02.08.2018, 13:15 UTC
Zainspirowany tematem: "Wstępny pomysł na TWH po Chapter 4", zacząłem zastanawiać się nad tym co Elite musiałoby zaoferować żeby znów zachciało mi się grać. Stwierdziłem że to na co licze nigdy do gry nie trafi, a jednak bardzo chętnie pograłbym w Space Sima gdzie rozgrywka oferuje to co chce.
W związku z tym zainteresowałęm się API ED: http://edcodex.info/?m=api poprzeglądałem wstępnie co oferuje i wpadłem na pewien pomysł.
Chciałbym przygogotować coś na kształt moda, pomimo że ED nie jest modowalne. Modyfikacje rozgrywki, która zmieni sposób jej prowadzenia. Ze względu na ograniczenia samego API, oraz tego że nie mogę modyfikować samej gry wymagana będzie całkowita uczciwość i zaufanie od uczestników.
Oto podstawowe założenia:
1. Tworzmy prywatną grupę - ED PVP MOD.
2. Całkowicie zapominamy o istniejących mechanikach: BGS, PowerPlay, wyłączam report crimes against me, kredyty, posiadane statki.
3. Gramy małymi statkami, prawdopodobnie do Cobry włącznie.
4. Rzeczy takie jak kredyty, możliwości zakupów zarządzane są przez aplikacje korzystającą z API. Założenie jest takie że kredyty w grze nie istnieją. To aplikacja przechowuje informacje o tym ile posiadsz "kredytów" i podaje Ci informacje jakie statki i moduły możesz kupić. Każda transakcja na stacji wykorzystuje API aby aktualizować Twój stan gotówki w bazie danych moda. Kredyty z gry i moda są niezależne i tyle te z moda mają znaczenie.
5. Perma death, full loot. Zniszczenie statku oznacza powrót do Sidewindera. Gracz który nas zniszczył dostaje nasz loot, czyli aplikacja pobiera info o tym co z nas wypadło i pozwala mu na posiadanie tych rzeczy. Oczywiście ze względu na brak modowolaności samego ED, gracz który zdobył loot i tak musi kupić moduły na stacji, ale płaci za nie tylko kredytami z gry (które nie mają znaczenia), nie traci kredytów z naszego moda wokół których realnie kręci się rozgrywka.
Podsumowując: kredyty z gry są transparentne, w zasadzie nie istnieją w moim "modzie". Wszystko kręci się wokół kredytów z "moda". Dzięki takiemu rozwiązaniu można zdefiniować zasady rozgrywki których nie przewidział Frontier. Oczywiście istnieją pewne ograczenia - trzeba mieć kasę w grze za którą to wszystko będzie sie kupowało, ale nie oszukjmy się, każdego z nas stać na statki od Sidewindera do Cobry oraz podstawowe moduły do których będzie ograniczać się mod.
To są oczywiście podstawowe założenia, zasady można bardzo swobodnie modyfikować wedle uznania.
Co trzeba zrobić? Aplikacje kliencką wyciągającą dane z gry i informującą gracza o tym co może zrobić oraz backend server który będzie wszystko mielił i zapisywał. Jakie jest wasze zdanie, czy uważacie ten koncept za atrakcyjny? Nic nie obiecuję, nie znam API Elite na tyle dobrze, aby być pewnym czy to w ogóle jest możliwe. Nie wiem czy nie braknie mi zapału. Nim jednak zacznę realizować ten koncept chciałbym wiedzieć czy dla kogokolwiek jest on interesujący?
W związku z tym zainteresowałęm się API ED: http://edcodex.info/?m=api poprzeglądałem wstępnie co oferuje i wpadłem na pewien pomysł.
Chciałbym przygogotować coś na kształt moda, pomimo że ED nie jest modowalne. Modyfikacje rozgrywki, która zmieni sposób jej prowadzenia. Ze względu na ograniczenia samego API, oraz tego że nie mogę modyfikować samej gry wymagana będzie całkowita uczciwość i zaufanie od uczestników.
Oto podstawowe założenia:
1. Tworzmy prywatną grupę - ED PVP MOD.
2. Całkowicie zapominamy o istniejących mechanikach: BGS, PowerPlay, wyłączam report crimes against me, kredyty, posiadane statki.
3. Gramy małymi statkami, prawdopodobnie do Cobry włącznie.
4. Rzeczy takie jak kredyty, możliwości zakupów zarządzane są przez aplikacje korzystającą z API. Założenie jest takie że kredyty w grze nie istnieją. To aplikacja przechowuje informacje o tym ile posiadsz "kredytów" i podaje Ci informacje jakie statki i moduły możesz kupić. Każda transakcja na stacji wykorzystuje API aby aktualizować Twój stan gotówki w bazie danych moda. Kredyty z gry i moda są niezależne i tyle te z moda mają znaczenie.
5. Perma death, full loot. Zniszczenie statku oznacza powrót do Sidewindera. Gracz który nas zniszczył dostaje nasz loot, czyli aplikacja pobiera info o tym co z nas wypadło i pozwala mu na posiadanie tych rzeczy. Oczywiście ze względu na brak modowolaności samego ED, gracz który zdobył loot i tak musi kupić moduły na stacji, ale płaci za nie tylko kredytami z gry (które nie mają znaczenia), nie traci kredytów z naszego moda wokół których realnie kręci się rozgrywka.
Podsumowując: kredyty z gry są transparentne, w zasadzie nie istnieją w moim "modzie". Wszystko kręci się wokół kredytów z "moda". Dzięki takiemu rozwiązaniu można zdefiniować zasady rozgrywki których nie przewidział Frontier. Oczywiście istnieją pewne ograczenia - trzeba mieć kasę w grze za którą to wszystko będzie sie kupowało, ale nie oszukjmy się, każdego z nas stać na statki od Sidewindera do Cobry oraz podstawowe moduły do których będzie ograniczać się mod.
To są oczywiście podstawowe założenia, zasady można bardzo swobodnie modyfikować wedle uznania.
Co trzeba zrobić? Aplikacje kliencką wyciągającą dane z gry i informującą gracza o tym co może zrobić oraz backend server który będzie wszystko mielił i zapisywał. Jakie jest wasze zdanie, czy uważacie ten koncept za atrakcyjny? Nic nie obiecuję, nie znam API Elite na tyle dobrze, aby być pewnym czy to w ogóle jest możliwe. Nie wiem czy nie braknie mi zapału. Nim jednak zacznę realizować ten koncept chciałbym wiedzieć czy dla kogokolwiek jest on interesujący?

.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
![[Obrazek: 70464.png]](https://inara.cz/data/sigs/70/70464.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)

.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
Pomysł na coś trochę podobnego do tego co proponujesz .png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)