25.10.2018, 21:06 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.10.2018, 21:09 UTC przez Mathias Shallowgrave.)
ZAPIS STREAMU NA YOUTUBE
ZMIANY W BGS
Kilka stanów na raz
Kategorie stanów
Stany zostały podzielone na następujące kategorie:
Ekonomia i bezpieczeństwo
Nowe stany mają również wpływ na Ekspansję.
MEGASHIPS I INSTALACJE
W Chapter 4 dodano do gry MNÓSTWO nowych megashipów i instalacji.
SCENARIUSZE
Scenariusze są rozbudowaną wersją USS-ów oraz innymi statycznymi eventami. Są to losowe wydarzenia, które mają miejsce w różnycj miejsach w galaktyce, dostarczając nowych wrażeń dla graczy.
ZMIANY W BGS
Kilka stanów na raz
- Frakcje nie będą już ograniczone do znajdowania się w 1 stanie na raz (np. wojna, głód, ekspansja). Teraz frakcje mogą być w kilku stanach na raz i to w jednym systemie.
- Dana frakcja będzie miała różne stany we wszystkich systemach - np. w jednym może być w stanie wojny i epidemii, a w innym w stanie głodu, zamieszek społecznych i wojny domowej.
- Ponieważ BGS jest rdzeniem całej gry i ma wpływ na całą zamieszkałą przestrzeń, zmiany te będą miały wpływ na wszystko - od USS-ów po typy dostępnych misji.
- Im większe terytorium frakcji, tym trudniej będzie nim teraz zarządzać. Dlatego do gry dodano znacznie więcej informacji o frakcjach i ulepszono sposób ich prezentacji.
- Do tych zmian zalicza się też Local News, które teraz będą wyświetelać osobny artykuł z opisem BGS każdej frakcji osobno.
Kategorie stanów
Stany zostały podzielone na następujące kategorie:
- Economy status - odzwierciedla bogactwo frakcji w tym systemie
- Security status - odzwierciedla bezpieczeństwo w tym systemie
- Conflict - bazuje na Influence i reprezentuje poziom kontroli nad zasobami frakcji (stacje, megashipy, instalacje) i populacją systemu
- Movement - bazuje na Influence i nowej wartości Happiness (poziom zadowolenia). Ma wpływ na ekspansje do innych systemów
- Other - inne stany, nie związane z żadną z powyższych rzeczy. FDEV jeszcze nie jest gotowy na podzielenie się z nami tymi informacjami

Ekonomia i bezpieczeństwo
- W odniesieniu do ekonomii, dodano 2 nowe informacje dla graczy:
- Security Status - Poziom Bezpieczeństwa, reprezentowany przez znacznik na pasku postępu, podzielonym na sekcje. Kiedy znacznik wchodzi w daną sekcję na pasku, frakcja wchodzi w określony stan.
- Economic Status - j.w., tylko w odniesieniu do ekonomii systemu.
- Obydwa paski znajdziemy w prawym panelu w zakładce Status oraz na stronie Squadrons Allegiance (będzie to omawiane w osobnym streamie o Szwadronach, patrz TUTAJ).
- Security Status - Poziom Bezpieczeństwa, reprezentowany przez znacznik na pasku postępu, podzielonym na sekcje. Kiedy znacznik wchodzi w daną sekcję na pasku, frakcja wchodzi w określony stan.
- Markery przesuwane są po paskach w zależności od działań Komandorów (handel, walka, misje etc.)
- Każda sekcja na pasku oznacza inny stan dla frakcji i po wejściu markera w daną sekcję, frakcja znajdzie się w określonym stanie.
- Środkowa część każdego paska oznacza brak stanu (stan neutralny).
- Prawa część paska Ekonomii oznacza stany Boomu gospodarczego i Inwestycji. Po drugiej stronie mamy Bankructwo i Głód.
- Na pasku Bezpieczeństwa mamy stany negatywne Lockdown i Zamieszki Społeczne oraz po drugiej stronie nowy pozytywny stan Wolność Społeczna.
- Środkowa część każdego paska oznacza brak stanu (stan neutralny).
- Stany Ruchu Frakcji (Ekspansja i Ucieczka) bazują na wpływach frakcji i działają bardzo podobnie do obecnego stanu.
- Stan konfliktu wywołuje się w ten sam sposób co teraz, ale sposób osiągnięcia zwycięstwa się zmienił. Jest to opisane poniżej.
- Wojny, wojny domowe i wybory zamrażają teraz INF frakcji zaangażowanych w konflikt.
- Rozstrzygnięcie konfliktu następuje po 1 tygodniu, po serii dziennych zwycięstw w bitwach (w sensie 1 bitwa = 1 dzień).
- W rozstrzygnięciu konfliktu, oprócz działań w CZ, ważne są też misje wojenne.
- Informacja o stanie wojny znajduje się w prawym panelu w zakładce Status oraz na stronie Squadrons Allegiance.
- Po tygodniu trwania konfliktu wygrywa strona, która wygrała więcej bitew.
Nowe stany mają również wpływ na Ekspansję.
- Na Ekspansję ma wpływa całość sytuacji frakcji, a brane są tutaj pod uwagę:
- % INF na system.
- Poziom zadowolenia (Happiness) w tym samym systemie
- % INF na system.
- Happiness jest nową wartością i bazuje na różnych stanach, które są aktywne w danym systemie.
- W celu podniesienia Zadowolenia, trzeba pozbyć się stanów negatywnych i uaktywnić stany pozytywne.
- W celu podniesienia Zadowolenia, trzeba pozbyć się stanów negatywnych i uaktywnić stany pozytywne.
- Duże frakcje obecne w wielu systemach z zadowoloną ludnością łatwiej wejdą w stan Ekspansji.
- Frakcja w stanie Ekspansji po jakimś czasie "ekspanduje" (?) z systemu z największym współczynnikiem Zadowolenia.
- Są różne chaotyczne i nieprzewidywalne stany, w które może wejść frakcja. Są one poza kontrolą gracza - jak w prawdziwym życiu. Jednym z nich jest np. Epidemia (Outbreak).
MEGASHIPS I INSTALACJE
W Chapter 4 dodano do gry MNÓSTWO nowych megashipów i instalacji.
- Niektóre z megashipów mają ustalone trasy, po których się poruszają - odbywa się to co tydzień. Kiedy dany Megaship skoczy do nowego systemu, uważa się, że jest pod ochroną ("należy" do) frakcji kontrolującej ten system.
- Jeżeli megaship wskoczy do systemu pod kontrolą frakcji graczy, muszą oni zadbać o to, aby zapewnić mu bezpieczeństwo. W przypadku kiedy zostanie zaatakowany, będzie to miało negatywny wpływ na BGS frakcji.
- Dodano również mnóstwo instalacji (barów, punktów medycznych, farm rolniczych etc.). Uważane są one teraz za zasoby frakcji i można przejmować nad nimi kontrolę w wyniku konfliktów.
- Megashipy mogą być podmiotem Scenariuszy.
- Instalacje na razie nie, ale jest to w planach na przyszłość.
SCENARIUSZE
Scenariusze są rozbudowaną wersją USS-ów oraz innymi statycznymi eventami. Są to losowe wydarzenia, które mają miejsce w różnycj miejsach w galaktyce, dostarczając nowych wrażeń dla graczy.
- Każdy Scenariusz jest z podkładem audio (wokal, radio etc.)
- UI i HUD są dostosowane do nowych Scenariuszy i dostarcza informacji o tym scenariuszu, możliwości wyboru działania w danej sytuacji oraz podaje informacje o nagrodach za udział w danej akcji.
- Dodatkowo za Senariusze dostaje się nagrody BGS-owe (np. podniesienie poziomu bezpieczeństwa frakcji).
- Niektóre z nowych Scenariuszy:
- Pomoc pilotom w potrzebie (atak piratów, brak paliwa, dostarczenie żywności podczas Głodu etc.)
- Nowe, dynamiczne cele do osiągnięcia w Combat Zones (ochrona prasy, zniszczenie bossa przeciwnej frakcji etc.)
- Atak lub obrona (można wybrać) megashipa lub instalacji.
- ...i więcej

- Pomoc pilotom w potrzebie (atak piratów, brak paliwa, dostarczenie żywności podczas Głodu etc.)
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki!
:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK).
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki!
:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK).

.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)

.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
![[Obrazek: 102165.png]](https://inara.cz/data/sigs/102/102165.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
![[Obrazek: MB0ujCf.png]](https://i.imgur.com/MB0ujCf.png)
Spoiler![[Obrazek: lol.png]](http://www.imgupload.pl/images/2017/01/20/lol.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
![[Obrazek: 34417.png]](http://inara.cz/data/sigs/34/34417.png)
![[Obrazek: Ei7uB4W.png]](http://i.imgur.com/Ei7uB4W.png)
![[Obrazek: WkirbkJ.png]](http://i.imgur.com/WkirbkJ.png)
![[Obrazek: e43mZM3.png]](http://i.imgur.com/e43mZM3.png)
![[Obrazek: a9hMB6M.png]](http://i.imgur.com/a9hMB6M.png)
![[Obrazek: vDsl1c2.png]](http://i.imgur.com/vDsl1c2.png)
![[Obrazek: 8qx0AuN.png]](http://i.imgur.com/8qx0AuN.png)
![[Obrazek: 9AC9ZYG.png]](http://i.imgur.com/9AC9ZYG.png)
![[Obrazek: ksMw3tO.png]](http://i.imgur.com/ksMw3tO.png)
![[Obrazek: DjO0ke9.png]](http://i.imgur.com/DjO0ke9.png)
![[Obrazek: jhTrkIt.png]](http://i.imgur.com/jhTrkIt.png)
![[Obrazek: 5bf35Ig.png]](http://i.imgur.com/5bf35Ig.png)
![[Obrazek: lEmonuz.png]](http://i.imgur.com/lEmonuz.png)
![[Obrazek: qnNZAEY.png]](http://i.imgur.com/qnNZAEY.png)
![[Obrazek: fesEBCS.png]](http://i.imgur.com/fesEBCS.png)
![[Obrazek: lfGVebo.png]](http://i.imgur.com/lfGVebo.png)
![[Obrazek: 50zKfY7.png]](http://i.imgur.com/50zKfY7.png)
![[Obrazek: K3dQwqx.png]](https://i.imgur.com/K3dQwqx.png)
![[Obrazek: fpub7Jg.png]](http://i.imgur.com/fpub7Jg.png)
![[Obrazek: VNDNuly.png]](https://i.imgur.com/VNDNuly.png)
![[Obrazek: Q5ZLCdo.png]](https://i.imgur.com/Q5ZLCdo.png)
![[Obrazek: GeBixQ1.png]](https://i.imgur.com/GeBixQ1.png)
![[Obrazek: uHd6ANq.png]](http://i.imgur.com/uHd6ANq.png)
![[Obrazek: 8bCSkyo.png]](http://i.imgur.com/8bCSkyo.png)
![[Obrazek: 23Ntw9y.png]](https://i.imgur.com/23Ntw9y.png)
![[Obrazek: RNKMIRD.png]](https://i.imgur.com/RNKMIRD.png)
![[Obrazek: xuxyxOn.png]](https://i.imgur.com/xuxyxOn.png)