![]() |
|
[PORADNIK] Kompendium wiedzy o działaniach AX - Wersja do druku +- The Winged Hussars - Forum (https://forum.thewingedhussars.com) +-- Dział: Strefa Publiczna (https://forum.thewingedhussars.com/forumdisplay.php?fid=4) +--- Dział: Biblioteka (https://forum.thewingedhussars.com/forumdisplay.php?fid=31) +--- Wątek: [PORADNIK] Kompendium wiedzy o działaniach AX (/showthread.php?tid=6964) |
Kompendium wiedzy o działaniach AX - Mathias Shallowgrave - 21.06.2023 Źródło: Kompendium stworzone na podstawie informacji zawartych w tym FAQ od Anti Xeno Initiative i rozszerzono o wiedzę własną oraz nabytą z innych źródeł. Ostatnia aktualizacja: lipiec 3309 --- KOMPENDIUM WIEDZY O DZIAŁALNOŚCI AX
PODSTAWOWE INFORMACJE O WOJNIE 1. SKUTECZNOŚĆ DZIAŁAŃ Najbardziej skuteczne działania są determinowane przez stan systemu i stacji. Chociaż wiele działań jest dostępnych na wszystkich etapach wojny, niektóre z nich mają większy wpływ niż inne na odpieranie sił Thargoidów. Poniższa tabelka podssumowuje najbardziej efektywne działania w zależności od sytuacji w systemie: ![]() 2. STREFY KONFLIKTU I HYDRY Ukończone strefy konfliktu mają możliwość wygenerowania różnej liczby hydry po zakończeniu walki: ![]() 3. LISTA MAELSTROMÓW ![]() 4. THARGOIDZKI BGS ![]() TIPS & TRICKS 1. Jak uniknąć obrażeń po hiperdykcji? Na początek warto wspomnieć, że hiperdykcji nie da się uniknąć, a przynajmniej nikomu się to do tej pory nie udało. Jeżeli zdarzy się więc ona w Super Cruise, natchmiastowo ją poddajmy przez wyzerowanie przepustnicy. To, tak samo jak w wypadku zwykłej interdykcji, drastycznie skróci czas cooldownu naszego napędu FSD. Najbardziej skuteczna metoda uniknięcia obrażeń jest prosta - to po prostu jak najszybsze oddalenie się od Thargoidów i ucieczka. Na początku może wydawać się to trudne i może zdarzyć się i tak, że stracicie statek, ale z czasem będzie Wam to przychodzić coraz łatwiej. Trening czyni mistrza! Najprościej jest to zrobić statkiem, który osiąga minimalnie 450-500 m/s, ale i wolniejszymi jednostkami może się to udać, jeśli zareagujemy wystarczająco szybko. Kluczem jest tutaj NATYCHMIASTOWA REAKCJA, więc po poddaniu hiperdykcji OD RAZU wykonaj więc następujące czynności, po kolei:
2. Jaki statek będzie dobry dla początkującego pilota AX? Alliance Chieftain (z Gauss Cannon) lub Krait Mk II (Gauss Cannon lub Modified Shard Cannon) są naprawdę dobrymi wyborami dla początkujących. Pozwolą one na naukę taktyki walki z Thargoidami i zapewnią Ci najlepsze szanse na przeżycie. Inne dobre opcje to: Krait Phantom (Modified Plasma Chargers) i Alliance Challenger (modified shard cannons). Buildy na te wszystkie statki opisane są w odpowiedniej sekcji poniżej. Najważniejsze to jednak pamiętać o tym, że najlepiej latać tym, w czym po prostu dobrze się czujemy i nie zawsze statek typu "meta" będzie najlepszą opcją. Należy też tutaj zaznaczyć, że Krait Mk II/Krait Phantom to statki do "boost-orbitowania", a Chieftain/Challenger to statki do "orbitowania thrusterami". 3. Jakich broni używać? Każda broń zachowuje się inaczej i uczy różnych umiejętności:
Jeżeli chodzi o najbardziej optymalne bronie dla różnych scenariuszy, to:
4. Fixy, Gimballe czy Turrety? Wybór mocowania broni zależy od tego, czy w pełni skanujesz Thargoida oraz od poziomu twoich umiejętności.
5. Czy można walczyć z Thargoidami w statku bez inżynierki? Można, ale trzeba być naprawdę dobrym pilotem i wiedzieć, co się robi oraz co i kiedy robią statki obcych. Początkującym pilotom AX zaleca się, aby jako absolutne minimum posiadać dostęp do tych inżynierów/modyfikacji:
6. Czy muszę umieć latać z FAOFF? Nie, ale tryb FAOFF pozwala poruszać się podczas walki z interceptorem bez zmagania się również z komputerem pokładowym, który próbuje utrzymać Cię w jednym miejscu. FAOFF to sposób latania "ciągle w ruchu" zamiast "ciągle w bezruchu".
7. Ogólne wskazówki do walki AX
8. Swarm ciągle mnie niszczy, jak żyć? Największym błędem, jaki popełniają piloci AX jest przelatywanie przez pasywny Swarm, co sprawia, że przechodzi on w tryb rakietowy. Rój Thargonów (Swarm) jest, w pewnym sensie, twoim odliczaniem do walki. Pozbycie się go jest niewątpliwie najtrudniejszym elementem walki AX. Swarmy różnią się rozmiarem, formacją i zachowaniem. Istnieją trzy tryby roju, z jednym rojem na każde serce wszystkich interceptorów. (Wyjątkiem jest Orthrus, który nie posiada serc - dlatego nie ma tez swarmów).
PRZYKŁADOWE BUILDY STATKÓW 1. PRZEWÓZ TOWARÓW Żródło: Operation IDA
2. PRZEWÓZ PASAŻERÓW Żródło: Post-Disaster Evacuation Service (PDES)
3. WALKA AX Żródło: Marauder’s Vanguard (VANG) TEORIA BUDOWY STATKÓW AX 1. HULL Dla większości statków optymalny będzie Military Grade Alloy z modyfikacją Heavy Duty + Deep Plating. Niektóre konfiguracje statków używają Lightweight + Deep Plating, a niektóre konfiguracje (w zależności od punktu 6 poniżej) będą wymagać Lightweight Alloy z modyfikacjami Heavy + Deep. (Poniżej przedstawiono konfigurację statku Alliance Chieftain z sekcji Buildów) ![]() 2. BRONIE Wybór broni zależy od zamierzonego celu i Twoich umiejętności. Oto dostępne bronie i sposób ich zazwyczajowego użycia oraz skuteczność: ![]() 3. SENSORY D + LONG RANGE To standardowa modyfikacja do walki AX. Pozwoli na dłuższy zasięg, mniejszą masę i mniejsze zużycie energii. 4. BEAM LASER Dla konfiguracji, które mają odpowiednią ilość miejsca, zalecamy zamontowanie Beam Lasera. W połaczeniu z modyfikacją Long Range i Thermal Vent utrzyma Cię on w niskiej temperaturze podczas trafiania w Thargoida i pomoże zniszczyć jego osłony. ![]() 5. MRP Oprócz wzmocnieniem kadłuba, należy też zabezpieczyć moduły statku. Całkowita wartość MRP (Module Reinforcement Package) to pula punktów wytrzymałości, która zmniejsza otrzymywane obrażenia od Thargoidów, zaczynając od największego MRP. Przykład:
6. ZDOLNOŚCI NAPRAWCZE Posiadaj co najmniej jeden AFMU (Auto Field-Maintenance Unit) oraz co najmniej jeden Repair Limpet Controller. Limpety (oraz możliwość syntezowania dodatkowych limpetów) są swoistym "zapasem pancerza". Moduł klasy D zapewnia najmniejszą masę, najmniejsze zużycie energii i wykonuje naprawy na tym samym poziomie co moduł klasy A. Dla przykładu: ![]() Jeśli chcesz zebrać materiały pozostawione po śmierci Thargoida, najlepiej zbierać je ręcznie (pamiętaj o Corrosion Resistant Cargo Racks!), koniecznie dopiero po rozwianiu się chmury korozyjnej. Alternatywnie można użyć małego Collector Limpet Controllera. 7. HRP Hull Reinforcement Package wpływa na manewrowość statku, ponieważ dodaje masę, jednocześnie zwiększając punkty pancerza. Pobawi się buildami, aby sprawdzić czy statek potrzebuje opancerzenia Heavy+Deep lub Light+Deep, aby uzyskać optymalną manewrowość. Pamiętaj, że opancerzony czołg, który ledwo się porusza, jest martwym czołgiem!
|