Ankieta: Czy zagrasz w No Man's Sky
Tak kupię od ręki.
Nie szkoda mi kasy na ten kicz.
Poczekam na opinie innych.
[Wyniki ankiety]
 
 
No Man's Sky - dyskusja ogólna
Mi się udało kupić go po premierze, bez nastawiania się na "grę wszechczasów", po oglądnięciu kilku filmów z rozgrywki. Dzięki temu spędziłem wiele godzin na przyjemnej, ciekawej rozgrywce.
Dlatego jakoś nie mogę krytykować wydawcy, że grę naprawia, że wypuszcza potężny darmowy dodatek, na złość wszystkim obrażonym, którzy dostali konia na biegunach zamiast prawdziwego, robiącego kupy kucyka.

Nie pamiętam takiej burzy, awantur, zwrotów pieniędzy, dyskusji o żadnej innej grze. Wiadomo było, że to wydawcy zaszkodzi. Jestem pełen uznania, że nie "zwinął manatek", jak by wręcz rozsądek nakazywał, tylko kontynuuje pracę dla niewielkiego już grona swoich klientów.

Ja mam nadzieję na powtórkę w stylu "X REBIRTH". Sytuacja wydaje mi się bardzo podobna, z tą różnicą, że Rebirth z założenia wypuszczony był dla wąskiego grona kosmicznych świrów, a NMS reklamowali jak Grę Wszechczasów.

---------

Jak by ktoś rzucił radami jak przetrwać pierwsze chwile na planecie z ekstremalnym zimnem - byłbym wdzięczny Smile
Odpowiedz
(28.11.2016, 14:33 UTC)Robinus napisał(a): Nie pamiętam takiej burzy, awantur, zwrotów pieniędzy, dyskusji o żadnej innej grze. Wiadomo było, że to wydawcy zaszkodzi. Jestem pełen uznania, że nie "zwinął manatek", jak by wręcz rozsądek nakazywał, tylko kontynuuje pracę dla niewielkiego już grona swoich klientów.

Aliens: Colonial Marines (aktualna ocena na Steam: 54%) od Gearboxu jest niezlym przykladem przedpremierowego wprowadzania graczy w blad. Batman: Arkham Knight (56% na Steam) to z kolei przyklad na odwalanie programistycznej fuszerki i sprzedawanie niegotowego produktu za pelna, premierowa cene jako tytulu
ukonczonego. No i No Man's Sky cieszace sie 29% pozytywnych recenzji na Steam. Byloby lepiej, gdyby Murray zamiast byc oderwanym od rzeczywistosci i gadac bajki mial kogos, kto by kontrolowal przekazywane mediom informacje i pilnowal, ze pokrywaja sie one z tym, co gra Hello Games oferuje. A ze nikogo takiego nie bylo, a Murray obiecywal ludziom nowy, wspanialy swiat (w cenie produktu AAA za tytul-indyk), do obietnic dokladal przygotowane zawczasu, a na prezentacji przedstawiane jako wygenerowane w calosci losowo planety, to nic dziwnego, ze hype i pre-ordery byly.

Chyba kazdy juz widzial, ale wrzuce:
https://www.youtube.com/watch?v=cJ-tgaE37UE

Moga gre teraz naprawiac, ale wiekszosc klientow nie tknie jej juz kijem od szczotki, tym bardziej, ze cala tajemnica zwiazana z tym, co sie zobaczy po doleceniu do centrum galaktyki zostala juz rozwiana i okazala sie byc rownie rozczarowujaca co reszta gry.
Odpowiedz
Ja tak samo, jak Robinus - grę co prawda zamówiłem w preorderze (będąc pod mocnym wpływem % Tongue ), ale też nie miałem jakichś wygórowanych oczekiwań. Nie uważam, żeby NMS było warte swojej ceny, ale też nie jest przecież jakąś tragiczną grą. Niestety fala hate'u sprawiła, że percepcja tej gry jest nieco zniekształcona - IMHO niesłusznie.

Cieszę się z update'u, choć jeszcze nie próbowałem. Brzmi jednak ciekawie!
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
Hetmanie, ja po pierwszej prezentacji NMS na konferencji Sony bylem pod sporym wrazeniem potencjalu, jaki ta gra ma. Z automatu wrzucilem ja na moja wishliste i obserwowalem kolejne materialy promocyjne. Bylo dobrze, ale czegos mi w niej brakowalo. Duzo kazualowosci, ale malo glebi, niby piekne swiaty, ale brakowalo mi konkretnej odskoczni od pokazywanej eksploracji. Cos mi nie pasowalo, pojawily sie niejasnosci i stwierdzilem, ze sie wstrzymam z zakupem. Dobrze na tym wyszedlem, bo kilka znajomych osob zlozylo pre-ordery i do teraz na mysl o tym skacze im cisnienie. Pogralem troche na PS4 u kumpla, gierka rzeczywiscie przyjemna, ale w bardzo malych dawkach, w dodatku te kilkanascie planet, ktore widzialem, byly dalekie od tego, co pokazywano na materialach reklamowych. Na dodatek brak silnika fizycznego oddajacego grawitacje (czyt. wiszace w powietrzu fragmenty skal), model lotu odgornie odpychajacy gracza od wszystkich przeszkod czy niemoznosc ladowania gdziekolwiek mocno mnie przy tym irytowaly. Gdyby NMS byl w premierowej cenie ponizej 20 euro i Murray nie wprowadzal ludzi w blad na temat ficzerow znajdujacych sie w grze, to pewnie tytul zostalby przyjety calkiem pozytywnie i mial te przynajmniej 75% z ocen na Steam. Jednak jak sie reklamuje tytul niezgodnie z tym, co oferuje, jak sie zawala komunikacje ze spolecznoscia, a za gre bierze 60 euro, to nic dziwnego, ze ludzie sie wkurzyli.
Odpowiedz
Z tym się zgodzę - uważam jednak, że początkowa fala krytyki pociągnęła za sobą zupełnie niepotrzebną i GRUBO PRZESADZONĄ falę hate'u. Ludzie zrównali tę grę z ziemią - niesłusznie moim zdaniem, bo gierka jako lajtowa odskocznia od poważnego space sima, jakim jest np. Elite sprawdza się świetnie.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
(28.11.2016, 15:12 UTC)Tesu napisał(a): .... Gdyby NMS byl w premierowej cenie ponizej 20 euro i Murray nie wprowadzal ludzi w blad na temat ficzerow znajdujacych sie w grze, to pewnie tytul zostalby przyjety calkiem pozytywnie i mial te przynajmniej 75% z ocen na Steam. Jednak jak sie reklamuje tytul niezgodnie z tym, co oferuje, jak sie zawala komunikacje ze spolecznoscia, a za gre bierze 60 euro, to nic dziwnego, ze ludzie sie wkurzyli.

Tesu, a wiesz, że powtarzasz niesłuszne oszczerstwa? Nie chce mi się wałkować tematu po raz kolejny, ale wiele z zarzucanych wydawcy kłamstw okazało się kłamstwami... graczy.
Przykłady można mnożyć - w Twoim filmie punkt drugi - można walczyć po jednej ze stron. MOŻNA. Można bronić transportów przed piratami, ale można też je rabować przyłączając się do piratów!
Wcześniej pamiętam ogromną akcję ze statkami, gdzie Murray mówił o ich różnorodności a gracze dołożyli sobie bajki o statystykach...

A już tekst "jak się reklamuje tytuł niezgodnie z tym, co oferuje"... poważnie?







Cena jest moim zdaniem zawyżona. Jacyś Sony-analitycy zapewne przeliczyli oczekiwania na dolary nie biorąc pod uwagę konsekwencji. 
Resztę jednak proponuję sprawdzić samemu, nie powtarzać osądy innych. Choćby tych innych były setki...
Odpowiedz
Moim zdaniem hejt byl mocno zasluzony. Ludzi przekonano do wydania sporej kasy na gre, ktora miala byc objawieniem, a w zamian dostali cos, co nie tylko nie sprostalo ich subiektywnym oczekiwaniom, ale takze nie pokrywalo sie z tym, co przed premiera obiecywali tworcy. Na NMS zostaly wylane hektolitry hejtu, ale lecialy one nie na NMS, sympatycznego, niewielkiego, pozbawionego glebi kosmicznego indyka, ktorym byl w rzeczywistosci, ale na NMS, ktorego ludziom obiecano i za ktorego zaplacili - czyli gre wielka, piekna i dajaca ludziom poczucie wolnosci, tytul ktory mial sie zapisac zlotymi zgloskami w historii gamingu, a ktorego wbrew zapewnien nie dostali. Moze inni tworcy wyciagna z tego wnioski i beda pamietac, ze trzeba mierzyc sily na zamiary, ze jechanie po bandzie na granicy przekretu jest nieoplacalne, a utraconej reputacji juz sie raczej nie odzyska.

@Robinus
Wyjatek potwierdza regule? A jak wytlumaczysz zarzut najwiekszego kalibru, czyli Murraya ostatecznie mowiacego o tym, ze da sie spotkac innych graczy w NMS, a co okazalo sie byc nieprawda? Z tego co sie orientuje, to nawet na pudelkach bylo logo informujace o tym, ze gra ma tryb multiplayer, ktore potem zaklejano. Pomylka drukarni? Osoby projektujacej pudelko gry? To, ze "gracze sobie dopowiedzieli" zazwyczaj jest dobrym argumentem. Tylko ze tym razem Murray albo sam wprost mowil rzeczy, ktore nie mialy pokrycia w rzeczywistosci, albo mowil tak, ze pozostawial otwarte pole do spekulacji i pozniej nijak nie staral sie tego prostowac. Downgrade grafiki to jedno, bo to nawet CDP RED w Wiedzminie zrobil. W przypadku NMS mowa jednak o "popatrzcie, robimy gre z proceduralnie generowanym (wszech)swiatem, o klikne tu na tej planecie, pamietajcie - zostala proceduralnie wygenerowana, jestem pierwszym czlowiekiem, ktory ja zobaczy, a wy razem ze mna - o jaka ladna flora i fauna, och, ach, fap-fap, a teraz cofne kamere i patrzcie ile tysiecy takich pieknych planet pelnych pieknej flory i fauny mamy w swojej grze" kontra "ej, chlopaki, wezta mi na prezentacje Sony recznie przygotujta z trzy planety jakies, tylko wicie, maja ladne byc, kolorowe, zeby ludziska chcialy z piniondzow wyskakiwac, rozumicie".
Odpowiedz
Na hejt zasłużył Sean Murray, a nie gra.
Samo w sobie NMS jest takim casualowym pykadłem.
Ja tej grze dałem pozytywną opinię, spędziłem w niej ok 30 godzin. Mało, i w zasadzie wyczerpałem temat.

Natomiast, ta gra będzie dla mnie ekstra jak dadzą:
1. Obsługę dżoja
2. Multiplayer

Imo elite jest uboższym tytułem od NMS. Ratuje się tym, że ludzie latają w grupach i sobie sami wymyślają zajęcia, tak jak my tu.
Ciężko natomiast sobie coś samemu wymyślić, jak nie da się nikogo spotkać.
Nawet sama eksploracja, mapa jest tak nieczytelna, że nie da się wrócić nigdzie, trafić z powrotem, leci się 'na wprost'.
W Elite, nawet bez klanu i ludzi, ma się ten wirtualny 'domek', tą banieczkę, gdzie można się w kółko kręcić i cośtam robić. W NMS nie. I tego brak.
[Obrazek: Pic0g16.jpg]
Odpowiedz
(28.11.2016, 15:39 UTC)Tesu napisał(a): Moim zdaniem hejt byl mocno zasluzony. Ludzi przekonano do wydania sporej kasy na gre, ktora miala byc objawieniem, a w zamian dostali cos, co nie tylko nie sprostalo ich subiektywnym oczekiwaniom, ale takze nie pokrywalo sie z tym, co przed premiera obiecywali tworcy. Na NMS zostaly wylane hektolitry hejtu, ale lecialy one nie na NMS, sympatycznego, niewielkiego, pozbawionego glebi kosmicznego indyka, ktorym byl w rzeczywistosci, ale na NMS, ktorego ludziom obiecano i za ktorego zaplacili - czyli gre wielka, piekna i dajaca ludziom poczucie wolnosci, tytul ktory mial sie zapisac zlotymi zgloskami w historii gamingu, a ktorego wbrew zapewnien nie dostali. Moze inni tworcy wyciagna z tego wnioski i beda pamietac, ze trzeba mierzyc sily na zamiary, ze jechanie po bandzie na granicy przekretu jest nieoplacalne, a utraconej reputacji juz sie raczej nie odzyska.

@Robinus
Wyjatek potwierdza regule? A jak wytlumaczysz zarzut najwiekszego kalibru, czyli Murraya ostatecznie mowiacego o tym, ze da sie spotkac innych graczy w NMS, a co okazalo sie byc nieprawda? Z tego co sie orientuje, to nawet na pudelkach bylo logo informujace o tym, ze gra ma tryb multiplayer, ktore potem zaklejano. Pomylka drukarni? Osoby projektujacej pudelko gry? To, ze "gracze sobie dopowiedzieli" zazwyczaj jest dobrym argumentem. Tylko ze tym razem Murray albo sam wprost mowil rzeczy, ktore nie mialy pokrycia w rzeczywistosci, albo mowil tak, ze pozostawial otwarte pole do spekulacji i pozniej nijak nie staral sie tego prostowac. Downgrade grafiki to jedno, bo to nawet CDP RED w Wiedzminie zrobil. W przypadku NMS mowa jednak o "popatrzcie, robimy gre z proceduralnie generowanym (wszech)swiatem, o klikne tu na tej planecie, pamietajcie - zostala proceduralnie wygenerowana, jestem pierwszym czlowiekiem, ktory ja zobaczy, a wy razem ze mna - o jaka ladna flora i fauna, och, ach, fap-fap, a teraz cofne kamere i patrzcie ile tysiecy takich pieknych planet pelnych pieknej flory i fauny mamy w swojej grze" kontra "ej, chlopaki, wezta mi na prezentacje Sony recznie przygotujta z trzy planety jakies, tylko wicie, maja ladne byc, kolorowe, zeby ludziska chcialy z piniondzow wyskakiwac, rozumicie".

Czy może masz na myśli to? Jak dla mnie, jasno wytłumaczył na czym będzie polegał "multiplayer" w tej grze
(od 3 minuty):






Ludzie na prawdę, bardzo często słyszą to, co chcą usłyszeć...
Odpowiedz
Mówił że będzie można się 'spotkać'. Pech chciał że karma drugiego dnia wróciła, i okazało się że kodu sieciowego nawet nie ma.

Odpowiedź na pytanie czy jest multi to wartość binarna. Tak/Nie.
[Obrazek: Pic0g16.jpg]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  No Man's Sky - Pierwszy Husarski Event Pol Detson 2 693 05.08.2025, 06:31 UTC
Ostatni post: Eisley1975
  No Man's Sky - Husarskie Kosmiczne Hell's Kichen Pol Detson 0 511 13.11.2024, 18:33 UTC
Ostatni post: Pol Detson
  Friend Code, czyi wspólne granie w No Man's Sky Pol Detson 1 643 09.11.2024, 10:09 UTC
Ostatni post: MAGNUM354
  No Man's Sky - Pierwsze Husarskie Zawody Wędkarskie Pol Detson 5 1,345 23.10.2024, 17:53 UTC
Ostatni post: Pol Detson
  Zabawy w No Man's Sky Pol Detson 23 2,908 01.04.2024, 23:27 UTC
Ostatni post: MAGNUM354



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 10 gości