Panowie, nie ma pracy jest odprawa . Pod choinką puste miejsce na zestaw VR, ale tylko na jeden , więc ankieta. Co kupić pod chonkę HTC Vive czy Oculus Rift?
To ja zapytam - do czego potrzebujesz? Jeśli bardziej do gier siedzących, typu Elite, Euro Truck Simulator etc. - bierz Oculusa. Jeśli do "chodzonych" i room scale - bierz HTC. To moje zdanie.
Oczywiście Oculus jest tańszy.
Tutaj masz bardzo dobre i przede wszystkim obiektywne porównanie - z maja 2017 więc w miarę świeże:
jako uzytkownik Rifta CV1, napisze oczywiscie ze bierz Rift (nie potrzebujesz dodatkowego sensora, 360 i room scale dziala dobrze na dwoch sensorach ktore sa w zestawie). Za riftem przemawia, przede wszystkim cena + touch'e + Dash 2.0.
Ale jesli nie masz cisnien i nie jestes do konca pewien, nie bralbym zadnego na ta chwile.
09.12.2017, 20:07 UTC (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.12.2017, 20:10 UTC przez kris750PL.)
z tego co jest na necie wynika że nie ma dużej różnicy miedzy vivem a oculusem, ja wziąłem co tańsze bo za rok czy dwa pewnie wymienię, poza tym monyowanie tych migających skrzynek to nie dla mnie nie chcę dodatkowo oszpecać pokoju.
a jak znasz dobrze niemiecki to gość na youtubie - VoodooDE ma wszystkie możliwe VR łącznie z samsungiem oddyssey (sprowadził ze stanów) i łącznie z pimaxem 8K
on też często porównuje te same gry na tych VR (Vive, OC SO, SONY itd.)
Kristoz, jak chcesz to wpadnij do mnie, numer znasz - przelecisz się i zobaczysz
Wybór jest jeden porównanie z maja jest już bardzo przestarzałe i giną wszystkie argumenty które kiedyś miał HTC (dwa sensory)
Ogromne dzięki za porady, wiedziałem że mi pomożecie się zdecydować.
Ponieważ bardziej do Elity, i innych symulatorów to wstępnie zdecydowałem się na Oculusa, no i ten Dash 2.0 fajnie wygląda, poza tym nadwyżkę kasy wpakował bym w kartę graficzną. Bo GTX970 to za mało.
(09.12.2017, 09:25 UTC)Yata_PL napisał(a): nie bralbym zadnego z powyzszych
(09.12.2017, 12:10 UTC)Pueblo napisał(a): jako uzytkownik Rifta CV1, napisze oczywiscie ze bierz Rift (nie potrzebujesz dodatkowego sensora, 360 i room scale dziala dobrze na dwoch sensorach ktore sa w zestawie). Za riftem przemawia, przede wszystkim cena + touch'e + Dash 2.0.
Ale jesli nie masz cisnien i nie jestes do konca pewien, nie bralbym zadnego na ta chwile.
Nie brać z jakiego powodu?
Bo sprzęt nie domaga? Czy poczekać na jakieś obniżki? Czy jeszcze z jakiegoś innego powodu?
(09.12.2017, 23:38 UTC)Elena Green napisał(a): Kristoz, jak chcesz to wpadnij do mnie, numer znasz - przelecisz się i zobaczysz
Wybór jest jeden porównanie z maja jest już bardzo przestarzałe i giną wszystkie argumenty które kiedyś miał HTC (dwa sensory)
Bardzo chętnie bym zobaczył zanim kupie (zgadamy się przez PW). Miałem okazje spróbować Oculusa i Viva, ale tylko przez chwilkę i nie na Elicie. Vive zrobił ogromne wrażenie trybem room scale, oculus mniejsze, ale nie miał jeszcze Touch'y.
(09.12.2017, 23:38 UTC)Elena Green napisał(a): Kristoz, jak chcesz to wpadnij do mnie, numer znasz - przelecisz się i zobaczysz
Wybór jest jeden porównanie z maja jest już bardzo przestarzałe i giną wszystkie argumenty które kiedyś miał HTC (dwa sensory)
Nie wszystkie, bo jednak zostaje sprawa kabli USB, które trzeba ciągnąć przez cały pokój. No i to, co on mówił o kłopotach z wykrywaniem urządzeń na kompie zostało potwierdzone przez 2 moich znajomych, którzy w ostatnich 6 m-cach kupiły Rifta.
Jeśli nie ma już potrzeby posiadania 3 sensorów, to super - krok do przodu.
(09.12.2017, 23:38 UTC)Elena Green napisał(a): Kristoz, jak chcesz to wpadnij do mnie, numer znasz - przelecisz się i zobaczysz
Wybór jest jeden porównanie z maja jest już bardzo przestarzałe i giną wszystkie argumenty które kiedyś miał HTC (dwa sensory)
Nie wszystkie, bo jednak zostaje sprawa kabli USB, które trzeba ciągnąć przez cały pokój. No i to, co on mówił o kłopotach z wykrywaniem urządzeń na kompie zostało potwierdzone przez 2 moich znajomych, którzy w ostatnich 6 m-cach kupiły Rifta.
Jeśli nie ma już potrzeby posiadania 3 sensorów, to super - krok do przodu.
To zalezy od ustawienia Twojego pokoju. Vive musi miec sensory po przekatnej, Rift wystarczy na wprost Ciebie. Przeciagniecie kabli nie jest juz wtedy takim problemem.
U mnie sensory stoja - doslownie - 1.20m od siebie po obu stronach monitora i to w zupelnosci wystarczy (nie wazne czy gram w symulacje, czy biegam po pokoju i rozwalam roboty).
Uzywam tez przedluzaczy USB do sensorow (nie zeby mi byly potrzebne, po prostu tak mialem na starym mieszkaniu i tak zostawilem) i uzywam tez hub'a USB 3.0 (z tego wzgledu, ze moja plyta nie miala wystarczajacej ilosci 3.0 zeby obsluzyc wszystkie urzadzenia jakie mam podpiete). Z zadnym z nich nie mialem problemow, smiga wszystko az milo. Mozna tez podpiac sensory na 2.0, Oculus Home bedzie krzyczal, ze zle i w ogole, ale i tak bedzie dzialac i to calkiem dobrze.
Jedno trzeba powiedziec, wiecej pracy wymaga ustawienie Rifta niz Vive, zgadzam sie
10.12.2017, 17:44 UTC (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.12.2017, 17:54 UTC przez kris750PL.)
Oculus Home 2.0 to akurat marna zaleta - rozczarowalem sie tym bo sadziłem ze będzie bazował na dodatkach podnoszących funkcjonalność tymczasem overlaya w grze brak, jedynie mozna sie przelaczac na desktopa do 2D, pomysl z menu na dole tez bardzo slaby.