![]() |
|
Chapter 4 - podsumowanie streamu z eksploracją i kodeksem (18.10) - Wersja do druku +- The Winged Hussars - Forum (https://forum.thewingedhussars.com) +-- Dział: Strefa Publiczna (https://forum.thewingedhussars.com/forumdisplay.php?fid=4) +--- Dział: Bar "11 parseków" (https://forum.thewingedhussars.com/forumdisplay.php?fid=90) +--- Wątek: Chapter 4 - podsumowanie streamu z eksploracją i kodeksem (18.10) (/showthread.php?tid=4759) Strony:
1
2
|
Chapter 4 - podsumowanie streamu z eksploracją i kodeksem (18.10) - Mathias Shallowgrave - 19.10.2018 Oficjalny wątek: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php/451383-Content-Recap-Beyond-Chapter-Four-Livestream-Exploration-and-the-Codex Stream na YouTube: ODKRYCIA COMMUNITY Po tym, jak gracz sprzeda dane eksploracyjne o dowolnym obiekcie, wszyscy inni gracze dostaną podstawowe informacje o tym obiekcie do swoich komputerów pokładowych po wskoczeniu do systemu z tym obiektem. Informacje są podobne do tych, które otrzymujemy obecnie po wstępnym skanie systemu (honk). Jeżeli obiekt znajduje się w zamieszkałym systemie, te dane będą pełniejsze. ULEPSZONE SKANERY - FULL SYSTEM SCANNER (FSS) Link do odpowiedniego momentu na filmie: https://youtu.be/rtmmmP_waf4?t=2943 Tryb analizy (Analysis Mode) daje nam dostęp do nowych i lepszych narzędzi do eksploracji systemów. Najlepiej samemu obejrzeć część video temu poświęconą, bo w opisie tekstowym brzmi to skomplikowanie. W rzeczywistości wcale takie nie jest. W skrócie:
![]() ULEPSZONE SKANERY – DETAILED SURFACE SCANNER Link do filmu: https://youtu.be/rtmmmP_waf4?t=4033 Przy pomocy opisanych powyżej narzędzi możemy odkryć wszystkie obiekty w systemie bez potrzeby latania do nich. Jeżeli znajdziemy obiekt, który nas interesuje, możemy do niego podlecieć i użyć Detailed Surface Scanner, aby go zmapować (kartografia). Po zmapowaniu danego obiektu w 100% dostaniemy bonusowe Creditsy przy sprzedaży danych.
INNE RZECZY DO ZNALEZIENIA
ZOSTAWIAMY SWÓJ ŚLAD I ZARABIAMY KASĘ Opisane wyżej narzędzia pozwolą na takie same zarobki jak teraz, tyle że szybszym sposobem. Bonus za First Discovered został dodatkowo znacznie podniesiony, a nowy tag First Mapped jest dodatkowym sposobem na bonusową wypłatę. Tagi oczywiście pojawiają się na mapie i nasze imię jest widoczne na wieki dla wszystkich ![]() Jeżeli jako pierwsi odkryjemy i zmapujemy cały system w 100% otrzymamy dodatkowy bonus! EKSPLORACJA ZE ZNAJOMYMI Dostęp do FSS i DSS jest dostępny w Multi Crew. Jeżeli eksplorujemy w wingu, wszystkie dane będą współdzielone - jeżeli w momencie skanowania/mapowania jesteśmy w tym samym systemie. ORRERY (PLANETARIUM) Link do filmu: https://gaming.youtube.com/watch?t=4580&v=rtmmmP_waf4 Orrery to nowy tryb mapy systemowej. Wyświetla nam on wszystkie obiekty i ich położenie względem siebie w czasie rzeczywistym. To po prostu trójwymiarowa reprezentacja systemu. THE CODEX Link do filmu: https://gaming.youtube.com/watch?t=4889&v=rtmmmP_waf4 Codex to nowe narzędzie do zapisywania naszych postępów i znalezisk w galaktyce, jak również baza danych na temat świata gry. Podzielony jest on na kilka sekcji: Commander Tutaj zobaczymy wszystkie informacje na temat naszgo pilota. Statystyki z gry, log naszych działań i wydarzeń, które miały miejsce oraz archiwum znalezionych logów - tekstowych i audio.
Dział odkryć. Galaktyka została podzielona na 42 ( ) regiony. Każdy region zawiera dokładne informacje na temat ciał niebieskich, odkryć geologicznych i biologicznych oraz różnych cywilizacji. W każdym systemie jest sporo rzeczy do odkrycia - gwiazdy, planety ziemiopodobne, gazowe giganty i więcej.
Knowledgebase Tutaj znajdziemy encyklopedię opisującą świat Elite.
POPRAWKI WIZUALNE Link (noktowizor i godrays): https://youtu.be/3ZQZXFsCzpw?t=5 Dzięki nowemu systemowi oświetlenia w grze, zobaczymy teraz jaśniejsze gwiazdy i ciemniejszy kosmos.
POPRAWKI HUD/UI W KOKPICIE Najlepiej zobaczyć je samemu na filmie Link: https://gaming.youtube.com/watch?t=1467&v=rtmmmP_waf4
RE: Chapter 4 - podsumowanie streamu z eksploracją i kodeksem (18.10) - USSER-PL - 19.10.2018 O żesz NOKTOWIZOR RE: Chapter 4 - podsumowanie streamu z eksploracją i kodeksem (18.10) - Yautja - 19.10.2018 Bańka opustoszeje, bo wszyscy się na eksplorację rzucą
RE: Chapter 4 - podsumowanie streamu z eksploracją i kodeksem (18.10) - Kyokushin - 19.10.2018 Ale fajowo. Nie mogę się doczekać. Krait explo już czeka na wylot (no chyba że krait phantom będzie miał lepszy skok )
RE: Chapter 4 - podsumowanie streamu z eksploracją i kodeksem (18.10) - Yata_PL - 19.10.2018 A ja glownie czekam na to : ) ( sorry za google transaltor) Mining 2.0 Ta aktualizacja do górnictwa obejmie nowe sposoby pracy górników z asteroidami i zdobywania z nich zasobów. Warto wspomnieć, że będzie to aktualizacja dodatków, nie zabierzemy żadnej z bieżących mechanik dla górników. Standardowy laser górniczy zachowa swoją funkcjonalność na wszystkich asteroidach, podobnie jak prospektory (choć zyska również dodatkową funkcjonalność). Nowe rzeczy: Dostępne będą 3 nowe rodzaje "wydobywania" zasobów, które można znaleźć w pierścieniach / pasach: Powierzchnia - gęste obszary materiału na powierzchni poszczególnych asteroid, które należy ostrożnie odłamać, aby wydrazyc Pod powierzchnią - złoża o wysokiej wydajności, które znajdują się tuż pod powierzchnią asteroidy, wymagające zastosowania ładunków wybuchowych Głęboki rdzeń - asteroida ze skarbnicą zasobów w swoim jądrze, która musi być otwarta, by dotrzeć do celu Każda z nich zapewni coraz lepsze nagrody / materiały jako zwrot za wzrost wyzwania i czasu Każda z nich będzie rozłożona na polach asteroidów na warstwowej rzadkości; powierzchnia jest najczęstsza, pod powierzchnią jest mniej, a najgłębszy rdzeń jest najtrudniejszy do znalezienia Nowe moduły będą dostępne do wydobycia tych nowych typów depozytów, co pozwoli nam wprowadzić nowy gameplay oparty na każdym z nich Odkrywanie i interakcje z tymi depozytami będą wspomagane przez użycie nowego trybu HUD o nazwie "Tryb analizy" i nowy aktywny skaner Wreszcie, Prospector Limpet otrzyma niewielką aktualizację w trybie analizy, aby pomóc zlokalizować i zaznaczyć obszary zainteresowania na asteroidach Chodzi o to, by wzmocnić rolę górnika, umożliwiając specjalizację i oferowanie opcji bardziej swobodnemu uczestnikowi górnictwa. Myśliwskie asteroidy Aby zrozumieć nowe koncepcje, przejdziemy przez proces znajdowania asteroid z nowymi rodzajami depozytów. Nie będą one całkowicie widoczne po pierwszym wejściu na pole asteroid, zwłaszcza na odległość, aw większości przypadków będą wymagały pewnej ilości badań w celu zlokalizowania. Tryb analizy: Pierwszą rzeczą, o której należy wspomniec, jest tryb analizy, nowy tryb HUD, który pozwala graczom zlokalizować nowe depozyty, a także zapewnia dostęp do wszystkich nowych modułów i funkcji. Każdy statek automatycznie uzyska ten tryb, nie wymaga zakupu dodatkowego modułu Szybko przełącza się między trybami, dzięki czemu gracze mogą szybko dostosować się do pojawiających się sytuacji Pozwoli to na miejsce dla nowych elementów HUD i uniknie zaśmiecania obecnego HUDa kokpitu Ten tryb jest wciąż nieco zminiamy (to duża zmiana), więc jest to tylko zapowiedź pomysłu. Średni zasięg aktywnego skanera Po przejściu do trybu analizy pierwszy nowy moduł wyszukiwania to aktywny skaner średniego zasięgu (MRA Scanner). Ten skaner pozwoli graczom zlokalizować depozyty w polu asteroid: Dostępne w trybie analizy Po uruchomieniu wyładuje impuls skanujący ze swojego statku, omijając wszelkie asteroidy znajdujące się w zasięgu Każda asteroid w zasięgu, która zawiera którykolwiek z 3 nowych typów depozytu zostanie podświetlona, gdy puls przejdzie nad nim Rozświetlona wielkość światła zostanie określona przez odległość od statku; Im dalej, tym większy, bardziej rozproszony blask, im bliżej, tym bardziej skupiony i precyzyjny stanie się Skaner MRA został stworzony z myślą o wprowadzeniu ilości interpretacyjnej gry. Górnicy powinni być w stanie nauczyć się interpretować informacje w tym widoku, dzięki czemu z biegiem czasu będą skuteczniejsi. Zmiany wprowadzane przez prospectora Po zlokalizowaniu depozytu uzyskanie większej ilości informacji i danych dotyczących kierowania wymaga użycia Prospector Limpet. Wypalenie jednego w asteroidę wykona następujące czynności: Depozyty i szczeliny (więcej o tych później) będą dostępne dla twojego statku Wszelkie depozyty zostaną podświetlone, a wszelkie powiązane elementy docelowe / przydatne informacje staną się dostępne Obecna funkcjonalność poszukiwacza będzie nadal dostępna Jest to jedyny sposób na zdobycie dodatkowej wiedzy na temat poszczególnych rodzajów depozytu, więcej o tym później. Proces ekstrakcji Rodzaj depozytu: powierzchnia Osady powierzchniowe są gęstymi wychodniami materiału, które są częściowo widoczne na powierzchni asteroid. Wymagają one nowego narzędzia, aby je złamać i zebrać: Blaster ścierny. Moduł hardpoint, który można wykorzystać w trybie analizy Gdy aktywujesz grupę ognia, przytrzymanie spustu spowoduje naładowanie urządzenia Blaster, a zwolnienie spustu spowoduje wystrzelenie strzału Siła strzału zależy od tego, na jak długo spust jest utrzymywany Każdy strzał zmniejszy stan zdrowia depozytu o określoną kwotę Jeśli depozyt spadnie poniżej około 10% stanu zdrowia, to się zerwie Jeśli strzał zepchnie depozyt poniżej 0% zdrowia, zostanie zniszczony, a materiały zostaną utracone Na przykład, jeśli depozyt ma tylko 11% zdrowia, strzelanie do niego wysoko naładowanym strzałem będzie miało dużą szansę na jego zniszczenie (przez przesadę). Aby było to jeszcze bardziej interesujące, każde depozytu będzie miało wartość gęstości, która wpływa na obrażenia otrzymane za strzał: Może to być Prospector Limpet Osady pod powierzchnią są materiałami ukrytymi pod powierzchnią asteroidy, zbyt głębokimi, aby mógł dotrzeć do Blasteru Ścierniacza. W takim przypadku wymagany jest podparty rakiet wypornościowy. Moduł hardpoint, wykorzystywany w trybie analizy z nowymi elementami HUD Wypalanie pocisku działa podobnie do wyrzutni Flak, przycisk jest przytrzymywany do momentu osiągnięcia żądanej odległości, a następnie zwolniony w celu detonacji głowicy Będzie latać tak samo, jak standardowa runda flakowa, dopóki nie uderzy w powierzchnię asteroidy, po jej trafieniu wykona następujące czynności: Zacznij wiercić w powierzchni asteroid Wierć przez ustawiony maksymalny czas / do ustawionej maksymalnej głębokości, a następnie zdetonuj Jeśli gracz zwolni spust podczas wiercenia, głębokość określi, co będzie dalej Uderzając w powierzchnię asteroidu, bezpośrednio nad depozytem na powierzchni, pojawi się nowy wyświetlacz HUD, który pomoże prowadzić gracza. Dopóki wyzwalacz jest trzymany, w tej sytuacji są 3 możliwe wyniki: Panna - detonacja nic nie dała Trafienie zbliżeniowe - detonacja była na tyle bliska złożenia, że częściowo ją usunęła, drugi trafienie w pobliżu (lub bezpośrednie trafienie) spowoduje jej usunięcie Bezpośrednie trafienie - detonacja była natychmiastowa, a depozyt natychmiast zostanie usunięty Poniżej znajduje się (bardzo) podstawowa przykładowa reprezentacja nowego interfejsu użytkownika: https://i.imgur.com/v6bbC7D.png W miarę przesuwania się pocisku pasek przesunie się z lewej na prawą. Jeśli osiągnie skrajną prawą stronę, nastąpi automatyczne detonowanie (maksymalna osiągnięta głębokość). Czas jest potrzebny, aby wydobyć zasoby za jednym razem, aby uniknąć efektów ubocznych detonacji pocisków wypierających: Wszystkie depozyty pod powierzchnią na asteroidzie będą miały wartość integralności / zdrowia (wciąż badamy najlepszy sposób wyświetlania tych informacji); im niższa wartość, tym mniejsza ilość materiału, który zostanie odzyskany po wydmuchaniu Detonacje wewnątrz asteroidu obniżą w nim zdrowie wszystkich depozytów pod powierzchnią o określoną wartość Jeśli osiągną 0% zdrowia, zostaną zniszczone i staną się nie do odzyskania Pierwszy wydany fragment zawsze zapewni największy zwrot dla graczy Pomyślne usunięcie depozytu spowoduje zestrzelenie niewielkiej liczby porcji do zebrania. To może być zbierane jak na kawałki powierzchni, ale w tym przypadku wartość zdrowia będzie określać procent konkretnego materiału w kawałku, im wyższy stan zdrowia, tym lepsza jakość materiału, który można zebrać. Ostatecznym rodzajem wydobywania jest wydobywanie typu deep core, jest to najrzadsza i największa forma wydobycia, a w rzeczywistości jest to raczej klaster depozytów niż pojedyncza instancja. Wymaga od graczy otworzenia asteroidy. Aby to zrobić, Głowice Seismic Charge są wymagane do rozbicia go bez niszczenia depozytu w środku. Ten typ asteroid będzie wyglądał jak zwykła asteroida Będzie miał szczeliny na powierzchni, które muszą zostać użyte do jego pęknięcia Korzystanie z Prospector Limpet sprawi, że te pęknięcia będą mogły być celowane Ładunki sejsmiczne muszą być wystrzeliwane w szczeliny i zdetonowane, aby je otworzyć i dotrzeć do pokładów w środku: Moduł hardpoint, który można wykorzystać w trybie analizy Trzymanie spustu ustawia poziom naładowania: niski, średni lub wysoki Zwolnienie spustu spowoduje wystrzelenie głowicy, jako pocisk przeciwpowodziowy Kiedy uderzą w asteroidę, utopią się w skale Gdy ładunek trafi w asteroidę, aktywuje się i rozpocznie się czas do detonacji Na ładunkach są systemy bezpieczne, uderzenie w coś wyzwala zegar i wymusza detonację, więc wysoce niebezpieczne ładunki górnicze nie mogą pozostać aktywne w polach asteroidów Ostrzeżenia w kokpicie zostaną przekazane graczom za każdym razem, gdy aktywny ładunek sejsmiczny znajduje się w zasięgu "niebezpieczeństwa blisko" ich statku Uderzenie w szczelinę spowoduje, że ładunek wbije się w skałę, brak jej spowoduje odbijanie się ładunku Kierowanie na ładunek wyświetli czas detonacji Każda kolejna głowica, która zostanie wystrzelona w inne szczeliny na tej samej asteroidzie, zostanie zsynchronizowana i zdetonowana na końcu tego pierwszego licznika czasu (TBD) Nie będzie sposobu rozbrojenia / renderowania obojętne, za pomocą łącza danych Gdy licznik czasu osiągnie zero, wszystkie ładunki wybuchną iw zależności od ustawionego poziomu naładowania i jakości szczeliny, każda głowica wykona określoną ilość strukturalnych uszkodzeń asteroidy. Wszystkie głowice zostaną dodane razem, aby utworzyć sumę, która określi, czy asteroida pęknie. Jakość szczeliny może być różna i pojawi się tylko wtedy, gdy Prospector Limpet zostanie użyty na asteroidzie Jakość szczeliny będzie działała jako mnożnik siły ładunku Siły sejsmicznej w nią wystrzelonej OSTRZEŻENIE: detonacja tych ładunków generuje znaczny promień zniszczenia wokół asteroidy, co spowoduje poważne uszkodzenia statków złowionych podczas wybuchu Będą wspierane elementy HUD, które ostrzegą gracza o ryzyku i obliczonej odległości bezpieczeństwa. Aby pomóc graczom ocenić, ile głowic, których potrzebują do otwarcia jakiejkolwiek asteroidy, HUD przewidujący falę fal będzie próbował ocenić wpływ ładunków sejsmicznych na strukturę asteroid: Kiedy pierwszy ładunek sejsmiczny w asteroidzie aktywuje się, pojawi się ten ekran postaci fali Każda aktywna głowica popchnie falę w oparciu o jej destrukcyjną wartość (ładunek sejsmiczny x jakość szczeliny) Fala zajmie trochę czasu, aby ustalić za każdym razem, gdy zostanie ustawione nowe ładowanie Celem jest uzyskanie fali w górnej (około) 10% wykresu; poniżej tej kwoty i asteroida nie pęknie, powyżej tego i zawartość zostanie zniszczona Wreszcie, każdy z tych głębinowych planetoid będzie miał wartość integralności, wybraną z szeregu wartości dla tego konkretnego typu asteroidy; Icy, Rocky and Metallic. Będzie to niewidoczne dla graczy, ale stworzy różnorodność wśród różnych typów asteroid w grze. Niezdolność do pęknięcia asteroidy będzie miała negatywny wpływ na jego integralność i zniweczy stosowane pęknięcia. Szczegóły na ten temat są jeszcze do ustalenia, więc nie ma jeszcze na ten temat. Po pęknięciu, wewnątrz będzie mnóstwo kawałków kolekcjonerskich i depozytów powierzchniowych, które można zebrać, i dadzą zdecydowanie najwięcej materiałów spośród wszystkich 3 nowych typów depozytów. RE: Chapter 4 - podsumowanie streamu z eksploracją i kodeksem (18.10) - Palmer Eldritch - 19.10.2018 Fajny stream i fajne update'y się szykują. Osobiście bardzo się cieszę, że w końcu-nareszcie zauważyli potencjał eksploracji w grze gdzie do eksploracji jest cała galaktyka - brawo. Wygląda to, co prawda, nieco inaczej niż obiecywali lata temu w road map ale wcale nie gorzej. Jeżeli cały chapter jest tej jakości i zawiera taki content to pozostaje stwierdzić, że Frontier wreszcie wziął się do pracy i nie chce tu sugerować, że "artysta głodny jest bardziej płodny"
RE: Chapter 4 - podsumowanie streamu z eksploracją i kodeksem (18.10) - USSER-PL - 20.10.2018 RNo pięknie. Wygospodarowałem sobie wczoraj dwie godzinki na pogranie i co? Przesiedziałem wszystko w youtubie. RE: Chapter 4 - podsumowanie streamu z eksploracją i kodeksem (18.10) - RANDARIO - 20.10.2018 Czytam, czytam i z coraz większą niecierpliwością czekam
RE: Chapter 4 - podsumowanie streamu z eksploracją i kodeksem (18.10) - Mihoo - 20.10.2018 Jedyne co mogę powiedzieć, to "TWH Into The Darkness" skacze po okolicy i maksymalizuje podzespoły u okolicznych inżynierów w celu przygotowania do eksploracji o jakiej marzyłem od początku. Jedyne czego mi brakuje i nie zostało wyjaśnione: Sprawa bookmarków - tak trudno zrobić listę w formie "katalogów" dzięki którym segregowalibyśmy i odpowiednio wyłączali z podglądu galaktyki ciekawe miejsca? Długa lista bez segregacji tak bardzo utrudnia odszukanie konkretnych bookmarków. Chciałbym mieć możliwość włączania katalogów jak na dysku twardym folderów i włączania lub wyłączania ich w podglądzie galaktyki. Np Katalogi: |[ ]-Gejzery | |- bookmark 1 | |- bookmark 2 | |- bookmark 3 | \- bookmark 4 | |[*]-Neutronowki | |[ ]- Colonia | | |- bookmark 1 | | |- bookmark 2 | | \- bookmark 3 | |[ ]- Perseus Arm | | |- bookmark 1 | | \- bookmark 2 | |[*]- Nebula 1 | | |- bookmark 1 | | |- bookmark 2 | | \- bookmark 3 | \[ ]- SagitA | |- bookmark 1 | \- bookmark 2 | . . . RE: Chapter 4 - podsumowanie streamu z eksploracją i kodeksem (18.10) - USSER-PL - 20.10.2018 Jeśli już mowa o chciejkach to mi brakuje jakiegoś COMPANION APP na telefon. Nawet bym zapłacił tyle co za grę. Planer podróży, outfit, CODEX (playlisty do słuchania). Kto tam zna Wooda Adama?? |