Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.

Użytkownik
  

Hasło
  





Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

Statystyki
» Użytkownicy: 1,139
» Najnowszy użytkownik: Alinobot
» Wątków na forum: 4,169
» Postów na forum: 102,499

Pełne statystyki

Ostatnie wątki
PowerPlay
Forum: Biblioteka
Ostatni post: Fenyl de Lechia
14.07.2018, 13:46 UTC
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 3,786
Poszukiwani eksperci w wa...
Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii
Ostatni post: Yautja
12.07.2018, 10:33 UTC
» Odpowiedzi: 54
» Wyświetleń: 2,695
Jak zacząć przygodę z Eli...
Forum: Biblioteka
Ostatni post: Tryumfator
07.07.2018, 18:47 UTC
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 5,345
Sterowanie pod Saitek x52
Forum: Biblioteka
Ostatni post: m4c10r
03.07.2018, 11:48 UTC
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 63
Tu i tam z obiektywem
Forum: Galeria sztuki im. Jade "Maliny" Rockatansky
Ostatni post: Baton
03.07.2018, 04:44 UTC
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 2,902

 
  Sterowanie pod Saitek x52
Napisane przez: m4c10r - 03.07.2018, 11:48 UTC - Forum: Biblioteka - Brak odpowiedzi

Wróciłem do ED po jakimś czasie, mam Saiteka X52 więc szkoda byłoby go nie wykorzystać, ale standardowe ustawienia są słabe. Czy któryś z weteranów używa tego HOTAS'a i mógłby podrzucić sensowne ustawienia?

Wydrukuj tę wiadomość

  Nowe bazy naziemne w 3.1
Napisane przez: Baton - 01.07.2018, 07:56 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Odpowiedzi (4)

Wczoraj się zajmowałem znalezieniem kilku i mocno polecam. W sumie proste zadanie, ale wymaga trochę zabawy i widoki oraz ogólna atmosfera tych miejsc jest bardzo atmosferyczna :Smile (dla mnie film Aliens)

Pokrótce jak się zabrać, jak ktoś nigdy tego nie robił:

Lecimy sobie do Plejad, tam trzeba znaleźć Listening Post (pokazują się w nawigacji z odległości 1000ls). Są w większości interesujących systemów jak Maia, Merope, Electra a także lokacje stacji Eagle Echo, więc bardzo prosto znaleźć.
Skanujemy taki i to nam daje jedną z trzech wiadomości. W każdej z nich jest po pierwsze lista pozostałych dwóch stacji i cząstkowa informacja na temat bazy.
Dostajemy odległość do miejsca które szukamy i do tego jedną z trzech informacji, długość geograficzną, szerokość albo numer planety na której jest baza.
Przykład:

[Obrazek: 43123969871_3fbacb88d9_o.png]

(Podane są lokacje dwóch pozostałych stacji: HIP 16431 i Pleiades Sector DL-Y D40, odległość bazy której szukamy od systemu w którym jesteśmy czyli 5 do 6 ly i longitude (długość geog. -51.19)

Jak już mamy wszystkie trzy informacje przystępujemy do szukania systemu metodą triangulacji, ja to robię na oko bez użycia narzędzi, choć pewnie są, ale jest na tyle proste, że można znaleźć.
Mamy na przykład info, że system jest odległy o 5 ly od Maia, 10 ly od Merope i 20 ly od Electry i baza jest na A 12. Wystarczy odpalić mapę galaktyki, wyobrazić sobie trzy kule o zadanych promieniach i mamy dwa miejsca gdzie one się przecinają, trzeba je odwiedzić i zobaczyć czy jest tam A 12.
Jak sobie nie chcemy nic wyobrażać to można metodą na orającego chłopa, czyli odwiedzić wszystkie systemy odległe o 5 ly od Maia i też trafimy. Sprytny chłop najpierw wyświetli sobie każdy z tych systemów na mapie i zobaczy czy jest mniej więcej w dobrym miejscu w stosunku do pozostałych dwóch.
Wszystko to nie jest skomplikowane, zajmuje na ogół około 5-10 minut.

W bazach jest atmosfera Smile poza tym cztery stacje z logami audio opisującymi co się tam stało i jakiś punkt do zeskanowania. Nie ma się z tego nic oprócz spotkania na swojej drodze czegoś ciekawego, jak komuś zależy na kasie to nie tutaj.

Te bazy (w tej chwili chyba koło 10 sztuk) są dość podobne, więc bym polecał nie odwiedzać więcej niż jednej czy dwóch na raz, bo się przeje Smile

Miłej zabawy i jak coś to pytajcie (ciężko mi pisać wyczerpujące poradniki)...

Wydrukuj tę wiadomość

Photo Skyrim Wallpaper Pack
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 01.06.2018, 23:52 UTC - Forum: Galeria sztuki im. Jade "Maliny" Rockatansky - Odpowiedzi (1)

Do wyboru, do koloru. Wszystkie tapety można pobrać. Miłego! Smile

https://www.flickr.com/photos/141027616@...7518532825

Wydrukuj tę wiadomość

  Statki eksploracyjne - Wstep do obszernego tematu z duza doza stronniczosci
Napisane przez: Kuba Wolf - 27.05.2018, 16:46 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (16)

Wstep

Postanowilem w jednym miejscu upchnac to co znalazlem o podstawach budowy i inzynierowania statkow do eksploracji. Jednak kazdy jest inny, ma inne cele i priorytety w ED, dlatego potraktujcie to co napisalem jako pewna baze i wyjscie do Waszych wlasnych, dopasowanych buildow, a nie jak jakas jedynie sluszna prawde.
Moj cel na ten moment to budowanie statkow z duzym skokiem, ale dajacych tez pewnie wieksza doze bezpieczenstwa i wygody. Na razie nie planuje sie zajmowac ekstremalna eksploracja systemow do ktorych mozna doleciec, ale juz nie da sie wrocic. Bardziej interesuja mnie bazy poza Banka i regionem Colonii oraz sama podroz do jakiegos odleglego punktu. A jak przy okazji da sie troche na skanach zarobic to sie przeciez nie pogniewam Smile
Na wstepie tez musze uprzedzic wszystkich gramar i orto nazi. Nie uzywam polskich znakow i juz. Nigdy ich nie uzywalem i to sie raczej nie zmieni Smile

1. Moduly CORE INTERNAL

LIGHTWEIGHT ALLOY

Tu raczje nic nie kombinujemy. Sam modul nie ma masy, wiec nam nie wadzi. Choc obecnie testuje go z modyfikacja Heavy Duty, chyba tak bardziej z ciekawosci i przekory, bo roznic zadnych podczas eksploracji nie widze.

POWER PLANT (PP)

Zaczynamy zabawe i podejmowanie decyzji Smile Poniewaz zalezy nam na jak najmniejszej wadze oczywistym wyborem jest jak najnizszy level modulu. Jednak prawie na pewno bedzie nam brakowalo mocy. Dlatego nie zawsze trzeba szukac typu D. Czesto mamy dostepne nizsze A ktore daje wiecej mocy.
Druga sprawa jest modyfikacja. Brak mocy rozwiazujemy robiac Overcharged (dobrze sobie zrobic symulacje, bo niekoniecznie trzeba sie wysilac na Grade 5). Pozniej zostaje juz tylko efekt. Generalnie jak sie da to poza jednym wyjatkiem wybieramy Stripped Down. -10% masy moduly w przypadku maszyn do duzego skoku jest zawsze na probsie.

THRUSTERS

Naturalnym wyborem jest najnizsze D. Jesli nie planujemy latac po planetach z duzym G, lub sciagac sie w pierscieniach planet o ktorych nikt nie slyszal, to mala masa modulu wydaje sie priorytetem.
W kwestii modyfikacji pewnie znajda sie rozne szkoly. Mi ktorys Husarz polecil Dirty Tuning i nie narzekam. Daje on znacznie "sliniejszy" dopalacz kosztem wiekszej emisji ciepla od wersji Clean. Dopalacz jest przydatny na planetach z wiekszym G niz bysmy chcieli miec. Pozwala wyhamowac statek, ktory troche nam sie wyrwal spod kontroli. Warto zrobic chocby Grade 1 zeby moc zastosowac znany juz efekt Stripped Down.

FRAME SHIFT DRIVE (FSD)

Tu to juz na pelnej bogatosci. Najwyzszy mozliwy level klasy A. Jesli zalezy nam na dlugim skoku to tego elementu trzymamy sie sztywno.
Modyfikacja jedyna sluszna czyli Increased Range Grade 5. Efekt eksperymentalny jest troche bardziej klopotliwy, ale wychodzi na to ze moduly 4A i wyzsze daja lepsze zasiegi na efekcie Mass Manager (zwieksza on Optymalna Mase statku) a mniejsze od 4 traktujemy Deep Charge (zwiekszenie poboru paliwa na pojedynczy skok).

LIFE SUPPORT (LS)

Klasa D rulezzz. Chyba ze planujesz czekac na Fuel Ratsow gdzies pod Beagle Point to moze wtedy A, a tak to nie zastanawiamy sie i D.
Problem stanowi modyfikacja. Jest dostepna Lightweight bez efektow eksperymentalnych. Jednak jej zdobycie nie wydaje sie juz tak proste. Zeby zrobic Grade 3 to po drodze trzeba nakopac 500 ton sorowcow w tym 10 ton Painitu i 50 Bromelitu (o pierdolach w stylu podliz sie frakcji i zdabadz permit do ich systemu nie wspominam). Grade 4 natomiast osiagasz odblokowujac profesora Palina (miedzy innymi wyprawa 5000LY od Sol) i pozniej Lori Jameson (combat rank Dangerous lub wyzszy). Jak jestes na poczatku drogi w ED to naprawde ten punkt mozna odpuscic.
Aha Grade 5 w tej chwili po prostu nie ma...

POWER DISTRIBUTOR (PD)

Generalnie jak najlzejszy. W jednych statkach moze to byc modul klasy D i winnych nizszy level klasy A. Do moich celow jedyne do czego jest czasami potrzebny to ladowanie dopalacza (tarcze traktuje jako pierwszy zdezak, ale o tym dalej, a broni nie zabieram).
Jesli tak jak ja latasz bezbronny i do tego otoczony tylko cienkitkim polem silowym, to wybierz modyfikacje Engine Focus. Wydatnie skroci czas pomiedzy kolejnymi strzalami z dopalacza, co przy pomylkach z duzym G moze jednak uratowac zycie (zapomnialem wspomniec wczesniej ze "duze G" dla wypatroszonych statkow pod daleka eksploracje moze zaczynac sie juz od 1,5 Wink ). Effekt znany i lubiany Stripped Down.

SENSORS

Klasa D rulezzz again.
Po co komu w Anacondzie pod eksplo 64 tonowy modul? Dlatego modyfikujemy go Lightweight, -80% masy troche zmniejsza nasz bol.

FUEL TANK

Napisze wiecej o nim omawiajac moj przykladowy build Anacondy. Generalnie ja go nie ruszam, ale widzialem juz Kondy latajace z 16 tonami paliwa (co starcza na 2 skoki). Mi sie kluci z bezpieczenstwem wyprawy, ale gdy zalezy ci na kazdej setnej LY skoku, to tu mozna sporo zyskac.

2. Moduly OPTIONAL INTERNAL i UTILITY

Omowie tylko kilka (plus ewentualne modyfikacje), ktore wydaja sie wspolne dla wiekszosci buildow na wypady za banke. Wiadomo kazdy bierze co uzna ze mu sie przyda.

FUEL SCOOP (FS)

Najwiekszy jaki dacie rade zalozyc i do tego klasy A. Ten modul nie ma masy (nie pytajcie czy to zgodne z fizyka, ale nigdzie w ED nie ma podanej masa tego modulu), wiec nie zmniejsza nam skoku. To ze trzeba go zabrac, rozumie nawet trzylatek. Czemu najwiekszy i klasy A? Zeby taknowanie trwalo krocej i mniej sie przysmazac podczas tego procesu. Mankamentem tego rozwiazania jest cena. Bedzie to najprawdopodobniej najdrozszy modul na statku.
Modyfikacje pomijamy.

ADVENCED DISCOVERY SCANNER (ADS) i DETAILED SURFACE SCANNER (DSS)

Para nierozlaczna. Tylko czasami tak zal tych dwoch slotow (imho DSS powinien byc UTILITY). Te dwa moduly odpowiadaja za watpliwy, ale jednak przychod z wyprawy. Nawet jak lecimy na Road to Riches
DSS ma przydatna modyfikacje Long Range. Najlepiej Grade 5 co daje +200% do zasiegu skanowania. W praktyce sa systemy gdzie wszystko co interesujace da sie zeskanowac nie ruszajac sie spod gwiazdy, a jesli juz sie ruszymy w jakims kierunku to skany zaczynaja sie najpozniej okolo 7 sekund przed celem (nie liczac kurduplowatych ksiezycow gazowych gigantow) co znaczaco ogranicza liczbe petli wstydu.

SHIELD GENERATOR

Ja zabieram. Przewaznie najmniejsze D. Zawsze to zdezak przy manewrach obok stacji lub podczas ladowania na planecie. W innych sytuacjach nie ma sie co oszukiwac, jak ktos zechce zestrzelic taki statek eksploracyjny to nasza szansa jest tylko w ucieczce.
Mozna zrobic Enhanced Low Power, zmnejszymy mase a troche podniesiemy wytrzymalosc tarcz, plus efekt Stripped Down.

AFMU

Przynajmniej 1 szt. Bez niego nie naprawimy uszkodzen FSD po skokach z neutronowek (cmdr Baton swietnie to wyjasnil w prostych zołnierskich slowach

Cytat:Przeciętnie naładowanie uszkadza o około 0.7% (to oczywiście zależy od tego jak długo siedzisz w ogonie) ...
Moduł FSD zaczyna się wyłączać po uszkodzeniach 79% ale on będzie nadal działał tylko trzeba poczekać, czasem zatrzymać statek i wtedy na ogół się włącza z powrotem, więc dolecieć można i z modułem który ma na przykład 23% integrity tylko to znacznie dłużej potrwa.
). AFMU tak jak FS nie maja masy, sa tylko drogie i potrzebuja duzo energii. Przewaznie wlasnie przez nie robimy Overcharged na PP, choc i tak w czasie lotu sa wylaczone. Ten modul naprawia wszystkie inne poza PP i samym soba, a ladujemy go wykorzystujac do syntezy materialy zbierane na planetach. Dlatego jak sie da warto zabrac mniejszy zapasowy AFMU do naprawy glownego Wink

LIMPET CONTROLER

A tak naprawde tylko dwa z nich. Repair (RLC) i Fuel Transfer (FTLC). Pierwszy naprawia nam Hull (te procenty pod hologramem statku po prawej). Nie naprawimy ich AFMU. Gdy sobie gdzies staniemy, wysylamy limpeta ktory nas spawa z zewnatrz. Gdy namierzymy kolege i podlecimy odpowiednio blisko nasz limpet naprawi jego statek. Analogicznie FTLC wysle paliwo i bedziemy takim maly Fuel Ratem. 1D wydaja sie wystarczajace (te moduly niestety juz maja mase). I najwazniejsze. Musimy miec przy nich Cargo Rack co najmniej na 4 tony. Czemu na 4 tony? Bo zakladam ze limpety zsyntetyzujemy dopiero jak beda potrzebne (po co ciagnac je ze soba i zwiekszac mase ladunku), a tworza sie po 4 sztuki.

2 x AFMU plus RLC znaczaco podnosza nasze bezpieczenstwo w samotnej eksploracji. Naprawimy nimi wszystko poza PP.

PLANETARY VEHICLE HANGAR

2G lub na bogato 4G w Anacondzie. Nie wazne czy zamierzamy czy nie lubimy jezdzic po planetach. Warto miec zeby wyladowac i pozbierac materialy.

HEAT SINK

Jak kto lubi i woli. Synteza wymaga materialow, ktore nie sa dostepne raczej poza Banka, wiec latwiej chyba zabrac np 2 zestawy. Jak mamy mozliwosc modyfikacja Lightweight Grade 5. Zejscie z 1.3 tony do 0.2 tony na modul wydaje sie warte zachodu.


3. Przykladowe statki i subiektywna ocena.


DIAMONDBACK EXPLORER - maly ale wariat.

Maly, zwrotny, przyjemny w pilotarzu. Do tego tani. Jak zaczynasz przygode z ED i chcesz szybko nabic range EXPLORER np latajac Road to riches wydaje sie swietnym wyborem. Pozniej mozna przerobic na wielozadaniowa taksowke do latania po Bance, a przy okazji zbierac materialy i skanowac Nav Beacon'y.

DBtaXi

DBtaXi Coriolis

ASP EXPLORER

Miło, przyemnie duzo mozna zabrac. Widok z kokpitu tez jest super. Jednak ma najmniejszy skok z calej trojki po inzynierach. Generalnie nie stanowi to problemu przy wyprawie w kierunku SagA, ale jesli wybieramy sie gdzies na obrzeza najpredzej zabraknie nam w nim tych kilku LY skoku. Osobiscie od niego zaczynalem przygode z eksploracja jeszcze bez inzynierow. Wielu pilotow przelacialo nim galaktyke w szerz i wzdluz. Aha FSD mozna przelozyc z DBX'a. I co jest juz calkowicie subiektywne ma najladniejsze skiny w sklepie Wink

ASP Explorer

ASP Explorer Coriolis

ANACONDA - brzydka krolowa dalekich wypraw

Jest cos co mi w niej przeszkadza. Latasz jakbys prowadzil mega tankowiec, zwrotnosc to pojecie absolutnie obce temu statkowi, wielki zamkniety kokpit w ktorym ZAWSZE swieca sie swietlowki, to swiecace cos w tym miejscu gdzie jest podawane G planety i kurde, ale w statku za 150M Cr spodziewalbym sie ze kable to jednak beda ukryte a nie beda sie walac nad glowa. Chyba ze mam sie na nich powiesic z rozpaczy Wink
A poza tym? Jest jak camper. Zabierzesz rodzine i domowe zwierzeta, na pokladzie bedziesz mial wszystko co potrzebujesz i drugie tyle rzeczy, ktorych nigdy nie bedziesz potrzebowal, ale bierzesz bo mozesz. Wersja z RLC i FTLC bedzie w wingu robila za mechanika i stacje paliw, a i tak nie wplynie to negatywnie na jej zdolnosci eksploracyjne lacznie z tym ze bedziesz mial wiekszy skok niz mniejsze statki.
W przykladzie wrzucam Rhincodon. Moja Anaconde wyprawowa. Obiecalem ze napisze o Fuel Tankach. Konda ma miejsce wiec ja dorzucam jeszcze jeden FT na 32 tony (w zapasie mam wykupiony 64 t) a i tak zatankowana ma skok powyzej 61 LY przy zasiegu bez tankowania ponad 500 LY. Mozna wiecej skoczyc, ale ten build ma dawac opcje w sytuacjach ktorych nie spotyka sie w miejscach gdzie gwiazdy sa co 1 LY. Standard Docking Computer ostatnio mi sie dziwnie zachowuje pod bazami w asteroidach a i tak jest do wymiany na Guardian FSD Booster jak tylko bedzie dostepny.

Rhincodon

Rhincodon Coriolis

Wszystkie opisane przemyslenia maja charakter wysoce subiektywny i nie stanowia jedynej slusznej i oswieconej prawdy. Autor spodziewa sie ze znajdzie sie co najmniej kilkanascie glosow sprziciwu i je szanuje Smile  Podczas tworzenia opracowania nie ucierpialy zadne zwierzeta domowe.

Kuba Wolf

Wydrukuj tę wiadomość

  Space Pumpkins - pomoc mile widziana :)
Napisane przez: Baton - 15.05.2018, 16:35 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Odpowiedzi (3)

Jakby ktoś chciał pomóc mi w poszukiwaniach to chętnie wytłumaczę, przeszkolę i wskażę dobre lokacje.

Trzeba się przelecieć tak 1000ly od bańki, żeby szukać w rejonach gdzie wiadomo, że są. Na razie znaleziono 16 lokacji w sumie, jak na całą galaktykę to bardzo malutko, więc sława gwarantowana Smile
Statek w zasadzie dowolny, szuka się najefektowniej w glide, więc można to robić i haulerem. Zadanie jest dość czasochłonne, na okrążenie kandydata wzdłuż równoleżnika trzeba minimum 80 minut, więc to trzeba wziąć pod uwagę jak ktoś jest zainteresowany. Oczywiście to tylko jeden równoleżnik, ja takich kółek robię koło 14-20 zanim tracę zapał Smile

Oczywiście nikt nie powiedział, że ich nie ma w bańce, ale nie miałem czasu szukać. Sprawdziłem część jednego księżyca 400 ly od Sol, ale na razie bez efektów i poleciałem pod California Nebula  w ramach walki z nudą. Tam na razie też zero efektów, ale się jeszcze nie poddałem.

Wydrukuj tę wiadomość