BGS (Background Simulation, czyli symulacja "życia" w galaktyce - od polityki po ekonomię) to skomplikowana bestia. Poziom wpływów frakcji w systemie to tylko jeden czynnik, a zależy od bardzo wielu rzeczy. W tym konkretnym przykładzie najlepiej sprawdzi się 1
2. Nie wchodzi w grę. Robiąc misje dla innych - podbijasz ich wpływy (ergo: zmniejszasz wpływy TWH)
3. Tak, ale tylko na stacji kontrolowanej przez TWH, inaczej - podbijasz ich wpływy (ergo: zmniejszasz wpływy TWH).
4. Robić misje dla TWH, z tym że jak się przesadzi, to można nas popchnąć powyżej 75% wpływów, co poskutkuje niechcianą ekspansją z tego systemu, co z kolei może np. zniweczyć tydzień pracy innych osób nad ekspansją, która miała wyjść dzień później z innego systemu
Oprócz wpływów, są jeszcze "stany", w jakich może znaleźć się frakcja - i one też zależą od działań graczy. Może to być wojna domowa, zamieszki, ekspansja do innego systemu, boom gospodarczy i wiele innych. Jedne stany "kasują" inne, niektóre da się odkręcić, inne trzeba przeczekać etc.
Wszystkie działania graczy (i tylko graczy) mają wpływ na BGS (potocznie zwany u nas "Bigosem"

) i wszystkie jego aspekty, a ogarnięcie i kontrola tego wszystkiego to niemały wysiłek, szczególnie jak kontroluje się 40 systemów i jest się obecnym w 10 kolejnych