18.07.2019, 18:41 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.07.2019, 18:41 UTC przez Mathias Shallowgrave.)
https://www.gog.com/game/soma
Zagrywam się w to od kilku dni. SOMA wciągnęła mnie od razu i na maksa - od prawie tygodnia sypiam po 3-4 godziny, bo siedzę do 3 nad ranem i gram. SOMA to gra typu eksploracja + horror. Historia zaczyna się w 2015 roku od skanu mózgu, na który idzie nasz bohater. Podczas skanu coś się dzieje i... budzimy się w jakiejś dziwnej, opustoszałej placówce. Jak się okazuje, jest rok 2106, a my znajdujemy się w bazie umiejscowionej w Oceanie Atlantyckim i... resztę pozostawię Wam do odkrycia.
Fabuła tej gry mnie pozamiatała. Nie skończyłem jej jeszcze, ale podejrzewam, że mam za sobą jakieś 3/4 gry i spokojnie mogę powiedzieć, że fabularnie to jedna z najlepszych i dających do myślenia gier, w jakie grałem w ostatnim roku. Nie będę Wam spoilerował, ale jest grubo. Główna tematyka to samoświadomość i tożsamość. Kim jesteśmy? Dokąd zmierzamy? Co definiuje nas, jako ludzi? Jako istoty myślące i świadome? Takie trochę rozważania filozoficzne, ale podane w naprawdę ciekawy sposób - a to wszystko okraszone genialnym klimatem grozy i świetną grafiką. Szczególnie niesamowicie wyglądają podwodne sceny na zewnątrz bazy.
Screeny tego do końca nie oddają, bo brak animacji i efektów oczywiście + kompresja imgura, ale zobaczcie sami:
Obok głównej fabuły mamy jeszcze historie członków personelu bazy, które odkrywamy przez rozmaite wiadomości tekstowe i audio oraz przez retrospekcje. A te historie potrafią być naprawdę straszne, biorąc pod uwagę okoliczności i kontekst fabularny.
Jeżeli będziecie w to grać, polecam zagłębić się w te opowieści i poświęcić chwilę na ich poznanie, nie pożałujecie. Zresztą, po drodze natkniemy się na niektórych z ich bohaterów, ale więcej na ten temat nie powiem
Wracając do klimatu - to jest tajemniczo, w zasadzie cały czas. Dodatkowo potrafi być naprawdę strasznie i - obok tej tajemniczości - w zasadzie również cały czas towarzyszy nam groza i niepokój. Momentów, kiedy czujemy się w pełni bezpiecznie nie ma zbyt wielu, ale przeważnie są jasno zdefiniowane i dobrze wiemy, że możemy przestać dostawać gęsiej skórki na każdy dziwny odgłos.
Bardzo lubię takie gry, które pod pojęciem "horror" rozumieją klimat grozy, niepokoju i zagrożenia - nawet terroru, a nie tanie jump-scare'y, które działają na zasadzie nagłego szoku. Tutaj szoku doznaje się stopniowo, zdając sobie sprawę, gdzie jesteśmy i co się w ogóle dzieje.
Gorąco polecam
Zagrywam się w to od kilku dni. SOMA wciągnęła mnie od razu i na maksa - od prawie tygodnia sypiam po 3-4 godziny, bo siedzę do 3 nad ranem i gram. SOMA to gra typu eksploracja + horror. Historia zaczyna się w 2015 roku od skanu mózgu, na który idzie nasz bohater. Podczas skanu coś się dzieje i... budzimy się w jakiejś dziwnej, opustoszałej placówce. Jak się okazuje, jest rok 2106, a my znajdujemy się w bazie umiejscowionej w Oceanie Atlantyckim i... resztę pozostawię Wam do odkrycia.
Fabuła tej gry mnie pozamiatała. Nie skończyłem jej jeszcze, ale podejrzewam, że mam za sobą jakieś 3/4 gry i spokojnie mogę powiedzieć, że fabularnie to jedna z najlepszych i dających do myślenia gier, w jakie grałem w ostatnim roku. Nie będę Wam spoilerował, ale jest grubo. Główna tematyka to samoświadomość i tożsamość. Kim jesteśmy? Dokąd zmierzamy? Co definiuje nas, jako ludzi? Jako istoty myślące i świadome? Takie trochę rozważania filozoficzne, ale podane w naprawdę ciekawy sposób - a to wszystko okraszone genialnym klimatem grozy i świetną grafiką. Szczególnie niesamowicie wyglądają podwodne sceny na zewnątrz bazy.
Screeny tego do końca nie oddają, bo brak animacji i efektów oczywiście + kompresja imgura, ale zobaczcie sami:
Obok głównej fabuły mamy jeszcze historie członków personelu bazy, które odkrywamy przez rozmaite wiadomości tekstowe i audio oraz przez retrospekcje. A te historie potrafią być naprawdę straszne, biorąc pod uwagę okoliczności i kontekst fabularny.
Jeżeli będziecie w to grać, polecam zagłębić się w te opowieści i poświęcić chwilę na ich poznanie, nie pożałujecie. Zresztą, po drodze natkniemy się na niektórych z ich bohaterów, ale więcej na ten temat nie powiem

Wracając do klimatu - to jest tajemniczo, w zasadzie cały czas. Dodatkowo potrafi być naprawdę strasznie i - obok tej tajemniczości - w zasadzie również cały czas towarzyszy nam groza i niepokój. Momentów, kiedy czujemy się w pełni bezpiecznie nie ma zbyt wielu, ale przeważnie są jasno zdefiniowane i dobrze wiemy, że możemy przestać dostawać gęsiej skórki na każdy dziwny odgłos.
Bardzo lubię takie gry, które pod pojęciem "horror" rozumieją klimat grozy, niepokoju i zagrożenia - nawet terroru, a nie tanie jump-scare'y, które działają na zasadzie nagłego szoku. Tutaj szoku doznaje się stopniowo, zdając sobie sprawę, gdzie jesteśmy i co się w ogóle dzieje.
Gorąco polecam
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki!
:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK).
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki!
:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK).

.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)

.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
Spoiler![[Obrazek: W8iUVHl.jpg]](https://i.imgur.com/W8iUVHl.jpg)
![[Obrazek: GUFCd9Q.jpg]](https://i.imgur.com/GUFCd9Q.jpg)
![[Obrazek: Jkfpaoc.jpg]](https://i.imgur.com/Jkfpaoc.jpg)
![[Obrazek: nKocdaT.jpg]](https://i.imgur.com/nKocdaT.jpg)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
![[Obrazek: MB0ujCf.png]](https://i.imgur.com/MB0ujCf.png)