Modowanie Elite? Własne mechaniki rozgrywki dzięki ED API.
#1
Zainspirowany tematem: "Wstępny pomysł na TWH po Chapter 4", zacząłem zastanawiać się nad tym co Elite musiałoby zaoferować żeby znów zachciało mi się grać. Stwierdziłem że to na co licze nigdy do gry nie trafi, a jednak bardzo chętnie pograłbym w Space Sima gdzie rozgrywka oferuje to co chce.

W związku z tym zainteresowałęm się API ED: http://edcodex.info/?m=api poprzeglądałem wstępnie co oferuje i wpadłem na pewien pomysł.
Chciałbym przygogotować coś na kształt moda, pomimo że ED nie jest modowalne. Modyfikacje rozgrywki, która zmieni sposób jej prowadzenia. Ze względu na ograniczenia samego API, oraz tego że nie mogę modyfikować samej gry wymagana będzie całkowita uczciwość i zaufanie od uczestników.

Oto podstawowe założenia:
1. Tworzmy prywatną grupę - ED PVP MOD.
2. Całkowicie zapominamy o istniejących mechanikach: BGS, PowerPlay, wyłączam report crimes against me, kredyty, posiadane statki.
3. Gramy małymi statkami, prawdopodobnie do Cobry włącznie.
4. Rzeczy takie jak kredyty, możliwości zakupów zarządzane są przez aplikacje korzystającą z API. Założenie jest takie że kredyty w grze nie istnieją. To aplikacja przechowuje informacje o tym ile posiadsz "kredytów" i podaje Ci informacje jakie statki i moduły możesz kupić. Każda transakcja na stacji wykorzystuje API aby aktualizować Twój stan gotówki w bazie danych moda. Kredyty z gry i moda są niezależne i tyle te z moda mają znaczenie.
5. Perma death, full loot. Zniszczenie statku oznacza powrót do Sidewindera. Gracz który nas zniszczył dostaje nasz loot, czyli aplikacja pobiera info o tym co z nas wypadło i pozwala mu na posiadanie tych rzeczy. Oczywiście ze względu na brak modowolaności samego ED, gracz który zdobył loot i tak musi kupić moduły na stacji, ale płaci za nie tylko kredytami z gry (które nie mają znaczenia), nie traci kredytów z naszego moda wokół których realnie kręci się rozgrywka.

Podsumowując: kredyty z gry są transparentne, w zasadzie nie istnieją w moim "modzie". Wszystko kręci się wokół kredytów z "moda". Dzięki takiemu rozwiązaniu można zdefiniować zasady rozgrywki których nie przewidział Frontier. Oczywiście istnieją pewne ograczenia - trzeba mieć kasę w grze za którą to wszystko będzie sie kupowało, ale nie oszukjmy się, każdego z nas stać na statki od Sidewindera do Cobry oraz podstawowe moduły do których będzie ograniczać się mod.

To są oczywiście podstawowe założenia, zasady można bardzo swobodnie modyfikować wedle uznania.

Co trzeba zrobić? Aplikacje kliencką wyciągającą dane z gry i informującą gracza o tym co może zrobić oraz backend server który będzie wszystko mielił i zapisywał. Jakie jest wasze zdanie, czy uważacie ten koncept za atrakcyjny? Nic nie obiecuję, nie znam API Elite na tyle dobrze, aby być pewnym czy to w ogóle jest możliwe. Nie wiem czy nie braknie mi zapału. Nim jednak zacznę realizować ten koncept chciałbym wiedzieć czy dla kogokolwiek jest on interesujący?
Odpowiedz
#2
Ok, ale jak za takie kredyty kupić broń, coś do statku, czy w ogóle cokolwiek?
[Obrazek: 70464.png]
Odpowiedz
#3
Osobiście nie widzę problemu, jeśli tylko będą chętni na taką zabawę.

Każdą tego typu inicjatywę zawsze poprę Smile
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#4
Dla mnie osobiście za dużo roboty dla minimalnej korzyści. Wydaje mi się, że można zrobić to samo w grze, bez żadnego dodatkowego oprogramowania, jeżeli to wszystko ma być opartę o uczciwości gracza.

Co do Elite API i własnych mechanik to ciekawe rzeczy są tworzone przez Ryczypiora, ale będzie trzeba na to jeszcze chwilę poczekać.
"Każda frakcja ma takiego Fenyla, na jakiego zasłużyła" - CMDR Goliat
Odpowiedz
#5
Generalnie wykorzystujemy już API oraz journal w naszej wtyczce Biggrin Pomysł na coś trochę podobnego do tego co proponujesz @Xeonary jest już na pewnym etapie realizacji (przypomnę wątek: https://forum.thewingedhussars.com/showt...p?tid=4486 ), choć obecnie chwilowo zawieszony ze względu na inny projekt TWH
[Obrazek: 70464.png]
Odpowiedz
#6
(02.08.2018, 13:21 UTC)ryczypior napisał(a): Ok, ale jak za takie kredyty kupić broń, coś do statku, czy w ogóle cokolwiek?

Założenie jest takie że i tak musisz wydawać kredyty w grze. Tyle że jak mamy po 2-3 miliardy to kredyty w grze są bez znaczenia, tym bardziej jeśli ograniczymy się do małych statków i tanich modulów. Wszystko co gracz może, a czego nie zarządzane jest przez zewnętrzny system wykorzystujący Elite API. 

Oczywiście gracz może być nieuczciwy i pomimo tego że MOD mówi: "nie możesz kupić tego statku, nie stać Cie na niego" to i tak go kupi, ale nie o to chodzi.

Aplikacja potrzebna jest do tego żeby trakować przepływ lootu, kredytów z PVP itp.

(02.08.2018, 13:28 UTC)ryczypior napisał(a): Generalnie wykorzystujemy już API oraz journal w naszej wtyczce Biggrin Pomysł na coś trochę podobnego do tego co proponujesz @Xeonary jest już na pewnym etapie realizacji (przypomnę wątek: https://forum.thewingedhussars.com/showt...p?tid=4486 ), choć obecnie chwilowo zawieszony ze względu na inny projekt TWH

Mniej więcej w podobny sposób chciałbym wykorzystać API, aczkolwiek głównym celem mojego pomysłu jest zwiekszenie ilości interakcji pomiędzy graczami. Walka, współpraca, itp.
Odpowiedz
#7
(02.08.2018, 13:30 UTC)Xeonary napisał(a): Mniej więcej w podobny sposób chciałbym wykorzystać API, aczkolwiek głównym celem mojego pomysłu jest zwiekszenie ilości interakcji pomiędzy graczami. Walka, współpraca, itp.

A to właśnie w tej chwili powstaje, choć na trochę innych zasadach, ale cel jest podobny Biggrin
[Obrazek: 70464.png]
Odpowiedz
#8
(02.08.2018, 13:48 UTC)ryczypior napisał(a):
(02.08.2018, 13:30 UTC)Xeonary napisał(a): Mniej więcej w podobny sposób chciałbym wykorzystać API, aczkolwiek głównym celem mojego pomysłu jest zwiekszenie ilości interakcji pomiędzy graczami. Walka, współpraca, itp.

A to właśnie w tej chwili powstaje, choć na trochę innych zasadach, ale cel jest podobny Biggrin

Hmmm, to w zasadzie moge pomóc. Obecnie głównie gram w WOWa, ale mogę co nieco popisać. W jakich technologiach to tworzysz?
Odpowiedz
#9
to, co dostępne - PHP + MySQL, a wtyczka jest w pythonie Biggrin
[Obrazek: 70464.png]
Odpowiedz
#10
(02.08.2018, 14:37 UTC)ryczypior napisał(a): a wtyczka jest w pythonie Biggrin

Tylko która to?
[Obrazek: b8d9f6df6a640939c5619a8dc9cdf8fa.jpg]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Photo Elite Dangerous w VR Jaromaz 21 942 15.11.2025, 08:12 UTC
Ostatni post: Jaromaz
  Za co lubię Elite Kyokushin 11 3,818 27.09.2025, 20:30 UTC
Ostatni post: Jaromaz
Heart ELITE NA GOG - mega ważna akcja!!! Mathias Shallowgrave 11 1,427 22.08.2025, 05:10 UTC
Ostatni post: MAGNUM354
  Wiesz, że za dużo grasz w Elite, jeśli... Mathias Shallowgrave 130 35,291 21.08.2025, 17:55 UTC
Ostatni post: bahasso
Big Grin Elite w gifach - zabawa Diox 296 58,545 17.05.2024, 00:19 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości