[VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna
#1
(06.11.2016, 19:50 UTC)Yata_PL napisał(a):
(06.11.2016, 15:36 UTC)Elena Green napisał(a):
(06.11.2016, 13:59 UTC)Yata_PL napisał(a): LOL

Vive rulezzz !I

No z braku laku można się Vive obejsc... ale jak ktoś chce jakość to rozwiązanie jest jedno ✌?

Na podstawie filmiku z linku widzę ze zarówno Oculus jak również Vive maja problem z AA w ED ( niesławne mruganie ) , hmm nie wiem zatem co masz na myśli pisząc o jakości ?

np:
- wykonanie (estetyka, waga)
- jakość matrycy - odczuwalnie CV1 jest przyjemniejszy

ale to wszystko pewnie kwestia gustu
Odpowiedz
#2
(06.11.2016, 21:30 UTC)Elena Green napisał(a):
(06.11.2016, 19:50 UTC)Yata_PL napisał(a):
(06.11.2016, 15:36 UTC)Elena Green napisał(a): No z braku laku można się Vive obejsc... ale jak ktoś chce jakość to rozwiązanie jest jedno ✌?

Na podstawie filmiku z linku widzę ze zarówno Oculus jak również Vive maja problem z AA w ED ( niesławne mruganie ) , hmm nie wiem zatem co masz na myśli pisząc o jakości ?

np:
- wykonanie (estetyka, waga)
- jakość matrycy - odczuwalnie CV1 jest przyjemniejszy

ale to wszystko pewnie kwestia gustu

waga - ok zgoda ( jakieś 100 gram)
estetyka - Vive / Oculus generalnie oba rozwiązania na podobnie wysokim poziomie - kwestia gustu
jakość matrycy powiadasz ? oprócz tego ze technicznie to wygląda to podobnie
to jednak FOV , jasność , odwzorowanie kolorów - to wyraźna przewaga VIVE

Oculus ma bardziej dopracowany drivery ale to nie ma nic wspólnego z jakością matrycy .
Sa gry robione pod Oculusa i dopiero od niedawana pod Vive dlatego czasem wygląda to gorzej. Oba rozwiązania maja swoje exclusivy.
Wystarczy siegnać po niedawno wydane tytuły oraz pobrać betę Steam VR z asynchroniczna reprojekcja aby przekonać się jaka tak naprawdę jest ta jakość VIVE...
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
#3
Ja powiem tak - swego czasu bylem mocno napalony na Oculusa. Pozniej dowiedzialem sie o HTC Vive i stwierdzilem, ze gogle zapowiadaja sie ciekawie, ale jednek celem byl Oculus. Pozniej ujawniono cene Vive i stwierdzilem, ze jednak lepiej mi bedzie z Oculusem. Kumpel pracuje w Facebooku, mieli u siebie w biurze kilka egzemplarzy najpierw DK2, a pozniej finalny CV1, chetnie sie do niego wybralem i pobawilem sprzetem, chociaz zobaczyc jak sie sprawuje w ED nie mialem mozliwosci. Wtedy bylem pewny, ze na 100% kupie sobie gogle Oculusa. A pozniej okazalo sie, ze jego znajomy ma Vive, z ciekawosci sie do niego wybralem, pobawilem sprzetem i po godzinie juz wiedzialem, ze oleje Oculusa i zainwestuje w Vive. Jakosciowo sprzety sa podobne, ale HTC Vive mial przynajmniej wtedy przewage jesli chodzi o tryb pokoju. Design gogli HTC tez bardziej przypadl mi do gustu. No i last but not least, Steama uzywam codziennie, a Facebooka przestalem kilka lat temu, wiec blizej mi do sorzetu wspieranego przez Valve.
Odpowiedz
#4
A ja jednak nie chcę oglądać świata przez rajstopy, poczekam na ekrany 4K Smile Myślę że na 2017/2018 coś już rzucą.
[Obrazek: Pic0g16.jpg]
Odpowiedz
#5
Powiem tak, że o gustach ciężko dyskutować. Czy steam ma przewagę mocy produkcyjnej/negocjacyjnej nad facebookiem też mi jakoś się nie chce roztrząsać. Poruszę inną kwestie. Mamy zarówno jedno rozwiązanie jak i drugie. Na codzień wykorzystywane w pracy i tutaj zdecydowanie wygrywa Oculus. Nikt nie chce siedzieć na Vive. Oczy się mniej męczą, twarz nie odpada po 5-6 godzinach siedzenia w VRze. Łatwość współpracy i debugu, dostępność supportu i narzędzi... To naprawdę ma znaczenie.

Z takich innych technicznych rzeczy które wpływają na jakość to soczewki w CV1 wykorzystują (mają dostęp do większej ilości pixli - są lepiej rozłożone). Co do "efektu pończoch" to Oculus daje dużo czystszy obrazek - focus optyki jest pociągnięty dalej niż w Vive (daje to np. znacznie lepszą - bardziej komfortową prace (dzięki możliwości konfiguracji i dostosowania) dla ludzi noszących okulary). Aberracja chromatyczna - znowu przewaga dzięki soczewką na korzyść CV1 (jest mniejsza i w pełniejszym spektrum). Czernie są dużo lepsze w CV1.
Odpowiedz
#6
(07.11.2016, 20:12 UTC)Elena Green napisał(a): Powiem tak, że o gustach ciężko dyskutować. Czy steam ma przewagę mocy produkcyjnej/negocjacyjnej nad facebookiem też mi jakoś się nie chce roztrząsać. Poruszę inną kwestie. Mamy zarówno jedno rozwiązanie jak i drugie. Na codzień wykorzystywane w pracy i tutaj zdecydowanie wygrywa Oculus. Nikt nie chce siedzieć na Vive. Oczy się mniej męczą, twarz nie odpada po 5-6 godzinach siedzenia w VRze. Łatwość współpracy i debugu, dostępność supportu i narzędzi... To naprawdę ma znaczenie.

Z takich innych technicznych rzeczy które wpływają na jakość to soczewki w CV1 wykorzystują (mają dostęp do większej ilości pixli - są lepiej rozłożone). Co do "efektu pończoch" to Oculus daje dużo czystszy obrazek - focus optyki jest pociągnięty dalej niż w Vive (daje to np. znacznie lepszą - bardziej komfortową prace (dzięki możliwości konfiguracji i dostosowania) dla ludzi noszących okulary). Aberracja chromatyczna - znowu przewaga dzięki soczewką na korzyść CV1 (jest mniejsza i w pełniejszym spektrum). Czernie są dużo lepsze w CV1.

Pracujesz w w goglach VR? Co robisz jeśli można wiedzieć? Smile
Odpowiedz
#7
Ja pisalem jako klient, ktory decydujac sie na gogle VR przed zakupem przetestowal oba rozwiazania (Oculusa nawet bardziej) i wybral to, ktore mu bardziej podeszlo. Czystosc obrazu - nie bylem w stanie zauwazyc przewagi Oculusa nad Vive, jedynie CV1 nad DK2. Twoja wypowiedz brzmi tak, jakby okularnicy korzystajacy z HTC Vive cierpieli na spora niewygode, nie to co ludzie posiadajacy gogle od Facebooka. Ja nosze okulary, a korzystanie z HTC Vive nie wywoluje u mnie odczucia dyskomfortu, twarz tez mi poki co nie odpadla, nawet po trwajacej 7 godzin sesji w VR. Gogle sa do siebie bardzo zblizone zarowno parametrami jak i odczuciami towarzyszacymi codziennemu uzywaniu i moim zdaniem to, czy ktos wybierze Vive czy Oculusa jest wylacznie subiektywna decyzja. W zadnym razie nie mozna tu mowic o przewadze jednych gogli nad drugimi na poziomie przewagi GTX 1080 nad 1070.

Zobaczymy jak sytuacja potoczy sie dalej kiedy na rynku pojawia sie nowe, usprawnione wersje gogli i czym beda sie roznic od tych obecnych. Na zmiany przyjdzie nam jednak jeszcze poczekac, bo nowe wersje pojawia sie najwczesniej w 2018 roku, a i to wcale nie jest takie pewne, bo sprzedaz gogli VR od HTC i FB jest "taka se". Gdzies czytalem, ze obie firmy praktycznie nie odnotowuja wzrostu zainteresowania swoimi produktyami VR i sprzedaz rosnie w slimaczym tempie 0,1-0,3% w skali miesiaca, czyli de facto wcale. Niestety ich wysoka cena oraz koniecznosc posiadania mocnego (ergo drogiego) PC (lub nawet bardzo mocnego/drogiego jesli ktos chce sie na serio pobawic z supersamplingiem) to dla wielu za duzo, zeby zdecydowac sie na zakup juz teraz. Los gogli VR wciaz sie wazy, niewykluczone, ze skoncza tak samo jak "rewolucyjne" Kinect, Move czy telewizory 3D. Sporo namieszac moze tu jednak Playstation VR, tym bardziej ze na zachodzie konsole sa jednak duzo popularniejszym sprzetem do gier niz komputery.
Odpowiedz
#8
Dla mnie Vive ma jedną, ale BARDZO znaczącą przewagę - room scale, czyli możliwość chodzenia po pomieszczeniu, co przekłada się na chodzenie w VR. W Oculusie się tylko stoi/siedzi. No i kontrolery, ktore dają Ci 2 ręce w VR. To jest niezaprzeczalna przewaga, która bije na głowę nieco lepszą jakość obrazu w Rifcie.

1) Jakość obrazu w Rifcie JEST lepsza, niezaprzeczalnie, ale tylko trochę.
2) Tak, wiem, że Rift ma już kontrolery, które będą dostępne na gwiazdkę, ale ich koszt jest porażający i sprawia, że OR w sumie kosztuje więcej niż Vive - a jednak nie ma możliwości chodzenia, tylko statyczne granie.

Testowałem obydwa rozwiązania i moim zdaniem Vive to lepsze rozwiązanie, jeśli myśli się o VR dla VR.

Jeśli ktoś chce VR jedynie dla Elite, to Oculus ma nieco lepszą jakość wyświetlania, więc jest lepszym rozwiązaniem w takim wypadku.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#9
Cena zabija obecne VR. jakby to było po 300 usd to sam bym kupił, nawet mając świadomość że za rok-dwa wymienię.
Jak chcą 2x tyle to wolę poczekać na nextgen, teraz wiadomo że obecna generacja nie jest 'docelowa' i nie oferuje takiej jakości obrazu jakby każdy chciał. Może potencjalni klienci myslą podobnie. Po prostu rozdzielczość kuleje i jakoś tak słabo jest coś kupować wiedząc że 'to nie będzie to'.
[Obrazek: Pic0g16.jpg]
Odpowiedz
#10
Kurcze jakiś straszny storm się rozpętał - a nie to było zamierzeniem, jeżeli uraziłem czyjeś gusta przepraszam z tego miejsca.

Po krótce:
@Xeonary
Co robie? Zajmuje się serious gamingiem - czyli produkcją symulatorów treningowych albo jeszcze dokładniej rozwiązań funkcyjnych i graficznych dla nich. Produkcją światów do szkoleń. Takie tam pierdoły z programowaniem i grafiką.

@Tesu
Zgadzam się z Tobą. Przewaga nie jest jakaś porażająca - stąd niewielka różnica w cenie na korzyść HTC (CV1 + kontrolery i drugi sensor są sumarycznie droższe, acz dostajesz jeszcze pada od Xboxa).

@Szanowny Hetman (i po części Tesu)
Co do Room scale - nie ma na to za wiele gier jeszcze. Rynek VR obecnie wygląda dość szczególnie. Jest on warty około 4,5mld USD. Z czego 2,3mld USD to rynek produkujący narzędzia dla VRu - to pokazuje jak bardzo jeszcze jest to raczkujący segment rozrywkowy. Upatrywał bym właśnie tutaj ślimacze tępo wzrostu.
Co do kontolerów do CV1 - ich cena jest podyktowana tym że przychodzą jeszcze z dodatkowym sensorem (wciąż suma tego zakupu to drakoński wydatek dla budgetu rodzinnego).
Co to ceny - tak, na razie jest zaporowa dla masowej rozrywki. Ale to się zmieni już z końcówką Q1 2017. Swoje gogle wypuszcza wtedy Dell, Asus i mają być poniżej $300. W Q3/Q4 2017 wychodzi VR Next Gen - między innymi StarVR - acz jak na razie są pozycjonowani jako business premium (np. Showroom IMAX). Mamy zamówione i czekamy grzecznie w kolejce na naszą parę - jak tylko przylecą to dam znać jak wygląda ED w 2,5k per oko Smile Jest jeszcze kilka innych fajnych rozwiązań z next gen VR. Jest np. taka mała firemka w stanach co to produkuje 5k VR dla wojska US - są one 5k i bezkablowe... niestety ich cena jest ABSURDALNIE zaporowa nawet dla devów mających je rozwijać. I ważą se trochę.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  VR - gogle i krzesło jts 3 2,225 10.05.2021, 11:24 UTC
Ostatni post: szarik
  150 lat w wirtualnej rzeczywistości to nie tylko Sony VR i Oculus zieluk 0 1,051 07.04.2021, 19:42 UTC
Ostatni post: zieluk
  [VR] Windows Mixed Reality - dyskusja ogólna Kyokushin 127 100,928 03.04.2020, 15:34 UTC
Ostatni post: Coucz
  [VR] Oculus Rift - dyskusja ogólna Mathias Shallowgrave 78 68,265 25.03.2019, 18:26 UTC
Ostatni post: kris750PL
  Pimax 5k+ Virtual Reality w symulatorach Dako 1 3,474 11.03.2019, 20:44 UTC
Ostatni post: Yata_PL



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości