Potencjalny system Karmy
#51
(08.05.2017, 18:02 UTC)Ulpian napisał(a): Przeczytałem i nic z tego nie wynika. Napisali jak się zdobywa/traci karmę, ale co z tego? Co daje karma? Będą nas bardziej lubić w praworządnych systemach, a w anarchistycznych strzelać bez pytania? Mając złą karmę będziemy mogli kupować niektóre nielegalne towary? Cokolwiek? To co przedstawili obecnie mógłbym zrobić sam w 5 minut, sztuką jest zrobić system, który sprawnie wykorzysta karmę - a potencjał jest ogromny.

Bo to jest dopiero wstępna dyskusja, system jest zaledwie w fazie planowania - czytaj dokładniej...
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#52
Podsumowanie postów Sandro dotyczących systemu Karmy: https://www.reddit.com/r/EliteDangerous/...lks_about/
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#53
Przeczytałem dokładnie całość i z przyjemnością stwierdzam, że brzmi to całkiem rozsądnie. Osobiście uważam, że systemy anarchistyczne powinny być wyłączone z systemu karmy, a low seci mieć go mocno zredukowany, ale poza tym zamysł systemu całkiem całkiem.
"Każda frakcja ma takiego Fenyla, na jakiego zasłużyła" - CMDR Goliat
Odpowiedz
#54
A ktoś streści dla leniwych? Dam repa Biggrin
Odpowiedz
#55
Generalnie oczywiście to tylko dywagacje, nie ma zapewnień ani dat, czyli standard Wink

W dużym skrócie system karmy miałby śledzić trendy w okresie czasu: jeżeli zramujesz kogoś przez przypadek we wlocie do stacji to nic się nie stanie, jeżeli robisz to notorycznie, dostajesz negatywną karmę. Tak samo miałoby być z combatlogiem (Sandro napisał, że zastanawiają się nad wydłużeniem log out timer do 30/60s).

Atakowanie graczy miałoby wpływać negatywnie ma karmę w zależności od szeregu czynników: czy statek jest clean czy wanted, różnica w rangach, różnica w wielkości statków, inżynierowie.
Pilot Elite w Kuwecie atakujący Novica w Sidku - duży przyrost złej karmy. Ale już atak tego samego pilot na Dangerous FDLa z inzynierami będzie powodował mniejszy przyrost negatywnej karmy. Jeżeli statek jest wanted to przyrostu karmy nie będzie.

Ciekawostka, że piracenie czystego statku miałoby nie powodować przyrostu złej karmy.

Kary za negatywną karmę miałyby być w grze, chcą jak najbardziej ograniczyć banowanie. Z podawanych przykładów pisano o zwiększaniu kosztów wykupów, aż do pełnego kosztu statku, a także permanentną strate statku po zestrzeleniu.
"Każda frakcja ma takiego Fenyla, na jakiego zasłużyła" - CMDR Goliat
Odpowiedz
#56
(21.05.2017, 11:54 UTC)Fenyl de Lechia napisał(a): Generalnie oczywiście to tylko dywagacje, nie ma zapewnień ani dat, czyli standard Wink

W dużym skrócie system karmy miałby śledzić trendy w okresie czasu: jeżeli zramujesz kogoś przez przypadek we wlocie do stacji to nic się nie stanie, jeżeli robisz to notorycznie, dostajesz negatywną karmę. Tak samo miałoby być z combatlogiem (Sandro napisał, że zastanawiają się nad wydłużeniem log out timer do 30/60s).

Atakowanie graczy miałoby wpływać negatywnie ma karmę w zależności od szeregu czynników: czy statek jest clean czy wanted, różnica w rangach, różnica w wielkości statków, inżynierowie.
Pilot Elite w Kuwecie atakujący Novica w Sidku - duży przyrost złej karmy. Ale już atak tego samego pilot na Dangerous FDLa z inzynierami będzie powodował mniejszy przyrost negatywnej karmy. Jeżeli statek jest wanted to przyrostu karmy nie będzie.

Ciekawostka, że piracenie czystego statku miałoby nie powodować przyrostu złej karmy.

Kary za negatywną karmę miałyby być w grze, chcą jak najbardziej ograniczyć banowanie. Z podawanych przykładów pisano o zwiększaniu kosztów wykupów, aż do pełnego kosztu statku, a także permanentną strate statku po zestrzeleniu.

System wydaje się być przekombinowany i dziwny. Bardzo nie podoba mi się to że chcą jednym systemem regulować prawo w grze, oraz exploitowanie takie jak combat logging. Atakowanie innych graczy, taranowanie, griefing powinno być śledzone przez kryminalny system dedykowany temu zadaniu. W celu walki z exploitam powinien powstać inny system który nie byłby częścią świata, a zewnętrznym narzędziem śledzącym historię gracza i karzącym w odpowiedni sposób.

Nie podoba mi się też pomysł tego że atakowanie silnym statkiem słabszego bardziej wpływa na karmę, gdzie równouprawnienie?! Biggrin
Odpowiedz
#57
Mi się wydaję, że ten system jest przejrzysty i prosty jak konstrukcja cepa. A robi dokładnie to co napisałeś - śledzi historię gracza. Nigdzie nie jest powiedziane, że za combatloging nie będę dawali shadowbanów. Ludzie zaczęli płakać, że będą banowani za przypadkowe kolizje we wlocie, na co padła odpowiedz, że nie dość, że chcą ograniczyć kary out of game, to jeszcze nigdy nie będzie to reakcja na pierwsze, czy sporadyczne wykroczenie.
"Każda frakcja ma takiego Fenyla, na jakiego zasłużyła" - CMDR Goliat
Odpowiedz
#58
(21.05.2017, 19:07 UTC)Fenyl de Lechia napisał(a): Mi się wydaję, że ten system jest przejrzysty i prosty jak konstrukcja cepa. A robi dokładnie to co napisałeś - śledzi historię gracza. Nigdzie nie jest powiedziane, że za combatloging nie będę dawali shadowbanów. Ludzie zaczęli płakać, że będą banowani za przypadkowe kolizje we wlocie, na co padła odpowiedz, że nie dość, że chcą ograniczyć kary out of game, to jeszcze nigdy nie będzie to reakcja na pierwsze, czy sporadyczne wykroczenie.

Tak czy siak nie podoba mi się że jeden system obsługuje kary out of game oraz kary in game. Chyba że będą różne karmy, jedna dotycząca tego co ktoś robi in game, a druga exploitowania. Jedna sprawia że atakują Cię NPC, a druga daje Ci czasowe bany na grę.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jak oceniasz nowy system mikrotansakcji w Elite (wprowadzenie Arx) Mathias Shallowgrave 32 7,836 10.12.2019, 14:30 UTC
Ostatni post: wanakamura
  Colonia przebranżowiła się w system High Tech Mathias Shallowgrave 3 977 13.06.2019, 15:34 UTC
Ostatni post: Kuba Wolf
Exclamation [FDEV] Nowy system raportowania bugów Mathias Shallowgrave 0 451 03.04.2019, 12:16 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości