23.07.2019, 12:23 UTC
Trochę zabawy statystykami na podstawie https://inara.cz/galaxy-statistics/
I tak, wiem, że człowiek z psem statystycznie mają po trzy nogi. Ja jem mielone, ty jesz kapustę, więc statystycznie jemy gołąbki, itd.
Żarty mamy więc odhaczone, to do dzieła
Wniosek rzucający się od razu w oczy jest taki, że pomimo, że zwiastuny gry, większość grafik promocyjnych, a nawet większość mechaniki samej gry nastawione są na walkę i wybuchy, to społeczność Elite w swej masie jest raczej pacyfistyczna.
Widać to natychmiast na wykresie pokazującym używane w społeczności statki. Na pierwszych dwóch pozycjach jest Asp Explorer i Anaconda - statki powszechnie uznawane za najlepsze do eksploracji. Na trzeciej pozycji jest Python - statek najbardziej uniwersalny w grze. A taka mamba, na którą jest ostatnio moda wśród graczy PvP jest na bardzo dalekiej pozycji i stanowi niewiele ponad 1% statków posiadanych przez graczy.
Zaskoczył mnie fakt niewielkiej ilość korwet i cutterów (pomimo innego wrażenia odnoszonego na codzień). Odpowiednio 3,28 i 3,2%. Czyli jednak pełnią rolę przeznaczoną im przez autorów gry - "endgame'owych" statków dostępnych dla graczy, którzy poświęcili wiele czasu na ich zdobycie. Ogromna różnica pomiędzy nimi a Anacondą pokazuje jak łatwo obecnie w Elite zdobyć odpowiednią ilość gotówki, ale wbijać rangi na statki federalne lub imperialne już nie każdemu się chce.
Palmę pierwszeństwa w kategorii najbardziej nieudanego/niepotrzebnego w grze statku dzierży Asp Scout, który znalazł swoje miejsce u zaledwie niecałej połowy procenta graczy.
Gracze Elite najwyraźniej wolą też zajmować się swoimi sprawami i nie interesują się polityką będąc w przygniatającej większości niezależnymi pilotami (blisko 90%). Wśród pozostałych, rozpolitykowanych, największym, choć z przewagą nad Federacją w granicach błędu statystycznego, poparciem cieszy się Imperium. Sojusz przyciągnął do siebie niecały procent graczy.
Gdy zejdziemy z poziomu supermocarstw na ten nieco niższy: konkretnych polityków i ich stronnictw (Power Play) to okaże się, że największym poparciem cieszy się księżniczka Aisling Duval praktycznie deklasując o rząd wielkości swoich politycznych przeciwników. I ciekawe czy chodzi tu o jej, niewątpliwy, urok osobisty, czy o dostęp do najmocniejszych w grze tarcz - prismatic shield, co by ponownie świadczyło o raczej defensywnej postawie większości graczy. Najmniej popleczników ma z kolei Zemina Torval. I ponownie nie wiem czy tak mało graczy para się górnictwem czy chodzi tu o aparycję kobiety, która swoje najlepsze lata ma wyraźnie za sobą.
Bardzo ciekawie prezentują się rozkłady rang Federacji Pilotów.
Przy randze bojowej rozkład jest dokładnie taki, jakiego byśmy się spodziewali przy rozkładzie dowolnej cechy w dowolnej grupie osobniczej i prezentuje się pod postacią krzywej Gaussa. Ze skrajnymi wartościami dążącymi do zera i szczytem przy średnich wartościach. I potwierdza, że gracze Elite nie są jakoś specjalnie agresywni, a ranga bojowa rośnie sobie niejako przy okazji. I myślę, że ten wykres pokrywałby się niemal idealnie z wykresem czasu spędzonego w grze, gdyby taki byłby tu też zaprezentowany.
Brak jakieś szczególnej agresji pokazuje rozkład rang w CQC, gdzie najniższą rangę ma niemal 90% graczy, a ilość graczy na wyższych poziomach liczy się już w promilach... a może to kwestia jakości tego trybu?
Rangi w handlu i eksploracji pokazują, że wyraźnie jest coś nie tak z tymi elementami gry. Szczególnie widoczne jest to przy rangach handlowych.
Rangą Elite w handlu może się pochwalić aż 45% graczy, to kompletne odwrócenie rozkładu z prawdziwego świata. Wychodzi na to, że świat Elite to utopia, w której praktycznie wszyscy (rangi powyżej połowy skali mają w sumie 95%) są bogaczami, a bieda (0,4% rangi Penniless) praktycznie nie istnieje w tym świecie. Wypadałoby "dochodzenie do bogactwa" w tej grze naprawiać do momentu, aż rozkład rang w handlu wśród graczy też byłby krzywą Gaussa.
Eksploracja też nie do końca działa jak powinna. Może to dlatego, że każdy może na własną rękę odkrywać systemy już odkryte? Może raz odkryty system powinien trafiać do komputerów nawigacyjnych każdego gracza? Pamiętamy nazwiska wielkich odkrywców epoki odkryć. Kolumb, Da Gamma, Cook, Vespuci... bo było ich niewielu. Bo wyruszenie w nieznane wymagało odwagi, inteligencji, wiedzy i środków. Tymczasem w świecie Elite takową rangę w eksploracji ma już 28% pilotów. Suma trzech najwyższych rang to już ponad połowa pilotów. A poza Bańkę nosa nie wystawiło ledwie niecałe 1,5% graczy.
Podsumowując. Społeczność Elite to społeczność handlarzy i odkrywców aktywnie unikająca walki. Logiem gry powinna być pacyfka a nie bojowa odznaka Elite
I tak, wiem, że człowiek z psem statystycznie mają po trzy nogi. Ja jem mielone, ty jesz kapustę, więc statystycznie jemy gołąbki, itd.
Żarty mamy więc odhaczone, to do dzieła

Wniosek rzucający się od razu w oczy jest taki, że pomimo, że zwiastuny gry, większość grafik promocyjnych, a nawet większość mechaniki samej gry nastawione są na walkę i wybuchy, to społeczność Elite w swej masie jest raczej pacyfistyczna.
Widać to natychmiast na wykresie pokazującym używane w społeczności statki. Na pierwszych dwóch pozycjach jest Asp Explorer i Anaconda - statki powszechnie uznawane za najlepsze do eksploracji. Na trzeciej pozycji jest Python - statek najbardziej uniwersalny w grze. A taka mamba, na którą jest ostatnio moda wśród graczy PvP jest na bardzo dalekiej pozycji i stanowi niewiele ponad 1% statków posiadanych przez graczy.
Zaskoczył mnie fakt niewielkiej ilość korwet i cutterów (pomimo innego wrażenia odnoszonego na codzień). Odpowiednio 3,28 i 3,2%. Czyli jednak pełnią rolę przeznaczoną im przez autorów gry - "endgame'owych" statków dostępnych dla graczy, którzy poświęcili wiele czasu na ich zdobycie. Ogromna różnica pomiędzy nimi a Anacondą pokazuje jak łatwo obecnie w Elite zdobyć odpowiednią ilość gotówki, ale wbijać rangi na statki federalne lub imperialne już nie każdemu się chce.
Palmę pierwszeństwa w kategorii najbardziej nieudanego/niepotrzebnego w grze statku dzierży Asp Scout, który znalazł swoje miejsce u zaledwie niecałej połowy procenta graczy.
Gracze Elite najwyraźniej wolą też zajmować się swoimi sprawami i nie interesują się polityką będąc w przygniatającej większości niezależnymi pilotami (blisko 90%). Wśród pozostałych, rozpolitykowanych, największym, choć z przewagą nad Federacją w granicach błędu statystycznego, poparciem cieszy się Imperium. Sojusz przyciągnął do siebie niecały procent graczy.
Gdy zejdziemy z poziomu supermocarstw na ten nieco niższy: konkretnych polityków i ich stronnictw (Power Play) to okaże się, że największym poparciem cieszy się księżniczka Aisling Duval praktycznie deklasując o rząd wielkości swoich politycznych przeciwników. I ciekawe czy chodzi tu o jej, niewątpliwy, urok osobisty, czy o dostęp do najmocniejszych w grze tarcz - prismatic shield, co by ponownie świadczyło o raczej defensywnej postawie większości graczy. Najmniej popleczników ma z kolei Zemina Torval. I ponownie nie wiem czy tak mało graczy para się górnictwem czy chodzi tu o aparycję kobiety, która swoje najlepsze lata ma wyraźnie za sobą.
Bardzo ciekawie prezentują się rozkłady rang Federacji Pilotów.
Przy randze bojowej rozkład jest dokładnie taki, jakiego byśmy się spodziewali przy rozkładzie dowolnej cechy w dowolnej grupie osobniczej i prezentuje się pod postacią krzywej Gaussa. Ze skrajnymi wartościami dążącymi do zera i szczytem przy średnich wartościach. I potwierdza, że gracze Elite nie są jakoś specjalnie agresywni, a ranga bojowa rośnie sobie niejako przy okazji. I myślę, że ten wykres pokrywałby się niemal idealnie z wykresem czasu spędzonego w grze, gdyby taki byłby tu też zaprezentowany.
Brak jakieś szczególnej agresji pokazuje rozkład rang w CQC, gdzie najniższą rangę ma niemal 90% graczy, a ilość graczy na wyższych poziomach liczy się już w promilach... a może to kwestia jakości tego trybu?

Rangi w handlu i eksploracji pokazują, że wyraźnie jest coś nie tak z tymi elementami gry. Szczególnie widoczne jest to przy rangach handlowych.
Rangą Elite w handlu może się pochwalić aż 45% graczy, to kompletne odwrócenie rozkładu z prawdziwego świata. Wychodzi na to, że świat Elite to utopia, w której praktycznie wszyscy (rangi powyżej połowy skali mają w sumie 95%) są bogaczami, a bieda (0,4% rangi Penniless) praktycznie nie istnieje w tym świecie. Wypadałoby "dochodzenie do bogactwa" w tej grze naprawiać do momentu, aż rozkład rang w handlu wśród graczy też byłby krzywą Gaussa.
Eksploracja też nie do końca działa jak powinna. Może to dlatego, że każdy może na własną rękę odkrywać systemy już odkryte? Może raz odkryty system powinien trafiać do komputerów nawigacyjnych każdego gracza? Pamiętamy nazwiska wielkich odkrywców epoki odkryć. Kolumb, Da Gamma, Cook, Vespuci... bo było ich niewielu. Bo wyruszenie w nieznane wymagało odwagi, inteligencji, wiedzy i środków. Tymczasem w świecie Elite takową rangę w eksploracji ma już 28% pilotów. Suma trzech najwyższych rang to już ponad połowa pilotów. A poza Bańkę nosa nie wystawiło ledwie niecałe 1,5% graczy.
Podsumowując. Społeczność Elite to społeczność handlarzy i odkrywców aktywnie unikająca walki. Logiem gry powinna być pacyfka a nie bojowa odznaka Elite

.png)
.png)
.png)
.png)

.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
![[Obrazek: 96326.png?1548872402]](https://inara.cz/data/sigs/96/96326.png?1548872402)
.png)
.png)
.png)
![[Obrazek: 32080.jpg]](https://inara.cz/data/sig/32/32080.jpg)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
![[Obrazek: 135108.png]](https://inara.cz/data/sigs/135/135108.png)
![[Obrazek: cH5Yuim.jpg]](https://i.imgur.com/cH5Yuim.jpg)
![[Obrazek: 135108.jpg]](https://inara.cz/data/sig/135/135108.jpg)
![[Obrazek: latest?cb=20181021071542]](https://vignette.wikia.nocookie.net/elite-dangerous/images/3/31/Elite-Dangerous-Raxxla-Logo.png/revision/latest?cb=20181021071542)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
![[Obrazek: hEwp3B1.png]](https://i.imgur.com/hEwp3B1.png)
![[Obrazek: 57086.png]](https://inara.cz/data/sigs/57/57086.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
