To zależy, czy to będzie płatne expansion (dodatek), czy path (łatka), ale nie sądzę, żeby to miało znaczenie. Sam nie złapałem się na LEP (dziwnie wyszło to sformułowanie), widziałem w sklepie, ale nie miałem kasy, a jak już miałem, to nie było... Bez znajomości statystyk ciężko powiedzieć, czy to w miarę spora liczba graczy, czy nie, to jest też dość względne pojęcie - sporo.
Nie chcę być źle zrozumiany, uważam że warto i chcę dalej wspierać finansowo ED, poczekajmy, aż nowy model zostanie zaprezentowany, wtedy można będzie podyskutować więcej.
Obawiam się tylko, że model abonamentowy zamiast polepszyć, pogorszy sytuację (dlatego wielu developerów od tego odchodzi), a free to play może nie dać wystarczających zysków. Płatność za każdy patch jest chyba najlepszym rozwiązaniem choć niesie niebezpieczeństwo niekompatybilności...
(15.06.2017, 15:00 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Warto zwrócić uwagę, że dla sporej ilości osób ta zmiana nie będzie miała znaczenia, bo posiadają LEP (lifetime expansion pass), który gwarantuje darmowy dostęp do wszystkich rozszerzeń, jakie wyjdą w przyszłości.
z ciekawości, LEP był kiedykolwiek dostępny też dla graczy z XBONE czy nie mieli takiej opcji?
Z tego co mi wiadomo, to tylko PC.
Liczba postów: 2,183
Liczba wątków: 59
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
212
Platforma:
CMDR: DYoda
15.06.2017, 18:45 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.06.2017, 18:46 UTC przez DYoda.)
Ja w sumie bardziej niż na 2.4 czekam na te poprawki w jakości. Bo contentu "ramowego" jest sporo tylko jest on "płaski" i widzę tu duże możliwości do poprawy.
Moim marzeniem jest stacja frakcyjna i mission board obsługiwany przez graczy... no dobra wracam na ziemię. Ale już misje z konwojami NPC podróżującymi przez przestrzeń do wyznaczonych celów i wymagających ochrony/lub piractwa to było by coś a to tylko przykład. Nie wiem tylko jak by to miało być rozwiązane w architekturze gry i czy w ogóle jest to możliwe?
DYoda, napiszę tak: Wszystko jest możliwe  A dokładniej, siedzę trochę w developingu i niejednokrotnie to udowadniałem (nie w grach, ale w aplikacjach). Tu bym widział możliwość utworzenia misji przez gracza - określałby on ile kasu wyłoży (+ procent dla frakcji). Mógłby on np. wykupić pewien pakiet ogłoszeń dla stacji prowadzonych przez daną frakcję (lub frakcję, którą sobie wybierze) - w ramach tej frakcji tworzyłaby się misja na podstawie:
- co gracz chce (wyeliminowac kogoś, dostarczyć jakieś towary itp)
- co gracz daje w zamian (kasa i towary, które byłyby rekwirowane na poczet wynagrodzenia)
- termin wykonania,
To, zakładam, nie jest wielki problem i w sumie nie ma tu jakiejs wielkiej filozofii.
Ot: Przynieście mi troche meta alloys, bo sam nie moge znaleźć, płacę 500k kredytów za 3 meta alloys. Czas na wykonanie - do 20 czerwca. Dostaje kase kazdy, ktory dotrzyma umowy, osobnik dostaje meta alloys i placi za pierwszego, ktory to zdobedzie, reszta dostaje kase od systemu, meta alloys sa "zbierane" przez system. Nikt nie jest pokrzywdzony, wszyscy są szczęśliwi
Liczba postów: 2,183
Liczba wątków: 59
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
212
Platforma:
CMDR: DYoda
No ale czy problem by nie była "instancyjność" ED ? Bo przyjmijmy że konwój NPC ma przelecieć z systemu A do systemu B i wyrusza o wyznaczonej godzinie. i żeby w Open on faktycznie leciał i żeby osoby zapisujące się do misji ochrony/piracenia mogły wejść z nim w interakcję.
w przypadku NPC - nie, każdy, kto podejmie misje miałby możliwość spotkania tego konwoju i wykonania misji. W przypadku zlecenia na użytkownika, ten stałby się "multiinstancyjny", czyli tak naprawdę widzialny dla wszystkich instancji.
Gorzej w przypadku polowania na danego użytkownika - nie wiadomo, kiedy on się pojawi, ani gdzie... ale to też można rozwiązać.
Liczba postów: 2,183
Liczba wątków: 59
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
212
Platforma:
CMDR: DYoda
No właśnie tego typu rozwiązanie psuje immersje. "Konwój" (dana misja) powinien być jeden i basta, doleci albo zostanie złupiony przez piratów. A nie że każdy gracz ma swój własny "konwój" Od misji dla każdego i w każdej chwili są CG. Wszechświat w ED jest ogromny misji bez liku więc każdy by znalazł taką dla siebie. A taki "żywy" konwój NPC by dawał większe odczucie brania udziału w czymś prawdziwym. Tylko do tego to raczej architektura klient-serwer.
Ale wyobraźcie sobie konwój na wzór hiszpańskich flot ze skarbami szukających osłony. Zapisujesz się jako obrońca w ostatniej chwili otrzymujesz trasę przelotu i walczysz zaciekle aby towar dotarł do miejsca przeznaczenia, atakowany przez NPC i innych graczy. A z drugiej strony piraci chcący złupić taki transport.... ech znowu się rozmarzyłem.
Liczba postów: 225
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2017
Reputacja:
39
Platforma:
CMDR: Galimathias
(15.06.2017, 19:29 UTC)ryczypior napisał(a): DYoda, napiszę tak: Wszystko jest możliwe A dokładniej, siedzę trochę w developingu i niejednokrotnie to udowadniałem (nie w grach, ale w aplikacjach). Tu bym widział możliwość utworzenia misji przez gracza - określałby on ile kasu wyłoży (+ procent dla frakcji). Mógłby on np. wykupić pewien pakiet ogłoszeń dla stacji prowadzonych przez daną frakcję (lub frakcję, którą sobie wybierze) - w ramach tej frakcji tworzyłaby się misja na podstawie:
- co gracz chce (wyeliminowac kogoś, dostarczyć jakieś towary itp)
- co gracz daje w zamian (kasa i towary, które byłyby rekwirowane na poczet wynagrodzenia)
- termin wykonania,
To, zakładam, nie jest wielki problem i w sumie nie ma tu jakiejs wielkiej filozofii.
Ot: Przynieście mi troche meta alloys, bo sam nie moge znaleźć, płacę 500k kredytów za 3 meta alloys. Czas na wykonanie - do 20 czerwca. Dostaje kase kazdy, ktory dotrzyma umowy, osobnik dostaje meta alloys i placi za pierwszego, ktory to zdobedzie, reszta dostaje kase od systemu, meta alloys sa "zbierane" przez system. Nikt nie jest pokrzywdzony, wszyscy są szczęśliwi 
...szczegonie szczesliwe by byly pewne grupy, np WH, gdzie mozna by sie umawiac, ze ktos wystawia zlecenie na np 20 ryb, platne po 20 baniek za kazda. Perwsza osoba straci 400 baniek... ale nastepne system juz nagrodzi sowicie
ps. moj pierwszy post, wole konsumowac nic dawac, przepraszam
ps2. Acha, zapmnialem, witam wszystkich
16.06.2017, 12:30 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.06.2017, 12:31 UTC przez Mathias Shallowgrave.)
Witamy na forum! Mam nadzieję, że więcej osób spoza TWH zacznie się udzielać, bo po to powstała publiczna część forum
Nie no, musiałyby być jakieś ramy oczywiście - przedział od-do, wiadomka.
Akurat jak wizytowałem biuro FDEV to dosyć sporo czasu spędziliśmy przy biurku Dominica Cornera, który jest odpowiedzialny za misje i widziałem, jak to wygląda od strony developerskiej - to są templatki z rozgałęzieniami, które są wypełniane na podstawie iluś-tam kryteriów. Jeśli miałyby być misje tworzone przez graczy, to pewnie używałyby tych samych templatek, tylko sam content i ogólne parametry byłby wypełniane przez graczy.
Content np. opis misji zgodny z lore danej frakcji a parametry typu jaki typ towaru, jaki typ NPC, może stacja/system docelowy, godzina pojawienia się NPC, tego typu rzeczy.
To jest w ogóle świetny pomysł i mam nadzieję, że kiedyś doświadczymy tego w ED.
(Inna sprawa, że na 100% pojawiłoby się narzekanie, że FDEV jest za leniwe żeby tworzyć własny content i zrzuca to na graczy bla bla bla  )
|