![[Obrazek: z8hK1dQ.jpg]](http://i.imgur.com/z8hK1dQ.jpg)
Piękne, nieprawdaż? GemFX? Nie. ENB? Nie. Oculus Rift? Nie

To może mleko? Nie, ale Droga Mleczna

To zwyczajna modyfikacja pliku konfiguracyjnego grafiki w Elite, każdy może posiadać takie widoczki znikomym kosztem.
Chcesz? Na pewno

Tweaki te mogą wydłużyć wczytywanie się gry przy skokach między systemami a także zmniejszyć stabilność gry. Spadek FPS względem wzrostu wrażeń z gry jest wręcz znikomy.
Co będziemy potrzebować:
- Notepad++, lub inny edytor tekstu, byle nie systemowy Notatnik
- Kartę graficzną z co najmniej 1GB RAM (2GB rekomendowane)
- W grze ustawiamy Galaxy Map na High
- Przechodzimy do folderu gdzie mamy zainstalowany Elite: Dangerous, w moim przypadku jest to:
C:\Gry\ED\Products\elite-dangerous-64\
Jeżeli posiadacie grę na Steam to będzie to:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Elite Dangerous\Products\elite-dangerous-64\
- Odnajdujemy tam i robimy kopię zapasową (koniecznie!) pliku GraphicsConfiguration.xml
- Teraz otwieramy ten plik za pomocą Notepad++
- Przechodzimy do linijek 1163-1166 (widoczne z lewej strony), gdzie ujrzymy:
<High>
<LocalisationName>$QUALITY_HIGH;</LocalisationName>
<TextureSize>4096</TextureSize>
</High>
- Modyfikujemy zaznaczoną na zielono linię wpisując tam 4096
- Przechodzimy do linijek 1345-1361 (widoczne z lewej strony), gdzie ujrzymy:
<LocalisationName>$QUALITY_HIGH;</LocalisationName>
<NebulasCount>30</NebulasCount>
<NebulasInBackgroundCount>60</NebulasInBackgroundCount>
<LowResNebulasCount>100</LowResNebulasCount>
<HighResNebulasCount>100</HighResNebulasCount>
<LowResNebulaDimensions>64</LowResNebulaDimensions>
<HighResNebulaDimensions>256</HighResNebulaDimensions>
<LowResSamplesCount>276</LowResSamplesCount>
<HighResSamplesCount>552</HighResSamplesCount>
<MilkyWayInstancesCount>16000</MilkyWayInstancesCount>
<LocalDustBrightness>0.7</LocalDustBrightness>
<MilkywayInstancesBrightness>3.0</MilkywayInstancesBrightness>
<MilkywayInstancesSize>2.9</MilkywayInstancesSize>
<MilkyWayInstancesOffscreenRTEnabled>true</MilkyWayInstancesOffscreenRTEnabled>
<StarInstanceCount>90000</StarInstanceCount>
</High>
- Modyfikujemy zgodnie z powyższym zaznaczone na zielono linie
<NebulasInBackgroundCount>60</NebulasInBackgroundCount>
Określa ilość widocznych w tle mgławic, możemy eksperymentować z wartościami 40-100
<LocalDustBrightness>0.7</LocalDustBrightness>
<MilkywayInstancesBrightness>3.0</MilkywayInstancesBrightness>
<MilkywayInstancesSize>2.9</MilkywayInstancesSize>
Te linie powiększą "space dust" oraz zwiększą jasność całej galaktyki, jeżeli korzystacie z Bloom lub innych efektów zwiększających bezpośrednio jasność obrazu to możecie eksperymentować z mniejszymi wartościami.
Podgląd efektu:
![[Obrazek: Q9URgvr.jpg]](https://i.imgur.com/Q9URgvr.jpg)
<StarInstanceCount>90000</StarInstanceCount>
Zwiększy ilość gwiazd widoczną na skyboxie, zwiększy też ilość gwiazd renderowanych w widoku mapy galaktyki, możecie eksperymentować z większymi wartościami do 120000.
![[Obrazek: eEmp23u.png]](http://i.imgur.com/eEmp23u.png)
<LowResNebulasCount>100</LowResNebulasCount>
<HighResNebulasCount>100</HighResNebulasCount>
<LowResSamplesCount>276</LowResSamplesCount>
<HighResSamplesCount>552</HighResSamplesCount>
Ten tweak zwiększy ilość renderowanych mgławic na mapie galaktyki oraz zwiększy ich rozdzielczość.
Przed:
![[Obrazek: QfS2NNG.png]](http://i.imgur.com/QfS2NNG.png)
Po:
![[Obrazek: n8j8suv.png]](http://i.imgur.com/n8j8suv.png)
<TextureSize>4096</TextureSize>
Ten tweak bezpośrednio zwiększa rozmiar generowanych tekstur dla całego skyboxa, jeżeli macie potężną kartę to możecie przetestować jeszcze wartość 8192. Jeżeli z takimi teksturami gra się wam wczyta to wrzućcie screena bo mi niestety ta sztuka się nie udała

Miłego tweakowania

Gotowy plik GraphicsConfiguration.xml z moimi autorskimi tweakami planet, cieni i wszystko co powyżej. Podmieniamy go w katalogu z plikami z gry np. C:\sciezka_do_launchera\Products\elite-dangerous-64
Arissa Invicta!