Frontier: First Encounters vs Elide: Dangerous
#1
Hej,
Zastanawiam się, jakie są (na dziś) różnice między starym Frontier: First Encounters a Elite: Dangerous.

Kilkanaście miesięcy temu tych różnic było sporo, ale z poprawki na poprawkę wydaje się, że FDev zasypuje tę lukę.
Mam wrażenie, że punktując je, można ze sporym prawdopodobieństwem oszacować planowane nowości (a może nawet wywnioskować jaki to ma być ten zapowiedziany "premium paid content").

Nie wiem, ilu z Was grało w FFE, ale sięgając wstecz widzę takie tematy:
- maszyny górnicze 
- misje wywiadowcze (fotografowanie obiektów)
- przekupowanie przedstawicieli prawa
- asteroidy z możliwością wylądowania na nich
- medale za szczególne osiągnięcia przy współpracy z Federacją albo Imperium
- Lądowanie na planetach z atmosferą.
- Pozostałe statki z FE2/FFE.
- 2 rodzaje paliwa.
- Robacze dziury (aczkolwiek do dziś nie wiadomo czy to był bug, czy ficzer Wink ).

Yautja dodaje:
Mi brakuje:
- werbowania załogi w liczbie zależnej od wielkości statku (do Panther Clippera było potrzebnych 12 osób o ile dobrze pamiętam)
- misji powiązanych z członkami załogi (w FE2 za niektórymi uganiała się mafia, a innych szukała rodzina)
- Oprócz misji robienia zdjęć były też misje polegające na zbombardowaniu jakiejś stacji (dostawało się specjalną rakietę). Generalnie brakuje mi osobnego drzewka misji wykonywanych dla wojska, jak to miało miejsce w poprzednich grach
- Wprowadzenie kapsuły ratunkowej. W FE2 można było dokupić kapsułę ratunkową. Był to mały stateczek zdolny do lotu w obrębie systemu i pozwalający dolecieć do najbliższej stacji po utracie głównego statku (w FE2 był "permadeath", więc rozwiązanie miało sens, w ED można by dołożyć mechanikę z misjami ratunkowymi do kapsuł, które utknęły w systemach bez stacji)
- Śledzenie celów do zamachów. W FE2 należało cel namierzyć i skoczyć za nim (Wake Scanner) żeby go dopaść na obrzeżach systemu (trochę inaczej działał tam system prawa - policja funkcjonowała w zasadzie tylko w bezpośrednim otoczeniu stacji/baz)
- System podtrzymywania życia w ładowni jeżeli chce się przewozić żywy towar. Do dziś pamiętam jak w początkach kariery w FE2 wyładowałem ładownię niewolnikami, a dowiozłem mięso

Coś jeszcze?
Odpowiedz
#2
Fajny wątek! Tak na szybko do głowy przychodzi mi jeszcze:

Lądowanie na planetach z atmosferą.
Pozostałe statki z FE2/FFE.
2 rodzaje paliwa.
Robacze dziury (aczkolwiek do dziś nie wiadomo czy to był bug, czy ficzer Wink ).
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#3
(18.10.2017, 13:40 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Fajny wątek! Tak na szybko do głowy przychodzi mi jeszcze:

Lądowanie na planetach z atmosferą.
Pozostałe statki z FE2/FFE.
2 rodzaje paliwa.
Robacze dziury (aczkolwiek do dziś nie wiadomo czy to był bug, czy ficzer Wink ).

Słusznie, dodałem do listy! (że planety atmosferyczne mi umknęły to chyba przez to, że aż za dużo się o tym mówi Wink)

A przypomnij mi proszę, o co chodziło z tymi dwoma rodzajami paliwa?
Odpowiedz
#4
(18.10.2017, 13:54 UTC)Rudolf The One napisał(a):
(18.10.2017, 13:40 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Fajny wątek! Tak na szybko do głowy przychodzi mi jeszcze:

Lądowanie na planetach z atmosferą.
Pozostałe statki z FE2/FFE.
2 rodzaje paliwa.
Robacze dziury (aczkolwiek do dziś nie wiadomo czy to był bug, czy ficzer Wink ).

Słusznie, dodałem do listy! (że planety atmosferyczne mi umknęły to chyba przez to, że aż za dużo się o tym mówi Wink)

A przypomnij mi proszę, o co chodziło z tymi dwoma rodzajami paliwa?

Jedno było zwykłe, drugie militarne i ono dawało lepszą wydajność napędu - nota bene napędów też były 2 rodzaje. Zwykły i militarny właśnie.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#5
Miales normalne paliwo i normalne silniki, nie byly one traktowane jako moduly ale czesc masy statku dzielona razem z towarem, uzbrojeniem czy rakietami.
Byly tez napedy militarne, nie mogles tankowac z gwiazd, produkowaly odpady radioaktywne, wymagaly military fuel ale byly duuuuuuzo lzejsze. I poprostu na takiej cobrze mk3 robily cuda.
Normalnie mozna bylo kupic max class 3 a 4 tylko w FDL
Odpowiedz
#6
(18.10.2017, 14:02 UTC)PanTwardowski76 napisał(a): Miales normalne paliwo i normalne silniki, nie byly one traktowane jako moduly ale czesc masy statku dzielona razem z towarem, uzbrojeniem czy rakietami.
Byly tez napedy militarne, nie mogles tankowac z gwiazd, produkowaly odpady radioaktywne, wymagaly military fuel ale byly duuuuuuzo lzejsze. I poprostu na takiej cobrze mk3 robily cuda.
Normalnie mozna bylo kupic max class 3 a 4 tylko w FDL

O toto!

Dobrą pamięć masz Biggrin
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#7
Bo i sporo gralem w FE2:-)
Chyba kazdy latal cobra mk3 gdy znudzilo mu sie handlowanie, ja lubilem zwiad i bombardowanie. A cobra standardowo military drive class 3 plis 30MW mining laser, bo byl sporo mocniejszy od 4MW beam Laser choc byl pulsacyjny.
W gamblerze byly nawet specjalne strony dla milosnikow frontiera.

Wlasnie wbilem Elitke w handelku i na jakis czas zabieram sie za zwiedzanie, pyton w garazu zostaje odpoczywac a anaconda kupiona, wyposazona, zalogantka zatrudniona ( dlaczego tak trudno o ładna zalogantke? Przecie wiekszosc wyglada jak zapasniczka teamu Niemieckiej Republiki Demokratycznej, lub jak efekt romansu Grodziej z Rafalala i Thagloidem:-( ) jeszcze na chwile wizyta u inzynierow i jadziem do Coloni i podziwiac Saggitariusa przy okazji
Odpowiedz
#8
BTW, pojawił się ciekawy wątek na oficjalnym forum pt. Broken Promises - tam też jest wrzucone kilka ciekawych pomysłów, które nota bene wyszły ze strony developerów, ale z jakiegoś powodu (jeszcze) nie zostały zaimplementowane.

To, co mnie szczególnie zaciekawiło:
“On a very large ship we’re expecting to have as many as half a dozen different shield generators covering different bits of the ship”
“The player might have to take action to solve a problem within their cockpit, such as a fire, a toxic leak from their cargo, or maybe even an outbreak of trumbles.” - Progress Diary #8, 2:47
Odpowiedz
#9
Mi brakuje:
- werbowania załogi w liczbie zależnej od wielkości statku (do Panther Clippera było potrzebnych 12 osób o ile dobrze pamiętam)
- misji powiązanych z członkami załogi (w FE2 za niektórymi uganiała się mafia, a innych szukała rodzina)
- Oprócz misji robienia zdjęć były też misje polegające na zbombardowaniu jakiejś stacji (dostawało się specjalną rakietę). Generalnie brakuje mi osobnego drzewka misji wykonywanych dla wojska, jak to miało miejsce w poprzednich grach
- Wprowadzenie kapsuły ratunkowej. W FE2 można było dokupić kapsułę ratunkową. Był to mały stateczek zdolny do lotu w obrębie systemu i pozwalający dolecieć do najbliższej stacji po utracie głównego statku (w FE2 był "permadeath", więc rozwiązanie miało sens, w ED można by dołożyć mechanikę z misjami ratunkowymi do kapsuł, które utknęły w systemach bez stacji)
- Śledzenie celów do zamachów. W FE2 należało cel namierzyć i skoczyć za nim (Wake Scanner) żeby go dopaść na obrzeżach systemu (trochę inaczej działał tam system prawa - policja funkcjonowała w zasadzie tylko w bezpośrednim otoczeniu stacji/baz)
- System podtrzymywania życia w ładowni jeżeli chce się przewozić żywy towar. Do dziś pamiętam jak w początkach kariery w FE2 wyładowałem ładownię niewolnikami, a dowiozłem mięso

Mam sporo więcej życzeń, ale oprócz Waszych punktów, to tego mi brakuje w ED, a co już funkcjonowało w poprzednich grach.
Star Citizen kod referencyjny: STAR-7T7J-3QFX
YT: Obywatel Yautja - YouTube
Odpowiedz
#10
(19.10.2017, 10:32 UTC)Yautja napisał(a): - System podtrzymywania życia w ładowni jeżeli chce się przewozić żywy towar. Do dziś pamiętam jak w początkach kariery w FE2 wyładowałem ładownię niewolnikami, a dowiozłem mięso

Ciekawe, czy dzisiał to by w ogóle przeszło Wink
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Photo Elite Dangerous w VR Jaromaz 21 942 15.11.2025, 08:12 UTC
Ostatni post: Jaromaz
Exclamation [OFICJALNY] NOWE DLC -- Elite Dangerous: Odyssey (aka New Era) - oficjalna zapowiedź! Mathias Shallowgrave 232 56,133 16.03.2022, 20:58 UTC
Ostatni post: Kyokushin
  Frontier Roadmap na najbliższe 5 lat SP-GGX 36 10,800 26.09.2019, 15:01 UTC
Ostatni post: Kuba Wolf
  Koszulki Elite Dangerous (fan art) akerstache 13 4,104 23.09.2019, 12:57 UTC
Ostatni post: Anger Ash
Video Elite Dangerous: Andromeda! Nizm0 1 541 05.07.2019, 08:45 UTC
Ostatni post: Wojciech Dannyboy



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości