Poszukiwany, poszukiwana...
#1
Hej,

Trafiły mi się 2 okazje transportu pasażerów po ponad 1,5mln za kurs.

Problem w tym, że pasażerowie są WANTED a chcą lecieć do układu z HIGH SECURITY. I oczywiście nie życzą sobie skanu statku.
Połaszczyłem się na taki kursik no i skończyło się wypłatą ubezpieczenia :/ Banieczka za ASP EXP poszła w cholerę :/

Jak zminimalizować ryzyko skanu statku? Da się czy to jest po prostu losowa sprawa?

I tak BTW.
Jak wyjść kamerą poza statek?
Niby w ustawieniach za to odpowiada klawiatura numeryczna no ale mi nie działa...
Odpowiedz
#2
(17.05.2017, 07:59 UTC)SpiSpili napisał(a): Hej,

Trafiły mi się 2 okazje transportu pasażerów po ponad 1,5mln za kurs.

Problem w tym, że pasażerowie są WANTED a chcą lecieć do układu z HIGH SECURITY. I oczywiście nie życzą sobie skanu statku.
Połaszczyłem się na taki kursik no i skończyło się wypłatą ubezpieczenia :/ Banieczka za ASP EXP poszła w cholerę :/

Jak zminimalizować ryzyko skanu statku? Da się czy to jest po prostu losowa sprawa?

I tak BTW.
Jak wyjść kamerą poza statek?
Niby w ustawieniach za to odpowiada klawiatura numeryczna no ale mi nie działa...

Co do skanów i ich unikania:
Oczywiście są na to sposoby, na szczęście nieskomplikowane Tongue
Jeśli policja łapie cię do scanu z supercruise (interdict), NATYCHMIAST dajesz ciąg na 0 (przepustnica na środek/tył; na klawiaturze przycisk odpowiedzialny za całkowite wyhamowanie), po kilku sekundach wychodzisz z supercruise razem z policją i wtedy NATYCHMIAST boost-boost-boost i wyskakujesz zanim zdążą cię zeskanować. Koniecznie wstaw sobie najlepsze thrustery do asp.

Skan przy stacji - najprostszym do nauczenia i wykonania (niestety najdłuższym) sposobem na uniknięcie skanu jest po wyjściu przy stacji oddalić się na 10 km od niej, ustawić się na wprost przed wejściem (na tych 10km) i wtedy szybko wlecieć, w trakcie prosząc o dokowanie. Możesz zrzucić też heat sinka czy dwa przy zbliżaniu się do stacji, tak dla bezpieczeństwa, aby policja nie mogła Cię stargetować. 

Skany policyjne rozpoczynają się z odległości 1km i trwają 10 sec, jeśli w ciągu tego czasu zwiejesz na odpowiedni dystans nic się nie stanie.


Co do kamery - ctrl+shift+alt.
Odpowiedz
#3
(17.05.2017, 07:59 UTC)SpiSpili napisał(a): Hej,

Trafiły mi się 2 okazje transportu pasażerów po ponad 1,5mln za kurs.

Problem w tym, że pasażerowie są WANTED a chcą lecieć do układu z HIGH SECURITY. I oczywiście nie życzą sobie skanu statku.
Połaszczyłem się na taki kursik no i skończyło się wypłatą ubezpieczenia :/ Banieczka za ASP EXP poszła w cholerę :/

Jak zminimalizować ryzyko skanu statku? Da się czy to jest po prostu losowa sprawa?

I tak BTW.
Jak wyjść kamerą poza statek?
Niby w ustawieniach za to odpowiada klawiatura numeryczna no ale mi nie działa...

Ad. 1 Podczas komunikatu o rozpoczęciu skanowania odpal heatsinka, temperatura statku spadnie i zgubisz locka (ewentualnie prewencyjnie przed wlotem na stację). Drugim rozwiązaniem nie wiem czy jeszcze działającym, jest przejście do lotu w silent running.
Inną sprawą jest w jakich okolicznościach dochodzi do skanowania bo to ryzyko można minimalizować np. jeżeli podlegamy interdykcji przez służby porządkowe należy poddać interdykcję zwalniając do zera, a po przejęciu od razu dać 4pipsy w silniki, boostować i skakać w low weaka.
Ad. 2 Co do kamery zewnętrznej trzeba wszystko skonfigurować w ustawieniach klawiszy (nie działają ustawienia z przed patcha)
Odpowiedz
#4
Dzięki Smile
Spróbuję Smile

I jeszcze pytania:
- skakać w low weaka? Czyli? Smile Sorry za lamerskie pytanie Smile
- w trakcie interdykcji sprawdzamy gościa przez klawisz "H"?
Odpowiedz
#5
Silent running działa. Prży lądowaniu w bazach planetarnych szczególnie się przydaje, bo dłużej z tym schodzi i jesteśmy bardziej narażeni na skan. Można dla pewności poprawić heat sinkiem.
Odpowiedz
#6
Z silent running trzeba uważać bo możesz się ugotować (zamykają się heat venty i temperatura wewnątrz statku rośnie), więc tu również koniecznie musisz się zaopatrzyć w heat sinki. Jak napisał Calvarian przy wlocie do stacji warto włączyć właśnie SR, FA off, puścić po drodze HS żeby maksymalnie schłodzić statek i tak wlecieć do stacji i jak najszybciej zadokować.

Często czytałem, żeby poprosić o pozwolenie na dokowanie, ustawić się te 10km przed stacją, wyłączyć WSZYSTKO co się da oprócz thrusterów (albo wyłączyć i je na czas przelotu przez wejście), boost, Flight Assist off, Silent Running, heatsink i tak wlecieć do stacji. W środku szybko FA on i dokowanie.
Sam tak ekstramalnie się nie bawiłem bo wpadam w paranoję gdy nie mam tarcz (a co gdy w przejściu z nikąd pojawi się Beluga?) i nie jestem pewien na ile ma to sens jeśli potrafisz wlecieć i zadokować wystarczająco szybko żeby się nie ugotować.

Dla mnie zawsze w gre wchodziły heatsinki, silent running i FA off przy samym wlatywaniu do stacji.

Low wake - wejście w supercruise (nie skok w hiperprzestrzeń), u mnie domyślnie nie było przycisku  przypisanego do tego, więc warto sprawdzić, chyba w sekcji Flight Miscellaneous, pozycja Supercruise. Wtedy nawet jak masz zaznaczony inny system to tylko wejdzie w SC, nie skoczy.


W sprawdzeniu kto cię wyciąga chyba tylko Target Next Ship, nie kojarzę czegoś w stylu Nearest target?
Kaz
Odpowiedz
#7
Jeżeli podczas wyciągnięcia z SC dasz Boost Boost Boost to tylko vipery będą w stanie Cię dogonić. Wystarczy odlecieć 2 km od policji. To przerywa skan.
Odpowiedz
#8
(17.05.2017, 09:14 UTC)Spili napisał(a): - skakać w low weaka? Czyli? Smile Sorry za lamerskie pytanie Smile
- w trakcie interdykcji sprawdzamy gościa przez klawisz "H"?

Są dwa rodzaje skoku:
low wake - czyli wyskakujesz z instancji (np. spod stacji) do SC w tym samym systemie. Ładowanie FSD przy low wake trwa 5 sek.
high wake - czyli skaczesz do innego systemu (z SC lub instancji). Ładowanie FSD przy high wake trwa 15 sek.

W przypadku low wake jest jeszcze jeden bardzo ważny aspekt czyli Mass Lock (MLF) w podanej tabeli. W wielkim skrócie i uproszczeniu , duży statek trzyma w polu grawitacyjnym mniejszy statek, praktycznie uniemożliwiając mu skok low wake (high wake tego nie ma). 

Odległość działania Mass Lock jest do 4,5 km (proszę mnie poprawić, jeśli od 2.3 coś się zmieniło).
Odpowiedz
#9
(17.05.2017, 13:30 UTC)Krutek napisał(a):  
Odległość działania Mass Lock jest do 4,5 km (proszę mnie poprawić, jeśli od 2.3 coś się zmieniło).

Mi się wydaje, że ta odległość jest mniejsza przy mniejszych statkach, ale pewien nie jestem Tongue
Odpowiedz
#10
Ja tak tylko zaznaczę, że aby nie spamować forum nowymi wątkami do każdego pytania, powstał taki oto zbiorczy temat Smile http://thewingedhussars.com/showthread.php?tid=3012
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości