nie jest w promocji, ale free 2 play, a że mało znane - to zapodam:
UFO: Online Invasion
http://store.steampowered.com/app/442810/
gra jest zrobiona przez rosjan, ale jest język angielski
(UWAGA: był już taki sam tytuł ! - ale to jest coś innego, jak ktoś zna nazwę to niech sprawdzi, czy tę grę właśnie zna)
Bardzo solidnie i porządnie przygotowany produkt - dla kogo?
...dla wielbicieli UFO oczywiście
w skrócie:
- dwa główne tryby rozgrywki:
podróżowanie po mapie, odwiedzanie lokacji, zakupy, misje od npc i misje grupowe pojawiające się na mapie losowo - wykonujemy w prostym "trybie mapy" z uwzględnieniem upływu czasu; mapa jest w trybie siatki ze strefami różnego stopnia bezpieczeństwa
oraz
walka - w trybie turowym: w stylu tradycyjnego ufo, ale płynnie obserwujemy poczynania nasze i przeciwników, uczymy się ich nawyków i korzystać z broni, itd.
- crafting, b. rozbudowany, prawie wszystko co można kupić - można też zrobić samemu!
- system przedmiotów (broń, pancerz, i masę innych rzeczy) oraz skilli do ich użycia - bardzo spójny i przemyślany;
- i wszystko bardzo mocno upgrejdowalne i personalizowane;
- kilka archetypów żołnierza (szturmowiec, snajper, tank; z odmianami) - kształtowane przez gracza podczas gry, można zmienić priorytety i zresetować cechy i skille;
- bardzo tanie konto premium - za około 4$ miesięcznie; (dodaje +50% do zdobywania exp-a oraz kilka opcji ułatwiających rozgrywkę; np. automatyczne zbieranie lootu po bitwie) w sklepiku są oczywiście inne gadżety, ale te same można kupić za credyty w grze!
- jakiegoś przegiętego pay2win nie zauważyłem, generalnie za real $ kupuje się "złote monety" - a za nie itemy w shopie;
ALE - te same monety można kupić za credyty z gry, od innych graczy!
więc spoko dla tych, co nie chcą wydawać kasy na grę [przykładowo, premka miesięczna to 8 monet, co czyni niecałe 400 tys. cr - do zarobienia w 1 dzień dla gracza znającego grę, dla początkującego tydzień];
- oczywiście są klany i sojusze, walki miedzy graczami, polowanie na siebie nawzajem i kontry grupowe, generalnie na wyższych poziomach jest ostro [nie ma instancji! ;-D - czyli jak ktoś jest gdzieś na mapie - to można go _zawsze_ dorwać, wiedząc jak!];
A jest o co się bić, bo gracz zabity traci wszystkie trofea z plecaka (tzn. itemy zdobyte, wykopane, itp. - przed doniesieniem do własnego magazynu są one opisane jako 'trofea'; sprzętu i broni oraz innego wyposażenia się nie traci).
Jedna zła wiadomość: jak we wszystkich grach tego typu - JEST grind. ;-D
EDIT: żeby nie było tak
urałoptymizdycznie, trzeba dodać, że problemem gry jest duże community ruskich graczy, którzy po kilku latach nie maja już nic do roboty i zabawiają się polowaniem na niższe lewele. Graczy normalnych, czyli angielsko-języcznych i zaczynających grę jest znacznie mniej - bo gra na steamie pojawiła się niedawno. Pewnie coś z tym zrobią, ale na razie początek jest bezproblemowy (na bezpiecznych mapach), a potem trzeba nieźle się nakombinować...

no ale - jest wyzwanie ;D