Podsumowanie streamu z 16.01:
System kar i przestęstw
Całkowicie przeriobiony i znacznie różniący się od tego, co mamy teraz (obecny system jest opisany w
TYM PORADNIKU):
"Gorące" statki ('Hot' Ships)
Przestępstwa będą teraz "nakładane" na statek, w którym zostały popełnione (a nie na samego Commandera). Statek, w którym zostało popełnione przestępstwo stanie się "gorący".
"Gorące" statki mogą się połączyć z usługami stacji jedynie anonimowo, co ograniczy dostęp do niektórych usług.
Kary (fines) mogą zostać zapłacone w Contacts > Security, ale bounty musi zostać zapłacone przez Interstellar Factors (dostępne jedynie w systemach z niskim poziomem bezpieczeństwa - Low Security)
Bounty i "zła sława" (Notoriety)
Kary (fines) nie zamieniają się już w bounty.
Bounty nie może stać się uśpione (dormant)
Bounty za morderstwo będą teraz zawierać:
- pewien % wykupu statku atakującego
- pewien % wykupu statku ofiary
Komandorzy będą mieli nowy wskaźnik "złej sławy" (Notoriety):
- wzrasta on z każdym morderstwem
- podnosi on % wykupu statków zarówno atakującego jak i ofiary do bounty
- koszt wykupu statku ofiary jest zmniejszany o tę wartość
- wkaźniek Notoriety maleje, jeśli przestępcy zostanie wymierzona sprawiedliwość
Nowy typ bounty: "Power bounties", który ma zastosowanie tylko do przestępstw dotyczących Powersów
- Power bounty zastępuje standardowe przestępstwa za aktywności związane z Powerplay
- Power bounties widzą (i mogą zainkasować za nie kasę) tylko piloci zapisani do odpowiedniego Powersa
- Standardowy system kar i przestępstw nie ma zastosowania do Power bounties.
Bounty międzygwiezdne (Interstellar Bounty)
- Supermocarstwa (Fed, Imp, Alliance) może wystawić nagrodę za głowę Commanderów, którzy notorycznie łamią prawo w jurysdyskcji frakcji należących do danego supermocarstwa
- Takie bounty jest nakładane w momencie, kiedy sumaryczna wartość wszystkich powiązanych bounties przekroczy pewien poziom
- IB obowiązują w jurysdykcji każdej frakcji związanej z danym supermocarstwem
ATR (Advanced Tactical Response)
Jeśli przestępca notorycznie łamie prawo, w końcy ściągnie na siebie uwagę specjalnego rodzaju statków policji: Advanced Tactical Response. Statki te są BARDZO potężne, aczkolwiek nie bedą w stanie od razu nas zniszczyć.
Więzienia i Respawn
W momencie, kiedy statek przestępcy jest zniszczony, ich kapsuła automatycznie udaje się (respawn) do najbliższego więzienia (Detention Centre). Tam dany Komandor musi zapłacić za wszystkie przestępstwa popełnione w jurysdykcji, w której został zniszczony. Po opuszczeniu więzienia pilot jest bezpieczny (od ataków innych Komandorów) do momentu włączenia FSD.
Piloci z Interstellar Bounty trafiają do specjalnych więzień federalnych/imperialnych/sojuszu.
Zniszczone statki niezwiązane z przestęstwem zrespią się w najbliższym bezpiecznym porcie orbitalnym w danym systemie. Jeśli nie będzie to możliwe, zrespią się w ostatnio zadokowanej stacji.
Inne drobne zmiany
Kill Warrant Scanner ujawni teraz jedną, największą nagrodę za dany statek
Misje dla Wingów
Teraz Skrzydłowi będą dzielić zarówno nagrody, jak i wysiłki związane z wykonywaniem misji.
- Nie trzeba być w wingu, aby wziąć misje dla wingów. Czyli można je brać też jako single/solo player.
- Misje można ukończyć częściowo i dokończyć np. dzień później.
- Jeśłi w wingu każdy skrzydłowy ma inną misję dla wingaów, to każdy w wingu ma dostęp do wszystkich tych misji
- Takie misje będą oznaczone specjalnymi ikonami na Mission Board
- Po zaakceptowaniu misji przez jednego z graczy, musi on udostępnić ją pozostałym skrzydłowym przez kliknięcie ikonki w panelu Transakcji (można udostępnić ją ponownie, jeśli inny skrzydłowy dołączy później do naszego winga)
- Po udstępnieniu, skrzydłowi dostaną wiadomość na skrzynkę i mogą zaakceptować lub odrzucić misję. Po akceptacji pojawi się ona w panelu transkacji skrzydłowego.
- 1 gracz może udostępnić tylko 1 misję na raz. To oznacza, że można mieć 4 misje dla wingów na raz (1 swoją + 3 udostęnione)
- W przykładzie pokazanym na streamie (misja transportowa dużej ilości towaru) gracze udają się do Magazynu (Mission Depot), gdzie mogą załadować na statek dowolną ilość wymaganego do transportu towaru (np. tylko 40 ton z 300 wymaganych do ukończenia tej misji)
- Misję uważa się za ukończoną, kiedy cały wymagany tonaż jest dostarczony na stację docelową.
- Można ukończyć misję tylko połowicznie, dostarczając jedynie część towaru, ale wtedy nagroda będzie odpowiednio mniejsza. Jest określony % całkowitego tonażu, który trzeba dostarczyć, aby misja była uważana za ukończoną połowicznie.
- Wszyscy członkowie skrzydła, którzy mają tę misję w panelu transakcji dostają nagrodę za jej ukończenie (lub połowiczne ukończenie). Nie muszą aktywnie brać udziału w misji, aby dostać nagrodę. Nagroda jest taka sama dla każdego.
- Nowy system nagród za misje pozwala teraz wybrać 1 z 3 dostępnych opcji nagród za misję. Każdy ze skrzydłowych może wybrać dowolną, odpowiadającą mu opcję.
- Wszystkie opcje nagród są mniej więcej tej samej wartości (np. same Creditsy, Creditsy + materiały itp.)