31.01.2016, 23:13 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.01.2016, 23:14 UTC przez Mathias Shallowgrave.)
Voice Attack & Voice Packs
Voice Attack posiada dość zaawanowane możliwości tworzenia makr oraz całych sekwencji komend w zależności od warunków. W tym poradniku zademonstruję, jak ustawić program, żeby losowo wybierał jeden plik audio z wielu dostępnych do odtworzenia przy podaniu danej komendy. Jest to przydatne w przypadku, gdy posiadamy jakiś zestaw odpowiedzi komputera (dwa przykładowe: tu oraz tu) i chcemy żeby na nasze komendy odpowiadał losowo wybraną frazą.
Na przykład po podaniu komendy "Deploy Hardpoints" VA losowo wybiera odpowiedź komputera z dostępnych: Yes, Commander; Acquired; Yes, Captain; Weapons Out. Sprawia to wrażenie, że nasz komputer posiada pewną osobowość i jest sztuczną inteligencją. Bardzo ciekawy efekt, który wzbogaca grę.
Struktura polecenia:
I. Ustawienie zmiennej
II. Rozpoczęcie bloku warunku dla zmiennej o wartości 1
III. Przypisanie pliku audio do odegrania dla zmiennej o wartości 1
IV. Zamknięcie bloku warunku dla zmiennej o wartości 1
V. Rozpoczęcie bloku warunku dla zmiennej o wartości 2
VI. Przypisanie pliku audio do odegrania dla zmiennej o wartości 2
VII. Zamknięcie bloku warunku dla zmiennej o wartości 2
itd. dla wszystkich wartości zmiennych.
Jak to działa?
W momencie gdy podajemy jakąś komendę do VA, niech to będzie "Deploy Hardpoints", komputer wykonuje tę komendę, a następnie losuje liczbę i w zależności od wylosowanej liczby odgrywa dany plik dźwiękowy z odpowiedzią komputera.
Wg schematu powyżej:
Ustawiamy zmienną a. Przypisujemy pliki audio dla kolejnych liczb, które będą losowane (wartości zmiennej). W przypadku wylosowania danej wartości, VA odtwarza dany plik audio.
Instrukcja krok po kroku:
I. Ustaw zmienną, która będzie później użyta w warunkach.
![[Obrazek: UcQCRl7.jpg]](http://i.imgur.com/UcQCRl7.jpg)
II. Rozpocznij blok warunku
![[Obrazek: VwYQ0PF.jpg]](http://i.imgur.com/VwYQ0PF.jpg)
III. Odtwórz plik audio
![[Obrazek: oKH22Hb.jpg]](http://i.imgur.com/oKH22Hb.jpg)
IV. Zakończ blok warunku.
![[Obrazek: TO8c51z.jpg]](http://i.imgur.com/TO8c51z.jpg)
IV. Rozpocznij kolejny blok warunku - wróć do punktu II. i tym razem w Value wpisz 2, po czym ustaw kolejny plik audio do odtworzenia i zakończ blok warunku. Ustaw tyle bloków warunków, ile chcesz. Im więcej, tym większa różnorodność odpowiedzi komputera na daną komendę.
A tak to wygląda po ustawieniu:
![[Obrazek: LC9cREJ.jpg]](http://i.imgur.com/LC9cREJ.jpg)
Nie zapomnijcie na samym początku dodać komendy, którą ma wykonać VA (w tym przypadku naciśnięcie spacji w celu wysunięcia broni).
ProTip: W oknie Edycji VA można kopiować i wklejać dane akcje - znacznie przyspiesza to pracę
Voice Attack posiada dość zaawanowane możliwości tworzenia makr oraz całych sekwencji komend w zależności od warunków. W tym poradniku zademonstruję, jak ustawić program, żeby losowo wybierał jeden plik audio z wielu dostępnych do odtworzenia przy podaniu danej komendy. Jest to przydatne w przypadku, gdy posiadamy jakiś zestaw odpowiedzi komputera (dwa przykładowe: tu oraz tu) i chcemy żeby na nasze komendy odpowiadał losowo wybraną frazą.
Na przykład po podaniu komendy "Deploy Hardpoints" VA losowo wybiera odpowiedź komputera z dostępnych: Yes, Commander; Acquired; Yes, Captain; Weapons Out. Sprawia to wrażenie, że nasz komputer posiada pewną osobowość i jest sztuczną inteligencją. Bardzo ciekawy efekt, który wzbogaca grę.
Struktura polecenia:
I. Ustawienie zmiennej
II. Rozpoczęcie bloku warunku dla zmiennej o wartości 1
III. Przypisanie pliku audio do odegrania dla zmiennej o wartości 1
IV. Zamknięcie bloku warunku dla zmiennej o wartości 1
V. Rozpoczęcie bloku warunku dla zmiennej o wartości 2
VI. Przypisanie pliku audio do odegrania dla zmiennej o wartości 2
VII. Zamknięcie bloku warunku dla zmiennej o wartości 2
itd. dla wszystkich wartości zmiennych.
Jak to działa?
W momencie gdy podajemy jakąś komendę do VA, niech to będzie "Deploy Hardpoints", komputer wykonuje tę komendę, a następnie losuje liczbę i w zależności od wylosowanej liczby odgrywa dany plik dźwiękowy z odpowiedzią komputera.
Wg schematu powyżej:
Ustawiamy zmienną a. Przypisujemy pliki audio dla kolejnych liczb, które będą losowane (wartości zmiennej). W przypadku wylosowania danej wartości, VA odtwarza dany plik audio.
Instrukcja krok po kroku:
I. Ustaw zmienną, która będzie później użyta w warunkach.
![[Obrazek: UcQCRl7.jpg]](http://i.imgur.com/UcQCRl7.jpg)
- Wybierz opcję "Other"
- Wybierz "Set a Condition Value (Advanced)" z listy akcji
- Wpisz nazwę zmiennej (dowolny ciąg znaki alfanumerycznych)
- Wybierz "Random Value" i w pole "From" wpisz 1, a w pole "To" liczbę plików głosowych, które mają być użyte (w tym przykładzie ustawiłem 13 możliwych odpowiedzi)
II. Rozpocznij blok warunku
![[Obrazek: VwYQ0PF.jpg]](http://i.imgur.com/VwYQ0PF.jpg)
- Wybierz opcję Other
- Wybierz "Begin a Condition Block (Advanced)" z listy akcji
- W pole "Condition Name" wpisz nazwę zmiennej, którą ustawiłeś w punkcie I. W z listy wybierz "Equals", a "Value" ustaw na 1 (to znaczy, że w przypadku wylosowania liczby 1 zostanie odegrany plik, który ustawimy w kolejnym kroku).
III. Odtwórz plik audio
![[Obrazek: oKH22Hb.jpg]](http://i.imgur.com/oKH22Hb.jpg)
- Wybierz opcję Other i później "Play a Sound" z listy akcji.
- Wybierz, który plik audio ma być odtworzony.
IV. Zakończ blok warunku.
![[Obrazek: TO8c51z.jpg]](http://i.imgur.com/TO8c51z.jpg)
- Wybierz opcję Other i później "End a Condition Block (Advanced)"
IV. Rozpocznij kolejny blok warunku - wróć do punktu II. i tym razem w Value wpisz 2, po czym ustaw kolejny plik audio do odtworzenia i zakończ blok warunku. Ustaw tyle bloków warunków, ile chcesz. Im więcej, tym większa różnorodność odpowiedzi komputera na daną komendę.
A tak to wygląda po ustawieniu:
![[Obrazek: LC9cREJ.jpg]](http://i.imgur.com/LC9cREJ.jpg)
Nie zapomnijcie na samym początku dodać komendy, którą ma wykonać VA (w tym przypadku naciśnięcie spacji w celu wysunięcia broni).
ProTip: W oknie Edycji VA można kopiować i wklejać dane akcje - znacznie przyspiesza to pracę
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki!
:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK).
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki!
:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK).

.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)

.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
![[Obrazek: sz37R8A.png]](http://i.imgur.com/sz37R8A.png)
.png)
![[Obrazek: 1XKzkTr.png]](http://i.imgur.com/1XKzkTr.png)
znaczki

![[Obrazek: mwqa7tM.png]](http://i.imgur.com/mwqa7tM.png)
.png)
.png)
.png)
![[Obrazek: 15171.png]](http://inara.cz/data/sigs/15/15171.png)
![[Obrazek: y7oX0lt.png]](http://i.imgur.com/y7oX0lt.png)
![[Obrazek: lfGVebo.png]](http://i.imgur.com/lfGVebo.png)
![[Obrazek: OofzTW0.png]](http://i.imgur.com/OofzTW0.png)
![[Obrazek: VNDNuly.png]](https://i.imgur.com/VNDNuly.png)