Thargoidzi
#1
Jest to tłumaczenie już trochę leciwego artykułu Canonn Research którego oryginałł można znaleźć tutaj: https://canonn.science/codex/thargoids/
Część informacji jest już trochę nieaktualna ale jest to fajna baza wiedzy której brakowało na naszym forum.


Powrót Thargoidów


Wprowadzenie:

„Statek Thargoid to obcy statek o znanym pochodzeniu. Przykłady ich po raz pierwszy napotkano 5 stycznia 3303; Dowódcy zostali przechwyceni przez statki Thargoid podczas podróży przez nadprzestrzeń i wyciągnięci w normalną przestrzeń. Systemy statku zostały wyłączone, po czym zostali przeskanowani, a statki Thargoid opuściły przestrzeń. Statki Thargoid są bardzo podobne do wraków znalezionych w Alien Crash Sites.”
CO WIEMY?
Uczymy się o Thargoidach podczas każdego spotkania, ale do tej pory poznaliśmy 4 różne warianty statków Thargoidów znane jako Interceptory i cztery warianty klasy Scout. Warianty Interceptorów to Cyklop, Bazyliszek, Meduza i Hydra. (Poznane w tej kolejności). Każda ma cechy, które czynią je unikalnymi i łatwymi do zidentyfikowania. Aby zrozumieć więcej na temat Thargoidów jako całości, musimy trochę dowiedzieć się o ich historii.
Oficjalnie pierwsze spotkania z Thargoidami miały miejsce przy planecie typu ammonia-based world w 3125 r. Pojawiły się relacje niezależnych pilotów, którzy twierdzili, że zostali wyciągnięci z nadprzestrzeni i zaatakowani przez zwinne, ośmiokątne statki kosmiczne o nieznanym projekcie i pochodzeniu. Ci, którzy przeżyli to doświadczenie, byli przekonani, że spotkali obcy gatunek, i nazwali go „Thargoids”.

Wydarzenia związane z pierwszym kontaktem z Thargoidami zostały w większości zatuszowane i zapomniane, a do 3300 roku same Thargoidy były ogólnie uważane za fikcję. Według premiera Sojuszu Edmunda Mahona (który jest jedną z niewielu osób mających dostęp do zachowanych zapisów), Intergalactic Naval Reserve Arm (INRA), stoczyła wojnę z Thargoidami i ostatecznie zapewniła zwycięstwo ludzkości, poprzez rozmieszczenie broni biologicznej przeciwko kosmitom (więcej szczegółów można znaleźć w dziennikach INRA). Thargoidzi wycofali się i przez wiele lat uważano, że doprowadzono je do wyginięcia lub nawet nigdy tak naprawdę nie istnieli. Thargoidy są często określane jako organiczne stworzenia podobne do owadów.

Thargoidy mogą przechwycić statki pilotów podczas przejścia w Hiperprzestrzeni przez systemy w Plejadach i poza nimi (Uważa się, że może mieć na to wpływ przewożenie przedmiotów Thargoidów). Stało się to znane jako Hyperdiction. Jeśli tak się stanie, istnieje możliwość napotkania nawet 4 Thargoidów w tym samym miejscu. Efektem jest wyciągnięcie z hiperprzestrzeni, wyłączenie wszystkich systemów statku podczas skanowania przez obcy statek. (chyba że użyjesz eksperymentalnego urządzenia przeciw EMP).

Nieustraszeni dowódcy mają teraz wiele rodzajów limpetów, które zostały przetestowane na Interceptorch z ciekawymi wynikami - sprawdź szczegóły w raporcie.

[Obrazek: Old-thargoid-encounter.png]

Cyklop


Cyklop był pierwszym odkrytym wariantem Thargoidów. Można go spotkać w Threat 5 Non Human Signal Sources w Sektorze Plejad (w granicach 149,2 LY od systemu Merope), a także w pobliżu zniszczonych Megashipów. Takie miejsca (Non Human Signal Sources 5) zawierają zniszczony konwój Federalny/Imperialny, otoczony zielonym smogiem. Cyklop powinien być gdzieś w pobliżu środka pobojowiska. Po twoim pojawieniu się w tym miejscu statek Thargoid zbliża się, aby cię zeskanować. Jeśli masz w posiadaniu jakieś przedmioty Thargoid, takie jak Thargoid Sensor, lub Meta Alloys, poczeka kilka sekund po skanowaniu. To jest twoja możliwość, aby wyrzucić je w przestrzeń (Jettison) i pozwolić Thargoidom je zebrać. Jeśli tego nie zrobisz, Thargoid zmieni kolor na czerwony i wystrzeli 32 Thargony z tylnej części. Thargony to małe drony podobne do statków, które będą posłuszne Thargoidowi. Najczęściej używane są do celów bojowych. Cyklop zacznie wtedy atakować cię Thargonami i małymi czerwonymi obiektami podobnymi do pocisków.
Jeśli upuścisz 5 lub więcej Meta Alloys, masz szansę zobaczyć, jak drugi Thargoid wejdzie do instancji. Wskakuje i zwykle używa impulsu EMP, który przełącza systemy twojego statku w tryb offline, uniemożliwiając działanie statku.

Zarówno Cyklopy jak i Bazyliszkai można zobaczyć w Barnacles i Barnacle Forest, podczas wykonywania jakiejś metody wydobycia, lub czegoś innego (nie można tego potwierdzić w żaden sposób). Statek Thargoid pojawi się unosząc się nad Barnaklami. Uwolni EMP, wyłączając statki w okolicy. Następnie odwróci się i aktywuje wiązkę, która łączy się z Barnaklem. Gruz i wszelkie pobliskie pojazdy SRV są unoszone w powietrze w kierunku tylnej części statku Thargoid. Statek po chwili przestanie uwalniać wiązkę i odleci. Nie jest znany cel tej demonstracji, ale uważa się ją za proces ekstrakcji / naprawy.

[Obrazek: Screenshot_2183-1024x576.jpg]

Zabicie Cyklopa.

Wariant Cyklop ma również 4 serca, które musisz zestrzelić, aby go zabić. Aby móc je zestrzelić, potrzebujesz modułu utility- Xeno skaner. Strzelanie do Interceptora powoduje, że Thargoid natychmiast odpowiada ogniem, wysyłając Thargony (32 sztuki). Thargony są wyjątkowo szybkimi pociskami, które penetrują tarcze i bezpośrednio uszkadzają kadłub, sam Interceptor strzela również szybkimi i pozornie nieuniknionymi czerwonymi pociskami. Uważa się, że maksymalna prędkość tych statków wynosi około 450 m/s.
Po zniszczeniu jednego z serc, Thargoid zareaguje, wyzwalając potężny wtórny atak w postaci wiązki energii (błyskawicy). Atak jest poprzedzony miganiem żółtych świateł na kadłubie statku i ma bardzo krótki zasięg, dzięki czemu można go uniknąć (potrzebne jest umiejętne pilotowanie). Ta broń zadaje obrażenia cieplne, zdejmuje tarcze, powoduje losowe awarie modułów, restartuje Shield Boostery i zakłóca działanie silników. (Niektóre Interceptory będą również ścigać Komandorów próbujących uciec). Inną bronią Cyklopów są rakiety Caustic, które wybuchają w chmurze żrącej, pożerającej kadłub substancji. Grupa badawcza Aegis wyprodukowała broń, moduły i statki zdolne do walki z Thargoidami.

[Obrazek: 359320_screenshots_20170927181316_1-1024x576.jpg]

Bazyliszek



Wariant Bazyliszek został spotkany po raz pierwszy kilka tygodni po „powrocie” Thargoidów. Po znalezieniu stanowiska odsłuchowego w systemie Celaeno, mówiącego o atakowanych statkach w systemie Electra. Tam Bazyliszek został znaleziony w Threat 6 Non-Human Signal Sources wokół Electry (w granicach 41,3 LY od Merope). Jest bardzo podobny do Cyklopa, zauważalną różnicą jest jego wygląd, ponieważ ma metaliczny fioletowy odcień podstawowy, a następnie pomarańczowe i żółte wzory na każdym z „płatków”.
Zabicie Bazyliszka
Wariant Bazyliszka ma 5 serc, które musisz zestrzelić, aby go zabić. Aby móc je zestrzelić, potrzebujesz modułu utility- Xeno skaner. Strzelanie do Interceptora powoduje, że Thargoid natychmiast odpowiada ogniem, wysyłając Thargony (64 sztuki). Thargony są wyjątkowo szybkimi pociskami, które penetrują tarcze i bezpośrednio uszkadzają kadłub, sam Interceptor strzela również szybkimi i pozornie nieuniknionymi czerwonymi pociskami. Uważa się, że maksymalna prędkość tych statków wynosi około 530 m/s.

Po zniszczeniu jednego z serc, Thargoid zareaguje, wyzwalając potężny wtórny atak w postaci wiązki energii (błyskawicy). Atak jest poprzedzony miganiem żółtych świateł na kadłubie statku i ma bardzo krótki zasięg, dzięki czemu można go uniknąć (potrzebne jest umiejętne pilotowanie). Ta broń zadaje obrażenia cieplne, zdejmuje tarcze, powoduje losowe awarie modułów, restartuje Shield Boostery i zakłóca działanie silników.

Jednak Bazyliszek wykazuje dodatkowe zachowanie obronne. Po tym, jak straci jedno serce,a  kolejne serce nie zostanie zniszczone w ciągu siedmiu minut, statek wejdzie w stan „rozwścieczenia”, który dramatycznie zwiększa jego zdolności bojowe. Natychmiast odrodzi rój Thargonów, zwiększy częstotliwość ataków pocisków Kaustycznych i wystrzeli więcej pocisków Kaustycznych w każdej salwie.


[Obrazek: Basilisk-1024x576.jpg]



Meduza

Wariant Meduzy został po raz pierwszy odnaleziony po zaatakowaniu stacji w Plejadach. Przede wszystkim Oracle. Publikacja w Galnet:

„Ostatnie doniesienia wskazują, że Thargoidzi zaatakowali kilka portów kosmicznych w Plejadach. Ataki spowodowały znaczne szkody i setki - być może tysiące - śmierci. Władze galaktyczne potwierdziły, że zaatakowane porty kosmiczne to Titan’s Daughter w systemie Taygeta, Liman Legacy w HIP 16753 i Oracle w sektorze Pleiades IR-W D1-55.

Rozumie się, że ataki zostały wykonane przez niespotykany wcześniej rodzaj Thargoida sklasyfikowany jako Meduza. Zdjęcia dostarczone przez ochronę portu gwiezdnego wskazują, że statki Thargoid wykorzystały swoją brońa EMP do zneutralizowania obrony stacji przed zaatakowaniem głównego reaktora.
Jeden z naocznych świadków powiedział: „To tak, jakby chcieli nas okaleczyć, a nie zniszczyć wprost”.

Władze w dotkniętych systemach odpowiedziały apelami z prośbą o dostarczanie żywności, wody, podstawowych leków.. Błagali także niezależnych pilotów o wsparcie operacji pomocy poprzez ewakuację cywili z portów gwiezdnych.
[Obrazek: ww-1024x576.png]
Na stacjach, które zostały zaatakowane, niezwykle trudne jest wylądować. Przeszły w stan wyjątkowy. Prośba na lądowanie udzielana jest tylko Komandorom którzy przybyli by ewakuować mieszkańców stacji. Wlecenie do stacji wiąże się z ryzykiem, bardzo szybko statek się rozgrzewa, co może spowodować wewnętrzne uszkodzenie modułów, awarie i uszkodzenie kadłuba. Wybuchy wewnątrz stacji mogą rzucać statkiem i możliwe są kolizje z unoszącymi się śmieciami.



Wariant Meduza można spotkać w Threat 7 Non Human Signal Sources w odległości 34,0 LY od Merope. Różnią się one wyglądem od innych Interceptorów. Podstawowy kolor tego wariantu to czarno-czerwony, nadający mu chłodny i demoniczny klimat. Wygląda również znacznie bardziej „kolczasto”. Wokół centralnego oka ma kilka wewnętrznych kolców, które przypominają Unknown Structures wokół Plejad. Ma kilka punktów wokół „płatków”, które wzmacniają ogólne wrażenie .

Zabicie Meduzy

Wariant Meduza ma 6 serc, które musisz zestrzelić, aby go zabić. Aby móc je zestrzelić, potrzebujesz modułu utility- Xeno skaner. Strzelanie do Interceptora powoduje, że Thargoid natychmiast odpowiada ogniem, wysyłając Thargony (96 sztuk). Thargony są wyjątkowo szybkimi pociskami, które penetrują tarcze i bezpośrednio uszkadzają kadłub, sam Interceptor strzela również szybkimi i pozornie nieuniknionymi czerwonymi pociskami. Uważa się, że maksymalna prędkość tych statków wynosi około 450 m/s.

Po zniszczeniu jednego z serc, Thargoid zareaguje, wyzwalając potężny wtórny atak w postaci wiązki energii (błyskawicy). Atak jest poprzedzony miganiem czerwonego światła ( w przeciwieństwie do poprzednich wariantów które miały żółty kolor) na kadłubie statku i ma bardzo krótki zasięg, dzięki czemu można go uniknąć (potrzebne jest umiejętne pilotowanie). Ta broń zadaje obrażenia cieplne, zdejmuje tarcze, powoduje losowe awarie modułów, restartuje Shield Boostery i zakłóca działanie silników.

Z raportów wynika, że Meduza ma takie samo dodatkowe zachowanie obronne jak bazyliszek. Gdy Wariant Meduzy straci jedno serce,a  kolejne serce nie zostanie zniszczone w ciągu siedmiu minut, statek wejdzie w stan „rozwścieczenia”, który dramatycznie zwiększa jego zdolności bojowe. Natychmiast odrodzi rój Thargonów, zwiększy częstotliwość ataków pocisków Kaustycznych i wystrzeli więcej pocisków Kaustycznych w każdej salwie.

[Obrazek: Medusa-1024x576.png]
Hydra

Jest to najgroźniejszy wariant Interceptora. Po raz pierwszy zaobserwowano go w czasie przerwanej podróży Gnosis do Cone Sector we wrześniu 3304. Kilka zaobserwowano wokół ludzkiej bańki.
Zabicie Hydry
Hydrę zwykle można znaleźć w Non Human Signal Sources Thread 8 lub wyższych. Jeżeli będą same nie będą agresywne (zależnie od działań CMDR), ale jeśli będą w towarzystwie Scoutów, będą agresywne. Mają 8 serc i są chronione przez rój 128 Thargonów. Obecnie testowane są taktyki walki z tym wariantem.
[Obrazek: hydra_sml.png]
Orthrus

Jest to wariant Interceptora, o którym niewiele wiadomo. Po raz pierwszy został zgłoszony przez CMDR Hastur w pobliżu opuszczonego ośrodka badawczego profesora Palina na Maia A 3 A pod koniec sierpnia 3305 r. A po raz pierwszy został zeskanowany przez CMDR Aranionros Stormrage i Blake z AXI. Po napotkaniu ucieka szybko i skacze ponad bazę - często w towarzystwie roju Scoutów. Nie napotkano go nigdzie indziej. Orthrus mają charakterystyczną kolorystykę - wyglądnie zbliżoną do cyklopa, ale z żółtymi refleksami.
Zabicie Orthusa
Ponieważ znajdują się one tylko w jednym miejscu i nie atakują jak zwykły Interceptor, zebrano niewiele informacji na temat walki z nimi. Można je zmusić do wycofania się z punktu skoku i atakować aż do śmierci. Oczekuje się, że zmieni się to, gdy zostaną spotkane w normalnych okolicznościach.
.
MARAUDER
.
Jest to statek klasy Scout, mniejszy niż Interceptor który napotkać można zwykle w grupach. Wygląd mają ściśle związany z oryginalnymi statkami Thargoid z poprzednich gier, a próbki tkanek wskazują, że są one starsze od Interceptorów. Znaleziono kilku rozbitych Scoutów.
.
Zabicie Maraudera
.
Marudera łatwiej zabić niż warianty Interceptorów, ale wymaga innej taktyki, ponieważ pojawia się w grupach i porusza się szybko. Można je znaleźć w niewielkiej liczbie w Non Human Signal Source Threat 3, w większych grupach w Non Human Signal Source Threat 4 (wraz ze statkami NPC, które pomogą odwrócić uwagę Maruderów od ciebie). Pojawiają się również w Non Human Signal Source Threat 8 - w tym przypadku grupa Maruderów będzie od początku i spodziewaj się, że wariant Interceptora wpadnie po rozpoczęciu walki. Spróbuje cię wyłączyć, więc urządzenie przeciw EMP jest przydatne w tej sytuacji.
.
INCITER
.
Jest to statek klasy Scout, po raz pierwszy widziany w czerwcu 3304. Ma tendencję do grupowania się z innymi Scoutami lub Scoutami i Interceptorami, ma białe podświetlenie. Wysyła biały promień, który wydaje się wzmacniać obrażenia innych Scoutów (kumuluje się ze stanem szału Berzerkera) i powoduje, że inne Scouty synchronizują swoje ataki, na wzór roju Thargonów.
.
REGENERATOR
.
Jest to statek klasy Scout, po raz pierwszy widziany w czerwcu 3304. Ma tendencję do grupowania się z innymi Scoutami lub Scoutami i Interceptorami i ma zielony kontur. Leczy innych zwiadowców w instancji. Wysyła zielony promień, który wydaje się tworzyć zieloną tarczę wokół innych Scoutów.
.
BERZERKER
.
Jest to statek klasy Scout, po raz pierwszy widziany w czerwcu 3304. Ma tendencję do mieszania się z innymi Scoutami lub Scoutami i Interceptorami i ma czerwony kontur. W stanie domyślnym ma zwiększone obrażenia w porównaniu do innych Scoutów. Wysyła czerwony promień, który wydaje się zwiększać obrażenia.

[Obrazek: Thargoid-Scouts.png]
Odpowiedz
#2
Bardzo przydatne wiedza, szacun za tłumaczenie!
[Obrazek: 15654.jpg]
Odpowiedz
#3
(14.05.2020, 16:53 UTC)TRAWA napisał(a): Bardzo przydatne wiedza, szacun za tłumaczenie!

Przydatna wiedza i aż wstyd że nikt tego jeszcze nie przetłumaczył. Marzy mi się zgromadzenie całej dostępnej wiedzy w języku polskim. Poza tym w tym artykule część informacji była bardzo nieaktualna (np liczba odkrytych Interceptorów czy ilość Thargonów w swarmie). Musiałem sprawdzać ile tego jest i sam aktualizowałem.

Może masz jakieś pomysły co by następnego przetłumaczyć i udostępnić ?
Odpowiedz
#4
(14.05.2020, 17:00 UTC)Wojciech Dannyboy napisał(a): Może masz jakieś pomysły co by następnego przetłumaczyć i udostępnić ?

Jasne!

https://canonn.science/codex/slf-damage-...hlight=SLF

A bym zapomniał:

https://canonn.science/codex/guardians-data-language/

https://canonn.science/codex/guardians-data-biology/

https://canonn.science/codex/guardians-data-history/

https://canonn.science/codex/guardians-data-technology/

https://canonn.science/codex/guardians-data-culture/
[Obrazek: 15654.jpg]
Odpowiedz
#5
(14.05.2020, 17:20 UTC)TRAWA napisał(a):
(14.05.2020, 17:00 UTC)Wojciech Dannyboy napisał(a): Może masz jakieś pomysły co by następnego przetłumaczyć i udostępnić ?

Jasne!

https://canonn.science/codex/slf-damage-...hlight=SLF

A bym zapomniał:

https://canonn.science/codex/guardians-data-language/

https://canonn.science/codex/guardians-data-biology/

https://canonn.science/codex/guardians-data-history/

https://canonn.science/codex/guardians-data-technology/

https://canonn.science/codex/guardians-data-culture/

lol

Dane o Strażnikach dawno są na forum, wystarczy poszukać Wink Baton kiedyś odwalił całą robotę z tym.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#6
BTW, przypiąłem wątek
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#7
(14.05.2020, 21:51 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): lol

Dane o Strażnikach dawno są na forum, wystarczy poszukać Wink Baton kiedyś odwalił całą robotę z tym.

Ja niepotrafuju znaleźć Sad
[Obrazek: 15654.jpg]
Odpowiedz
#8
(15.05.2020, 07:36 UTC)TRAWA napisał(a):
(14.05.2020, 21:51 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): lol

Dane o Strażnikach dawno są na forum, wystarczy poszukać Wink Baton kiedyś odwalił całą robotę z tym.

Ja niepotrafuju znaleźć Sad

Przypięty wątek? Biggrin
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Lightbulb [LORE] Ludzkość vs Thargoidzi - rozważania Mathias Shallowgrave 32 35,214 03.09.2019, 11:31 UTC
Ostatni post: Gerciowski
  Thargoidzi na Ziemi! Prawdziwe zdjęcia! Sprawdź co ukrywa Federacja! Yautja 3 5,857 21.02.2018, 09:38 UTC
Ostatni post: Muzzyx
Bug Thargoidzi - oficjalna oś czasu Mathias Shallowgrave 1 9,837 21.12.2017, 00:35 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości