Fleet Carrier - zapowiedź
#71
(21.04.2020, 16:03 UTC)Pajk napisał(a): A gdzie przychody?

Proszę bardzo - jeśli uda Ci się sprzedać to co jest w przykładowym buildzie to po roku wyjdziesz na plus.
W pakiecie masz paliwko na 25 tys. Ly oraz roczny upkeep wszystkich serwisów. Dodgy 

/powyższy arkusz zaktualizowałem/

[Obrazek: SerF8Vr.png]
Odpowiedz
#72
"Jeśli".
[Obrazek: Pic0g16.jpg]
Odpowiedz
#73
Powiedzmy sobie szczerze, przy NPC, które nie wpływają na ekonomię systemów i stacji to nie jest zabawka do zarabiania, a do sprzedaży cutterów w colonii/łazików i napraw w miejscach, gdzie do najbliższej stacji są dziesiątki tysięcy lat świetlnych (co ludzie już planują robić).
No, ewentualnie można tym transportować towary do stacji, które są daleko od wlotu, widzę potencjał przy naprawach stacji (gorzej, jak wszystkie będą naprawione).
Odpowiedz
#74
Pamiętajcie, że jeszcze przed nami Beta 2 i release. Mam podstawy przypuszczać, że dodadzą coś jeszcze. Fajerwerków się nie spodziewam, ale zobaczymy Wink

Nie będę spoilerował, bo przygotowuję o tym materiał na YouTube Tongue Mam jeszcze parę rzeczy do sprawdzenia i potwierdzenia, ale mam już prawie całe potrzebne info.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#75
Proszę oblukajcie arkusz. Jeśli zobaczycie jakieś błędy lub macie sugestie proszę napiszcie o tym PW lub w tym wątku.

Wyliczenia odnośnie skoków mogą odbiegać od tego co było w Becie1. Nie zdążyłem poskakać i sprawdzić. Z tego co pamiętam to przy najmniejszym skoku wciągało 10 Tr. Na dodatkowej zakładce w arkuszu jest formuła zaproponowana na reddicie przez u/jessecrothwaith. Być może będzie tak jak z FSD - przy mniejszych skokach będzie tego Tr mniej zużywane - tzn. zużycie nie będzie liniowe tylko coś podobnego jak na wykresach. W przykładzie jaki zaproponowałem najlepszą efektywność paliwową osiągnie się przy skokach ok. 70 Ly. Najszybciej oczywiście będzie robiąc skoki np 500 Ly ale to będzie wciągać najwięcej Tr.
Odpowiedz
#76
W obecnym stanie rzeczy czyli po obniżce kosztów utrzymania i redukcji czasów przed i po skoku osobiście kupię na pewno, ale z tym zarabianiem to bym nie był takim optymistą.
W ciekawszych miejscach typu Kolonia, Witch Head Nebula czy Guardiańskie Ruiny szybko pojawi się ich tyle, że konieczność  bycia konkurencyjnym znacząco przytemperuje potencjalne zyski. Mając statek o zasięgu skoku ~50LY i podstawowa wiedzę o nawigacji w grze odległości rzędu 1000LY pokonuje się  w jakieś 15-18 minut. W związku z tym nie sadzę, żebym był skłonny jakoś szczególnie przepłacać. Ponadto, ograniczona ilość modułów  wyposażenia dostępna po nabyciu zestawu spowoduje po ich wyprzedaniu konieczność uzupełnienia asortymentu. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale wydaje mi się, iż można tego dokonać jedynie w systemach obsługujących administrowanie Fleet Carrierami, więc rodzi to konieczność ponownego (kosztownego) skoku i ewentualnego (równie kosztownego ) powrotu. 

Jedyna rola jaka mnie wydaje się realna to magazyn na urobek LTD, Painite etc., tudzież baza wypadowa, pozwalająca zabrać gdzieś wszystkie potrzebne tam statki i nie trudzić się na miejscu pracochłonnym sprowadzaniem ich w stacjach. Pomimo możliwości posiadania usługi skupowania danych kartograficznych, koszt paliwa i jego ilość potrzebna do wykonania skoku troszkę hamują mój entuzjazm do używania go w charakterze eksploracyjnej bazy  wypadowej.  Jeśli spełnią się obietnice odnośnie czterokrotnie bardziej wydajnego Tritium pełna ładownia ma szansę wystarczyć na wycieczkę do Beagle Point i z powrotem.   Zgrubnie licząc 42 tysiące za tonę Tritium taka podróż kosztowała by powyżej miliarda kredytów (42k  × 110k/4) i trwała by grubo ponad  dwie doby.
Fortuna toczy się kołem. Pod kołem to pojąłem.
A kiedy strzyżesz owieczki, opowiadaj im bajeczki.
[Obrazek: 34417.png]
Odpowiedz
#77
Miejsca się znajdą na handel - przykładowo: po drodze do Kolonii jest kilka  stacji z misjami górniczymi, jednak nie kupisz tam sprzętu więc jest to doskonałe miejsce do sprzedawania takiego sprzętu. Takich miejsc jest pewnie więcej lub powstanie w przyszałości.

Niestety jak zauważyłeś zaopatrzenie takiego punktu będzie astronomicznie nieopłacalne (czas i kasa). Nie sądzę aby nawet Tax ustawiony na 100% pokrył straty czasu i Cr.

Gdyby moduły i statki można było na miejscu syntezować z surowców wykopanych na miejscu to by to miało sens.

Ponadto paczkowane moduły i statki wg mnie nie sprawdzą się...

Dla ciekawskich:
Taki pomysł na zarobkowanie:
  • transport statków za Cr
  • trasa Sol <-> Kolonia
  • cena - 50% zwykłej opłaty transferowej
Po zebraniu np. 8 wypasionych Imperial Cutterów masz na czysto kilka miliardów Cr w jakieś 18 godzin.

Szybkie wyliczenie:
  • 8 x wypasione cuttery to jest jakieś 12 miliardów łącznie za zwykły transfer (łącznie), który trwa ok. 61h
  • paliwo ok. 1 mld
  • na czysto 5 mld w niecałą dobę
Zysk dla klientów:
  • 3 x szybciej
  • za 2x mniej
Jeśli - jak plotki niosą - zwiększą zasięg skoku to podobna trasa będzie osiągalna w mniej niż 18h (pewnie będzie to między 8 a 4 h).

A teraz malkontenci... Cool
Odpowiedz
#78
Podobają mi się te wyliczenia - nareszcie coś na kształt normalnej ekonomii - już mi się chce ... od tych misji wingowych, BH zależnego od liczby graczy (a powinno być dzielone na ilość graczy z puli, a nie pula mnożona przez ilość) - chociaż sam korzystam, ile wlezie Smile

Dla mnie, jak napisałem wcześniej - podstawowa funkcja FC to możliwość "zasiedlenia" niezamieszkałego układu - mój FC będzie takim czymś na kształt stacji orbitującej wokół mojego ulubionego ELW Smile

Czekam na drugą betę, bo dzięki wzmożonym wysiłkom w operacji Wiosna już mam na FC. Mam nadzieję, że zrobią kolejnego save'a, a nie skorzystają z poprzedniego.
Odpowiedz
#79
Video 
Podobno do następnej bety snapshot ma być robiony pod koniec kwietnia, taka informacja pojawiła się na kanale ObsidianAnt, o ile się potwierdzi oczywiście Biggrin

Odpowiedz
#80
https://forums.frontier.co.uk/threads/fl...ce.543073/

30 dokładnie Smile
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Fleet Carrier ADM 303_Bod_Pl 2 924 28.03.2022, 19:58 UTC
Ostatni post: 303_Bod_Pl
Exclamation [OFICJALNY] NOWE DLC -- Elite Dangerous: Odyssey (aka New Era) - oficjalna zapowiedź! Mathias Shallowgrave 232 56,627 16.03.2022, 20:58 UTC
Ostatni post: Kyokushin
  Zgadywanka - ile będzie kosztować Fleet Carrier? Thorghar 20 4,248 16.04.2020, 07:49 UTC
Ostatni post: Muzzyx
Information [OFICJALNY] Nowy focused feedback + zapowiedź Bety Q4 (info od FDEV) Mathias Shallowgrave 17 3,348 14.09.2018, 09:32 UTC
Ostatni post: Calvarian
  Fleet Carrier - concept art? Mathias Shallowgrave 1 727 28.10.2017, 19:22 UTC
Ostatni post: Qasz



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości