Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.

Użytkownik
  

Hasło
  





Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

Statystyki
» Użytkownicy: 3,527
» Najnowszy użytkownik: Cmdr Marcinowski
» Wątków na forum: 6,370
» Postów na forum: 139,864

Pełne statystyki

 
  Lenovo Legion Go
Napisane przez: DeJoT - 04.12.2023, 20:07 UTC - Forum: Dział techniczny - Odpowiedzi (1)

Witam,

Czy ktoś próbował może Elitki na tym handheld'zie? Jakieś wrażenia? Jest to grywalne?

Wydrukuj tę wiadomość

  Sprzedam Samsung Galaxy A51
Napisane przez: Lord Wolkow - 22.11.2023, 10:30 UTC - Forum: Pchli targ - Brak odpowiedzi

https://www.olx.pl/d/oferta/samsung-gala...Xu0pk.html

https://allegrolokalnie.pl/oferta/samsun...xy-a51-r55

Wydrukuj tę wiadomość

  Ostatni wywiad z Sally
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 14.11.2023, 15:07 UTC - Forum: Galeria - Brak odpowiedzi



Wydrukuj tę wiadomość

  Oddam - półka pod blat
Napisane przez: azzaval - 14.11.2023, 13:25 UTC - Forum: Pchli targ - Brak odpowiedzi

Cześć,  jak w tytule oddam w cenie wysyłki ( chyba że ktoś se po to pojedzie w okolice poznania ) - jest to dość spore ale teoretycznie powinno się zmieścić do paczkomatu . Jest to półka na klawiaturę do montażu pod blat biurka - Maclean MC-757. Kupiony w morele w marcu tego roku. Niestety kompletnie się u mnie nie sprawdziła - duży kawał izola, wykonanie jest jakie jest ( widać na zdjęciach ) niby ok ale jednak nie - nie mniej jednak może się komuś przyda kto marzył całymi nocami o takiej półce - ja też marzyłem ale zmieniłem ją ostatecznie na małą szufladę na pierdoły. Dlaczego tak tanio? Bo chcę się tego pozbyć jak najszybciej - zawala mi i tak już zawalone mieszkanie, poniżej zdjęcia.  

[Obrazek: MC_1.png]
[Obrazek: MC_2.png]
[Obrazek: MC_3.png]
[Obrazek: MC_4.png]
[Obrazek: MC_5.png]
[Obrazek: MC_6.png]

Wydrukuj tę wiadomość

  Moje mody do Starfielda
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 02.11.2023, 23:21 UTC - Forum: Galeria - Odpowiedzi (1)

Zajawka jest spora Smile Na razie mam 2 mody na koncie, ale pomysłów na więcej całkiem sporo Smile

Będę wrzucał tutaj dla chętnych:

  • Randomised Or Levelled Vendor Credits - zmienia ilość kasy dostępnej dla sprzedawców na handel na bardziej realistyczną (może mieć lepszy lub gorszy dzień w sklepie) lub na uzależnioną od levelu gracza
  • Better Apparel Effects - Simple - Ten mod dodaje standardowe efekty odzieży do wszystkich niepancernych czapek, kapeluszy itp. Zmienia także efekty na wielu elementach zwykłej odzieży, aby były bardziej zróżnicowane. 
W razie pytań etc. - piszcie!

Wydrukuj tę wiadomość

Video Poradnik modowania Starfielda
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 30.10.2023, 19:21 UTC - Forum: Galeria - Odpowiedzi (1)

Na początek dwa odcinki, kolejne w przygotowaniu Smile

Zapraszam!







Wydrukuj tę wiadomość

  Poszarpany obraz
Napisane przez: LEVKO007 - 22.10.2023, 19:59 UTC - Forum: Bar "11 parseków" - Odpowiedzi (3)

Cześć wszystkim, po zmianie karty graficznej z linii zielonych na czerwonych mam mały problem w postaci poszarpanych linii orbitalnych. Linie jak ułożą się pion lub poziom są widoczne bez przerw ale gry zrobi się mały kąt widoczny jest taki potworek jak na zdjęciu poniżej: 

[Obrazek: 92a1b4ebcc7b00a1.jpg]

Walczę z tym już ponad miesiąc, różne ustawiania graficzne nie przynoszą skutku. Czy to wina elitki i każdy się z tym męczy czy tylko ja?

Moje podzespoły:

Monitor MSI Optix G27C4 wspierający FreeSync

  • Intel i5 10400F

  • Chłodzenie SPC Fortis 3

  • Radeon RX 6700XT 12GB HellHound

  • 2x8 GB Kingston 3200Mhz

  • Zasilacz BeQuiet 650W Plus Gold

  • Obudowa SPC Armis 5 RGB
    Dyski:


  • 2TB HDD Seagate (tak jeszcze żyją)

  • 256GB SSD Adata SU800

  • 512GB M2 Samsung
Przedtem siedziała Ge-Force GTX 1660TI i było bez problemów. Może mój upgrade kompa zbiegł się z jakąś aktualizacją? 

Jak trzeba będzie podeślę ustawienia graficzne z gry, ale może ktoś miał taki problem i go rozwiązał? 

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Wydrukuj tę wiadomość

  Landscape Expedition - Wyprawa Krajobrazowa
Napisane przez: Wojciech Dannyboy - 18.10.2023, 15:30 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Brak odpowiedzi

Oryginalny wątek znalazłem tutaj: link


[Obrazek: landscape_signal2.png]

Sygnał krajobrazowy to sygnał dźwiękowy, który można usłyszeć, gdy wskazuje się z bańki ogólny kierunek Sagittarius A*. Swoją nazwę zawdzięcza charakterystycznej strukturze widocznej na spektogramie, która wygląda jak szkieletowy rysunek góry. Niektórzy dowódcy opisują ten dźwięk jako kosmiczne wieloryby.

Sygnał można usłyszeć z dowolnego miejsca w galaktyce, a jego głośność nie zmniejsza się wraz z odległością. Sygnał jest nadal słyszalny do 75° spoza centrum. Sygnał powtarza się w odstępach mniej więcej 1 minuty i 49,5 sekundy i obejmuje różne sekcje oznaczone widocznymi strukturami, przy czym niektóre części powtarzają się w pod interwale tego czasu.

Po zbadaniu odkryto, że sygnał nie pochodził z Sagittarius A*, ale z punktu w przestrzeni, w którym nie było żadnych systemów oddalonych o około 12 lat świetlnych. Skonsultowano się z Federacją Pilotów, aby dowiedzieć się, czy przyczyną problemu jest telemetria, ale stwierdzono, że wszystko działa zgodnie z założeniami.

Dowódca Canonn, Seventh_Circle, przeprowadził własne pomiary sygnału i doszedł do wniosku, że znajduje się on w sferze o promieniu 0,2 Ly przy współrzędnych galaktycznych 14,889 / -25,061 / 25894,980. Korzystając z 4 pomiarów o najbliższej wartości, zawęził ją dalej do 14,971 / -25,043 / 25894,964 z promieniem 0,075ly

Zdaliśmy sobie sprawę, że wewnątrz obszaru znajdował się róg boxela, co sugerowało, że być może źródłem może być system o tych samych współrzędnych boxela. 15.-25, 25895, dlatego może warto zbadać te sygnały.

Istnieje ponad 20 000 systemów o tych współrzędnych prostokątnych, wymienionych na karcie Systemy. Celem jest zapewnienie, że każdy system został odwiedzony, przeskanowany za pomocą FSS i DSS, a także przeskanowane wszystkie pierścienie.

Każdy może dołączyć do poszukiwań. Podczas wizyty w systemie poprosimy Cię o wypełnienie formularza raportu.

Jak wziąć udział?

1. Korzystając z formularza rezerwacji możesz zarezerwować 10 systemów do przeglądu link możesz anulować rezerwację korzystając z tego samego formularza.
2. Przeglądać swoje rezerwacje na karcie Rezerwacje (linki) w naszym arkuszu kalkulacyjnym (link)
3. Odwiedź systemy i poszukaj czegoś niezwykłego. Jako minimum FSS wszystkich ciał i zbliż się do każdego ciała, spójrz na panel nawigacyjny. Jeśli możesz, przeprowadź także DSS wszystkich ciał i pierścieni.
4. Prześlij raport potwierdzający dokonanie przeglądu systemu link zakładka Rezerwacje (linki) w naszym arkuszu kalkulacyjnym powoduje wstępne wypełnienie formularza i oszczędność czasu (zobacz link)


FAQ:
Kiedy po raz pierwszy odkryto sygnał

W środę 27 marca 3305 Commander PublicStaticVoid natknął się na wzór sygnału znany obecnie jako Sygnał Krajobrazowy.

Jak znaleźć sygnał

Wyłącz muzykę, skieruj swój statek w stronę Sagittarius A*. Sygnał powtarza się co minutę i 49 sekund.

Masz nagranie sygnału?

Komandor Serbanstein dostarczył nagranie wysokiej jakości (link do nagrania )

Czego szukasz?

Nie wiemy, czy niektórzy uważają, że to może być Raxxla, ale tak naprawdę nie wiemy. Sygnał znajduje się przed horyzontem, więc spodziewamy się, że będzie na orbicie.

Co to jest boxel

Tkanina galaktyki jest podzielona na nakładające się kostki o różnych rozmiarach, każdy sześcian ma zestaw współrzędnych umożliwiających jego umiejscowienie w galaktyce, gwiazdy są rozmieszczone w kostkach. Rozmiary kostek są określone przez kod masowy. (link)

Dlaczego miałby używać współrzędnych boxela

Istnieje precedens polegający na używaniu współrzędnych boxel zamiast współrzędnych systemowych w oprogramowaniu federacji pilotów.

Które Boxele mają współrzędne sygnału?

189 systemów: Stuemeae UY-S ur

8618 systemów: Stuemeae KM-W c1-

11868 systemów: Stuemeae FG-Y d

Czy sygnał powinien przyjść do Sagitarius A*, ale został zagubiony?

Skonsultowano się z Federacją Pilotów, aby dowiedzieć się, czy przyczyną problemu jest telemetria, ale stwierdzono, że wszystko działa zgodnie z założeniami (link do issue trackera).

Ile czasu zajmuje wyprawa?

To zależy od tego, ile systemów możemy odwiedzić dziennie. Przy średnim tempie 50 dziennie powinniśmy skończyć za rok. W chwili pisania tego tekstu odwiedzamy prawie 100 dziennie.

Naprawdę oczekujesz, że przez rok nie będę robił nic innego?

Im więcej osób weźmie udział, tym szybciej akcja zostanie zrealizowana. Mamy nadzieję, że ludzie dołączą do zwiedzania okolicy.

Jak uniknąć skanowania już przeskanowanego systemu?

Posiadamy system rezerwacji, dzięki czemu możesz zarezerwować 10 systemów do skanowania. Po ich ukończeniu zarezerwujemy dla Ciebie kolejnych 10.

Jak zarezerwować systemy do skanowania?

Korzystając z formularza rezerwacji możesz zarezerwować 10 systemów do przeglądu https://canonn.fyi/landscape_reservations możesz anulować rezerwację korzystając z tego samego formularza.

Gdzie mogę zobaczyć moje rezerwacje?

Wyświetl swoje rezerwacje na karcie Rezerwacje (linki) w naszym arkuszu kalkulacyjnym (https://canonn.fyi/landscape)

Czy jeśli nic nie znajdziecie, wyprawa zakończy się porażką?

Nie. Jeśli nic nie znajdziemy, to przynajmniej pokażemy, że nie było nic do znalezienia.

Wydrukuj tę wiadomość

  Nano Olympic Games 3309 by The Winged Hussars - The Turnament
Napisane przez: Detson - 01.10.2023, 14:20 UTC - Forum: ENG - Brak odpowiedzi

[Obrazek: oC9zuRs.jpg]


Nano Olympics of the Winged Hussars
Edition 3309


Welcome Olympians!

  We are honoured to welcome you to the 3309 Winged Hussars Nano Olympics!
  Two squadrons have responded to our invitation, they are (in alphabetical order):

Aurora Venatores
[Obrazek: Mlx4RKx.png]


   and

Ukrainian Pilots Federation
[Obrazek: p2Z6IjV.png]


   The Winged Hussars will represent:

   The team compositions will be announced soon.
   All registered players can expect an in-game invitation to our Private Groups soon. You can also send such an invitation yourself.

The Tournament

---   Run Charlie, Run!   ---

   The first competition of the Nano Olympics 3309 is behind us, and I hope everyone had a great time. We encountered some obstacles, there were a few shootouts (but they were only shooting at us, everyone else was super polite), but in the end, everything turned out very well. Unfortunately, two participants did not finish their race, and several fell under the guards' fire after the race ended. Fortunately, everyone returned, and one of them returned to win this competition. Luckily, everyone returned, and one of them even returned to win this competition.
   Below, you will find the final starting list. CMDR Mr.Cichy did not show up for the competition; instead, CMDR Lord Wolkow participated, who, by a fortunate turn of events, did appear at the competition.

   The victory in the competition was won by:
CMDR Dzarafata
from Squadron
Aurora Venatores
Second place:
CMDR Mike Kastillione
from Squadron
The Winged Hussars
Third place:
CMDR dipper space
from Squadron
Ukrainian Pilots Federation

   Below you will find the full tournament bracket, with participants listed in the order they crossed the finish line:
Coverage from the competitions.
  You can watch the Olympic competition on CMDR -PAQ-'s stream:
-PAQ- stream
   And also on YouTube, there is a recording from my perspective:

   For the curious ones, we've kept the original posts before the competition:


   Thank you very much to everyone who participated in the competition. We invite you to the next one!

---   Shield Boxing   ---

   The competition in this discipline was much shorter than originally anticipated. Unfortunately, several players could not attend the event. Due to the number of three players who reached the final, we had to adjust the way it was conducted. The final was played in a round-robin format. In the first instance, the number of victories was taken into account, and in the event of a tie, the number of rounds won during the finals decided.
   Below is the actual tournament bracket from this competition, with all the results.:
  The victory in the competition was won by:
CMDR Lord Wolkow
from squadron
The Winged Hussars
Second place:
CMDR Lord Torres
from squadron
Ukrainian Pilots Federation
Third place:
CMDR Gekktor
from squadron
Ukrainian Pilots Federation

Coverage from the competitions
   You can watch the coverage of the competition recorded from the perspective of the Head Referee at these links:
Eliminations: -PAQ- stream
Finals: - PAQ- stream
   And on YouTube, my recording is available at the following links:
Eliminations: ...in progress...
Finals:
  As before, we kept the original posts before the start of the competition in the discipline.
   We sincerely thank everyone who attended the competition and invite you to the next one!


---   PWR Raid   ---

  Due to low attendance, we have decided to limit the planned eliminations and the final in this competition to a single match. We started the competition with a coin toss, and Trident's team became the Defenders first. In the third round, Trident had the right to choose sides, and in the last round, they opted for the Attacking team role.
Here is the starting list for this competition.
  The victory in the competition was won by team:
BLODIG DRAKKAR TEAM (TWH)
CMDR bahasso
CMDR Mike Kastillone
Second place:
Trident (UAPF)
CMDR Lord Torres
CMDR Gekktor
Third place: None

   Below you will find a table with all the results:

Coverage from the competitions.
   This time, you can watch the coverage along with commentary on the course of the competition at this link:
Rootsrat stream
   From my point of view, from the judge's POV:

   For the curious ones, we've kept the original posts before the competition:
   Thank you very much to everyone who participated in the competition. We invite you to the next one!

---   Space Biathlon   ---

  This time the attendance surprised us significantly. Out of the 12 participants who expressed interest in the competition, only two showed up. Among the absentees, only CMDR Lord Torres had previously notified us of his absence. Nevertheless, the competition was, of course, conducted as announced.
  Here is the starting list for this competition:
   The victory in the competition was won by:
CMDR Lord Wolkow
from squadron
The Winged Hussars
Second place:
CMDR Dzarafata
from squadron
Aurora Venatores

Third place: None

   Below, you will find a table with all the results:
Coverage from the competitions
   You can watch the competition report recorded through the eyes of the Head Judge at these links:
-PAQ- stream

   For the curious ones, we've kept the original posts before the competition:
---   Beetle Ball   ---


   I would like to write something more about the struggles in the last competition, but there is nothing to write about. Attendance, as last time, was almost zero, only one team showed up for the competition. This way, selecting the winners was very easy.

  The victory in the competition was won by team:
BLODIG DRAKKAR TEAM (TWH)
CMDR bahasso
CMDR Mike Kastillone
 Second place: none
 Third place: none

  There will be no table with results due to the lack of competitions, and we cannot present you a report.

  We would like to thank the only team that came to the competition: BLODIG DRAKKAR TEAM

   For the curious ones, we've kept the original posts before the competition:
---   Summary   ---

  Dear Olympians!

  We would like to wholeheartedly thank each and every one of you for participating in this extraordinary adventure. Your passion, dedication, and determination made the Nano Olympics an unforgettable event in the history of The Winged Hussars.
  Your skills, creativity, and collaboration made each competition unique. We are delighted that we could spend these five weeks together, filled with excitement and competition, with such an exceptional community.
  Regardless of the results, you are all winners. Your efforts, trials, ideas, and dedicated time made the Nano Olympics truly memorable. Thank you for every applause, every shot, and every emotion you experienced with us.

  Congratulations also to the winners of the overall ranking:

  First place:
CMDR Lord Wolkow (TWH) - 32 pts
  Second place:
CMDR Mike Kastillone (TWH) - 28 pts
  Third place:
CMDR Dzarafata (AV) - 18 pts

   Your dominance in individual competitions and the high quality of performances rightfully placed you on the podium. Thank you for your dedicated effort and inspiration for the other participants.

   We strongly believe that this initiative was as satisfying for you as it was for us. It definitely wouldn't have been possible without your passion and commitment. Thank you for creating history together with us in the world of Elite Dangerous. We hope you will share your experiences with us and the rest of the players.Thread Nano-Olympic DISCUSSION (link) is still open for your contributions.
   We hope this is not the end of our adventures. We already have plans for continuing this form of entertainment, with new competitions and challenges that will further enrich the Elite Dangerous experience. Stay with us, as soon we will share details of upcoming events!

  Feel free to collect your prizes. We will soon get in touch with the winners to arrange the distribution of materials..

  See you in space!   

   o7 Olimpijczycy!!!

The Winged Hussars Olympic Committee
CMDR Detson
CMDR -PAQ-
CMDR MistyPL

  This is the end of the Hussar Nano-Olympics season 3309, we would like to thank everyone who took part in it. We will contact the winners soon to deliver the prizes.

  o7 Olympians!!!

[Obrazek: AAcH4Hk.png]

Wydrukuj tę wiadomość

  Nano Olimpiada Skrzydlatej Husarii edycja 3309 - Turniej
Napisane przez: Detson - 01.10.2023, 12:43 UTC - Forum: PL - Brak odpowiedzi

[Obrazek: oC9zuRs.jpg]


Nano Olimpiada Skrzydlatej Husarii
Edycja 3309

     Witajcie Olimpijczycy!

   Zaszczytem jest nam powitać Was na Nano Olimpiadzie Skrzydlatej Husarii 3309!
   Na nasze zaproszenie odpowiedziały dwa szwadrony, są to (w kolejności alfabetycznej):

Aurora Venatores
[Obrazek: Mlx4RKx.png]

   oraz

Ukrainian Pilots Federation
[Obrazek: p2Z6IjV.png]


   Ze strony Skrzydlatej Husarii wystąpią:



   Drużyny podamy do wiadomości wkrótce.
   Wszyscy zgłoszeni zawodnicy mogą się wkrótce spodziewać zaproszenie w grze do naszych Prywatnych Grup. Można takie zaproszenie także samemu wysyłać.

Turniej

---   Run Charlie, Run!   ---

   Za nami pierwsza konkurencja Nano Olimpiady 3309, mam nadzieję, że wszyscy dobrze się bawili. Napotkaliśmy nieco przeszkód, doszło do kilku strzelanin (ale strzelano tylko do nas, wszyscy byli mega grzeczni), ale ostatecznie wszystko zakończyło się bardzo dobrze. Niestety dwóch zawodników nie ukończyło swojego biegu, a kilku padło pod ogniem strażników już po zakończeniu biegu. Na szczęście wszyscy wrócili, a jeden z nich po to by w chwale wygrać tą konkurencję. Na szczęście wszyscy wrócili, a jeden z nich nawet po to, by zwyciężyć w tej konkurencji.
   Poniżej znajdziecie finalną listę startową. CMDR Mr.Cichy nie pojawił się na zawodach, zamiast niego wystąpił CMDR Lord Wolkow, który szczęśliwym zbiegiem okoliczności jednak pojawił się na zawodach.

   Zwycięstwo w konkurencji wywalczył:
CMDR Dzarafata
ze szwadronu
Aurora Venatores
Drugie miejsce:
CMDR Mike Kastillione
ze szwadronu
The Winged Hussars
Trzecie miejsce:
CMDR dipper space
ze szwadronu
Ukrainian Pilots Federation

   Poniżej znajdziecie pełną drabinkę turniejowa, zawodnicy wpisani są w kolejności w jakiej przekraczali linię mety:
Relacje z zawodów
   Zmagania Olimpijskie możecie obejrzeć na streamie CMDR'a -PAQ-:
-PAQ- stream
   Oraz na You Tube nagranie z mojej perspektywy:

   Dla ciekawskich zachowaliśmy oryginalne wpisy, przed konkurencją.
   Serdecznie dziękujemy wszystkim przybyłym na zawody, zapraszamy na następne!

---   Shield Boxing   ---

   Zmagania w tej konkurencji były znacznie krótsze niż zakładaliśmy pierwotnie. Niestety, kilku zawodników nie mogło pojawić się na zawodach. Z uwagi na liczbę trzech zawodników, którzy dotarli do finału, musieliśmy dostosować sposób jego przeprowadzenia. Finał został rozegrany w trybie każdy z każdym. W pierwszej kolejności brano pod uwagę ilość zwycięstw, a w przypadku remisu decydowała ilość rund wygranych podczas finałów.
   Oto lista startowa w tej konkurencji:

  Zwycięstwo w konkurencji wywalczył:
CMDR Lord Wolkow
ze szwadronu
The Winged Hussars
Drugie miejsce:
CMDR Lord Torres
ze szwadronu
Ukrainian Pilots Federation
Trzecie miejsce:
CMDR Gekktor
ze szwadronu
Ukrainian Pilots Federation

   Poniżej znajdziecie faktyczną drabinkę turniejową z tej konkurencji, ze wszystkimi wynikami:
Relacje z zawodów
   Relację z konkurencji nagraną okiem Głównego sędziego możecie zobaczyć pod tymi linkami:
Eliminacje: -PAQ- stream
Finały: - PAQ- stream
   Oraz na YouTube moje nagranie, pod poniższymi linkami:
Eliminacje: ...w przygotowaniu...
Finały:
Tak jak poprzednio, zachowaliśmy oryginalne wpisy, przed rozpoczęciem zmagań w konkurencji.
   Serdecznie dziękujemy wszystkim przybyłym na zawody, zapraszamy na następne!


---   PWR Raid   ---

   Ze względu na niską frekwencję zdecydowaliśmy się ograniczyć planowane eliminacje oraz finał w tej konkurencji do jednego pojedynku. Zawody rozpoczęliśmy losowaniem stron, Obrońcami jako pierwsza została drużyna Trident, w trzeciej rundzie drużyna Trident dostała prawo wyboru strony i w ostatniej rundzie wybrała rolę drużyny Atakującej.
   Oto lista startowa w tej konkurencji, nieobecny CMDR Lord Wolkow z drużyny Blodig Drakkar Team został zastąpiony przez CMDR'a bahasso.
  Zwycięstwo w konkurencji wywalczyła drużyna:
BLODIG DRAKKAR TEAM (TWH)
CMDR bahasso
CMDR Mike Kastillone
Drugie miejsce:
Trident (UAPF)
CMDR Lord Torres
CMDR Gekktor
Trzecie miejsce: Brak

   Poniżej znajdziecie tabelę ze wszystkimi wynikami:

Relacje z zawodów
  Tym razem relację, wraz z komentarzem z przebiegu konkurencji możecie obejrzeć pod tym linkiem:
Rootsrat stream
  Z mojego punktu widzenia, okiem sędziego:

  Dla ciekawskich zachowaliśmy oryginalne wpisy, przed konkurencją.

   Serdecznie dziękujemy wszystkim przybyłym na zawody, zapraszamy na następne!

---   Space Biathlon   ---

  Tym razem frekwencja nas mocno zaskoczyła. Z 12 zawodników, którzy zgłosili chęć udziału w konkurencji, pojawiło się tylko dwóch. Spośród nieobecnych jedynie CMDR Lord Torres wcześniej zawiadomił o swojej nieobecności. Pomimo tego konkurencja oczywiście została przeprowadzona zgodnie z zapowiedzią.
  Oto lista startowa w tej konkurencji
   Zwycięstwo w konkurencji wywalczył:
CMDR Lord Wolkow
ze szwadronu
The Winged Hussars
  Drugie miejsce:
CMDR Dzarafata
ze szwadronu
Aurora Venatores

   Trzecie miejsce: Brak

   Poniżej znajdziecie tabelę ze wszystkimi wynikami:
Relacje z zawodów
   Relację z konkurencji nagraną okiem Głównego sędziego możecie zobaczyć pod tymi linkami:
-PAQ- stream

  Dla ciekawskich zachowaliśmy oryginalne wpisy, przed konkurencją.
  Serdecznie dziękujemy wszystkim przybyłym na zawody, zapraszamy na następne!

---   Beetle Ball   ---

   Chciałbym coś więcej napisać o zmaganiach w ostatniej konkurencji ale nie ma o czym. Frekwencja, tak jak poprzednim razem była prawie zerowa, na zawody stawiła się tylko jedna drużyna. Tym sposobem wyłonienie zwycięzców było bardzo proste.

   Zwycięstwo w konkurencji wywalczyła drużyna:
BLODIG DRAKKAR TEAM (TWH)
CMDR Lord Wolkow
CMDR Mike Kastillone

   Drugie miejsce: brak
   Trzecie miejsce: brak

  Tabeli z wynikami z powodu braku rozgrywek nie będzie, nie możemy Wam także zaprezentować relacji.

  Dziękujemy jedynej przybyłej na zawody drużynie: BLODIG DRAKKAR TEAM


  Dla ciekawskich zachowaliśmy oryginalne wpisy, przed konkurencją.

---   Podsumowanie   ---

  Drodzy Olimpijczycy!

  Chcielibyśmy z całego serca podziękować każdemu z Was za udział w tej wyjątkowej przygodzie. Wasza pasja, zaangażowanie i determinacja sprawiły, że Nano Olimpiada, stała się niezapomnianym wydarzeniem w historii The Winged Hussars.
  Wasze umiejętności, kreatywność i współpraca sprawiły, że każda konkurencja była wyjątkowa. Cieszymy się, że mogliśmy razem spędzić te pięć tygodni, pełne emocji i rywalizacji, razem z tak niezwykłą społecznością.
  Niezależnie od wyników, wszyscy jesteście zwycięzcami. Wasze wysiłki, testy, pomysły i poświęcony czas uczyniły Nano Olimpiadę niezapomnianą. Dziękujemy za każdy aplauz, za każdy strzał, za każde emocje, które razem z nami przeżywaliście.

  Gratulacje również dla zwycięzców klasyfikacji generalnej:

  Pierwsze miejsce:
CMDR Lord Wolkow (TWH) - 32 pkt
  Drugie miejsce:
CMDR Mike Kastillone (TWH) - 28 pkt
  Trzecie miejsce:
CMDR Dzarafata (AV) - 18 pkt

   Wasza dominacja w poszczególnych konkurencjach i wysoka jakość występów sprawiły, że zasłużenie znaleźliście się na podium. Dziękujemy za Waszą zaangażowaną walkę i inspirację dla pozostałych uczestników.

   Mocno wierzymy, że ta inicjatywa była dla Was równie satysfakcjonująca, co dla nas. To zdecydowanie nie byłoby możliwe bez Waszej pasji i zaangażowania. Dziękujemy za tworzenie razem z nami historii w świecie Elite Dangerous. Mocno liczymy na to że podzielicie się z nami i resztą graczy swoimi wrażeniami. Cały czas do waszej dyspozycji jest wątek Nano-Olimpiada DYSKUSJA (link).
   Mamy nadzieję, że to nie koniec naszych przygód. Mamy już w planach kontynuację tej formy zabawy, nowe konkurencje i wyzwania, które pozwolą nam jeszcze bardziej wzbogacić doświadczenie w Elite Dangerous. Bądźcie z nami, ponieważ już wkrótce podzielimy się z Wami szczegółami nadchodzących wydarzeń!

  Zapraszamy po odbiór nagród. Wkrótce odezwiemy się do zwycięzców w celu przekazania materiałów.

  Do zobaczenia w kosmosie!   

   o7 Olimpijczycy!!!

Husarski Komitet Olimpijski
CMDR Detson
CMDR -PAQ-
CMDR MistyPL


[Obrazek: AAcH4Hk.png]

Wydrukuj tę wiadomość

  Ekspedycja do centrum
Napisane przez: Rolenton - 27.09.2023, 18:09 UTC - Forum: [ROLE PLAY] Dzienniki Gwiazdowe - Odpowiedzi (10)

Test łączności na potrzeby raportowania postępów ekspedycji.
4...
3...
2...
1...
Test zakończony pomyślnie.


- Ekspedycja do centrum galaktyki -


Będą tu zapisywane kopie raportów z samotnej wyprawy do centrum naszej galaktyki.
Decyzja o tej pielgrzymce podjęta została dla uczczenia awansu do rangi Husarza.
Statek wybrany na tę podróż, to mój pierwszy Sidewinder.
Konstrukcja mocno przestarzała, moduły nie modyfikowane.
Statek odchudzono do minimum, odrestaurowano każdą śrubkę.
Raporty będą wysyłane regularnie, jednak przez zwiększający się dystans oraz archaiczne systemy czas publikacji może być trudny do przewidzenia.
Start planowany na 24 września 3309 o godzinie 19:00.
Cmdr Rolenton
[Obrazek: tRrD7lh.jpg]



24.09.3309

Pierwsza seria skoków zakończona 2180 Ly od HR 8444 w systemie Aucoks ZA-W c18-1 wykazała trudności komputera pokładowego z wyznaczaniem skoku na odległość większą jak 21 Ly. Zużycie paliwa znacznie powyżej zakładanego skutkuje koniecznością tankowania po każdym skoku. Błędne wyniki skanu planety wybranej do lądowania w celu oceny stanu zbiorników paliwa spowodowały wyłączenie się modułu tarczy. Temperatura atmosfery wyższa od deklarowanej blisko ośmiokrotnie. Kolejna próba lądowania zakończona sukcesem. Na miejsce wybrane zostało osłonięte cieniem dno krateru na biegunie południowym. Przerwa w podróży na czas diagnostyki i podstawowych napraw. Wyniki diagnostyki za kilka godzin. Planowe podejście do Sagittariusa w 3 dni nierealne. Poziom bezpieczeństwa poniżej zadowalającego. Przerwanie ekspedycji przed osiągnięciem celu nie do zaakceptowania.
Cmdr Rolenton
[Obrazek: K6EZ1eg.jpg]



26.09.3309

Efekt diagnostyki niezadowalający. Błędne odczyty skanera dotyczące warunków panujących na planecie spowodowane brakiem sygnału zwrotnego. Samodzielna naprawa w warunkach polowych z aktualnymi zasobami niemożliwa. Moduł odłączono dla zaoszczędzenia energii. Nie zaobserwowano wycieku ze zbiorników paliwa. Przyczyna wyższego zużycia niejasna. Brak możliwości samodzielnego zaradzenia problemowi. Moduł tarczy całkowicie wypalony. Naprawa niemożliwa. Moduł odłączono. Funkcjonowanie reszty systemów statku w granicach normy. Start możliwy w ciągu godziny.
Druga seria skoków zakończona 4305 Ly od HR 8444 w systemie Thaileia IG-F b17-6 nie wykazała dodatkowych nieprawidłowości. Prawdopodobieństwo bezpiecznego powrotu niskie. Przerwanie ekspedycji przed ociągnięciem celu nie do zaakceptowania.
Cmdr Rolenton
[Obrazek: 5raqkTD.jpg]



27.09.3309

Trzecia seria skoków zakończona 5484 Ly od HR 8444 w systemie Pyramio LL-O b12-20. Żadnych dodatkowych problemów technicznych poza jedną awarią wszystkiego poza systemem podtrzymywania życia. Nagłe wyłączenie wszystkich systemów statku nie poprzedzone żadnym ostrzeżeniem. Cisza. Cisza i ciemność. Jedynie centrum Drogi Mlecznej przed dziobem. Nie było pewne kiedy i czy statek zacznie reagować na polecenia, więc w tej wymuszonej przerwie wziąłem notes i pozwoliłem sobie na brak profesjonalizmu w relacji z podróży i zacząłem pisać własne przemyślenia. Może uchroni to przed szaleństwem w tej obcej pustce. Wyrywki zapisków załączam.
Jestem dalej od zamieszkałych systemów niż kiedykolwiek. Od wielu skoków każdy system jaki odwiedzam jest opisany w komputerze pokładowym jako niezbadany. Jedyne dostępne informacje to typ gwiazdy. Dopiero ręczne skany pokazują ukryte wcześniej tajemnice. Wiele systemów przypomina Sol. Kilka planet na stabilnych orbitach, wiele z nich jest w stanie utrzymać atmosferę. Gazowe giganty chroniące inne planety przed kosmicznym śmieciem. Niemal na co trzeciej występuje życie organiczne. Przez zepsuty skaner nie jestem w stanie nic konkretnego powiedzieć o sytuacji geologicznej poza własnymi powierzchownymi obserwacjami. Ruchy górotwórcze występują czyli tektonika jest, jądro rozgrzane, pole magnetyczne być musi w takiej sytuacji. Inaczej się nie da. Atmosfera jest, to i erozja działa. Słowem, planeta żyje. Na swój sposób. Wiele takich. Kilka nawet terraformowalnych. Wodnych światów też sporo. Nie rozumiem tego wszystkiego. Dopiero tu w obcej pustce dociera do mnie jak małymi i żałosnymi istotami jesteśmy. Ludzie walczyli od zawsze. O co tylko się dało. I żeby to z całym wszechświatem o prawo do życia! Ale nie. Między sobą. O zasoby, o pieniądze, o wpływy, o idee wyssane nie wiem z którego palca... Żałośnie płytkie i krótkowzroczne. A tu tyle niesamowitości, tyle możliwości rozwoju. Bez głupich śmierci milionów ludzi. Po co walczyć z Federacją o jakiś tam system? Po co działać sobie na nerwy? Rozwijajmy się w drugą stronę. A weźcie sobie ten śmietnik i tam gnijcie. My będziemy się rozwijać dalej i dalej. Poza zasięgiem waszej zdolności pojmowania. Możliwości są niemal nieograniczone. Galaktyka jest spora. Informuję, jakby ktoś nie wiedział. Przygnębiająca jest świadomość ludzkiej ułomności. Ehh...
Druga rzecz, która mnie uderzyła jest na swój sposób bardziej... pozytywna? To złe słowo... Mniej dobijająca. To chyba bardziej odpowiednie określenie, choć też dalekie od ideału. Ale do rzeczy. Oddalając się od stolicy, po dość krótkim czasie dopadła mnie rutyna. Skok, tankowanie, skan, chłodzenie i znowu skok. Wpadłem w taki... nie letarg, ale coś blisko tego. Stan w którym głowa się wyłącza, oczy nie widzą, a ręce pracują automatycznie. Niektórzy by nazwali to stanem medytacyjnym czy jakoś tak. Nie znam się. Ale wracając... W takiej sytuacji odkryłem skąd z tyłu głowy wziął się pewien niepokój. Stary jestem, wiele lat w kokpicie przesiedziałem, a dopiero teraz na tym odludziu odkryłem co to było. Po niezliczonych skokach właśnie w tym stanie otępienia dotarły do mnie słowa kogoś chyba ważnego z bardzo odległej przeszłości Ziemi. "Gdy patrzysz w otchłań, wiedz, że otchłań patrzy na ciebie." Czy coś w ten deseń. Moment przed końcem odliczania do skoku, gwiazdy układają się w coś na podobieństwo ludzkiej tęczówki. Zakładam, że to jakieś soczewkowanie. Albo coś. Brzmi dostatecznie naukowo jak dla mnie. Jeden będzie to uważał znak, że jego bóg czuwa nad nim. Drugi wyjaśni sobie to podstawami fizyki. Jeden i drugi uzna ten wizualny efekt za coś naturalnego i w gruncie rzeczy dobrego. Bóstwo chroni - dobrze. Procedura skoku idzie prawidłowo - dobrze. Ja z kolei czuję ciągle ten niepokój. Że coś mi umyka. Coś szalenie ważnego, a jednocześnie nieistotnego. Jak mrówka patrząca w słońce. Słońce dobre, ważne. A jednocześnie mrówka nie może pojąć co można by z nim zrobić. Ważne i nieważne. Paradoks. Wredny na dodatek, bo siedzi na granicy między "Eureka!" a "Ni czorta nic nie rozumiem...".
Żeby nie było tak paranoicznie dodam jedną ciekawą dla mnie obserwację. Pierwszy raz widziałem na własne oczy efekty tak dalekiej podróży. Zbliżanie się do mgławicy, potem oglądanie się za siebie, żeby móc ją zobaczyć jeszcze raz. Drugą sprawą jest zwiększająca się jasność. Jeszcze nie opuściłem Inner Orion Spur, a już centrum galaktyki przesłania mi znaczną część widoku. Niezapomniane doznanie. I znów. Maleńkość człowieka względem już nawet nie wszechświata, ale jednej z miliardów galaktyk. I to wcale nie największej.
W tym momencie wyrwał mnie z szału pisania głos komputera pokładowego informujący o rozpoczęciu odliczania do kolejnego skoku. Brzmiał dziwnie. Inaczej. A może to tylko wrażenie takie było? Nie wiem. Mało istotne. Ruszam dalej.

Planowana dłuższa przerwa techniczna. Zaistniała sytuacja zagraża życiu pilota. Konieczny pełny drobiazgowy przegląd statku. Przerwanie ekspedycji przed ociągnięciem celu nie do zaakceptowania.
Cmdr Rolenton
[Obrazek: PDHtddR.jpg]


29.09.3309

Przegląd nie wykazał zupełnie nic. Wszystkie odczyty w normie. Wszystkie systemy sprawne z pominięciem wypalonej tarczy i odłączonego skanera. Rezultat przeglądu nie odpowiada stanowi faktycznemu w najmniejszym stopniu. Znaleziono ponadplanowy niemontowany podczas przygotowywania statku moduł dokujący. Brak innych wniosków. Sytuacja mocno niejasna.

Czwarta seria skoków zakończona 6979 Ly od HR 8444 w systemie Flyooe Hypue QA-U d4-196. Nie zanotowano większych problemów ponad wcześniej zgłaszane. Wcześniej w systemie Flyooe Hypue QH-L b14-10A pojawił się nieznany sygnał na radarze. Po zbadaniu sprawy okazało się, że to pole obiektów o strukturze krystalicznej i jakby kul połączonych na kształt styropianu. Mnogość sygnałów i ich specyfika skutkuje szumem na radarze całkowicie go ogłupiając. Prawdopodobne, że bardziej współczesne statki badawcze czy eksploracyjne wyposażone w lepsze systemy nie będą miały tego problemu. Te pierwsze w formie nieregularnej powoli wirującej gwiazdy koloru złotego zdawały się emanować jakimś rodzajem energii. Po zbliżeniu statek zadziałał jak membrana. Efektem tego dało się słyszeć dźwięk trudny do opisania. Buczenie, dźwięczne hipnotyzujące buczenie. Wiele różnych form i rozmiary sugerują rozrost. Zakładać można, że to jakaś forma życia nieorganicznego. Brak uzbrojenia uniemożliwił pobranie próbek. Jakkolwiek moralnie wątpliwe, mogłoby być korzystne dla celów naukowych. Sposób tej emanacji niejasny. Może jakaś forma promieniowania. Drugi rodzaj występujących tam obiektów, to wielkie okrągłe struktury połączone ze sobą w wydaje się zamierzony sposób. Kojarzy się to z atomami w związkach chemicznych, ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie. W niektórych kierunkach dało się zauważyć swego rodzaju mgiełkę. Jakby miał być tam dobudowywany kolejny element, kolejna kula. Na tę chwilę nie jestem w stanie nic więcej wywnioskować. Fascynujące.

Konieczność rutynowej konserwacji wymusiła lądowanie. Podczas lotu ślizgowego dwukrotnie zgasł HUD. Przyczyna na tę chwilę nieznana. Zaskoczenie i braki szkoleniowe poskutkowały zbyt gwałtownym przyziemieniem i istotnymi uszkodzeniami kadłuba. Konieczna naprawa. Grawitacja, to wredna suka. Dalsze wnioski po remoncie. Przerwanie ekspedycji przed osiągnięciem celu nie do zaakceptowania.
Cmdr Rolenton
[Obrazek: 2v6DHfZ.jpg]
[Obrazek: ALnjvmi.jpg]
[Obrazek: VvWNJbS.jpg]
[Obrazek: gByjei1.jpg]



30.09.3309

Uszkodzenia okazały się nie tak poważne jak zakładano. Integralność kadłuba według komputera pokładowego udało się podnieść do 84%. Wiarygodność tych danych wątpliwa. Systemy wewnętrzne nie ucierpiały znacząco.

Piąta seria skoków zakończona 8550 Ly od HR 8444 w systemie Prieluia TB-T c17-32. Jedyna godna uwagi zmiana, to wejście na "wysokość" systemu docelowego. Do końca ok 834 skoki. Brak możliwości określenia przybliżonego czasu dotarcia. Przerwanie ekspedycji przed osiągnięciem celu nie do zaakceptowania.
Cmdr Rolenton
[Obrazek: k9K8Gfq.jpg]



1.10.3309

Szósta seria skoków zakończona 10 022 Ly od HR 8444 w systemie Plaa Ain QU-G d10-253. Brak nowych problemów ze statkiem. System o bardzo nietypowej strukturze. Niezwykle chaotyczny. Mocno niecodzienna ilość ciał niebieskich - 85. Wiele gazowych gigantów ze znaczną liczbą księżyców każdy. Trudno określić która gwiazda jest tą centralną. Całość sprawia wrażenie jakby był to efekt złączenia się dwóch lub więcej różnych systemów. W obecnej sytuacji brak możliwości stwierdzenia czy było tak w istocie. Ogromna ilość sygnałów biologicznych. Ślady aktywności geologicznej również w dużej ilości. Zalecane badania przez wyspecjalizowany zespół.

Nie zauważyłem nawet kiedy dotarłem do połowy Inner Scutum-Centaurus Arm. Wspominany wcześniej "tryb automatyczny" oszczędził mi chyba wiele frustracji z tej wściekle monotonnej drogi. Nie sposób też nie wspomnieć o drobnej modyfikacji sposobu wyszukiwania trasy. Teraz mam pewność, że paliwa nie zabraknie. Udało się odfiltrować bezużyteczne dla mnie gwiazdy z mapy. Z jednej strony dziękuję mojemu mentorowi że przekazał wiedzę jak to robić, a potem przypomniał w chwili potrzeby, ale z drugiej... Dołożył mi tyle tej cholernej nudy... Wcześniej były jakieś choćby szczątkowe, ale zawsze emocje. Czy będzie gdzie zatankować? Czy za tym systemem jest tylko pustka, czy może trzeba zaraz odskoczyć w bok w poszukiwaniu paliwa mając nadzieję, że starczy na powrót? Teraz ten dylemat zniknął jak za dotknięciem magicznego fuel scoopa. Został tylko skok od gwiazdy jednej do drugiej. Nawet systemami to ciężko nazwać. Żadnych planet. A jeśli już jakaś się trafiła, to tak niemożliwie nudna jak i ta podróż. Cicho, nudno, monotonnie. Raz wyrwał mnie z tej półśpiączki zgrzyt ze skanera z informacją o pierwszym spotkaniu gwiazdy typu "Y". Tak. Skaner zgrzyta. Ohydny metaliczny dźwięk przewiercający się na wylot od lewego oka do siedziska fotela. Mam coraz większą ochotę gołymi rękami wyszarpać mu głośnik i niech zamilknie. Gwiazdy przed dziobem zaczynają być coraz lepiej widoczne. Wcześniej była po prostu zwiększająca się jasność od strony centrum. Teraz całość wygląda jak rozrzucony biały żwirek na chmurach pyłu międzygwiezdnego. Była to długa seria skoków. Dłuższa niż pozwalał na to rozsądek. Na przerwę i tradycyjne szukanie problemów ze statkiem wybrałem planetę AB 3 I. Wydawała się równie dobra jak każda inna. Spora lodowa planeta z pierścieniami. Niby nic specjalnego, ale występujące na jej powierzchni kolory mnie zainteresowały. Biel, beż, żółć, czerń nawet. Po zbliżeniu okazało się, że powierzchnia jest raczej mało przyjazna. Płaskiego kawałka terenu ze świecą szukać. Góry, góry i jeszcze więcej gór. A za nimi kolejne góry. Nie zanotowałem tradycyjnych pasm. Raczej jakby cała powierzchnia była mniej więcej równomiernie pomarszczona. Jakby odessać ze środka planety połowę płaszcza. Niemożliwie wysokie, ostre, strzeliste jakby rozciągniętą lateksową rękawiczkę złapać, wyciągać i zamrozić. Po wielu godzinach wpatrywania się w powierzchnię z orbity udało mi się wypatrzeć krater. Było w nim coś dziwnego. Nijak mi tam nie pasował. Okrągły placek pośrodku gór. Po zbliżeniu dało się zauważyć wyżłobienia na jego jednym brzegu. Albo coś tam kiedyś płynęło, albo tektonika. Albo coś. Nie znam się, ale obserwacja ciekawa. Ładne. Jedna rzecz mnie wybudziła podczas schodzenia z orbity. Nie jestem pewny co widziałem. I czy faktycznie było co widzieć. Daję głowę, że w wyższych warstwach atmosfery zauważyłem kątem oka przez ułamek sekundy błysk. Może nie tyle błysk, co bardziej wyładowanie. Czerwony jakby piorun bijący w pustkę. Może to zwykłe zmęczenie. A może nie. Wyrównałem lot do horyzontu na wysokości 24 km i uważnie obserwując zrobiłem kilka kółek. Nie było tam nic. Niepokój jednak został. Ciężko będzie zasnąć dzisiaj.

Po regeneracji sił i prawidłowym 8-godzinnym śnie zaplanowany przegląd wszystkich systemów statku i ocena stanu łat mocowanych na kadłubie po nieumiejętnym lądowaniu.
Przerwanie ekspedycji przed osiągnięciem celu nie do zaakceptowania.
Cmdr Rolenton
[Obrazek: 35X6h0z.jpg]
[Obrazek: uB3rhiW.jpg]
[Obrazek: 16wgO8E.jpg]
[Obrazek: MKjqPO6.jpg]
[Obrazek: VPq0J05.jpg]
[Obrazek: AQd0ncs.jpg]
[Obrazek: GWheyW4.jpg]

Wydrukuj tę wiadomość

  DAEE Ewent "BOSKA UCIECZKA"
Napisane przez: MistyPL - 25.09.2023, 10:01 UTC - Forum: Instytut Kartografii i Ksenobiologii - Odpowiedzi (15)

Tak tak tak! Znowu wyruszamy! Tym razem w przeciwnym kierunku!

[Obrazek: baner_do_formularza.png]

Przedsiębiorstwo Poszukiwania Boskich Przygód DAEE zaprasza na 30-to dniowy ewent p.t.


"BOSKA UCIECZKA"


Jak pewnie pamiętacie, Kaziu Boski szukając przyczyn tak wielu kłopotów na które natknęła się  ekspedycja NOWA ZIEMIA 3309,  zadarł niechcący z sektą FAR GOD która wypuściła za nim list  gończy. Nagroda za jego głowę w wysokości miliarda kredytów, przyciągnie na pewno wielu żądnych krwi łowców głów. Postanowił więc ewakuować się z zamieszkanych obszarów Bańki i zniknąć w otchłani galaktyki. Wcześniej jednak musi dotrzeć do Coloni, aby tam u jednego z inżynierów, zmienić sygnatury swojego statku....








Co będzie się działo dalej?
 Czy Boski dotrze do Koloni? Wszystko zależy od Was!
Możecie przyłączyć się do jego grupy ucieczkowej i wspierać siłą ognia i sprytem

lub..

Wcielić się w Łowcę Głów i polować na jego statek!


Wybór należy do Was!

Zapisz się już teraz za pomocą formularza  aby dołączyć do tej szalonej imprezy.
Tutaj znajdziesz regulamin ewentu plus dodatkowe informację.


Zapisy do 04.10.3309

Startujemy 05.10.3309

Zapraszamy!


Na wszelkie pytania odpowiem, nieścisłości wytłumaczę. Szukajcie mnie na Discord lub na forum.
Jeżeli jesteście zaciekawieni co działo się z Kazikiem wcześniej, odwiedźcie wątek Ekspedycja Nowa Ziemia 3309 w dziale Kartografia!

Wydrukuj tę wiadomość

  Odyssey od rozczarowań po akceptację - micro poradnik
Napisane przez: 123tomek - 16.09.2023, 23:09 UTC - Forum: Biblioteka - Odpowiedzi (9)

Odyssey od rozczarowań po akceptację - bardzo micro poradnik
W zasadzie więcej tu narzekania (przynajmniej na początku) niż porad ale może komuś naprawdę zielonemu pomoże.

o7 z tej strony cmdr Polev alias PolTomski (w wersji eksploatacyjnej).

Jakiś rok temu kupiłem Odyssey, wszedłem ze 2 razy przeraził mnie interfejs i jeszcze bardziej nie spodobało mi się chodzenie po stacji (od kajfasza do idaasza by mieć interakcję z NPCami). W dodatku te zmaszczone stocznie (do dziś tęsknię za starym widokiem). Pograłem 2x tutoriala on foot i tyle. Po jakichś kilku tygodniach/miesiącach Devsi zrobili mi kuku i "zupgrejdowali" cały interfejs z Horizons do Odyssey (bez dodania oczywiście on foot dla kont bez wykupienia DLC). A to mnie "chamy" załatwili Wink - rozumiem ich podejście, jedna wspólna aplikacja do wszystkiego, podobnie przecież zrobili wcześniej z podstawową grą i darmowym upgradem do Horizons. Cóż w efekcie nie miałem wyjścia i ... przestałem grać. Jednak do Elity wracam od lat 80 tych więc tu było podobnie, jednak tryb on foot unikałem jak ognie. Aż do zeszłego tygodnia - w końcu StarField wystartował więc zanim do niego siąde warto mieć jakiekolwiek odniesienie jak tryb na nogach wygląda w samej Elite.


No to zacząłem od (zbyt) szybkiej lektury poradników: 
CMDRa Detsona Jak ograniczyć liczbę zgonów na początku Odyssey oraz Moje początki z Odyssey
CMDRa Pitulka Odyssey dla początkujących część 1 i 2
a także Ś.P. CMDRa Dziadostwo Egzobiologia dla cierpliwych

Następnie kolejny raz przypomnienie co i jak w treningówce w dodatku z YT w tle. Spoko.

No to lecimy na pierwszą własną misję. I tu zonk! Gdzie te misje?
Nie u gości od taksówek (APEX Interstellar Transport), nie u gości od Frontline Solutions ale ... w terminalach na stacji (są jeszcze szemrani kolesie ale oni mają zwykle po 1 misji, niekoniecznie najłatwiejszej). Za pierwszym razem było to dla mnie nie do końca takie oczywiste, teraz może wydawać się to głupie, że na to nie wpadłem natychmiast ale opisuję co mi nie pasowało na "dzień dobry".
Chodzenie z buta po te misje jest nieuniknione - nie da się ich zatwierdzić z poziomu statku (za to oddać misje już jak najbardziej tak). Ogólnie Odyssey to ciągłe chodzenie a niestety ten element jest kiepski i powoduje niepotrzebnie mnóstwo utraty czasu w grze. Chodzenie jest baaaardzo powolne, bieganie to odpowiednich chodzenia w innych grach. Szkoda, że ED nie pozwala na zmodowanie chodzenia na samych stacjach.

Zakupy broni/kombinezonu/ekwipunku przed misją są ... zbędne dla pierwszych najłatwiejszych misji. 

Po zaakceptowaniu misji bierzemy taxi (APEX), pełzamy z buta do windy ... nie do tych ... do tych drugich, zjazd, pełzanie do taxi. Wylot! Leeeecimyyyyy do kuchni nastawić wodę w czajniku, podlatujemy do planety, powolne obniżanie lotu, glide, dokowanie, zalanie kawy lub herbaty, jesteśmy na miejscu. Disembark. Szlag znowu ciemno jak w d.... u m......, latarka (domyślnie klawisz T). 

Pierwsze misje ("Collection: Secure a package from koleś") polegają na ... podejściu do ogólnodostępnego terminala, zaznaczeniu osoby od której się ma odebrać przesyłkę i pozwoleniu na zeskanowanie napotkanym ochroniarzom. Ważne by nie wyciągać a już na pewno nie używać przy nich broni ORAZ także pozostałych skanerów transfer mode, scan mode i spawarki cutting mode) - teraz już wiem: skanować jednak ochroniarza nie wolno!

Potem wystarczy tylko zawołać taxi by nas odwiozła ... właśnie kurcze tu był kolejny zgrzyt. JAK? Okazuje się, że szukanie na kółku (domyślnie pod lewym ALTem) z wyborem granatów, latarki i upuszczaniu tożsamości NIE ma taxi! Tutorial nic o tym nie wspomina. Okazuje się, że dla zmyłki jest drugie podobnie wyglądające kółko (domyślnie pod klawiszem Q). Dla jeszcze większej zmyłki pierwsze kółko obsługuje się za pomocą myszki (strasznie niewygodne, zwłaszcza ruch w dół, gdzie jest pozbywanie się tożsamości - warto więc podmapować sobie to i medkita oraz baterie pod jakieś wygodne guziki typu alt+~,1,2), drugie kółko natomiast obsługuje klawiatura (kursory). I właśnie tam z lewej strony jest taxi-APEX.

Przygodę z Odyssey rozpocząłem po dosyć sporej przerwie więc na początek (4 września 23) czekał już na mnie ponad godzinny update 16 do pobrania i zainstalowania (tak mam jeszcze stary talerzowy HDD pod gry). Na nogach jednak zagrałem dzień później 5 września 2023, przez jakieś 5h i niestety gra się scrashowała 6 razy (przyczyna jedna jak się później okazało nie tkwiła w samej grze)! Nigdy wcześniej tego w ED nie doświadczyłem, łącznie wcześniej przez 3 lata grania wypadłem max ze 3 razy. Dzień wcześniej latałem przez kilka godzin w Odyssey bez wychodzenia na nogi i nic się nie działo. Do tego po ostatniej aktualizacji gra strasznie mieli dyskiem (wspominałem już, że to talerzowy HDD?) podczas rozgrywki, jak defragmentacja dysku w windows 98, wcześniej tego nie zauważyłem (ale w Odyssey grywałem bardzo sporadycznie, raczej 99% Horizon). Wyjaśnienie przyczyny nieco poniżej.

O bezsensownym chodzeniu po zadokowaniu statku przez pół stacji, by dobrać się do sklepu (Pioneer Supplies) czy terminala z misjami już wspominałem. Chodzenie w ED to jak w innych grach skradanie a bieganie w ED to normalne chodzenie gdzie indziej ale o tym już też marudziłem.

Kolejnym negatywnym wrażeniem było jak wpakowałem swoje 4 litery do taxi i wyszedłem z gry z myślą, że jak jutro wrócę do grania to będę w miejscu docelowym - nic z tego. Frontier konsekwentnie nie wprowadził tu ułatwienia (ale przecież wyjście w hiperprzestrzeni w Horizons skutkuje też "zawieszeniem" w niebycie). To można zrozumieć.

Jednak najbardziej negatywne wrażenie było po śmierci. Otóż ja naiwny miałem nadzieję, ze respawn będzie gdzieś blisko stacji (jak po wylądowaniu APEXA). Nie niestety. To może już tak na logikę, w ostatnio odwiedzonej lokalizacji - tam skąd zamawiałem taxi/tam, gdzie zadokowany statek/ tam gdzie zaakceptowałem misję. Też nieee!
To gdzie?! Kurcze ponad 70 ly w losowym układzie, gdzie trzeba zamówić taxi na powrót do swojego statku.
Mało tego - taka nieudana misja jest już spalona i należy ponownie z buta biec po nową (zastanawiam się co się stanie, gdy weźmiemy kilka na raz - czy wszystkie przepadają czy tylko to "rozpoczęta" - już wiem, że jednak przepadają te z danej lokacji z innych są uratowane). Tak więc po śmierci: Kara za misję 20k (choć na późniejszym etapie dali i 70K kary), dojazd taxi ze 37K, wynagrodzenia brak - (a teoretycznie miałem dostać ok. 55K za udaną misję).

Powrót do statku. Cóż jak na pierwszy dzień na stopach wystarczy.

Dzień drugi:
Play
Preparing Shaders
Preparing Planet Generations Systems
Continue
Solo Start
HDD się znowu "defragmentuje"
Ok siedzę w CHU City w statku
a wejdę w Startport Services - CRASH!
Repeat
ach przecież misje na nogach są gdzieś indziej a nie w Startport Services.
Pełzanie do windy, winda, jeeeeedzie, otwiera się winda i ...  CRASH!

Reload, wybór misji i lecimy. Lądowanie. O strażnik, skan, wszystko OK, No to sprawdzę w końcu czy mnożna skanować strażnika ... Critical Injury ... Redeploy ... Zaskoczenie bo się budzę w swoim statku (WTF?) .. rzut oka na misje Mission Failed ... Pełzanie do windy, do terminala, Hmm nie ma misji Secure package więc biorę Collection:Fetch The Personal Documents From A Settlement, ok 1275 Ls ... wsiadamy do APEXa i ... HARD CRASH, restart windowsa. Ponad godzina w plecy a ja mam na koncie 1 misje w plecy i pół godziny latania w Apexie Sad

Tu się jednak sprawa wyjaśniła z tym CRASHowaniem. Jako, że ja często usypiam kompa to czasami w tle pobiera się jakaś durna aktualizacja windowsa a jak wszyscy wiemy taka pobrana i zainstalowana aktualizacja czeka na restart kompa i ... muli kompa jak jasny gwint. Od restartu windy i dokończeniu aktualizacji Odyssey mi się już nie wysypał! Także "defragmentacja" też jakby mniejsza, choć nadal dysk słychać. Nic trzeba się w końcu zaopatrzyć w SSD - jest super okazja, kupię go za tantiemy z tego micro poradnika Wink

Ok wracając do gry, Restart i lecimy w  APEXie. Misja (Collection:Fetch The Personal Documents From A Settlement) polega na odnalezieniu szafki w budynku, odnajdujemy terminal i w nim Facility->Habibat (może być kilka) a potem odpowiednią szafkę (Locker nr xxx), zaznaczamy, szukamy szafki i wbijamy kod, po otwarciu podnosimy dokumenty, po drodze znalazłęm jakieś illegal Encrypted Memory Chip - podniosłem ale bałem się czy po przeskanowaniu przez ochroniarza znowu mnie nie zaatakuje więc wezwałem od razu APEXa. 
Jeszcze 10 min i w domu. Nagroda 10K i 3 gwiazdki respec.

Czas na kolejną misję Delivery: Take a package to koleś 75K lub 10K+3xRep  (Terminal, oznaczyć kolesia, podejść, zagadać i do taxi).
Następna Collections: Fetch The Insight Data Bank From A Settlement 57K lub 10K+3xRep ok 2,2K Ls, 6min lotu (tu trochę gorzej bo nie było w terminalu namiarów na skrzynkę, leżała luzem na zewnątrz budynku). I tu mała uwaga, ostatnio robiłem taką misję i szafka była wewnątrz budynku, po wyjęciu danych z szafki na oczach cywila nastąpił alarm i ... żegnaj Gienia, mission failed.

Ok dosyć tych przynudnawych misji, czas na jakiś CZ. Tu akurat nie było Frontline Solutions, więc zmiana miejscówki na dużą stacje orbitalną - Pierwsza misja (tu już jakiś kombinezon bojowy i ze 2 bronie są mocno zalecane) i ... całkowicie zmienia się oblicze Odyssey - pierwsza walka, ze 2x śmierć ale ogólnie wygrana (oczywiście CZ typu najłatwiejszego na początek). Niestety nadal lot i powrót trochę za długo trwa - w statkach kosmicznych CZ-ty można błyskawicznie respawnować (Supercruise i powrót do CZ) a tu na nogach chyba nie za bardzo (a jeśli tak to pewnie dosyć długo trwa podpełznięcie po CZ do swojego statku, startowanie z planety, Supercruise, lądowanie i ponowna walka - do sprawdzenia, ewentualnie któryś z CMDRów mi podpowie).

A i jeszcze jeden mały zgrzyt. Na statki Frontline Solutions wchodzi się od tyłu, na APEXy i własne statki (nie wiem czy wszystkie ale na Kraita tal) od przodu.
Na początku co chwile biegłem przed załadowaniem się na misję do przodu statku, by za moment biec do tyłu. Jak w kawale z mrówką i słoniem, buzi-dupci, buzi-dupci a kilometry lecą Smile A wiadomo, że tu się nie biega tylko pełza więc te kilometry znacznie dłuższe się robią.

Podsumowując:
Dopiero CZ-ty dały mi, jak na razie, umiarkowaną radochę z dodatku Odyssey. Kolejne próby wykonywania misji udawały się już w kombinezonie bojowym grade 3 i kilkoma pukawkami grade 3. Najprościej robić misje polegające na wybiciu w bazie wszystkich z danej frakcji ale trzeba mieć na uwadze, że ma to być frakcja (czy baza?) anarchistyczna, bo inaczej dowalają dosyć sporą karę. Inne misje na razie wciąż często kończą się moim zgonem. Ze względu na średniawy pancerz kombinezony ze spawarką do tej pory biegam na misje w kombinezonie bojowym (dominator grade 3), bo jednak jest on sporo mocniejszy od zdobytego Macericka. Jak w końcu uda się kupić coś przyzwoitego to myślę, że misje "materiałowe" też mnie wciągną.

Miało być micro a wyszło nieco długie ale może komuś się przyda.

PS. Na koniec jeszcze pytanie. Wg opisu CMDR Pitulka podgląd mapy systemu ma informację, że osada jest anarchistyczna jednak obecnie na update 16 tego nie widzę. Czy coś się od popełnienia poradnika przez CMDR Pitulka zmieniło na tym ekranie?

Osada Anarchy wg opisu CMDR Pitulka

U mnie to wygląda trochę inaczej (choć teraz widzę, że to podgląd w nieco innym miejscu - wybór miejsca w APEXie)
widok w APEXie



----------------------------------------------------
Opis powstał od 05 do 16 września 2023r.

Wydrukuj tę wiadomość

  Preyon Brown Claw - klawiatura mechaniczna
Napisane przez: Lord Wolkow - 03.09.2023, 10:44 UTC - Forum: Pchli targ - Brak odpowiedzi

Wiecej info tu:
OLX:
https://www.olx.pl/d/oferta/preyon-brown...ro_listing
Allegro Lokalnie:
https://allegrolokalnie.pl/oferta/preyon-brown-all-claw

Wydrukuj tę wiadomość

  Nano-Olympic DISCUSSION
Napisane przez: -PAQ- - 03.09.2023, 08:52 UTC - Forum: ENG - Brak odpowiedzi

A thread dedicated to the discussion of the Nano-Olympics Games

Wydrukuj tę wiadomość

  Nano-Olimpiada DYSKUSJA
Napisane przez: -PAQ- - 03.09.2023, 08:43 UTC - Forum: PL - Odpowiedzi (5)

Wątek przeznaczony do dyskusji na temat Nano-Olimpiady

Wydrukuj tę wiadomość

  Event Trailer
Napisane przez: -PAQ- - 02.09.2023, 21:07 UTC - Forum: Nano-Olimpiada (Nano-Olympic Games) - Brak odpowiedzi



Wydrukuj tę wiadomość

Exclamation Nano Olympic Games 3309 by The Winged Hussars - descryption, rules
Napisane przez: Detson - 22.08.2023, 19:34 UTC - Forum: ENG - Brak odpowiedzi

[Obrazek: oC9zuRs.jpg]


Welcome, Commanders!

   The Winged Hussars cordially welcomes all Commanders interested in sporting competitions in Elite Dangerous.
   After many months of preparation, trials, and testing, we have prepared a variety of competitions for you, based on existing sports disciplines, as well as one created specifically for PVP enthusiasts. Despite the challenging nature of the game, we've managed to design several thrilling competitions that will undoubtedly provide you with excellent entertainment, while also enabling you to compete in a sportsmanlike spirit.
   For most participants, the satisfaction will come from the joy of taking part and engaging in friendly competition. Nevertheless, for the best of the best we have prepared appealing rewards, in-game credits and raw materials for personal equipment modification. It's essential to note that the entire fun unfolds in the On-Foot mode, meaning that these resources will exclusively come in handy for tweaking suits and weapons. You'll find comprehensive details in the Nano Olympics description.
   We would like everyone interested to be able to take part in these events. Unfortunately, our resources are limited, so we decided on the option in which where squadrons invited by The Winged Hussars will field their representatives.
   If each of the invited Squadrons accepts our invitation, everyone will have the opportunity to designate a maximum of two participants for each competition. In the event that a Squadron has more interested individuals for the Nano Olympics, internal eliminations will be necessary within that Squadron to determine their representatives. The choice of elimination methods will be left to the discretion of each individual Squadron.
   If there are fewer registrations, then the limit of two participants will be increased. Details can be found in the further part of the Nano Olympics description.

  We invite you to participate in exciting events. Details regarding registrations and further information can be found in the Nano Olympics description below. See you on the field of sports competition!
  Wishing you all the best, the organizers of the 3309 Nano Olympics:
   CMDR Detson
   CMDR PAQ
   CMDR Warjoy
   CMDR MistyPL
   

Nano Olimpic Games by The Winged Hussars
Edition 3309


Welcome, Olympians!
 

Competitions

   
   Before you are five Olympic competitions adapted for Elite Dangerous. Four of them are modified sports events adjusted to the game's conditions, and one has been created specifically for PvP enthusiasts.
   The competitions are intentionally designed to be simple and understandable. In the case of the most rules-restrictive competition, the Space Biathlon, running through a settlement twice is enough to grasp its concept. This can be done in an active settlement, of course without shooting.
   None of the competitions require special preparations or collaboration with Engineers. All competitions only require Level G1 equipment, widely available at Pioneer Supplies on any station. Before each tournament, you will also have the opportunity to purchase this equipment on the carrier [TWH-DN] Olimp (JNQ-GVV). The same carrier will also transport interested participants to the planet where the competitions will take place. We have several locations to choose from, and depending on the time of day, we will select an appropriate planet. The entire cycle of competitions will happen on the same planet.
   The names of the competitions are links that will take you to the description of each one.

Run Charlie, Run!
Run through an active settlement between guards.
Space Biathlon
Run along the perimeter wall of a settlement and shoot at targets.
Shield Boxing
Engage in boxing to deplete the opponent's shield.
Beetle Ball
Two-person team football (pushball) competition.
PWR Raid
PVP Fight to the death in a two-person team battle.


Prizes

   Naturally, while the greatest rewards for every athlete are Pride and Glory, the organizers of the Nano Olympics have also prepared a few gifts for you, namely:

Winners of individual competitions will receive:
Space Biathlon
1,5 mld credits
Upgrade and Modification Materials:
Weapon G5** + Scope

Run Charlie, Run!
1,5 mld credits
Upgrade and Modification Materials:
Siut G5** + Improved Battery Capacity

PWR Raid
1,5 mld credits
Upgrade and Modification Materials:
Weapon G5** + Magazine Size

Shield Boxing
1,5 mld credits
Upgrade and Modification Materials:
Suit G5** + Faster Shield Regen

Beetle Ball
1,5 mld credits
Upgrade and Modification Materials:
Suit G5** + Damage Resistance
   
   Additionally, all finalists in the Nano Olympics competitions will receive points for the overall Nano Olympics ranking, which will determine the Most Active Olympian of the 3309 season.
   The scoring for each competition will be as follows:
1st Place - 10 points
2nd Place - 8 points
3rd Place - 4 points
4th Place - 2 points
In the case of team competitions, each Olympian in the team will receive an equal number of points.
   For the winner of the Most Active Olympian Ranking, we have prepared prizes:
1 mld credits*
Upgrade and Modification Materials:
Suit G4** + Night Vision or Extra Ammo Capacity
or
Broń G4 + Noise Suppressor or Audio Masking
 
      * Credits for all victories have been sponsored from The Winged Hussars Fund by CMDR Mike Kastilione.
    ** The term "Suit/Weapon G4/G5" signifies that the prize will consist of materials used to upgrade a Suit or Weapon from G3 to G4 or from G4 to G5.


Rules

   Our main rule is to have fun while respecting other participants. Olympians are obligated to follow the instructions of the organizers on-site. Shooting at other participants or engaging in any aggressive behavior is not allowed. Any actions that disrupt the enjoyment of other participants will be dealt with strictly, and individuals may be disqualified from the competition. Excessive testing of the patience of the judges could even result in the disqualification of the entire Squadron from the Olympics.
   During competitions held in Odyssey settlements, after landing, we exit the ship using an SRV, after which we send the ship away to allow other participants access. For safety reasons, driving the SRV within the settlement is prohibited. During the competitions, all vehicles must be parked outside the settlement area. Only Organizer vehicles are permitted to remain and move within the area.
   An exception applies to parking in the Stack and Klatt Enterprises base areas. There, parking will be possible on the road leading to the ring. This deviation pertains solely to participants in specific events. Other Commanders are prohibited from parking.
   The option to replace* one participant with another is allowed in the case of absence due to an unforeseen random incident. If such a substitution takes place during or before the eliminations, the replacing individual must continue their participation in the competition, including the semifinals and finals. It is not possible for a player who was absent during the elimination stage to return for the semifinals or finals (if the substitute managed to advance). On a day when both the semifinals and finals are scheduled, the replacement can occur before or during the semifinals. If the semifinals are completed and contact with a player is lost (e.g., due to a connection failure), the final will be held. However, an exception is possible: upon the request of the concerned player or Squadron, the organizers can set a new final date as soon as possible. Naturally, all other finalists must agree to the rescheduling of the final.
   A similar rule applies to teams as well, under which an absent team member can be replaced*.
   The time provided by us is always in GMT.
   *All listed competitors must be familiar with the rules of the competition. There is no possibility of learning the rules and regulations during the course of the competition.


Anti-Doping Control

  In every competition, the temptation of winning can be incredibly strong, sometimes leading to the use of prohibited substances. In this case, they could be modifications or enhancements to equipment. To prevent this, we have decided to ensure equal opportunities for all participants. How will we achieve this? Each player will be required to share their screen on one of the dedicated channels where the competitions will take place. The selection of participants for this process will be random and will be at the discretion of the judges.
   Upon a judge's request for a player to share their equipment, we initiate the stream, then return to the game, and only after that, we activate the equipment preview. This procedure must be carried out precisely in this sequence.
   For the disciplines: Space Biathlon, PWR Raid, and Shield Boxing, we will display:
   [Obrazek: Cg4V4dJt.jpg]
   For the disciplines: Run Charlie, Run! oraz Beetle Ball, we will display:
   [Obrazek: b96mBVlt.jpg]
   After receiving confirmation from the judge, we turn off the preview, returning to the standard game view, and only after this step, we turn off the stream.
   For the PWR Raid competition, the stream will need to be on at all times. Therefore, we do not recommend this competition to players with weak connections. Detailed rules are provided in the competition description.



Game Mode

   We would like to conduct the competitions in Open mode, but there is still a long way to go before this mode works correctly. Additionally, we would need to enhance our security measures against individuals who might arrive solely to disrupt the enjoyment of other participants. matches will be held in Private Mode, which will be provided by one of the Nano Olympics organizers. Details about the appropriate mode will be communicated 24 hours before the competitions, and invitations will be sent to the participants. Upon the request of those who have registered for the Olympics and the Olympians themselves, it's also possible to invite other individuals, such as Fans or Streamers.
   The responsibility for invited individuals in this mode lies with the inviting person, ultimately the Squadron.


Communication

   Voice communication will take place on The Winged Hussars' Discord server. After clicking the link, please assign yourself a role Commander:
The Winged Hussars Discord Server   
  Now, you can access the Nano Olympic channels through the link below. Here, please assign yourself a role. Olimpijczyk:
Nano Olimpiada 3309
   We've prepared channels on our Discord server especially for you. A text channel: #olympic-talks-pl-eng, and a voice channel: #Olympic Lobby. Both are multilingual. If you have any questions about the Nano Olympics, feel free to ask them on this channel. To get a quick response, it's advisable to use mentions for members of the Olympic committee (the list of Organizers above, in the introduction section).
   During the course of the competitions, two voice channels will be utilized for teams: Olympic Event #1 and Olympic Event #2. Generally, the events will take place on a single voice channel dedicated to participants. However, in the case of the PWR Raid competition, both team channels will be used. It's worth emphasizing that all voice channels used during the events are accessible to everyone, although individuals not participating in a specific competition may be asked to move to the main Nano Olympics voice channel.
   Of course, there is also the option for communication on the forum in a dedicated thread without the need to register an account.
   The organizers of the Nano Olympics 3309 are committed to providing comfort to the participants, while also kindly asking for understanding that the primary language The Winged Hussars, the forum, and Discord is Polish.



Registrations

 In our Nano Olympics, there will be the following participation limits for each competition:
16 players
for individual competitions
and
8 teams
for team competitions (each team consisting of two players)

   If all the squadrons we've invited accept the invitation, we have 2 slots available for each in individual competitions and 1 slot in team* competitions for each squadron.
 
   Entries for the Nano Olympics should be submitted by individuals who have received invitations from their Squadrons. As mentioned earlier, each Squadron can field a maximum of two competitors in each competition. Additionally, we encourage creating a waiting list, which can be utilized if the number of registrations is lower. Registrations will be carried out through a Google form, the link to which was sent along with the invitation.
   The registration process will consist of several stages, so please review the guidelines carefully:


Stage 1 - Registration for Nano Olympics 3309
 
   Until September 10th (12:00 GMT) of the year 3309, please express your interest in participating in the event by filling out the Google form attached to the invitation. After September 10th, squadrons that have expressed interest will receive further information from us.
   Until September 17th (12:00 GMT), we will be expecting more detailed information, such as the number of participants in each competition. Based on this information, we will allocate slots to squadrons.
   If we receive a smaller number of registrations than expected, any additional slots will be evenly distributed among the squadrons that have expressed interest in participating. Any remaining slots that cannot be evenly divided among the squadrons will be allocated through a random draw. The drawing will be conducted using ChatGPT. The number of participants (or teams) from each squadron for each competition will be announced below, in this thread. Below, in this post, the competitions with tournament brackets will be posted. After drawing all the brackets, the names of the squadrons will appear instead of the Commander names.


Stage 2 - Registration for Competitions
 
   Every Monday before the start of each competition, we expect the completion of the second Google form. In this form, you should provide the Squadron's name and two Commanders who are participating in the first competition. We skip the remaining competitions and submit the registration. In the following week, we reopen the registration and fill out the next competition if the Squadron is participating in it. If we know the lineup for other competitions, we can also fill them out. The list includes more slots than just the two primary ones, so there is an opportunity to add additional Commanders to the reserve list. Please pay attention to the order of adding Commanders to the list, in the event of a lottery, the Commanders listed higher will be taken into consideration first.
   At 2:00 PM every Monday before the competitions, the list will be closed, and then the drawing will take place (using ChatGPT). By 8:00 PM, the names of Commanders participating in a given competition will appear in the tournament brackets. During the qualifications, participants will be divided into groups, with an approximate starting time provided for each group. This is to minimize waiting time for each group.
   In extraordinary situations, upon the Squadron's request, there is a possibility to extend the registration deadline until Thursday prior to the competition. The drawing procedure will remain unchanged; however, the positions occupied by players representing the Squadron that requested an extension will temporarily remain unoccupied. After the registration submissions, the available slots will be assigned to the registered players through a random draw. In extraordinary situations such as war or natural disasters, upon the Squadron's request, there is a possibility to extend the registration deadline until Thursday prior to the competition. The drawing procedure will remain unchanged; however, the positions occupied by players representing the Squadron that requested an extension will temporarily remain unoccupied. After the registration submissions, the available slots will be assigned to the registered players through a random draw.
   In the event of extraordinary circumstances as described above, it is possible to make substitutions*** to the player list before the actual competition. New players will be randomly placed in the available slots.
    *For team competitions, we encourage providing team names.
   **All listed competitors must be familiar with the rules of the competition. There is no possibility of learning the rules and regulations during the course of the competition.


Schedule


   
   Each of the competitions will take place on one of the weekends of October in the year 3309. Friday and Saturday will be reserved for the qualifiers, while Sunday will be dedicated to the semifinals and finals. There is a possibility that a given competition will be held over the course of two days, depending on the number of Nano Olympiad participants. The events will take place between 6:00 PM and 10:00 PM (the hours may vary slightly). The provided time is, of course, server time, and it will be the only time used when providing Olympic announcements.
   Here are the dates of the individual events in the Nano Olympiad 3309:[/color]
29.09 – 02.10
Opening of the Nano Olympics Games 
Welcoming the Guests
Run Charlie, Run!

06.10 – 08.10
Shield Boxing

13.10 – 15.10
PWR Raid

20.10 – 22.10
Space Biathlon

27.10 – 29.10
Beelte Ball
Closing of the Nano Olympics Games 3309

Announcement of Most Active Olympian Standings


Locations


  For the Nano Olympics, we will be using multiple locations, and all competitions taking place within Odyssey settlements will be situated on planets with atmospheres. This choice aims to provide participants with a maximum dose of excitement and enjoyment from the games.

  The competitions Beatle Ball and Shield Boxing will take place in one of the abandoned INRA bases, either at Stack or Klatt Enterprises.
     Stack, HIP 12099 System, Planet 1a, Gravity: 0.10 G.
     Klatt Enterprises, Alnath System, Planet A2aa, Gravity: 0.11 G.
  Whenever possible, we will strive to select planets where natural light will be available during the competitions. The differences in the gravities of these planets are too minor to influence our decisions. Additionally, the competition area will be illuminated by two SRV Scarab vehicles.

  The competitions  PWR Raid and Space Biathlon will take place within the Odyssey settlement. It is a military-type settlement, marked with a "+". Within the settlement, there are two landing pads: small (S) and medium (M). You can also take a look at it in Commander Pitulek's guide; it's the Military Settlement, Type A. Below is the link to the guide and an image of the settlement.
Odyssey for Beginners Part 2 - Odyssey Bases
  We have several locations at our disposal, from which we will select the most suitable one for the competitions. The primary criterion for selection will be natural lighting. In most of these places, an Anarchy regime prevails, so there should be no issues with preparing the settlement for the competition. All competitions will take place in the same location, meaning that differences in gravity will not affect the games
  Here are a few locations::

   
The competition Run Charlie Run! will take place in the Savi system, on Planet A6, within the Casari Falls settlement. The gravity on this planet is 0.46 G. The planet is tidally locked to its sun, resulting in perpetual daylight within the settlement. The settlement has a High security level. The political regime will not influence this competition, and no combat is anticipated within the settlement. Other locations are available for this competition in case of any changes or requirements.

   During each weekend of the competitions, all participants will be transported to the designated system aboard the carrier [TWH-DN] Olimp (JNQ-GVV). The launch will occur from the home system of Skrzydłata Husaria HR 8444*. If seating becomes limited, we will have a second reserve carrier prepared for use.
   The planned launch will occur every Friday at 16:30. In case of different carrier launch times, information will be provided on Discord, specifically on the official Nano Olympics channel.
   *We kindly ask all guests to maintain respectful behavior in the system. Our Combat Wing is responsible for safety and order, and they treat any misconduct very seriously.


   The organizers of Nano Olympics Games 3309 wish to extend their best wishes to future Olympians: abundance of success, unforgettable experiences, and the joy of competition, always in the spirit of fair play. We sincerely encourage your participation!




Don't wait for others to do it! Become the Olympic Champion of 3309!!!


  We invite you to sign up!!

  We wish all Olympians success in their fight for the championship!

[Obrazek: AAcH4Hk.png]

Wydrukuj tę wiadomość

  Nano Olympic Games 3309 - PWR Raid
Napisane przez: Detson - 22.08.2023, 17:57 UTC - Forum: ENG - Brak odpowiedzi

[Obrazek: oC9zuRs.jpg]

PWR Raid

Competition Description

   This competition will take place in the Odyssey settlement. It is a military-type settlement, marked with a "+". Within the settlement, there are two landing pads: small (S) and medium (M). You can also take a look at it in Commander Pitulek's guide; it's the Military Settlement, Type A. Below is the link to the guide and an image of the settlement.
Odyssey for Beginners Part 2 - Odyssey Bases
[Obrazek: Z2WapbM.jpg]

   This is a team competition, where each team has two players. At the start of each game, teams will be randomly selected: Attackers and Defenders. Attackers need to get the Power Regulator before the required time ends. Defenders try to prevent that.


Player Equipment

Suit: Any G1, HKOl recommends using the Dominator in this competition
Weapon: C-44 G1,  P-15 G1
Consumables/additional gear: Everything is allowed


Competition Rules

  1. All players must turn off their HUD during the fight, key combination Shift+Alt+G.
  2. All players must have their streaming on Discord during the fight.
  3. Only Attackers can take the Power Regulator from the Generator. Defenders can't take it.
    Breaking these rules means the team that breaks them loses instantly.
    If a player loses connection, the game will be resumed if they return within 5 minutes. If they do not return, there is an option to replace them with another player according to the substitution rules of the team. After a second loss of connection, the player is struck off the competition list and must be permanently replaced by another participant if the team wishes to continue participating in the competition.
  4. Attackers begin on a small landing area.
  5. Defenders start in the PWR building.
  6. Attackers have 15 minutes to get the Power Regulator and bring it back to the starting place to win a round.
  7. If the power goes off and the Power Regulator is still in in the generator feeder, Defenders team can restart the Generator.
  8. One of the players from the attacking team takes the Power Regulator and has to carry it to the Landing Pad. In short, the one who pulled out the Power Regulator must survive.
  9. Teams will be on separate Discord channels during the fight. Fans, streamers and other people watching the fight will be on a separate Discord channel, they cannot enter the team channels.
  10. Only referees can move between channels.

Team starting locations:
[Obrazek: pdqevZZh.jpg]


Information

  1. The settlement is active, all doors are unlocked.
  2. E-breach will be placed on the Generator Console to turn off the generator.
  3. Before the fight, all battery boxes, first aid kits, and grenades will be emptied by the Olympics Crew. You can use only your gear, but you can refill ammo and batteries if the settlement power is on. Olympics Crew is not responsible for wrongly appearing materials after respawning.
  4. As mentioned earlier, it's not about how fast the Generator turns off, but about delivering the Power Regulator back to the starting point within 15 minutes. After taking the Power Regulator from the Generator, at least one Attacker must reach the center of the landing area within 15 minutes of starting the game. Of course, alive and with the Power Regulator in the backpack. Keep in mind that turning off the Generator takes about 3 minutes!
  5. The match goes on until one team wins two rounds.

Competition Sequence

  1. Teams, Attackers, and Defenders are chosen randomly.
  2. Players and the judge go to the PWR building to check if they can use the Generator's console. Remember: Don't turn it on!
  3. Players start streaming on Discord, and those picked by the judge show their gear.
  4. When the judge signals, players go to their starting places. Attackers turn on their flashlights.
  5. All players turn off their HUD by pressing Shift+Alt+G.
  6. When the judge signals, players from each team go to their channels on Discord: Attackers on channel 1, and Defenders on channel 2.
  7. Attackers on the landing area turn off their flashlights when ready and watch the judge on the Leisure building.
  8. If flashlight visibility is low, another readiness signal will be used for Attackers.
  9. Defenders, being closer to PWR, don't need readiness check. They had time to discuss earlier. They watch the judge through the PWR building's airlock.
  10. The match starts with the judge's signal - a gunshot.
  11. Attackers win if, within 15 minutes of the fight's start, the Power Regulator that powered the settlement reaches their starting point, the landing area.
  12. In any other case, Defenders win, even if their Avatars are not alive.


Feel free to sign up!


[Obrazek: AAcH4Hk.png]

Wydrukuj tę wiadomość

  Nano Olympic Games 3309 - Shield Boxing
Napisane przez: Detson - 22.08.2023, 16:58 UTC - Forum: ENG - Brak odpowiedzi

[Obrazek: oC9zuRs.jpg]

Shield Boxing

Competition Description

 The competition will take place at one of the abandoned INRA bases: Stack or Klatt Enterprises. You can find their locations and descriptions in the following links:
Stack
Klatt Enterprises
Settlement screenshot:
[Obrazek: p9vJmWJh.jpg]
  1. It is a competition involving direct fistfights between two players. During the fight, the players have shields as enabled, the winner is the one who first leads to the depletion of the opponent's shield.
  2. The fight will take place inside the Thargoid Grinder.
    [Obrazek: GHSsaPnl.jpg]
  3. In case there's no sunlight, the field will be lit up by two SRV Scarab vehicles. The Nano Olympics staff does their best to hold the events in natural light, but we can't control it. In exceptional situations, the referee can, upon the players' request, decide to replace the lighting from two SRVs with lighting from an Anaconda.
Player Equipment
Suit: Dominator G1
Weapon: None
Consumables/additional gear: None

Competition Rules
  1. The boxing ring is marked by an octagon shape in the picture below:
  2. Players take their positions on opposite sides of the ring:
  3. Competitors cannot leave the ring area; a player who steps beyond the ring boundary will receive a warning from the referee.
  4. Players inflict physical damage (melee damage) on each other until their shields are depleted.
    Some hits are allowed on a player who just lost their shield. Such actions are acceptable during an intense fight.
  5. A fight consists of three rounds.
  6. Each round lasts until one of the players' shields are depleted or for 5 minutes.
  7. The winner is the player who scores more points.
  8. Points are awarded for depleting (knocking down) the opponent's shield.
  9. If a competitor disables the shield on their own, they lose the round.
  10. A competitor who avoids combat may receive a warning from the referee.
  11. If in the first two rounds neither player manages to break the opponent's shield, in the third round both players will exceptionally wear suits:
    Artemis G1
  12. Warnings - if any of the competitors receive three warnings in a single round, their opponent wins. At the end of each round, warnings are reset. Except for the situation described in point 11, if the third round also ends in a tie, the winner is the competitor who received the fewer number of warnings in the third round.
  13. Upon the referee's signal, players must immediately stop the fight.
  14. Jumping during the fight is prohibited.
  15. The game doesn't include blocking punches, but players can dodge attacks.
  16. After leaving the SRV vehicle, a player must get rid of grenades, reload them into the vehicle, or discard them.
  17. Throwing grenades within the base area is forbidden; to get rid of them, a player must step outside the path leading to the ring:
  18. The penalty for throwing grenades near the ring is disqualification.
  19. Regarding the use of suit accessories, the only limitation for players is their imagination and the availability of owned ARX.
Competition Sequence

  1. Players, upon the referee's signal, take positions facing each other, standing at opposite points of the ring.
  2. The player chosen by the referee starts a Discord stream and presents their equipment.
  3. On the referee's signal: 3, 2, 1, Start, the fight begins.
  4. The fight ends when one player's shield is knocked down or after 5 minutes.

We invite you to sign up!


[Obrazek: AAcH4Hk.png]

Wydrukuj tę wiadomość