Witam
Na wstępie nadmienię ze poradnik tworzylem w oparciu o EDH 2.2 ( beta 4) i zdaje sobie sprawę ze na chwile obecna wykorzysta to niewielu użytkowników Vive z naszego forum. Mam jednak nadzieje ze baza użytkowników jedynie słusznych gogli będzie sie stale powiększać wśród polskich graczy
To ze trzeba ustawić ED SS na 0.65 i SteamVR SS (w zależności od karty graficznej i procesora) od 1.75 do 2.3 aby uzyskać klarowny obraz i łatwo czytać tekst jest od wielu tygodni powszechnie znanym faktem. Okazuje się jednak ze najnowszy update czyli Guardian 2.2 rasujący grafike w grze na wyższy poziom i dodanie wymagajacych dla VR lokacji jak chociażby "installation" sprawiło ze wielu użytkowników Vive zaczęło narzekać na wydajność w lokacjach w których dawniej można było uzyskac stałe 90 fps a teraz mamy ledwo 40~45 czyli uciążliwa reprojekcje powodującą ghosting i często obniżenie klarowności obrazu w goglach. Ja osobiście z początku mylnie sadziłem za sprawa niewielu testów w beta 1 , głównie lotów nad planeta ze jest lepiej . Przy nowych stacjach i gwiazdach jest jednak wyrazny spadek działania gry w VR. Po kilku dniach kolejnych testów , przeszukiwania redita oraz ruskiego forum poświęconemu grze DCS Word znalazłem odpowiednie tweaki sprawiające ze na dzień dzisiejszy mam sporo więcej plynnosci w grze niz w EDH 2.1 na ustawieniach ED SS 0.65 i SteamVR SS 2.2
Przy moim konifigu tj. win 10, 24 GB ram , i7-3770 ~3.8 Ghz oraz Gtx 1080 z delikatym OC uzyskuje wszędzie stale 90 FPS , nawet na planetach u inżynierów lub wspomnianych już instalacjach a jest to możliwe bez obniżania ustawień w grze !
Oto co robimy:
1. Na początek wchodzimy w Task Manager i kilujemy procesy "HtcIdentityService" i "HCVRMarketplaceUsersContextHelper" - te procesy powodują mikro przycięcia a czasem 1 sekundowe utraty trackingu (u mnie tak było).
2. W ustawieniach SteamVR ustawiamy "Uruchom SteamVR przy uruchomieniu aplikacji" Zamykamy steam VR i steama i odpalamy normalnie Elite z launchera
To pozwoli nam na granie bez włączonego Steama ( z uzyciem jego niektórych procesów) i tutaj nie wiem dlaczego ale zyskujemy delikatnie na FPSach i poprawiają sie kolory , zmniejesza sie blur a dla części osób również skala ! ( testuje )
3. I na końcu nasze zbawienie usprawniające znacznie płynność i poprawiające FPSy w Elite w trybie VR (powoduje odpowiedni balans pomiędzy CPU i GPU)
Ustawienia Steam VR - Producent - ponizej Direct Mode - włączamy "Wymuś Reprojekcje"
http://imgur.com/a/DnOcM
Generalnie proszę pamiętać aby stosować ta opcje tylko w wymagających grach z trybem siedzącym podobno przy użyciu kontrolerów Vive mogą zaistnieć zbyt duze opoznienia.
Standardowe ustawienia SteamVR powodowały ze mieliśmy w zasadzie 2 tryby gry w Elite czyli 90 FPS lub 45 z reprojekcja.
Teraz jest dobrze, testowałem kilka godzin i wszystkim użytkownikom Viva polecam zastosowanie tych ustawień.
Na wstępie nadmienię ze poradnik tworzylem w oparciu o EDH 2.2 ( beta 4) i zdaje sobie sprawę ze na chwile obecna wykorzysta to niewielu użytkowników Vive z naszego forum. Mam jednak nadzieje ze baza użytkowników jedynie słusznych gogli będzie sie stale powiększać wśród polskich graczy
To ze trzeba ustawić ED SS na 0.65 i SteamVR SS (w zależności od karty graficznej i procesora) od 1.75 do 2.3 aby uzyskać klarowny obraz i łatwo czytać tekst jest od wielu tygodni powszechnie znanym faktem. Okazuje się jednak ze najnowszy update czyli Guardian 2.2 rasujący grafike w grze na wyższy poziom i dodanie wymagajacych dla VR lokacji jak chociażby "installation" sprawiło ze wielu użytkowników Vive zaczęło narzekać na wydajność w lokacjach w których dawniej można było uzyskac stałe 90 fps a teraz mamy ledwo 40~45 czyli uciążliwa reprojekcje powodującą ghosting i często obniżenie klarowności obrazu w goglach. Ja osobiście z początku mylnie sadziłem za sprawa niewielu testów w beta 1 , głównie lotów nad planeta ze jest lepiej . Przy nowych stacjach i gwiazdach jest jednak wyrazny spadek działania gry w VR. Po kilku dniach kolejnych testów , przeszukiwania redita oraz ruskiego forum poświęconemu grze DCS Word znalazłem odpowiednie tweaki sprawiające ze na dzień dzisiejszy mam sporo więcej plynnosci w grze niz w EDH 2.1 na ustawieniach ED SS 0.65 i SteamVR SS 2.2
Przy moim konifigu tj. win 10, 24 GB ram , i7-3770 ~3.8 Ghz oraz Gtx 1080 z delikatym OC uzyskuje wszędzie stale 90 FPS , nawet na planetach u inżynierów lub wspomnianych już instalacjach a jest to możliwe bez obniżania ustawień w grze !
Oto co robimy:
1. Na początek wchodzimy w Task Manager i kilujemy procesy "HtcIdentityService" i "HCVRMarketplaceUsersContextHelper" - te procesy powodują mikro przycięcia a czasem 1 sekundowe utraty trackingu (u mnie tak było).
2. W ustawieniach SteamVR ustawiamy "Uruchom SteamVR przy uruchomieniu aplikacji" Zamykamy steam VR i steama i odpalamy normalnie Elite z launchera
To pozwoli nam na granie bez włączonego Steama ( z uzyciem jego niektórych procesów) i tutaj nie wiem dlaczego ale zyskujemy delikatnie na FPSach i poprawiają sie kolory , zmniejesza sie blur a dla części osób również skala ! ( testuje )
3. I na końcu nasze zbawienie usprawniające znacznie płynność i poprawiające FPSy w Elite w trybie VR (powoduje odpowiedni balans pomiędzy CPU i GPU)
Ustawienia Steam VR - Producent - ponizej Direct Mode - włączamy "Wymuś Reprojekcje"
http://imgur.com/a/DnOcM
Generalnie proszę pamiętać aby stosować ta opcje tylko w wymagających grach z trybem siedzącym podobno przy użyciu kontrolerów Vive mogą zaistnieć zbyt duze opoznienia.
Sprawa wymuszonej reprojekcji została dosyć dobrze opisana tutaj: https://www.reddit.com/r/Vive/comments/53j4v3/til_always_on_reprojection_looks_way_better_than/d8237fx
Ustawienie to nie sprawi jak wiele osób blednie sadziła stała reprojekcje i 45 FPS , tutaj bawimy sie ciagle na 90 FPSach a nawet jesli chwilowo utracimy płynność to beda to male wachania o 3~10 FPS w dół czyli na poziomie 80 + FPSStandardowe ustawienia SteamVR powodowały ze mieliśmy w zasadzie 2 tryby gry w Elite czyli 90 FPS lub 45 z reprojekcja.
Teraz jest dobrze, testowałem kilka godzin i wszystkim użytkownikom Viva polecam zastosowanie tych ustawień.
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.
At least I was born in time to do it in VR.