[VR] Virtual Reality - dyskusja ogólna
Pozwolę sobie na jedną odpowiedź ale jak oboje wiemy prowadzenie rozbudowanej dyskusji jest nieefektywne.

(31.03.2020, 21:10 UTC)Kyokushin napisał(a): Kontrolery WMR niczego nie utrudniają. Gram nimi w Alyx, strzelam, łapię, rzucam, przyciągam, przeładowuje. Prawdę mówiąc w ogóle z nimi nie ma problemów.

W pewnym sensie tak, kontrolerami WMR da się grać w HL:Alyx, nie spotkałem się nigdzie ze stwierdzeniem, że się nie da jednak zauważ, że nawiązałem do immersji a ta skorelowana jest nie tylko z samym przebywaniem w VR ale także z każdą czynnością jaką w niej wykonujemy stąd im wykonywane przez użytkownika ruchy bardziej odzwierciedlają znaną nam rzeczywistość tym immersja jest większa - uprzedzając pytania: tak, dostępne piksele są oczywiście częścią składową wpływającą na immersję jednak poziom wpływu tej składowej jest odwrotnie skorelowany do ilości tych pikseli. Dlatego więc, dopóki nie jesteś w stanie płynnie wykonać prawdziwego przeładowania standardowego pistoletu przy pomocy kontrolerów WMR (bądź innych śledzonych metodą inside-out" o podobnej budowie) to nie należy uznawać ich za relatywnie w pełni immersywne.
Owszem, to są tylko szczegóły, na które pewnie mało kto zwróci uwagę i zupełnie nie poczuje różnicy "z" lub "bez" ale VR się ciągle rozwija a skoro kontrolery WMR już teraz mają ograniczenia to z dalszym upływem czasu lepiej nie będzie. Z drugiej strony nie należy też wykluczać, że ktoś w końcu zmieni projekt tych kontrolerów na coś lepszego (lub gorszego jak potrafi robić to HTC) jednak póki co, pod uwagę można brać jedynie to co jest dostępne na rynku.
Odpowiedz
Ale płynnie przeładowujesz, tak samo jak czymkolwiek innym, bierzesz magazynek i robisz przeładowanie.

Jedyne co może być lepsze, to Knucklsesy, gdzie dochodzi element chwytania palcami, natomiast te od WMR są tak samo immersyjne, bądź nieimersyjne jak jakiekolwiek inne niż Knucklesy.
[Obrazek: Pic0g16.jpg]
Odpowiedz
Nie twierdzę, że wykonanie przeładowania kontrolerami WMR nie jest płynne.

(03.04.2020, 10:03 UTC)Stary Karczmarz napisał(a): Dlatego więc, dopóki nie jesteś w stanie płynnie wykonać prawdziwego przeładowania standardowego pistoletu przy pomocy kontrolerów WMR (bądź innych śledzonych metodą inside-out" o podobnej budowie) to nie należy uznawać ich za relatywnie w pełni immersywne.

Zobacz sobie jak wygląda prawdziwa czyli poprawna procedura przeładowania standardowego pistoletu i spróbuj ją wykonać w sposób płynny (normalny jak w rzeczywistości bez cudowania) kontrolerami WMR. Jeśli Ci się uda, to obalisz to co zaprezentowali w materiale, który wcześniej zalinkowałem bo tam widać, że nie da się tego wykonać w normalny sposób (o ile w ogóle jest to możliwe). Stąd pewnie twórcy HL:Alyx uprościli tę procedurę aby każdy mógł zagrać i tak jak pisałem wcześniej, jest to detal ale to detale składają się na maksymalizację immersji w VR co przydałoby się brać pod uwagę podczas zastanawiania się nad wyborem konkretnego zestawu.

Ten materiał też może pomóc w dokonaniu ostatecznego wyboru: https://www.youtube.com/watch?v=pvC0CyF-nIQ
Zawiera on opinie niedoświadczonych użytkowników (niezbyt merytoryczne ale za to proste a takie też się liczą), którzy mogli wypróbować kilka głównych zestawów i dokonać bezpośredniego porównania.

Swoją drogą ciekaw jestem czy gdyby np. Oculus bądź Valve do swojego nowego projektu przy zastosowaniu rozdzielczości niższej niż 2k na oko (Reverb), zamiast standardowych kontrolerów wdrożyliby rękawice haptyczne to czy nadal byś twierdził, że Reverb jest najlepszy i tylko ten zestaw należy brać pod jakąkolwiek rozwagę?
Odpowiedz
Też mam WMR, grałem w strzelanki arkadowe, jak Pavlov i bardziej symulacyjne, jak Onward i nigdy nie miałem problemu z przeładowaniem, ani z tym, żeby zaburzało mi to jakoś imersyjność.
Nie wybierałbym headsetu na podstawie problemu z przeładowaniem broni w jednej grze, której przejście zajmuje koło 10h.
"Każda frakcja ma takiego Fenyla, na jakiego zasłużyła" - CMDR Goliat
Odpowiedz
To jest tylko przykład możliwych ograniczeń, który owszem, nie powinien przesądzać o wyborze ale powinien być jedną ze składowych bo jeśli dzisiaj ogranicza czynności manualne w jednej aplikacji to czemu miałby ich nie ograniczać w tych wydanych jutro i pojutrze.

Tutaj kolejne dość rozbudowane porównanie Reverba z Indexem w odniesieniu do CV1
https://www.youtube.com/watch?v=-ZzoSYU2ygM

Wiem, ze użytkownicy WMR będą zadowoleni z używania swoich zestawów bo dlaczego miałoby być inaczej? Przecież nie twierdzę, że to totalne G i szkoda na to czasu i kasy, tylko niech inni zamiast czytać teksty pokroju "mój zestaw jest najlepszy, na resztę szkoda czasu" podejmą świadomą decyzje na podstawie istniejących w tych produktach zarówno zalet jak i wad bo to, że Wy nie widzicie wad to ani nie znaczy, że ich tam nie ma ani tez nie znaczy, że inny potencjalny użytkownik ich nie dostrzeże/odczuje. Wcale też nie twierdzę, że dany zestaw jest super/uber/najlepszy bo są to tylko zlepki wad i zalet, które można (lub nie) zaakceptować i cieszyć się z rozrywki w VR.
Odpowiedz
Ale Ty widzisz, że ja, użytkownik WMR, poleciłem mu zakup Ski? Biggrin więc fragment o "mój zestaw jest najlepszy" jest niepotrzebny.
W zadanym budżecie Oculus S jest najlepszy całościowo - nie opieram tego na zdaniu innych i flimikach z YT, tylko tak jak pisałem, z realnego użytkowania i testowania każdego z tych headsetów.
"Każda frakcja ma takiego Fenyla, na jakiego zasłużyła" - CMDR Goliat
Odpowiedz
Zacznijmy od tego że pistolet z Alyx jest daleki od tego z rzeczywistości, a Alyx jest grą.

Strzelałem, przeładowywałem prawdziwą broń, podstawową różnicą jest to co pisałem - nie masz rąk tylko coś co je udaje, gdyby to było robione pod Knucklesy, może była by lepsza immersja.
Natomiast to co jest na WMR daje bardzo dobry 'feeling'.

Fajne są te porównania, gdzie ktoś tłumaczy Reverb vs coś innego, w oczach posiadacza Reverba i kogoś kto miał większość z tych rzeczy na głowie.
Każdy headset ma jakieś swoje mniejsze wady i zalety, nie stanowiące de facto większego za czy przeciw, ale w Headsecie istotne jest to na co się człowiek patrzy i tutaj jest trochę nierówna walka ponieważ zestawienie reverba z czymkolwiek innym, to zestawienie wyraźnego czystego obrazu z jakąś kolorową plamą Biggrin
No można się podniecać że łatwiej z łuku strzelić, można się podniecać że nie wiem inny headset jest subiektywnie dla kogoś wygodniejszy, ale to wszystko robi się śmieszne właśnie w obliczu tego że na Reverbie wszystko widać a na innym headsecie są jakieś plamy, kontury, kwadraty, siatki Biggrin

Do pełni szcześcia w reverbie chciałbym mieć knucklesy, ze względu na palce i fov, ale generalnie jak wspomniałem, te rzeczy są w gruncie rzeczy mało ważne, ponieważ mały tekst można nawet przeczytać bez problemu w tych goglach.

Pewnie w przyszłym roku to się wyrówna, innym brakuje po prostu rozdzielczości obecnie, ale temat idzie do przodu.
[Obrazek: Pic0g16.jpg]
Odpowiedz
Ocho, a miało być tak pięknie i kolorowo:
https://www.roadtovr.com/oculus-facebook...ing-users/

Od Paźdzernika wszyscy nowi użytkownicy Oculusa będą musieli logować się kontem FB, od 2023 także Ci obecni.
Najlepszy komentarz jaki przeczytałem do tej informacji: dziwna ta reklama Indexa/Reverba G2 Biggrin
"Każda frakcja ma takiego Fenyla, na jakiego zasłużyła" - CMDR Goliat
Odpowiedz
Witam. Czy ogarnął ktoś konfiguracje tego VorpX ? macie jakieś linki do szczegółowych instrukcji? niby to proste ale np Dying Ligth czy Metro Exodus nie chce mi odpalić na googlach Sad
Szukałem wątku z tym tematem ale nie znalazłem na forum...
Odpowiedz
kolejne pytanie z kategorii VR - czy ktos moze wiem jak przelaczyc w okularach pulpit? o co mi chodzi - gram np w ELITE i chce zajrzec sobie np do EDSM. teraz podnosze okularki i gapie sie w ekran a marzy mi sie aby jakims skrotem klawiatury przelaczyc widok na 3d pulpiut na goglach. Jak to zrobic bez uruchamiania kontrolerow VR ? ( bo szukanie ich po omacku jest bez sensu...)
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [VR] Windows Mixed Reality - dyskusja ogólna Kyokushin 130 122,087 23.11.2024, 20:53 UTC
Ostatni post: Cthulhu Squadron
  VR - gogle i krzesło jts 3 2,990 10.05.2021, 11:24 UTC
Ostatni post: szarik
  150 lat w wirtualnej rzeczywistości to nie tylko Sony VR i Oculus zieluk 0 1,417 07.04.2021, 19:42 UTC
Ostatni post: zieluk
  [VR] Oculus Rift - dyskusja ogólna Mathias Shallowgrave 78 81,932 25.03.2019, 18:26 UTC
Ostatni post: kris750PL
  Pimax 5k+ Virtual Reality w symulatorach Dako 1 4,068 11.03.2019, 20:44 UTC
Ostatni post: Yata_PL



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości