Ankieta: Co kupić?
Oculus Rift + Touch + dod. sensor
HTC Vive
[Wyniki ankiety]
 
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Proste pytanie o VR
#1
Wink 
Panowie, nie ma pracy jest odprawa Biggrin. Pod choinką puste miejsce na zestaw VR, ale tylko na jeden Wink,  więc ankieta. Co kupić pod chonkę HTC Vive czy Oculus Rift?

Wybór proszę uzasadnić w jednym zdaniuSmile







Odpowiedz
#2
To ja zapytam - do czego potrzebujesz? Jeśli bardziej do gier siedzących, typu Elite, Euro Truck Simulator etc. - bierz Oculusa. Jeśli do "chodzonych" i room scale - bierz HTC. To moje zdanie. 

Oczywiście Oculus jest tańszy. 

Tutaj masz bardzo dobre i przede wszystkim obiektywne porównanie - z maja 2017 więc w miarę świeże:




--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#3
nie bralbym zadnego z powyzszych
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
#4
jako uzytkownik Rifta CV1, napisze oczywiscie ze bierz Rift (nie potrzebujesz dodatkowego sensora, 360 i room scale dziala dobrze na dwoch sensorach ktore sa w zestawie). Za riftem przemawia, przede wszystkim cena + touch'e + Dash 2.0.

Ale jesli nie masz cisnien i nie jestes do konca pewien, nie bralbym zadnego na ta chwile.
Odpowiedz
#5
z tego co jest na necie wynika że nie ma dużej różnicy miedzy vivem a oculusem, ja wziąłem co tańsze bo za rok czy dwa pewnie wymienię, poza tym monyowanie tych migających skrzynek to nie dla mnie nie chcę dodatkowo oszpecać pokoju.
a jak znasz dobrze niemiecki to gość na youtubie - VoodooDE ma wszystkie możliwe VR łącznie z samsungiem oddyssey (sprowadził ze stanów) i łącznie z pimaxem 8K
on też często porównuje te same gry na tych VR (Vive, OC  SO, SONY itd.)
Odpowiedz
#6
Kristoz, jak chcesz to wpadnij do mnie, numer znasz - przelecisz się i zobaczysz Wink
Wybór jest jeden Smile porównanie z maja jest już bardzo przestarzałe i giną wszystkie argumenty które kiedyś miał HTC (dwa sensory)
Odpowiedz
#7
Ogromne dzięki za porady, wiedziałem że mi pomożecie się zdecydować. Thumbs_up

Ponieważ bardziej do Elity, i innych symulatorów to wstępnie zdecydowałem się na Oculusa, no i ten Dash 2.0 fajnie wygląda, poza tym nadwyżkę kasy wpakował bym  w kartę graficzną. Bo GTX970 to za mało.


(09.12.2017, 09:25 UTC)Yata_PL napisał(a): nie bralbym zadnego z powyzszych

(09.12.2017, 12:10 UTC)Pueblo napisał(a): jako uzytkownik Rifta CV1, napisze oczywiscie ze bierz Rift (nie potrzebujesz dodatkowego sensora, 360 i room scale dziala dobrze na dwoch sensorach ktore sa w zestawie). Za riftem przemawia, przede wszystkim cena + touch'e + Dash 2.0.

Ale jesli nie masz cisnien i nie jestes do konca pewien, nie bralbym zadnego na ta chwile.
Nie brać z jakiego powodu?

Bo sprzęt nie domaga? Czy poczekać na jakieś obniżki? Czy jeszcze z jakiegoś innego powodu?

(09.12.2017, 23:38 UTC)Elena Green napisał(a): Kristoz, jak chcesz to wpadnij do mnie, numer znasz - przelecisz się i zobaczysz Wink
Wybór jest jeden Smile porównanie z maja jest już bardzo przestarzałe i giną wszystkie argumenty które kiedyś miał HTC (dwa sensory)
Bardzo chętnie bym zobaczył zanim kupie (zgadamy się przez PW). Miałem okazje spróbować Oculusa i Viva, ale tylko przez chwilkę i nie na Elicie. Vive zrobił ogromne wrażenie trybem room scale, oculus mniejsze, ale nie miał jeszcze Touch'y.







Odpowiedz
#8
(09.12.2017, 23:38 UTC)Elena Green napisał(a): Kristoz, jak chcesz to wpadnij do mnie, numer znasz - przelecisz się i zobaczysz Wink
Wybór jest jeden Smile porównanie z maja jest już bardzo przestarzałe i giną wszystkie argumenty które kiedyś miał HTC (dwa sensory)

Nie wszystkie, bo jednak zostaje sprawa kabli USB, które trzeba ciągnąć przez cały pokój. No i to, co on mówił o kłopotach z wykrywaniem urządzeń na kompie zostało potwierdzone przez 2 moich znajomych, którzy w ostatnich 6 m-cach kupiły Rifta. 

Jeśli nie ma już potrzeby posiadania 3 sensorów, to super - krok do przodu.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#9
(10.12.2017, 16:03 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a):
(09.12.2017, 23:38 UTC)Elena Green napisał(a): Kristoz, jak chcesz to wpadnij do mnie, numer znasz - przelecisz się i zobaczysz Wink
Wybór jest jeden Smile porównanie z maja jest już bardzo przestarzałe i giną wszystkie argumenty które kiedyś miał HTC (dwa sensory)

Nie wszystkie, bo jednak zostaje sprawa kabli USB, które trzeba ciągnąć przez cały pokój. No i to, co on mówił o kłopotach z wykrywaniem urządzeń na kompie zostało potwierdzone przez 2 moich znajomych, którzy w ostatnich 6 m-cach kupiły Rifta. 

Jeśli nie ma już potrzeby posiadania 3 sensorów, to super - krok do przodu.

To zalezy od ustawienia Twojego pokoju. Vive musi miec sensory po przekatnej, Rift wystarczy na wprost Ciebie. Przeciagniecie kabli nie jest juz wtedy takim problemem. 

U mnie sensory stoja - doslownie - 1.20m od siebie po obu stronach monitora i to w zupelnosci wystarczy (nie wazne czy gram w symulacje, czy biegam po pokoju i rozwalam roboty). 

Uzywam tez przedluzaczy USB do sensorow (nie zeby mi byly potrzebne, po prostu tak mialem na starym mieszkaniu i tak zostawilem) i uzywam tez hub'a USB 3.0 (z tego wzgledu, ze moja plyta nie miala wystarczajacej ilosci 3.0 zeby obsluzyc wszystkie urzadzenia jakie mam podpiete). Z zadnym z nich nie mialem problemow, smiga wszystko az milo. Mozna tez podpiac sensory na 2.0, Oculus Home bedzie krzyczal, ze zle i w ogole, ale i tak bedzie dzialac i to calkiem dobrze. 

Jedno trzeba powiedziec, wiecej pracy wymaga ustawienie Rifta niz Vive, zgadzam sie Smile
Odpowiedz
#10
Oculus Home 2.0 to akurat marna zaleta - rozczarowalem sie tym bo sadziłem ze będzie bazował na dodatkach podnoszących funkcjonalność tymczasem overlaya w grze brak,  jedynie mozna sie przelaczac na desktopa do 2D, pomysl z menu na dole tez bardzo slaby.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna Elena Green 325 250,788 22.07.2022, 10:42 UTC
Ostatni post: MistyPL
  VR - gogle i krzesło jts 3 2,224 10.05.2021, 11:24 UTC
Ostatni post: szarik
  150 lat w wirtualnej rzeczywistości to nie tylko Sony VR i Oculus zieluk 0 1,050 07.04.2021, 19:42 UTC
Ostatni post: zieluk
  [VR] Windows Mixed Reality - dyskusja ogólna Kyokushin 127 100,901 03.04.2020, 15:34 UTC
Ostatni post: Coucz
  [VR] Oculus Rift - dyskusja ogólna Mathias Shallowgrave 78 68,254 25.03.2019, 18:26 UTC
Ostatni post: kris750PL



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości