16.02.2018, 17:41 UTC
Ostateczny system C&P:
System kar i przestępstw
Całkowicie przeriobiony i znacznie różniący się od tego, co mamy teraz (obecny system jest opisany w TYM PORADNIKU).
Informacje ogólne
System kar i przestępstw
Całkowicie przeriobiony i znacznie różniący się od tego, co mamy teraz (obecny system jest opisany w TYM PORADNIKU).
Informacje ogólne
- Nowy system dotyczy zarówno PVP jak i PVE.
- Po wprowadzeniu nowego systemu będzie jednorazowa amnestia i wszystkie dotychczasowe kary i bounty zostaną wyzerowane.
- Misje, które będą wymagać nielegalnej działalności będą jakoś oznaczone
- Interstellar Factors Contact (miejsce, gdzie można spłacić kary i bounty) będą teraz oznaczone na mapie galaktyki
- Kary (bounty) i mandaty (fine) nakładane są teraz na statek, a nie na Commandera.
- Fine nigdy nie zamienia się w Bounty
- Bounty nigdy nie staje się "uśpione" ani przeterminowane
- Mandaty mogą zostać spłacone w Contacts > Security
- Bounty może zostać spłacone tylko w Interstellar Factors, kiedy nasze Notoriety wynosi 0
- Bounty z jurysdykcji, w której zginęliśmy jest przymusowo spłacane kiedy respawnujemy się w statku więziennym (detention centre)
- Komandorzy mogą teraz zyskać złą sławę (Notoriety) w skali 0-10.
- Notoriety zwiększa się o 1 za każdym razem, kiedy popełniamy morderstwo.
- Notority zmniejsza się o 1 punkt co 2 godziny czasu gry (podczas gdy jesteśmy zalogowani), aż zejdzie do 0.
- Za każdy poziom Notoriety, bounty za morderstwo zwiększa się o określony % wartości wykupu statku mordercy. Im wyższe Notoriety, tym wyższy %.
- Jeśli ofiarą morderstwa jest inny Komandor (żywy gracz, a nie NPC), za każdy posiadany poziom Notoriety morderca pokrywa 10% różnicy pomiędzy wykupem swojego statku, a statku ofiary. Jeśli koszt wykupu statku mordercy jest niższy niż ofiary, wartość wynosi 0. (Wszystkie wartości nie są jeszcze potwierdzone i mogą zostać zmienione, jeśli po wypuszczeniu patcha okaże się że są za duże/za małe).
- Dodatkowo, ofiara morderstwa płaci mniejszy koszt wykupu statku, w zależności od poziomy Notriety mordercy.
- Wskaźnik Notoriety przynależy do Commandera, a nie do statku!
- Jeśli nasze Notoriety jest wyższe niż 0, nie możemy spłacić żadnego bounty, które na nas ciąży.
- Morderstwa wynikające z kolizji z innymi statkami (TYLKO w bezpośredniej przestrzeni przy portach gwiezdnych!) nie mają wpływu na Notoriety i związane z tą wartością kary % (opisane powyżej). Głównym powodem jest trollowanie przez ramowanie statków.
- Statek, na który nałożone jest bounty uważany jest za "gorący"
- Gorących statków nie można transferować do stacji pod jurysdykcją, w której ten statek jest poszukiwany.
- Koszt transferu do innych jurysdykcji jest zwiększony.
- Moduły z gorącego statku są również "gorące".
- Bounty z gorącego statku można wyczyścić w Interstellar Factors Contact - za odpowiednią opłatą.
- Gorące moduły można wyczyścić w magazynie, za odpowiednią opłatą, w zależności od kosztu modułu.
- Gorące moduły nie mogą zostać zamontowane w czystym ("niegorącym") statku.
- Gorące statki i moduły można sprzedać ze stratą.
- Zwiększenie tolerancji na friendly fire + nowy typ przestępstwa (przypadkowe użycie broni), skutkujący mandatem (fine), ale nie bounty.
- Jeśli korzystamy z gorącego statku, dostęp do usług stacji jest ograniczony w jurysdykcji, w której popełniliśmy przestępstwo. Ze stacją musimy połączyć się anonimowo.
- Fines (mandaty) ograniczają dostęp do wszystkich usług, poza: misjami w toku, security, Interstellar Factors i czarnym rynkiem.
- Jeśli nasz gorący statek zostanie zniszczony w jurysdykcji, w której jest poszukiwany, respawnujemy się w najbliższym statku więziennym, należącym do danej frakcji. Statki więzienne są gęsto rozsiane po zamieszkałej przestrzeni.
- Przy respawnie oprócz kosztu wykupu statku, PRZYMUSOWO spłacamy wszystkie bounty nałożone na nas w danej jurysdykcji. Pozostałe bounty i mandaty zostają nietknięte i nadal są nałożone na dany statek. Przymus spłacenia obowiązuje tylko w przypadku bounty, które zostało wykryte (np. przez policję lub innego gracza).
- "Power bounties", który ma zastosowanie tylko do przestępstw dotyczących Powersów
- Power bounties widzą (i mogą zainkasować za nie kasę) tylko piloci zapisani do odpowiedniego Powersa
- Standardowy system kar i przestępstw nie ma zastosowania do Power bounties.
- Władze systemu mają teraz dostęp do nowego typu jednostek ochrony: ATR (Advanced Tactical Responders)
- Są one wyposażone w ekskluzywne moduły najwyższej klasy w customowych konfiguracjach. Statki te są pilotowane przez najlepszych pilotów.
- Jeśli przestępca notorycznie łamie prawo, w końcu ściągnie na siebie uwagę Advanced Tactical Response.
- To, kiedy ATR zostaną wysłane, zależy od poziomu bezpieczeństwa systemu.
- Kiedy ATR zostaną raz wysłane, będą się ciągle pojawiać, dopóki przestępca nie opuści systemu.
- Jeśli nasz statek jest zniszczony, ale my nie jesteśmy poszukiwani, respawn następuje na pobliskiej stacji, która nie jest do nas wrogo nastawiona.
- Jeśli takiej nie ma w systemie, respawnujemy się tam, gdzie ostatnio zadokowaliśmy.
- Jeśli akurat jesteśmy tam poszukiwani, zostajemy odesłani na statek więzienny, zgodnie z zasadami opisanymi powyżej.
- Chwilowo Kill Warrant Scanner ujawni teraz jedną, największą nagrodę za dany statek. Nowe zasady działania tego modułu są ciągle omawiane na podstawie komentarzy społeczności.
- Gracz, który popełni przestępstwo w sesji Multi Crew, będąc gościem na czyimś statku, dostaje odpoiwednią fine/bounty dodaną do jego najbardziej wartościowego statku
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki!
:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK).
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki!
:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK).

.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)

.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)