[VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna
teraz każda firma chce kawałek tortu z VR ukraść, tyle że mając doświadczenie zerowe, albo prawie zerowe to się skończy tak jak zwykle takie projekty się kończą czyli klapą

te modele to dopiero zapowiedzi, nie widzę ani jednej wiarygodnej opinii - są owszem jakieś testy w pismach branżowych ale tym akurat zupełnie nie wierzę - najlepsze opinie to opinie

zwykłych użytkowników i to dopiero po kilku miesiącach używania, a tych oczywiście nie ma.
Odpowiedz
(06.11.2017, 22:27 UTC)kris750PL napisał(a): teraz każda firma chce kawałek tortu z VR ukraść, tyle że mając doświadczenie zerowe, albo prawie zerowe to się skończy tak jak zwykle takie projekty się kończą czyli klapą

te modele to dopiero zapowiedzi, nie widzę ani jednej wiarygodnej opinii - są owszem jakieś testy w pismach branżowych ale tym akurat zupełnie nie wierzę - najlepsze opinie to opinie

zwykłych użytkowników i to dopiero po kilku miesiącach używania, a tych oczywiście nie ma.
Też oglądałem kilka opinii, wyciągnięte na podstawie 15 minutowych testów, nikt nie mówił, żeby biec i kupować a raczej twierdzili, że nieźle się zapowiada, więc trzymam kciuki, będzie super to rozważę za rok Smile
Odpowiedz
(06.11.2017, 22:27 UTC)kris750PL napisał(a): teraz każda firma chce kawałek tortu z VR ukraść, tyle że mając doświadczenie zerowe, albo prawie zerowe to się skończy tak jak zwykle takie projekty się kończą czyli klapą

te modele to dopiero zapowiedzi, nie widzę ani jednej wiarygodnej opinii - są owszem jakieś testy w pismach branżowych ale tym akurat zupełnie nie wierzę - najlepsze opinie to opinie

zwykłych użytkowników i to dopiero po kilku miesiącach używania, a tych oczywiście nie ma.

Rozumiem twoja ostroznosc w tych kwestiach bo nie masz dosiadczen VRowych. Tym bardziej poczekalbym na Q1 2018 , zapewne pojawia sie opinie zwyklych uzytkownikow oraz rynek zostanie zalany uzywka gen 1 w nizszych cenach.
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
(07.11.2017, 12:51 UTC)Yata_PL napisał(a):
(06.11.2017, 22:27 UTC)kris750PL napisał(a): teraz każda firma chce kawałek tortu z VR ukraść, tyle że mając doświadczenie zerowe, albo prawie zerowe to się skończy tak jak zwykle takie projekty się kończą czyli klapą

te modele to dopiero zapowiedzi, nie widzę ani jednej wiarygodnej opinii - są owszem jakieś testy w pismach branżowych ale tym akurat zupełnie nie wierzę - najlepsze opinie to opinie

zwykłych użytkowników i to dopiero po kilku miesiącach używania, a tych oczywiście nie ma.

Rozumiem twoja ostroznosc w tych kwestiach bo nie masz dosiadczen VRowych. Tym bardziej poczekalbym na Q1 2018 , zapewne pojawia sie opinie zwyklych uzytkownikow oraz rynek zostanie zalany uzywka gen 1 w nizszych cenach.

to nie wynika z braku doświadczenia tyłko z analizy danych technicznych - piszesz że biją na głowę a np. odświeżanie asynchroniczne w 90 klatkach synchroniczne w 60  (oculus

/ HTC synchroniczne 90.) Takie odśierzanie w przypadku monitora starczy ale w przypadfku VR  gwarancje ból głowy  i żeby do stwierdzić nie trzeba chyba doświadczania tego na sobie,

dlatego oculus w 1 generacji zastosował już 90 Hz. Czekać to raczej nie do 1 kartału 2018 a raczej do połowy roku, Samsung miał wczoraj wypuścić  ten nowy model Odyssey - 07.11  - według zapowiedzi  jaki czytałem  pół roku temu.

(07.11.2017, 17:09 UTC)kris750PL napisał(a):
(07.11.2017, 12:51 UTC)Yata_PL napisał(a): Rozumiem twoja ostroznosc w tych kwestiach bo nie masz dosiadczen VRowych. Tym bardziej poczekalbym na Q1 2018 , zapewne pojawia sie opinie zwyklych uzytkownikow oraz rynek zostanie zalany uzywka gen 1 w nizszych cenach.
to nie wynika z braku doświadczenia tyłko z analizy danych technicznych - piszesz że biją na głowę a np. odświeżanie asynchroniczne w 90 klatkach synchroniczne w 60  (oculus

/ HTC synchroniczne 90.) Takie odśierzanie w przypadku monitora starczy ale w przypadfku VR oculus w 1 generacji zastosował już 90 Hz. No i z tym czekanie to to raczej nie do 1 kartału 2018 a raczej do połowy roku, Samsung miał wczoraj wypuścić  ten nowy model Odyssey - 07.11

 - według zapowiedzi  jaki czytałem  pół roku temu. Może jednak jest jakiś problem z tymi googlami. Gdyby oculus mógł to zastsowałby OLEDY w wyższej rozdzielczości, ale
OLEDY w wyższej gęstości pikseli nie są chyba w stanie zapewnić takiej częstotliwości jaka być powinna.
Odpowiedz
(07.11.2017, 17:09 UTC)kris750PL napisał(a):
(07.11.2017, 12:51 UTC)Yata_PL napisał(a): Rozumiem twoja ostroznosc w tych kwestiach bo nie masz dosiadczen VRowych. Tym bardziej poczekalbym na Q1 2018 , zapewne pojawia sie opinie zwyklych uzytkownikow oraz rynek zostanie zalany uzywka gen 1 w nizszych cenach.

to nie wynika z braku doświadczenia tyłko z analizy danych technicznych - piszesz że biją na głowę a np. odświeżanie asynchroniczne w 90 klatkach synchroniczne w 60  (oculus

/ HTC synchroniczne 90.) Takie odśierzanie w przypadku monitora starczy ale w przypadfku VR  gwarancje ból głowy  i żeby do stwierdzić nie trzeba chyba doświadczania tego na sobie,

dlatego oculus w 1 generacji zastosował już 90 Hz. Czekać to raczej nie do 1 kartału 2018 a raczej do połowy roku, Samsung miał wczoraj wypuścić  ten nowy model Odyssey - 07.11  - według zapowiedzi  jaki czytałem  pół roku temu.




to nie wynika z braku doświadczenia tyłko z analizy danych technicznych - piszesz że biją na głowę a np. odświeżanie asynchroniczne w 90 klatkach synchroniczne w 60  (oculus

/ HTC synchroniczne 90.) Takie odśierzanie w przypadku monitora starczy ale w przypadfku VR oculus w 1 generacji zastosował już 90 Hz. No i z tym czekanie to to raczej nie do 1 kartału 2018 a raczej do połowy roku, Samsung miał wczoraj wypuścić  ten nowy model Odyssey - 07.11

 - według zapowiedzi  jaki czytałem  pół roku temu. Może jednak jest jakiś problem z tymi googlami. Gdyby oculus mógł to zastsowałby OLEDY w wyższej rozdzielczości, ale
OLEDY w wyższej gęstości pikseli nie są chyba w stanie zapewnić takiej częstotliwości jaka być powinna.

Przeczytałem co napisałes, zastanawiam sie czy  wiesz o co biega z tym 90/60 i jaki to naprawdę ma wpływ na gry ? Rift i Vive oraz Samsung maja natywne odświeżanie OLEDowej matrycy ustawione na 90 Hz. Asynchroniczna lub synchroniczna jest reprojekcja  - czyli technika renderowania klatek w HMD a dokładnie wypełnienie brakujace klatki jesli komp niedomaga lub wyśrubowaliśmy ustawienia graficzne.
W synchronicznej ( nie polecam) reprojekcji  - tj w przypadku kiedy komputerowi brakuje mocy to FPSy w Vive i Oculusa dropia o polowe , czyli do 45 fps a w przypadku asynchronicznej w zależności od sceny i mocy naszego kompa po 1 fpsie w dół . ( Devsi stojący za Oculus Rift  przygotowali 2 opcje czyli Asynchronous Time Warp  zwany tez "ATW " oraz Async. SpaceWarp - "ASW" , a w nomenklaturze HTC Vive podobny ficzer wystepuje jako "Async Reprojection" oraz zwykła "Reprojekcja") .
Samsung Odyssey ma dodatkową "opcje" obniżenia renderowania/odświeżania do 60 FPS/Hz z której nie musisz korzystać i to jest zaleta a nie wada bo do niektórych gier mniej wrażliwym osobom takie odświeżanie wystarczy. Zwłaszcza jeśli zapragniesz mieć jeszcze czytelniejszy ekran np kosztem odswiezania wtedy podbijasz supersampling. IMHO odświeżanie 60 hz bardzo dobrze sprawdzi sie przy pulpicie Win (tzw Big Screen) , playerach filmow VR , programch graficznych ,Google Earth VR itp.

Dodatkowo headsety z rodziny Microsoft WMR będą korzystały z dobrodziejstw Steam VR ( jest juz beta z wsparciem WMR ) a zatem z ustawien reprojekcji synchronicznej i asynchronicznej oraz prawie całej biblioteki gier Steam VR a nawet z Oculusa Home dzieki hackowi "Revive"
Samsung Odyssey pozycjonuje sie na tzw premium WMR ma duzo lepszy display a dokładnie o 1.75 razy większa rozdzielczość od Oculusa a to oznacza duzo mniejszy efekt SDE. SDE oraz FOV na poziomie 100~110 stopni według wielu uzytkowników wliczajac w to mnie jest największa zmora HMD gen 1. Osyssey wyglada mi na całkiem komfortowy HMD dzieki headstrapowi opierajacemu sie na czole i tyle glowy oraz posiada wbudowane dobrej jakosci słuchawki AKG. Standardowe mocowanie Vive oraz Oculusa uciska twarz. Vive ma 2 zamienniki , do Rifta nie widzialem. Odyssey zapewne bedzie miał drobne problemy z trackingiem 6-dof ale tutaj Oculus tez ma swoje problemy.
W mojej opinii wszystkie te headsety i tak sa znacznie słabsze od Pimaxa 8k ktory na kicku byl rozsadnej cenie okolo 2000 pln. I to nie jest tak ze tylko opiniotwórcy w rodzaju blogerów i pism branzowych mieli okazje testować rzeczonego Pimaxa ale również bardzo doświadczeni użytkownicy Pimaxa 4k, Viva i Oculusa. Samych opinii zwykłych graczy przeczytałem kilkadziesiat  i nikt z nich sie nie wycofał z preordera na kicku.
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
dzięki za wyjaśnienie, zmyliła mnie strona pclab - a dokładnie tutaj na stronie http://pclab.pl/news71524.html i ten fragment:

"Pimax VR kompatybilny jest oczywiście z grami, ale przez stosunkowo niską częstotliwość odświeżania wiele osób może doświadczyć zawrotów głowy lub nudności. Z drugiej strony, konstrukcja może się całkiem dobrze sprawdzić w przypadku filmów i gier uruchomionych w trybie kinowym VR (na ogromnym, wirtualnym ekranie). "

i chodziło tu o odświeżanie 90/60
Odpowiedz
(08.11.2017, 07:20 UTC)kris750PL napisał(a): dzięki za wyjaśnienie, zmyliła mnie strona pclab - a dokładnie tutaj na stronie http://pclab.pl/news71524.html i ten fragment:

"Pimax VR kompatybilny jest oczywiście z grami, ale przez stosunkowo niską częstotliwość odświeżania wiele osób może doświadczyć zawrotów głowy lub nudności. Z drugiej strony, konstrukcja może się całkiem dobrze sprawdzić w przypadku filmów i gier uruchomionych w trybie kinowym VR (na ogromnym, wirtualnym ekranie). "

i chodziło tu o odświeżanie 90/60

to stary Pimax 4K który ma swoje wady, poprzez gen 2 mam na mysli nowe rozwiaznie Pimax 8k/5K z Fovem 200 a sam PC Lab to nie jest jakas koplania wiedzy na temat VR...
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
@Kriss750PL
Mam od ponad roku Oculusa CV1, to bardzo dobre gogle ale obecnie konkurencja zaczyna prezentować się ciekawiej.
W Pimaxa nie wierzę. Trzymam za nich kciuki, bo jak im się uda to bardzo popchnie to rynek VR do przodu, ale po prostu wszytko to wygląda zbyt pięknie, by mogło być prawdziwe.

Co do Samsung HMD Odyssey to czekam na testy, opinie, wsparcie Steam VR i dostępność w Europie. Jeśli będzie wszystko tak dobre jak na papierze to będę myślał o wymianie Oculusa na nie.
W zasadzie martwi mnie tylko to wbudowane śledzenie, ale nie mam wielkich wymagań, byle sprawdziło się dobrze w grach kokpitowych.
Co do wyświetlaczy to gdzieś czytałem, że Oculus lub Vive stosują OLEDy właśnie od Samsunga. Sam Samsung nie jest też jakąś firmą krzak bez doświadczenia w VR. Od lat współpracują z Oculusem przy GearVR i teraz z Microsoftem przy tych goglach. Dodatkowo na początku tego roku chwalili się na targach wyświetlaczem OLED do gogli VR z jeszcze większym zagęszczeniem pikseli na cal (chyba ponad 800ppi). Mieli w nim dopracować tylko odśnieżanie.
Odpowiedz
Dzięki za wszelkie porady, myślę, że na razie spróbuję po prostu z oculusem - jak mi się VR aż tak bardzo spodoba to wymienię na coś znacznie lepszego za rok czy dwa. Obecnie z gier w jakie gram i które są pod VR, to są to tylko gry symulacyjne w rodzaju Assetto Corsa i podobne no i Elite. Ci co mają VR mówią że jest to faktycznie game changer, więc może pora się przekonać, a czekać kolejne lata...ja już swoje lata mam i nie wiem co będzie za rok czy dwa.
Odpowiedz
Ja mam CV1 i uważam, że to na razie gadżet. Oculus wydaje się w mojej opinii lepszym wyborem bo raz że tańszy a dwa że kompatybilność z Vive jest lepsza niż w drugą stronę. SteamVR mi normalnie działa, a miałem okazje spróbować Revive u syna i raz, że gry nie chodziły za dobrze (np. Lone Echo miał problemy z trackingiem czasem), a dwa, że jak zaistalowałem Revive to SteamVR przestał się uruchamiać z jego aplikacjami wyrzucając jakiś dziwny błąd, i jedyne co pomogło po 30 minutach szukania na forach to odinstalowanie tego Revive, więc jest to jakaś kompatybilność ale kulawa w moim mniemaniu.

Im dłużej poczekasz tym lepiej, MZ najlepszą opcją jest zobaczenie co będzie za 2 czy 3 lata, na razie to zabawka, którą znacznie lepiej by było pożyczyć na miesiąc, żeby się przekonać
(jakbyś mieszkał w Londynie to bym Ci chętnie pożyczył bo używam super sporadycznie teraz Smile )
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [VR] Windows Mixed Reality - dyskusja ogólna Kyokushin 130 122,024 23.11.2024, 20:53 UTC
Ostatni post: Cthulhu Squadron
  VR - gogle i krzesło jts 3 2,990 10.05.2021, 11:24 UTC
Ostatni post: szarik
  150 lat w wirtualnej rzeczywistości to nie tylko Sony VR i Oculus zieluk 0 1,417 07.04.2021, 19:42 UTC
Ostatni post: zieluk
  [VR] Oculus Rift - dyskusja ogólna Mathias Shallowgrave 78 81,898 25.03.2019, 18:26 UTC
Ostatni post: kris750PL
  Pimax 5k+ Virtual Reality w symulatorach Dako 1 4,067 11.03.2019, 20:44 UTC
Ostatni post: Yata_PL



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości