Chapter 4 - podsumowanie streamu z BGS i Scenariuszami (25.10)
#1
ZAPIS STREAMU NA YOUTUBE





ZMIANY W BGS

Kilka stanów na raz
  • Frakcje nie będą już ograniczone do znajdowania się w 1 stanie na raz (np. wojna, głód, ekspansja). Teraz frakcje mogą być w kilku stanach na raz i to w jednym systemie. 
  • Dana frakcja będzie miała różne stany we wszystkich systemach - np. w jednym może być w stanie wojny i epidemii, a w innym w stanie głodu, zamieszek społecznych i wojny domowej. 
  • Ponieważ BGS jest rdzeniem całej gry i ma wpływ na całą zamieszkałą przestrzeń, zmiany te będą miały wpływ na wszystko - od USS-ów po typy dostępnych misji. 
  • Im większe terytorium frakcji, tym trudniej będzie nim teraz zarządzać. Dlatego do gry dodano znacznie więcej informacji o frakcjach i ulepszono sposób ich prezentacji.
  • Do tych zmian zalicza się też Local News, które teraz będą wyświetelać osobny artykuł z opisem BGS każdej frakcji osobno.

Kategorie stanów

Stany zostały podzielone na następujące kategorie:
  • Economy status - odzwierciedla bogactwo frakcji w tym systemie
  • Security status - odzwierciedla bezpieczeństwo w tym systemie
  • Conflict - bazuje na Influence i reprezentuje poziom kontroli nad zasobami frakcji (stacje, megashipy, instalacje) i populacją systemu
  • Movement - bazuje na Influence i nowej wartości Happiness (poziom zadowolenia). Ma wpływ na ekspansje do innych systemów
  • Other - inne stany, nie związane z żadną z powyższych rzeczy. FDEV jeszcze nie jest gotowy na podzielenie się z nami tymi informacjami Smile
Każda frakcja może mieć aktywny JEDEN stan z każdej z powyższych kategorii w danym systemie.

Ekonomia i bezpieczeństwo 
  • W odniesieniu do ekonomii, dodano 2 nowe informacje dla graczy:
    • Security Status - Poziom Bezpieczeństwa, reprezentowany przez znacznik na pasku postępu, podzielonym na sekcje. Kiedy znacznik wchodzi w daną sekcję na pasku, frakcja wchodzi w określony stan.
    • Economic Status - j.w., tylko w odniesieniu do ekonomii systemu. 
    • Obydwa paski znajdziemy w prawym panelu w zakładce Status oraz na stronie Squadrons Allegiance (będzie to omawiane w osobnym streamie o Szwadronach, patrz  TUTAJ). 
  • Markery przesuwane są po paskach w zależności od działań Komandorów (handel, walka, misje etc.)
  • Każda sekcja na pasku oznacza inny stan dla frakcji i po wejściu markera w daną sekcję, frakcja znajdzie się w określonym stanie.
    • Środkowa część każdego paska oznacza brak stanu (stan neutralny).
    • Prawa część paska Ekonomii oznacza stany Boomu gospodarczego i Inwestycji. Po drugiej stronie mamy Bankructwo i Głód. 
    • Na pasku Bezpieczeństwa mamy stany negatywne Lockdown i Zamieszki Społeczne oraz po drugiej stronie nowy pozytywny stan Wolność Społeczna.
Konflikt i Ruch Frakcji
  • Stany Ruchu Frakcji (Ekspansja i Ucieczka) bazują na wpływach frakcji i działają bardzo podobnie do obecnego stanu.
  • Stan konfliktu wywołuje się w ten sam sposób co teraz, ale sposób osiągnięcia zwycięstwa się zmienił. Jest to opisane poniżej.
  • Wojny, wojny domowe i wybory zamrażają teraz INF frakcji zaangażowanych w konflikt.
  • Rozstrzygnięcie konfliktu następuje po 1 tygodniu, po serii dziennych zwycięstw w bitwach (w sensie 1 bitwa = 1 dzień). 
  • W rozstrzygnięciu konfliktu, oprócz działań w CZ, ważne są też misje wojenne.
  • Informacja o stanie wojny znajduje się w prawym panelu w zakładce Status oraz na stronie Squadrons Allegiance.
  • Po tygodniu trwania konfliktu wygrywa strona, która wygrała więcej bitew.
Ekspansja

Nowe stany mają również wpływ na Ekspansję.
  • Na Ekspansję ma wpływa całość sytuacji frakcji, a brane są tutaj pod uwagę:
    • % INF na system.
    • Poziom zadowolenia (Happiness) w tym samym systemie
  • Happiness jest nową wartością i bazuje na różnych stanach, które są aktywne w danym systemie.
    • W celu podniesienia Zadowolenia, trzeba pozbyć się stanów negatywnych i uaktywnić stany pozytywne.
  • Duże frakcje obecne w wielu systemach z zadowoloną ludnością łatwiej wejdą w stan Ekspansji.
  • Frakcja w stanie Ekspansji po jakimś czasie "ekspanduje" (?) z systemu z największym współczynnikiem Zadowolenia.
Inne
  • Są różne chaotyczne i nieprzewidywalne stany, w które może wejść frakcja. Są one poza kontrolą gracza - jak w prawdziwym życiu. Jednym z nich jest np. Epidemia (Outbreak).

MEGASHIPS I INSTALACJE

W Chapter 4 dodano do gry MNÓSTWO nowych megashipów i instalacji. 
  • Niektóre z megashipów mają ustalone trasy, po których się poruszają - odbywa się to co tydzień. Kiedy dany Megaship skoczy do nowego systemu, uważa się, że jest pod ochroną ("należy" do) frakcji kontrolującej ten system.
  • Jeżeli megaship wskoczy do systemu pod kontrolą frakcji graczy, muszą oni zadbać o to, aby zapewnić mu bezpieczeństwo. W przypadku kiedy zostanie zaatakowany, będzie to miało negatywny wpływ na BGS frakcji.
  • Dodano również mnóstwo instalacji (barów, punktów medycznych, farm rolniczych etc.). Uważane są one teraz za zasoby frakcji i można przejmować nad nimi kontrolę w wyniku konfliktów. 
  • Megashipy mogą być podmiotem Scenariuszy. 
  • Instalacje na razie nie, ale jest to w planach na przyszłość.

SCENARIUSZE

Scenariusze są rozbudowaną wersją USS-ów oraz innymi statycznymi eventami. Są to losowe wydarzenia, które mają miejsce w różnycj miejsach w galaktyce, dostarczając nowych wrażeń dla graczy. 
  • Każdy Scenariusz jest z podkładem audio (wokal, radio etc.)
  • UI i HUD są dostosowane do nowych Scenariuszy i dostarcza informacji o tym scenariuszu, możliwości wyboru działania w danej sytuacji oraz podaje informacje o nagrodach za udział w danej akcji.
  • Dodatkowo za Senariusze dostaje się nagrody BGS-owe (np. podniesienie poziomu bezpieczeństwa frakcji).
  • Niektóre z nowych Scenariuszy:
    • Pomoc pilotom w potrzebie (atak piratów, brak paliwa, dostarczenie żywności podczas Głodu etc.)
    • Nowe, dynamiczne cele do osiągnięcia w Combat Zones (ochrona prasy, zniszczenie bossa przeciwnej frakcji etc.)
    • Atak lub obrona (można wybrać) megashipa lub instalacji.
    • ...i więcej Wink
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#2
O masakra.
Za dużo miodu jak na raz dla mnie.
Zanim się przez to przegryzę to z pewnością następny update wypuszczą.
Obsidian Ant już nagrał filmik z tego streamu.
https://youtu.be/QZWtP0ihTgg

Pasek postępu w CZ!!!
[Obrazek: 102165.png]
Odpowiedz
#3
Wspaniała rzecz to BiGoS w tej formie jakiej jest, ale espanialsza będzie następna. Mówię to jako człowiek, który na planowaniu i kontroli po jakieś 6 godzin dziennie. Będzie się działo.
[Obrazek: MB0ujCf.png]

ROTMISTRZ THE WINGED HUSSARS
Odpowiedz
#4
A mnie cieszą nowe dźwięki w conflict zoneach, spędziłem tam dużo czasu i jakiekolwiek zmiany podczas potencjalnych przyszłych wojen są na plus Wink Dużo większa (bo bo wcześniej zerowa) czytelność systemu bgs też na duży plus, scenariusze pomogą w rp; wiele razy chciałem komuś pomóc, ale po wyskoczeniu z uss nic już nie dało sięzrobić, a teraz w końcu będzie można załatwić to jak należy.

Na razie jestem bardzo pozytywnie nastawiony do 3.3, ale nie będę wdawać się w dyskusję na temat tego, że te rzeczy powinny tu być od startu ;P
Odpowiedz
#5
Ja też jestem pełen nadziei po obejrzeniu wczorajszego streama. I tylko spędzam z myśli uporczywą obawę, że to co pokazano, to wierzchołek góry lodowej, a nie najlepsze, co zmiany przyniosą...
Fortuna toczy się kołem. Pod kołem to pojąłem.
A kiedy strzyżesz owieczki, opowiadaj im bajeczki.
[Obrazek: 34417.png]
Odpowiedz
#6
Jaram się jak wściekły, a jeszcze górników i squadrons nie pokazali. Odliczam dni do 6 listopada Smile

Odpowiedz
#7
11 dni
[Obrazek: 102165.png]
Odpowiedz
#8
Mnie to nie rusza zbytnio. Czekam na zmiany w górnictwieWink
Odpowiedz
#9
Dla mnie wszystko będzie dobre , eksploracja, górnictwo, nowy BGS, statki materiały, będzie się działo, oj będzie...
Odpowiedz
#10
Nikt nie zwraca uwagi na to że nowe statki będą odblokowane w 3 tygodniu bety i poświęcają im cały livestream . Znaczy że mają do pokazania sporo jeszcze poza nową wariacją Kraita (oby z lepszym skokiem). Oby to nie była tylko projekcja moich złudzeńSmile
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Wink Community Meetup w Cambridge z 25.02.22 Suremaker 1 744 28.02.2022, 06:59 UTC
Ostatni post: Rusałka
  Elite: Beyond - Chapter One - UPDATE 3.04 - 26/03 Mathias Shallowgrave 119 31,471 17.10.2021, 06:49 UTC
Ostatni post: NOCNY_WEDROWIEC
  Poczynania graczy a BGS - proszę o poprawienie błędów Arczii 2 1,135 07.11.2020, 18:36 UTC
Ostatni post: Arczii
Thumbs Up Horizons włączone do podstawki od 27.10! Darmowe skórki dla obecnych posiadaczy. Mathias Shallowgrave 10 3,093 03.10.2020, 21:01 UTC
Ostatni post: ShiMan
  [OFICJALNY] [FDEV] Ogłoszenie 22/10 Mathias Shallowgrave 25 6,819 24.10.2019, 14:12 UTC
Ostatni post: Kuba Wolf



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości