Potencjalny system Karmy
#21
(05.05.2017, 10:23 UTC)ShinzoSin napisał(a): Ten cały system karmy implikuje że jeśli będę walczyć PvP z czasem coraz trudniej będzie mi przelecieć przez system z hi security bez bycia bez przerwy wyciąganym, no bajka rozwiązanie -_-'
Jak siejesz wiatr to zbierasz burzę. To chyba normalne że jak do systemu wlatuje killer to interesuje się nim służba bezpieczeństwa.

(05.05.2017, 10:23 UTC)ShinzoSin napisał(a): Co do 60 sek przy opcji wyloguj... Moim zdaniem to będzie tylko upierdliwe dla ludzi dla których nie powinno. A nadal to nie rozwiązuje problemu gryzienia kabla. Kto normalny decydując się na combat log robi to inaczej niż ubijając proces?
Zamiast tego niech zrobią sztywne 30 minut przez które statek wisi  w przestrzeni po wylogowaniu. W ten sposób wylogowujesz się albi na stacji albo w przestrzeni gdzie i tak nie grozi ci atak. Wystarczyłoby żeby gracz znikał z mapy i gra nie generowała mu nowych NPCów po wylogowaniu.
Nie sztywne minuty, lepszym rozwiązaniem jest pozostanie w instancji (interdykcja + zwykła przestrzeń) do wylotu z niej lub do momentu jej zamknięcia.
Odpowiedz
#22
(05.05.2017, 10:29 UTC)DYoda napisał(a):
(05.05.2017, 10:23 UTC)ShinzoSin napisał(a): Ten cały system karmy implikuje że jeśli będę walczyć PvP z czasem coraz trudniej będzie mi przelecieć przez system z hi security bez bycia bez przerwy wyciąganym, no bajka rozwiązanie -_-'
.
.
.
Co do 60 sek przy opcji wyloguj... Moim zdaniem to będzie tylko upierdliwe dla ludzi dla których nie powinno. A nadal to nie rozwiązuje problemu gryzienia kabla. Kto normalny decydując się na combat log robi to inaczej niż ubijając proces?
Zamiast tego niech zrobią sztywne 30 minut przez które statek wisi  w przestrzeni po wylogowaniu. W ten sposób wylogowujesz się albi na stacji albo w przestrzeni gdzie i tak nie grozi ci atak. Wystarczyłoby żeby gracz znikał z mapy i gra nie generowała mu nowych NPCów po wylogowaniu.
Nie sztywne minut, lepszym rozwiązaniem jest pozostanie w instancji do momentu jej zamknięcia.

Jak siejesz wiatr to zbierasz burzę. To chyba normalne że jak do systemu wlatuje killer to interesuje się nim służba bezpieczeństwa.

To nie bedzie dzialac bez centralnych serwerow, w p2p kto bedzie mial autorytet jako master? Bo rownie dobrze bedzie mozna zablokowac drugiego gracza IP, jego statek zawsinie w twojej instancji szybki kill, update do serwera frontiera, a gracz tak naprawde zyje ...
Odpowiedz
#23
I tak i nie DYoda bo masz od tego status wanted a nie karmę.
Jak w jakimś systemie jesteś wanted i przeskoczysz do drugiego gdzie masz status clean to security do cb nie strzela i to jest bardzo dobre rozwiązanie jeśli brać pod uwagę że w Elite system to coś na kształt współczesnego kraju...
Ale mi bardziej chodzi o mechamiczną stronę. Obecnie jeśli rozrabiam w systemie A i mam już solidnie obity statek to skaczę do systemu B by się połatać i wracam do A żeby pomóc kolegom, którzy dalej walczą z wrogim wingiem. Btw wróg robi dokładnie to samo, na tym polega fun. Jeśli będę musiał uszkodzonym statkiem, w bojowym ficie skakać 5 skoków do najżliższej anarchii, będąc po drodze ściganym przez boty security to:
raz że nie pomogę już kumplom,
dwa prawdopodobnie nie zobaczę już też tego wrogiego winga bo oni też gdzieś muszą się naprawić, jakby znalezienie kogoś do powalczenia było za małym wyzwaniem,
trzy być może zostanę zniszczony przez bota przy rebuyu 30-60mil

Ja wiem, że to tylko dyskusja. Po prostu dorzucam swój punkt siedzenia. Żeby nie brzmieć jedynie negatywnie to powiem, że znam gry gdzie karma działa całkiem skutecznie. Chociażby Black Desert. Tyle że tam są eventy PvP przez cały czas i system gildii wraz z całą otoczką wojny pomiedzy tymi gildiami. Także jak ktoś chce powalczyć to wskakuje do jakiejś większej frakcji i boom ma PvP pod dostatkiem. Jak nie chcesz tego to dołaczasz do gildi zbieraczy rzodkiewki i zbierasz obok rzodkiewki, wcinając popcorn i oglądając maga bitwę dziejącą się na Twoich oczach i raczej jesteś bezpieczny.
Odpowiedz
#24
(05.05.2017, 10:23 UTC)ShinzoSin napisał(a): Ten cały system karmy implikuje że jeśli będę walczyć PvP z czasem coraz trudniej będzie mi przelecieć przez system z hi security bez bycia bez przerwy wyciąganym, no bajka rozwiązanie -_-'
Powodzenia dla takich napiętnowanych graczy w uczestniczeniu w CG w inny sposób niż paląc system.

No ale tak to właśnie ma działać - jeśli ciągle atakujesz słabszych graczy, którzy nie są Wanted, to dlaczego nie masz mieć utrudnionego życia, jako masowy morderca (z punktu widzenia RP) i ganker (z punktu widzenia OOC)?

Co do samego algorytmu określania, co jest traktowane jako słabszy statek, to trzeba poczekać na więcej info. 

(05.05.2017, 10:27 UTC)Baton napisał(a): Słuchajcie, to jest na etapie wczesnej dyskusji, jakbyście mieli dobry pomysł albo widzieli jakieś oczywiste błędy tego co Sandro opisał to by dobrze było napisać w sposób cywilizowany w tamtym wątku na FF.

Yup, dyskusją u nas nic nie wskóramy (mimo że ciekawie się dyskutuje Smile )
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#25
(05.05.2017, 10:53 UTC)ShinzoSin napisał(a): I tak i nie DYoda bo masz od tego status wanted a nie karmę.
Jak w jakimś systemie jesteś wanted i przeskoczysz do drugiego gdzie masz status clean to security do cb nie strzela i to jest bardzo dobre rozwiązanie jeśli brać pod uwagę że w Elite system to coś na kształt współczesnego kraju...
No i ok. Jak masz status wanted w danym systemie to cię wyciągają i walą bez pytania. A jak masz "złą karmę" to niech cię cały czas monitorują i uprzykrzają życię licznymi interdykcjami, większymi cenami rynkach i w stoczni czy embargiem na poszczególne towary/misje itp.
 
Karma sama w sobie powinna po jakimś czasie się poprawiać, żeby nie było sytuacji że kiedyś łobuz ale już zresocjalizowany jest ciągle na świeczniku.

Dla mnie idealnie by było jak by była "karma nie tylko dla pvp" i wpływały na nią także inne zachowania ... przemyt, handel ludźmi ale po drugiej stronie barykady dostawy lekarstw chorym czy żarcia głodującym.
Odpowiedz
#26
Spoko, zapewne wypowiem się i na forum Frontiera, ale lubię wcześniej podyskutować tutaj coby mieć more fire proof argumenty c(=
Łapię ideę, serio i też uważam, że terroryści jak sami siebie co niektórzy nazywają powinni mieć utrudnione życie. Oni sami zapewne uważaliby grę jedynie za ciekawszą bo obecnie uważają Elite za zbyt łatwą. Mottem przewodnim grieferów jest hasło: "noobie naucz się grać w grę bo zabicie ciebie było zbyt łatwe, a miałeś sporo możliwości by tego uniknąć" I system karmy tego w żaden sposób nie zmieni.
Zwyczajnie nie napisali nic o decay tej karmy. Jeśli mogę przez miesiąc być outlaw, a potem się rozmyślić, nawrócić i zacząć nowe życie jako praworządny obywatel to cool. Ale jeśli to się ma jedynie dodawać zmierzając do nieskończoności to słabo to widzę :/
Odpowiedz
#27
Karma powinna działać tylko w systemach High Security. PVP powinno byc swobodne w systemach Lawless oraz poza bańką. Uważam też że karta (zbronia i kara) powinna działać tylko przy interakcjach z graczami, nie powinni pod ten system podciągać combat loggingu.
Odpowiedz
#28
(05.05.2017, 11:22 UTC)ShinzoSin napisał(a): Spoko, zapewne wypowiem się i na forum Frontiera, ale lubię wcześniej podyskutować tutaj coby mieć more fire proof argumenty c(=
Łapię ideę, serio i też uważam, że terroryści jak sami siebie co niektórzy nazywają powinni mieć utrudnione życie. Oni sami zapewne uważaliby grę jedynie za ciekawszą bo obecnie uważają Elite za zbyt łatwą. Mottem przewodnim grieferów jest hasło: "noobie naucz się grać w grę bo zabicie ciebie było zbyt łatwe, a miałeś sporo możliwości by tego uniknąć" I system karmy tego w żaden sposób nie zmieni.

To zależy od implementacji. Bo np. jeśli taki ganker nie będzie miał możliwości wykupu statku ORAZ znacząco wzrośnie szybkość i jakość reakcji policji na jego akcje (np. skrzydło 4 Corvett pojawia się do 1 sekundy po ataku - przy najgorszej karmie), to zastanowi się dwa razy, zanim kogoś zaatakuje.

Cytat:Zwyczajnie nie napisali nic o decay tej karmy. Jeśli mogę przez miesiąc być outlaw, a potem się rozmyślić, nawrócić i zacząć nowe życie jako praworządny obywatel to cool. Ale jeśli to się ma jedynie dodawać zmierzając do nieskończoności to słabo to widzę :/

Jak najbardziej powinna być możliwość odbudowy Karmy - albo przez "dobre" akcje, albo chociaż przez jej wzrost w czasie.

(05.05.2017, 11:26 UTC)Xeonary napisał(a): Karma powinna działać tylko w systemach High Security. PVP powinno byc swobodne w systemach Lawless oraz poza bańką. Uważam też że karta (zbronia i kara) powinna działać tylko przy interakcjach z graczami, nie powinni pod ten system podciągać combat loggingu.

High, Med i Low - tam jednak jest jakieś prawo. Anarchy i Lawless - niekoniecznie, aczkolwiek z drugiej strony sporo griefowania dzieje się w systemach poza bańką - ruiny obcych, barnacle itp.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#29
Mathias, pisałem na początku, że dla Anacondy, Corvetty czy Cuttera 90% statków to słabszy cel, gdzie 8 sidewinderów może spokojnie ubić taki statek. System karmy w przedstawionym szkicu zmusi scenę PvP do latania wingiem viperów, cobr albo courierów. To jest jeden ze sposobów na wyjście z impasu. I chyba dlatego jestem trochę salty o ten cały system. Zwyczajnie lubię duże statki. Człowiek dwa lata pracuje, żeby przebrnąć przez grind kasy, potem reputacji, wreszcie inżynierów, żeby na koniec nie móc tym powalczyć z innymi graczami? Powiedz sam czy to nie brzmi jak dziurawy pomysł?
Z tego co pisał dev dostaję karę za A bycie w dużym statku, B za posiadanie zmodyfikowanych broni. Seriously wtf!? Jeśli duże statki mają być tylko na RESa albo do CZ to end game przestaje być end game bo na strzelanie do botów wystarczy A rated Viper maks Vulture.

Na moje ciekawym dodatkiem do tego systemu karmy byłoby gdyby gracz po osiągnięciu statusu evil pojawiał się na mapie każdemu comanderowi w zasięguu 100ly z opisem zawierającym wartość nagrody za jego głowę i może nawet listą 5 systemów, w których ostatnio, najczęściej operuje taki klient. W ten sposób gankerzy nikogo by nie zaskoczyli, a prawdziwy bounty hunting wróciłby do łask. A i byłoby miło jakby jednak dało się za kolesia skasować całą nagrodę, a nie jak teraz przyciętą do 1mil :/
Odpowiedz
#30
(05.05.2017, 11:53 UTC)ShinzoSin napisał(a): Na moje ciekawym dodatkiem do tego systemu karmy byłoby gdyby gracz po osiągnięciu statusu evil pojawiał się na mapie każdemu comanderowi w zasięguu 100ly z opisem zawierającym wartość nagrody na jego głowę i może nawet listą 5 systemów, w których ostatnio, najczęściej operuje taki klient. W ten sposób gankerzy nikogo by nie zaskoczyli, a prawdziwy bounty hunting wróciłby do łask. A i byłoby miło jakby jednak dało się za kolesia skasować całą nagrodę, a nie jak teraz przyciętą do 1mil :/
Bardzo dobry pomysł.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jak oceniasz nowy system mikrotansakcji w Elite (wprowadzenie Arx) Mathias Shallowgrave 32 7,835 10.12.2019, 14:30 UTC
Ostatni post: wanakamura
  Colonia przebranżowiła się w system High Tech Mathias Shallowgrave 3 977 13.06.2019, 15:34 UTC
Ostatni post: Kuba Wolf
Exclamation [FDEV] Nowy system raportowania bugów Mathias Shallowgrave 0 451 03.04.2019, 12:16 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości