Liczba postów: 1,682
Liczba wątków: 46
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
186
04.09.2017, 13:38 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.09.2017, 13:39 UTC przez Robinus.)
(04.09.2017, 12:55 UTC)Baton napisał(a): OK, sprawdzę wieczorem pamięć na karcie i zobaczymy. Na fotkach widać wielką różnicę w pyle na drodze mlecznej więc chcę poszukać:
popatrzcie tu: To jest przy 4096 https://i.imgur.com/0Tcp9Rh.png (po zastanowieniu to może być nawet 2048, nie pozaznaczałem które fotki przy jakim robiłem, a teraz ciężko znaleźć)
a to przy 8192 https://i.imgur.com/AqSVeI1.png
Mi to wygląda na zwykły Elitowy problem z antyaliasingiem.
Spróbowałbym - na Twoim miejscu - założyć supersampling w opcjach graficznych zamiast kombinować w plikach. Może efekt będzie ten sam, a komp i gra łatwiej to "przełknie"?
EDIT: chociaż jak teraz myślę, to supersampling obciąży bardziej grafę bo zwiększy rozdzielczość całości, a nie tylko tła. Ale spróbować chyba warto...
04.09.2017, 13:42 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.09.2017, 13:53 UTC przez Baton.)
(04.09.2017, 13:30 UTC)Xeonary napisał(a): Czy Elite nie oferuje jakieś opcji która pozwala na robienie screenów w wyższej rozdzielczości niż sama rozgrywka?
W sumie to nie sprawdziłem, przy mojej ilości trzaskania zdjęć to te 50-cio czy ile tam mają megowe bmp mi zjadały nieludzkie miejsca na dysku, dla mnie nie jest problemem zrobienie 200 fotek w godzinę, ale jeśli to rozwiąże problem jakości to się przestawię na solo
(04.09.2017, 13:38 UTC)Robinus napisał(a): Mi to wygląda na zwykły Elitowy problem z antyaliasingiem.
Spróbowałbym - na Twoim miejscu - założyć supersampling w opcjach graficznych zamiast kombinować w plikach. Może efekt będzie ten sam, a komp i gra łatwiej to "przełknie"?
A czemu supersampling? Rozmyte są tekstury na skyboxie, które są statyczne, tam nie ma żadnego 3D?
Liczba postów: 1,682
Liczba wątków: 46
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
186
04.09.2017, 14:01 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.09.2017, 14:08 UTC przez Robinus.)
(04.09.2017, 13:42 UTC)Baton napisał(a): (04.09.2017, 13:30 UTC)Xeonary napisał(a): Czy Elite nie oferuje jakieś opcji która pozwala na robienie screenów w wyższej rozdzielczości niż sama rozgrywka?
W sumie to nie sprawdziłem, przy mojej ilości trzaskania zdjęć to te 50-cio czy ile tam mają megowe bmp mi zjadały nieludzkie miejsca na dysku, dla mnie nie jest problemem zrobienie 200 fotek w godzinę, ale jeśli to rozwiąże problem jakości to się przestawię na solo 
(04.09.2017, 13:38 UTC)Robinus napisał(a): Mi to wygląda na zwykły Elitowy problem z antyaliasingiem.
Spróbowałbym - na Twoim miejscu - założyć supersampling w opcjach graficznych zamiast kombinować w plikach. Może efekt będzie ten sam, a komp i gra łatwiej to "przełknie"?
A czemu supersampling? Rozmyte są tekstury na skyboxie, które są statyczne, tam nie ma żadnego 3D?
Ja myślałem, że supersampling zwiększa rozdzielczość obrazu w całości, niezależnie od tego czy to 3d czy 2d. Ale nie jestem specjalistą.
(04.09.2017, 14:01 UTC)Robinus napisał(a): (04.09.2017, 13:42 UTC)Baton napisał(a): W sumie to nie sprawdziłem, przy mojej ilości trzaskania zdjęć to te 50-cio czy ile tam mają megowe bmp mi zjadały nieludzkie miejsca na dysku, dla mnie nie jest problemem zrobienie 200 fotek w godzinę, ale jeśli to rozwiąże problem jakości to się przestawię na solo 
A czemu supersampling? Rozmyte są tekstury na skyboxie, które są statyczne, tam nie ma żadnego 3D?
Ja myślałem, że supersampling zwiększa rozdzielczość obrazu w całości, niezależnie od tego czy to 3d czy 2d. Ale nie jestem specjalistą.
![[Obrazek: Supersampling%202D%20result.jpg]](http://www.proun-game.com/Oogst3D/BLOG/Supersampling%202D%20result.jpg)
Najpierw wspomniałeś o AA, a później o SS
Supersampling pozwala na granie w wyższej rozdzielczości niż ta, jaką obsługuje nasz monitor z obrazem przeskalowanym do wielkości ekranu (mniej więcej, nie znam szczegółów), a Antyaliasing to wygładzanie "ząbkowanych" krawędzi.
(04.09.2017, 14:13 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Ja myślałem, że supersampling zwiększa rozdzielczość obrazu w całości, niezależnie od tego czy to 3d czy 2d. Ale nie jestem specjalistą.
No dokładnie, więc czemu brak supersamplingu miałby mi tak dramatycznie rozmywać tekstury tła? Sprawdzę sobie wieczorem i tak, na razie robimy brainstorming, więc każda idea mile widziana.
Zatrute ziarna porozrzucałem przed wyjściem do pracy więc jeśli to są jakieś skrytoćwierki to wieczorem wyrzucę truchła i po problemie.
Liczba postów: 1,682
Liczba wątków: 46
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
186
04.09.2017, 14:30 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.09.2017, 14:34 UTC przez Robinus.)
(04.09.2017, 14:13 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): (04.09.2017, 14:01 UTC)Robinus napisał(a): Ja myślałem, że supersampling zwiększa rozdzielczość obrazu w całości, niezależnie od tego czy to 3d czy 2d. Ale nie jestem specjalistą.
![[Obrazek: Supersampling%202D%20result.jpg]](http://www.proun-game.com/Oogst3D/BLOG/Supersampling%202D%20result.jpg)
Najpierw wspomniałeś o AA, a później o SS 
Supersampling pozwala na granie w wyższej rozdzielczości niż ta, jaką obsługuje nasz monitor z obrazem przeskalowanym do wielkości ekranu (mniej więcej, nie znam szczegółów), a Antyaliasing to wygładzanie "ząbkowanych" krawędzi.
Ah - tak. Ponieważ na kiepski ANTYALIASING również pomaga SUPERSAMPLING.
Tak czy inaczej - wygląda że jednak w wygładzaniu tła też może pomóc.
To tu jeszcze o SUPERSAMPLING w ED.
Poza tematem - polecam go używać jak ktoś ma możliwość, bo znacznie polepsza doznania. Mi się trudno było przestawić z powrotem na wyłączenie SuperSamplingu bo po którymś patchu wymagania wzrosły i moja grafa nie ciągnęła już tak jak kiedyś ED.
https://forums.frontier.co.uk/showthread...g-in-1080p
Wracając do tematu, ja też kiedyś miałem problem z teksturami 8K, ale to było na starej karcie i procku (GTX 970 + i5 4590). Gra w ogóle nie chciała się uruchomić z głównego menu. Od tamtej pory nie sprawdzałem, ale później z ciekawości zobaczę, jak to u mnie teraz wygląda.
04.09.2017, 17:55 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.09.2017, 18:55 UTC przez Baton.)
OK, więc to jest jakieś ładowanie do karty grafiki, jak się przytyka to mam 7.9 GB GPU memory, potem spada do 6 GB i gra już działa normalnie. Tak jak pisałem to następuje tylko w momencie ładowania gry albo skoku między systemami.
Teraz potestuje supersampling przy 4k
Na początek porównanie detali z normalnym zrzutem ekranu i alt+shift+F10 który produkuje obraz ważący 168 mega i rozdzielczośći 10240x5000cośtam
https://i.imgur.com/l7OGkai.png
Jak się przybliży do detali tła to są identyczne, więc high-res w moim przypadku nie ma najmniejszego sensu ani mi nie pomaga.
Supersampling 2.0 też detale tła identyczne.
Liczba postów: 207
Liczba wątków: 6
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
Platforma:
CMDR: Zakrecony Termos
Hi-Res działa tylko w solo. Fajnie że doszedłeś że to kwestia GPU a supersampling chyba nie pomoże w końcu to stworzenie i obróbka obrazu w większej rozdzielczości aby na podstawie większej liczby informacji "uśrednić" obraz do rozdzielczości monitora, większa rozdzielczość wymaga więcej VRAM. Jeśli będziesz sie tak bawił z teksturami 4k nie będzie tej dodatkowej informacji więc nic to nie da.
Pozdrawiam
CO TO JEST SHOUTBOX, CO TO JEST SHOUTBOX, CO TO JEST SHOUTBOX
(05.09.2017, 06:55 UTC)Zakrecony Termos napisał(a): Hi-Res działa tylko w solo. Fajnie że doszedłeś że to kwestia GPU a supersampling chyba nie pomoże w końcu to stworzenie i obróbka obrazu w większej rozdzielczości aby na podstawie większej liczby informacji "uśrednić" obraz do rozdzielczości monitora, większa rozdzielczość wymaga więcej VRAM. Jeśli będziesz sie tak bawił z teksturami 4k nie będzie tej dodatkowej informacji więc nic to nie da.
Pozdrawiam
Supersampling to było oczywiste że nic nie da, ale Robinus jest moim szefem w redakcji GalnetPL więc chciałem mu zrobić przyjemność
|