Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.

Użytkownik
  

Hasło
  





Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

Statystyki
» Użytkownicy: 2,323
» Najnowszy użytkownik: godman59
» Wątków na forum: 5,509
» Postów na forum: 128,142

Pełne statystyki

 
  xbox i głośniki oraz "chatpad"
Napisane przez: Iluvatar - 23.10.2020, 14:01 UTC - Forum: Strefa "K" - Odpowiedzi (4)

Czołem waszmościom!
Mam pytanie do konsolowców w dwóch aspektach.
pyt 1.
Jak podłączyć najzwyklejsze głośniki bezpośrednio do konsoli, czytałem o tym i rzekomo muszę mieć jakiś adapter, który przerabia dźwięk cyfrowy na analogowy, ale... to tylko ta przejściówka i już mogę podłączyć każdy rodzaj głośników? (w moim przypadku mam najzwyklejsze 2.0 logi z wejściem "mały jack").
Również zapytam, czy jak mam głośniki w wejściem optycznym to rozwiązałoby problem tego adaptera? (szczerze, to nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania z adapterem, wolałbym go ominąć).

pyt 2.
ktoś kiedykolwiek podpinał do pada "chatpad"? pytam pod kątem ED a wiadomo że brakuje przycisków do konfiguracji a wolałbym uniknąć stosowania kombinacji typu "combo z Mortal Kombat" Tongue
Chodzi mi oto czy po podpięciu tego ustrojstwa będę mógł skonfigurować przyciski jak na zwykłej klawiaturze.

Dziękuję pięknie za ewentualne i fachowe odpowiedzi Smile

Wydrukuj tę wiadomość

  Sidewinderem do Beagle Point
Napisane przez: Warjoy - 20.10.2020, 13:19 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Odpowiedzi (27)

Witam!

Dlugo nad tym przemysliwalem i w koncu postanowilem rzucic sie w wir wariactwa. Kupilem Sidewindera i planuje przelot nim do Beagle Point zahaczajac o Sagittariusa A* i Kolonie w drodze powrotnej. 

Oto Blink w ktorym spedze 70-80 godzin zaczynajac w ten Piatek (23/10) o 10:30 UTC

[Obrazek: l7EZLXr.jpg]

Planuje prowadzic loga z tej wyprawy.

o7

[Edit] Dodalem link do planow

Wydrukuj tę wiadomość

  Aquanox: Deep Descent
Napisane przez: ShiMan - 28.09.2020, 09:34 UTC - Forum: Gry Video - Brak odpowiedzi

Następca Archimedean Dynasty, Aquanoxa i Aquanoxa II.

W skrócie - pakujemy się do podwodnej łajby, i wysyłamy wszystko co chce nas posłać do Davy'ego Jonesa zamiast nas.

Link: https://store.steampowered.com/app/25437...p_Descent/

Wydrukuj tę wiadomość

Sad Szukam HOSASa by grać bojowo w space i flight simy
Napisane przez: Vaye Anders - 27.09.2020, 13:07 UTC - Forum: Kontrolery do Elite: Dangerous - Odpowiedzi (5)

Wpadł mi w oko podwójny T16000 FCS no ale na wszystkich stronkach, nawet tej oficjalnej figuruje jedynie napis "out of stock". Szukam tak czegoś w granicach 400-700 zł żeby nie było za drogo, a było solidnie i dość przycisków by ogarnąć combat w jakiejkolwiek grze (i tu mam na myśli nie tylko space simy ale też flight simy). Wiem, że tak jak mi pisano te braki w magazynach to winy wydania Flight Sima 2020, no ale może jest jakaś alternatywa dla Thrustmastera o której nie wiem, ktoś może coś polecić?

Wydrukuj tę wiadomość

Photo OPERACJA *POD WIATR*
Napisane przez: Hans 001 - 19.09.2020, 14:48 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Odpowiedzi (41)

Tak To skrót :Smile

Poszukiwania 
Odpowiednich
D
Wyladowania
Intrygujacych
Aktywnych
Tektonicznie
Regionow*

*Na planetach z atmosferami, które mogą w dodatku Odyssey stać się typem "tenuous".

[Obrazek: a7696748a1d11471b2af484c7dfc4d60.png]
foto - Odyssey Trailer

Idzie Odyssey, a z nim podobno dwa typy nowych planet (poprawione śnieżynki i nowy rodzaj światów skalistych - https://www.youtube.com/watch?v=FPIxYV7Ar-c ) Nie wiem czym będzie wspominany na fandomowej wiki "Tenuous atmospheres" - https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Atmospheric_Landings, ale założyłem (możliwie, że bardzo naiwnie), że raczej fdev nie zacznie dolepiać nowych światów do odkrytych systemów. Jakieś istniejące światy skaliste lub lodowe nabiorą nowych cech i z "nielądowalnej" planety o atmosferze np. 0.3ATM i sensownych temperaturach, staną się te same światy "lądowalnymi" o atmosferze typu tenous. 

Życie pewnie zweryfikuje, że znowu odpłynąłem za daleko, ale puki nikt mnie nie naprostuje planuje wycieczkę, której celem będzie znalezienie jak najciekawszych planet icy body, rocky body, rocky-ice world i High-Metal Content World o parametrach atmosferycznych "rokujących" na migrację do typu tenous. Najciekawsze to oczywiście te, które zgłaszają aktywność geologiczna i ukazują z niskiej orbity efektowne formacje geologiczne. Zamierzam szukać tego typu światów wokół systemów TWH (tak to oznacza też te w Kolonii i drogę pomiędzy Wink

Jeśli ktoś miał by ochotę dołączyć - dajcie tu znać. W Kolonii już bywałem, mam trochę wylatane. Mogę "przezbroić" posiadane statki tak, by asekurować eksplorację kogoś nie czującego się pewnie. Przez asekuracje oczywiście nie rozumiem siedzenia na ogonie, ale trzymanie się w pobliżu tak, by w razie problemow doskiknąć do potrzebującego w max 1-2h i zaaplikować czy to klepanie blach, czy to tankowanie, czy to słowo wyjaśnienia (a wiadomo, że  zaskakujący brak wyjaśnień przy zimnym piwie jest w eksploracji jedną z najczęstszych przyczyn niepowodzenia wyprawy Wink ). Pomogę przy pierwszym skoku na neutronówce itd. Oczywiście jak zawodnik przysypiając pacnie w gwiazdę tak, ze nie będzie już co klepać, albo przyglebi do zera hull na planecie, bo nie looknął na wskaźnik grawitacji, to przyglebi i nic tu nie zrobię. 

Pomogę też przy ew odblokowaniu inżynierow od FSD, famieniu matsow czy odblokowywaniu guardian FSD boostera, jak znajda sie chetni na lekkie "tuningowanie" swojej puszki przed wyprawą. Nie jest to konieczne, ale statek o skoku poniżej 30Ly oznacza dosyć długie wakacje od działań innych niż eksploracyjne, jeśli chcemy doturlać się do Kopernika na starą, oldskulową modłę, bez autokarów w postaci FC Smile

Żadnych ,zasad specjalnych nie przewiduje. Latanie w trybie grupowym i dodanie się do znajomych raczej będzie konieczne, by dało się wam pomóc w razie czego i było widać gdzie się stadko rozbiega. Jakieś niewyśrubowane limity dobowe na pokonany dystans też będzie trzeba wypracować, by nie skończyło się to... może inaczej, by kiedyś się jednak skończyło Smile . Jakieś proste zasady komunikacyjne - pewnie Discord. Ogarniemy.

W razie braku zainteresowania i tak polecę i postaram się raportować co ciekawszych kandydatów na późniejsza eksploracje "pod wiatr" na własnych nogach Smile ale zabiorę się na lekko, bez szpeju asekuracyjnego.

Przyjmę z wdzięcznością wszelkie komentarze organizacyjne, choć planuję minimalizm w tym względzie. 
Przyjmę z wdzięcznością wszelkie komentarze limitujące planety-kandydatów do obwąchania. 

Pozdrawiam.

Wydrukuj tę wiadomość

  Badanie stanowisk Thargoid
Napisane przez: Wojciech Dannyboy - 11.09.2020, 16:46 UTC - Forum: Biblioteka - Brak odpowiedzi

Moje koślawe tłumaczenie artykułu Cannonów:

z 16.06.2020


[Obrazek: XphWV86FqUM-nDgSOcnEX9egxcMW6As2_yLWEr5s...y90k6wqKUg]




Badanie to tworzy fotograficzny zapis wszystkich Thargoidzkich stanowisk powierzchniowych oraz analizę struktur które znajdują się nad powierzchnią. Analiza służy stworzeniu podstawy nowego sposobu klasyfikacji stanowisk, aby ułatwić dalsze badanie struktur powierzchniowych.

WPROWADZENIE

W grudniu 3304 Uniwersytet Miskatonic we współpracy z Międzygwiezdną Grupą Badawczą Canonn wyruszył na wyprawę, aby odwiedzić wszystkie znane struktury Thargoidów na powierchniach planet w całej galaktyce. Większość prac wykonywali studenci Uniwersytetu Miskatonic, a resztę członkowie grupy Canonn.

Głównym celem wyprawy było wykonanie wysokiej jakości zdjęć lotniczych struktur Thargoidów na powierzchni, aby posłużyły jako punkt odniesienia do porównań między różnymi rodzajami struktur i jako punkt odniesienia umożliwiający ciągłe monitorowanie struktur pod kątem zmian.

Analiza obrazów pozwala na dokładniejszą analizę stanu struktur Thargoidów poza stanami aktywnymi i nieaktywnymi

PROCEDURA

Studenci zostali poproszeni o odwiedzenie każdego stanowiska po kolei i wypełnienie ankiety. System patrolowy Canonn został również zaktualizowany, aby zażądać ankiety od lokalnych dowódców Canonn za pomocą naszej wtyczki EDMC. To spowodowało szereg pytań dotyczących liczby lewiatanów i stanu stanowisk. Zachęcono ich również do zrobienia zdjęcia lotniczego danej struktury, stosując następującą procedurę.

   Ustaw statek nad centralnym szczytem
   Schodź, aż będziesz mieć niezakłócony widok na miejsce
   Zrób zdjęcie aparatem o wysokiej rozdzielczości
   Jeśli miejsce jest ciemne, włącz tryb nocny przed zrobieniem zdjęcia

Po zestawieniu wszystkich danych miejsca zostały uporządkowane według liczby lewiatanów i na podstawie zdjęć mogliśmy szybko potwierdzić, czy rejestrowane są prawidłowe liczby.

ANALIZA OBRAZU

Wszystkie stanowiska Thargoid mają ten sam podstawowy układ. Centralna jednostka zawierająca urządzenie Thargoid otoczona ośmioma podobnymi do płatków zagłębieniami, które mogą zawierać do sześciu struktur powszechnie znanych jako lewiatany i inne elementy wyglądające jak kości. Na wewnętrznych i zewnętrznych krawędziach zagłębień znajdują się kolczaste struktury, które otrzymały nieoficjalną nazwę Thagomisers

[Obrazek: IC1z4DCDuHVM8PJKyj3DH_uQTfW68qtdQ-cZ4_r2...4WYrxXeCHQ]



Badanie rozpoczęło się od szerokiego sklasyfikowania każdego miejsca według liczby lewiatanów. Liczba zgłoszona przez dowódców została ponownie sprawdzona z dostarczonymi zdjęciami.

Po zliczeniu lewiatanów w tych stanowiskach zbadano zdjęcia lotnicze, aby podzielić je na podtypy w oparciu o rodzaj i rozmieszczenie lewiatanów. Dzięki tej analizie byliśmy w stanie stwierdzić, że istnieje bezpośredni związek między liczbą lewiatanów a możliwością dostępu do urządzenia Thargoidów. Wszystkie stanowiska z mniej niż 3 lewiatanami były nieaktywne. To znaczy- centralna komnata była niedostępna.

Będziemy odnosić się do stanowisk Thargoidów jako Typu 0, aż do Typu 6 (gdzie liczba reprezentuje liczbę Lewiatanów).

RODZAJE LEVIATANÓW

Aby ułatwić klasyfikację, każdemu typowi lewiatana nadano nazwę z inicjałem, którego można było użyć w zapisie, aby umożliwić szybkie porównanie. Nazwy zostały wybrane tak, aby były łatwe do zapamiętania, a nie dla ścisłości naukowej (aby ułatwić ich identyfikację). Moglibyśmy wtedy skonstruować kod, aby sklasyfikować je za pomocą inicjałów.

Przy omawianiu cech wykorzystamy konwencję zaproponowaną przez Cmdr Cosine w jego studium Leviathan Notes 1 i opiszemy lokalizacje na lewiatanach jako (FRONT)przód, (BACK)tył,(OUTER) zewnętrzne i (INNER)wewnętrzne.
Przód w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara,
tył zgodnie z ruchem wskazówek zegara,
wewnętrzna - najbliższa środkowi
i zewnętrzna najdalej od środka.

[Obrazek: s_g47gHUFVoYDcE31rQyYn7ie5POvK0s6VuxJ9Yn...pAUULNBdwg]



Wieloryb

Patrząc z góry przypomina wieloryba stąd nazwa. Jest to stosunkowo rzadko spotykany typ małego lewiatana. Wieloryb ma masywną bryłę ze schodkowymi bokami, które nadają mu prążkowany wygląd. Często jest otoczony tymi samymi strukturami przypominającymi kości, które znajdują się na obszarach, w których nie ma lewiatanów.

[Obrazek: nQm6DTQisRz-uPyaK0-cQCMPDVZgAVf9hNBWQuMO...5KNzqGPtRA]

Tuńczyk

Pomimo małego podobieństwa do tuńczyka, ta nazwa została przyjęta. Ten lewiatan ma gładką zewnętrzną powłokę z kilkoma dużymi pustymi przestrzeniami, do których można wejść. Wewnątrz skorupy znajduje się lewiatan typu Wieloryb.

[Obrazek: t1bbe_lbxfoObQXNQo38RgzpRY4_OtAkA269_zVN...zamIiEBbnQ]

Lacewing

Tak nazwany ze względu na podobieństwo do ziemskiego owada o tej samej nazwie, charakteryzujący się odsłoniętą strukturą przypominającą skrzydło. Wydaje się, że jest to niedokończony przykład dwóch kolejnych typów Lewiatana. Przód tego Lewiatana jest lekko uniesiony przez strukturę przypominającą strzemię.

[Obrazek: HK78VIIbITXCwOswFAnQJhfBnN-6lLCBg7EreIs1...ToE9UZBW7Q]

Latająca mrówka

Latającą mrówkę można łatwo pomylić z Lacewing. Można je rozróżnić dzięki dodatkowej konstrukcji pokrywającej zewnętrzną tylną część konstrukcji przypominającej skrzydło. Ta struktura wydaje się być obecna w następnej klasie lewiatana, ale z innymi otaczającymi ją strukturami. Podobnie jak Lacewing przód jest podwyższony przez tę samą strukturę przypominającą strzemię.

[Obrazek: B21esHDndgZss1R4e1VNg7rK6hCWm-r3hNfQbQP6...9GElDhA2-Q]

Karaluch

Karaluch jest największą klasą Lewiatana i wydaje się być bardziej kompletną wersją struktur Lacewing i latających mrówek. Tył karalucha ma dobrze rozwiniętą skorupę. Jego przód jest wyniesiony wyżej niż w poprzednich lewiatanach, a strzemię całkowicie wystaje z ziemi. Po zewnętrznej stronie Karalucha znajduje się koścista konstrukcja która go podtrzymuje.
[Obrazek: 16HZWF6DcMAAJiczZ_I577GVBu4aHda2LNkP976e...UYHYiQlmWw]

Zapis struktur

Jak wspomniano wcześniej, Lewiatany znajdują się wewnątrz wgłębienia w kształcie płatka. Użyliśmy kodu, który reprezentował, które lewiatany są w jakich slotach. Początkowa litera typu lewiatana oznaczająca zajęte miejsce oraz „+” oznaczające puste miejsce.

Biorąc pod uwagę, że płatki są w okręgu, zaczęliśmy od największej grupy i pracowaliśmy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Gdyby nie było największej grupy, wybralibyśmy pierwszego lewiatana z największej grupy przestrzeni zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Zatem miejsce 3A może być reprezentowane jako T + R + R z pominiętymi spacjami na końcu. Miejsce 6A można przedstawić jako RTLR + RF

Oznaczało to, że mogliśmy porównywać struktury Thargoidów bez konieczności oglądania zdjęć, które zostały już sklasyfikowane.

TYP 0

Stanowiska typu 0 nie mają żadnych lewiatanów, ale mają coś, co wygląda jak kości w zagłębieniach, w których mogły by być lewiatany. Kości wydają się być obecne na wielu lewiatanach w związku z tym mogą stanowić nadbudowę lub rusztowanie.

[Obrazek: fiCVTBq-_o6msW4vm6jJtNo16aC96joaxGQ-KbXa...jDkAjr24_g]
Na tym etapie nie wiemy, czy kości są ostatnim stadium rozkładu konstrukcji po uszkodzeniu przez grzybnię, czy są one pierwszym etapem budowy Lewiatana.

Miejsca te są nieaktywne, ponieważ nie można przejść przez drzwi jednostki centralnej.

Miejsca typu 0 mają wiele urządzeń Thargoid Uplink podłączonych do różnych struktur wokół terenu i stosunkowo dużą liczbę Barnakli i Scavengerów w porównaniu z innymi lokalizacjami.

Strąki, które znajdują się w wewnątrz aktywnych struktur można znaleźć w tym typie struktury. Znajdują się poza jednostką centralną.




TYP 1

Stanowisko typu 1 występuje w dwóch wariantach, które zawierają lewiatana w stylu wieloryba lub tuńczyka. Żadne inne typy lewiatana nie występują w tej strukturze. Podobnie jak w przypadku struktury typu 0, istnieje wiele urządzeń Thargoid Uplink, a także Barnakli i Scavengerów.

[Obrazek: -J3-HF8aCYjNctdAbRvMgicgMRSwnlHCNZL8n6b8...aeWtSFcbIw]
TYP 2

Ten typ zawsze zawiera wieloryba i tuńczyka, co sugeruje, że stanowiska typu 2 są powiązane z typem 1. Po raz kolejny nie jesteśmy w stanie określić, czy typ 2 degraduje się i staje się typem 1, czy też typ 1 wyrasta na typ 2.
Lokalizacje typu 2 są nieaktywne i podobnie jak inne nieaktywne lokalizacje mają urządzenia Thargoid uplink w różnych miejscach na zewnątrz.
[Obrazek: Dovw7cVX1xJQLxqyADA2vNZyBnbTILLxzkvnNX7i...-pMXbtstFw]


TYP 3

Typ 3 zawiera 3 lewiatany w różnych kombinacjach. Ogólnie istnieje 10 różnych podtypów, z których 8 jest wyjątkowych. Nie ma stanowisk typu 3 z tuńczykiem i wielorybem w tych samych miejscach co w stanowisku typu 2. Sugeruje to, że nie ma związku między tymi dwoma typami struktur.
[Obrazek: vx37eOqHfrXH-f6_JQv3XqbIraPkmYyaJ4IAtJUd...r3NPYEXYBw]


TYP 4

Jest to najbardziej zaludniony ze wszystkich typów stanowisk, obejmujący 111 wariacji tego typu. Istnieje wiele podtypów, ale najbardziej zaludnione to wieloryb, mrówka, pusty, pusty, tuńczyk, pusty, Lacewing (WF ++ T + L). Biorąc pod uwagę, że wieloryby i tuńczyki znajdują się na tej samej pozycji, co w stanowiskach typu 2, istnieje możliwość, że stanowiska typu 4A są powiązane ze stanowiskami typu 2.

Stanowisko typu 4 jest najpopularniejsze w całej bańce Meropowej.

Jeśli wykluczysz typ 4 z mapy 3D, możesz zobaczyć bardziej charakterystyczne strefy między typami stanowisk oraz między aktywnymi i nieaktywnymi stanowiskami.
[Obrazek: eGYR32pvZTL1781GlE1KcaXE1CrIFHTHkH3736SE...P2wlRIia0A]


TYP 5

Typ 5 ma 4 podtypy, ale najbardziej zaludniony to 5A, który ma wzór RTLR + R Żadne ze stanowisk nie zawiera wieloryba, więc prawdopodobnie nie ma związku z typem 2
[Obrazek: X_v4LVWPYfTH4vRhUSr0_JT6SdYNtlwS2soI0p34...0s72_ZtDVA]


TYP 6

Typ szósty ma tylko jedną odmianę stanowiska o wzorze RTLR + RA

[Obrazek: guqre9KAEqTEY-Ni6QlUL6LQRY0mAFwPOu2wATot...tQN0ZlaaGw]

WNIOSEK

Chociaż niniejsze badanie ma na celu ułatwienie dalszych badań, na podstawie dotychczas przeanalizowanych danych można wyciągnąć pewne wnioski.

Tylko stanowiska z 3 lub więcej lewiatanami mają dostępne urządzenie Thargoid.

Nie ma wyraźnego przejścia od stanowisk o najmniejszej strukturze do tych największych.

Istnieją związki między różnymi typami Lewiatana.

Nie ma związku między kształtem stanowiska a liczbą lewiatanów

DALSZE TEMATY DO BADAŃ

Chociaż jest zbyt wcześnie, aby wyciągać zbyt wiele wniosków, można zadać wiele pytań,

   Czy istnieje korelacja między liczbą lewiatanów a klasą gwiazd?
   Czy istnieje korelacja między liczbą lewiatanów a barnaklami?
   Czy istnieje korelacja między liczbą lewiatanów a meta alloys?
   Czy istnieje korelacja między liczbą lewiatanów a zewnętrznymi strąkami?
   Czy istnieje korelacja między liczbą lewiatanów a scavengerami?
   Czy istnieje korelacja między wewnętrzną strukturą a liczby lewiatanów?
   Dlaczego w nieaktywnych stanowiskach znajdują się strąki na zewnątrz centralnej struktury?
   Dlaczego nie ma urządzeń uplink poza aktywnymi stanowiskami tylko poza nieaktywnymi stanowiskami?
   Czy istnieje związek między wulkanizmem a liczbą lewiatanów?
   Czy następuje przejście od jednego typu / podtypu stanowiska do następnego?
   Czy tuńczyk ewoluuje w Lacewing?

Studium porównawcze struktur Lewiatana

Przydałoby się podjęcie badań w celu skatalogowania części składowych lewiatanów. Celem tego badania byłoby porównanie struktury pokrewnych typów lewiatanów w celu zidentyfikowania części wspólnych i ustalenia, czy obserwujemy różne etapy rozwoju, czy też różne stadia degradacji.

Wydrukuj tę wiadomość

  Ship Showdown Free Fly 2950
Napisane przez: Dako - 10.09.2020, 06:25 UTC - Forum: Kantyna 12 Promili (SC) - Brak odpowiedzi

Jeśli ktoś chciałby sobie przetestować SC instrukcja w linku:
https://twitter.com/RobertsSpaceInd/stat...7133641728

[Obrazek: EhfKAQSU8AEn8P1.jpg:large]
[Obrazek: FkHuJzN.png]

Wydrukuj tę wiadomość

  T.16000M FCS Wasze bindy
Napisane przez: IVI I C H A L - 09.09.2020, 14:41 UTC - Forum: Kontrolery do Elite: Dangerous - Odpowiedzi (1)

Stałem się "szcżęliwym posiadaczem" tego zestawu.
 Macie może jakieś swoje ustawienia do tego joya i przepustnicy poza oginalnym layoutem?
Mam jeszcze pomysł i może ktoś pomoże bo chciałbym zrobić naklejki na klawisze do tego thrustmastera.
Byłby ktoś w stanie takie coś narysować ?.Sam robiłem naklejki do simracingu ale brak czasu i może ktoś pomorze.
Kiedyś używałem roccat grid na telefonioe ale juz nie działa i w planach jest panel do elitki z przyciskami 2x2 cm z podświetleniem.

Wydrukuj tę wiadomość

Exclamation RUST - nowy serwer, nowe wyzwania - Husarskie zmagania
Napisane przez: szarik - 04.09.2020, 14:33 UTC - Forum: Gry Video - Brak odpowiedzi

Zgodnie z tym co pisałem  w wątku INNE GRY na discordzie uruchomiłem nowy serwer RUST z przeznaczeniem do wspólnej gry Husarzy i ich znajomych. 
W tym wątku chciałbym się dowiedzieć ilu mamy chętnych graczy (w tym celu do wątku załączam ANKIETĘ) oraz usłyszeć jaką formę rozrywki wybieracie. możliwości jest wiele np.:

  • gra SOLO - każdy na każdego
  • gra w grupach 
  • wspólne wyzwania 
  • itd.
Jeżeli będzie duże zainteresowanie, jak 3 lata temu, gdzie grało niemal 30 husarzy (wątek https://forum.thewingedhussars.com/showt...p?tid=2386) to utworzymy kilka grup, które będą między sobą rywalizowały.

Ponieważ często prócz sióstr i braci Husarzy pojawiają się chętne osoby z zewnątrz, wówczas gramy na osobnym serwerze DISCORDA stworzonym w tym celu  - SZARIKLAND - dostęp pod adresem https://discord.gg/p4xnEfe 

Nowy serwer będzie uruchomiony dziś w wersji solo ok. godziny 21:00, dane dostępowe:

Your Base, your life - SOLO - WIPE 04.09 - from Szarikland
CONNECT 116.202.224.33:29016


 [Obrazek: 50PFEgQ.png]

Dajcie znać kto jest chętny oraz przedstawcie swoje uwagi co do rozgrywki.

Wydrukuj tę wiadomość

Lightbulb Fleet Carrier TWH - Xbox
Napisane przez: SimpleMe_PL - 01.09.2020, 15:15 UTC - Forum: Strefa "K" - Odpowiedzi (5)

Czy jest tutaj właściciel carriera który jest zaparkowany przy SagA? 

Czy planujesz powrót do cywilizacji i mogę się zabrać z tobą na pokładzie? Smile

Wydrukuj tę wiadomość

  xBox - dwie konsole, jedno konto...?
Napisane przez: Iluvatar - 17.08.2020, 20:16 UTC - Forum: Strefa "K" - Odpowiedzi (2)

Uszanowanie.
Mam pytanko do osób, które posiadają konsolę xBox (i to najlepiej dwie sztuki).
Wyjaśniam, o co chce zapytać. Głównie chodzi mi o specyfikę działania abonamentu Ultimate Game Pass. Wiadomym jest że jak mam aktywną usługę na jednym koncie to inne konta, które są zalogowane na owej konsoli mogą również korzystać z dobrodziejstw abonamentów na swoich profilach, pytanie moje brzmi czy to zadziała na dwóch konsolach.
A teraz doprecyzuję swoje pytanie na przykładzie, które mnie dotyczy.

Mam swoje konto (na potrzeby mojego pytania nazwijmy go "Ilu" Smile )
Założyłem również konto dla swojego dziecka (nazwijmy go "baby").

Konto "Ilu" ma aktywną usługę Game Pass a konto "baby" nie, ale wiadomo że oba konta mogą korzystać z Game Pass na swoich profilach (na tej konsoli).
I meritum: Zakładam, że kupuję nową konsolę gdzie loguję oba konta ("Ilu" i "baby"). Odpalam dwie konsole jednocześnie, na jednej aktualnie gram ja a na drugiej moje dziecko... i pytanie, czy przy takiej konfiguracji jest możliwe, aby korzystać jednocześnie z z usługi Game Pass na obu konsolach... 

Mam nadzieję że wytłumaczyłem o co mi chodzi, ew. jakby ktoś czuł się na siłach i miał do tego chęć to mógłbym pozmawiać z nim na discordzie (jeśli odpowiedź nie jest jednoznaczna lub moje pytanie kryje gdzieś błędy merytoryczne) Smile.
Dziękuję.

Wydrukuj tę wiadomość

  Lenistwo czasem jest dobre ;)
Napisane przez: Hans 001 - 16.08.2020, 17:21 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Brak odpowiedzi

Bardzo, ale to naprawdę bardzo nie chciało mi się skakać jakieś dwadzieścia razy Kraitem robionym pod AX LB. Tym bardziej, że od kilku dni kręcę się jak głupi farmiąc materiały na engów by doprowadzić go do stanu "nie całkiem papierowy".  Z powodu wspomnianego "niechciemisiejstwa", na Asterope postanowiłem zalecieć na luzaka eksploracyjnym DBXem ktory z bańki do Asterope nie potrzebuje nawet po drodze dotankowywać i opłacić transport Gacka prosto do Copernicus Obserwatory. To lenistwo, bardzo przypadkiem okazało się bardzo pomocne ...bo moj DBX ma DSSa i łazika.

Lecąc przez nieznany sobie system eksploracyjnym kamperem procedura jest generalnie odruchowa, podejście do gwiazdy na punkt równowagi termicznej, FS zaczyna tankować, honk i skanujemy co tam ciekawego piszczy. Można się nawet obudzić. gdy znajdziesz coś z opisem "non human", "unknown" etc. Na jednym z między-skoków do Asterope (na grafikach widać wszystkie nazwy) coś takiego znalazłem, a, że na pokładzie był DSS i łazik... Wink

Przypomina trochę zagrzebaną w piasku, nieco przerośniętą Hydrę
[Obrazek: 5RpkXUi.png]

Da się "w niej" wylądować
[Obrazek: AARyfiX.png]


Czujesz się jak explorer, podglądając zwyczaje miejscowych w lokalnej restauracji
[Obrazek: lI5E09l.png]
[Obrazek: 262n0eh.png]

...miejską architekturę i co ciekawsze pomniki...
[Obrazek: mLTD2dN.png]
[Obrazek: EGGpm0T.png]
[Obrazek: OznuIEg.png]

Oczywiście, bez przygotowania w końcu odbijesz się od jakichś zamkniętych drzwi
[Obrazek: j9XVZYV.png]

...i czar pryska, bo po minucie wertowania forum znajdujesz oferty biur turystycznych na wycieczki objazdowe Smile

https://forum.thewingedhussars.com/showt...p?tid=5905

Jednak taki wypad na spontonie polecam. Wrócę tu z kluczem w odpornym na thargoidzkie gile cargo i pooglądamy mapę... ale to jeszcze potrwa, na razie mam dość farmienia pod inżynierkę. Paczka z Kraitem zaraz dotrze, trzeba omacać go na głębokiej wodzie i naumieć się mordowania alienów w skrzydle.   

Pozdrawiam.

Wydrukuj tę wiadomość

  Microsoft Flight Simulator 2020
Napisane przez: Dako - 14.08.2020, 05:19 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (130)

We wtorek premiera a na forum ani słowa na ten temat Wink




Gra w dniu premiery będzie dostępna również w Game Pass.

Wydrukuj tę wiadomość

  Thrustmaster T.Flight (One/4/X), serwis i naprawy we własnym zakresie
Napisane przez: maqinus - 13.08.2020, 13:18 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (7)

W związku z tym, że na diskordowym kanale strefa-k od jakiegoś czasu trwa dosyć intensywna dyskusja na temat ograniczonej oferty HOTASów współpracujących z konsolami, dodatkowo dyskusja jest podsycana przez dosyć częste usterki techniczne tych urządzeń, to za namową kolegi @tomasz-x postanowiłem popełnić ten poradnik o najczęstszych problemach, jakie możemy spotkać i rozwiązaniach jak przywrócić joya do stanu komfortowej używalności.

Poradnik dotyczy joysticków z serii Thrustmaster T.Flight i w zasadzie obojętnie czy dotyczy to modelu:

T.Flight Hotas 4 przeznaczony dla PS4/PC
T.Flight Hotas One przeznaczony dla Xbox One/PC
T.Flight Hotas X przeznaczony dla PS3 (na tym w Elite nie pogracie)/PC

Pod względem konstrukcyjnym i mechanicznym te joysticki są praktycznie identyczne, diabeł jak zawsze tkwi w szczegółach, istotne różnice są w kolorystyce, kształcie obudowy (dedykowane przyciski dla xbox na pokrywie podstawy, dodatkowo wersja xbox ma tam płytkę drukowaną, która odpowiada za używanie tych przycisków), inne mogą być płytki drukowane odpowiedzialne za sterowanie całością (chociaż tutaj pewności nie mam czy jedyna różnica to nie jest firmware, ale pewności nie mam).

Oczywiście wersje PS4 i Xbox nie są kompatybilne (ale obydwu, łącznie z trzecią wersją X można z powodzeniem używać na PC), ale ogólnie trapiący ten sprzęt problemy, rozkręcanie, konserwacja, serwis i ponowne złożenie jest praktycznie identyczne.

Trochę wstępu:

Obecnie użytkuje trzeciego Hotasa, każdy, z którym się zmagałem był trapiony przez jakieś problemy

1 Sztuka – problem z osią RZ (yaw), przepustnicą i osią Y (pitch)
2 Sztuka, problem z osią RZ (yaw), przepustnicą i sliderem (to, co jest na rączce przepustnicy)
3 Sztuka, problem z osią Y (pitch)

Nie wiem, czy śledziliście dyskusje na diskordzie, ale moje przeboje z tym sprzętem były wielokrotnie poruszane, podsumuję tylko, że pierwszą sztukę wymienił mi sklep, przy drugiej sztuce doszło do przepychanek, między sklepem a producentem kto powinien to wymienić i ostatecznie dostałem trzecią sztukę (w wersji limitowanej Ace Combat 7) bezpośrednio od producenta w ramach procedury samodzielnego "złomowania" 2 sztuki (trzeba było obciąć kabel i udokumentować to fotograficznie) więc druga sztuka służy mi jako działający (bo kabel ponownie przylutowałem) magazyn części i obiekt treningowy (tę sztukę będę rozbierał na potrzeby tego poradnika). Niestety mimo powiedzenia do trzech razy sztuka, to ostatni joystick już miał chwilę gdy żył własnym życiem i też trzeba było to rozkręcać.

Zanim zaczniemy to jeszcze jedna mała uwaga odnośnie nazewnictwa osi i tego co jest czym (spotkałem się z różnym nazewnictwem w ramach nawet naszej wewnętrznej dyskusji na diskordzie), za co odpowiada i co robi na standardowym bindowaniu.

Slider (Rocker), czyli to, co mamy na rączce przepustnicy, odpowiada za odpalenie silników po lewej lub prawej stronie statku, skakanie po zakładkach w ekranach itd
RZ Axis (Twist) – czyli obracanie drążka w lewo i prawo, odpowiada za yaw (obrót statku, nos w lewo/prawo)
Z Axis (Throttle) – przepustnica, czyli lecimy szybciej/wolniej
Y Axis (Handle) – rączka/drążek i wychylenie w górę i dół, odpowiedzialne za pitch czy nos statku w górę lub dół.
X Axis (Handle) – rączka/drążek i wychylenie w lewo i prawo, odpowiedzialne za roll, czyli odchylnie względem osi podłużnej ("obrót na plecy").

Dlaczego te osie są istotne?  Otóż dlatego, że za obsługę każdej z tych osi jest odpowiedzialny osobny potencjometr (są dwa typy, 4 identyczne odpowiadają za Slider, RZ, Y, X i jeden inny odpowiada za Z) i każdy z tych potencjometrów może być dotknięty takim samym problemem.
 
Problemy i diagnostyka:

Najczęstszym problemem jest "pływanie" czyli drgania (niekontrolowane sygnały) na którejś z osi. W grze często się to objawia jakimś samoistnym skręcaniem statku, samoczynne przyspieszanie lub zwalnianie, odpalanie którychś z silników czy nawet przeskakiwanie między zakładkami w panelach ekranowych statku. Tutaj też trzeba wyjaśnić jedną rzecz: joy ma funkcję auto kalibracji, oznacza to, że jeśli np. spotykamy się z dosyć jednostajnym zachowaniem (np. dziób statku cały czas lekko nam odbija w górę, albo statek się obraca cały czas wokół własnej osi) to padła nam kalibracja. Wtedy trzeba odłączyć joya, ustawić wszystko w pozycji neutralnej, podłączyć na nowo do konsoli i joy sam się skalibruje, problem rozwiązany.

Jeśli jednak zachowanie jest chaotyczne (np. dziób drga góra/dół lub statek obraca się przez chwilę, później przestaje, po czym znów się obraca) to mamy do czynienia z usterką sprzętową i wymaga to rozbierania i czyszczenia potencjometru.

Przed rozbieraniem warto podłączyć joya do PC i odpalić oprogramowanie diagnostyczne (joy.cpl) i przeprowadzić ewentualny update firmware. Jeśli po updacie problem nie znika a w joy.cpl widzicie coś takiego:


Na którejś z osi to spokojnie możemy zabrać się za rozkręcanie sprzętu.

Narzędzia:
 
Do naprawy będą nam potrzebne:

Śrubokręt krzyżakowy z małą główką

Środek do czyszczenia styków elektrycznych w sprayu, najlepszy będzie taki dedykowany do regeneracji potencjometrów (np. KONTAKT PR 300ml AG REGENERACJA POTENCJOMETRÓW), ale ja używałem ELEKTROSOL S-PM i też dawał radę.

Opcjonalnie: smar silikonowy z teflonem (PTFE) + pędzelek/patyczek kosmetyczny, lub dla leniwych olej silikonowy w sprayu – już wyjaśniam po co, otóż środek do czyszczenia styków może wypłukać smar z plastików, które są ponad sprężyną dociskająca drążek i joy zaczyna strasznie hałasować. Docelowo rozprowadzenie tam smaru lub oleju eliminuje trzeszczenie. Użycie smaru jest trudniejsze (trzeba zdejmować plastikowy pierścień i gumkę, rozprowadzić to pędzelkiem lub patyczkiem kosmetycznym, użycie smaru łatwiejsze (wsuwamy rurkę dozownika i psikamy), ale trzeba wziąć pod uwagę, że to wycieka i praktycznie obudowa od środka będzie cała uwalona. Ja użyłem z powodzeniem olej silikonowy w sprayu do konserwacji uszczelek gumowych.

Opcjonalnie, jeśli chcecie wykorzystać protipy zawarte w instrukcji: taśma klejąca, pistolet do kleju na gorąco lub opaski kablowe, lutownica + cyna, koszulki termokurczliwe, zapalniczka

Czego nie używać: alkoholu, wd40 itd.
 
W związku z tym, że będzie to trochę materiału, to będę publikował cyklicznie w kolejnych wątkach w tym temacie.

Wydrukuj tę wiadomość

  Gamedec - nowy polski cyberpunkowy RPG!
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 11.08.2020, 10:39 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (8)

https://store.steampowered.com/app/917720/Gamedec/

Gamedec to cyberpunkowa, izometryczna gra RPG dla jednego gracza. Jesteś detektywem w grze, który rozwiązuje przestępstwa w wirtualnych światach. Użyj sprytu, aby zebrać informacje od świadków i podejrzanych, docierając do sedna oszukańczych planów. Gra nieustannie dostosowuje się do twoich decyzji i nigdy nie ocenia.

Zapowiada się naprawdę ciekawie, u mnie wisi już na wiśliście Biggrin

Wydrukuj tę wiadomość

  Joy dla nowicjusza
Napisane przez: Dzimi96 - 05.08.2020, 20:18 UTC - Forum: Kontrolery do Elite: Dangerous - Odpowiedzi (5)

Witam, 
Jestem nowym graczem i chciałbym zapytać czy ten kontroler zda egzamin  Thrustmaster T-Flight Hotas X . 

Wydrukuj tę wiadomość

  Pożegnanie
Napisane przez: Karghul - 21.07.2020, 16:02 UTC - Forum: Strefa "K" - Odpowiedzi (7)

o7. Zdaje sobie sprawę, że większość z Was mnie nie kojarzy, ale uznałem, że glupio tak odejść,zwłaszcza tak ważnej dla pilota frakcji jak Skrzydlata Husaria. Po wielu walkach w mojej głowie i prób reaktywacji zapału do Elite, doszedłem do wniosku, że zapał ten długo długo nie wróci, A jeśli tak, będę na pewno chciał spróbować czegoś nowego, świeżego. W przyszłości, może uda mi się nawet założyć coś swojego w cudownym świecie Elite. Zobaczymy. W każdym razie dziękuję Wam wszystkim za wspaniałe wspomnienia i kto wie, może do zobaczenia w galaktyce. o7 P.S. Było zajebiście

Wydrukuj tę wiadomość

  Dziennik pokładowy: Cmdr Trufel Aubaris
Napisane przez: Trufel Aubaris - 13.07.2020, 12:37 UTC - Forum: [ROLE PLAY] Dzienniki Gwiazdowe - Odpowiedzi (23)

WĄTEK ZAMKNIĘTY (uwzględnia moje lore i jeśli się Wam podoba, to +rep mile widziane)
Meldunek nr 1: 3306-06-09

Stęskniłem się za samotnością. Stęskniłem się za czarną głębią kosmosu. Jestem niczym legendarny marynarz z czasów zamierzchłych, kiedy to ludzie żyli tylko na Ziemi w Sol. Po prostu musiałem spakować swoją podróżną torbę, zapakować prowiant, przygotować statek i ruszyć przed siebie. Nie mam celu. Najmniejszego. Chcę delektować się czasem, odkrywać nieznane. Niespiesznie. Po prostu lecieć, gdzie mnie jeszcze nie było...

[Obrazek: 8TWWKuc.png]

Rozważałem mojego ulubionego Phantoma, ale wybór padł na poczciwą Anakondę. Stare kości lubią komfort i przestrzeń. Nie wiem, kiedy wrócę, a COLUMBUS jest wyposażony we wszystko, czego mi potrzeba. Jego nazwa nawiązuje do marynarza i odkrywcy Krzysztofa Kolumba. To o nim czytałem stare, cyfrowe wydania informacyjne. Był trochę jak ja. Wyruszył w nieznane, z tą różnicą, że on żeglował po wodach, a ja żegluję w przestrzeni kosmicznej. Narażony na codzienne niebezpieczeństwa podjął wyzwanie. Był odważniejszy ode mnie. Ja mam nowoczesną technikę, o której ludziom jeszcze setki lat temu się nie śniło. Oboje byliśmy ciekawi tego, co przed nami.

Kierunek, który wybrałem to w pierwszej kolejności Outer Orion Spur. Odlatując od zamieszkałych terenów pozostawiam za sobą kłopoty dnia codziennego. Mam czas na wspomnienia, nie uciekam przed niczym. Chcę znowu poczuć zew wolności i tą pierwotną radość, kiedy po raz pierwszy zasiadłem za sterami statku wylatując w nieznane. Nie wiem co mnie spotka? Otchłań kosmosu jest niebezpieczna, a ja coraz starszy. Czy kiedykolwiek wrócę? Czy poświęcę życie na odkrywanie wszechświata? Tego jeszcze nie wiem... 
Ostatnie spojrzenie za siebie na port kosmiczny i skok w nadprzestrzeń. Oby zapas "Świńskiego Ryja" się nie skończył. Odliczanie się zaczęło!

[Obrazek: UaHvZGf.png]

Wydrukuj tę wiadomość

  Obywatel Yautja - kanał na YT
Napisane przez: Yautja - 06.07.2020, 08:12 UTC - Forum: Biblioteka Obywatelska (SC) - Odpowiedzi (9)

Zapraszam do oglądania kanału poświęconego Star Citizen.
Jako, że skromny autor Smile jest członkiem TWH uznałem, że nasze forum jest idealnym miejscem zarówno do informowania o nowych epizodach jak i do zbierania informacji zwrotnej. Nie krępujcie się więc i piszcie w tym wątku o rzeczach, które Wam się nie podobają i tych, co się podobają. Oraz co chcielibyście widzieć w ramach tego kanału.

Zapraszam Smile
Strona główna kanału

Pojawiła się już seria dotycząca rejestracji konta oraz starterów: Playlista
A także informacje dotyczące przyszłości PvP: PvP

Zapraszam do serii tutoriali:
Modyfikowanie wynajętych statków
System misji
Handel
Górnictwo
Łazik górniczy - ROC
podstawy podstaw - pierwsza misja Smile
Jak działa mobiGlas
Ucieczka transprtowcem

A także do zwiedzania świata gry Smile
Wycieczka po Stanton

Nowa seria! Wywiad z Szafą:
Nielegalne przesyłki
Przemyt

Statki
Aegis Avenger

Informacje z CiG
Raport sierpień 2020
List Chrisa Robertsa
AMA 2020

LORE i ciekawostki
Wrak na Daymar
Benny's Hange
Event PvP Halloween 2020
Wybory Imperatora 2950


W przygotowaniu:
- wycieczki z przewodnikiem po Lorville, Area 18, New Babbage i Levski
- walka: optymalne buildy pod PvE i PvP
- przedstawienie lore świata gry
- nielegalne aktywności
- recenzje statków (na życzenie), będę w tej serii omijał statki niedostępne w grze (takie, których nie da się kupić za kredyty w samej grze)

Ponadto będą sukcesywnie pojawiać się filmiki streszczające informacje o przyszłości gry przedstawiane np. w serii "ask the devs" (jak w obecnym już filmiku o PvP)

Wydrukuj tę wiadomość

  Star Wars Squadrons
Napisane przez: Varin Bloodaxe - 18.06.2020, 01:01 UTC - Forum: Gry Video - Odpowiedzi (35)

Właśnie obejrzałem trailer w którym niestety nie ma pokazanego nic z samej rozgrywki. Doczytałem właśnie że będzie miał pełną obsługę HOTAS i VR. Z tego co widzę wynika że będzie to typowy "dogfight" w kosmosie. 

Myślę że spróbuję, bo jeśli nastawiają się na e-sport to będzie ciekawie. Będą chętni do mnie dołączyć pod koniec tego roku? (wychodzi w pażdzierniku).



Wydrukuj tę wiadomość