Ankieta: Jak w skali 1-5 oceniasz zmiany i nowy content z Bety Beyond?
Ankieta jest zamknięta.
1
0%
0 0%
2
5.26%
3 5.26%
3
19.30%
11 19.30%
4
61.40%
35 61.40%
5
14.04%
8 14.04%
Razem 57 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Elite: Beyond - Chapter One (3.0) - Beta - 25.01
#1
Exclamation 
Elite Dangerous: Beyond (Rozdział 1)
Beta 3.0




::EDIT by Hetman::

Pozwoliłem sobie dodać bardziej szczegółowe informacje Smile

Poniższe podsumowanie zawiera informacje z:

Więcej szczegółowych informacji na temat całego sezonu Beyond znajdziecie TUTAJ.

PATCH NOTES 3.0: KLIK.

DATA WYDANIA PATCHA: 27.02.2018




3.0 Beta FAQ:


1) Jak mogę pobrać Betę?

Betę można pobrać na 2 sposoby. Bezpośrednio z launchera (pojawi się nowa opcja uruchomienia gry pod Elite Dangerous/Horizons oznaczona jako Open Beta) lub przez Steam (jeśli kupiliśmy na tej platformie lub dodaliśmy grę do Steam). Ze Steam pobieramy następująco:

1. W kliencie Steama otwórz Bibliotekę.
2. Prawoklik na Elite Dangerous i wybierze Właściwości.
3. Wejdź w zakładkę BETA.
4. Wybierz "Beta" z rozwijanej listy. 
5. Po restartcie klienta uruchom grę.
6. W launcherze poajawi się nowa opcja Open Beta.

Czasami chwilę czasu zajmuje pojawienie się bety na Steam. Jeśli Beta została już ogłoszona, a na Steam ciągle nie ma tej opcji, odczekaj kilka-kilkanaście minut i spróbuj ponownie.

2) Kto może wziąć udział w Becie?

Każdy posiadacz Elite Dangerous (z Horizons lub bez) na  platformach PC i Mac będzie miał dostęp do bety. Oczywiście część contentu jest dostępna dla posiadaczy Horizons i gracze bez tego dodatku nie zobaczą go w becie.

3) Ile kosztuje Beta?

The Elite Dangerous: Beyond - Chapter One beta jest darmowa.

4) Czy gracze na konsolach mają dostęp do Bety?

Na chwilę obecną beta na kosnolach nie jest niestety możliwa.

5) Kiedy gracze konsolowi otrzymają pełną wersję Elite Dangerous: Beyond - Chapter One?

Elite Dangerous: Beyond - Chapter One ukaże się na wszystkich platformach jednocześnie. Na chwilę obecną nie ma jeszcze daty pełnego wypuszczenia tego patcha.

6) O której w czwartek 25.01 rozpocznie się beta?

Na chwilę obecną nie ma dokładnej godziny rozpoczęcia bety.

7) Jak mogę raportować błędy i bugi znalezione w becie?

Na forum Frontiera pojawi się spejcalne podforum dla bety.

8) Czy w Becie muszę zacząć grę od nowa?

Nie - obecny stan Twojego konto zostanie zduplikowane (stan sprzed kilku tygodni, przeważnie dwóch) na serwerach bety.

9) Czy to co robię w becie ma wpływ na główną grę?

Nie, beta jest na osobnym serwerze i nic, co tam się dzieje nie ma wpływu na główną grę. Możesz swobodnie przełączać się między betą i główną grą i jedno nie ma w ogółe wpływu na drugie.



UWAGA! Informacja dla nowych graczy - jeśli w BECIE zrobicie Clear Save (skasowanie save'a i rozpoczęcie gry od nowa), to dostaniecie z automatu 100 mln Cr na drobne wydatki, aby pomóc w testowaniu bety.

Oczywiście nie muszę chyba mówić, że to nie działa w głównej grze? Smile





Content w Elite Dangerous: Beyond (Rozdział 1):


Nowy statek: Chieftain 

Posiadacze Elite Dangerous: Horizons będą mogli przetestować ten nowy statek Sojuszu. Został on zaprojektowany nie tylko do tego, aby siać zniszczenie, ale też aby go uniknąć. Producentem jest Lakon Spaceways. Chieftain jest bardziej zwrotny niż inne jednostki tych gabarytów i jest nastawiony na walkę. 
  • Jest to w miarę tani statek
  • Hardpoints: 2 Large, 1 Medium and 3 Small (możliwe że to się jeszcze zmieni)
  • Wielkość statku: średni (Medium). Większy od Aspa Explorera
  • Statek Sojuszu (Alliance), nie wymaga rangi
  • Ma większą zwrotność niż można się spodziewać
  • Można go obejrzeć na streamie TUTAJ.
  • Outfitting
  • Nie można na nim zamontować hangaru dla SLF.

Misje dla Wingów

Teraz Skrzydłowi będą dzielić zarówno nagrody, jak i wysiłki związane z wykonywaniem misji. 
  • Nie trzeba być w wingu, aby wziąć misje dla wingów. Czyli można je brać też jako single/solo player.
  • Misje można ukończyć częściowo i dokończyć np. dzień później.
  • Jeśłi w wingu każdy skrzydłowy ma inną misję dla wingaów, to każdy w wingu ma dostęp do wszystkich tych misji
  • Takie misje będą oznaczone specjalnymi ikonami na Mission Board
  • Po zaakceptowaniu misji przez jednego z graczy, musi on udostępnić ją pozostałym skrzydłowym przez kliknięcie ikonki w panelu Transakcji (można udostępnić ją ponownie, jeśli inny skrzydłowy dołączy później do naszego winga)
  • Po udstępnieniu, skrzydłowi dostaną wiadomość na skrzynkę i mogą zaakceptować lub odrzucić misję. Po akceptacji pojawi się ona w panelu transkacji skrzydłowego.
  • 1 gracz może udostępnić tylko 1 misję na raz. To oznacza, że można mieć 4 misje dla wingów na raz (1 swoją + 3 udostęnione)
  • W przykładzie pokazanym na streamie (misja transportowa dużej ilości towaru) gracze udają się do Magazynu (Mission Depot), gdzie mogą załadować na statek dowolną ilość wymaganego do transportu towaru (np. tylko 40 ton z 300 wymaganych do ukończenia tej misji)
  • Misję uważa się za ukończoną, kiedy cały wymagany tonaż jest dostarczony na stację docelową.
  • Można ukończyć misję tylko połowicznie, dostarczając jedynie część towaru, ale wtedy nagroda będzie odpowiednio mniejsza. Jest określony % całkowitego tonażu, który trzeba dostarczyć, aby misja była uważana za ukończoną połowicznie.
  • Wszyscy członkowie skrzydła, którzy mają tę misję w panelu transakcji dostają nagrodę za jej ukończenie (lub połowiczne ukończenie). Nie muszą aktywnie brać udziału w misji, aby dostać nagrodę. Nagroda jest taka sama dla każdego.
  • Nowy system nagród za misje pozwala teraz wybrać 1 z 3 dostępnych opcji nagród za misję. Każdy ze skrzydłowych może wybrać dowolną, odpowiadającą mu opcję.
  • Wszystkie opcje nagród są mniej więcej tej samej wartości (np. same Creditsy, Creditsy + materiały itp.)
  • Jeśli wing zostanie rozbity podczas trwania misji, to jej właściciel nadal ją zachowuje i może ją ponownie udostępnić po ponownym złożeniu winga. 
  • Jeśli któryś ze skrzydłowych ma cargo z misji dla wingów i opuści wing, zostaje na niego nałożona kara.
  • Nie trzeba być w tym samym systemie, co właściciel misji, aby odebrać nagrodę za nią, ale trzeba być nadal w wingu
  • Influence dla frakcji za daną misję (BGS) (jeśli jest efektem wykonania misji) liczy się za każdego skrzydłowego. Dodatkowo właściciel misji może w jednej z opcji z nagrodami wylosować dodatkowy boost, ale liczy się on tylko dla właściciela misji.
  • Dodatkowe scenariusze dla USS

Poprawione dane handlowe

Piloci będą teraz mieli dostęp do danych handlowych z systemów, które wcześniej odwiedzili, co ułatwi podejmowanie decyzji związanych z handlem towarami.  
  • Dane będą widoczne na mapie galaktyki i w Markecie na stacji. Będą aktualizowane w czasie rzeczywistym. 
  • Będzie dostępna funkcja wyszukiwania, bazująca na poprzednio odwiedzonych przez nas lokacjach. 
  • Dane będzie można odfiltrować
  • Dane będą retrospektywne, tzn. będziemy je od razu posiadać dla wszystkich systemów, które do tej pory już odwiedziliśmy odkąd zaczęśliśmy grę.
Jak działa nowy system w Sezonie 3 Beyond
  • Piloci mogą wybrać kolumnę "Trade Data" w Commodities Market, aby dostać się do nowego menu
  • W nowym menu można wybrać poszczególne rynki przez wpisanie lub znalezienie systemu na mapie
  • Dane dostępne są jedynie ze stacji, w których już dokowaliśmy lub z systemów, gdzie przeskanowaliśmy Nav Beacon. Im więcej systemów więc odwiedzimy, tym więcej danych handlowych
  • Po wyborze systemu pojawi się nowa zakładka (jeśli mamy dane z tego systemu)
  • Następnie trzeba wybrać rynek (stację)
  • Teraz wybieramy eksport (profit z dostarczania towarów z naszej obecnej lokacji DO tego systemu) lub import (profit z importu rzeczy z tego systemu DO naszej obecnej lokacji). 
  • Po zatwierdzeniu pokażą się odpowiednio przefiltrowane dane z wybranego rynku 
  • Dane pokazane są w czasie rzeczywistym (w momencie wyświetlenia na ekranie) i ceny oczywiście mogą ulec zmianie w czasie, który potrzebny jest na podróż z towarem
  • UI Commodities Market został usprawniony, aby pokazać bardziej szczegółowe dane

Jak używać Mapy w celu uzyskania danych handlowych
  • Nowe opcje dostępne są na mapie w sekcji "Map View Configuration". Znajdziemy tam nowy wpis "By Commodity", który otworzy nowe menu.
  • Tutaj możemy wybrać jakim towarem jesteśmy zainteresowani. Towary, które obecnie mamy w ładowni będą podświetlone.
  • Po wybraniu danego towaru wyświetli się ikonki tzw. "heat map" w promieniu 40 LY of naszej lokacji. Pokaże nam to, które systemy importują lub eksportują dany towar. Niebieskim diamentem oznaczone są systemy, które importują dany towar, a zielonym trójkątem te, które go eksportują.
  • Można szukać i oglądać dane handlowe z dalszych systemów, 40 LY to jedynie zasięg heat map.
  • Pod sekcją Commodities mamy teraz 3 nowe filtry: Best import and export prices, Import prices only oraz Export prices only. Czyli import + export, tylko import lub tylko eksport.
  • Po wyborze danego systemy, możemy przejrzeć wszystkie jego rynki i sprawdzić ceny jednostkowe towarów. 
  • Pod sekcją cen importu/eksporty mamy kolejne nowe filtry: Landing pad size (rozmiar landing pada - pozwala na sprawdzenie jakie lądowiska są dostępne w tej stacji); Planetary Market (pokaż/ukryj rynki na planetach); Distance from star (odlego od głównej gwiazdy systemu) 
  • Na mapie znajdziemy też nowy przycisk: "Mark market for comparison". 
Handlowe trendy

Został też ulepszony system tras handlowych na mapie. Teraz możemy np. odfiltrować handlowe trendy i zobaczyć gdzie i czym handlują inni piloci w pobliżu naszej lokacji. 

Nowy system w akcji pokazany jest TUTAJ


Wizualne poprawki dla planet

Galaktyka stanie się piękniejsza, dzięki poprawionemu systemowi shaderów i tekstur planet. W późniejszym okresie (4. kwartał 2018) w grze pojawią się kolejne poprawki, tym razem związane z generowaniem bardzien interesującej i zróżnicowanej powierzchni planet (geografia)
  • Bardziej żywe i różnorodne kolory powierzchni planet, z różnymi odcieniami.
  • Łatwiej można będzie rozróżnić geografię (topografię?) i "historię" danej planety z dalszej odległości
  • Łatwo będzie można określić rodzaj powierchni z daleka
  • Łatwiej będzie można określić typ materiałów występujący na danej planecie
  • Nowy wachlarz kolorystyczny pozwoli na rozróżnienie różnych stopni wulkanizmu (Brak, Low, Mid/High) dla planet Rocky, High Metal i Metal Rich
  • Należy zauważyć, że obecne zmiany to tylko pierwszy krok w poprawianiu planet Smile
Kilka nowych planet można zobaczyć TUTAJ.


GalNet Audio

Czyli system Text-To-Speech, który pozwoli na odsłuchiwanie galaktycznych wiadomości podczas lotu, bez wchodzenia do menu Galnetu.
  • Galnet Audio będzie można uruchomić jednym kliknięciem na odpowiedni przycisk w prawym panelu.
  • Uruchomi to system audio i wszystkie nowe wiadomości zostaną nam odczytanie po kolei.
  • W samym Galnecie będzie można stworzyć playlistę konkretnych wiadomości do odsłuchu.
  • Galnet Audio wyciszy się w odpowiednich sytuacjach, tak aby nie przeszkadzać lub całkowicie zastopuje w niektóych krytycznych momentach.
  • Po wznowieniu, dana wiadomość/playlista zostanie kontynuowana od miejsca, w którym została przerwana.


System kar i przestępstw

Całkowicie przeriobiony i znacznie różniący się od tego, co mamy teraz (obecny system jest opisany w TYM PORADNIKU).

Informacje ogólne
  • Nowy system dotyczy zarówno PVP jak i PVE.
  • Po wprowadzeniu nowego systemu będzie jednorazowa amnestia i wszystkie dotychczasowe kary i bounty zostaną wyzerowane.
  • Misje, które będą wymagać nielegalnej działalności będą jakoś oznaczone
  • Interstellar Factors Contact (miejsce, gdzie można spłacić kary i bounty) będą teraz oznaczone na mapie galaktyki
Bounties and Fines (Kary i mandaty)
  • Kary (bounty) i mandaty (fine) nakładane są teraz na statek, a nie na Commandera.
  • Fine nigdy nie zamienia się w Bounty
  • Bounty nigdy nie staje się "uśpione" ani przeterminowane
  • Mandaty mogą zostać spłacone w Contacts > Security
  • Bounty może zostać spłacone tylko w Interstellar Factors, kiedy nasze Notoriety wynosi 0
  • Bounty z jurysdykcji, w której zginęliśmy jest przymusowo spłacane kiedy respawnujemy się w statku więziennym (detention centre)
Notoriety and Murder (zla sława i morderstwa)
  • Komandorzy mogą teraz zyskać złą sławę (Notoriety) w skali 0-10.
  • Notoriety zwiększa się o 1 za każdym razem, kiedy popełniamy morderstwo.
  • Notority zmniejsza się o 1 punkt co 2 godziny czasu gry (podczas gdy jesteśmy zalogowani), aż zejdzie do 0.
  • Za każdy poziom Notoriety, bounty za morderstwo zwiększa się o określony % wartości wykupu statku mordercy. Im wyższe Notoriety, tym wyższy %.
  • Jeśli ofiarą morderstwa jest inny Komandor (żywy gracz, a nie NPC), za każdy posiadany poziom Notoriety morderca pokrywa 10% różnicy pomiędzy wykupem swojego statku, a statku ofiary. Jeśli koszt wykupu statku mordercy jest niższy niż ofiary, wartość wynosi 0. (Wszystkie wartości nie są jeszcze potwierdzone i mogą zostać zmienione, jeśli po wypuszczeniu patcha okaże się że są za duże/za małe).
  • Dodatkowo, ofiara morderstwa płaci mniejszy koszt wykupu statku, w zależności od poziomy Notriety mordercy.
  • Wskaźnik Notoriety przynależy do Commandera, a nie do statku!
  • Jeśli nasze Notoriety jest wyższe niż 0, nie możemy spłacić żadnego bounty, które na nas ciąży.
  • Morderstwa wynikające z kolizji z innymi statkami (TYLKO w bezpośredniej przestrzeni przy portach gwiezdnych!) nie mają wpływu na Notoriety i związane z tą wartością kary % (opisane powyżej). Głównym powodem jest trollowanie przez ramowanie statków.
Hot Ships and Modules ("Gorące" statki i moduły)
  • Statek, na który nałożone jest bounty uważany jest za "gorący"
  • Gorących statków nie można transferować do stacji pod jurysdykcją, w której ten statek jest poszukiwany.
  • Koszt transferu do innych jurysdykcji jest zwiększony.
  • Moduły z gorącego statku są również "gorące".
  • Bounty z gorącego statku można wyczyścić w Interstellar Factors Contact - za odpowiednią opłatą.
  • Gorące moduły można wyczyścić w magazynie, za odpowiednią opłatą, w zależności od kosztu modułu.
  • Gorące moduły nie mogą zostać zamontowane w czystym ("niegorącym") statku.
  • Gorące statki i moduły można sprzedać ze stratą.
Friendly Fire
  • Zwiększenie tolerancji na friendly fire + nowy typ przestępstwa (przypadkowe użycie broni), skutkujący mandatem (fine), ale nie bounty.
Anonymous Access Protocols and Detention Centres (Anonimowy Protokół Dostępu i statki więzienne)
  • Jeśli korzystamy z gorącego statku, dostęp do usług stacji jest ograniczony w jurysdykcji, w której popełniliśmy przestępstwo. Ze stacją musimy połączyć się anonimowo.
  • Fines (mandaty) ograniczają dostęp do wszystkich usług, poza: misjami w toku, security, Interstellar Factors i czarnym rynkiem.
  • Jeśli nasz gorący statek zostanie zniszczony w jurysdykcji, w której jest poszukiwany, respawnujemy się w najbliższym statku więziennym, należącym do danej frakcji. Statki więzienne są gęsto rozsiane po zamieszkałej przestrzeni.
  • Przy respawnie oprócz kosztu wykupu statku, PRZYMUSOWO spłacamy wszystkie bounty nałożone na nas w danej jurysdykcji. Pozostałe bounty i mandaty zostają nietknięte i nadal są nałożone na dany statek. Przymus spłacenia obowiązuje tylko w przypadku bounty, które zostało wykryte (np. przez policję lub innego gracza).
Power Bounties (Powerplay)
  • "Power bounties", który ma zastosowanie tylko do przestępstw dotyczących Powersów
  • Power bounties widzą (i mogą zainkasować za nie kasę) tylko piloci zapisani do odpowiedniego Powersa
  • Standardowy system kar i przestępstw nie ma zastosowania do Power bounties.
Advanced Tactical Response (ATR)
  • Władze systemu mają teraz dostęp do nowego typu jednostek ochrony: ATR (Advanced Tactical Responders)
  • Są one wyposażone w ekskluzywne moduły najwyższej klasy w customowych konfiguracjach. Statki te są pilotowane przez najlepszych pilotów.
  • Jeśli przestępca notorycznie łamie prawo, w końcu ściągnie na siebie uwagę Advanced Tactical Response.
  • To, kiedy ATR zostaną wysłane, zależy od poziomu bezpieczeństwa systemu.
  • Kiedy ATR zostaną raz wysłane, będą się ciągle pojawiać, dopóki przestępca nie opuści systemu.
Non Crime Destruction (zniszenie statku nie wynikające z przestępstwa)
  • Jeśli nasz statek jest zniszczony, ale my nie jesteśmy poszukiwani, respawn następuje na pobliskiej stacji, która nie jest do nas wrogo nastawiona. 
  • Jeśli takiej nie ma w systemie, respawnujemy się tam, gdzie ostatnio zadokowaliśmy.
  • Jeśli akurat jesteśmy tam poszukiwani, zostajemy odesłani na statek więzienny, zgodnie z zasadami opisanymi powyżej.
Kill Warrant Scanner
  • Chwilowo Kill Warrant Scanner ujawni teraz jedną, największą nagrodę za dany statek. Nowe zasady działania tego modułu są ciągle omawiane na podstawie komentarzy społeczności.
Dodatkowe informacje z Patch Notes
  • Gracz, który popełni przestępstwo w sesji Multi Crew, będąc gościem  na czyimś statku, dostaje odpoiwednią fine/bounty dodaną do jego najbardziej wartościowego statku


Tech Broker

Ci handlarze zajmują się nowymi i rzadkimi technologiami i przedmiotami.
  • Można ich znaleźć w różnych miejscach w całej zamieszkałej przestrzeni, głównie w wysoko zaludnionych systemach o wysokim poziomie bezpieczeństwa.
  • Można odblokować rzeczy, które mają w ofercie przez dostarczenie odpowiednich materiałów lub towarów, których potrzebują.
  • Jest to pierwszy krok w stronę tzw. "osobistej fabuły", która będzie nadal rozwijana w grze. 
  • Oferowany przedmioty i technologie będą w pewnym stopniu zależeć od typu ekonomii danego systemu.
  • System nie będzie się opierał na modelu "drzewka". Odblokowanie jednego przedmiotu nie zablokuje innych.
  • Odblokowanie różnych przedmiotów i technologii będzie się wiązać z różnymi rodzajami rozgrywki.
  • Na mapie będzie nowy filtr "By Services", który pozwoli na wyświetlenie stacji z Tech Brokerami (oraz z innymi konkretnymi usługami).

Tech Broker w akcji: KLIK 



Interakcje z Mega-Shipami

Kolejną rzeczą, którą dostaniemy w sezonie Beyond będzie nowy rodzaj interakcji z mega shipami. Oprócz nowych data linków i scenariuszy z NPC-ami, możemy teraz skanować mega shipy (oraz inne duże obiekty w późniejszej części Sezonu Beyond).
  • Zanim jakakolwiek interakcja z Mega Shipem będzie możliwa, trzeba go teraz najpierw przeskanować. Skan pokaże wszystkie obiekty, z którymi można coś zrobić.
  • Obiekty te (np. anteny, cargo hatche itp.) pokażą się w panelu kontaktów, gdzie będzie można zobaczyć więcej informacji o nich
  • Niektóre z nowych typów interakcji będą wymagać limpetów różnego rodzaju w celach: aktywacji, deaktywacji, uszkodzenia, zhackoiwania lub aktywacji danego obiektu. Inne obiekty trzeba będzie ostrzelać lub przeskanować w celu interakcji.
  • Na chwilę obecną wszystkie nowe rodzaje działań przy mega shipach są uznawane za aktywność nielegalną, powiązaną z nowym system kar i przestępstw. Pozwoli to na więcej możliwości gry dla pilotów-kryminalistów, a bounty hunterom da nowe lokacje do ścigania przestępców (również NPC-ów). W okolicy Mega Shipów pojawi się teraz znacznie więcej statków, zarówno wanted, jak i innych.
  • W przyszłości zostaną dodane nowe typy interakcji z Mega Shipami i innymi lokacjami (NASZ BAR?! - przyp. hetmana). 
  • W Chapter 1 (czyli pierwszym patchu Beyond) te interakcje będą dostępne tylko dla Mega Shipów, na których nie można zadokować
  • Przestępstwa popełnione jako aktywności związane z MS będą miały normalny wpływ na BGS danej frakcji 
  • Gracze mogą zniszczyć generator megashipa, aby wyłączyć wieżyczki
Nowy system można zobaczyć w akcji TUTAJ.


Inżynierowie (Engineers)

Sposób w jaki działają Inżynierowie zostanie zmieniony i zostanie oparty o założenie, że proces ten powinien zawsze skutkować poczuciem progresywnej poprawy wyników modyfikacji modułów. 

  • W nowym systemie każde kolejna modyfikacja, zarówno w obrębie tego samego stopnia (1-5), jak i progresji do kolejnego stopnia skutkuje polepszeniem właściwości  modułu. Wszelkie wartości in minus są stałe i pokazane zanim się zaakceptuje daną modyfikację.
  • Efekty eksperymentalne nie są już nakładane losowo. Zamiast tego można je kupić ("płacąc" materiałami) i wybrać, który dokładnie efekt chce się nałożyć.
  • Modyfikacje z przypiętych schematów (po 1 na inżyniera) można teraz nakładać w dowolnym porcie kosmicznym. Po efekty specjalne i nieprzypięte modyfikacje trzeba jednak nadal udać się bezpośrednio do inżyniera
  • Zwiękoszono pojemność magazynu na materiały. Teraz możemy mieć aż od 100 aż do 300 sztuk jednego materiału, w zależności od rzadkości jego występowania! (G1 - 300, G2 - 250, G3 - 200, G4 - 150, G5 - 100).
  • Nowe funkcje w UI dotyczące materiałów
  • Materiały mogą być wymieniane u handlarzy (patrz niżej)
  • Wymagane materiały do sytenzy FSD Boost uległy zmianie:
FSD Basic
Carbon 1
Vanadium 1
Germainium 1

FSD Standard
Carbon 1
Vanadium 1
Germainium 1
Cadmium 1
Niobium 1

FSD Premium
Carbon 1
Germainium 1
Arsenic 1
Niobium 1
Ytrium 1
Polonium 1




Material Broker (handlarz materiałami)

W grze pojawił się nowy Kontakt - Material Broker. Można u niego wymienić materiały systemem barterowym. Pozwoli to na zodobycie trudniej dostępnych materiałów lub takich, których zdobycie wymaga aktywności, w jaką nie chcemy się angażować (np. niszczenie statków handlowych). 
  • Handlarze materiałami są dostępni tylko dla graczy posiadających Horizons.
  • Gracze mogą wymienić 1 materiał na jakiś inny w jednej transakcji.
  • Wymiana jest na zasadzie barteru - kupno za Creditsy nie jest możliwe.
  • Handlarze dzielą się na 3 grupy: surowców, produktów i danych.
  • Każdy z typów handlarzy trudni się wymianą materiałów z danej grupy. Należy ich szukać w systemach z odpowiednim typem ekonomii: Raw Materials (surowce) w systemach Extraction (wydobywcze) i Refinery (rafinerie), Manufactured (produkty) w systemach Industrial (przemysłowe), a Encoded (dane) w systemach High Tech i Military.
  • Oprócz tego system musi mieć stopień bezpieczeńsrwa Mid lub High oraz populację mieszczącą się w widełkach 1.000.000 and 22.000.000.
  • Handlarze materiałami nie będą dostępni w systemach anarchii i bezprawia (anarchy & lawless).
  • Nie pojawią się również w stacjach kontrolowanych przez organizacje kryminalne.
  • Nie będzie ich też na stacjach które są uszkodzone (damaged), w stanie naprawy (under repair) lub w stanie blokady (lockdown).
  • Będzie można na mapie odfiltrować systemy, w których rezydują w promieniu 40 LY od naszej lokacji.
  • Informacja o nich pojawi się też na mapie systemowej w liście usług oferowanych na danej stacji.
  • Będą rozsiani po całej Bańce, pojawią się też w Colonii i w Plejadach.

Dostosowanie systemu COVAS

System COVAS (Cockpit Voice Assistant) to nowy system w grze, któy pozwoli na dostosowanie głosu komputera pokładowego naszego statku.
  • Pierwszym nowym głosem jest Victor, który będzie dostępny na release Beyond 3.0.
  • COVAS można dostosować w Outfitting > Livery.
  • Dostosowanie COVAS będzie też dostęne dla SRV.
  • Oczywiście obecny komputer pokładowy w postaci Verity będzie nadal dostępny.
  • Frontier podjął współpracę z popularnym HCS Voice Packs w tym obszarze i razem będą dostarczać nam nowych głosów dla naszego komputera. (Należy zauważyć, że chwilowo nie zamierzają dodać głosów celebrytów, dostęnych jako voice packi)


Dodatkowe informacje z Patch Notes

Statki
  • Nowe, agresywne typy statków obcych
  • Dodatkowy fotel w Keelbacku (= Multi Crew)

Mapa
  • Nowe filtry wg Allegiance: Guardians i Thargoids
  • Dodano opisy dla wielu frakcji graczy

Nowe bronie i moduły
  • Medium Shock Cannon (Fixed, gimbal & turret)
  • Medium Remote Flechette Launcher (Fixed & Turret)
  • Medium Enzyme Missile (Fixed)
  • Size 4 Meta Alloy Hull Reinforcement Package
  • Recon Limpet Controller

Quality of Life (poprawki ogólno-jakościowe)
  • Dodano syntezę dla nowych broni i modułów od Technology Brokers
  • Dodano syntezę broni AX
  • Zwiększono manewrowość statków podczas boostowania w zależności od pipsów w ENG
  • Dodano opcję callsign - teraz może to być nazwa Cmdra, nazwa statku lub ID statku
  • Zwiększono nagrody za rzeczy oddawane w Search and Rescue 
  • Nowe, wartościowe cele w Super Cruise dla pirackich rajdów

Inne
  • Akutalizacja i poprawki dla wpisów w Dzienniku Pokładowym

Konsole
  • Obsługa języka portugalskiego
  • 11 nowych achievmentów dla XB1 o wartości 200G
#2
No no... oby tylko ta beta potrwała wystarczająco długo coby błędy wyłapać. Smile Nooo i zaskoczony jestem, że tak szybko.
"Make peace with life, make good of ails, make done all wins and fails, before you follow into shadows the Silver Comet's trail" - Tales From The Frontier


#3
Tylko takie pytanie, bo aktualnie nie mam jak się doczytać, Beyond będzie platne tak jak Horizons?
#4
Nie, Beyound jest poza dodatkami i nie będzie dodatkowo płatny jako nowy sezon. Ma to być tylko rozbudowa już istniejących mechanizmów dostępnych już w grze.
#5
(12.01.2018, 10:50 UTC)Myrton Grunwald napisał(a): Tylko takie pytanie, bo aktualnie nie mam jak się doczytać, Beyond będzie platne tak jak Horizons?

Beyond będzie darmowe dla posiadaczy Horizons. Posiadacze LEP (Lifetime Expansion Pass) dostaną jakiś "premium content" w Beyond. 

Na chwilę obecną to jest wszystko, co FDEV powiedział na ten temat.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

#6
Dodatkowe info: beta będzie dostępna tylko dla platform PC and Mac.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

#7
Sezon Beyond - Beta 1
  • Kiedy: 25 stycznia 2018
  • Platformy: PC & Mac
Sezon Beyond będzie dostępny całkowicie za darmo dla posiadaczy Horizons. Dodatkowo posiadacze Lifetime Expansion Plans dostaną bliżej nieokreślony "premium content".

Moja własna interpretacja (UWAGA! informacja NIEPOTWIERDZONA!): posiadacze podstawki dostaną Beyond również za darmo, ALE nie wszystkie zmiany dotyczą samej podstawki, część będzie dostępna JEDYNIE dla posiadaczy Horizons (np. nowy statek Chieftain).



 

Więcej szczegółowych informacji na temat całego sezonu Beyond znajdziecie TUTAJ.

Pełna lista zmian zostanie opublikowana w dniu, w któym ruszy beta. Odbędą się również 2 live streamy: 
  • Wtorek 16.01 - 19:00 GMT (20:00 PL)
  • Czwartek 18.01 - 19:00 GMT (20:00 PL)
Oto, co dostaniemy w Becie do testowania:

Nowy statek: Chieftain 
Posiadacze Elite Dangerous: Horizons będą mogli przetestować ten nowy statek Sojuszu. Został on zaprojektowany nie tylko do tego, aby siać zniszczenie, ale też aby go uniknąć. Producentem jest Lakon Spaceways. Chieftain jest bardziej zwrotny niż inne jednostki tych gabarytów i jest nastawiony na walkę. 

Poprawa podstawowych mechanik gry.
Zaliczają się do nich poprawki dotyczące nastęujących aspektów: Inżynierowie, przebudowa systemu nagród za misje, duże zmiany w systemie prawnym (przestępstwa, kary i nagrody).

Misje dla Wingów
Teraz Skrzydłowi będą dzielić zarówno nagrody, jak i wysiłki związane z wykonywaniem misji. 

Poprawione dane handlowe
Piloci będą teraz mieli dostęp do danych handlowych z systemów, które wcześniej odwiedzili, co ułatwi podejmowanie decyzji związanych z handlem towarami.  

Wizualne poprawki dla planet
Galaktyka stanie się piękniejsza, dzięki poprawionemu systemowi shaderów i tekstur planet. W późniejszym okresie (4. kwartał 2018) w grze pojawią się kolejne poprawki, tym razem związane z generowaniem bardzien interesującej i zróżnicowanej powierzchni planet (geografia)

GalNet Audio 
Czyli system Text-To-Speech, który pozwoli na odsłuchiwanie galaktycznych wiadomości podczas lotu, bez wchodzenia do menu Galnetu.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

#8
Nice, dobrze że beta jeszcze w tym miesiącu
#9
Fajnie, tylko szkoda że nie mam dostępu do bety Tongue
A "Beyond" .... bo capniemy Thargoidów w metaprzestrzenii Biggrin albo gdzieś w ich ogródku... tak se tylko pisze
#10
(12.01.2018, 13:28 UTC)DYoda napisał(a): Fajnie, tylko szkoda że nie mam dostępu do bety Tongue
A "Beyond" .... bo capniemy Thargoidów w metaprzestrzenii Biggrin albo gdzieś w ich ogródku... tak se tylko pisze

Masz - w Beyond Beta jest dostępna dla wszystkich Smile
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 



Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Photo Elite Dangerous w VR Jaromaz 21 970 15.11.2025, 08:12 UTC
Ostatni post: Jaromaz
  Za co lubię Elite Kyokushin 11 3,830 27.09.2025, 20:30 UTC
Ostatni post: Jaromaz
Heart ELITE NA GOG - mega ważna akcja!!! Mathias Shallowgrave 11 1,438 22.08.2025, 05:10 UTC
Ostatni post: MAGNUM354
  Wiesz, że za dużo grasz w Elite, jeśli... Mathias Shallowgrave 130 35,436 21.08.2025, 17:55 UTC
Ostatni post: bahasso
Big Grin Elite w gifach - zabawa Diox 296 58,814 17.05.2024, 00:19 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości