Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak uzyskac ~30% FPS w Vive bez zakupu Titan X :)
#21
(21.10.2016, 08:05 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a):
Cytat:nVidia CP
Manage 3D settings
Global Settings


Ambient Occlusion Off
Anisotropic filtering Application-controlled
Antialiasing - FXAA Off
Antialiasing - Gamma correction On
Antialiasing - Mode Application-controlled
Antialiasing - Setting Application-controlled
Antialiasing - Transparency Off
CUDA - GPUs All
DSR - Factors Off
DSR - Smoothness Off
Maximum pre-rendered frames Use the 3d application settings
Multi-Frame Sampled AA (MFAA) Off
Multi-display/mixed-GPU acceleration Single display performance
Power management mode Optimal power
Shader Cache On
Texture filtering - Anisotropic sample optimisation Off
Texture filtering - Negative LOD bias Allow
Texture filtering - Quality Quality
Texture filtering - Trilinear optimisation Off
Threaded optimisation Auto
Triple buffering Off
Vertical sync Use the 3D application settings
Virtual Reality pre-rendered frames 1

Jak ustawisz w ten sposób Global Settings, to będą miały zastosowanie do KAŻDEJ aplikacji, która wykorzystuje 3D (DirectX). Nie polecam tego robić Smile

Po co ustawiać globale, skoro zaraz później ustawiasz tylko pod Elite? Bez sensu.

Zgadzam sie z tym , to kalka tego co znalazłem na innym forum. Ustawienia globalne odnoszą sie ogólnie do gier VR a poniżej ustwienia nvivdi rzekomo pod Elite Dangerous. Mi te ustawienia + mieszanie w rejestrze  o tyle pomoglby ze pozbylem sie ghostingu na stacji w trybie biuletynu, outfitu itp. ,  nie wiem po prawdzie ktore ustawienie na to może najbardziej wpływać. Tez jestem zdania ze przyrost jeśli jest to nie wielki , natomiast mam wrażenie ze tekstury sa czytelniejsze , lepiej filtrowane itp.  

Reszte ustawień pod ED 2.1  mam takie http://imgur.com/a/lq73X ( za wyjatkiem shadow gdzie przestawilem wczoraj w grze z off na low i równiez wszędzie było stabilne 90 fps)
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
#22
Czolem

zassysajcie bete Steam VR ! Smile
mamy asynchroniczna reprojekcje !

Turn off Steam VR.
Open your regular desktop Steam UI (not big picture, not the VR menu).
Go to your library of games. one of the sections should be "tools". Right click on Steam VR and select properties.
in the properties window of Steam VR, there should be a tab for betas. In there you can opt-into betas.

sugeruje odznaczyc deafultowa opcje "allow interleaved reprojection"

SteamVR Beta Updated (1477423729)
25 PAŹDZIERNIKA - AARON.LEIBY
The SteamVR Beta has been updated with the following changes.

General:
SteamVR status window can now be minimized (with setting to minimize to tray).
Fixed a bug preventing HMD system button presses from being recognized.

Compositor:
Initial asynchronous reprojection support.*
Fixed blue fringing or flashing at the periphery reported by some users.
Fix for right eye occasionally showing left image in some rare cases.
Added dome projection controls for compositor background images.

Vive-specific:
Added night-mode (activate using button in dashboard settings).
Bluetooth driver install now uses force option to fix broken installs.
Updated vivelink.exe (v1.0.49.0) and vivebtdriver.exe (v12.0.1.102).
Vivelink - Fixed 4 digit BT driver version query problem.
Vivelink - Improved BLE connect reliability.
ViveBTDriver - Auto recover BT driver when BT USB stuck.
ViveBTDriver - Fix for Win8.1 WU update problem.
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
#23
Jest znacznie lepiej! Smile
Wszystko na HIGH (bez cieni i AO ale włącznie z mapą galaktyki!) przy HMD 2x i SS 1x do 1.25x i jest cacuś! Smile
Co prawda występuje jeszcze juddering ale pokuszę się o stwierdzenie, że ten obecny jest znacznie mniej odczuwalny niż poprzednio.
Maksymalnie zminimalizowany efekt przycięć przy wyświetlaniu UI na stacjach. Mapa galaktyki bezproblemowo działa na HIGH.

@Mathias, stestuj teraz Elitkę z podanym przez Yate SteamVR Beta z async'em... ciekaw jestem Twojej opinii o aktualnej jakości obrazu. Ja nie podciągnę wyżej niż 1.5x supersamplingu ale Ty jak masz 1080 to możesz próbować pocisnąć nawet i 2x Smile choć jak dla mnie już od 1x do 1.5x wygląda to zadowalająco.

Ogólnie, pobierać asynca i latać Smile

@Yata, dzięki za cynk o becie steamVR. Biggrin
[Obrazek: 33911.png]
Odpowiedz
#24
@Adix , dzieki za repa ale z tym SS 1x do 1.25 przy HMD 2x to lekka przesada :-)
ja gram na 0.85 bo lubie miec 90 fps , w intensywnych resach dropi o te 10 fps i wtedy włącza sie asynchroniczna reprojekcja i jest cacy oczywiscie podbilem efekty wizualne aby gra wypiękniała ...
No chyba ze nie odzanczyles asynchronicznego przeplotu w setach steamVR wtedy mozna szarpac wysoko ale cos za cos... testowałem i dla mnie obraz robi sie mniej wyraźny. Tak wiec "allow interleaved reprojection - off" i allow asynchronous reprojection - ON ! Smile
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
#25
@Yata, odznaczyłem reprojekcję z przeplotem. Tak jak napisałem... Smile SS1.0 chodzi w zasadzie bez problemu, jeśli podniosę wyżej to zauważalny jest czasem juddering (czy może raczej drobny ghosting - ale bez porównania mniej dokuczliwy niż ten który pojawiał się uprzednio po przeholowaniu z ustawieniami).
Serio, mam lekkiego hypa po tej aktualizacji. Smile
Potestowałem na stacjach, na powierzchniach planet, i w SRV na planecie (tu przy gwałtownych manewrach potrafi nie ładnie zaghostować horyzont do momentu ustania ruchu obrazu - wiadomo, horyzont jest najszybciej przesuwającą się częścią obrazu przy gwałtownym skręcie SRV). Testowałem walkę z kilkoma NPCami ale nie w obszarze RES więc nie wiem jak z wydajnością przy rysowaniu "kamyków" Wink
No dobra i teraz clue... Przy moich ustawieniach fpsy spadają maksymalnie do około 60fps! (powierzchnia planety+settlement+SRV z zewnątrz+latające skimery) Normalnie było by to nie do zaakceptowania i całkowicie nie grywalne ale właśnie dzięki asyncowi z tych 60fpsów dostajemy obraz, który nie dość, że jest wyostrzony i szczegółowy to jeszcze efekt tej nieszczęsnej reprojekcji z przeplotem jest zdegradowany do minimum (bo czasami jednak potrafi delikatnie zaghostować jak pisałem wyżej ale jest to zupełnie inny ghosting).
Nie popadam w hura optymizm ale naprawdę jest znaczna poprawa! Smile
Biorąc pod uwagę, że jest to nadal beta, to mam cichą nadzieję, że w wersji release może jeszcze uda im się coś podciągnąć. Wink

Na razie jaram się. Wink

A no i jeszcze szybki update dot. samej aktualizacji...
Async jest jak na razie tylko dla kart nVidii.
[Obrazek: 33911.png]
Odpowiedz
#26
Adix, no własnie resy ,(walka) głownie tam ustawiałem nowe opcje , tam ten ghosting asynchroniczny jest nazbyt widoczny przy płyności 60~65 fps , przy 80 fps juz jes super, oczywiście da sie grac i jak kto woli , może tez potestuje na 1.0 bo przy 0.85 juz miałem klarowny obraz a nie lubie jak mi znacznie dropi przy ostrym manewrowaniu w skałkach . Targetujac w NPCe które nie sa zbyt wyraźne jest jakieś takie nie koszerneSmile
No i najważniejsze - gram z shadow na low . Shadow off już mi sie opatrzyło pomimo różnicy w fps.
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
#27
Takie szybkie pytanko - jak sprawdzić FPS w Vive?
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#28
(27.10.2016, 13:20 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Takie szybkie pytanko - jak sprawdzić FPS w Vive
w samych goglach nie sprawdzam bo by mi to zaburzało imersje jakby mi cyferki latały w jakims rogu -jest opcja do właczenia w steamvr ( "heurestyka wydajnosci" o ile pamiec mnie nie myli)
generalnie nie wiem co chcesz osiągnąć , fpsy które masz na  ekranie monitora to identyczne  masz w goglach,  ja używam w ED tradycyjnie Ctrl+F ,w innych grach fraps , lub msi afterburner...
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
#29
A, to OK. Myślałem, że to, co na ekranie pod Ctrl+F jest osobne od tego co w goglach, tak jak np. rozdzielczość Smile
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#30
Próbuje zrobić tak jak proponujecie acz jeszcze 30 min i gogle wylecą za okno. Po pierwsze wszelkie ustawienia w steamvr.vrsettings zostają automatycznie skasowane jak uruchamia sie elite. Ktora defakto automatycznie uruchamia steam vr nawet przy wyłączonym trybie vr z gry. W pliku zostaje tylko tyle
{
"steamvr" : {
"mirrorViewGeometry" : "0 0 1080 600"
}
}

a ustawienia w opcjach steam mi cofa do zalecanych. Moge sobie co najwyżej ustawiać w elicie. Albo ak juz elite jest włączony.
[Obrazek: ksMw3tO.png]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [PORADNIK] Jak grindować rangi Federal i Imperial Navy. Franz Lionport 16 21,568 28.10.2025, 09:36 UTC
Ostatni post: flybyhunter
  [PORADNIK] Jak zdobyć Guardian Module Blueprint Segment Scarlet Yuri 44 75,583 12.11.2024, 07:02 UTC
Ostatni post: SirAdams
  [PORADNIK] Moje początki z Odyssey, czyli jak zacząć zabawę na nogach Pol Detson 5 3,191 03.09.2023, 19:38 UTC
Ostatni post: 123tomek
Bug Jak zapolować na Orthrusa i zdobyć próbki jego tkanki Mathias Shallowgrave 0 1,447 25.01.2023, 23:30 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave
  Jak ograniczyć liczbę zgonów na początku Odyssey Pol Detson 0 3,163 30.03.2021, 10:56 UTC
Ostatni post: Pol Detson



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości