Liczba postów: 1,283
Liczba wątków: 47
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
115
Platforma:
CMDR: Yata_PL
Wyszperane z sieci , zalecam uwaznie poczytac komentarze i recki z obecnego pimaxa 4k i calosc potraktowac z duzym dystansem
http://uploadvr.com/pimax-4k-200-fov-headset-ces-2017/
jak dla mnie to kolejny tzw "shady marketing" tej firmy , obecny pimax 4k jest totalnym bublem.
zapraszam do dyskusji
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.
Liczba postów: 452
Liczba wątków: 4
Dołączył: Oct 2016
Reputacja:
34
Nawet gdyby HTC wypuscilo (zgodnie z plotkami) Vive 2 z 4k per eye, to poki co ani troche by mnie to nie ruszylo. Wyswietlacze 4k czy nawet 16k moga sobie trafic na rynek chocby jutro, ale problemem pozostaje moc obliczeniowa GPU, ktora takich rozdzielczosci poki co nie jest w stanie zadowalajaco plynnie obsluzyc. A kupowanie gogli na wyrost tez mija sie z celem, bo zanim komputer bedzie mial wystarczajacy zapas mocy obliczeniowej, zeby 4kpe obsluzyc, to do tego czasu pewnie zdazy wyjsc kolejna generacja gogli...
Liczba postów: 2,979
Liczba wątków: 173
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
295
Platforma:
CMDR: Kyokushin
Jak dadzą 4k per eye to biorę od razu. Nie chodzi o GPU i rozdzielczość tylko efekt patrzenia przez rajstopy.
Ale co Ci po ekranie 4k na oko, skoro nie ma takiego GPU, który to obsłuzy?
Liczba postów: 1,682
Liczba wątków: 46
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
186
02.01.2017, 08:08 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.01.2017, 08:36 UTC przez Robinus.)
(02.01.2017, 08:07 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Ale co Ci po ekranie 4k na oko, skoro nie ma takiego GPU, który to obsłuzy? 
Może SLIM będzie działał? Przecież z monitorem 4K nowe karty dają radę...
EDIT:
W komentarzach pod newsem pojawiaja się informacje, że to jest 2K skalowane do 4K
"I have Pimax 4k, in the last beta Firmware and Piplay they have activated 2k resolution for upscale to 4k."
Jasne, że to jakieś tam pierwiosnki, nie będą nic warte, ale dobrze, że popychają interes do przodu.
Jako posiadacz powiem tak, samo 4k nawet z dobrą grafiką która to pociągnie nie jest wystarczające. Wszystko poza środkiem ekranu jest rozmazane ze względu na soczewki, więc jeszcze muszą to jakoś obejść.
Wczoraj spróbowałem CQC i ku mojemu zaskoczeniu źle mi się gra, normalnie na ekranie ogarniam wszystkie informacje na raz, czyli widok, skaner i uszkodzenia przeciwnika, a w VR muszę się patrzyć na to co mnie interesuje i niestety tracę czas. Pogram trochę więcej to może przywyknę, ale to jest coś co też musi być jakoś zrobione, żeby było dobrze.
Liczba postów: 1,085
Liczba wątków: 37
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
49
Platforma:
CMDR: Xenderr
RSI Handle: xendur
(02.01.2017, 08:07 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Ale co Ci po ekranie 4k na oko, skoro nie ma takiego GPU, który to obsłuzy? 
Nawet zupscalowane FHD do 4K powinno wyglądać lepiej na ekranie 4K. Tu chodzi o to żeby nie dało się zobaczyć subpixeli na samej matrycy ;P. Choć najlepiej renderować w 4K
Liczba postów: 73
Liczba wątków: 2
Dołączył: Dec 2016
Reputacja:
7
Platforma:
CMDR: CMDR KORONER82
A jak sprawa googli VR do ED ?? Czy tylko Oculus lub HTC należy brać pod uwagę bo kompatybilne najlepsze/najdroższe? Czy coś tańszego będzie działać ?
Liczba postów: 2,979
Liczba wątków: 173
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
295
Platforma:
CMDR: Kyokushin
02.01.2017, 11:45 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.01.2017, 11:46 UTC przez Kyokushin.)
(02.01.2017, 08:07 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Ale co Ci po ekranie 4k na oko, skoro nie ma takiego GPU, który to obsłuzy? 
To samo co obecne GPU, ale bez pończoch na głowie.
Możesz wyświetlać obraz 2K z wydajnością GPU 2K, na wyświetlaczu 4K. Nie trzeba renderować do 4K.
Problemem obecnie jest nie tyle co rozdzielczość, jak linie pomiędzy pikślami i ich wielkość.
A druga rzecz to FOV... jak piszecie, teraz widać dobrze środek. Rzut okiem w lewo i rozmyte.
Linie między pikselami i ich wielkość dla mnie nie są żadnym specjalnym problemem, jak jest soft napisany pod VR to ten efekt jest zminimalizowany i nie rzuca się w oczy (wszelkie dywany czy firanki, rzeczy z takich materiałów dla mnie wyglądają idealnie). Superhot VR, Climb, wyświetlacz ma znaczenie bardzo drugorzędne.
Problem jest z Elitą bo to nie jest gra napisana pod VR i na siłę wepchnięta w ramki, więc jest bardzo dużo elementów tekstowych które trzeba ogarniać cały czas, do takich gier będzie potrzebny dużo lepszy sprzęt, żeby było lepiej (ale nie dobrze, dla mnie jak gra nie jest napisana pod VR to nigdy nie będzie napradę dobrze). Są elementy świetne, jak sobie latam Courierem obróconym do góry nogami nad planetą i przez górę kokpitu wypatruję gejzerów to jest jedne z najlepszych wrażeń w tej grze.
|