OFICJALNY Beyond Chapter 4 - nowa mechanika i gameplay eksploracji (Patch Q4)
#1
OP: https://forums.frontier.co.uk/showthread...ion-Reveal

Tłumaczenie istotnych części. 
  • Obecne moduły nie zostaną zastąpione nowymi, tak aby piloci którzy są już na eksploracji nie musieli wracać do Bańki. Zamiast tego zmieni się sposób używania istniejących modułów. 
Discovery Scanner
  • Po aktywacji skanera zostaniemy przeniesieni do nowego widoku i interfejsu. W tym widoku możemy używać nowych funkcji skanera

[Obrazek: 81128e21-a080-408a-a9e3-cf1218325b19.png]
  • Proces nadal rozpoczyna się "pingnięciem" systemu (system scan), ale w nowej mechanice to zaledwie początek całego procesu. 
  • Po tym początkowym skanie nadal dostajemy nagrodę w postaci Creditsów, więc jeśli chcemy szybko zarobić trochę kasy, nie musimy kontynuować procesu eksploracji
  • Skan systemu daje nam teraz skondensowany widok rozłożenia i nasilenia emisji elektromagnetycznych w systemie. 
  • Sygnały te są ułożone od najmniejszej emisji energetycznej do największej. Np. emisja z clustera asteroid pojawi się w dolnej części skali, a emisja z gorącego gazowego giganta - w górnej.
  • Informacje te będą wymagać interpretacji i rozpoznania przez gracza, mogą się bowiem nakładać na siebie.
  • Można skupić skaner na określonym zakresie skali, sprawiając że emisje z tego zakresu będą pokazane bardzo wyraźnie, ale wtedy pozostałe sygnały będą mniej rozpoznawalne.
  • Przesuwając widok (kamerę), poruszamy jednocześnie skanerem.
  • Widok skanera regularnie wypuszcza też impuls, który pokazuje rozłożenie pól grawitacyjnych w systemie. Można użyć tej funkcji w celu wyodrębnienia potencjalnych kandydatów na ciała niebieskie w systemie.
  • Emisje, które są wystarczająco blisko zakresu naszego skanera (bieżącego widoku) pojawiają się jako sygnatury wykresów naokoło "celownika" skanera. Jeśli mamy skaner ustawiony na właściwy zakres na skali energetycznej, sygnał zostanie pokazany jako symetryczna sygnatura, jasno wskazując kierunek pochodzenia sygnału, co pozwoli na jego zlokalizowanie.
  • Im miej dokładne ustawienie skanera, tym bardziej rozmazana i niesymetryczna sygnatura i mniej dokładny kierunek, który wskazuje. 
  • Kiedy mamy już potencjalną lokację ciała niebieskiego, możemy użyć skanera aby zrekonstruować jego widok w dużym przybliżeniu (zoom). Jeśli nasze działania skanerem były dokładne, odkryjemy dane ciało niebieskie.
  • Jeśli w obrębie naszego skanu znajduje się więcej obiektów, będziemy musieli powtórzyć proces, aby odizolować poszczególne ich sygnały

[Obrazek: 59d7bcf4-618c-43e9-9b3e-3ae4515c299d.png]
  • Po zlokalizowaniu i zidentyfikowaniu ciał niebieskich ich emisje na skanerze zamieniają się w markery na wykresie energetycznym, ułatwiając znalezienie pozostałych ciał.
  • To właśnie w tym momencie otrzymujemy taga "First Discovered" (nie musimy podlatywać do planety i jej skanować, jak teraz). 
  • Wszystkie obecne tagi zostaną oczywiście w grze.
  • Po odkryciu planety, oprócz informacji o dostępnych na niej zasobach, dostaniemy też info o unikatowych lokacjach, jak np. ruiny Strażników itp. Ich dokładne położenie na powierzchi nie będzie jednak od razu podane - stanie się do dopiero po sporządzeniu mapy planety przy użycia Detailed Surface Scanner (o tym poniżej)

Unidentified Signal Sources (USS)
  • Wraz z nową mechaniką eksploracji, zmienia się też sposób działania USS
  • USS będą się teraz pojawiać w całym systemie od razu po wleceniu do niego.
  • To pozwoli na wykorzystanie nowej mechaniki z eksploracji również i do odkrycia USS-ów w systemie.
  • Nadal można przeskanować Nav Beacon, aby odkryć lokacje
  • USS nadal mają timer, po którym znikają - ale został on znacznie wydłużony, aby pozwolić pilotom na odnalezienie i odwiedzenie tych sygnałów, które ich interesują. 
  • Ten timer jest teraz wyświetlony po zaznaczeniu USS jako celu.
  • Obowiązujące zasady dotyczące tego gdzie i kiedy spawnują się poszczególne USS-y pozostają bez zmian.
  • USS-y z misji nadal będą odznaczone innym kolorem, aby ułatwić ich lokalizację

Detailed Surface Scanner (DSS)
  • DSS dostaje nową funkcję - wystrzeliwanie mikrosond w Super Cruise.
  • Te sondy wykorzystuje się w celu sporządzenia mapy danej planety oraz zlokalizowanie bogatych w surowce obszarów pasa asteroid. 
  • Sondy wystrzeliwane są przez nowy interfejs, po aktywowaniu DSS.
  • Po zbliżeniu się do powierzchni planety, pokaże się nam duży obszar na powierzchni, który sonda może przeskanować i stworzyć mapę.
  • Po zmapowaniu wystarczającego obszaru, sonda prześle informacje do statku i "wyczerpie" się. 
  • Mapowanie pasów asteroid odbywa się przez wstrzelenie w niego pojedynczej sondy.
  • Doświadczeni odkrywcy będą mogli tak ustawić celownik wyrzutni sond, aby przepuścić sondę łukiem nad powierzchnią planety tak, aby zbadała ona jak największy obszar. Jeśli poprowadzimy sondę zbyt daleko od planety - odleci ona w siną dal. 
  • Używając informacji o wielkości i masie danego ciała niebieskiego, możliwe będzie puszczenie sondy "lobem" naokoło planety, co sprawi, że zyskamy na czasie i nie będziemy musieli jej oblatywać.
  • Sondy będzie można stworzyć przy pomocy syntezy. Im lepszy skill w wystrzeliwaniu sond, tym rzadziej będziemy musieli uzupełniać ich zapas. 
  • Po zmapowaniu planety wszystkie ciekawe lokacje zostaną na niej zaznaczone. Koniec z szukaniem gejzerów przez wgapianie się w punkcik na planecie i mozolnym oblatywaniem jej południk po południku!

Nowy tag - First Mapped By
  • Do gry został dodany nowy tag - "First Mapped By". Teraz mamy 2 sposoby, aby odcisnąć swój ślad w galaktyce!
  • Pierwszy pilot, który w 100% zmapuje daną planetę i sprzeda te dane na stacji - otrzymuje tag.
  • Dotyczy to również planet, które obecnie maja tag "First Discovered"

Multi-Crew
  • Członkowie naszej załogi (inni gracze) będą mogli używać DS i DSS
  • Wszystkie odkrycia, zarobek i progres rangi eksploracyjnej współdzielony jest są przez całą załogę statku/winga

Więcej informacji o kolejnych rzeczach z patcha Q4 pojawi się w nadchodzących tygodniach.




DODATKOWE INFORMACJE Z WYPOWIEDZI DEVERLOPERÓW W WĄTKU

12/09
  • Składniki syntezy sond nie są jeszcze znane.
  • Na chwilę obecną (12/09) planują 200-300 sond na statku.
  • Ważną rolę odgrywać będzie tutaj opanowanie umiejętności puszczenia sondy lobem naokoło planety.  
  • Pierwszy "ping" odkryje jedynie gwiazdę - i tylko ona pojawi się na mapie systemowej. Mapa będzie się zapełniać stopniowo w miarę odkrywania kolejnych ciał niebieskich.
  • Będzie nowy content w USS (nowe sytuacje/scenariusze)
  • Oprócz nowego systemu - USS będą się też pojawiać losowo w trakcie naszego pobytu w systemie, tak jak teraz
  • Zastanawiają się nad usunięciem skanerów Basic i Intermediate i pozostawieniu tylko jednego Disco Scanera 
  • Będzie możliwość zmapowania planet, na których nie da się wylądować (!)
  • DSS jest teraz modułem, którego da się użyć tylko w SC
  • Dokładnego zasięgu, z którego będzie działał etc. jeszcze nie ustalono
  • Zmapowanie planety da nam dokładne lokacje POI stałych. POI losowe (rozbite sondy, statki, skupiska skimmerów etc.) nie będą pokazane i nadal trzeba je będzie odkrywać podczas lotu nad planetą.
  • Na razie nie planują połączonych racków na skanery (aka 2 skanery w 1 slocie na statku)
  • Nowy system w teorii ma przynieść zwiększone zarobki za eksplorację w podobnym okresie czasu. Czyli będzie lepszy stosunek Cr/h z eksploracji.
  • DSS nadal będzie można zinżynierować - modyfikacja da nam powiększony zasobnik na sondy (przechowywane one są jak amunicja w DSS)
  • Lokacje outpostów i stacji orbitalnych będą pokazane od razu po wlocie do systemu, nawet jeśli nic innego w nim jeszcze nie odkryliśmy
  • Dystrybucja energii w systemie powinna być wskazówką jakie typy planet znajdziemy w systemie. To kolejny skill do wytrenowania.
  • USS, mimo że będą teraz semi-persistent, to nadal są generowane osobno dla każdego gracza. Nadal można jednak użyć wing beacona albo low wake, żeby tam wskoczyć.
  • USS-ów w systemie będzie kilka po wskoczeniu do niego. Po wygaśnięciu wygenerują się nowe.
Odpowiedz
#2
chyba sobie polecę na wycieczkę Smile
[Obrazek: 83297.png]

Semper invicta
Odpowiedz
#3
Mi się bardzo podobają zmiany USS. To jest jawny dowód na to, że wbrew twierdzeniom wielu - FDEV jednak słucha graczy, bo było o tym kilka wątków na forum FDEV i dokładnie o coś w ten deseń prosili gracze, a przynajmniej ci, którzy się wypowiadali w tych wątkach.

Duży plus za to! Jeśli czas, który zyskali na odrzuceniu lotniskowców poświęcili na ulepszanie tych pomniejszych aspektów gry i to w taki sposób, to się mogę z nimi nawet przeprosić Smile
Odpowiedz
#4
kopanie bardziej skomplikowane plus rozbudowana eksploracja jak dla mnie całkiem niezłe może być to Q4
[Obrazek: 83297.png]

Semper invicta
Odpowiedz
#5
Wygląda to objecujaco.
I`m Going Back To Maskelyne Vision...Where I Only Die A Little Every Day.
Odpowiedz
#6
DODATKOWE INFORMACJE Z WYPOWIEDZI DEVERLOPERÓW W WĄTKU

12/09
  • Składniki syntezy sond nie są jeszcze znane.
  • Na chwilę obecną (12/09) planują 200-300 sond na statku.
  • Ważną rolę odgrywać będzie tutaj opanowanie umiejętności puszczenia sondy lobem naokoło planety.  
  • Pierwszy "ping" odkryje jedynie gwiazdę - i tylko ona pojawi się na mapie systemowej. Mapa będzie się zapełniać stopniowo w miarę odkrywania kolejnych ciał niebieskich.
  • Będzie nowy content w USS (nowe sytuacje/scenariusze)
  • Oprócz nowego systemu - USS będą się też pojawiać losowo w trakcie naszego pobytu w systemie, tak jak teraz
  • Zastanawiają się nad usunięciem skanerów Basic i Intermediate i pozostawieniu tylko jednego Disco Scanera 
  • Będzie możliwość zmapowania planet, na których nie da się wylądować (!)
  • DSS jest teraz modułem, którego da się użyć tylko w SC
  • Dokładnego zasięgu, z którego będzie działał etc. jeszcze nie ustalono
  • Zmapowanie planety da nam dokładne lokacje POI stałych. POI losowe (rozbite sondy, statki, skupiska skimmerów etc.) nie będą pokazane i nadal trzeba je będzie odkrywać podczas lotu nad planetą.
  • Na razie nie planują połączonych racków na skanery (aka 2 skanery w 1 slocie na statku)
  • Nowy system w teorii ma przynieść zwiększone zarobki za eksplorację w podobnym okresie czasu. Czyli będzie lepszy stosunek Cr/h z eksploracji.
  • DSS nadal będzie można zinżynierować - modyfikacja da nam powiększony zasobnik na sondy (przechowywane one są jak amunicja w DSS)
  • Lokacje outpostów i stacji orbitalnych będą pokazane od razu po wlocie do systemu, nawet jeśli nic innego w nim jeszcze nie odkryliśmy
  • Dystrybucja energii w systemie powinna być wskazówką jakie typy planet znajdziemy w systemie. To kolejny skill do wytrenowania.
  • USS, mimo że będą teraz semi-persistent, to nadal są generowane osobno dla każdego gracza. Nadal można jednak użyć wing beacona albo low wake, żeby tam wskoczyć.
  • USS-ów w systemie będzie kilka po wskoczeniu do niego. Po wygaśnięciu wygenerują się nowe.
Odpowiedz
#7
(12.09.2018, 20:25 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Mi się bardzo podobają zmiany USS. To jest jawny dowód na to, że wbrew twierdzeniom wielu - FDEV jednak słucha graczy, bo było o tym kilka wątków na forum FDEV i dokładnie o coś w ten deseń prosili gracze, a przynajmniej ci, którzy się wypowiadali w tych wątkach.

Duży plus za to! Jeśli czas, który zyskali na odrzuceniu lotniskowców poświęcili na ulepszanie tych pomniejszych aspektów gry i to w taki sposób, to się mogę z nimi nawet przeprosić Smile

Ja odnoszę wrażenie, że te pierwsze zapowiedzi ich po prostu przerosły i na "szybko" szukali coś żeby zaimplementować żeby nie było łyso że pusty patch dająTongue
[Obrazek: coLdRBJ.png][Obrazek: 38390.png]


Odpowiedz
#8
Noo... wreszcie postęp! Biggrin
[Obrazek: 32080.png]
Odpowiedz
#9
(12.09.2018, 20:25 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Mi się bardzo podobają zmiany USS. To jest jawny dowód na to, że wbrew twierdzeniom wielu - FDEV jednak słucha graczy, bo było o tym kilka wątków na forum FDEV i dokładnie o coś w ten deseń prosili gracze, a przynajmniej ci, którzy się wypowiadali w tych wątkach.

Biggrin - zaciesz dotyczący innego wątku  dziękuję Hetmanie  Wink
PS. BTW Dzięki za tłumaczenie.
I`m Going Back To Maskelyne Vision...Where I Only Die A Little Every Day.
Odpowiedz
#10
Bardzo ciekawa mechanika skanowania układu - poszukiwania ciał niebieskich i asteroid. Najbardziej podoba mi się to, że nie trzeba będzie latać do każdego ciała aby je "odkryć". Pozwoli to na wybranie tylko tych ciekawych i zaoszczędzenie czasu. Dzisiejsze skanowanie każdego ciała szybko przechodzi w rutynę i szybko się nudzi (przynajmniej mi) i dlatego zawsze szybko wracam po kilkunastu godzinach eksploracji.

Bardzo fajny system mapowania ciał niebieskich. Ciekawe jak to będzie się przekładało na kredyty (zarobek).

Czekam na więcej info - ciekawe czy zmienią cokolwiek w SRV i mechanice poszukiwania zasobów na planecie.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kosmiczne dynie - nowa lokacja Baton 11 2,781 30.04.2018, 06:12 UTC
Ostatni post: RANDARIO
  Jak daleko byliście na eksploracji? Mathias Shallowgrave 37 4,427 22.09.2017, 06:33 UTC
Ostatni post: Maciej1982
  Luksusowy statek do eksploracji Kyokushin 12 1,900 04.07.2016, 13:43 UTC
Ostatni post: Quarion



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości