19.10.2018, 09:29 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.10.2018, 12:06 UTC przez Mathias Shallowgrave.)
Oficjalny wątek: https://forums.frontier.co.uk/showthread...-the-Codex
Stream na YouTube:
ODKRYCIA COMMUNITY
Po tym, jak gracz sprzeda dane eksploracyjne o dowolnym obiekcie, wszyscy inni gracze dostaną podstawowe informacje o tym obiekcie do swoich komputerów pokładowych po wskoczeniu do systemu z tym obiektem. Informacje są podobne do tych, które otrzymujemy obecnie po wstępnym skanie systemu (honk). Jeżeli obiekt znajduje się w zamieszkałym systemie, te dane będą pełniejsze.
ULEPSZONE SKANERY - FULL SYSTEM SCANNER (FSS)
Link do odpowiedniego momentu na filmie: https://youtu.be/rtmmmP_waf4?t=2943
Tryb analizy (Analysis Mode) daje nam dostęp do nowych i lepszych narzędzi do eksploracji systemów. Najlepiej samemu obejrzeć część video temu poświęconą, bo w opisie tekstowym brzmi to skomplikowanie. W rzeczywistości wcale takie nie jest. W skrócie:
![[Obrazek: zhGQT3l.jpg]](https://i.imgur.com/zhGQT3l.jpg)
ULEPSZONE SKANERY – DETAILED SURFACE SCANNER
Link do filmu: https://youtu.be/rtmmmP_waf4?t=4033
Przy pomocy opisanych powyżej narzędzi możemy odkryć wszystkie obiekty w systemie bez potrzeby latania do nich. Jeżeli znajdziemy obiekt, który nas interesuje, możemy do niego podlecieć i użyć Detailed Surface Scanner, aby go zmapować (kartografia). Po zmapowaniu danego obiektu w 100% dostaniemy bonusowe Creditsy przy sprzedaży danych.
INNE RZECZY DO ZNALEZIENIA
ZOSTAWIAMY SWÓJ ŚLAD I ZARABIAMY KASĘ
Opisane wyżej narzędzia pozwolą na takie same zarobki jak teraz, tyle że szybszym sposobem. Bonus za First Discovered został dodatkowo znacznie podniesiony, a nowy tag First Mapped jest dodatkowym sposobem na bonusową wypłatę. Tagi oczywiście pojawiają się na mapie i nasze imię jest widoczne na wieki dla wszystkich
Jeżeli jako pierwsi odkryjemy i zmapujemy cały system w 100% otrzymamy dodatkowy bonus!
EKSPLORACJA ZE ZNAJOMYMI
Dostęp do FSS i DSS jest dostępny w Multi Crew.
Jeżeli eksplorujemy w wingu, wszystkie dane będą współdzielone - jeżeli w momencie skanowania/mapowania jesteśmy w tym samym systemie.
ORRERY (PLANETARIUM)
Link do filmu: https://gaming.youtube.com/watch?t=4580&v=rtmmmP_waf4
Orrery to nowy tryb mapy systemowej. Wyświetla nam on wszystkie obiekty i ich położenie względem siebie w czasie rzeczywistym. To po prostu trójwymiarowa reprezentacja systemu.
THE CODEX
Link do filmu: https://gaming.youtube.com/watch?t=4889&v=rtmmmP_waf4
Codex to nowe narzędzie do zapisywania naszych postępów i znalezisk w galaktyce, jak również baza danych na temat świata gry. Podzielony jest on na kilka sekcji:
Commander
Tutaj zobaczymy wszystkie informacje na temat naszgo pilota. Statystyki z gry, log naszych działań i wydarzeń, które miały miejsce oraz archiwum znalezionych logów - tekstowych i audio.
Dział odkryć. Galaktyka została podzielona na 42 (
) regiony. Każdy region zawiera dokładne informacje na temat ciał niebieskich, odkryć geologicznych i biologicznych oraz różnych cywilizacji.
W każdym systemie jest sporo rzeczy do odkrycia - gwiazdy, planety ziemiopodobne, gazowe giganty i więcej.
Knowledgebase
Tutaj znajdziemy encyklopedię opisującą świat Elite.
POPRAWKI WIZUALNE
Link (noktowizor i godrays): https://youtu.be/3ZQZXFsCzpw?t=5
Dzięki nowemu systemowi oświetlenia w grze, zobaczymy teraz jaśniejsze gwiazdy i ciemniejszy kosmos.
POPRAWKI HUD/UI W KOKPICIE
Najlepiej zobaczyć je samemu na filmie
Link: https://gaming.youtube.com/watch?t=1467&v=rtmmmP_waf4
Stream na YouTube:
ODKRYCIA COMMUNITY
Po tym, jak gracz sprzeda dane eksploracyjne o dowolnym obiekcie, wszyscy inni gracze dostaną podstawowe informacje o tym obiekcie do swoich komputerów pokładowych po wskoczeniu do systemu z tym obiektem. Informacje są podobne do tych, które otrzymujemy obecnie po wstępnym skanie systemu (honk). Jeżeli obiekt znajduje się w zamieszkałym systemie, te dane będą pełniejsze.
ULEPSZONE SKANERY - FULL SYSTEM SCANNER (FSS)
Link do odpowiedniego momentu na filmie: https://youtu.be/rtmmmP_waf4?t=2943
Tryb analizy (Analysis Mode) daje nam dostęp do nowych i lepszych narzędzi do eksploracji systemów. Najlepiej samemu obejrzeć część video temu poświęconą, bo w opisie tekstowym brzmi to skomplikowanie. W rzeczywistości wcale takie nie jest. W skrócie:
- Full Spectrum System pozwoli na identyfikację i analizę sygnałów różnych obiektów w układzie, w którym jesteśmy.
- Po przetworzeniu te dane są dodawane do podziałki Filtered Signal Analysis na dole ekranu.
- W tym momencie zostanie też ukazana też płaszczyzna orbitalna systemu, na której powinna być rozlokowana większość obiektów.
- Na ekranie pokazane będą podświetlone obszary - to są pola sygnałów. Musimy je zbadać, aby zlokalizować źródła sygnałów pokazanych na Filtered Signal Analysis.
- Musimy odpowiednio dostroić sygnały na podziałce.
- Dostrajanie do odpowiedniego przedziału na FSA jest kluczowe dla znalezienia źródeł sygnałów.
- Im bardziej na prawo na podziałce, tym bardziej intensywne sygnały. Im większe źródło sygnału (np. gazowy gigant), tym bardziej na prawo będzie (np. gazowe giganty), a im mniejszy (np. USS) tym bardziej na lewo.
- Podczas dostrajania zobaczymy na ekranie wzorce sygnałów. Te wzorce reprezentują typ sygnału, jaki możemy znaleźć w tym przedziale FSA.
- Przemieszczając celownik po ekranie, nasz wzorzec pojawi się wokół niego, jeżeli celujemy w kierunku źródła tego sygnału.
- Jeżeli wzorzec jest niesymetryczny i losowy, to znaczy, że nie jesteśmy odpowiednio dostrojeni do źródła sygnału. Jeżeli celujemy w ogóle gdzieś indziej, wzorzec się nie pojawi.
- Jeżeli jesteśmy dostrojeni poprawnie, wzorzec będzie taki sam jak ten na FSA i będzie symetryczny. Idealna symetria oznacza, że celujemy dokładnie w kierunku źródła sygnału.
- Po zbliżeniu się do sygnału, na ekranie pojawi się okrągły znacznik. Jeżeli jest on wyświetlony przerywaną linią, nie jesteśmy odpowiednio dostrojeni do sygnału.
- Po poprawnym dostrojeniu możemy przybliżyć widok.
- Jeżeli system jest zatłoczony (posiada dużo obiektów), zoom wyświetli dodatkowy poziom skanowania, gdzie będziemy musieli wyszukać precyzyjne źródło sygnału. W zależności od ilości obiektów, może być wymagane będzie kilkukrotne przybliżenie.
- Po znalezieniu źródła sygnału, możemy zrobić pełne przybliżenie, co wyświetli obiekt na ekranie i da nam o nim dodatkowe informacje.
- Odnalezione obiekty są odpowiednio oznaczone na FSA, tak żeby nie myliły się z tymi, których jeszcze nie znaleźliśmy.
- Różne sygnały/typy obiektów mają różne znaczniki.
- Na ekranie mamy również pokazany % zlokalizowanych obiektów.
- Rozpiska podziałki analizy (dzięki @Drakkainen !)
![[Obrazek: zhGQT3l.jpg]](https://i.imgur.com/zhGQT3l.jpg)
ULEPSZONE SKANERY – DETAILED SURFACE SCANNER
Link do filmu: https://youtu.be/rtmmmP_waf4?t=4033
Przy pomocy opisanych powyżej narzędzi możemy odkryć wszystkie obiekty w systemie bez potrzeby latania do nich. Jeżeli znajdziemy obiekt, który nas interesuje, możemy do niego podlecieć i użyć Detailed Surface Scanner, aby go zmapować (kartografia). Po zmapowaniu danego obiektu w 100% dostaniemy bonusowe Creditsy przy sprzedaży danych.
- Do mapowania obiektów używamy sond, które wybuchają na niskiej orbicie danego obiektu, wysyłając impuls, który mapuje ten obszar obiektu.
- Grawitacja i masa obiektu ma wpływ na trajektorię lotu sond. Na ekranie są podane informacje, które pomogą odpowiednio wycelować wyrzutnię sond.
- Statek dysponuje nieograniczoną ilością sond i nie trzeba ich syntezować z materiałów.
- Po wystrzeleniu sondy w pierścień asteroid, zaznaczy on obszary, gdzie możemy znaleźć górniczego jackpota (dużą asteroidę-matkę z bardzo wartościowym ładunkiem surowców). O górnictwie będzie mowa na innym streamie.
- Aby zmapować 100% powierzchni obiektu, niezbędne będzie użycie kilku sond.
- Znacznik horyzontu planety powie nam czy nasza sonda trafi przednią czy tylną stronę planetu (relatywnie do naszej obecnej lokacji). Możemy przełączyć widok na przód lub tył planety i obserwować lot sondy.
- Dodatkowy znacznik powie nam czy w ogóle trafimy w planetę, czy ją przestrzelimy.
- Jeżeli uda nam się zmapować dany obiekt przy pomocy określonej ilości sond (wyświetlony na ekranie), dostaniemy bonus za efektywność.
- Obiekt uważany jest za zmapowany w pełni po odkryciu 90% powierzchni.
- Jeżeli jako pierwsi w pełni zmapujemy dany obiekt i sprzedamy dane, dostaniemy bonus oraz taga "First Mapped" na tym obiekcie (nowy tag z naszym imieniem).
- Jeżeli zmapowaliśmy planetę, na której możemy wylądować i zawiera ona ciekawe lokacje (struktury Thargoidów lub Strażników, osady, miejsca katastrofy statków etc.) ukażą się ona jako markery nawigacyjne. Te markery są stałe i po ich odkryciu nigdy nie znikną.
INNE RZECZY DO ZNALEZIENIA
- Points of Interest - Ciekawe lokacje. Po użyciu FSS możemy odnaleźć sygnału, które nie pochodzą od ciał niebieskich. Są to Unidentified Signal Sources, Conflict Zones etc. Te sygnały pokazane są jako wykropkowane okręgi w celu odróżnienia ich od sygnałów ciał niebieskich. Po przybliżeniu widoku (zgodnie z tym, co opisano powyżej), będziemy mogli je zaznaczyć jako cel i polecieć tam w Supercruise.
- Misje - sygnały misji oznaczone są kolorowymi "pipsami" i markerami w celu odróżnienia od innych typów sygnałów.
- Unidentified Signal Sources - Teraz USS-y zamiast losowo i w nieskończoność pojawiać się w systemie są generowane jeden raz po wskoczeniu do systemu. Wszystkie wygenerowane USS-y są semi-permanentne i pozostaną aktywne przez określony czas (przy każdym będzie pokazany licznik odmierzający czas do ich wygaśnięcia). Pozostaną one aktywne nawet po tym, jak skoczymy do innego systemu. Po powrocie nadal będą tam gdzie były - oczywiście do czasu wygaśnięcia.
ZOSTAWIAMY SWÓJ ŚLAD I ZARABIAMY KASĘ
Opisane wyżej narzędzia pozwolą na takie same zarobki jak teraz, tyle że szybszym sposobem. Bonus za First Discovered został dodatkowo znacznie podniesiony, a nowy tag First Mapped jest dodatkowym sposobem na bonusową wypłatę. Tagi oczywiście pojawiają się na mapie i nasze imię jest widoczne na wieki dla wszystkich

Jeżeli jako pierwsi odkryjemy i zmapujemy cały system w 100% otrzymamy dodatkowy bonus!
EKSPLORACJA ZE ZNAJOMYMI
Dostęp do FSS i DSS jest dostępny w Multi Crew.
Jeżeli eksplorujemy w wingu, wszystkie dane będą współdzielone - jeżeli w momencie skanowania/mapowania jesteśmy w tym samym systemie.
ORRERY (PLANETARIUM)
Link do filmu: https://gaming.youtube.com/watch?t=4580&v=rtmmmP_waf4
Orrery to nowy tryb mapy systemowej. Wyświetla nam on wszystkie obiekty i ich położenie względem siebie w czasie rzeczywistym. To po prostu trójwymiarowa reprezentacja systemu.
THE CODEX
Link do filmu: https://gaming.youtube.com/watch?t=4889&v=rtmmmP_waf4
Codex to nowe narzędzie do zapisywania naszych postępów i znalezisk w galaktyce, jak również baza danych na temat świata gry. Podzielony jest on na kilka sekcji:
Commander
Tutaj zobaczymy wszystkie informacje na temat naszgo pilota. Statystyki z gry, log naszych działań i wydarzeń, które miały miejsce oraz archiwum znalezionych logów - tekstowych i audio.
- Home Page - Tutaj zobaczymy naszego awatara, wszystkie rangi oraz ich progres, jak również podsumowanie statystyk.
- Session Log - Logi z naszych działań.
- Statistics - Statystyki pilota. Wcześniej były one dostępne w prawym panelu.
- Archive - Archiwum znalezionych logów - tekstowych i audio. Wszystkie logi audio mogą zostać dodane do playlisty w celu ich ponownego odsłuchania.
Dział odkryć. Galaktyka została podzielona na 42 (
) regiony. Każdy region zawiera dokładne informacje na temat ciał niebieskich, odkryć geologicznych i biologicznych oraz różnych cywilizacji. W każdym systemie jest sporo rzeczy do odkrycia - gwiazdy, planety ziemiopodobne, gazowe giganty i więcej.
- Tutaj znajdziemy listę typów odkryć, o których z kolei możemy uzyskać więcej informacji.
- Nowe typy odkryć zostaną dodane do Codexu po ich odkryciu przez nas.
- Mamy tutaj również dodatkowe informacje, np. największe, najmniejsze czy najzimniejsze znalezione przez nas ciało niebieskie etc.
- Rumoured - Oznacza, że krąży plotka o lokacji danego obiektu w tym regionie. Po wyjściu patcha Codex zostanie od razu wypełniony plotkami, tak aby od razu zapewnić możliwość podążania ich śladem. ]
- Reported - Kiedy gracz znajdzie obiekt z plotki, zostanie on oznaczony jako Reported (dla wszystkich graczy).
- Discovered - pojawia się po przeskanowaniu danego potwierdzonego obiektu.
Knowledgebase
Tutaj znajdziemy encyklopedię opisującą świat Elite.
- Znajdują się tutaj artykuły opisujące historię wszystkich supermocarstw, znaczących postaci, organizacji i innych potęg w galaktyce.
- Dodatkowo znajdziemy tutaj informacje o rasach obcych oraz ważnych wydarzeniach w historii galaktyki.
- Wszystkie artykuły są również w wersji audio z narratorem i możemy je dodać do naszej playlisty.
POPRAWKI WIZUALNE
Link (noktowizor i godrays): https://youtu.be/3ZQZXFsCzpw?t=5
Dzięki nowemu systemowi oświetlenia w grze, zobaczymy teraz jaśniejsze gwiazdy i ciemniejszy kosmos.
- Został dodany grading kolorów, który wzmaga odczucia wizualne w lokacjach różnego typu.
- Nowa wolumetryczna mgła w pasach asteroidów, godrays i dyfuzja światła w gęstych chmurach mgławic.
- Ciemna strona planet jest teraz CIEMNA. W sensie, że NIC tam nie widać
Z pomocą przyjdzie tutaj nowy tryb noktowizora w naszych statkach.
POPRAWKI HUD/UI W KOKPICIE
Najlepiej zobaczyć je samemu na filmie
Link: https://gaming.youtube.com/watch?t=1467&v=rtmmmP_waf4
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki!
:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK).
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki!
:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK).

.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)

.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
![[Obrazek: 102165.png]](https://inara.cz/data/sigs/102/102165.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
![[Obrazek: hEwp3B1.png]](https://i.imgur.com/hEwp3B1.png)
![[Obrazek: 57086.png]](https://inara.cz/data/sigs/57/57086.png)
.png)
MOJE ODZNAKI
![[Obrazek: RNKMIRD.png]](https://i.imgur.com/RNKMIRD.png)
![[Obrazek: lfGVebo.png]](http://i.imgur.com/lfGVebo.png)
![[Obrazek: 8qx0AuN.png]](http://i.imgur.com/8qx0AuN.png)