14.04.2017, 23:49 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.04.2017, 09:08 UTC przez Fenyl de Lechia.)
W związku z wejściem 2.3 wiele osób testuje multicrew (które okazało się być całkiem przyjemne) i nową rolę, jaką jest gunner. Aby w pełni korzystać z zabawy należy wykonać kilka prostych czynności i tu pojawia się ten mini-poradnik, który opisze i pokaże co, jak i gdzie!
Klawiszologia:
Na dzień dobry zajemiemy się przypisaniem klawiszy. Osobiście do sterowania wieżyczkami używam myszy i ten sposób polecam. Wszystko co potrzebujemy znajdziemy w menu CONTROLS, w zakładce MULTI-CREW. Najważniejsze jest MODE TOGGLE, bez tego ani rusz. To ten przycisk przełącza nas z widoku wewnętrznego na widok zewnętrzy i umożliwa sterowanie wieżyczkami (nie należy mylić tego z kamerą zewnętrzną, do której ustawienia są całkowcie autonomiczne).
Następnie, jeżeli decydujemy się na sterowanie myszą, przypisujemy PRIMARY/SECONDARY FIRE do LPM I PPM, przy MOUSE X-AXIS wybieramy YAW, a przy MOUSE Y-AXIS ustawiamy PITCH/PITCH INVERTED (w zależności od preferencji).
Jako gunner dostajemy dostęp do dwóch dodatkowych przycisków PRIMARY/SECONDARY UTILITY FIRE. Dzięki temu, w prawym panelu w zakładce MODULES możemy przypisać dwa skróty klawiszowe do wybranych utility, np. heat sinków czy SCB.
Muszę to jeszcze sprawdzić, ale mam wrażenie, że w wypadku kiedy mamy gunner, tylko on może obługiwać utility.
Jak zostać gunnerem?
Zostaliśmy zaproszeni do MC, siedzimy w fotelu, przed sobą widzimy miniaturę statku. Co teraz?
1. Wybieramy dolny panel
2. Z dolnego panelu wybieramy pozycję GUNNER i potwierdzamy klikając po prawej przycisk ENTER ROLE.
3. Nasze spojrzenie zostanie automatycznie wycentrowane i tutaj właśnie wciskamy przycisk przypisany do MODE TOGGLE. Jeżeli wszystko zrobiliśmy poprawnie i mamy na tyle duże wtyki, aby zostać zaproszonym na Anacondę Hetmana, naszym oczom ukaże się taki o to widok:
4. Będąc w trybie gunnera możemy sterować naszym niebieskim pipsem, w ten sam sposób w jaki robilibyśmy to sterując statkiem. Aby zaznaczyć cel wystarczy na niego najechać okręgiem widocznym w środku ekranu. Kropki symbolizujące nasze wieżyczki mogą mieć dwa kolory: żywszy, kiedy możemy z nich strzelać i szarawy, jeżeli cel jest poza polem strzału.
5. W celu wyjścia z widoku gunnera do widoku wewnętrznego ponownie kilkamy MODE TOGGLE. Żeby zwolnić komuś miejsce, w dolnym panelu wybieramy opcję IDLE.
A teraz znajdzcie kogoś z miejscem w statku i turretami, bo MC to kupa dobrej zabawy!
Klawiszologia:
Na dzień dobry zajemiemy się przypisaniem klawiszy. Osobiście do sterowania wieżyczkami używam myszy i ten sposób polecam. Wszystko co potrzebujemy znajdziemy w menu CONTROLS, w zakładce MULTI-CREW. Najważniejsze jest MODE TOGGLE, bez tego ani rusz. To ten przycisk przełącza nas z widoku wewnętrznego na widok zewnętrzy i umożliwa sterowanie wieżyczkami (nie należy mylić tego z kamerą zewnętrzną, do której ustawienia są całkowcie autonomiczne).
Następnie, jeżeli decydujemy się na sterowanie myszą, przypisujemy PRIMARY/SECONDARY FIRE do LPM I PPM, przy MOUSE X-AXIS wybieramy YAW, a przy MOUSE Y-AXIS ustawiamy PITCH/PITCH INVERTED (w zależności od preferencji).
Jako gunner dostajemy dostęp do dwóch dodatkowych przycisków PRIMARY/SECONDARY UTILITY FIRE. Dzięki temu, w prawym panelu w zakładce MODULES możemy przypisać dwa skróty klawiszowe do wybranych utility, np. heat sinków czy SCB.
Muszę to jeszcze sprawdzić, ale mam wrażenie, że w wypadku kiedy mamy gunner, tylko on może obługiwać utility.
Jak zostać gunnerem?
Zostaliśmy zaproszeni do MC, siedzimy w fotelu, przed sobą widzimy miniaturę statku. Co teraz?
1. Wybieramy dolny panel
2. Z dolnego panelu wybieramy pozycję GUNNER i potwierdzamy klikając po prawej przycisk ENTER ROLE.
3. Nasze spojrzenie zostanie automatycznie wycentrowane i tutaj właśnie wciskamy przycisk przypisany do MODE TOGGLE. Jeżeli wszystko zrobiliśmy poprawnie i mamy na tyle duże wtyki, aby zostać zaproszonym na Anacondę Hetmana, naszym oczom ukaże się taki o to widok:
4. Będąc w trybie gunnera możemy sterować naszym niebieskim pipsem, w ten sam sposób w jaki robilibyśmy to sterując statkiem. Aby zaznaczyć cel wystarczy na niego najechać okręgiem widocznym w środku ekranu. Kropki symbolizujące nasze wieżyczki mogą mieć dwa kolory: żywszy, kiedy możemy z nich strzelać i szarawy, jeżeli cel jest poza polem strzału.
5. W celu wyjścia z widoku gunnera do widoku wewnętrznego ponownie kilkamy MODE TOGGLE. Żeby zwolnić komuś miejsce, w dolnym panelu wybieramy opcję IDLE.
A teraz znajdzcie kogoś z miejscem w statku i turretami, bo MC to kupa dobrej zabawy!
"Każda frakcja ma takiego Fenyla, na jakiego zasłużyła" - CMDR Goliat