Nowe sprzęty od Valve
#21
(16.11.2025, 09:12 UTC)Jaromaz napisał(a): Instalacja jeszcze w miarę OK, ale już utrzymanie ... jak Ci się poinstalują nowe kernele na liście GRUBa do wyboru i trzeba będzie pod nie przekompilować sterowniki NVidii, to wymiękniesz Smile (jeżeli nie jesteś specem od Linuxa - ja jestem, a i tak nie przepadam Wink ). Dlatego cieszę się, że będzie nad tym czuwał team Valve i zrobią z tego Linuxa dziecinnie prostą maszynkę do gier Smile

Myślę, że to już nie będzie kłopot. Przynajmniej z RTXami oraz GTX serii 1650/60.

-> https://developer.nvidia.com/blog/nvidia...l-modules/, wraz z modułem "nova": https://rust-for-linux.com/nova-gpu-driver.

Tak więc spokojna dyńka. Wink

Husaria są jak łódzkie Bałuty - reprezenuj ją godnie i dumnie. o7
Odpowiedz
#22
(16.11.2025, 11:21 UTC)Fenyl de Lechia napisał(a): Rozmowa nie była o Steam Machine pod względem VR - na pewno gry streamowane z Maszynki będą wyglądały lepiej niż te odpalane bezpośrednio na headsecie, ale mam wrażenie, że nie poświęcali temu dużo czasu - za pewne dlatego, że tylko 1,5% użytkowników Steama ma VR, to jest nisza. Tak samo, moim zdaniem, oni nie celują w sprzedaż Maszynki i VR tym samym klientom (pewnie i tak sporo osób tak kupi, ale Maszynkę jako drugi komp do salonu, a VR do swojego podstawowego PCta).

Dane są publicznie dostępne, można samemu zerknąć i zobaczyć, skąd wziął się komentarz o "70%". Mam wrażenie, że rozmawiamy w bańce PCMR i zapominamy, jak wygląda reszta świata - gdzie najpopularniejszą kartą jest 3060, a zdecydowana większość użytkowników steam ma 8 albo mniej GB VRAM.

Przyjacielu... Prosze:
https://technical.city/pl/video/GeForce-...X-7600M-XT
Odpowiedz
#23
Fantastycznie - https://store.steampowered.com/hwsurvey/...e-to-Steam

Teraz będziemy przerzucać się linkami, czy dalej będziesz wymyślał jakieś nielogiczne przykłady z mocą silnika?

Zgadzamy się, że taniej i lepiej wyszło by złożyć sobie kompa samemu i że nie ma w Maszynce nic rewelacyjnego - natomiast i tak się sprzeda jak ciepłe bułeczki, bo Steam wie co robi, bo ma dane.

Dla mnie EOT.
"Każda frakcja ma takiego Fenyla, na jakiego zasłużyła" - CMDR Goliat
Odpowiedz
#24
Sami eksperci Biggrin

Tymczasem tutaj jest hands-on experience z headsetem Smile





Zapowiada się sztos!
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#25
Mowcie, co chcecie, ale nowy sprzet Gabena kupuje córce Biggrin
Odpowiedz
#26
(16.11.2025, 16:04 UTC)Fenyl de Lechia napisał(a): Fantastycznie - https://store.steampowered.com/hwsurvey/...e-to-Steam

Teraz będziemy przerzucać się linkami, czy dalej będziesz wymyślał jakieś nielogiczne przykłady z mocą silnika?

Zgadzamy się, że taniej i lepiej wyszło by złożyć sobie kompa samemu i że nie ma w Maszynce nic rewelacyjnego - natomiast i tak się sprzeda jak ciepłe bułeczki, bo Steam wie co robi, bo ma dane.

Dla mnie EOT.

No z tego linku wychodzi, że pod kątem GPU bedzie w okolicach połowy, może poniżej. Nie bede liczył dokładnie, pewnie i tak zawyżyłem.

Oczywiście, że się sprzeda. Tak samo jak sprzedaja się masa innych produktów bez sensu Smile Ale to nie znaczy, że znając realia mam nie próbowac uswiadomic osób z którymi spędzam czas na codzień, że rzeczywistość nie jest tak różowa jak w reklamach danego produktu.

Wyjdą testy, przekonacie się Smile  O ile wyjdą przedpremierowo, nie był bym taki pewny

(16.11.2025, 16:32 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Sami eksperci Biggrin

Tymczasem tutaj jest hands-on experience z headsetem Smile





Zapowiada się sztos!

Super link, co do VR, nie znam sie, ale brzmi fajnie, co do drugiego jego filmu, właśnie potwierdził 7600m XT Biggrin Więc trafiłem na podstawie specyfikacji grafiki 1 do 1. Także już oficjalnie, to grafika na poziomie 2060 - mocniejsza o jakieś 4-5% może
Odpowiedz
#27
(16.11.2025, 16:32 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Sami eksperci Biggrin
Tymczasem tutaj jest hands-on experience z headsetem Smile
Zapowiada się sztos!

Headset jest krokiem w dobrą stronę, już wcześniej chwaliłem te rozwiązania, pomimo że są przestarzałe Smile

Problemem jest tylko ta skrzynka o zbyt słabej mocy do wykorzystania z goglami. Zwrotem klucz jest "rozdzielczość renderowania" - domyślna powoduje, że tytuły w VR wyglądają jak gry w latach dziewięćdziesiątych (jakby brak antyaliasingu, wielkie szpary i mrugające krawędzie). Przy dodaniu mnożników rozdzielczości renderowania (200% + 150%) obraz zaczyna przypominać rzeczywisty lub ten znany z dzisiejszych gier. Wymaga to jednak silnego sprzętu, a maszynka Valve się do tego nie nadaje.

Jak już ktoś wspomniał, zapewne gogle będzie się dodawało do silnego PC-ta, a płaskie gry będą chodziły dobrze na tym NEXT od Valve Smile
[Obrazek: 507069.jpg]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Echo Aviation Controller (od Honeycomb Aeronautical) ShiMan 2 82 24.11.2025, 03:01 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave
  [Info] Nowy HOTAS do E:D od thrustmastera Tmndr 53 12,444 31.05.2017, 15:25 UTC
Ostatni post: Drakkainen



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości