Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HTc Vive - recka z ED
Właśnie tu jest pies pogrzebany przy obecnej technologii VR, rozdzielczość jest słaba i pixeloza zawsze będzie, nieważne jakie mocne będzie GPU. Dlatego jest dużo lepiej w grach które są typowo pod VR bo tam to jest wzięte pod uwagę i czcionki są w odpowiednich rozmiarach i to nie boli, natomiast w Elite jest lipa bo czcionki cieniutkie i można liczyć pixele. Miałem okazje sprawdzić oba dostępne obecnie gogle i DLA MNIE i na Oculusie i na Vive z tekstem w Elicie jest bardzo kiepsko i żaden supersampling tego nie zmieni. Da się grać oczywiście i da się przeczytać ale jakościowo to jest mizerota.
Moim zdaniem powinni dostosować UI do VR co się nie stanie więc mamy to co mamy.
Na dzień obecny spece przewidują 4k na oko za około 5 lat, wtedy powinno być dużo lepiej.
Odpowiedz
(11.10.2016, 11:03 UTC)Baton napisał(a): Właśnie tu jest pies pogrzebany przy obecnej technologii VR, rozdzielczość jest słaba i pixeloza zawsze będzie, nieważne jakie mocne będzie GPU. Dlatego jest dużo lepiej w grach które są typowo pod VR bo tam to jest wzięte pod uwagę i czcionki są w odpowiednich rozmiarach i to nie boli, natomiast w Elite jest lipa bo czcionki cieniutkie i można liczyć pixele.  Miałem okazje sprawdzić oba dostępne obecnie gogle i DLA MNIE i na Oculusie i na Vive z tekstem w Elicie jest bardzo kiepsko i żaden supersampling tego nie zmieni. Da się grać oczywiście i da się przeczytać ale jakościowo to jest mizerota.
Moim zdaniem powinni dostosować UI do VR co się nie stanie więc mamy to co mamy.
Na dzień obecny spece przewidują 4k na oko za około 5 lat, wtedy powinno być dużo lepiej.

Mylisz się Baton - akurat jeśli chodzi o czytelność tekstu - nawet tego najmniejszego, to przy ustawieniach VR Ultra i SS ustawionym na 0.65/2.0 tekst był czytelny bez żadnych problemów. Ja osobiście miałem problem z detalami odległych obiektów - pisałeś o rozpozniu Clippera z kilkunastu km w RES - i z tym IMHO jest problem. Aczkolwiek może przestaje to być problemem przy wyższych współczynnikach SS - nie wiem, bo moja karta lub procesor (stawiam na to drugie) tego nie uciągnęły.

BTW, jestem po 2h z supportem Vive i potwierdzili, że to wadliwy kontroler. Daję tym goglom jeszcze jedną szansę i za chwilę jadę do sklepu wymienić na nowy model. Potestuję trochę innych gier i obaczym co będzie.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
W takim razie czekam na więcej wrażeń. Poeksperymentuj z wyższymi rozdzielczościami, nawet kosztem płynności. Nie po to żeby tak grac a żeby ocenić maksymalne możliwości Vive Biggrin.
Odpowiedz
(11.10.2016, 11:29 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Mylisz się Baton - akurat jeśli chodzi o czytelność tekstu - nawet tego najmniejszego, to przy ustawieniach VR Ultra i SS ustawionym na 0.65/2.0 tekst był czytelny bez żadnych problemów.

I tu jest podstawowy problem z rozmową o VR, Ty nie masz zielonego pojęcia co ja widzę, ja nie mam pojęcia co Ty widzisz, Dla mnie tekst jest bardzo kiepski, jakoś wątpię, że to moja wada wzroku bo byłem w stanie policzyć subpixele przy dobrze ustawionym sprzęcie, no ale to już się nie da przedyskutować zwłaszcza, że nie mogę być pewien, bo mimo wszystko wzrok już nie ten co kiedyś i to może grać rolę. Troszkę już to przerabiałem rok z temu na DK2, gdzie dyskusje się kończyły na wzajemnym oskarżaniu się o ślepotę co do niczego nie prowadzi. 
Ja już się Wam wynoszę z wątku, może kiedyś się skuszę znowu na jakieś gogle to opisze swoje wrażenia a na razie powodzenia piloci Smile
Odpowiedz
@Mathias
Cool Życzę powodzenia i czekam na opinie. Smile
Aha, jak będziesz testował inne apki to ustaw sobie SS w SteamVR na 1.5 i powinno być dobrze. Możesz też na 2.0 ale niektóre apki mogą artyfakcić. 1.5 - czy nawet 1.8 jest w miarę bezpieczne i wystarczające poza ED.
[Obrazek: 33911.png]
Odpowiedz
(11.10.2016, 13:53 UTC)Adix napisał(a): @Mathias
Cool Życzę powodzenia i czekam na opinie. Smile
Aha, jak będziesz testował inne apki to ustaw sobie SS w SteamVR na 1.5 i powinno być dobrze. Możesz też na 2.0 ale niektóre apki mogą artyfakcić. 1.5 - czy nawet 1.8 jest w miarę bezpieczne i wystarczające poza ED.

To można w SteamVR ustawić? Bo ja ustawiałem w Elite. Supersampling na 0.65 i HMD Quality na 2.0 czy jakoś tak. Jest jeszcze osobne ustawienie w SteamVR?
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
(11.10.2016, 11:03 UTC)Baton napisał(a):  Dlatego jest dużo lepiej w grach które są typowo pod VR bo tam to jest wzięte pod uwagę i czcionki są w odpowiednich rozmiarach i to nie boli, natomiast w Elite jest lipa bo czcionki cieniutkie i można liczyć pixele.  Miałem okazje sprawdzić oba dostępne obecnie gogle i DLA MNIE i na Oculusie i na Vive z tekstem w Elicie jest bardzo kiepsko i żaden supersampling tego nie zmieni. 

 CMDRze Baton myśle ze oglądałeś film "Święci z Bostonu" - po takie ekspertyzie mam ochotę powiedzieć " przynieś nam kawę i pączki.." :-)

Generalnie , Super sampling zmienia wszystko - na obrazie wielkości ściany bije po oczach , nie to co na monitorze 24~27'

(11.10.2016, 14:03 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a):
(11.10.2016, 13:53 UTC)Adix napisał(a): @Mathias
Cool Życzę powodzenia i czekam na opinie. Smile
Aha, jak będziesz testował inne apki to ustaw sobie SS w SteamVR na 1.5 i powinno być dobrze. Możesz też na 2.0 ale niektóre apki mogą artyfakcić. 1.5 - czy nawet 1.8 jest w miarę bezpieczne i wystarczające poza ED.

To można w SteamVR ustawić? Bo ja ustawiałem w Elite. Supersampling na 0.65 i HMD Quality na 2.0 czy jakoś tak. Jest jeszcze osobne ustawienie w SteamVR?


Powinieneś pobrać aplikacje ChaperonSwitcher https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4...n_the_fly/

Tam łatwo ustawisz SteamVR target multiplier.  Jednak to sie obecnie nadaje do innych gier i apek ponieważ do ustawienia w Elicie 2.2beta jest HMD Q. który praktycznie robi za SS Steamowy. I jeszcze jedno, jest duza różnica w FPS pomiędzy 2.1 i 2.2. Po prostu nabierz doświadczenia w ustawieniach ponieważ czytam Twoje komentarze to widzę ze nie umiesz jeszcze ustawić Elitki w Vive.

Generalnie powinieneś nie stosować ustawień definowanych przez DevTeam tylko własne. Zapomnij o presecie VR Ultra,
textury ustaw tylko na High - reszte ustawień w VR nie ma takiego znaczenia - wyłącz shadow (wazne) , blur , glaxy map low , reszta medium lub high, suwaczek distance render w połowie (wazne)
Przed włączeniem Elite wyłącz Steam i steamVR ( zyskasz kolejne klatki , poprawi sie tez ostrość) po warunkiem ze zrobiłeś tweaki z innego wątku.
Pobierz "ED Profiler" i zapisuj ustawienia dla Vive. Pamietaj ze 0.65 x 2.0 daje Ci tylko 1.3 zagęszczenia piksli - czyli słabo , ja mam w sumie 1.85 a przy walce na navbecon lub zwyczajna exploracja to jade na 2.0 . Ilość piksli ważniejsza niz ustawienia High , Ultra. 
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
Dzięki Yata. Jutro mają odebrać sprzęt, w czwartek wysłać nowy, w piątek powinienem mieć replacement.

Tyle z moich planów sprawdzenia VR przez ten tydzień urlopu Sad
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
Śledzę z zainteresowaniem dyskusję i dzisiaj dało mi myślenia to co pisali Yata (o wielkości ekranu) i Baton (o rozdzielczości).

Tak próbując sobie to przełożyć na płaski, zwykły ekran, pokombinowałem tak:

Mam na ścianie telewizor - 50-coś cali - na którym ELITE w rozdzielczości HD 1920x1080 wygląda całkiem ładnie.
Patrząc jednym okiem przez okulary - biorąc pod uwagę odległość - w zasięgu mojego wzroku zmieściłyby się 3 takie telewizory w pionie i w poziomie.
Wygląda więc na to, że rozdzielczość 4K (czyli 4 razy większa) - wystarczy by zaspokoić niezbyt wybredne oko przy zasłonięciu całego pola widzenia.

Z drugiej strony - rozdzielczość HTC Vive to 1080 x 1200. Przesłania to całe pole widzenia, więc to tak, jakbym w moim telewizorze (1/3 całego pola widzenia) miał 360 x 400 pikseli.
Przekonwertowałem screenshota na taką rozdzielczość i wyszło mi, że właściciele HTC widzą mniej więcej coś takiego:

(powiększcie sobie ten obraz na cały ekran)

[Obrazek: OWcnnFm.jpg]

Czy to w miarę zbliżony obraz, do tego w goglach?

Pomijając oczywiście 3d, płynne rozglądanie się, łagodzenie przez supersampling...
Odpowiedz
Robinus - wpadnij do mnie na kawe i przynieś pączki Smile
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dwa monitory w jednym - czyli jak mieć podgląd do zwiniętej ED radekcz 1 3,697 08.02.2020, 18:22 UTC
Ostatni post: USSER-PL
  [PORADNIK] video poradnik w ED Piotr1502PL 1 4,537 18.04.2019, 14:48 UTC
Ostatni post: Zir4n
Lightbulb Jak uzyskac ~30% FPS w Vive bez zakupu Titan X :) Yata_PL 57 67,935 30.03.2017, 10:14 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości