GOG i niekompletne wersje gier
#1
Lightbulb 
Jako że w wątku o No Man's Sky robi się powoli offtop, stworzyłem nowy wątek. Również dlatgo, bo jak się okazuje, NMS to nie jedyna niekompletna gra na GOG.

Lista (nie wiem czy w 100% kompletna) jest tutaj: https://www.gog.com/mix/games_that_treat...s_citizens

Jestem pewien, że wina leży po wielu stronach, w zależności od gry (czasem developera, czasem wydawcy, a czasem GOG). Nie zmienia to faktu, iż jest to pewien problem, bo bez jasnej i klarownej informacji, co kupuję - nie będę już więcej kupował nowych gier na GOG, czysto na wszelki wypadek. 

Mam nadzieję, że po aferze z NMS problem uda się jakoś nagłośnić, bo z jednej strony szanuję, doceniam i wspieram GOG przez ich polisę "DRM-free", szczególnie, że to polska firma - z drugiej jednak jest to niewybaczalne, żeby sprzedawać okrojone wersje gier po pierwsze bez informacji, a po drugie za taką samą cenę jak kompletne wersje, które zawierają wszystkie elementy. 

Zapraszam do dyskusji - byle merytorycznie i w cywilizowany sposób Wink


::EDIT::

Dla nieznających tematu:

No Man's Sky dostał ostatniego patcha na GOG, ale bez multiplayera (a więc również i bez community events etc.). Jak się okazuje, na GOG jest o wiele więcej gier, które są okrojone z różnych rzeczy - od jęzków, przez audio po właśnie tak duże features jak multiplayer... A kosztują tyle samo, co wersje kompletne na konkurencyjnych platformach, np. Steam
Odpowiedz
#2
Z jednej strony nie ma nic dziwnego w tym, że różne sklepy maja różne oferty (upraszczając) ale z drugiej ten sam produkt w tej samej cenie powinien mieć ten sam content i wielkim niedopatrzeniem developera jest, że w ogóle dopuścił do takiej sytuacji - zwłaszcza że balansują na granicy zniecierpliwienia swoich klientów Wink
Odpowiedz
#3
Na GOG'u tez zdaza sie ze gry nie otrzymuja patch'y wogole. Generalnie fajna platforma zeby cos "oldgamesowego" kupic, np mam u nich swos'a w takiej wersji ze nigdy takiej nie pobralem gdy mial status abandonware (a troche w tym siedzialem i mialem kilkanascie wersji). Starocie przewaznie od reki zintegrowane sa z dosboxem.
Nowosci radzilbym omijac tak samo jak "produkcje niezalezne", ktore sa niezalezne do czasu jak pojawi sie propozycja zeby sie na Steamie pojawic.
No i od czasu gdy Steam w Polsce jest w PLN to z zalem trzeba przyznac ze promocje przewaznie ma lepsze.
Odpowiedz
#4
No boli to. Ale tak jak Mathias napisał, nie zawsze to wina GOGa.
Chociażby STAR WARS™ KNIGHTS OF THE OLD REPUBLIC mimo, że był wydany po polsku jeszcze za czasów gdy królowały pudełka przez LEM, do tej pory nie ma wersji PL na tej platformie. Ale tutaj to i steam nie ratuje.
Jest także temat https://www.gog.com/mix/no_polish_not_buying gdzie gracze sami zgłaszają gry wydane w PL, a niedostępne w naszym ojczystym języku do zagrania na GOG.
[EDIT]
No i jeszcze samo multi. No jest po po części bolączka gier komputerowych. Bo albo będzie oparte o daną platformę (np. steam), albo przez serwery devów/wydawców co i tak zmusza do kolejnych kont. Jeśli gracze hostują rozgrywkę to zazwyczaj i tak dołączyć mogą tylko (nie)znajomi z tej samej platformy. Zaś serwery od dev/wyd wreszcie będą zamknięte.
[Obrazek: 89334.png]
Odpowiedz
#5
Za niszowa platforma i male studia nie maja zasobow zeby je przeznaczyc, a w szczeglnosci zeby opoznic release na inne platformy takie jak steam czy playstation network. na pewno tez DRM-free dodaje do tego...
Odpowiedz
#6
Jeszcze komentarz (nie mój) skądinąd dla równowagi:

Cytat:Taki tekst można by też bez problemu napisać w drugą stronę. Po pierwsze, jest jeden "bonus", który Steam dodaje, ale którego nikt nie chce. Nazywa się DRM Wink A z innych przykładów to na szybko kilka:

1. Pierwszy Quake na GOG ma dorzucone ISO płyt, które zawierały chociażby soundtrack. Na Steam ścieżki dźwiękowej nie ma w ogóle. Dodatkowo na Steam podstawka kosztuje 20zł, a dodatki po 13 (a są dwa). Jak łatwo policzyć, za cały pakiet zapłacimy 46 zł. Podstawka + dodatki na GOG kosztują 34 zł za całość.

2. Quake II - analogiczna sytuacja jak z jedynką. Na Steam nie ma ścieżki dźwiękowej. Na GOG jest w formie plików dorzuconych do gry. Pakiet z dodatkami na Steam to (podobnie jak jedynka) 46 zł. Na GOGu zapłacimy za to 34 zł.

3. Final DOOM na Steamie jest w wersji bez patcha. Oznacza to, że jednego etapu nie da się ukończyć w normalny sposób (jeden żółty klucz się nie pojawia na planszy). Na GOG jest wersja z patchem i wszystko można ograć normalnie.

A jak się już czepiamy, że "na Steam coś jest a na GOGu nie" to w drugą stronę też to działa. Ot chociażby Outlaws + dodatek. Na Steam tego nie uświadczymy.
Odpowiedz
#7
Tylko pytanie czy jest tych przykladow wiecej bo obecnie widze tylko q1-3 + doom kontra 100-200 gier na GOGu? Poza tym widzialem kilka gier z promocji na gogu ktore sa drozsze niz wersje na steamie.
Odpowiedz
#8
Wyraźnie jest napisane "kilka przykładów na szybko", zapewne jest ich dużo więcej. Różnice "w zawartości opakowania" to jest też już ogólny trend rynkowy. I to nie tylko w branży gier, ale też w każdej innej. Może się to nie podobać, ale tak już jest i nic z tym nie zrobimy.

Różnice cen nawet w promocjach vs niższe ceny regularne w innych sklepach to też nic dziwnego. I to też jest coś, co działa w obie strony.
Bywają też bardzo fajne promocje na GOG, które wypadają korzystniej niż na Steam. Dalej...tak samo jak na Steam, tak i na GOG czasem można jakąś starszą gierkę za darmo wyłapać. Są też fajne promo, że wydasz ileś kasy i dostajesz grę za darmo (choćby może z 2 miesiące temu, kupiłem za kilkanaście złotych na GOG This War of Mine i dostałem Sunless Sea, które jest regularnie nawet droższą gierką, a miałem na nią też ochotę.

Każdy działa inaczej i w sumie dobrze. Biorąc pod uwagę wszystkie korzyści i straty wolny rynek jednak zawsze jest dobry dla konsumenta. Tylko trzeba być niestety świadomym konsumentem i wiedzieć, co gdzie kupować.
Odpowiedz
#9
Ale przecież takie różnice w wersjach to sprawa normalna i nic nowego, choćby wspomnę cenzurę regionalną. U nas najbardziej widoczne to jest w braku polskich wersji językowych, które swego czasu były dodawane przez lokalnych dystrybutorów na zasadzie podobnej do modów. Taki przypadek miał miejsce na przykład z serią Baldur's Gate, którą GOG w pełni ogarnął i już można grać po polsku (tak, w wersję z Fronczewskim).

Z brakiem trybu multi w NMS na GOG sprawę zawaliło Hallo Games (wydawca i producent NMS), bo zapomnieli dać odpowiedni komunikat na GOG (co już nadrobili - patrz niżej). Z jakiegoś powodu Hello Games zdecydowało się stworzyć dedykowany interfejs multi dla każdej platformy (Xbox, PS, Steam, GOG).

GOG & Hallo Games napisał(a):Budujemy zamki na niebie.
No Man's Sky, ambitna gra eksploracyjna w otwartym kosmosie, rozgrywająca się w proceduralnie generowanym wszechświecie, właśnie otrzymała potężną aktualizację o stosownej nazwie - NEXT.
Zawiera ona liczne zmiany i dodatki, a najciekawsze z nich to:
- Możliwość dowolnego przełączania pomiędzy widokiem pierwszej i trzeciej osoby
- Graficzne aktualizacje statków, postaci, budynków, tekstur terenu, kosmicznych krajobrazów - praktycznie wszystkiego
- Możliwość budowy znacznie bardziej skomplikowanych baz, w dowolnym miejscu planety
- Opcja stworzenia własnej floty, ulepszania jej i wysyłania w przestrzeń lub trzymania przy sobie, podczas odkrywania układów
Tryb wieloosobowy NEXT nie jest jeszcze zawarty w wersji gry bez DRM. Oto wspólne oświadczenie dotyczące tej sprawy, przygotowane przez GOG.COM i Hello Games:
Cytat:Od momentu premiery, No Man's Sky w wersji bez DRM zawiera całą zawartość dla jednego gracza, wprowadzoną przez NEXT: widok z trzeciej osoby, ulepszoną grafikę, lepszą rozbudowę bazy, personalizację postaci i nie tylko.
Tryb wieloosobowy nie jest jednak gotowy w tym momencie. Spodziewamy się, że zostanie on udostępniony jeszcze w tym roku. W tej chwili twórcy kontynuują prace aby zapewnić pełną dostępność trybów wieloosobowych na różnych platformach.
Dla małego, niezależnego studia, tworzenie rozwiązań wieloosobowych na wielu platformach jest ambitnym wyzwaniem technicznym, które spowodowało to opóźnienie. W związku z tym, Hello Games połączy siły z GOG.COM, aby wprowadzić pełny tryb wieloosobowy za pośrednictwem platformy GOG Galaxy.
Dziękujemy za ogromne wsparcie i cierpliwość.
- Hello Games i Zespół GOG.COM
[Obrazek: 81541.png] 
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości