18.10.2017, 11:59 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.10.2017, 11:03 UTC przez Rudolf The One.
Powód edycji: dodane tematy za sugestią Mathiasa
)
Hej,
Zastanawiam się, jakie są (na dziś) różnice między starym Frontier: First Encounters a Elite: Dangerous.
Kilkanaście miesięcy temu tych różnic było sporo, ale z poprawki na poprawkę wydaje się, że FDev zasypuje tę lukę.
Mam wrażenie, że punktując je, można ze sporym prawdopodobieństwem oszacować planowane nowości (a może nawet wywnioskować jaki to ma być ten zapowiedziany "premium paid content").
Nie wiem, ilu z Was grało w FFE, ale sięgając wstecz widzę takie tematy:
- maszyny górnicze
- misje wywiadowcze (fotografowanie obiektów)
- przekupowanie przedstawicieli prawa
- asteroidy z możliwością wylądowania na nich
- medale za szczególne osiągnięcia przy współpracy z Federacją albo Imperium
- Lądowanie na planetach z atmosferą.
- Pozostałe statki z FE2/FFE.
- 2 rodzaje paliwa.
- Robacze dziury (aczkolwiek do dziś nie wiadomo czy to był bug, czy ficzer Wink ).
Yautja dodaje:
Mi brakuje:
- werbowania załogi w liczbie zależnej od wielkości statku (do Panther Clippera było potrzebnych 12 osób o ile dobrze pamiętam)
- misji powiązanych z członkami załogi (w FE2 za niektórymi uganiała się mafia, a innych szukała rodzina)
- Oprócz misji robienia zdjęć były też misje polegające na zbombardowaniu jakiejś stacji (dostawało się specjalną rakietę). Generalnie brakuje mi osobnego drzewka misji wykonywanych dla wojska, jak to miało miejsce w poprzednich grach
- Wprowadzenie kapsuły ratunkowej. W FE2 można było dokupić kapsułę ratunkową. Był to mały stateczek zdolny do lotu w obrębie systemu i pozwalający dolecieć do najbliższej stacji po utracie głównego statku (w FE2 był "permadeath", więc rozwiązanie miało sens, w ED można by dołożyć mechanikę z misjami ratunkowymi do kapsuł, które utknęły w systemach bez stacji)
- Śledzenie celów do zamachów. W FE2 należało cel namierzyć i skoczyć za nim (Wake Scanner) żeby go dopaść na obrzeżach systemu (trochę inaczej działał tam system prawa - policja funkcjonowała w zasadzie tylko w bezpośrednim otoczeniu stacji/baz)
- System podtrzymywania życia w ładowni jeżeli chce się przewozić żywy towar. Do dziś pamiętam jak w początkach kariery w FE2 wyładowałem ładownię niewolnikami, a dowiozłem mięso
Coś jeszcze?
Zastanawiam się, jakie są (na dziś) różnice między starym Frontier: First Encounters a Elite: Dangerous.
Kilkanaście miesięcy temu tych różnic było sporo, ale z poprawki na poprawkę wydaje się, że FDev zasypuje tę lukę.
Mam wrażenie, że punktując je, można ze sporym prawdopodobieństwem oszacować planowane nowości (a może nawet wywnioskować jaki to ma być ten zapowiedziany "premium paid content").
Nie wiem, ilu z Was grało w FFE, ale sięgając wstecz widzę takie tematy:
- maszyny górnicze
- misje wywiadowcze (fotografowanie obiektów)
- przekupowanie przedstawicieli prawa
- asteroidy z możliwością wylądowania na nich
- medale za szczególne osiągnięcia przy współpracy z Federacją albo Imperium
- Lądowanie na planetach z atmosferą.
- Pozostałe statki z FE2/FFE.
- 2 rodzaje paliwa.
- Robacze dziury (aczkolwiek do dziś nie wiadomo czy to był bug, czy ficzer Wink ).
Yautja dodaje:
Mi brakuje:
- werbowania załogi w liczbie zależnej od wielkości statku (do Panther Clippera było potrzebnych 12 osób o ile dobrze pamiętam)
- misji powiązanych z członkami załogi (w FE2 za niektórymi uganiała się mafia, a innych szukała rodzina)
- Oprócz misji robienia zdjęć były też misje polegające na zbombardowaniu jakiejś stacji (dostawało się specjalną rakietę). Generalnie brakuje mi osobnego drzewka misji wykonywanych dla wojska, jak to miało miejsce w poprzednich grach
- Wprowadzenie kapsuły ratunkowej. W FE2 można było dokupić kapsułę ratunkową. Był to mały stateczek zdolny do lotu w obrębie systemu i pozwalający dolecieć do najbliższej stacji po utracie głównego statku (w FE2 był "permadeath", więc rozwiązanie miało sens, w ED można by dołożyć mechanikę z misjami ratunkowymi do kapsuł, które utknęły w systemach bez stacji)
- Śledzenie celów do zamachów. W FE2 należało cel namierzyć i skoczyć za nim (Wake Scanner) żeby go dopaść na obrzeżach systemu (trochę inaczej działał tam system prawa - policja funkcjonowała w zasadzie tylko w bezpośrednim otoczeniu stacji/baz)
- System podtrzymywania życia w ładowni jeżeli chce się przewozić żywy towar. Do dziś pamiętam jak w początkach kariery w FE2 wyładowałem ładownię niewolnikami, a dowiozłem mięso
Coś jeszcze?

.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)

.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
).
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)