Galaxy background, tekstury 8k - problem
#11
(04.09.2017, 12:55 UTC)Baton napisał(a): OK, sprawdzę wieczorem pamięć na karcie i zobaczymy. Na fotkach widać wielką różnicę w pyle na drodze mlecznej więc chcę poszukać:

popatrzcie tu: To jest przy 4096 https://i.imgur.com/0Tcp9Rh.png  (po zastanowieniu to może być nawet 2048, nie pozaznaczałem które fotki przy jakim robiłem, a teraz ciężko znaleźć)

a to przy 8192  https://i.imgur.com/AqSVeI1.png

Mi to wygląda na zwykły Elitowy problem z antyaliasingiem.

Spróbowałbym - na Twoim miejscu - założyć supersampling w opcjach graficznych zamiast kombinować w plikach. Może efekt będzie ten sam, a komp i gra łatwiej to "przełknie"?

EDIT: chociaż jak teraz myślę, to supersampling obciąży bardziej grafę bo zwiększy rozdzielczość całości, a nie tylko tła. Ale spróbować chyba warto...
Odpowiedz
#12
(04.09.2017, 13:30 UTC)Xeonary napisał(a): Czy Elite nie oferuje jakieś opcji która pozwala na robienie screenów w wyższej rozdzielczości niż sama rozgrywka?

W sumie to nie sprawdziłem, przy mojej ilości trzaskania zdjęć to te 50-cio czy ile tam mają megowe bmp mi zjadały nieludzkie miejsca na dysku, dla mnie nie jest problemem zrobienie 200 fotek w godzinę, ale jeśli to rozwiąże problem jakości to się przestawię na solo Smile

(04.09.2017, 13:38 UTC)Robinus napisał(a): Mi to wygląda na zwykły Elitowy problem z antyaliasingiem.
Spróbowałbym - na Twoim miejscu - założyć supersampling w opcjach graficznych zamiast kombinować w plikach. Może efekt będzie ten sam, a komp i gra łatwiej to "przełknie"?
A czemu supersampling? Rozmyte są tekstury na skyboxie, które są statyczne, tam nie ma żadnego 3D?
Odpowiedz
#13
(04.09.2017, 13:42 UTC)Baton napisał(a):
(04.09.2017, 13:30 UTC)Xeonary napisał(a): Czy Elite nie oferuje jakieś opcji która pozwala na robienie screenów w wyższej rozdzielczości niż sama rozgrywka?

W sumie to nie sprawdziłem, przy mojej ilości trzaskania zdjęć to te 50-cio czy ile tam mają megowe bmp mi zjadały nieludzkie miejsca na dysku, dla mnie nie jest problemem zrobienie 200 fotek w godzinę, ale jeśli to rozwiąże problem jakości to się przestawię na solo Smile

(04.09.2017, 13:38 UTC)Robinus napisał(a): Mi to wygląda na zwykły Elitowy problem z antyaliasingiem.
Spróbowałbym - na Twoim miejscu - założyć supersampling w opcjach graficznych zamiast kombinować w plikach. Może efekt będzie ten sam, a komp i gra łatwiej to "przełknie"?
A czemu supersampling? Rozmyte są tekstury na skyboxie, które są statyczne, tam nie ma żadnego 3D?

Ja myślałem, że supersampling zwiększa rozdzielczość obrazu w całości, niezależnie od tego czy to 3d czy 2d. Ale nie jestem specjalistą.


[Obrazek: Supersampling%202D%20result.jpg]
Odpowiedz
#14
(04.09.2017, 14:01 UTC)Robinus napisał(a):
(04.09.2017, 13:42 UTC)Baton napisał(a): W sumie to nie sprawdziłem, przy mojej ilości trzaskania zdjęć to te 50-cio czy ile tam mają megowe bmp mi zjadały nieludzkie miejsca na dysku, dla mnie nie jest problemem zrobienie 200 fotek w godzinę, ale jeśli to rozwiąże problem jakości to się przestawię na solo Smile

A czemu supersampling? Rozmyte są tekstury na skyboxie, które są statyczne, tam nie ma żadnego 3D?

Ja myślałem, że supersampling zwiększa rozdzielczość obrazu w całości, niezależnie od tego czy to 3d czy 2d. Ale nie jestem specjalistą.


[Obrazek: Supersampling%202D%20result.jpg]

Najpierw wspomniałeś o AA, a później o SS Biggrin

Supersampling pozwala na granie w wyższej rozdzielczości niż ta, jaką obsługuje nasz monitor z obrazem przeskalowanym do wielkości ekranu (mniej więcej, nie znam szczegółów), a Antyaliasing to wygładzanie "ząbkowanych" krawędzi.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#15
(04.09.2017, 14:13 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Ja myślałem, że supersampling zwiększa rozdzielczość obrazu w całości, niezależnie od tego czy to 3d czy 2d. Ale nie jestem specjalistą.

No dokładnie, więc czemu brak supersamplingu miałby mi tak dramatycznie rozmywać tekstury tła? Sprawdzę sobie wieczorem i tak, na razie robimy brainstorming, więc każda idea mile widziana.

Zatrute ziarna porozrzucałem przed wyjściem do pracy więc jeśli to są jakieś skrytoćwierki to wieczorem wyrzucę truchła i po problemie.
Odpowiedz
#16
(04.09.2017, 14:13 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a):
(04.09.2017, 14:01 UTC)Robinus napisał(a): Ja myślałem, że supersampling zwiększa rozdzielczość obrazu w całości, niezależnie od tego czy to 3d czy 2d. Ale nie jestem specjalistą.


[Obrazek: Supersampling%202D%20result.jpg]

Najpierw wspomniałeś o AA, a później o SS Biggrin

Supersampling pozwala na granie w wyższej rozdzielczości niż ta, jaką obsługuje nasz monitor z obrazem przeskalowanym do wielkości ekranu (mniej więcej, nie znam szczegółów), a Antyaliasing to wygładzanie "ząbkowanych" krawędzi.

Ah - tak. Ponieważ na kiepski ANTYALIASING również pomaga SUPERSAMPLING.

Tak czy inaczej - wygląda że jednak w wygładzaniu tła też może pomóc.

To tu jeszcze o SUPERSAMPLING w ED.

Poza tematem - polecam go używać jak ktoś ma możliwość, bo znacznie polepsza doznania. Mi się trudno było przestawić z powrotem na wyłączenie SuperSamplingu bo po którymś patchu wymagania wzrosły i moja grafa nie ciągnęła już tak jak kiedyś ED.

https://forums.frontier.co.uk/showthread...g-in-1080p
Odpowiedz
#17
Wracając do tematu, ja też kiedyś miałem problem z teksturami 8K, ale to było na starej karcie i procku (GTX 970 + i5 4590). Gra w ogóle nie chciała się uruchomić z głównego menu. Od tamtej pory nie sprawdzałem, ale później z ciekawości zobaczę, jak to u mnie teraz wygląda.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#18
OK, więc to jest jakieś ładowanie do karty grafiki, jak się przytyka to mam 7.9 GB GPU memory, potem spada do 6 GB i gra już działa normalnie. Tak jak pisałem to następuje tylko w momencie ładowania gry albo skoku między systemami.
Teraz potestuje supersampling przy 4k

Na początek porównanie detali z normalnym zrzutem ekranu i alt+shift+F10 który produkuje obraz ważący 168 mega i rozdzielczośći 10240x5000cośtam

https://i.imgur.com/l7OGkai.png

Jak się przybliży do detali tła to są identyczne, więc high-res w moim przypadku nie ma najmniejszego sensu ani mi nie pomaga.

Supersampling 2.0 też detale tła identyczne.
Odpowiedz
#19
Hi-Res działa tylko  w solo. Fajnie że doszedłeś że to kwestia GPU a supersampling chyba nie pomoże w końcu to stworzenie i obróbka obrazu w większej rozdzielczości aby na podstawie większej liczby informacji "uśrednić" obraz do rozdzielczości monitora, większa rozdzielczość wymaga więcej VRAM. Jeśli będziesz sie tak bawił z teksturami 4k nie będzie tej dodatkowej informacji więc nic to nie da.

Pozdrawiam
CO TO JEST SHOUTBOX, CO TO JEST SHOUTBOX, CO TO JEST SHOUTBOX
Odpowiedz
#20
(05.09.2017, 06:55 UTC)Zakrecony Termos napisał(a): Hi-Res działa tylko  w solo. Fajnie że doszedłeś że to kwestia GPU a supersampling chyba nie pomoże w końcu to stworzenie i obróbka obrazu w większej rozdzielczości aby na podstawie większej liczby informacji "uśrednić" obraz do rozdzielczości monitora, większa rozdzielczość wymaga więcej VRAM. Jeśli będziesz sie tak bawił z teksturami 4k nie będzie tej dodatkowej informacji więc nic to nie da.

Pozdrawiam
Supersampling to było oczywiste że nic nie da, ale Robinus jest moim szefem w redakcji GalnetPL więc chciałem mu zrobić przyjemność Smile
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Problem z rekrutacją PandziaNew 2 136 24.11.2025, 06:46 UTC
Ostatni post: husarz
  Problem z sygnaturą ALKAZZATOR 4 1,285 19.03.2025, 16:11 UTC
Ostatni post: ALKAZZATOR
  Problem z odnalezieniem bazy na planecie Daxinus 8 2,761 06.06.2021, 19:40 UTC
Ostatni post: Songster
  "follow my wake and we can talk" Problem Kevin Czaski 3 1,093 15.04.2020, 21:05 UTC
Ostatni post: Kevin Czaski
  Problem z rekrutacją Merysh 4 2,109 26.12.2018, 09:14 UTC
Ostatni post: USSER-PL



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości