HP Reverb
#11
I tylko 500gram... Miodzio.
[Obrazek: 102165.png]
Odpowiedz
#12
Lekki i wygodny jest. To nowe mocowanie jest dużo lepsze niż halo z o+.
[Obrazek: Pic0g16.jpg]
Odpowiedz
#13
Znalazłem też na Amazonie za 600 USD jak ktoś tak woli (relatywnie niewiele drożej bazowo w przeliczeniu na PLN, kwestia jeszcze "haraczy" importowych)...
https://www.amazon.com/HP-Reverb-Virtual...914&sr=8-2

Husaria są jak łódzkie Bałuty - reprezenuj ją godnie i dumnie. o7
Odpowiedz
#14
Pierwsze wrażenia mogą być bardzo dobre, głównie dzięki bardzo dobrym wrażeniom wizualnym w centrum ale to przecież nie wszystko.

Wśród narzekań spotkać się można z takimi jak:
1) kabel jest łączony co owszem ma swoje plusy ale złączka podobno jest umieszczona zbyt blisko HMD co potrafi powodować pewien dyskomfort. Dodatkowo, złączka potrafi być źródłem problemów z komunikacją HMD i PC.
2) zastosowany tracking "inside-out" ma podobno problemy z dynamicznymi ruchami a dodatkowym źródłem problemów staje się bliskie otoczenie monitorów (być może nie w każdych warunkach).
3) HMD w okolicy nosa posiada jakieś ostre krawędzie co w przypadku większego nosa może skutkować poważnym dyskomfortem.

Potestuj na chłodno i wydaj przemyślany werdykt. Nie twierdzę, że to zły produkt (z pewnością lepszy od znacznej części konkurencji) ale nie ma produktów idealnych i twierdzenie, że "innych googli nie ma sensu kupować" wymagałoby konkretnej argumentacji oraz rozważenia nie tylko zalet ale i wad dostępnych produktów. Mimo wszystko, w tym segmencie cenowym Reverb wydaje się właściwym wyborem.
Odpowiedz
#15
1) oni to naprawili już, nie przeszkadza mi ta wtyczka.
2) działa OK, monitory mam tuż przed sobą
3) Hmm, nie odczułem.

Werdykt jest przemyślany, miałem tych headsetów pare, nie jaram się jak murzyn blaszką Smile Po nocy w hełmie to samo twierdzę dziś co wczoraj Smile
[Obrazek: Pic0g16.jpg]
Odpowiedz
#16
No to nic tylko cieszyć się, że tak podstawowe mankamenty albo zostały skutecznie wyeliminowane lub Ty osobiście ich nie odczuwasz. Jednak zastanów się chwilę i wymień kilka wad bo chyba zgodzimy się, że nie ma produktów idealnych. Jeśli nie widzisz żadnych wad to chyba jest to efekt zauroczenia albo nie zdołałeś w pełni przetestować tego produktu choć w twoim konkretnie przypadku wady mogą być faktycznie dość znikome lub ledwo dostrzegalne i nie mam tutaj na myśli doznań czysto wizualnych. Czepiam się bo to co już napisałeś, jest bardzo silną rekomendacją kupna tego produktu co dla części nie koniecznie musi być na dłuższą metę wyborem tak silnie satysfakcjonującym.

[Obrazek: qMDlMt0.jpg]

Oczywiście obraz rejestrowany przez sztuczny obiektyw aparatu nie jest 100% odzwierciedleniem obrazu rejestrowanego przez użytkownika, jednak mimo wszystko jest to jakiś wyznacznik a jednym z głównych czynników może być tutaj IPD, w które jak sam wspomniałeś bardzo dobrze się wpasowałeś. W swoim wypadku o dziwo mam lepsze skupienie bliżej krawędzi (strefa w ~75% FOV) niż w centrum i poza IPD brakuje mi regulacji głębokości bo gdy ręcznie odsunę całe HMD o około 3-5mm otrzymuje optymalne skupienie w praktycznie całym FOV.
Odpowiedz
#17
@Indygo ja bym 1060 nie ryzykował, nawet producent nie podaje tego w minimalnych, do tego pamiętaj, że potrzebny jest Display Port.

Miałem Reverba na oczach kilka razy i jestem wielkim fanemWink
"Każda frakcja ma takiego Fenyla, na jakiego zasłużyła" - CMDR Goliat
Odpowiedz
#18
Co do sprzętu obsługującego HMD to uruchamianie Reverba na gtx1060 lub ekwiwalencie nawet jeśli się uda to może oznaczać redukcję ustawień nawet poniżej wartości 1.0 (np. supersampling oraz hmd image quality w ED) co chyba mija się z celem i gdybym stał przed wyborem Reverb z 1060 i późniejszy upgrade do np. 1080 lub coś z serii 2xxx to wolałbym najpierw zrobić upgrade a później zainwestować w dobre HMD bo przecież VR ciągle się rozwija a konkurencja nie śpi. Dodatkowo należy zwrócić uwagę, że HP w specyfikacji Reverba wśród rekomendowanych minimalnych wymogów podaje nie tylko ekwiwalent gtx 1080 ale także core-i7 choć do końca nie wiem czy chodzi im o wymogi minimalne czy rekomendowane.

Recommended minimum workstation specifications
Graphics: DX12 capable graphics. NVIDIA® GTX 1080, NVIDIA® Quadro® P5200, AMD Radeon™ Pro WX 8200, equivalent or better
Processor: Intel® Core™ i7, Intel® Xeon® E3-1240 v5, equivalent or better
Memory: 16 GB RAM or more
Video out: DisplayPort™ 1.3
USB ports: 1x USB 3.0
Operating system: Windows 10 October 2018 update or later

Swoją drogą drążę temat bo Reverb jest jedną z opcji jaką biorę pod uwagę w aspekcie zakupu nowego zestawu VR i nie chciałbym się opierać jedynie na na tym, że oferuje najładniejszy obraz.

Dla porównania Valve Index ma dużo niższe wymagania:

Minimum
OS: Windows 10, SteamOS, Linux
Processor: Dual Core with Hyper-Threading
Memory: 8 GB RAM
Graphics: Nvidia GeForce GTX 970 / AMD RX480
Network: Broadband Internet connection
Additional Notes: Available DisplayPort (Version1.2) and USB (2.0+) Port required

Recommended
Processor: Quad Core+
Graphics: Nvidia GeForce GTX 1070 or better
Additional Notes: Available USB (3.0+) Port required for Headset Pass-Through Camera

Jednak pod względem jakości samego obrazu nie dorównuje Reverbowi i kompletny zestaw jest od niego prawie 2 razy droższy ale ma też inne zalety, w których podobno deklasuje Reverba a wyświetlany obraz też przecież nie należy do najgorszych.
Odpowiedz
#19
Tak, dlatego napisałem o IPD, ja trafiam w sam środek i mam szeroki sweetspot a rozmywa dopiero przy samych krawędziach, mogę oczami przewracać jak chcę i jest ostro.
Natomiast, jak ktoś będzie miał IPD np 67, czyi max, to nie trafi w sam środek przez co odczuwalnie przewracając oczami będzie miał mniej ostrości i doświadczał mniejszego fova.

podobnie kształt głowy ma znaczenie i odległość oczu od soczewek, to już jest bardzo indywidualne, oczywiście opisuję to z mojej perspektywy i rozstawu oczu.

Czy są jakieś wady?
FOV mógłby być większy, np taki jak w Indeksie czy pimaksie, kontrolery też mogły by mieć śledzenie czterema kamerami a nie dwoma, natomiast nie są to wady same w sobie, tylko cechy produktu.
Na pewno za np 3 lata powiem że HP ma wady względem headsetów przyszłości, natomiast na chwilę obecną, odstawił pozostałych od długość.

W tej chwili reverb daje najelpszy obraz, oczywiście ten stan rzeczy może się zmienić jak np Indexowi dadzą panel 2160p (ale nie dali i nie planują).

Acer VR mi chodził na GTX 970 (wydajność 1060), fakt że to nie było rewelacyjne, sporo reprojekcji, no mogło by być lepiej. Do O+ zmieniłem na 1080ti ze względu na to że chciałem mocno podbijać supersamplingiem
w Reverbie z kolei nie trzeba podbijać, natomiast renderuje wyżej od Acer VR, więc na 1060 szału nie będzie tragedii nie będzie.

Dziś podłączyłem reverba do i5 2500k i GTX 970 córki, co prawda na chwilę, ale działało, nie skakało nic w cliffhouse, więc jak napisałem - kwestia gry i ustawień.

Moim zdaniem najważniejszy jest wyświetlacz, bo headset może być ze złota, kontrolery mogą być super hiper, może być super wygodny, ale i tak finalnie, jak bęzdie miał słabą rozdzielczość, to nic po nim, bo to na ekran się patrzy a headset służy do oglądania.

Niezaleznie od tego co dadzą inni, z Reverbem będzie można rok, nawet dwa zostać, jak mówię - inni muszą przebić rozdzielczość, żeby warto było się zastanawiać nad zmianą.

To samo zresztą było teraz, O+ był najlepszym headsetem, do niego dociągneli indexa (który też jest obok niego bardzo dobry), ale to Reverb przebił rozdzielczością, i znowu jesteśmy w tym samym punkcie, że starej generacji po prostu nie warto brać.
[Obrazek: Pic0g16.jpg]
Odpowiedz
#20
Tak rozdzielczość jest istotna i HP pokazało, że 1000 PPI można uznać za punkt wyjścia w kwestii czystego obrazu (bez SDE) jednak sama rozdzielczość to nie wszystko. Jak to zwykle bywa, opinie są bardzo podzielone, chyba trzeba zamówić wszystko, założyć na głowę i zdecydować samodzielnie.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  HP Reverb G2 vs. Oculus Quest 2 Fenyl de Lechia 8 5,310 07.12.2022, 16:33 UTC
Ostatni post: Khavai



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości