Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PORADNIK Kompendium wiedzy o działaniach AX
#1
Bug 
Źródło: Kompendium stworzone na podstawie informacji zawartych w tym FAQ od Anti Xeno Initiative i rozszerzono o wiedzę własną oraz nabytą z innych źródeł. 
Ostatnia aktualizacja: lipiec 3309

---

KOMPENDIUM WIEDZY O DZIAŁALNOŚCI AX



PODSTAWOWE INFORMACJE O WOJNIE

1. SKUTECZNOŚĆ DZIAŁAŃ

Najbardziej skuteczne działania są determinowane przez stan systemu i stacji. Chociaż wiele działań jest dostępnych na wszystkich etapach wojny, niektóre z nich mają większy wpływ niż inne na odpieranie sił Thargoidów. 

Poniższa tabelka podssumowuje najbardziej efektywne działania w zależności od sytuacji w systemie:

[Obrazek: AdZpIXv.png]


2. STREFY KONFLIKTU I HYDRY

Ukończone strefy konfliktu mają możliwość wygenerowania różnej liczby hydry po zakończeniu walki:

[Obrazek: teTCEZg.png]

3. LISTA MAELSTROMÓW

[Obrazek: WT0VEdx.png]

4. THARGOIDZKI BGS

[Obrazek: gtHdvqF.png]



TIPS & TRICKS

1. Jak uniknąć obrażeń po hiperdykcji?

Na początek warto wspomnieć, że hiperdykcji nie da się uniknąć, a przynajmniej nikomu się to do tej pory nie udało. Jeżeli zdarzy się więc ona w Super Cruise, natchmiastowo ją poddajmy przez wyzerowanie przepustnicy. To, tak samo jak w wypadku zwykłej interdykcji, drastycznie skróci czas cooldownu naszego napędu FSD. 

Najbardziej skuteczna metoda uniknięcia obrażeń jest prosta - to po prostu jak najszybsze oddalenie się od Thargoidów i ucieczka. Na początku może wydawać się to trudne i może zdarzyć się i tak, że stracicie statek, ale z czasem będzie Wam to przychodzić coraz łatwiej. Trening czyni mistrza! 

Najprościej jest to zrobić statkiem, który osiąga minimalnie 450-500 m/s, ale i wolniejszymi jednostkami może się to udać, jeśli zareagujemy wystarczająco szybko. Kluczem jest tutaj NATYCHMIASTOWA REAKCJA, więc po poddaniu hiperdykcji OD RAZU wykonaj więc następujące czynności, po kolei:

  1. Obserwuj skaner i ustaw się tak, żeby mieć Thargoidów z tyłu. 
  2. Wyłącz tryb FA OFF.
  3. Boost, następnie Silent Running 
  4. Stargetuj najbliższego Thargoida i obserwuj odległość od niego. Po przekroczeniu 3,5 km, wyłącz tryb cichy i nadal  boostuj, aż minie cooldown FSD.
  5. Jeśli to konieczne (np. jeśli wywali nas bezpośrednio przez obcymi i będą oni na wprost nas) , można też zboostować w kierunku Thargoida, tak aby zmusić go do zwolnienia i nawrotki, co zwiększy nasze szanse na zwiększenie dystansu.

2. Jaki statek będzie dobry dla początkującego pilota AX?

Alliance Chieftain (z Gauss Cannon) lub Krait Mk II (Gauss Cannon lub Modified Shard Cannon) są naprawdę dobrymi wyborami dla początkujących. Pozwolą one na naukę taktyki walki z Thargoidami i zapewnią Ci najlepsze szanse na przeżycie.

Inne dobre opcje to: Krait Phantom (Modified Plasma Chargers) i Alliance Challenger (modified shard cannons).

Buildy na te wszystkie statki opisane są w odpowiedniej sekcji poniżej. Najważniejsze to jednak pamiętać o tym, że najlepiej latać tym, w czym po prostu dobrze się czujemy i nie zawsze statek typu "meta" będzie najlepszą opcją. 

Należy też tutaj zaznaczyć, że Krait Mk II/Krait Phantom to statki do "boost-orbitowania", a Chieftain/Challenger to statki do "orbitowania thrusterami".


3. Jakich broni używać?

Każda broń zachowuje się inaczej i uczy różnych umiejętności:
  • Gauss: Najbardziej efektywna broń. Uczy celowania, prędkości strzelania, zarządzania temperaturą i utrzymania celu na linii ognia.
  • Shards: Rozproszenie obrażeń (odpowiednik shotguna). Najwięcej obrażeń w centrum. Obrażenia są mniejsze, im dalej jesteśmy od celu (podobnie do Gauss). Zmodyfikowane shardy są lepsze od standardowych shardów guardiańskich. Pamiętaj, żeby włączyć tryb celowania "Trailing"
  • Plasma Chargers: przytrzymaj, aby naładować i puść, aby strzelić. Generuje chmurę wokół miejsca uderzenia. Zmodyfikowane chargery są lepsze od standardowych chargerów guardiańskich. Pamiętaj, żeby włączyć tryb celowania "Trailing".
  • AX Multi-Cannon: Strzela małymi pociskami AX. Zadaje duże obrażenia Sercom Interceptorów.
  • AX Missile Racks: Strzela rakietami AX. Mają niską prędkość lotu.
  • Flak Cannon: Jedyna broń, która działa przeciwko Swarmowi. Pamiętaj, żeby włączyć tryb celowania "Trailing".

Jeżeli chodzi o najbardziej optymalne bronie dla różnych scenariuszy, to:
  • Walka grupowa (w wingu lub w AXCZ): Modified Shards, Modified Plasma Chargers
  • Walka solo: Gauss lub w zasadzie cokolwiek innego, z czym czujecie się komfortowo w walce.

4. Fixy, Gimballe czy Turrety?

Wybór mocowania broni zależy od tego, czy w pełni skanujesz Thargoida oraz od poziomu twoich umiejętności. 
  • Broń Fixed zadaje największe obrażenia przy trafieniu w cel, ale jest również najtrudniejsza w użyciu. W miarę wzrostu twoich umiejętności, wzrasta także twoja skuteczność z najbardziej uszkadzającymi broniami w grze.
  • Broń Gimball zapewnia drugi najlepszy poziom zadawanych obrażeń i strzela tylko wtedy, gdy naciskasz przycisk "strzał". Jeśli masz pełne skanowanie Thargoida, możesz wtedy namierzyć interceptora podczas fazy odkrycia Serca i wybrać jako subtarget wyeksponowane (Exerted) Serce.
  • Broń na Turretach jest dobra do celowania we wroga bez względu na Twoje położenie i orientację, co dla początkujących jest świetne przy użyciu Beam Laserów. Innych broni AX na Turrety raczej nie dajemy, ponieważ obrażenia nie zostaną zadane tam, gdzie są potrzebne ze względu na brak precyzji.

5. Czy można walczyć z Thargoidami w statku bez inżynierki?

Można, ale trzeba być naprawdę dobrym pilotem i wiedzieć, co się robi oraz co i kiedy robią statki obcych. Początkującym pilotom AX zaleca się, aby jako absolutne minimum posiadać dostęp do tych inżynierów/modyfikacji:
  • Beam Laser: Range + Thermal Vent (The Dweller, Broo Tarquin)
  • Thrusters: Dirty Drives L3 + Drag (Felicity Farseer, Prof Palin)
  • Power Dist: Jak najwyższy poziom (Etienne Dorn, Hera Tani, Marco Qwent, The Dweller)
  • Pancerz/Hull: Military z (1) Heavy Duty + Deep Plating lub (2) Lightweight + Deep Plating (Selene Jean)
  • Heatsinki: Kup Heat Sinki od Siriusa lub zmodyfikuj zwiększenie amunicji (Ram Tah, Petra Olmanova)
Pamiętaj też, żeby zawsze mieć w zapasie Creditsy na przynajmniej kilka rebuyów.


6. Czy muszę umieć latać z FAOFF?

Nie, ale tryb FAOFF pozwala poruszać się podczas walki z interceptorem bez zmagania się również z komputerem pokładowym, który próbuje utrzymać Cię w jednym miejscu. FAOFF to sposób latania "ciągle w ruchu" zamiast "ciągle w bezruchu".
  • Wykonywanie (bardzo) małych korekt to sposób latania w trybie FAOFF. 
  • Przełączenie się na tryb FAON na kilka sekund działa jako hamulec awaryjny.
  • Dobrym wprowadzeniem do Cold Orbiting jest ten film autorstwa Marie Monroe (YouTube).

7. Ogólne wskazówki do walki AX
  • Grając z innymi graczami, wyłącz raportowanie przestępstw. Pamiętaj, że grając w Open robisz to na własną odpowiedzialność, ale grając ze znajomymi - to podstawa! (Prawy panel -> Ship -> Trzecia zakładka od góry -> "Report Crimes Against Me")
  • Nie używaj statków wyposażonych w myśliwce (SLF) - powodują one lagi w instacji. To jest to bug, który ciągle czeka na naprawę. 
  • Nie okupuj landing padów! Napraw statek, uzupełnienie ammo i limpety, pobierz misje i wystartuj, robiąc miejsce innym.
  • Nie bądź gnidą i nie atakuj innych graczy w instancji AX. 
  • WAŻNE! Miej baczenie na prośby o opuszczenie instancji i stosuj się do nich! Powróć do instancji tylko wtedy, gdy lider instancji na to zezwoli. Czasami wymagany jest reset instancji, a zostając w niej - uniemożliwiasz stworzenie nowej instancji. 

8. Swarm ciągle mnie niszczy, jak żyć?

Największym błędem, jaki popełniają piloci AX jest przelatywanie przez pasywny Swarm, co sprawia, że przechodzi on w tryb rakietowy.

Rój Thargonów (Swarm) jest, w pewnym sensie, twoim odliczaniem do walki. Pozbycie się go jest niewątpliwie najtrudniejszym elementem walki AX. 

Swarmy różnią się rozmiarem, formacją i zachowaniem. Istnieją trzy tryby roju, z jednym rojem na każde serce wszystkich interceptorów. (Wyjątkiem jest Orthrus, który nie posiada serc - dlatego nie ma tez swarmów).

  • Tryb Pasywny. Te formacje są zrelaksowane i mogą "strzelać" do Ciebie, ale jeśli masz wysoką integralność kadłuba/modułów, nie musisz się tym martwić.
    • UWAGA! To najlepszy moment na pozbycie się swarmu! Oddal się od interceptora i użyj Flak Cannon, aby zabić thargony.
  • Tryb Agresywny (rakietowy). Łatwo zauważalny w spiralnej śmierci lub formacji "pierścienia śmierci", ten rój będzie strzelał do ciebie rakietami i może cię łatwo zniszczyć w walce z interceptorem. 
    • Counter: Przybliż się do odległości około 2,6-2,9 km od roju, gdzie będą strzelać do ciebie rakietami i TRAFIAĆ CIĘ. (Spokojnie, jesteś poza zasięgiem obrażeń). Następnie odwróć się i przeleć przez ich formację, aby wyłączyć tryb rakietowy. To video pokazuje, jak to zrobić.
  • Tryb Kamikadze. Rój będzie bardzo niechętny, aby zbliżyć się bliżej niż 3,0 km. Gdy zbliżysz się bliżej niż 3,0 km, zmienią kolor na żółty i eksplodują, zbliżając się do ciebie. 
    • Counter: Sprowokuj je, a następnie odskocz na booście, pozwalając im na samozniszczenie.


PRZYKŁADOWE BUILDY STATKÓW

1. PRZEWÓZ TOWARÓW

Żródło: Operation IDA
UWAGA! Dla wszystkich buildów: ustaw pipsy na 2-4-0, a następnie wyłącz dystrybutor energii, aby zablokować przypisane punkty energii. 


2. PRZEWÓZ PASAŻERÓW

Żródło: Post-Disaster Evacuation Service (PDES)
  • Imperial Cutter - Build
UWAGA! Dla wszystkich buildów: ustaw pipsy na 2-4-0, a następnie wyłącz dystrybutor energii, aby zablokować przypisane punkty energii. 


3. WALKA AX
 
Żródło: Marauder’s Vanguard (VANG)


TEORIA BUDOWY STATKÓW AX

1. HULL

Dla większości statków optymalny będzie Military Grade Alloy z modyfikacją Heavy Duty + Deep Plating. Niektóre konfiguracje statków używają Lightweight + Deep Plating, a niektóre konfiguracje (w zależności od punktu 6 poniżej) będą wymagać Lightweight Alloy z modyfikacjami Heavy + Deep. (Poniżej przedstawiono konfigurację statku Alliance Chieftain z sekcji Buildów)

[Obrazek: 898ELK6.png]

2. BRONIE

Wybór broni zależy od zamierzonego celu i Twoich umiejętności. Oto dostępne bronie i sposób ich zazwyczajowego użycia oraz skuteczność:

[Obrazek: T85G9s0.png]

3. SENSORY D + LONG RANGE

To standardowa modyfikacja do walki AX. Pozwoli na dłuższy zasięg, mniejszą masę i mniejsze zużycie energii.

4. BEAM LASER

Dla konfiguracji, które mają odpowiednią ilość miejsca, zalecamy zamontowanie Beam Lasera. W połaczeniu z modyfikacją Long Range i Thermal Vent utrzyma Cię on w niskiej temperaturze podczas trafiania w Thargoida i pomoże zniszczyć jego osłony.

[Obrazek: nbnsWx6.png]

5. MRP

Oprócz wzmocnieniem kadłuba, należy też zabezpieczyć moduły statku. Całkowita wartość MRP (Module Reinforcement Package) to pula punktów wytrzymałości, która zmniejsza otrzymywane obrażenia od Thargoidów, zaczynając od największego MRP.

Przykład:
  • Swarm Thargonów zadaje 20 punktów obrażeń na każdego Thargona dla statku małego rozmiaru przy 94% MRP.
Jak moduł i MRP otrzymują obrażenia jednocześnie:
  • 20 * 0.94 = -18.8 obrażeń dla banków integralności MRP
  • -1.2 obrażeń dla integralności modułu
Jeśli twój statek ma miejsca na wyposażenie wojskowe (Military Slots), użyj ich do wzmocnienia kadłuba (HRP), a nie do wzmocnienia modułów (MRP).

6. ZDOLNOŚCI NAPRAWCZE

Posiadaj co najmniej jeden AFMU (Auto Field-Maintenance Unit) oraz co najmniej jeden Repair Limpet Controller. Limpety (oraz możliwość syntezowania dodatkowych limpetów) są swoistym "zapasem pancerza". Moduł klasy D zapewnia najmniejszą masę, najmniejsze zużycie energii i wykonuje naprawy na tym samym poziomie co moduł klasy A.

Dla przykładu:

[Obrazek: RB58RtE.png]

Jeśli chcesz zebrać materiały pozostawione po śmierci Thargoida, najlepiej zbierać je ręcznie (pamiętaj o Corrosion Resistant Cargo Racks!), koniecznie dopiero po rozwianiu się chmury korozyjnej. Alternatywnie można użyć małego Collector Limpet Controllera.

7. HRP

Hull Reinforcement Package wpływa na manewrowość statku, ponieważ dodaje masę, jednocześnie zwiększając punkty pancerza. Pobawi się buildami, aby sprawdzić czy statek potrzebuje opancerzenia Heavy+Deep lub Light+Deep, aby uzyskać optymalną manewrowość. 

Pamiętaj, że opancerzony czołg, który ledwo się porusza, jest martwym czołgiem! Biggrin
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Bug [PORADNIK] Scavenging AX Mathias Shallowgrave 0 1,274 09.07.2023, 02:41 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave
  [PORADNIK] Mini AX-Poradnik uzupelniajacy Dziadostwo 2 7,520 15.09.2021, 21:14 UTC
Ostatni post: Gnievmir
  [Poradnik] Baza wiedzy o inżynierach Kofi Paridae 0 3,352 28.05.2016, 09:30 UTC
Ostatni post: Kofi Paridae



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości