05.05.2017, 13:31 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.05.2017, 13:35 UTC przez Mathias Shallowgrave.)
(05.05.2017, 13:10 UTC)ShinzoSin napisał(a):(05.05.2017, 12:08 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Jeśli dla Ciebie PVP to atakowanie bezbronnej Cobry Corvettą czy też wyładowanej cargo T6 na CG, która nie ma jak się bronić - i robisz to cały czas, nagminnie... to moim zdaniem zasługujesz na złą Karmę i obostrzenia, bo to nie jest cool i powinno być piętnowane. Każdy powinien mieć prawo grać w tę grę ta, jak chce. A jeśli traderzy w T6 są ciągle atakowani na CG bez żadnego powodu, a atakujący nie ponosi ŻADNYCH konsekwencji, a tak jest obecnie, to coś tu jest niehalo.
Ja nie bawię się w PVP, ale dla mnie osobiście challenge w PVP polega na walce z równym sobie przeciwnikiem - niezależnie od tego czy to będzie Vetta vs Vetta czy Vetta vs 8 Sidewinderów. Powodem, dla którego się w to nie bawię, jest to, że jestem po prostu leszczem i wiem, że nie mam większych szans z przeciwnikiem w walce. A atak na przeciwnika, który na 100% zginie, bo po prostu nie ma żadnych szans, to dla mnie żaden fun. Żerowanie na słabszych = ganking, a nie PVP.
Wystarczy że dużym statkiem będziesz atakował takie statki, które są w stanie przynajmniej z Tobą zremisować. Z oceną tego wstrzymałbym się jednak dopóki nie podadzą więcej szczegółów, jak to miałoby dokładnie działać. Być może jeśli zaatakujesz Vettą wing 2 Cobr po Inżynierach, to już nie będzie klasyfikowane jako atak na słabszych? Jeśli zaatakujesz Vettą jednego Sidewindera w Eravate - to już tak. Ale jeśli tych Sajdków będzie 8, to już nie. No nie wiem, na tym etapie naprawdę ciężko to ocenić.
Ja natomiast pozytywnie oceniam sam koncept, bazowany na przykładach i ogólnej idei systemu Karmy - w takim ogólnym zarysie jak podał to Sandro moim zdaniem ma sens. Oczywiście diabeł będzie tkwił w szczegółach, ale po to właśnie ta dyskusja na FF - przez feedback mamy szansę wpłynąć na to, jak to będzie finalnie wyglądać.
Nie.
PvP dla mnie to nie atakowanie słabszych statków. PvP dla mnie to walka w wingu z wingiem przeciwników.
Jak napisałem w pierwszym poście, w typowej walce baaaardzo rzadko zdarza się, żeby nie powiedzieć wcale, że trzy Corvetty trafiają na trzy Corvetty. W życiu nie ma sytuacji idealnych. Bardziej prawdopodobne, że mój wing powiedzmy: 2 Cuttery trafi na wing 2 Fdle, 1 FAS i 1 Vulture.
Powiedzmy, że tylko jeden Fdl ma zinżynierowane moduły, reszta co najwyżej bronie, a i też nie wszyscy, chociaż w super cruise nie ma jak tego stwierdzić.
Ewidentnie latają w systemie szukając guza. Wyciągają nas, ale szybciej otwieramy ogień i ich masakrujemy.
Ostatni z nich, ten Fdl daje radę wyskoczyć. Okazało się po fakcie, że to były nooby i ich zmasakrowaliśmy.
Taki sam wing w rękach pro graczy byłby wyzwaniem dla 2 Cutterów. Bardzo łatwo ja albo mój wingman, któryś z nas mógł klęknąć.
Ale wygraliśmy, do tego jedyny statek na serio po inżynierach uciekł.
Dostajemy karę do karmy za większe statki, bronie od inżynierów i za to, że my zaatakowaliśmy pierwsi, bo mieli powłączane report crimes, a za samo wyciągnięcie jest tylko fine, nie wanted...
Takich i podobnych scenariuszy będzie masa i bardzo łatwo przesadzić z tym systemem. Po to jest dyskusja, a potem beta, żeby wyłapać takie kwiatki na etapie designu, a potem testów. Być może po serii testów w becie, ostatecznie będzie ok. W obecnym szkicu, według mnie system nie zda egzaminu.
Moim największym zastrzeżeniem jest to, że sam system karmy to za mało. Trzeba by rozwiązać sporo innych problemów przed wprowadzeniem tego do gry, żeby ludzie zajmujący się szukaniem guza też coś mieli z gry. Pamiętajmy, że to tylko gra. Ofc niefajnie jest zostać zabitym bez powodu. Ale jeszcze niefajniej jeśli ludzie zaczną odchodzić od gry bo okaże się, że brakuje end game innego niż grind do największego statku, a na dodatek gracz jest piętnowany za osiągnięcie tego poziomu.
Co do bezbronnych T6 w cruise na CG... Zakładasz, że nigdy nie będziemy chcieli włączyć się do jakiegoś CG, gdzie musimy powstrzymać budowę [insert here big stupid thing], ergo strzelać do transportowych statków. Tydzień takiego CG i cała aktywna Husaria jest tymi złymi
No widzisz, ja o takich scenariuszach nie myślę, bo patrzę na to z punktu "ofiary" i gracza PVE oraz roleplay.
Dlatego tak potrzebna jest dyskusja i sensowne argumenty obu stron, co miejmy nadzieję pozwoli na doprowadzenie do jakiegoś kompromisu, z którego większość (celowo nie piszę "wzyscy") będą zadowoleni, włącznie z FDEV.
Jeśli chodzi o blokowanie CG, to taka sytuacja raczej nie będzie miała miejsca - takie CG ludzie robią w Solo

(05.05.2017, 13:15 UTC)Fenyl de Lechia napisał(a): Nikt nie chce robić z Elity EvE, natomiast ja osobiście nie rozumiem nie stosowania działających i sprawdzonych rozwiązań i próbowanie wymyślania koła na nowo...
W takim razie poproszę o konkretne przykłady, bo z ogólnikami typu "Elite powinna być bardziej jak EVE" ciężko dyskutować
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki!
:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK).
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki!
:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK).

.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)

.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
