja Wink

UWAGA 1 - Raz zapełnionego slotu na broń nie da się opróżnić. Jeżeli przypiszesz jakąś broń to potem możesz ją wymienić na inną, ale nie ma opcji żeby całkowicie pozbyć się broni.
UWAGA 2 - dodatki upiększające dany kombinezon działają w każdym LOADOUCIE zbudowanym na bazie tego kombinezonu. Np. jeżeli masz jeden kombinezon Dominator i stworzyłeś dwa Loadouty na bazie tego kombinezonu, to każda zmiana skórki tego Dominatora będzie dotyczyła obu LOADOUTÓW.
UWAGA 3 - UWAGA 2 dotyczy też broni Wink



Materiały
[Obrazek: jgpgxufx6ng5qt7dcpib]

Podczas przeróżnych aktywności "na nogach" będziesz miał możliwość zbierania przeróżnych materiałów. Wszystkie one są przechowywane w nowej zakładce prawego panela - STORAGE. Magazyn ten podzielony jest na 4 części:
  • CONSUMABLES - rzeczy które możemy kupić w Pioneer Supplies lub zdobyć w bazach (Medkit, Energy Cell, E-Breach i trzy typy granatów)
  • ASSETS (w niektórych źródłach nazywane Components) - materiały z niezabezpieczonych szafek lub skrzyń, często też walają się luzem w różnych częściach bazy.
  • GOODS - materiały które zazwyczaj można wyciągnąć z zabezpieczonych szafek lub skrzyń.
  • DATA - dane które można zdobyć poprzez transfer z Data Portów w bazach.
Ponieważ ładowność każdej części naszego magazynu jest ograniczona do 1000 sztuk (plus 1000 na FC), należy rozsądnie zarządzać dostępnym miejscem.
Nie ma sensu zapychać magazynu materiałami, które do niczego nie są potrzebne.
Poniżej link do listy materiałów które warto zbierać (grubą czcionką wyróżnione sa najcenniejsze w danej kategorii)
Lista materiałów

Informacje o materiałach można też znaleźć w innych źródłach, np. Inara.cz
Na poniższym screenie Odysejowe materiały zaznaczyłem na żółto.
Jeżeli twoje konto na Inara.cz jest połączone z EDSM to np. w zakładce ENGINEERS będziesz widział czy masz wystarczającą ilość materiałów aby zrobić dane ulepszenie (wartość w nawiasie pokazuje ile danego materiału posiadasz)
Całkiem przydatny jest też zewnętrzny program - ED Odyssey Materials Helper

Nawet jeżeli będziesz zbierał wyłącznie użyteczne materiały, po pewnym czasie Twój magazyn i tak się zapełni. Wtedy trzeba się rozsądnie pozbyć części towaru. W tym celu należy się udać do poczekalni (The Lounge), podejść do baru i pogadać z barmanem (Bartender). Mamy dwie opcje:
  1. I'm looking to make a trade (Handel) - Handlować można tylko materiałami ASSETS. Handel polega na wymianie jednych materiałów na inne, nie da się nic kupić za kredyty.
    W pierwszym oknie które się wyświetli najpierw wybierz kategorię materiału który chcesz nabyć (Chemicals, Circuits lub Tech) a następnie sam materiał. Otworzy się kolejne okno, w którym musisz wybrać własne materiały którymi zapłacisz za kupowany towar.
    Jak widać można handlować tylko w obrębie danej grupy ASSETÓW, np. Techy można wymieniać tylko na inne Techy, nie można za nie zapłacić Chemikaliami.
    Aby oszczędzać miejsce w magazynie, najlepiej trzymać w nim przede wszystkim najcenniejsze materiały w danej kategorii (zawsze można je wymienić na tańsze).

    GOODS ani DATA nie da się wymienić, można je jedynie sprzedać.

  2. I have some items to sell (Sprzedaż) - tu chyba wszystko jest jasne. Wybierz ile sztuk danego towaru chcesz sprzedać i kliknij CONFIRM SALE



APEX Interstellar Transport
[Obrazek: cnh2ge3mtaiwg4joqq75]

Wprowadzenie do gry usługi APEX sprawiło, że aby grać nie potrzebujesz już własnego statku. Jest to coś w stylu taksówek, którymi możesz się przemieszczać po Bańce. APEX dysponuje flotą zmodyfikowanych Adderów, o skoku 21.68 ly. Nie posiadają one Fuel Scoopów, więc ich zasięg to 6-7 skoków.
Aby wynająć taksówkę należy udać się do biura APEX i porozmawiać z obsługą.
Do wyboru są dwie opcje:
  • I want to book a local shuttle - zamówienie lotu na krótkim dystansie, wewnątrz systemu w którym aktualnie się znajdujesz
  • I'd like to book a long range shuttle - zamówienie lotu do innego systemu planetarnego.

Po wybraniu jednej z opcji wyświetli się mapa na której musisz wybrać punkt docelowy (Drop-off point) i zatwierdzić przyciskiem BOOK SHUTTLE.
Na tym kończysz rozmowę. Po pewnym czasie (ok. 20s) w prawym dolnym rogu ekranu wyświetli się komunikat że statek jest gotowy i że masz 5 minut na dostanie się na pokład. Jeżeli zmienisz zdanie to możesz wrócić do biura i zrezygnować z transportu (I need to cancel my booking)).
Następnie musisz się udać do wind APEX'a (znajdziesz je obok biura) i jedną z nich zjechać do hangaru w którym będzie czekał wynajęty Adder w barwach APEX. Gdy zajmiesz miejsce możesz się odprężyć i zająć innymi rzeczami, a pilot APEXu dostarczy cię na miejsce.
Całę procedurę pokazałem na poniższym filmie.

Uwaga - Obsługa APEXa nie sprawdza statusu swoich pasażerów, więc nawet kryminalista ze statusem Wanted może korzystać z ich usług. Ale jeżeli siły porządkowe przeskanują statek i odkryją przestępcę mogą zestrzelić statek wraz z pasażerem.

Aby zamówić transport APEX'em nie musisz znajdować się na stacji. Można to zrobić z dowolnego miejsca, nawet z kompletnego odludzia. W tym celu należy w kombinezonie otworzyć InSight Hub i z lewej listy wybrać APEX SHUTTLE.

Wskazówka: Przebycie w statkach APEX dystansu 100 Ly odblokowuje dostęp do inżyniera Domino Green.



Inter Astra
[Obrazek: qf5nemsnroxux2ygibb5]

Inter Astra zajmuje się obsługą statków. Są tu dostępne te same opcje co w SHIPYARD. Możesz tu kupić nowy statek lub zarządzać posiadanymi statkami.

Na przykład możesz ściągnąć swój statek jeżeli na aktualną stację dotarłeś APEX'em lub podwózł cię inny pilot.



Vista Genomics
[Obrazek: xjn5iwa1ow8hpsgerkvn]

Miejsce z którym można sprzedać posiadane dane o obcych formach życia.
Dane te można zebrać wyłącznie przy użyciu narzędzia GENETIC SAMPLER któe jest na wyposażeniu kombinezonu Artemis.

Nie będę się tu rozpisywał o Egzobiologii, jest na ten temat wiele poradników. Na przykład poradnik autorstwa CMDR Dziadostwo - Egzobiologia dla cierpliwych




Frontline Solutions
[Obrazek: 435kf5ovfmuupv9tumvl]

Jeżeli znajdujesz się w systemie w którym toczy się wojna i chcesz wesprzeć jedną ze stron konfliktu, możesz to zrobić na dwa sposoby:
  • po staremu - walcząc bojowym statkiem w CONFLICT ZONE w przestrzeni kosmicznej.
  • po nowemu - walcząc na nogach w PLANETARNEJ CONFLICT ZONE.

Planetarne CZ-ty na mapie systemu oznaczone są symbolem dwóch skrzyżowanych mieczy
Można się tam dostać własnym statkiem i na miejscu dołączyć do jednej z walczących stron, lub skorzystać z serwisu FRONTLINE SOLUTIONS.
Serwis ten jest dostępny na wszystkich dużych stacjach, orbitalnych i planetarnych. Na orbitalnych Outpostach jest nieaktywny (choć na mapie systemu widnieje jako aktywny).
Gdy rozpoczniesz rozmowę z obsługą dostępne są dwie opcje:
  • I want to enlist for a faction at war - dołączasz do jednej z walczących frakcji.
  • I have combat bonds to redeem - sprzedajesz vouchery CZ. Bez znaczenia czy zdobyte na nogach czy w statku.

Jeżeli wybierzesz pierwszą opcję otworzy się mapa systemu, na której możesz wybrać bazę w której chcesz walczyć oraz frakcję którą będziesz wspierał.
Gdy dokonasz wyboru otworzy się okno w którym możesz sprawdzić co wybrałeś i ewentualnie zrezygnować lub zmienić swój wybór (I'd like to manage my enlistment).
Jeżeli wszystko jest w porządku zakończ rozmowę i udaj się do wind Frontline Solutions które znajdują się obok biura. Gdy pojawi się komunikat że statek jest gotowy (Dropship Ready) zjedź jedną z wind do hangaru i wsiądź do czekającego tam Vulture'a który zawiezie cię na ploe walki.

Pamiętaj aby ubrać się w bojowy LOADOUT zanim wysiądziesz z Vulure'a. Jeśli o tym zapomnisz i ruszysz na pole bitwy w nieprzystosowanym do tego kombinezonie to możesz nie przetrwać starcia z dobrze wyszkolonymi i wyposażonymi żołnierzami przeciwnika. Jeżeli polegniesz, to podczas respawnu będziesz mógł zmienić LOADOUT na bardziej adekwatny Wink (CHANGE LOADOUT) .
Po zakończeniu bitwy możesz wezwać statek który odstawi cię z powrotem na stację (domyślnie klawisz BACKSPACE)




Terminal
[Obrazek: h13rsdplnkrnfvcltz7k]

Terminale na "starych" stacjach to okrojona wersja STARPORT SERVICES dostępnych w zadokowanym statku.
Możesz tu poczytać Local News, zarządzać Loadoutami, upiększać siebie lub swoje statki. Możesz też odebrać nagrody za odstrzelonych przestępców lub zapłacić mandaty w Administrative Contact lub Interstellar Factor Contact (o ile jest aktywny).
Ale najważniejszą funkcją tych terminali jest dostęp do nowych typów misji - misji wykonywanych na nogach. Te misje nie są dostępne z poziomu statku, aby wziąć którąś z nich musisz wysiąść ze statku i pofatygować się do CONCOURSE.
Różne typy misji opiszę w kolejnej części poradnika, na razie tylko wspomnę że biorąc misje warto korzystać z filtrów. Możesz odfiltrować misje dla jednej lub kilku frakcji, możnesz też użyć filtra który będzie wyświetlał tylko te nagrody, które cię interesują (np. MATERIALS)
UWAGA - Terminale w nowych, "odysejowych" bazach mają inne funkcje, ale o tym będzie w kolejnej części poradnika.




Mission Provider (dostawca misji)
[Obrazek: mqf2hkqtc7mhystmqmkr]

Chodząc po CONCOURSE z pewnością nieraz zostaniesz zaczepiony przez MISSION PROVIDER'a, osobnika chcącego wynająć cię do wykonania misji.
Każdy Provider oferuje tylko jedną misję, ale można się z nim targować w kwestii wynagrodzenia (w odróżnieniu od misji branych z teminala).
Najpierw poproś go o szczegóły zlecenia (Show me the details) a w kolejnym oknie spytaj o wynagrodzenie (How much does it pay).
Wyświetli się okno z propozycją, na którą możesz się od razu zgodzić (Allright, i'm in) lub spróbować coś utargować (I want to discuss payment).
Jeżeli zdecydujesz się na targowanie będziesz miał trzy opcje:
  • Can you offer a little more? - wysoka szansa na sukces i niska szansa na porażkę.
  • You'll have to offer more - średnia szansa na sukces i średnia szansa na porażkę.
  • I'm going to need a much better offer - niska szansa na sukces i wysoka szansa na porażkę.

Czasem można wynegocjować naprawdę godziwe warunki.

Niezależnie od wyniku negocjacji na końcu możesz się zgodzić na warunki lub zrezygnować.




Escape Pods (dostawca misji)
[Obrazek: ksatoqm1sswyulaw2rvu]


Escape Pods (kapsuły ratunkowe) można znaleźć tylko na Megashipach i Fleet Carrierach.
Czasem może się zdarzyć, że Megaship lub FC z graczem na pokładzie skoczy do nowej lokalizacji. Jeżeli znajdzie się poza zasięgiem APEX'a, a gracz nie ma możliwości ściągnąć tam swojego statku lub kupić nowego (brak środków lub brak serwisu Inter Astra) to ma duży problem - jest uwięziony. W takiej sytuacji można prosić innego gracza o ratunek, lub skorzystać z Escape Pod'a.
Użycie kapsuły ratowniczej przenosi gracza do ostatniej bezpiecznej lokalizcji, ale straci wszystkie dane których nie sprzedał. Jego aktywny statek nie będzie przemieszczony, zostanie tam gdzie był zadokowany.

Wydrukuj tę wiadomość

  Wydanie 30.. marca DANE UKRYTE....
Napisane przez: Rusałka - 31.03.2022, 10:27 UTC - Forum: TWH24 - Odpowiedzi (9)

Dziś 31 marca o godzinie 20:00 zapraszamy Was na wydanie główne TWH24!
https://www.twitch.tv/twh24

Ładowanie treści wydania... 35%



Potrzebny kod dostępu... 

BŁĄD LOGOWANIA 
NIEZIDENTYFIKOWANO REDAKTORA...
ALERT KRYTYCZNY WYSŁANY DO REDAKTOR NACZELNEJ


Dane ukryte...

TWORZENIE KOPII ZAPASOWEJ...
POZOSTAŁO: 8 godzin 25 min...

Wydrukuj tę wiadomość

  EVENT: Dookoła świata na nogach i SRV
Napisane przez: FrankDolas - 10.03.2022, 19:38 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Odpowiedzi (17)

Mija rok od pamiętnej wyprawy dookoła świata konwojem SRV.
W najbliższym czasie gotuję się do podobnej wyprawy tylko na nogach. Szukam niedużej planetki atmosferycznej (najlepiej poniżej r 500 km), poza bańką (do 2000 LY), z ładnymi widokami.
Veil West Sector DL-Y D68 był świetny i będę szukał czegoś w tamtej okolicy.
W zamyślę wyprawa potrwa kilka miesięcy (przy założeniu, że przejdę ok 3 - 4 tys km), krócej jak znajdę mniejszy obiekt.
Ktoś ma namiar na jakieś fajne miejscówki?

Aktualizacja (18.03):
SERDECZNIE ZAPRASZAM WSZYSTKICH DO WSPÓLNEJ WYPRAWY NA NOGACH LUB W SRV
która rozpocznie się niebawem 

Miejsce:
OBIEKT O PROMIENIU 340 - 390 km, najprawdopodobniej skalisty z atmosferą wodną lub dwutlenkiem węgla, koniecznie poza bańką - do 2000LY od HR 8444 (dla klimatu).

Dystans:
2000 - 3000 km zależnie od ukształtowania terenu

Termin:
START W CIĄGU NALBLIŻSZYCH 3 tygodni - ustalimy z zainteresowanymi
CZAS WYPRAWY na nogach 100 - 200 godzin (20-50 dni), SRV 20 - 40 godzin (3-10 dni).

Nagroda:
WIECZNA CHWAŁA, ODZNACZENIE HUSARSKIE oraz w EDSM, a także przynależność do elitarnego The Planetary Circumnavigation Club  - https://forums.frontier.co.uk/threads/th...ub.390451/

Założenia ogólne:
Dobra zabawa i podziwianie widoków. Włażenie/wjeżdżanie na strome pagórki itp dziwne miejsca. Robienie zdjęć i filmów.
Zalecana jazda w min 2 osoby. Wielki Konwój SRV z przed roku to najlepsze co mnie spotkało w Elitce przez 3 lata gry. Dzięki Mathias Shalowgrave za event i RANDARIO za wspólną jazdę.

SRV dobrze jest przejechać bez puffnięcia, aczkolwiek warto mieć na statku zapasowe łaziki i znać swoją pozycję w razie awarii, żeby podjąć wyprawę z tego samego miejsca. Można, a nawet trzeba syntetyzować paliwo i naprawiać łazik (zwłaszcza w czasie spadania z wysokości). KONIECZNY ZAPAS MATERIAŁÓW DO SYNTEZY!

Na nogach wzywamy statek jak kończy się bateria, stajemy pod włazem, ładujemy i idziemy dalej. Inżynierka kombinezonu niekonieczna, ale przydatna. Zalecam ARTEMIS 5 grade z inżynierką: increased speed duration, improved battery capacity, improved jump assist. Warto też dorzucić extra oxygen reserve.
Zobaczymy ile ładowań będzie.

Jako lądownik zalecam DBX czy cokolwiek małego, żeby mogło wylądować w miarę blisko nas w trudnym terenie.

Planowanie i przygotowania...
Po długich bojach zinżynierowałem ARTEMISa. Bez grindu się nie obeszło.
Test kombinezonu wykazuje zużycie baterii w biegu ok. 1,5%/min


Poszukiwania ciała niebieskiego trwają.
Wymagania są nie byle jakie:

  • poza bańką
  • nie dalej niż 2000 LY od HR 8444
  • promień 350 - 400 km
  • ładne niebo (bliskie mgławice, planety, słońca)
  • zróżnicowane ukształtowanie terenu (góry, wąwozy, równiny, różne kolory)
  • zielsko (dla dodania klimatu)
  • znośna temperatura (niestety w większości jest za gorąco w dzień lub za zimno w nocy)

Praktyka pokazuje, że najmniejsze są skaliste obiekty (promień ok. 350 km) z atmosferą wodną , dwutlenkiem węgla lub dwutlenkiem siarki. Przy czym najmniej niekorzystne temperatury panują w atmosferze wodnej i na tym się obecnie skupiam. Zawęziłem też poszukiwania do obiektów będących blisko gwiazdy i innego ciała, najlepiej w układach mnogich. Koniec końców wszędzie trzeba polecieć osobiście i sprawdzić. Odwiedziłem już ponad 20 takich obiektów.

Obecni kandydaci:
  • HIP 8815 2 b
  • Prooe Drye XJ-X d2-16 A 4 b
  • HIP 107589 2 B
  • COL 359 SECTOR KX-T D3-50 ABC 1 C
  • COL 359 SECTOR HW-N D6-15 A 2 E
  • HIP 98370 2 B
Potrzebny program do nawigacji. Nie działałem jeszcze na tym polu.
E.D.I.S.O.N. funkcjonuje jeszcze? Edit: odpowiadam sam sobie - działa tylko w statku i w SRV. Na nogach nie działa.

Po wybraniu obiektu i oprogramowania będę opracowywał trasę z punktami kontrolnymi w ciekawych miejscach.

Ustalmy termin EVENTu z zainteresowanymi.

Ogłoszenie eventu: https://forum.thewingedhussars.com/showt...p?tid=6641

Wydrukuj tę wiadomość

  Jaką masz konsolę?
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 17.02.2022, 21:38 UTC - Forum: Strefa "K" - Odpowiedzi (33)

W sumie nigdy nie było takiej ankiety Smile

Ankieta podzielona jest na dwie sekcje. Oddajemy głos w sekcji [A], a jeżeli mamy PlayStation 4 lub Xbox One, to wypełniamy również sekcję B.

Go go go !

Wydrukuj tę wiadomość

  Star Atlas - Blockchainowy space-sim
Napisane przez: ShiMan - 17.02.2022, 00:23 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (3)

Miks EVE-Online, Star Citizen, kryptowalut i NFT.

Jak dla mnie - pole minowe.





Dowiedziałem się o tym tytule od ObsidianAnta.

Wydrukuj tę wiadomość

  ETS2 oraz ATS - modyfikacje
Napisane przez: Detson - 18.01.2022, 17:11 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (12)

Witam

Uruchomiłem wczoraj ETS2 razem z ProMod i innymi dodatkami:
- Military Cargo Pack
- Overweight Trailers and Cargo Pack
- Railway Cargo Pack
- Trailers and Cargo Pack
Powyższe dodatki do ściągnięcia tutaj: Link

ProMod niestety na dysku już się nie zmieścił, ściągniecie go stąd: ProMod Niestety aby go pobrać należy zarejestrować się na stronie ProMod'a
Jeśli chcecie jeździć wspólnie na tym modzie można pominąć generowanie pliku def., od razu kliknąć Przejdź do kroku 2, plik def. ściągniecie z dysku (link powyżej). Tylko posiadając ten sam plik będziecie w stanie wspólnie pojechać w konwoju.
Następnie wybieracie prędkość ściągania plików, ja po dwóch sekundach namysłu wybrałem opcję płatną. 1 Euro nie wydaje mi się ceną wygórowaną. Dla oszczędnych pozostaje wolne pobieranie, wcześniej tak robiłem. Ostatnio nie chciało mi się czekać i nie żałuję.

Wszystkie mody po rozpakowaniu wrzucamy tutaj:
c:\Users\"nazwa użytkownika"\Documents\Euro Truck Simulator 2\mod

Osoby chętne pobrać i zainstalować ProMod'a muszą uważać na poprawną kolejność ładowania plików:
[Obrazek: RjpoxEB.jpg]

Reszta modów poukładana jest w ten sposób:
[Obrazek: YsVzn5s.jpg]
[Obrazek: zpfNkqB.jpg]

ProMod zna chyba każdy (a przynajmniej o nim słyszał) kto gra od czasu do czasu w ETS2 jest to "większa" mapa (setki nowych dróg i dziesiątki nowych miast), u mnie z ~66% zmieniło się na 29,99% na nowych mapach znajdziecie m.in.:
Północna Skandynawia:
[Obrazek: 3wE6Hqc.jpg]

- Islandia, Wyspy Owcze
[Obrazek: Fp14zu9.jpg]

- Archipelag Svalbard z wyspą Spitsbergen
[Obrazek: dKoPlpb.jpg]

- Irlandia i północna Anglia:
[Obrazek: va1QLst.jpg]

- Cypr
[Obrazek: Wm8nJUB.jpg]

- Bałkany:
[Obrazek: EPsUHQg.jpg]

Do zobaczenia na trasie Smile

Pozdrawiam,
Detson

Wydrukuj tę wiadomość

  Wyłączanie USB
Napisane przez: MAGNUM354 - 09.01.2022, 21:10 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (4)

Wspaniała nasza braci Husarska :Smile wierzę że ktoś z was się zlituje i pomoże .
 Na początek mam nadzieję ze dział forum dobry wybrałem.
A teraz do rzeczy.

Szukam darmowego programu do odłączania dysków flash, usb itp. 
Posiadam dysk zewnętrzny na USB, i aż mnie serce boli jak go odłączam. W skrócie : w windows 10 podobno ta opcja jest zautomatyzowana ale na laptopie i komputerze syna pojawia się ikona exploratora windows  służąca do bezpiecznego usuwania dysku. Na moim kompie nie. 

Wszelkie porady z internetu dotyczące sposobów wymuszenia pokazywania się tej ikonki nie działają, nie mam w swoim kompie np w ustawieniach paska zadań odpowiednich ikonek. itd.
Wykonałem nawet na pulpicie skrót odpalający okienko do wyłaczania dysku - zaden dysk nie jest widoczny dozatrzymania.

No to zabrałem się za zewnętrzne programy.
Pierwsze dwa za stare nie działają z win 10. 

Trzeci : USB Disc Ejector - uważa że coś korzysta w dysku i nie wyłącza go.
Więc ja wyłaczyłem nawet usługę indeksowania całej patrycji E ( dysku zewnętrznego ) nie pomogło.

Czwarty program : USB Safety Remowe - widzi że z dysku korzysta : System ...  nawet pomimo wyłączonej indeksacji całego dysku... ale co ciekawe pyta ponownie o wyłączenie i wtedy o dziwo wyłącza dysk ( gasnie ikona napędu i mogę go odłaczyć ) .
Niestety ten program to demo ,  pełna wersja kosztuje 40 dolarów ( nie wiem czemu, bo program jest polski... ) 
 Dla mnie to za drogo o 40 dolarów wiec tu moja prośba :

pomóżcie mi albo definitywnie włączyć tą opcję w windows  albo wskażcie program który zadziała, ładnie proszę.

Wydrukuj tę wiadomość

  Jumptown 2.0 terminy
Napisane przez: Yautja - 22.12.2021, 19:22 UTC - Forum: Kantyna 12 Promili (SC) - Brak odpowiedzi

Nie da się edytować wątku, więc muszę zakładać drugi.
Ankieta dotyczy terminów Jumptown 2.0, na które zapraszam w wątku: Stanton Vice (event cykliczny) (thewingedhussars.com)
Głosujemy na terminy, w których możemy się przyłączyć do zabawy. W opcjach podaję godzinę startu eventu oraz czas trwania (przyłączyć się można w dowolnym momencie)

UPDATE:
Zmieniły się niektóre godziny!
23.12 19:00 6 godzin
24.12 19:00 6 godzin
31.12 19:00 6 godzin
04.01 19:00 6 godzin

Wydrukuj tę wiadomość

  Weryfikacja spójności plików Elite Dangerous
Napisane przez: Fenris_Yeager - 12.12.2021, 16:00 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (1)

o7 Husarki i Husarze!

Większość z nas w równym stopniu wyczekuje aktualizacji Elite Dangerous jak i wszelkich nowinek wprowadzanych do rozgrywki, lecz już nie wszyscy po aktualizacji mogą cieszyć się rozgrywką. Wielu graczy boryka się z problemami w działaniu gry. Często ma to związek z błędami jakie występują lokalnie w plikach gry zapisanych na komputerze. Taki stan rzeczy może wynikać z problemów z łączem internetowym podczas pobierania np. jego słabej stabilności połączenia lub nieprawidłowych wersji samych plików które zamiast zostać zaktualizowane "on-line", zostały "pobrane" i zduplikowane z lokalnych zasobów np. po instalacji Elite Dangerous w wersji Alpha, Beta lub wcześniejszej wersji aktualizacji czyli tak zwanego "cache".

Jeżeli więc gra nie działa poprawnie, napotykacie "bug'i" lub notoryczne "crash'owanie" podczas gdy inni cieszą się rozgrywką bez przeszkód, jest bardzo prawdopodobne że pliki gry uległy uszkodzeniu i należy wykonać procedurę ich naprawy używając funkcji platformy dystrybucji oraz samego "launcher'a" Elite Dangerous. Poniżej opisuję krok po kroku procedurę dla Elite Dangerous w wersji PC zakupionej na platformie STEAM. Pozostałe platformy cyfrowej dystrybucji jak np. Epic Store, GOG itp. zazwyczaj posiadają analogiczną funkcję weryfikacji, najczęściej dostępną w ustawieniach gry w aplikacji wybranej platformy.

Poniższą procedurę warto również wykonać profilaktycznie po każdej aktualizacji, jeszcze zanim rozpoczniemy rozgrywkę. Eliminujemy tym sposobem większość błędów występujących lokalnie. Wiem że nie powinno to tak działać i update powinien wchodzić gładko bez ingerencji użytkownika ale, tak czasami nie jest a w plikach gry pojawia się, kolokwialnie ujmując, niezły bajzel.

Procedura Weryfikacji Spójności Plików Gry Elite Dangerous w wersjach ED, EDH/EDB, EDO
( instrukcja dla platformy PC i gry zakupionej na platformie dystrybucji STEAM ) :

1. Pobieramy Update przez platformę Steam lub inną na której zakupiliśmy ED, EDH/EDB oraz EDO.
2. Po pobraniu uruchamiamy weryfikację spójności plików:

  • Wybieramy Elite Dangerous na liście zainstalowanych gier
  • klikamy PKM (Prawym Klawiszem Myszy) aby otworzyć menu kontekstowe
  • wybieramy właściwości zainstalowanej gry czyli Properties...
[Obrazek: vyzGPeV.png]
  • W nowo otwartym oknie wybieramy z lewej strony LOCAL FILES (1)
  • Następnie klikamy na funkcję Verify integrity of game files... (2) po prawej stronie
[Obrazek: gr5xsXE.png]

Uwaga! Jeżeli gra została zakupiona na innej platformie dystrybucji cyfrowej, należy użyć analogicznej dedykowanej funkcji weryfikacji spójność plików.
W przypadku gry zakupionej bezpośrednio na Frontier Store pomijamy opisaną powyżej procedurę i przechodzi od razu na naprawy/weryfikacji z poziomu Launcher'a ED.
  • Weryfikacja spójności rozpocznie się automatycznie, należy spokojnie zaczekać na jej zakończenie.
    W zależności od wielkości samej gry jak i prędkości łącza internetowego oraz dysku na jakim jest ona zainstalowana, proces ten może zająć nawet do kilkunastu minut.
    Brakujące, uszkodzone lub pliki w niewłaściwej wersji zostaną pobrane automatycznie bez naszej ingerencji
[Obrazek: 6yGnmf2.png]   [Obrazek: hGtjCzN.png]

3. Uruchamiamy Launcher ED
4. Wybieramy w dolnym menu obok przycisku PLAY wersję Elite Dangerous (1.)  do weryfikacji spójności plików
5. Sprawdzam następujące ustawienia w Options (2.):
  •     czy włączona jest funkcja Enable Cache Check (3.)
  •     czy wyłączona jest funkcja Enable Virtual Cache (4.)
  •     uruchamiam Validate Game Files (5.)
[Obrazek: iFfkh2c.png]
  • Weryfikacja spójności rozpocznie się automatycznie, należy spokojnie zaczekać na jej zakończenie.
    W zależności od wielkości samej gry jak i prędkości łącza internetowego oraz dysku na jakim jest ona zainstalowana, proces ten może zająć nawet do kilkunastu minut.
    Brakujące, uszkodzone lub pliki w niewłaściwej wersji zostaną pobrane automatycznie bez naszej ingerencji
[Obrazek: PirqViC.png]

Uwaga! Przed uruchomieniem gry warto wykonać kopię zapasową ustawień klawiszy które z mozołem przygotowaliśmy.

6. W folderze C:\Users\<tutaj_nazwa_użytkownika>\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Bindings
tworzymy folder Backup i kopiujemy do niego całą zawartość (wszystkie pliki) znajdujące się w bieżącym folderze ...\Bindings\
  • pliki o nazwie Custom.3.0.binds... to pliki ustawień klawiszy dla wersji gry ED, EDH/EDB
  • pliki o nazwie Custom.4.0.binds... to pliki ustawień klawiszy dla wersji gry EDO
Dla naszej wygody warto wykonać kopię zapasową wszystkich plików znajdujących się w tym folderze.

[Obrazek: HRxAyOK.png]

Uwaga! Przed uruchomieniem gry warto wykonać reset ustawień grafiki. Update'y często wprowadzają poprawki dotyczące jej wyświetlania czy optymalizacji pracy tak zwanych "shader'ów" itp. Wyzerowanie ustawień do wartości domyślnych i ponowne wygenrowanie pliku konfiguracyjnego dla grafiki w wielu przypadkach poprawia płynność wyświetlanego obrazu m.in. poprzez uruchomienie funkcje wcześniej nieaktywnych.

7. W folderze C:\Users\<tutaj_nazwa_użytkownika>\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Graphics
zmieniam rozszerzenie pliku z konfiguracją wideo z DisplaySettings.xml na DisplaySettings.backup
  • Spowoduje to przywrócenie ustawień graficznych do wartości domyślnej, gra wygeneruje nowy plik po jej uruchomieniu
  • Konieczne będzie ponowne ustawienie w grze rozdzielczości wyświetlania, domyślnie uruchomi się ona w oknie 720p
  • Aby szybko rozszerzyć obraz na cały ekran, naciskamy kombinację klawiszy Prawy ALT + ENTER
[Obrazek: 0oBgKO3.png]

8. Po zakończeniu weryfikacji spójności plików uruchamiamy Elite Dangerous Horizon/Odyssey

[Obrazek: 625WbSj.png]

9. Ustawiam rozdzielczość obrazu w grze i wybieram na początek jeden z gotowych presetów ustawień jakości grafiki np. Low, High, Ultra zależnie od komputera i jego możliwości technicznych. Jest to kwestia indywidualna i tu trzeba poeksperymentować już samodzielnie.
  • w grze, kombinacją klawiszy CTRL + F możemy włączyć wbudowany licznik klatek na sekundę FPS
  • w grze, kombinacją klawiszy CTRL + B możemy włączyć wbudowany licznik wykorzystania łącza sieciowego przez grę
  • zmniejszenie jakości generowanych cieni ( shadow )
    potrafi znacząco zwiększyć ilość wyświetlanych klatek na sekundę czyli wartości FPS (Frames Per Second)
  • zmniejszenie jakości lub całkowite wyłączenie wygładzania krawędzi ( antialiasing )
    potrafi znacząco zwiększyć ilość wyświetlanych klatek na sekundę czyli wartości FPS (Frames Per Second)
  • zmniejszenie jakości filtrowania anizotropowego tekstur ( anisotropic filtering )
    potrafi znacząco zwiększyć ilość wyświetlanych klatek na sekundę czyli wartości FPS (Frames Per Second)
[Obrazek: i4BPrsF.png]

Mam nadzieję że tych kilka prostych czynności pozwoli choć części Komandorek i Komandorów pozbyć się problemów z działaniu, niewątpliwie wspaniałej gry jaką jest Elite Dangerous.
Tyle samo lądowań co startów, pozdrawiam i do zobaczenia w czerni kosmosu! o7

Wydrukuj tę wiadomość

  Stanton Vice (event cykliczny)
Napisane przez: Yautja - 10.12.2021, 12:44 UTC - Forum: Kantyna 12 Promili (SC) - Odpowiedzi (3)

Wszystkich chętnych zapraszam na naloty na methlaby Smile
Od patcha 3.16 wchodzi nowy "dynamic event" polegający na tym, że co jakiś czas jedno z laboratoriów produkujących używki będzie miało nadprodukcję bardzo taniego towaru. Gracze z CS dostaną wtedy zadanie przerzucania tabsów na Grim HEX, a ci "dobrzy" dostaną zadanie odstawiania zdobytej kontrabandy na Port Olisar, gdzie zostanie komisyjnie wrzucona do pieca.

Z założenia zagramy policjantów z Miami... chyba, że większość będzie chciała pobawić się w kartel, bo zawsze marzyła, żeby móc komuś powiedzieć "plata o plomo?".

Żeby opanować laba będziemy potrzebować zarówno sił naziemnych jak i powietrznych. Przy okazji zachęcam do skorzystania ze strony, na której można dodawać statki do swojej floty: Fleet yards

Założyłem tam też już podstronę TWH i do floty organizacji automatycznie będą dodawać się wasze statki, co pozwoli łatwo określić czym dysponujemy i na tej podstawie opracować taktykę przejęcia laba. Link z zaproszeniem: https://fltyrd.net/fi/tLp2rAL8Lg/

Wydaje mi się, że najlepiej by było, gdybyśmy dysponowali z dwoma czołgami i przynajmniej jedną balistą w siłach naziemnych i całym spektrum myśliwców do zwalczania zarówno lekkich jak i ciężkich pojazdów wroga. Przyda się też carrack lub 890j w roli szpitala polowego i A2, żeby spacyfikować ewentualną obronę przed naszym przylotem Wink I oczywiście transport na zdobyty towar (C2 lub caterpillar)

Warto by było, by piechota miała spory zapas ręcznych wyrzutni rakiet i railgunów.

Chętni? Smile

Wydrukuj tę wiadomość

  Starcitizenowe BHP
Napisane przez: Yautja - 23.11.2021, 11:59 UTC - Forum: Biblioteka Obywatelska (SC) - Odpowiedzi (4)

Jak wiadomo, SC jest cały czas w rozwoju. Devsi dodają nowe funkcjonalności, mechaniki, rozwijają silnik. Gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą, a specyfika tego konkretnego projektu jest taka, że my - gracze, siedzimy w tym tartaku. Ostatnimi czasy coraz więcej husarzy daje szansę SC, a przez jeden z bugów Anger biegał ostatnio na swoim streamie w samych slipach Wink Dlatego postanowiłem rozpisać kilka punktów, których przestrzegają weterani, a o których nowi nie mają pojęcia i często ładują się w problemy, które są do uniknięcia.

Przedstawiam więc swoiste BHP, którego przestrzeganie upłynni doświadczenie ze Star Citizenem Smile

1. Po każdym patchu/aktualizacji lub gdy instalujesz grę po raz pierwszy zaglądnij na spectrum (oficjalne forum projektu) do sekcji, w której są ostatnie patch notes - TUTAJ
    Szczególnie sekcja "Known issues" jest warta przeglądnięcia.
2. W każdym porcie (mieście/stacji kosmicznej), do których często zaglądasz trzymaj podstawowy zestaw, albo dwa: kombinezon (flight suit) i hełm.
3. Jeżeli przylatujesz na jakąś stację lub do jakiegoś miasta i wiesz, że będziesz tu chwilę dłużej (zwiedzanie wystaw statków w New Babbage, robienie bounty wokół Hurston, oddawanie urobku w rafinerii) przejdź się do szpitala/kliniki i zapisz się w miejscowym medbay.
4. Gdy wylądujesz swoim statkiem na planecie czy na stacji wyłącz silniki (domyślnie klawisz I). Zawsze. Miej to we krwi.
5. Jeżeli znalazłeś się w sytuacji bez wyjścia, ale żyjesz przeloguj się - najprawdopodobniej pojawisz się w ostatnim porcie, który odwiedziłeś, jeśli zginiesz to na pewno stracisz ekwipunek.
6. Pamiętaj, że jeżeli straciłeś ekwipunek z hangaru na stronie CiG (prezenty z abonamentu, rzeczy kupione w pledge store czy otrzymane w wyniku jakiegoś eventu) to możesz go odzyskać robiąc reset postaci.
7. Nie przymierzaj ubrań Tongue Po prostu je kup Smile
8. Staraj się nie biegać po schodach/rampach - grozi upadkiem, a jeżeli postać się chociaż trochę sklipuje przez inne obiekty to zacznie dostawać bardzo szybko dużo obrażeń i zginiesz zanim wstaniesz Wink
9. Jeżeli chcesz zakończyć grę, to najlepiej polecieć na stację/do miasta i wylądować w porcie kosmicznym i wtedy sie wylogować z zastrzeżeniem punktu 4.
10. Jeżeli nie możesz/nie masz czasu przed wylogowaniem polecieć do portu kosmicznego, to jeżeli twój statek dysponuje koją, możesz się w niej wylogować. Zrób to w przestrzeni kosmicznej - nie na powierzchni planety (chyba, że stoisz na lądowisku)
11. Wylogowanie się z gry nie będąc w porcie kosmicznym lub na koi statku spowoduje utratę statku i jego zawartości (trzeba będzie zrobić claim w porcie, statek wróci ale bez przechowywanych w nim przedmiotów/towaru/innych pojazdów)
12. Możesz zacząć uprawiać jogę, zen lub inne systemy poprawiające samopoczucie i jakość życia, co pozwoli na bezstresowe granie w SC  Biggrin

Wydrukuj tę wiadomość