Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HTc Vive - recka z ED
#51
U mnie na wersji 2.1 czasem spada do 45 klatek/s. na stacjach czy planetach, ale to już niestety kwestia mojego procka (i5 2500k), Yata z i7 nie ma żadnego problemu poza bazami u inżynierów, gdzie też ma 45 klatek/s., tak to cały czas 90 klatek/s. Generalnie rzecz biorąc gra z SS 2.0 ze SteamVR jest całkowicie grywalna.

Natomiast martwią mnie doniesienia, że w becie 2.2 Elite jest niegrywalna w VR na najniższych ustawieniach i SS 1.0 - na GTX 1080 :/
Odpowiedz
#52
(22.09.2016, 08:13 UTC)Goliat napisał(a): U mnie na wersji 2.1 czasem spada do 45 klatek/s. na stacjach czy planetach, ale to już niestety kwestia mojego procka (i5 2500k), Yata z i7 nie ma żadnego problemu poza bazami u inżynierów, gdzie też ma 45 klatek/s., tak to cały czas 90 klatek/s. Generalnie rzecz biorąc gra z SS 2.0 ze SteamVR jest całkowicie grywalna.

Natomiast martwią mnie doniesienia, że w becie 2.2 Elite jest niegrywalna w VR na najniższych ustawieniach i SS 1.0 - na GTX 1080 :/

Proponuje samemu protestować a nie martwic sie na zapas. 
Moje ustawienia  w becie to obecnie SS  na 2.2 w Steam VR i  0.75 w ED ( czasem schodze na 0.65)- gra sie dobrze  ,  eee wróc tzn gra sie zle bo co 20 minut wsypuje sie beta, jednak w kwestii wydajnosci FPSów to jak Goliat pisałeś wcześniej prawie wszędzie mam 90 FPS
 Same uzysk FPSow w becie dla mnie akurat jest na plus tyle ze ja oprócz tekstur na high cala reszta na medium i wyłączona.
Ludzie na zagranicznych forach często nie umieją sobie ustawiawic suwaczków (Distance Render, FOV , i Terrain Render), wyłączyć cieni i post-efektów a potem narzekają. Te cale VRowe ( od low do ultra) presety to porażka wielka nie wiadomo dla kogo.
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
#53
Nie mam dostępu do bety, wolę sobie za tę kasę kupić np. Onward Wink
Odpowiedz
#54
(22.09.2016, 13:46 UTC)Goliat napisał(a): Nie mam dostępu do bety, wolę sobie za tę kasę kupić np. Onward Wink

no własnie czekam aż sobie kupisz , na chwile obecna serwery sa opanowane przez graczy z USA i często trzeba czekać po 10 minut i dłużej az sie zwolni slot.  Rozgrywka Solo nie działa i w zasadzie nie mam jak pograc Smile
mozna co prawda samemu zrobić serwer ale tutaj tez trzeba czekac po 20 minut az sie wypełni graczami
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
#55
(22.09.2016, 08:13 UTC)Goliat napisał(a): U mnie na wersji 2.1 czasem spada do 45 klatek/s. na stacjach czy planetach, ale to już niestety kwestia mojego procka (i5 2500k), Yata z i7 nie ma żadnego problemu poza bazami u inżynierów, gdzie też ma 45 klatek/s., tak to cały czas 90 klatek/s. Generalnie rzecz biorąc gra z SS 2.0 ze SteamVR jest całkowicie grywalna.

Natomiast martwią mnie doniesienia, że w becie 2.2 Elite jest niegrywalna w VR na najniższych ustawieniach i SS 1.0 - na GTX 1080 :/

Zgadzam się z Yata_PL. Odpowiednie ustawienie suwaczków robi robotę.
Powiem tak... Ja gram na 1070 Strix + i5-6600k z poniższymi ustawieniami:
[Obrazek: ED-Vive.jpg]

SuperSampling można podnieść do 0,75 i też nie ma problemu.

SteamVR na 1.8 do 2.0 (nie więcej bo zaczyna już mi szarpać). 
Co ciekawe ostatnio grało mi się przyzwoicie na powyższych ustawieniach z jakimś cudem wyłączoną reprojekcją. (?!?)

Aaaa... no i oczywiście powyższe tyczy się również bety 2.2B3.


(18.06.2016, 23:06 UTC)Yata_PL napisał(a): pojawily sie pierwsze akcesorai dla Viva:
https://vrcover.com/
https://manus-vr.com/

Vrcovers dla mnie pozycja obowiązkowa jako ze obcowanie z oryginalna pianka nie jest zbyt komfortowa ( uciska twarz ) i nie jest higieniczna

https://vrcover.com/product/htc-vive-foa...ement-6mm/

Zamówione już półtora tygodnia temu... jedzie z Tajlandii. Dziś dostałem info, że już jest we Frankfurcie więc pewnie jakoś w tygodniu powinno zawitać do mnie Smile
Dam znać co i jak... Smile

Pozdr.
[Obrazek: 33911.png]
Odpowiedz
#56
(24.09.2016, 06:51 UTC)Adix napisał(a):
(22.09.2016, 08:13 UTC)Goliat napisał(a): U mnie na wersji 2.1 czasem spada do 45 klatek/s. na stacjach czy planetach, ale to już niestety kwestia mojego procka (i5 2500k), Yata z i7 nie ma żadnego problemu poza bazami u inżynierów, gdzie też ma 45 klatek/s., tak to cały czas 90 klatek/s. Generalnie rzecz biorąc gra z SS 2.0 ze SteamVR jest całkowicie grywalna.

Natomiast martwią mnie doniesienia, że w becie 2.2 Elite jest niegrywalna w VR na najniższych ustawieniach i SS 1.0 - na GTX 1080 :/

Zgadzam się z Yata_PL. Odpowiednie ustawienie suwaczków robi robotę.
Powiem tak... Ja gram na 1070 Strix + i5-6600k z poniższymi ustawieniami:


SuperSampling można podnieść do 0,75 i też nie ma problemu.

SteamVR na 1.8 do 2.0 (nie więcej bo zaczyna już mi szarpać). 
Co ciekawe ostatnio grało mi się przyzwoicie na powyższych ustawieniach z jakimś cudem wyłączoną reprojekcją. (?!?)

Aaaa... no i oczywiście powyższe tyczy się również bety 2.2B3.


(18.06.2016, 23:06 UTC)Yata_PL napisał(a): pojawily sie pierwsze akcesorai dla Viva:
https://vrcover.com/
https://manus-vr.com/

Vrcovers dla mnie pozycja obowiązkowa jako ze obcowanie z oryginalna pianka nie jest zbyt komfortowa ( uciska twarz ) i nie jest higieniczna

https://vrcover.com/product/htc-vive-foa...ement-6mm/

Zamówione już półtora tygodnia temu... jedzie z Tajlandii. Dziś dostałem info, że już jest we Frankfurcie więc pewnie jakoś w tygodniu powinno zawitać do mnie Smile
Dam znać co i jak... Smile

Pozdr.

U mnie wygląda to miej więcej tak na GTX 1080 OC :

http://imgur.com/a/zNZJP

Reprojekcja włącza mi sie u inżynierów oraz w becie3 w miejscówkach "installation"
Na plus w nowej becie sa FPSy na planetach - swobodny lot lub łazik.
Zauważyłem tez ze wiecej FPSów mam latajac mniejszymi statakmi. W np w duzym "cuterze" zaczyna drobic ponizej 90 FPS w niektórych stacjach.


Fajnie ze zamówiles replacement gąbki, chyba tez sie skusze napisz jak wrażenia jak juz doleci.

EDIT Jednak zamówilem bez czekania na Twoja opinie Smile
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
#57
@Yata_PL
Biggrin Brawo! Myślę, że nie pożałujesz.

Generalnie stockowa gąbka jest bardzo ohydna jeśli chodzi o higienę oraz wydaje mi się, że po 2 miechach używania stała się "zużyta". Nie sprężynuje już tak jak na początku i jest jakaś taka sflaczała Smile

Generalnie replacement zbiera bardzo dobre opinie wszędzie... miałem okazję testować przez krótką chwilkę właśnie wersję 6mm i odczucia bardzo były pozytywne. To było tylko około jednej minuty więc ciężko mi jest cokolwiek powiedzieć na temat faktycznych odczuć podczas/po dłuższej grze ale muszę faktycznie przyznać jedno - FOV faktycznie jest nieco większy.
Dane mi było oglądać ekran startowy w ED (ten z łazikiem i statkiem w hangarze - wersja dla monitora jak wiemy ma inny) i faktycznie mogę powiedzieć, że z wycentrowanym punktem w konkretne miejsce widać o około pół czy nawet 3/4 koła łazika więcej (taką przyjąłem miarę z braku możliwości określenia konkretnej ilości dodatkowych stopni widzenia) z każdej strony obrazu niż w przypadku stockowej gąbki. 

Na szybko zrobiłem mały screenshot pokazujący mniej więcej o co chodzi...
[Obrazek: VRCover.jpg]
Przyznam, że nie jest to bardzo zauważalne podczas ruchów głową ale większe pole widzenia jest faktem. Także muszę zdementować niektóre pogłoski krążące w komentarzach w sieci jakoby widać było krawędzie wyświetlacza. Otóż nie widać. Krawędzie są dokładnie tak samo widoczne jak w przypadku stockowej gąbki. 
Ciekawe jest także, że wydawało mi się, że sweet spot jest większy - dużo mniej były zauważalne zniekształcenia związane z soczewkami Fresnela jakie są zamontowane w Vive.
Wszystko to jak na razie jest moim subiektywnym odczuciem związanym z bardzo krótkim testem... Ale już nie długo będę miał możliwość zrobienia dłuższych testów więc zweryfikuję powyższe. Wink

Pozdr.
[Obrazek: 33911.png]
Odpowiedz
#58
Dzięki za obrazowe pokazanie możliwości VR Cover 6mm - poleciałby rep gdy nie fakt ze juz dałem wczesniej :-)

Mam tez pewne obawy co do tej gabki - na co dzien nosze okulary. Plusem tych okularów jest bardzo silny antyreflex , tak wiec "sweet spot" dotyk mnie mniej niz osoby z poprawnym widzeniem. Niby miejsca w srodku jest dosyc no ale zobaczymy..

Zgadzam sie z Toba, stockowa gabka flaczeje z czasem pewnie tez dlatego ze ja 2 razy delikatnie wyprałem , w tej chwili mocno dociśnięta ( na chama) daje efekt 6~8 mm i mniej więcej mogę sobie wyobrazi o ile wzrosnie FOV.
Tyle ze ja dociskam gogle w ramch testów druga ręką i w ten sposób grac nie mozna Smile .Wcześniej używałem gabki "narrow" potem wróciłem znowu do "wide" z powodu nadmiernego ucisku na twarz.

Miedzy innymi z powodu FOVa wybralem Vive nad Oculusem, to jednak ma znaczenie w takich grach jak ED. Tyle ze oni mając dopracowane SDK i lepszy support w Elite osiągaja na powiedzmy GTX 980  poziom obrazu u nas mozliwy dopiero na 1080/1070.
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
#59
(25.09.2016, 09:02 UTC)Yata_PL napisał(a): Mam tez pewne obawy co do tej gabki - na co dzien nosze okulary.

Może być problem bo po pierwsze jednak mimo, że jest tam sporo miejsca to jednak trochę go ubędzie (to też jeszcze kwestia jak duże szkła nosisz), a druga sprawa to brak wycięcia na okulary po obu stronach gąbki (stockowa je ma).
Może soczewki kontaktowe?

Ciężko mi się odnieść bo nie noszę okularów ale zakładam, że to może być problem w replacemencie.

Co do Oculusowych SDK to mam cały czas nadzieję, że któregoś dnia nasz support dorówna oculusom i różnica w tym co musimy robić aby otrzymać obraz porównywalny z oculusem będzie po naszej stronie. Wink
Pocieszam się na razie także tym, że mogę połazić fizycznie po mostku swojego pythona (choć i tak nie mam odpowiednio dużo miejsca żeby obejść go całego - po Aspie mogłem łazić jak chciałem) a oculusy nie... Smile

Pozdr.
[Obrazek: 33911.png]
Odpowiedz
#60
Zainteresowany "chodzeniem po kokpicie" zacząłem szukać jakiegoś filmu.

Zamiast tego znalazłem jednak coś, co może pomóc w problemach z mapą galaktyki (coś Baton chyba kiedyś wspominał, że to jedna z większych bolączek VR w Elite):




Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dwa monitory w jednym - czyli jak mieć podgląd do zwiniętej ED radekcz 1 3,722 08.02.2020, 18:22 UTC
Ostatni post: USSER-PL
  [PORADNIK] video poradnik w ED Piotr1502PL 1 4,560 18.04.2019, 14:48 UTC
Ostatni post: Zir4n
Lightbulb Jak uzyskac ~30% FPS w Vive bez zakupu Titan X :) Yata_PL 57 68,245 30.03.2017, 10:14 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości