Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HTc Vive - recka z ED
@Yata: Udało Ci się wyregulować bete5 do jakiś przyzwoitych parametrów? Trochę testowałem i mam wrażenie, że jednak gdzieś jeszcze jest jakieś wąskie gardło, które czasami płynne ustawienia zaczyna dropić... hmmm... dziwne.
I taka ciekawostka, wydaje mi się czy SS całości obrazu i HUDa są regulowane odrębnie? Chodzi o to, że mogę dostosować sobie obraz do fajnego wyglądu a HUD będzie wyglądać jak kupa wymieszana z betonem (czyt. nie za dobrze). Smile
SteamVR wydaje się mieć nadal jakiś wpływ na konfig niezależnie od ustawień HMD Quality i SS w grze. Raczej się chyba nie nadpisuje jak sugerowałeś we wcześniejszym poście.
[Obrazek: 33911.png]
Odpowiedz
(10.10.2016, 12:19 UTC)Adix napisał(a): @Yata: Udało Ci się wyregulować bete5 do jakiś przyzwoitych parametrów? Trochę testowałem i mam wrażenie, że jednak gdzieś jeszcze jest jakieś wąskie gardło, które czasami płynne ustawienia zaczyna dropić... hmmm... dziwne.
I taka ciekawostka, wydaje mi się czy SS całości obrazu i HUDa są regulowane odrębnie? Chodzi o to, że mogę dostosować sobie obraz do fajnego wyglądu a HUD będzie wyglądać jak kupa wymieszana z betonem (czyt. nie za dobrze). Smile
SteamVR wydaje się mieć nadal jakiś wpływ na konfig niezależnie od ustawień HMD Quality i SS w grze. Raczej się chyba nie nadpisuje jak sugerowałeś we wcześniejszym poście.

tak, jednak nie nadpisuje sie Smile
błąd w tescie sie wzioł stad ze robiłem zmiany ale nie restartowałem steam VR i nie mialo to wpływu. Po restracie domyślasz sie.. 
Teraz gram na ustwieniach SS 0.85 i HMD 2.0 , wcześniej gralem na SS 1.0 i HMD 2.0 ( dobre na exploracje i walki przy navbeconie) jednak w momencie gdy pojawiały sie w okolicy jakieś bardziej skomplikowanej struktury lub resa 10~20 statków to zaczęło dropic i dlatego zszedłem w dół. Licze na to ze to przejściowe i może po zakończeniu bety będzie lepiej..
Spróbuj zrobic OC swojej grafy i może wtedy znajdziesz zadowalający wynik. Pomaga równiez przestawienie na polowe suwaczka "distance render...." w ustwieniach graficznych.

Chodzi o to, że mogę dostosować sobie obraz do fajnego wyglądu a HUD będzie wyglądać jak kupa wymieszana z betonem (czyt. nie za dobrze)"

a tego nie kumam - u mnie wszystko razem.
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
"Chodzi o to, że mogę dostosować sobie obraz do fajnego wyglądu a HUD będzie wyglądać jak kupa wymieszana z betonem (czyt. nie za dobrze)"
No właśnie na powierzchni planety w SRV mam taką sytuację... powierzchnia jest OK, zabudowa też natomiast HUD łazika rozmazany jak na SS 0.5.
W statku nie mogę tego odtworzyć... hmmm...
BTW:
Wywaliłem na testy całkowicie "RenderTargerMode" z SteamVR i testuję bez... płynność 90fps w stacji (ta z wiśniowymi akcentami to chyba HiTech aktualnie) mam przy SS0.65/0.75 i HMD 2.0.
Na zewnątrz nawet do SS1.0 mogę podbić ale wiadomo, że nie oto chodzi... nikt nie będzie żonglował ustawieniami przy zmianie lokalizacji w grze...
OC dodaje mojej karcie około dodatkowych 10fpsów.

Cały czas ufam, że Fdevsi zrobią jakąś optymalizację bo tą grę można spokojnie pociągnąć z mniejszym użyciem zasobów systemowych. A może HTC, nVidia lub Steam coś podfixują?
[Obrazek: 33911.png]
Odpowiedz
Dobra, mam, spróbowałem, to teraz wrzucę swoje 3 grosze.

Vive próbowałem w lipcu na Lavecon i Elite w Vive bez żadnych tweaków wyglądała zdecydowanie gorzej niż w Oculusie. Dzisiaj dostałem gogle, więc niezwłocznie stweakowałem ustawienia wg poradnika Yaty i... Próbowałem Elite i wygląda to dobrze, ale nawet na ustawieniach 0.65/2.0 to ciągle za mało jak dla mnie, a wyższego supersamplingu nawet moja 1080 OC na 1958 MHz nie ciągnie. Immersja immersją (jest naprawdę WYPAS!), ale to wciąż nie to. Tekst jest czytelny - fakt, ale jak wleciałem do Nav Beacona, to rzeczony Beacon był rozmazaną plamą, dopókie nie podleciałem blisko. W stacjach występuje straszny shimmering, anti aliasing w zasadzie nie istnieje, odległe obiekty, nawet te większe to pikseloza. Po Waszych komentarzach, że jest "żyleta" spodziewałem się rewelacji. Muszę powiedzieć, że nieco się zawiodłem.

Dodatkowy problem z niedziałającym kontrolerem (przez to nie miałem okazji wypróbować innych aplikacji), nad którym bezowocnie spędziłem 2 godziny tylko umocnił moje zniechęcenie do tego sprzętu. Wiem, że są apki, które nie wymagają kontrolerów lub wymagają tylko jednego z nich, ale nie o to chodzi. Nadal nie zgadzam się z Quarionem, że to strata kasy - aczkolwiek za takie pieniądze oczekuję działającego sprzętu, a nie dwugodzinnej i do tego bezowocnej walki z nim.

Jutro jadę oddać Vive'a i chyba za tę kasę kupię sobie drugą 1080-kę Smile

Czy polecam gogle? Jasne, jestem pewien, że jak ktoś dostanie działający model, to jest świetna zabawka dla całej rodziny - ale to moim zdaniem wciąż tylko tyle: droga zabawka. Grać w Elite - subiektywnie wg mnie - się w tym nie da na dłuższą metę.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
Mathias masz za maly sampling ja gram na ustawiniach 0.85 lub 1x2.0 na 0.65 x 2.0 tez bym nie gral Smile

Radze tez dokladnie poczytac dla jakiego ustawienia zostalo uzyte slowo "żyleta" , nie przemnie zreszta ale rozumiem o co koledze Adixowi chodzilo ( obraz jest ostry i kontrastowy nie wystepuje blur, wiadomo ze rozdzielczosc nawet jak bedzie 4k na oko to nie dorowna monitorom bo tu mamy obraz wielkosci sciany a nie marne 27 cali monitora )

Szybko sie poddajesz ale widocznie to google nie dla kazdego.
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
Więc właśnie to jest to o czym pisałem... "żyleta" jest aktualnie nie osiągalna ze względu na za małe możliwości konfiguracji ale nie samych gogli.
Sam widzisz co się dzieje jak podnosisz supersampling. Podnieś go na maksa i wtedy zobacz jak wygląda obraz "żyleta" (w 10-20 fpsach) Sad
ED jest jeszcze za słabo zoptymalizowane ale cały czas czekamy na ten dzień w którym to poprawią i wydajność nie będzie już przesądzała w tak dużej mierze o jakości obrazu Smile
Proponuje też nie poddawać się po próbie z ED. Spróbuj innych gier czy doświadczeń VR. Napewno coś znajdziesz.
A co do kontrolera... Cóż, zgadzam się, że za tą kasę delikatną obsuwą jest dostać uszkodzony sprzęt (bo zakładam, że wykorzystałeś już wszystkie możliwości przywrócenia go do życia z poziomu użytkownika). Nie zrażaj się tym nie fajnym wstępniakiem. Wink

Liczę, że jednak uda Ci się załatwić sprawę z kontrolerem i pozostać z Vive'em. Wink

PS.
Liczę też, że któregoś dnia VR będzie obsługiwało SLI i wtedy część problemów wydajnościowych zniknie. Na 1070 SLI czy tym bardziej 1080 SLI można już by spokojnie ustawiać supersampling pod korek lub chociaż na 1.75x2.0.

PS2. Testowałeś na becie czy na 2.1?
[Obrazek: 33911.png]
Odpowiedz
sprawdz jeszcze 2 rzeczy:

konflikt przerwan z saitek x52  (chwilowo odepnij)
konflikt z zestawem do headtrackingu ( odepnij i odinstaluj driver)
odinstaluj asus ai suite / asus xonar suit (jesli posiadasz) - tak mail gosc na forum, pomoglo

jak nie pomaga to moze tutaj:

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4...ontroller/

obstawiam ze firmware przy instalacji aktualizacji sie sypnol...
to nie jest martwy kontroler (swieci dioda Led) tylko problem softwarowy
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
(11.10.2016, 02:01 UTC)Yata_PL napisał(a): Mathias masz za maly sampling ja gram na ustawiniach 0.85 lub 1x2.0 na 0.65 x 2.0 tez bym nie gral Smile

Radze tez dokladnie poczytac dla jakiego ustawienia zostalo uzyte slowo "żyleta" , nie przemnie zreszta ale rozumiem o co koledze Adixowi chodzilo ( obraz jest ostry i kontrastowy nie wystepuje blur, wiadomo ze rozdzielczosc nawet jak bedzie 4k na oko to nie dorowna monitorom bo tu mamy obraz wielkosci sciany a nie marne 27 cali monitora )

Szybko sie poddajesz ale widocznie to google nie dla kazdego.

No właśnie większego SS mój sprzęt nie pociągnie płynnie. A nie stać mnie na dokup nowego procka (bo być może tu tkwi problem). Albo - albo.

(11.10.2016, 02:55 UTC)Adix napisał(a): Więc właśnie to jest to o czym pisałem... "żyleta" jest aktualnie nie osiągalna ze względu na za małe możliwości konfiguracji ale nie samych gogli.
Sam widzisz co się dzieje jak podnosisz supersampling. Podnieś go na maksa i wtedy zobacz jak wygląda obraz "żyleta" (w 10-20 fpsach) Sad
ED jest jeszcze za słabo zoptymalizowane ale cały czas czekamy na ten dzień w którym to poprawią i wydajność nie będzie już przesądzała w tak dużej mierze o jakości obrazu Smile
Proponuje też nie poddawać się po próbie z ED. Spróbuj innych gier czy doświadczeń VR. Napewno coś znajdziesz.
A co do kontrolera... Cóż, zgadzam się, że za tą kasę delikatną obsuwą jest dostać uszkodzony sprzęt (bo zakładam, że wykorzystałeś już wszystkie możliwości przywrócenia go do życia z poziomu użytkownika). Nie zrażaj się tym nie fajnym wstępniakiem. Wink

Liczę, że jednak uda Ci się załatwić sprawę z kontrolerem i pozostać z Vive'em. Wink

PS.
Liczę też, że któregoś dnia VR będzie obsługiwało SLI i wtedy część problemów wydajnościowych zniknie. Na 1070 SLI czy tym bardziej 1080 SLI można już by spokojnie ustawiać supersampling pod korek lub chociaż na 1.75x2.0.

PS2. Testowałeś na becie czy na 2.1?

Testowałem zarówno na becie, jak i na 2.1. Wydajność porównywalna. To wszystko, o czym mówisz, to jest gdybanie. Może będzie, może nie. Jeśli faktycznie poprawią wydajność i dodadzą obsługę SLI, to się zastanowię, tylko wtedy to już zgodzę się z Quarionem, że to nie warte takiej kasy (2 x GTX 1080 + Vive).

(11.10.2016, 05:15 UTC)Yata_PL napisał(a): sprawdz jeszcze 2 rzeczy:

konflikt przerwan z saitek x52  (chwilowo odepnij)
konflikt z zestawem do headtrackingu ( odepnij i odinstaluj driver)
odinstaluj asus ai suite / asus xonar suit (jesli posiadasz) - tak mail gosc na forum, pomoglo

jak nie pomaga to moze tutaj:

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4...ontroller/

obstawiam ze firmware przy instalacji aktualizacji sie sypnol...
to nie jest martwy kontroler (swieci dioda Led) tylko problem softwarowy

Saitek nie był podpięty - oprócz testowania z Elite, ale wtedy nie używałem kontrolerów. Headtracking nie był podpięty w ogóle. Nie mam żadnej z tych apek. Powyłączałem wszystkie programy, które chodziły w tle, oprócz niezbędnych, typu antywirus itp. 

Firmware re-instalowałem - nie pomogło. 

Ja rozumiem chłopaki, że dla Was to jest  świetny sprzęt i bardzo się cieszę, natomiast ja jestem zdecydowany go oddać. Może za parę miesięcy, jak coś zmieni się na lepszę, to kupię. A na razie inwestuję w nowy procek lub drugą 1080-kę i będę sobie ciupał w 4K na płasko, za to na wymaksowanych detalach w każdej grze Smile
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
(11.10.2016, 08:04 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a):
(11.10.2016, 02:01 UTC)Yata_PL napisał(a): Mathias masz za maly sampling ja gram na ustawiniach 0.85 lub 1x2.0 na 0.65 x 2.0 tez bym nie gral Smile

Radze tez dokladnie poczytac dla jakiego ustawienia zostalo uzyte slowo "żyleta" , nie przemnie zreszta ale rozumiem o co koledze Adixowi chodzilo ( obraz jest ostry i kontrastowy nie wystepuje blur, wiadomo ze rozdzielczosc nawet jak bedzie 4k na oko to nie dorowna monitorom bo tu mamy obraz wielkosci sciany a nie marne 27 cali monitora )

Szybko sie poddajesz ale widocznie to google nie dla kazdego.

No właśnie większego SS mój sprzęt nie pociągnie płynnie. A nie stać mnie na dokup nowego procka (bo być może tu tkwi problem). Albo - albo.

(11.10.2016, 02:55 UTC)Adix napisał(a): Więc właśnie to jest to o czym pisałem... "żyleta" jest aktualnie nie osiągalna ze względu na za małe możliwości konfiguracji ale nie samych gogli.
Sam widzisz co się dzieje jak podnosisz supersampling. Podnieś go na maksa i wtedy zobacz jak wygląda obraz "żyleta" (w 10-20 fpsach) Sad
ED jest jeszcze za słabo zoptymalizowane ale cały czas czekamy na ten dzień w którym to poprawią i wydajność nie będzie już przesądzała w tak dużej mierze o jakości obrazu Smile
Proponuje też nie poddawać się po próbie z ED. Spróbuj innych gier czy doświadczeń VR. Napewno coś znajdziesz.
A co do kontrolera... Cóż, zgadzam się, że za tą kasę delikatną obsuwą jest dostać uszkodzony sprzęt (bo zakładam, że wykorzystałeś już wszystkie możliwości przywrócenia go do życia z poziomu użytkownika). Nie zrażaj się tym nie fajnym wstępniakiem. Wink

Liczę, że jednak uda Ci się załatwić sprawę z kontrolerem i pozostać z Vive'em. Wink

PS.
Liczę też, że któregoś dnia VR będzie obsługiwało SLI i wtedy część problemów wydajnościowych zniknie. Na 1070 SLI czy tym bardziej 1080 SLI można już by spokojnie ustawiać supersampling pod korek lub chociaż na 1.75x2.0.

PS2. Testowałeś na becie czy na 2.1?

Testowałem zarówno na becie, jak i na 2.1. Wydajność porównywalna. To wszystko, o czym mówisz, to jest gdybanie. Może będzie, może nie. Jeśli faktycznie poprawią wydajność i dodadzą obsługę SLI, to się zastanowię, tylko wtedy to już zgodzę się z Quarionem, że to nie warte takiej kasy (2 x GTX 1080 + Vive).

(11.10.2016, 05:15 UTC)Yata_PL napisał(a): sprawdz jeszcze 2 rzeczy:

konflikt przerwan z saitek x52  (chwilowo odepnij)
konflikt z zestawem do headtrackingu ( odepnij i odinstaluj driver)
odinstaluj asus ai suite / asus xonar suit (jesli posiadasz) - tak mail gosc na forum, pomoglo

jak nie pomaga to moze tutaj:

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4...ontroller/

obstawiam ze firmware przy instalacji aktualizacji sie sypnol...
to nie jest martwy kontroler (swieci dioda Led) tylko problem softwarowy

Saitek nie był podpięty - oprócz testowania z Elite, ale wtedy nie używałem kontrolerów. Headtracking nie był podpięty w ogóle. Nie mam żadnej z tych apek. Powyłączałem wszystkie programy, które chodziły w tle, oprócz niezbędnych, typu antywirus itp. 

Firmware re-instalowałem - nie pomogło. 

Ja rozumiem chłopaki, że dla Was to jest  świetny sprzęt i bardzo się cieszę, natomiast ja jestem zdecydowany go oddać. Może za parę miesięcy, jak coś zmieni się na lepszę, to kupię. A na razie inwestuję w nowy procek lub drugą 1080-kę i będę sobie ciupał w 4K na płasko, za to na wymaksowanych detalach w każdej grze Smile

ok, czasem nie pomaga wypięcie urządzenia z USB - trzeba tez odinstalować driver i dopiero wtedy przeprowadzić parowanie kontrolerów, rozumiem Twoje poirytowanie ta sytuacja ale i tak mam wrażenie ze oddajesz sprzęt bez testowanie room scale i innych gier , po 1 dniu niepowodzeń - w sumie to nie znam nikogo kto tak zrobił :-) Przy okazji opatrzenie lub nie, zrobiłeś temu sprzętowi moim zdaniem niezasłużona antyreklame.  Ja pierwsza opinie odważyłem sie wypowiedziećc po 2 tyg. testów Ty po paru godzinach oddajesz. Rozumiem Twoje forum ale dla mnie sorki troche dziwne Smile
Pisałem tez wcześniej widocznie VR nie jest dla każdego - tutaj trzeba sie liczyc z tym ze zakup gogli to dopiero początek , trzeba wkalkulować rozwój swojego hardware + kupno gier i apek z steam. Trzeba tez wkalkulować czas własny aby to to dobrze chodzilo i testować , sprawdzać - zbierać doświadczenie i nade wszystko trzeba polubc grac bardziej imersyjnie i w 3D niz wpatrywanie sie w super doskonały płaski ekran. 

PS SLI z 1080 tek tu dopiero sa problemy : ) brak wsparcia z storny Elite i wielu innych gier , niestabilność...
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
Mathias a mógłbyś sprawdzić jak z "pikselozą" na Vive przy ustawieniu SS w grze na 1.0 i super samplingu na 2.0 w Steamie? Chodzi o to żeby wyrenderować obraz w jak najwyższej rozdzielczości i sprawdzić możliwość ekranu Vive, bez zwracania uwagi na płynność obrazu itp.

Interesuję mnie to z tego względu bo nie chce kupować sprzętu (Vive) który ograniczy mi jakość do tego stopnia że odległe obiekty będą pixelami ;/. Jeżeli jednak jest to kwestia karty (GTX 1080 to za mało) to mogę kupić Vive i Titana X albo Vege, albo zobaczymy co będzie Tongue. Kwestia tylko czy Vive nie będzie kulą u nogi.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dwa monitory w jednym - czyli jak mieć podgląd do zwiniętej ED radekcz 1 3,701 08.02.2020, 18:22 UTC
Ostatni post: USSER-PL
  [PORADNIK] video poradnik w ED Piotr1502PL 1 4,540 18.04.2019, 14:48 UTC
Ostatni post: Zir4n
Lightbulb Jak uzyskac ~30% FPS w Vive bez zakupu Titan X :) Yata_PL 57 67,952 30.03.2017, 10:14 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości