The Winged Hussars - Forum

Pełna wersja: Tuning graficzny poprzez modyfikację .xml
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
[Obrazek: z8hK1dQ.jpg]
Piękne, nieprawdaż? GemFX? Nie. ENB? Nie. Oculus Rift? Nie :)
To może mleko? Nie, ale Droga Mleczna :D
To zwyczajna modyfikacja pliku konfiguracyjnego grafiki w Elite, każdy może posiadać takie widoczki znikomym kosztem. 

Chcesz? Na pewno ;)



Tweaki te mogą wydłużyć wczytywanie się gry przy skokach między systemami a także zmniejszyć stabilność gry. Spadek FPS względem wzrostu wrażeń z gry jest wręcz znikomy.



Co będziemy potrzebować:
  • Notepad++, lub inny edytor tekstu, byle nie systemowy Notatnik
  • Kartę graficzną z co najmniej 1GB RAM (2GB rekomendowane)
A teraz krok po kroku co należy zrobić:
  • W grze ustawiamy Galaxy Map na High
  • Przechodzimy do folderu gdzie mamy zainstalowany Elite: Dangerous, w moim przypadku jest to:
    C:\Gry\ED\Products\elite-dangerous-64\
    Jeżeli posiadacie grę na Steam to będzie to:
    C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Elite Dangerous\Products\elite-dangerous-64\
  • Odnajdujemy tam i robimy kopię zapasową (koniecznie!) pliku GraphicsConfiguration.xml
  • Teraz otwieramy ten plik za pomocą Notepad++
  • Przechodzimy do linijek 1163-1166 (widoczne z lewej strony), gdzie ujrzymy:
   
<High>
    <LocalisationName>$QUALITY_HIGH;</LocalisationName>
    <TextureSize>4096</TextureSize>
</High>
  • Modyfikujemy zaznaczoną na zielono linię wpisując tam 4096
  • Przechodzimy do linijek 1345-1361 (widoczne z lewej strony), gdzie ujrzymy:
<High>
    <LocalisationName>$QUALITY_HIGH;</LocalisationName>
    <NebulasCount>30</NebulasCount>
    <NebulasInBackgroundCount>60</NebulasInBackgroundCount>
    <LowResNebulasCount>100</LowResNebulasCount>
    <HighResNebulasCount>100</HighResNebulasCount>
    <LowResNebulaDimensions>64</LowResNebulaDimensions>
    <HighResNebulaDimensions>256</HighResNebulaDimensions>
    <LowResSamplesCount>276</LowResSamplesCount>
    <HighResSamplesCount>552</HighResSamplesCount>
    <MilkyWayInstancesCount>16000</MilkyWayInstancesCount>
    <LocalDustBrightness>0.7</LocalDustBrightness>
    <MilkywayInstancesBrightness>3.0</MilkywayInstancesBrightness>
    <MilkywayInstancesSize>2.9</MilkywayInstancesSize>
    <MilkyWayInstancesOffscreenRTEnabled>true</MilkyWayInstancesOffscreenRTEnabled>
    <StarInstanceCount>90000</StarInstanceCount>
</High>
  • Modyfikujemy zgodnie z powyższym zaznaczone na zielono linie
Opis opcji

<NebulasInBackgroundCount>60</NebulasInBackgroundCount>
Określa ilość widocznych w tle mgławic, możemy eksperymentować z wartościami 40-100

<LocalDustBrightness>0.7</LocalDustBrightness>

<MilkywayInstancesBrightness>3.0</MilkywayInstancesBrightness>
<MilkywayInstancesSize>2.9</MilkywayInstancesSize>
Te linie powiększą "space dust" oraz zwiększą jasność całej galaktyki, jeżeli korzystacie z Bloom lub innych efektów zwiększających bezpośrednio jasność obrazu to możecie eksperymentować z mniejszymi wartościami.
Podgląd efektu:
[Obrazek: Q9URgvr.jpg]

<StarInstanceCount>90000</StarInstanceCount>
Zwiększy ilość gwiazd widoczną na skyboxie, zwiększy też ilość gwiazd renderowanych w widoku mapy galaktyki, możecie eksperymentować z większymi wartościami do 120000.

[Obrazek: eEmp23u.png]

<LowResNebulasCount>100</LowResNebulasCount>
<HighResNebulasCount>100</HighResNebulasCount>
<LowResSamplesCount>276</LowResSamplesCount>
<HighResSamplesCount>552</HighResSamplesCount>
Ten tweak zwiększy ilość renderowanych mgławic na mapie galaktyki oraz zwiększy ich rozdzielczość.
Przed:
[Obrazek: QfS2NNG.png]

Po:
[Obrazek: n8j8suv.png]

<TextureSize>4096</TextureSize>

Ten tweak bezpośrednio zwiększa rozmiar generowanych tekstur dla całego skyboxa, jeżeli macie potężną kartę to możecie przetestować jeszcze wartość 8192. Jeżeli z takimi teksturami gra się wam wczyta to wrzućcie screena bo mi niestety ta sztuka się nie udała ;)

Miłego tweakowania :)


Gotowy plik GraphicsConfiguration.xml z moimi autorskimi tweakami planet, cieni i wszystko co powyżej. Podmieniamy go w katalogu z plikami z gry np. C:\sciezka_do_launchera\Products\elite-dangerous-64

Download GraphicsConfiguration.xml
Dobry poradnik! Lepiej jednak jest modyfikować plik w GraphicsConfigurationOverride.xml katalogu %Localappdata%\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options, zobacz sekcja Pliki konfiguracyjne gry tutaj: http://thewingedhussars.com/showthread.p...45#pid4045
Rep leci
Wysyp poradników :-)

Goliat

Przydałby się jeszcze screenshot z centrum galaktyki, bo wtedy to już tak różowo nie wygląda :)
(09.08.2016, 06:34 UTC)Goliat napisał(a): [ -> ]Przydałby się jeszcze screenshot z centrum galaktyki, bo wtedy to już tak różowo nie wygląda :)

Dokladnie o tym pomyslalem, w centrum to pewno pokaz slajdow bedzie ;)
Jak już napisałem na czerwono tweak na wydajność nie wpłynie, może jednak wpłynąć na czas wczytywania poszczególnych obszarów gry i zaburzyć stabilność gry - nie odczułem u siebie różnicy mimo wszystko.
Tak czy inaczej wziąłbym na waszym miejscu okulary przeciwsłoneczne :D

Goliat

Nie, pokazu slajdów nie ma, ja dosyć podobne ustawienia mam i mam stałe 60 FPS, natomiast będąc teraz w Jaquesie, a wcześniej w Sag A*, musiałem zmniejszyć dwie wartości, bo inaczej to tak jak GieNkoV napisał - okulary przeciwsłoneczne :D Przez środek galaktyki taki biały pasek przechodzi po prostu zamiast Drogi Mlecznej :)

EDIT:

Mowa o tych wartościach:
<MilkywayInstancesBrightness>3.0</MilkywayInstancesBrightness> - tutaj mam 1.8 (domyślnie jest 1.0)
<MilkywayInstancesSize>2.9</MilkywayInstancesSize> - tutaj mam 1.5 ( domyślnie jest 1.0)

EDIT2:

https://forums.frontier.co.uk/showthread...eling-alii - GieNkoV, korzystałeś z tego poradnika? :>
Tak, wzorowałem się na nim.

Goliat

Próbowałeś bawić się z bloomem? Ja bazowalem na czymś bardzo podobnym na reddit [KLIK], póki co nie ruszałem jeszcze bloom, nie wiem na ile wpłynie na zbyt jasną galaktykę. Szkoda, bo te ustawienia wyglądają mega w bańce, ale im bliżej centrum tym gorzej, i trzeba zmienić wartości, jak ktoś często lata tam i z powrotem, to czeka go częsta zmiana pliku :)
Stron: 1 2 3 4 5