Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HTc Vive - recka z ED
(08.10.2016, 18:54 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Przekonaliście mnie, Panowie. Teraz jeszcze ja muszę przekonać żonę Biggrin

::EDIT::

[Obrazek: wdXeY4Q.jpg]


No to po mnie Biggrin

Jak już mówiłem wczoraj... a właściwie przedwczoraj, strata pieniędzy jak na tą chwilę i biorąc pod uwagę racjonalne opinie w necie. Za wczesna wersja tej technologii aby wydawać tyle kasy, nie jest to tego warte.
Odpowiedz
(08.10.2016, 23:45 UTC)Quarion napisał(a): Jak już mówiłem wczoraj... a właściwie przedwczoraj, strata pieniędzy jak na tą chwilę i biorąc pod uwagę racjonalne opinie w necie. Za wczesna wersja tej technologii aby wydawać tyle kasy, nie jest to tego warte.
Testowałeś na własnej skórze czy tylko opierasz się o "racjonalne opinie w necie"?
[Obrazek: 33911.png]
Odpowiedz
(08.10.2016, 21:26 UTC)Yata_PL napisał(a): jakby co nikt tu nikogo nie przekonywal dobry produkt sie sam sprzedaje Smile na redicie jest wynik sprzedazy gogli vive i oculus ... nas jest 2x wiecej..

Kompletnie nie rozumiem tej mentalności "My vs Oni". Każda jedna osoba (przyznaję, że Baton i Goliat to jedyne wyjątki), która posiada jakieś gogle (Rift lub Vive) murem stała za "swoją" firmą i usilnie starała się mnie przekonać, że "jej" gogle są lepsze od "tamtych" gogli. Nie wiem, skąd to fanbojstwo się bierze, może z tego, że teraz taka mentalność jest, hmm... modna? Nie wiem, nie wnikam, co nie zmienia fakty, że nadal nie rozumiem.

(08.10.2016, 21:39 UTC)Adix napisał(a): No to witamy w klubie Smile
Gratulacje! Czekam na Twój opis wrażeń z "nie płaskiego" kokpitu. Biggrin

Ja grałem w Elite zarówno w Oculusie, jak i Vive, tak że to pierwsze wrażenie mam już za sobą Smile

Swoją drogą Elite w Rifcie wygląda lepiej, prznajmniej bez żadnych modyfikacji i tweaków, ale wybrałem Vive głównie ze względu na kontrolery i room scale gaming.

(08.10.2016, 23:45 UTC)Quarion napisał(a): Jak już mówiłem wczoraj... a właściwie przedwczoraj, strata pieniędzy jak na tą chwilę i biorąc pod uwagę racjonalne opinie w necie. Za wczesna wersja tej technologii aby wydawać tyle kasy, nie jest to tego warte.

Mówiłeś, mówiłeś - to Twoja opinia i masz do niej prawo Wink , aczkolwiek naprawdę zachęcam Cię do wypróbowania gogli na własnej skórze, zanim takową wydasz. Ja też byłem sceptycznie nastawiony, dopóki ich nie założyłem i uwierz mi, to TRZEBA przeżyć, doświadczyć tego na sobie, bo oglądanie tego na ekranie i czytanie choćby nie wiem jak bardzo obiektywnych opinii innych nijak się ma do BYCIA w VR. Jak zazwyczaj słucham każdej opinii, to po wypróbowaniu gogli na sobie, przestałem słuchać opinii osób, które tego nie zrobiły, bo zwyczajnie nie kumają, o co chodzi. Zgadzam się z tym, że technologia jest wczesna i są niedociągnięcia, ale mówienie, że to strata pieniędzy i sprzęt nie jest tego warty, to moim zdaniem kompletna bzdura - a ja miałem to na sobie zaledwie kilka razy po paręnaście minut i jak pisałem, również byłem sceptycznie nastawiony.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
(08.10.2016, 18:54 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Przekonaliście mnie, Panowie. Teraz jeszcze ja muszę przekonać żonę Biggrin

::EDIT::

[Obrazek: wdXeY4Q.jpg]


No to po mnie Biggrin

Mathias - cytując klasyka - " Będzie Pan zadowolony" . Dobra decyzja. 
Żona sama się przekona ....  lub przyzwyczai z czasem....
Odpowiedz
(09.10.2016, 05:51 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a):
(08.10.2016, 21:26 UTC)Yata_PL napisał(a): jakby co nikt tu nikogo nie przekonywal dobry produkt sie sam sprzedaje Smile na redicie jest wynik sprzedazy gogli vive i oculus ... nas jest 2x wiecej..

Kompletnie nie rozumiem tej mentalności "My vs Oni". Każda jedna osoba (przyznaję, że Baton i Goliat to jedyne wyjątki), która posiada jakieś gogle (Rift lub Vive) murem stała za "swoją" firmą i usilnie starała się mnie przekonać, że "jej" gogle są lepsze od "tamtych" gogli. Nie wiem, skąd to fanbojstwo się bierze, może z tego, że teraz taka mentalność jest, hmm... modna? Nie wiem, nie wnikam, co nie zmienia fakty, że nadal nie rozumiem.

a gdzie w tym stwierdzeniu jakies wielkie fanbojstwo zauwazyles ? Temat w którym piszesz jest poswiecony Vive - pisanie ze nas jest wiecej nie jest przejawem fanbojstwa ale poparte cyframi faktem. Ilość sprzedanego sprzętu przełozy sie w przyszłości na ilość powstałych apek i gier.
Moim zdaniem większym przejawem fanbojstwa jest stwierdzenie np. " Gratulacje , świetny wybór" Smile   w momencie kiedy sie wąchałeś pomiędzy Oculusem i Vive.


Kolejna sprawa - od kliku dni ten watek z poradnika działania Viva z EDH i opinii osób posiadających Viva próbującymi wymaksowac obraz w ED przekształca się w coś filozoficznego co moim zdaniem powinno mieć miejsce w osobnym temacie np " Oculus vs Vive"  a dla Quariona "VR czy monitor"

(08.10.2016, 21:50 UTC)Baton napisał(a): Tak naprawdę to jej musisz kupić drugie, jedną dużą obiekcją jest fakt, że przynajmniej jak grasz na kompie to widać co robisz i można jakoś tam brać udział, a w VR to już tak sobie, cholera wie co tam się dzieje, może masz symulator imperialnego haremu Smile

zaraz, zara chcesz powiedziec czyli jak miałeś gogle na głowie to odłączałeś monitor ?! VR np. w trybie chodzacym po pokoju to świetny sprzęt na imprezy, kolejne osoby obserwują zmagania na monitorze lub TV i często pomagają lub komentują Twoje poczynania. A w trybie siedzacym to nawet w ED gralem z kumplem - pomagalem mu na klawiaturze widzac jego poczynania na monitorze w momencie kiedy on mial gogle na glowie i nie radzil sobie zbyt dobrze z joyem.
Możesz uznać ze sie czepiam ale dla mnie to komentarz z gatunku trololo.... Biggrin
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
(09.10.2016, 03:21 UTC)Adix napisał(a):
(08.10.2016, 23:45 UTC)Quarion napisał(a): Jak już mówiłem wczoraj... a właściwie przedwczoraj, strata pieniędzy jak na tą chwilę i biorąc pod uwagę racjonalne opinie w necie. Za wczesna wersja tej technologii aby wydawać tyle kasy, nie jest to tego warte.
Testowałeś na własnej skórze czy tylko opierasz się o "racjonalne opinie w necie"?

(09.10.2016, 05:51 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a):
(08.10.2016, 23:45 UTC)Quarion napisał(a): Jak już mówiłem wczoraj... a właściwie przedwczoraj, strata pieniędzy jak na tą chwilę i biorąc pod uwagę racjonalne opinie w necie. Za wczesna wersja tej technologii aby wydawać tyle kasy, nie jest to tego warte.

Mówiłeś, mówiłeś - to Twoja opinia i masz do niej prawo Wink , aczkolwiek naprawdę zachęcam Cię do wypróbowania gogli na własnej skórze, zanim takową wydasz. Ja też byłem sceptycznie nastawiony, dopóki ich nie założyłem i uwierz mi, to TRZEBA przeżyć, doświadczyć tego na sobie, bo oglądanie tego na ekranie i czytanie choćby nie wiem jak bardzo obiektywnych opinii innych nijak się ma do BYCIA w VR. Jak zazwyczaj słucham każdej opinii, to po wypróbowaniu gogli na sobie, przestałem słuchać opinii osób, które tego nie zrobiły, bo zwyczajnie nie kumają, o co chodzi. Zgadzam się z tym, że technologia jest wczesna i są niedociągnięcia, ale mówienie, że to strata pieniędzy i sprzęt nie jest tego warty, to moim zdaniem kompletna bzdura - a ja miałem to na sobie zaledwie kilka razy po paręnaście minut i jak pisałem, również byłem sceptycznie nastawiony.

Opieram się na opiniach gdzie ktoś potrafi to poddać konstruktywnej krytyce. Nie miałem niestety przyjemności osobistego przetestowania, ale nie ufam opiniom które wynoszą te gogle na piedestał jako ideały bez żadnych wad. Nadal nikt mnie nie przekonał do tego, że jest to warte swojej kasy.
Sorry, ale wydawanie prawie 4000 PLN za coś o czym ludzie mówią, że daje obraz, może nie kiepski, ale niedopracowany i rozmyty to zabawa nie dla mnie. Jakby to kosztowało poniżej 1000 PLN to pewnie bym się nie zastanawiał. Imersja może i o niebo lepsza, ale mnie jako kogoś kogo przy obróbce zdjęć wkurza każde niedociągnięcie, zwłaszcza jak jest ono miękkie... no nie wytrzymałbym tego psychicznie i pewnie i tak bym je sprzedał za chwilę.
Dla kogoś kto zarabia w Anglii to nie taki straszny wydatek, gorzej jak to się przeliczy na złotówki.
Dokładając do tego biznesu niewiele kasy mógłbym mieć kompa gameingowego  z prawdziwego zdarzenia, tak więc wydawać tyle kasy za coś co zaraz zostanie ulepszone i zyska więcej przychylnych opinii pod względem jakości obrazu mija się dla mnie z celem.
Odpowiedz
(09.10.2016, 20:28 UTC)Quarion napisał(a): Opieram się na opiniach gdzie ktoś potrafi to poddać konstruktywnej krytyce. Nie miałem niestety przyjemności osobistego przetestowania, ale nie ufam opiniom które wynoszą te gogle na piedestał jako ideały bez żadnych wad. Nadal nikt mnie nie przekonał do tego, że jest to warte swojej kasy.Sorry, ale wydawanie prawie 4000 PLN za coś o czym ludzie mówią, że daje obraz, może nie kiepski, ale niedopracowany i rozmyty to zabawa nie dla mnie. Jakby to kosztowało poniżej 1000 PLN to pewnie bym się nie zastanawiał. Imersja może i o niebo lepsza, ale mnie jako kogoś kogo przy obróbce zdjęć wkurza każde niedociągnięcie, zwłaszcza jak jest ono miękkie... no nie wytrzymałbym tego psychicznie i pewnie i tak bym je sprzedał za chwilę. Dla kogoś kto zarabia w Anglii to nie taki straszny wydatek, gorzej jak to się przeliczy na złotówki. Dokładając do tego biznesu niewiele kasy mógłbym mieć kompa gameingowego  z prawdziwego zdarzenia, tak więc wydawać tyle kasy za coś co zaraz zostanie ulepszone i zyska więcej przychylnych opinii pod względem jakości obrazu mija się dla mnie z celem.
No dobra bo widzę, że całkowicie się mijamy w temacie...
Spróbuje więc ostatecznie i w miarę prosto Wink (zaznaczam, że poniższe nie ma charakteru ataku a jest jedynie odpowiedzią na Twoje pejoratywne zdanie w w/w kwestii)
1. Jeśli sam nie doświadczyłem czegoś to się o tym nie wypowiadam i kropka. Opinie są w dużej mierze subiektywne i nie mam zamiaru się z nikim boksować na "wydaje mi się" czy "ludzie mówią...". 
Wiesz - wypowiadasz się, nie wiesz - nie robisz z siebie znawcy w danej dziedzinie. Internety mamy wszyscy i punktowanie się kto jakie opinie w nich czytał i z jak wiarygodnych źródeł pochodzą, jest dziecinadą.
2. Nikt nie musi/chce przekonywać Cię do tego, że gogle są warte kasy za którą są sprzedawane - w moim subiektywnym odczuciu są. Nie szkoda mi pieniędzy które wydałem bo dostałem za nie produkt który w moim odczuciu jest ich wart. Masz inne zdanie - nie kupuj.
3. Dywagacje na temat tego co byś zrobił z zakupem i z góry założenie o jego upłynnieniu jest po prostu nie logiczne. Nie kupisz tego produktu bo z góry założyłeś, że nie jest wart. Twoja decyzja i szanuje ją, ale nie próbuj udowadniać osobom, które na codzień używają tej technologii, że jej kupno było błędem (do tego sprowadzają się Twoje uwagi). Zakładasz z góry, że produkt Ci się nie przyda - nie kupuj.
4. Nie zarabiam (i pewnie nie tylko ja) w Anglii tylko w Polsce. Wnoszenie do tematu różnic w zarobkach jest chyba nie przemyślaną dygresją z Twojej strony i nie na miejscu. Nie masz kasy - nie kupuj i nie punktuj, że w Anglii jest łatwiej.
5. Żeby obsłużyć VR musisz mieć kompa gamingowego "z prawdziwego zdarzenia" tak czy inaczej więc nie wiem o co common? Nie masz silnego konfigu - nie kupuj VR.
6. Nie wiem co masz na myśli przez "coś co zaraz zostanie ulepszone" ale tu chyba znowu się nie rozumiemy. Cały czas próbujemy powiedzieć, że same gogle mają potencjał i problemem nie są one same ale sprzęt, który na dzień dzisiejszy nawet przy najmocniejszych konfigach nie pociągnie tak wysokiego supersamplingu jaki daje goglom obraz jak "żyleta" (tak, wiem - pojęcie "żyleta" to subiektywne określenie ale ma ona przekazać istotę usatysfakcjonowania z osiągniętego efektu). Obecnie gogle już są w stanie wyświetlać bardzo dobrą jakość obrazu. Optymalizacja ED jest rzeczą wtórną. Jeśli czekasz na poprawienie parametrów gogli to określenie "zaraz" może oznaczać 2 i więcej lat. 
BTW. Oculus wczoraj pokazał nową wersję swoich gogli Rift Santa Cruz (bezprzewodowe) i co się stało? Jakość obrazu musieli obciąć do czegoś miedzy cardboardem i obecnym Rift CV przyznając, że to wydajność obecnych konfiguracji jest zaporą technologiczną, której sforsowanie nie jest prędko spodziewane. Chcesz czekać na next geny - czekaj, nie kupuj teraz.
7. Nie porównuj parametrów monitora do parametrów wyświetlaczy w goglach. Generalnie zastanawia mnie jak w ogóle przychodzi Ci do głowy porównanie monitora wyświetlającego 2160x1200 (taką rozdzielczość ma wyświetlacz Oculusa i Vive) który ma 24+ cali do wyświetlacza tej samej rozdzielczości w goglach wielkości 15x7cm wyposażonego w soczewki. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale gogle nie wyświetlają obrazu w ramce, który przypominał by obraz z monitora pod względem kształtu ale soczewki i FOV powoduje, że obraz widzisz w około 120* (dla Vive - oculus ma mniej) czyli bardzo jest to zbliżone do tego w jaki sposób człowiek widzi na codzień. A już jest to praktycznie identycznie jakbyś założył same oprawki okularów przeciwsłonecznych i przez nie patrzył na świat (chodzi o FOV).

Nie zrozum mnie źle... To nie jest czepialstwo ale ciężko mi z Tobą polemizować mając na uwadze, że nie wiesz o czym mówisz. Przekalkowujesz opinie z innych źródeł jako Twoje własne.
Przetestuj to sam a bardzo chętnie porozmawiam z Tobą o Twoich odczuciach. (i nie mówię o testach cardboardów czy Oculusów DK2 tylko konkretnie o Vive)

Powyższy temat dotyczy konkretnego modelu do VR oraz jego zastosowania w ED, tweaków, trików ustawień i innych związanych z tym rzeczy. Jako osoby obcujące z tematem na codzień staramy się odpowiadać na pytania, które zadają osoby zainteresowane. Nikt nikogo nie przekonuje, że musi kupić VR bo bez tego żyć się nie da. Wyrażane opinie są subiektywne ale poparte prawdziwym doświadczeniem z technologią. Twoją opinie również szanuję ale już nie kwestie próby udowodnienia Twojej racji gdyż ta po prostu nie ma podłoża ani merytorycznego ani praktycznego. 
I tyle... temu to ma służyć i nie widzę powodu dla którego mielibyśmy kontynuować wątek polemiki w oparciu o w/w punkty.

Pozdrawiam i szczerze mam nadzieje, że nie odbierzesz tego jako jakikolwiek atak na Twoją osobę Smile
...serio, to nic osobistego Wink
[Obrazek: 33911.png]
Odpowiedz
(10.10.2016, 01:22 UTC)Adix napisał(a):
(09.10.2016, 20:28 UTC)Quarion napisał(a): Opieram się na opiniach gdzie ktoś potrafi to poddać konstruktywnej krytyce. Nie miałem niestety przyjemności osobistego przetestowania, ale nie ufam opiniom które wynoszą te gogle na piedestał jako ideały bez żadnych wad. Nadal nikt mnie nie przekonał do tego, że jest to warte swojej kasy.Sorry, ale wydawanie prawie 4000 PLN za coś o czym ludzie mówią, że daje obraz, może nie kiepski, ale niedopracowany i rozmyty to zabawa nie dla mnie. Jakby to kosztowało poniżej 1000 PLN to pewnie bym się nie zastanawiał. Imersja może i o niebo lepsza, ale mnie jako kogoś kogo przy obróbce zdjęć wkurza każde niedociągnięcie, zwłaszcza jak jest ono miękkie... no nie wytrzymałbym tego psychicznie i pewnie i tak bym je sprzedał za chwilę. Dla kogoś kto zarabia w Anglii to nie taki straszny wydatek, gorzej jak to się przeliczy na złotówki. Dokładając do tego biznesu niewiele kasy mógłbym mieć kompa gameingowego  z prawdziwego zdarzenia, tak więc wydawać tyle kasy za coś co zaraz zostanie ulepszone i zyska więcej przychylnych opinii pod względem jakości obrazu mija się dla mnie z celem.
No dobra bo widzę, że całkowicie się mijamy w temacie...
Spróbuje więc ostatecznie i w miarę prosto Wink (zaznaczam, że poniższe nie ma charakteru ataku a jest jedynie odpowiedzią na Twoje pejoratywne zdanie w w/w kwestii)
1. Jeśli sam nie doświadczyłem czegoś to się o tym nie wypowiadam i kropka. Opinie są w dużej mierze subiektywne i nie mam zamiaru się z nikim boksować na "wydaje mi się" czy "ludzie mówią...". 
Wiesz - wypowiadasz się, nie wiesz - nie robisz z siebie znawcy w danej dziedzinie. Internety mamy wszyscy i punktowanie się kto jakie opinie w nich czytał i z jak wiarygodnych źródeł pochodzą, jest dziecinadą.
2. Nikt nie musi/chce przekonywać Cię do tego, że gogle są warte kasy za którą są sprzedawane - w moim subiektywnym odczuciu są. Nie szkoda mi pieniędzy które wydałem bo dostałem za nie produkt który w moim odczuciu jest ich wart. Masz inne zdanie - nie kupuj.
3. Dywagacje na temat tego co byś zrobił z zakupem i z góry założenie o jego upłynnieniu jest po prostu nie logiczne. Nie kupisz tego produktu bo z góry założyłeś, że nie jest wart. Twoja decyzja i szanuje ją, ale nie próbuj udowadniać osobom, które na codzień używają tej technologii, że jej kupno było błędem (do tego sprowadzają się Twoje uwagi). Zakładasz z góry, że produkt Ci się nie przyda - nie kupuj.
4. Nie zarabiam (i pewnie nie tylko ja) w Anglii tylko w Polsce. Wnoszenie do tematu różnic w zarobkach jest chyba nie przemyślaną dygresją z Twojej strony i nie na miejscu. Nie masz kasy - nie kupuj i nie punktuj, że w Anglii jest łatwiej.
5. Żeby obsłużyć VR musisz mieć kompa gamingowego "z prawdziwego zdarzenia" tak czy inaczej więc nie wiem o co common? Nie masz silnego konfigu - nie kupuj VR.
6. Nie wiem co masz na myśli przez "coś co zaraz zostanie ulepszone" ale tu chyba znowu się nie rozumiemy. Cały czas próbujemy powiedzieć, że same gogle mają potencjał i problemem nie są one same ale sprzęt, który na dzień dzisiejszy nawet przy najmocniejszych konfigach nie pociągnie tak wysokiego supersamplingu jaki daje goglom obraz jak "żyleta" (tak, wiem - pojęcie "żyleta" to subiektywne określenie ale ma ona przekazać istotę usatysfakcjonowania z osiągniętego efektu). Obecnie gogle już są w stanie wyświetlać bardzo dobrą jakość obrazu. Optymalizacja ED jest rzeczą wtórną. Jeśli czekasz na poprawienie parametrów gogli to określenie "zaraz" może oznaczać 2 i więcej lat. 
BTW. Oculus wczoraj pokazał nową wersję swoich gogli Rift Santa Cruz (bezprzewodowe) i co się stało? Jakość obrazu musieli obciąć do czegoś miedzy cardboardem i obecnym Rift CV przyznając, że to wydajność obecnych konfiguracji jest zaporą technologiczną, której sforsowanie nie jest prędko spodziewane. Chcesz czekać na next geny - czekaj, nie kupuj teraz.
7. Nie porównuj parametrów monitora do parametrów wyświetlaczy w goglach. Generalnie zastanawia mnie jak w ogóle przychodzi Ci do głowy porównanie monitora wyświetlającego 2160x1200 (taką rozdzielczość ma wyświetlacz Oculusa i Vive) który ma 24+ cali do wyświetlacza tej samej rozdzielczości w goglach wielkości 15x7cm wyposażonego w soczewki. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale gogle nie wyświetlają obrazu w ramce, który przypominał by obraz z monitora pod względem kształtu ale soczewki i FOV powoduje, że obraz widzisz w około 120* (dla Vive - oculus ma mniej) czyli bardzo jest to zbliżone do tego w jaki sposób człowiek widzi na codzień. A już jest to praktycznie identycznie jakbyś założył same oprawki okularów przeciwsłonecznych i przez nie patrzył na świat (chodzi o FOV).

Nie zrozum mnie źle... To nie jest czepialstwo ale ciężko mi z Tobą polemizować mając na uwadze, że nie wiesz o czym mówisz. Przekalkowujesz opinie z innych źródeł jako Twoje własne.
Przetestuj to sam a bardzo chętnie porozmawiam z Tobą o Twoich odczuciach. (i nie mówię o testach cardboardów czy Oculusów DK2 tylko konkretnie o Vive)

Powyższy temat dotyczy konkretnego modelu do VR oraz jego zastosowania w ED, tweaków, trików ustawień i innych związanych z tym rzeczy. Jako osoby obcujące z tematem na codzień staramy się odpowiadać na pytania, które zadają osoby zainteresowane. Nikt nikogo nie przekonuje, że musi kupić VR bo bez tego żyć się nie da. Wyrażane opinie są subiektywne ale poparte prawdziwym doświadczeniem z technologią. Twoją opinie również szanuję ale już nie kwestie próby udowodnienia Twojej racji gdyż ta po prostu nie ma podłoża ani merytorycznego ani praktycznego. 
I tyle... temu to ma służyć i nie widzę powodu dla którego mielibyśmy kontynuować wątek polemiki w oparciu o w/w punkty.

Pozdrawiam i szczerze mam nadzieje, że nie odbierzesz tego jako jakikolwiek atak na Twoją osobę Smile
...serio, to nic osobistego Wink

Ło matko, Adix Biggrin
Ja tylko wyraziłem swoją własną opinię na ten temat, która nie miała na celu przekonywania kogokolwiek do takiej czy innej decyzji Smile. Choć zapewne nie jestem jedyną osobą, która ma podobne odczucia co do tych gogli.
Odpowiedz
(10.10.2016, 07:44 UTC)Quarion napisał(a):
(10.10.2016, 01:22 UTC)Adix napisał(a):
(09.10.2016, 20:28 UTC)Quarion napisał(a): Opieram się na opiniach gdzie ktoś potrafi to poddać konstruktywnej krytyce. Nie miałem niestety przyjemności osobistego przetestowania, ale nie ufam opiniom które wynoszą te gogle na piedestał jako ideały bez żadnych wad. Nadal nikt mnie nie przekonał do tego, że jest to warte swojej kasy.Sorry, ale wydawanie prawie 4000 PLN za coś o czym ludzie mówią, że daje obraz, może nie kiepski, ale niedopracowany i rozmyty to zabawa nie dla mnie. Jakby to kosztowało poniżej 1000 PLN to pewnie bym się nie zastanawiał. Imersja może i o niebo lepsza, ale mnie jako kogoś kogo przy obróbce zdjęć wkurza każde niedociągnięcie, zwłaszcza jak jest ono miękkie... no nie wytrzymałbym tego psychicznie i pewnie i tak bym je sprzedał za chwilę. Dla kogoś kto zarabia w Anglii to nie taki straszny wydatek, gorzej jak to się przeliczy na złotówki. Dokładając do tego biznesu niewiele kasy mógłbym mieć kompa gameingowego  z prawdziwego zdarzenia, tak więc wydawać tyle kasy za coś co zaraz zostanie ulepszone i zyska więcej przychylnych opinii pod względem jakości obrazu mija się dla mnie z celem.
No dobra bo widzę, że całkowicie się mijamy w temacie...
Spróbuje więc ostatecznie i w miarę prosto Wink (zaznaczam, że poniższe nie ma charakteru ataku a jest jedynie odpowiedzią na Twoje pejoratywne zdanie w w/w kwestii)
1. Jeśli sam nie doświadczyłem czegoś to się o tym nie wypowiadam i kropka. Opinie są w dużej mierze subiektywne i nie mam zamiaru się z nikim boksować na "wydaje mi się" czy "ludzie mówią...". 
Wiesz - wypowiadasz się, nie wiesz - nie robisz z siebie znawcy w danej dziedzinie. Internety mamy wszyscy i punktowanie się kto jakie opinie w nich czytał i z jak wiarygodnych źródeł pochodzą, jest dziecinadą.
2. Nikt nie musi/chce przekonywać Cię do tego, że gogle są warte kasy za którą są sprzedawane - w moim subiektywnym odczuciu są. Nie szkoda mi pieniędzy które wydałem bo dostałem za nie produkt który w moim odczuciu jest ich wart. Masz inne zdanie - nie kupuj.
3. Dywagacje na temat tego co byś zrobił z zakupem i z góry założenie o jego upłynnieniu jest po prostu nie logiczne. Nie kupisz tego produktu bo z góry założyłeś, że nie jest wart. Twoja decyzja i szanuje ją, ale nie próbuj udowadniać osobom, które na codzień używają tej technologii, że jej kupno było błędem (do tego sprowadzają się Twoje uwagi). Zakładasz z góry, że produkt Ci się nie przyda - nie kupuj.
4. Nie zarabiam (i pewnie nie tylko ja) w Anglii tylko w Polsce. Wnoszenie do tematu różnic w zarobkach jest chyba nie przemyślaną dygresją z Twojej strony i nie na miejscu. Nie masz kasy - nie kupuj i nie punktuj, że w Anglii jest łatwiej.
5. Żeby obsłużyć VR musisz mieć kompa gamingowego "z prawdziwego zdarzenia" tak czy inaczej więc nie wiem o co common? Nie masz silnego konfigu - nie kupuj VR.
6. Nie wiem co masz na myśli przez "coś co zaraz zostanie ulepszone" ale tu chyba znowu się nie rozumiemy. Cały czas próbujemy powiedzieć, że same gogle mają potencjał i problemem nie są one same ale sprzęt, który na dzień dzisiejszy nawet przy najmocniejszych konfigach nie pociągnie tak wysokiego supersamplingu jaki daje goglom obraz jak "żyleta" (tak, wiem - pojęcie "żyleta" to subiektywne określenie ale ma ona przekazać istotę usatysfakcjonowania z osiągniętego efektu). Obecnie gogle już są w stanie wyświetlać bardzo dobrą jakość obrazu. Optymalizacja ED jest rzeczą wtórną. Jeśli czekasz na poprawienie parametrów gogli to określenie "zaraz" może oznaczać 2 i więcej lat. 
BTW. Oculus wczoraj pokazał nową wersję swoich gogli Rift Santa Cruz (bezprzewodowe) i co się stało? Jakość obrazu musieli obciąć do czegoś miedzy cardboardem i obecnym Rift CV przyznając, że to wydajność obecnych konfiguracji jest zaporą technologiczną, której sforsowanie nie jest prędko spodziewane. Chcesz czekać na next geny - czekaj, nie kupuj teraz.
7. Nie porównuj parametrów monitora do parametrów wyświetlaczy w goglach. Generalnie zastanawia mnie jak w ogóle przychodzi Ci do głowy porównanie monitora wyświetlającego 2160x1200 (taką rozdzielczość ma wyświetlacz Oculusa i Vive) który ma 24+ cali do wyświetlacza tej samej rozdzielczości w goglach wielkości 15x7cm wyposażonego w soczewki. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale gogle nie wyświetlają obrazu w ramce, który przypominał by obraz z monitora pod względem kształtu ale soczewki i FOV powoduje, że obraz widzisz w około 120* (dla Vive - oculus ma mniej) czyli bardzo jest to zbliżone do tego w jaki sposób człowiek widzi na codzień. A już jest to praktycznie identycznie jakbyś założył same oprawki okularów przeciwsłonecznych i przez nie patrzył na świat (chodzi o FOV).

Nie zrozum mnie źle... To nie jest czepialstwo ale ciężko mi z Tobą polemizować mając na uwadze, że nie wiesz o czym mówisz. Przekalkowujesz opinie z innych źródeł jako Twoje własne.
Przetestuj to sam a bardzo chętnie porozmawiam z Tobą o Twoich odczuciach. (i nie mówię o testach cardboardów czy Oculusów DK2 tylko konkretnie o Vive)

Powyższy temat dotyczy konkretnego modelu do VR oraz jego zastosowania w ED, tweaków, trików ustawień i innych związanych z tym rzeczy. Jako osoby obcujące z tematem na codzień staramy się odpowiadać na pytania, które zadają osoby zainteresowane. Nikt nikogo nie przekonuje, że musi kupić VR bo bez tego żyć się nie da. Wyrażane opinie są subiektywne ale poparte prawdziwym doświadczeniem z technologią. Twoją opinie również szanuję ale już nie kwestie próby udowodnienia Twojej racji gdyż ta po prostu nie ma podłoża ani merytorycznego ani praktycznego. 
I tyle... temu to ma służyć i nie widzę powodu dla którego mielibyśmy kontynuować wątek polemiki w oparciu o w/w punkty.

Pozdrawiam i szczerze mam nadzieje, że nie odbierzesz tego jako jakikolwiek atak na Twoją osobę Smile
...serio, to nic osobistego Wink

Ło matko, Adix Biggrin
Ja tylko wyraziłem swoją własną opinię na ten temat, która nie miała na celu przekonywania kogokolwiek do takiej czy innej decyzji Smile. Choć zapewne nie jestem jedyną osobą, która ma podobne odczucia co do tych gogli.

Panowie smiecicie watek - serio , i to Ty zaczoles Quarion , wiec załóż prosze sobie temat  VR vs Monitor...
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
A skąd Wam się wziął ten monitor vs VR to ja nie mam pojęcia...
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dwa monitory w jednym - czyli jak mieć podgląd do zwiniętej ED radekcz 1 3,697 08.02.2020, 18:22 UTC
Ostatni post: USSER-PL
  [PORADNIK] video poradnik w ED Piotr1502PL 1 4,538 18.04.2019, 14:48 UTC
Ostatni post: Zir4n
Lightbulb Jak uzyskac ~30% FPS w Vive bez zakupu Titan X :) Yata_PL 57 67,940 30.03.2017, 10:14 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości