27.04.2016, 13:10 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.10.2017, 07:44 UTC przez Reinrk van Dall.)
TYTUŁEM WSTĘPU
Temat statystyk eksploracji dostępnych w prawym panelu statku nie jest specjalnie gorący, ale od czasu do czasu powraca, przeważnie na TSie. Chciałbym tu wyjaśnić znaczenie poszczególnych elementów dostępnych w tej części statystyk naszego pilota.
Sam byłem zainteresowany ich prawdziwym znaczeniem, więc przeprowadziłem kilka testów by rozwiać moje wątpliwości i teraz chciałbym się podzielić moimi spostrzeżeniami ku chwale Husarii.
Przypomnijmy podstawowe akronimy:
- BDS - Basic Discovery Scaner
- IDS - Intermediate Discovery Scanner
- ADS - Advanced Discovery Scanner
- DSS - Detailed Surface Scanner
Więcej informacji o powyższych można znaleźć tu:
EKSPLORACJA - STATYSTYKI
SYSTEMS VISITED (Odwiedzone systemy)
Licznik ten zwiększa się przy każdej naszej PIERWSZEJ wizycie w danym systemie. Jeśli wskakujemy do systemu który już kiedyś odwiedziliśmy, wartość ta nie będzie się zwiększać. Nie jest istotne czy ktoś przed nami odkrył system, liczy się nasza pierwsza wizyta w danym systemie.
Tak więc kręcenie się w tę i z powrotem w okolicy naszej HR 8444 nie pomoże nam w podnoszeniu tej statystyki w przeciwieństwie do wybrania się na eksplorację kosmosu w rejony w których nas jeszcze nie było.
Licznik zwiększa się po wskoczeniu do systemu, nie musimy oddawać danych eksploracyjnych by się zmienił i nie tracimy go w wypadku eksplozji statku.
PROFITS FROM EXPLORATION (Zyski pieniężne z eksploracji)
Tu akurat wszystko jasne, ile zarobiliśmy za oddanie danych uzyskanych w trakcie eksploracji. Naturalnie, należy sprzedać dane z eksploracji aby coś tu zwiększyć, więc bez eksplozji statku.
LEVEL 2 DETAILED SCANS (Skany szczegółowe drugiego poziomu)
Tu robi się trochę bardziej ciekawie, więc znów się trochę rozpiszę. Zacznijmy od tego, że nieoficjalnie, użycie BDS, IDS czy ADS, nazwiemy “Skanem pierwszego poziomu”. Takiej statystyki oczywiście nie ma w naszym panelu. Czym jest więc skan drugiego poziomu?
Skierowanie dziobu naszego statku w kierunku ciała niebieskiego, gdy jesteśmy w odpowiedniej odległości i nasz statek dokonuje analizy tegoż ciała. Sprawą istotną jest to, że nie posiadamy w tym momencie DSS lub jest on wyłączony.
LEVEL 3 DETAILED SCANS (Skany szczegółowe trzeciego poziomu)
W tej sytuacji chodzi oczywiście o analizę ciała niebieskiego gdy mamy na wyposażeniu DSS. Skanując z DSS NIE ZWIĘKSZAMY statystyki drugiego poziomu. Ktoś mógłby zapytać, co się stanie jeśli wyłączymy moduł DSS, dokonamy skanu 2 poziomu, włączymy DSS i wykonamy skan 3 poziomu na tym samym obiekcie. Odpowiedzią jest zwiększenie tylko statystyki skanu poziomu trzeciego.
Zarówno poziom 2 i 3 aktualizują się po oddaniu danych kartograficznych. Prosimy bez fajerwerków w tym przypadku.
HIGHEST PAYOUT (Najwyższa wypłata)
Gdy sprzedajemy dane kartograficzne, mamy wyraźnie wskazane ile warte są informacje o danym systemie. System który był wiele wart i jest naszym osobisty rekordem jest tu pokazany jako najwyższa kwota zarobiona na sprzedaży pojedynczego systemu. Niestety nie wiem czy bonusy za bycie pierwszym odkrywcą są wliczone ale jest to wysoce prawdopodobne.
TOTAL HYPERSPACE DISTANCE (Całkowita długość skoków w latach świetlnych)
Każdy wykonany skok dodaje tu swą odległość, nieistotne czy jesteśmy w podróży do Sagittarius A*, czy handlujemy między systemami A i B i z powrotem.
TOTAL HYPERSPACE JUMPS (Całkowita ilość wykonanych skoków)
Jak powyżej, zliczony mamy każdy wykonany skok miedzy systemami.
Oba powyższe nie wymagają oddania danych kartograficznych, aktualizowane są na bieżąco.
MAX DISTANCE FROM START (Największa odległość od miejsca w którym zaczęliśmy grę)
Tu zawsze pojawiały się różne hipotezy, nie będę przytaczał by nie siać dodatkowego fermentu. Różne hipotezy zostały przeze mnie sprawdzone, po dokonaniu pomiarów oto moja oficjalna TEORIA.
Za start rozumiemy system gdzie zaczęliśmy grę, czyli system startowy. Największa odległość, to odległość w linii prostej od systemu startowego, do najodleglejszego systemu jaki odwiedziliśmy. Odległość można sprawdzić oczywiście na mapie galaktyki.
Nieistotne jest czy lecieliśmy do celu zygzakiem, slalomem tropiąc węza, półkolem. Nieważne jest to, że oddokowaliśmy w systemie A, przelecieliśmy 20K LY zrobiliśmy zwrot o 90 stopni lecieliśmy 100K LY okrążając galaktykę. Najodleglejszy system jaki odwiedziliśmy kiedykolwiek od punktu startu jest tu pokazany jako MAX DISTANCE FROM START.
Nie ma znaczenia czy się wylogowaliśmy w trakcie podróży czy nie.
Według danych CMDR Haji-me licznik jest aktualizowany na bieżąco. Możecie skakać na skraj galaktyki i robić fajerwerki. Ale kto rozsądny by tak zrobił?APPROXIMATE TIME PLAYED (Przybliżony czas gry)
Przybliżona ilość czasu jaką spędziliśmy za sterami statku czyli w miarę aktywnie grając a nie od momentu, na przykład, zakupu gry. Czas ten dotyczy naszego konta gry ED a nie konkretnego pilota.
spacetrekker napisał(a):
W międzyczasie dostarczania alkoholu do Zander Dock przeczytałem trochę poradników i innych wątków na forum.
W temacie opisującym statystyki pilota w zakresie eksploracji (Eksploracja - opisanie statystyk pilota) jest część o przybliżonym czasie gry i z własnego doświadczenia mogę napisać, że czas ten dotyczy czasu gry na danym koncie a nie czasu gry konkretnym CMDR-em - jakoś w wakacje zrobiłem wyczyszczenie "sejwa" i okazało się, że w statystykach było wszystko na zero oprócz owego czasu gry. Zwróciłem na to uwagę z tego względu, iż czasem uruchamiałem ED bezpośrednio przez launchera, czasem poprzez steama, zachciało mi się wyrównać czas jaki mam w grze z czasem naliczonym na steamie, a tu klops. (ostatecznie i tak steam zżera jak dla mnie za dużo zasobów więc pomysł z nabijaniem czasu na steamie sobie darowałem)
Niestety, o ile zrobiłem zrzut ekranu statystyk eksploracji przed czyszczeniem, tak zapomniałem zrobić fotkę po, więc zrozumiem, jeśli świadectwo pisemne (zwłaszcza świeżego użytkownika forum) zostanie odrzucone.
Pozdrawiam, o7
CMDR spacetrekker
W temacie opisującym statystyki pilota w zakresie eksploracji (Eksploracja - opisanie statystyk pilota) jest część o przybliżonym czasie gry i z własnego doświadczenia mogę napisać, że czas ten dotyczy czasu gry na danym koncie a nie czasu gry konkretnym CMDR-em - jakoś w wakacje zrobiłem wyczyszczenie "sejwa" i okazało się, że w statystykach było wszystko na zero oprócz owego czasu gry. Zwróciłem na to uwagę z tego względu, iż czasem uruchamiałem ED bezpośrednio przez launchera, czasem poprzez steama, zachciało mi się wyrównać czas jaki mam w grze z czasem naliczonym na steamie, a tu klops. (ostatecznie i tak steam zżera jak dla mnie za dużo zasobów więc pomysł z nabijaniem czasu na steamie sobie darowałem)
Niestety, o ile zrobiłem zrzut ekranu statystyk eksploracji przed czyszczeniem, tak zapomniałem zrobić fotkę po, więc zrozumiem, jeśli świadectwo pisemne (zwłaszcza świeżego użytkownika forum) zostanie odrzucone.
Pozdrawiam, o7
CMDR spacetrekker
SVR DISTANCE TRAVELLED (Dystans przejechany łazikiem planetarnym)
Ile kilometrów, mil, mega metrów (do wyboru) pokonaliśmy naszym SVR plątając się po powierzchni planet.NA ZAKOŃCZENIE
Jeśli zauważyliście jakieś nieprawidłowości lub macie pytania to proszę o kontakt.
EDYCJA
MAX DISTANCE FROM START (Największa odległość od startu)
Zmieniono treść podpunktu, dziękuję CMDR:
APPROXIMATE TIME PLAYED (Przybliżony czas gry)
Zmieniono treść podpunktu, dziękuję CMDR: