Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PORADNIK Tuning graficzny poprzez modyfikację .xml
#1
[Obrazek: z8hK1dQ.jpg]
Piękne, nieprawdaż? GemFX? Nie. ENB? Nie. Oculus Rift? Nie Smile
To może mleko? Nie, ale Droga Mleczna Biggrin
To zwyczajna modyfikacja pliku konfiguracyjnego grafiki w Elite, każdy może posiadać takie widoczki znikomym kosztem. 

Chcesz? Na pewno Wink



Tweaki te mogą wydłużyć wczytywanie się gry przy skokach między systemami a także zmniejszyć stabilność gry. Spadek FPS względem wzrostu wrażeń z gry jest wręcz znikomy.



Co będziemy potrzebować:
  • Notepad++, lub inny edytor tekstu, byle nie systemowy Notatnik
  • Kartę graficzną z co najmniej 1GB RAM (2GB rekomendowane)
A teraz krok po kroku co należy zrobić:
  • W grze ustawiamy Galaxy Map na High
  • Przechodzimy do folderu gdzie mamy zainstalowany Elite: Dangerous, w moim przypadku jest to:
    C:\Gry\ED\Products\elite-dangerous-64\
    Jeżeli posiadacie grę na Steam to będzie to:
    C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Elite Dangerous\Products\elite-dangerous-64\
  • Odnajdujemy tam i robimy kopię zapasową (koniecznie!) pliku GraphicsConfiguration.xml
  • Teraz otwieramy ten plik za pomocą Notepad++
  • Przechodzimy do linijek 1163-1166 (widoczne z lewej strony), gdzie ujrzymy:
   
<High>
    <LocalisationName>$QUALITY_HIGH;</LocalisationName>
    <TextureSize>4096</TextureSize>
</High>
  • Modyfikujemy zaznaczoną na zielono linię wpisując tam 4096
  • Przechodzimy do linijek 1345-1361 (widoczne z lewej strony), gdzie ujrzymy:
<High>
    <LocalisationName>$QUALITY_HIGH;</LocalisationName>
    <NebulasCount>30</NebulasCount>
    <NebulasInBackgroundCount>60</NebulasInBackgroundCount>
    <LowResNebulasCount>100</LowResNebulasCount>
    <HighResNebulasCount>100</HighResNebulasCount>
    <LowResNebulaDimensions>64</LowResNebulaDimensions>
    <HighResNebulaDimensions>256</HighResNebulaDimensions>
    <LowResSamplesCount>276</LowResSamplesCount>
    <HighResSamplesCount>552</HighResSamplesCount>
    <MilkyWayInstancesCount>16000</MilkyWayInstancesCount>
    <LocalDustBrightness>0.7</LocalDustBrightness>
    <MilkywayInstancesBrightness>3.0</MilkywayInstancesBrightness>
    <MilkywayInstancesSize>2.9</MilkywayInstancesSize>
    <MilkyWayInstancesOffscreenRTEnabled>true</MilkyWayInstancesOffscreenRTEnabled>
    <StarInstanceCount>90000</StarInstanceCount>
</High>
  • Modyfikujemy zgodnie z powyższym zaznaczone na zielono linie
Opis opcji

<NebulasInBackgroundCount>60</NebulasInBackgroundCount>
Określa ilość widocznych w tle mgławic, możemy eksperymentować z wartościami 40-100

<LocalDustBrightness>0.7</LocalDustBrightness>

<MilkywayInstancesBrightness>3.0</MilkywayInstancesBrightness>
<MilkywayInstancesSize>2.9</MilkywayInstancesSize>
Te linie powiększą "space dust" oraz zwiększą jasność całej galaktyki, jeżeli korzystacie z Bloom lub innych efektów zwiększających bezpośrednio jasność obrazu to możecie eksperymentować z mniejszymi wartościami.
Podgląd efektu:
[Obrazek: Q9URgvr.jpg]

<StarInstanceCount>90000</StarInstanceCount>
Zwiększy ilość gwiazd widoczną na skyboxie, zwiększy też ilość gwiazd renderowanych w widoku mapy galaktyki, możecie eksperymentować z większymi wartościami do 120000.

[Obrazek: eEmp23u.png]

<LowResNebulasCount>100</LowResNebulasCount>
<HighResNebulasCount>100</HighResNebulasCount>
<LowResSamplesCount>276</LowResSamplesCount>
<HighResSamplesCount>552</HighResSamplesCount>
Ten tweak zwiększy ilość renderowanych mgławic na mapie galaktyki oraz zwiększy ich rozdzielczość.
Przed:
[Obrazek: QfS2NNG.png]

Po:
[Obrazek: n8j8suv.png]

<TextureSize>4096</TextureSize>

Ten tweak bezpośrednio zwiększa rozmiar generowanych tekstur dla całego skyboxa, jeżeli macie potężną kartę to możecie przetestować jeszcze wartość 8192. Jeżeli z takimi teksturami gra się wam wczyta to wrzućcie screena bo mi niestety ta sztuka się nie udała Wink

Miłego tweakowania Smile


Gotowy plik GraphicsConfiguration.xml z moimi autorskimi tweakami planet, cieni i wszystko co powyżej. Podmieniamy go w katalogu z plikami z gry np. C:\sciezka_do_launchera\Products\elite-dangerous-64

Odpowiedz
#2
Dobry poradnik! Lepiej jednak jest modyfikować plik w GraphicsConfigurationOverride.xml katalogu %Localappdata%\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options, zobacz sekcja Pliki konfiguracyjne gry tutaj: http://thewingedhussars.com/showthread.p...45#pid4045
Odpowiedz
#3
Repiszcze jak stąd do Sagittariusa Biggrin

Wreszcie na nowo odnalazłem piękno naszej Galaktyki Biggrin

[Obrazek: hPNhIg5.jpg]
Odpowiedz
#4
Rep poleciał Smile
Odpowiedz
#5
Rep leci
[Obrazek: 24648.png]


   







Odpowiedz
#6
Przez to na nowo zachciało mi się eksploracji Smile REP!
Odpowiedz
#7
Wysyp poradników :-)
“There will be killing till the score is paid.” 
― Homer, The Odyssey

Hardware: Tobii EyeX 4C | Saitek X52 Pro | Logitech G13 | Corsair K65 RGB | Blue Yeti | Superlux HD681 EVOII | LG 29" UltraWide
Odpowiedz
#8
Przydałby się jeszcze screenshot z centrum galaktyki, bo wtedy to już tak różowo nie wygląda Smile
Odpowiedz
#9
Fajny efekt, faktycznie wczytywanie mapy galaktyki trwa dłużej ale jednak warto Smile
Odpowiedz
#10
(09.08.2016, 06:34 UTC)Goliat napisał(a): Przydałby się jeszcze screenshot z centrum galaktyki, bo wtedy to już tak różowo nie wygląda Smile

Dokladnie o tym pomyslalem, w centrum to pewno pokaz slajdow bedzie Wink
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [PORADNIK] [3.0] Zalecane modyfikacje i efekty od inżynierów Calvarian 44 23,024 06.12.2018, 13:42 UTC
Ostatni post: Rafiki517
Information [PORADNIK] Katalogi instalcji i konfiguracji Elite - technikalia, modyfikacje plików Mathias Shallowgrave 16 14,265 05.11.2017, 18:30 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości