[VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna
#33
(05.01.2017, 14:31 UTC)Baton napisał(a):
(05.01.2017, 11:43 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): J

W Oculusie możesz jedynie wstać i się porozglądać. Oculus też chyba ma coś takiego jak room scale, ale dopiero po zakupieniu 3 sensorów (nie wiem dokładnie o co chodzi, nie interesowałem się szczegółami).

Tu nie masz w ogóle racji, spokojnie można chodzić z dwoma sensorami, tylko w Vive jest to lepsze. Minus taki, że jak się obrócę o 180 stopni i zasłonię sobą sensonry to wtedy zaczyna się gubić, po to jest trzeci sensor, ale tak generalnie da się bez, ja na razie nie odczuwam braku za mocno.
Oculus bez kontrolerów jest jak auto na dwóch kołach, one dają niesamowite wrażenie bycia tam, w ogóle bym nie rozważał samych gogli, odbieramy sobie połowę możliwości.
Jak komuś zależy na wyraźnym i ostrym obraznie to powinien poczekać dwa lata co najmniej, na razie jest trójwymiarowo i imersyjnie ale ostro to nie Smile

Dzięki za sprostowanie. Tak jak napisałem - nie interesowałem się szczegółami. 

Z tym, że bez kontrolerów nie ma sensu kupować w 100% się zgadzam, to tak jakby iść do najlepszej kawiarni w mieście i zamówić rozpuszczalną zbożową Inkę. Niby jesteś w środku, czujesz klimat i pijesz "kawę", ale zupełnie nie masz pojęcia co tracisz i Twoje doznania smakowe są niczym w porównaniu z wysokiej jakości parzoną kawą Smile

Jeśli chodzi o ostrość obrazu, to tutaj obiektywnie oceniać raczej nie można, bo każdy widzi inaczej. Zgadzam się, że normalnie obraz jest nieostry - i Elite w takim stanie jest zdecydowanie niegrywalna na dłuższą metę. Krótkie sesje w celu pochwalenia się znajomym są OK - każdemu opada szczena. Ale żeby normalnie grać w Elite - sorry, nie da się. 

Natomiast po tweakach (ustawienia jakości obrazu, SS 0.85 i VR SS 2.0)  dla mnie nabiera ostrości wystarczającej do komfortowego grania, tyle że nawet mój sprzęt (GTX 1080 z zegarem podkręconym do 2044 MHz, aczkolwiek podejrzewam że CPU trochę bottleneckuje) ledwo potrafi uciągnąć taki ciężar, szczególnie na planetach. Ale zdecydowanie da się normalnie i komfortowo grać. Tyle że to moje subiektywne odczucia, ktoś kto widzi inaczej / ma inną wadę wzroku / nie ma wady wzroku może i te bardzo wysokie ustawienia traktować jako niegrywalną pikselozę. 

Jedyne obiektywne stwierdzenie to: przy obecnych możliwościach sprzętowych nawet tych większych entuzjastów dzisiejszy sprzęt nie pozwala na osiągnięcie tak dobrej jakości obrazu w goglach, co na monitorze, nawet jeśli to tylko full HD.

Być może kiedy wejdzie obsługa SLI i będzie można jeszcze bardziej podkręcić ustawienia - może wtedy jakość będzie zbliżona, bo do 4K jeszcze daleka droga IMHO.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 08.11.2016, 13:36 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Tesu - 08.11.2016, 13:50 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 08.11.2016, 14:09 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Tesu - 08.11.2016, 14:12 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 09.11.2016, 12:53 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Adix - 09.11.2016, 14:57 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 05.01.2017, 14:31 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Mathias Shallowgrave - 05.01.2017, 14:44 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Tesu - 05.01.2017, 12:10 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 05.01.2017, 15:17 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Tesu - 05.01.2017, 16:00 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 15.01.2017, 13:25 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 06.01.2017, 14:03 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Tesu - 06.01.2017, 14:28 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 15.01.2017, 07:58 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 15.01.2017, 19:05 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 15.01.2017, 23:02 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 16.01.2017, 16:46 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Varlus - 16.01.2017, 15:22 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 17.01.2017, 08:29 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 18.01.2017, 10:03 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 26.01.2017, 14:41 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 31.01.2017, 12:59 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 05.02.2017, 09:28 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Adix - 09.02.2017, 22:39 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 01.03.2017, 23:03 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 02.04.2017, 09:07 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 02.04.2017, 09:17 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 02.04.2017, 09:29 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 02.04.2017, 16:12 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Varlus - 02.04.2017, 16:48 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Dako - 05.04.2017, 13:26 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Kuchi - 06.04.2017, 15:56 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 06.04.2017, 16:45 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Kuchi - 06.04.2017, 17:08 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Kuchi - 06.04.2017, 19:23 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Kuchi - 06.04.2017, 20:52 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 06.04.2017, 21:13 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 24.04.2017, 16:24 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 24.04.2017, 17:51 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 04.05.2017, 08:59 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 04.05.2017, 16:18 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 23.05.2017, 13:39 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Qasz - 05.06.2017, 07:46 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 05.06.2017, 10:03 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 05.06.2017, 12:55 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 28.08.2017, 19:54 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 29.08.2017, 09:01 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 29.08.2017, 18:28 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 29.08.2017, 22:32 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 03.11.2017, 21:58 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 04.11.2017, 07:41 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 05.11.2017, 12:25 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 05.11.2017, 19:58 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Aris - 04.11.2017, 10:24 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 06.11.2017, 08:10 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Nizm0 - 06.11.2017, 11:31 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 06.11.2017, 23:04 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 08.11.2017, 16:25 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 09.11.2017, 09:01 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 09.11.2017, 07:35 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 09.11.2017, 14:24 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 09.11.2017, 15:37 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 18.11.2017, 12:35 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Nizm0 - 24.11.2017, 08:44 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez SP-GGX - 25.11.2017, 12:55 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 30.11.2017, 08:15 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 01.12.2017, 15:42 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 05.12.2017, 08:38 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Ulpian - 31.12.2017, 01:21 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 31.12.2017, 08:45 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Indygo - 31.12.2017, 09:11 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Indygo - 31.12.2017, 13:21 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 31.12.2017, 13:57 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Indygo - 31.12.2017, 14:17 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 01.01.2018, 12:02 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Indygo - 01.01.2018, 12:56 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 08.01.2018, 17:25 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Dako - 03.02.2018, 07:30 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Dako - 03.02.2018, 09:31 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 15.03.2018, 15:31 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Pueblo - 15.03.2018, 19:10 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 15.05.2018, 11:19 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 15.05.2018, 16:22 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 15.05.2018, 18:52 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez zieluk - 15.05.2018, 19:22 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Baton - 15.05.2018, 19:43 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 26.07.2018, 05:50 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 26.07.2018, 16:24 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 26.07.2018, 17:32 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 26.07.2018, 18:08 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 26.07.2018, 18:47 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 26.07.2018, 19:13 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Spili - 27.07.2018, 10:54 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Yautja - 30.07.2018, 09:52 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Indygo - 28.07.2018, 08:09 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Indygo - 02.08.2018, 14:25 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Dako - 05.01.2019, 19:00 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Dako - 02.04.2019, 03:36 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Dako - 02.04.2019, 06:34 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Dako - 26.04.2019, 06:53 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Bartaz - 26.04.2019, 12:09 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Ulpian - 06.06.2019, 09:51 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Dako - 25.03.2020, 13:56 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Jancu - 31.03.2020, 21:48 UTC
RE: [VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna - przez Veskel - 22.07.2022, 09:32 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Yata_PL - 06.11.2016, 22:39 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Tesu - 07.11.2016, 09:12 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Kyokushin - 07.11.2016, 17:09 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Elena Green - 07.11.2016, 20:12 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Xenderr - 08.11.2016, 09:10 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Tesu - 08.11.2016, 09:48 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Kyokushin - 08.11.2016, 09:58 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Elena Green - 08.11.2016, 10:16 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Tesu - 08.11.2016, 10:19 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Yautja - 08.11.2016, 12:31 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Tesu - 08.11.2016, 12:49 UTC
RE: przewaga dzięki technice - oculus - przez Elena Green - 08.11.2016, 13:06 UTC

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [VR] Windows Mixed Reality - dyskusja ogólna Kyokushin 130 121,992 23.11.2024, 20:53 UTC
Ostatni post: Cthulhu Squadron
  VR - gogle i krzesło jts 3 2,990 10.05.2021, 11:24 UTC
Ostatni post: szarik
  150 lat w wirtualnej rzeczywistości to nie tylko Sony VR i Oculus zieluk 0 1,417 07.04.2021, 19:42 UTC
Ostatni post: zieluk
  [VR] Oculus Rift - dyskusja ogólna Mathias Shallowgrave 78 81,860 25.03.2019, 18:26 UTC
Ostatni post: kris750PL
  Pimax 5k+ Virtual Reality w symulatorach Dako 1 4,067 11.03.2019, 20:44 UTC
Ostatni post: Yata_PL



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości