Thrustmaster T.16000M FCS Hotas - tarapaty
#1
Takie info ode mnie. 
Posiadam Thrustmaster T.16000M FCS Hotas od października 2017.
Po pół roku w miarę nie intensywnego grania w ED, siadła mi oś RZ joysticka. Oś ta odpowiada u mnie za YAW AXIS (dziób statku ustawiany lewo, prawo) w ED.


Objawia się to tym, że gdy joy pozostawiony jest w spoczynku to w grze dziób  statku zaczyna mi skręcać w prawo, czasem w lewo, samoczynnie.
Zwiększanie deadzone nic nie pomaga. Sterowniki przeinstalowane.

I tu mam dwie hipotezy:
1. Winny jest joy.
2. Winna jest obsługa portów USB płyty głównej. ( taki wniosek mi się nasunął ze względu na to, że czasem "płynie" mi kursor myszy na ekranie).

Może ktoś spotkał się z podobnym schorzeniem?

Na chwilę obecną, jako że zestaw kupiłem na Amazonie (jeszcze nie było współpracy Husarii z Thrustmaster Wink ), zgłosiłem się z reklamacją i otrzymam nowy zestaw.
Bez zbędnych tłumaczeń Amazon wysyła mi nowy komplet T.16000M FCS Hotas i na własny koszt odbiera stary.
Podłączę nowy i zobaczymy jak będzie się zachowywał.
[Obrazek: 84838.png]
Odpowiedz
#2
Mam podobny problem z moim T.Flight Hotas 4 ale nawet dodatkowo z innymi osiami.

Tu proponuję zajrzeć i zobaczyć co rejestruje komp./ system.
http://html5gamepad.com/

A poza tym proponuję wypięcie joya z portu USB i ponowne wpięcie, żeby się ponownie skalibrował, u mnie to pomaga na jakiś czas.
Można sobie na tej powyżej podanej stronce porównać przed wypięciem i po ponownym wpięciu czy jest różnica.
Odpowiedz
#3
(19.01.2018, 08:59 UTC)Reinrk van Dall napisał(a): Mam podobny problem z moim T.Flight Hotas 4 ale nawet dodatkowo z innymi osiami.

Tu proponuję zajrzeć i zobaczyć co rejestruje komp./ system.
http://html5gamepad.com/

A poza tym proponuję wypięcie joya z portu USB i ponowne wpięcie, żeby się ponownie skalibrował, u mnie to pomaga na jakiś czas.
Można sobie na tej powyżej podanej stronce porównać przed wypięciem i po ponownym wpięciu czy jest różnica.

Dzięki za stronkę do testów. Zarówno joya jak i przepustnicę wielokrotnie wypinałem i wpinałem w port USB.
Właśnie sobie sprawdziłem i już widzę, że w tej osi RZ  joy  nie wraca do położenia 0. Czyli się już wyhuśtał Sad
Zobaczę jak się sprawa będzie przedstawiać z nowym zestawem.
[Obrazek: 84838.png]
Odpowiedz
#4
Hmm..., obudziłem się właśnie i takie coś mi się przypomniało.
Toż to Twoje ustrojstwo powinno być na czujnikach Halla i nie powinno mu od października się wyhuśtać. Sad
Ktoś ma jakiś pomysł? Pech, wadliwy egzemplarz, reklamacja, gwarancja?

Gdyby nie czujniki Halla to zaproponował bym jeszcze... jak to nazwać, nie wiem jak to się nazywa. Biggrin
Gdy normalne potencjometry "trzeszczą", wykonać dużo gwałtownych ruchów w całym zakresie, tak by się "przetarły" z "zastania" w jednej pozycji.
W głośnikowym potencjometrze to pomaga, gdy zazwyczaj używamy go w niewielkim zakresie a i w moim hotasie też pomaga. No ale "niby" u Ciebie to cz. Halla.
Spróbować nie zaszkodzi.
@Macias071
Odpowiedz
#5
(20.01.2018, 07:32 UTC)Reinrk van Dall napisał(a): Hmm..., obudziłem się właśnie i takie coś mi się przypomniało.
Toż to Twoje ustrojstwo powinno być na czujnikach Halla i nie powinno mu od października się wyhuśtać. Sad
Ktoś ma jakiś pomysł? Pech, wadliwy egzemplarz, reklamacja, gwarancja?

Gdyby nie czujniki Halla to zaproponował bym jeszcze... jak to nazwać, nie wiem jak to się nazywa. Biggrin
Gdy normalne potencjometry "trzeszczą", wykonać dużo gwałtownych ruchów w całym zakresie, tak by się "przetarły" z "zastania" w jednej pozycji.
W głośnikowym potencjometrze to pomaga, gdy zazwyczaj używamy go w niewielkim zakresie a i w moim hotasie też pomaga. No ale "niby" u Ciebie to cz. Halla.
Spróbować nie zaszkodzi.
@Macias071

Dzięki za podpowiedź. 
Joystick już wymieniony na w pełni sprawny przez dostawcę Wink
[Obrazek: 84838.png]
Odpowiedz
#6
(20.01.2018, 07:32 UTC)Reinrk van Dall napisał(a): Hmm..., obudziłem się właśnie i takie coś mi się przypomniało.
Toż to Twoje ustrojstwo powinno być na czujnikach Halla i nie powinno mu od października się wyhuśtać. Sad
Ktoś ma jakiś pomysł? Pech, wadliwy egzemplarz, reklamacja, gwarancja?

Gdyby nie czujniki Halla to zaproponował bym jeszcze... jak to nazwać, nie wiem jak to się nazywa. Biggrin
Gdy normalne potencjometry "trzeszczą", wykonać dużo gwałtownych ruchów w całym zakresie, tak by się "przetarły" z "zastania" w jednej pozycji.
W głośnikowym potencjometrze to pomaga, gdy zazwyczaj używamy go w niewielkim zakresie a i w moim hotasie też pomaga. No ale "niby" u Ciebie to cz. Halla.
Spróbować nie zaszkodzi.
@Macias071

oś z jest analogowa tzn. chodziło mi że jest na potencjometrach tradycyjnych a nie na magnesach
Odpowiedz
#7
(19.01.2018, 08:59 UTC)Reinrk van Dall napisał(a): Mam podobny problem z moim T.Flight Hotas 4 ale nawet dodatkowo z innymi osiami.

Tu proponuję zajrzeć i zobaczyć co rejestruje komp./ system.
http://html5gamepad.com/

A poza tym proponuję wypięcie joya z portu USB i ponowne wpięcie, żeby się ponownie skalibrował, u mnie to pomaga na jakiś czas.
Można sobie na tej powyżej podanej stronce porównać przed wypięciem i po ponownym wpięciu czy jest różnica.

te 2 joye mają zupełnie innych mechanizm, hotasa 4 przeczyść styk na dole tam się dostaje pełno kurzu - ja miałem także dryft osi w H4
P.S. a nie zauważyłem że ten post jest sprzed 4 lat ale zostawiam może sie kumuś z H4 przyda info co ma zrobić jak joy dryftuje
Odpowiedz
#8
(01.02.2021, 22:36 UTC)Fenris_Yeager napisał(a): Hej, odgrzewam temat Wink Jak sprawuje się Thrustmaster T.16000M FCS Hotas?
Mój zakupiony w 2017, był raczył się z czasem "wyhuśtać". Przyczyną okazało się postępujące wycieranie się podstawy kołyski którą dociska sprężyna utrzymując uchwyt w pionie, innymi słowami pojawiły się luzy na osi X i Y co przy czułości czujnika Halla powoduje znoszenie np. w jednym kierunku. Udało mi się uzupełnić ten ubytek Poxiliną ale był to dość karkołomny w sumie zabieg. Ciekawi mnie czy to taki urok tej konstrukcji. Pozdrawiam!

 Już zdążyłem Joya wymienić. Także obecny sprawuje się poprawnie Wink
[Obrazek: 84838.png]
Odpowiedz
#9
Witam, raportuję podobny problem. Thrustmaster T.16000M FCS Flight Pack zakup w lutym 2020. Po kilku miesiącach latania na różnych symulatorach (w tym ED) zauważyłem lekki dryf kierunku (oś Z) Raz w prawo raz w lewo. Początkowo nawet nie uznałem tego za wadę bo w symulacjach  lotniczych (I i II WW) uznawałem to za wpływ wiatru i innych parametrów lotu coś w stylu "Trochę znosi, ale tak chyba musiało wtedy być ?" Undecided  . Na szczęście ostatnio wróciłem do Red_heart ED i olśnienie "No qwa przecież to nie I WW!" dziób nie ma prawa wędrować jak chce raz w prawo raz lewo. Moje podejrzenia potwierdzili inni Husarze na DC (dzięki za rady i opnie) oraz panel sterowania + http://html5gamepad.com/. Wg. mnie najbardziej prawdopodobną przyczyną usterki jest lekki luz podpórki pod dłoń na rękojeści joya, który powoduje "coś tam coś tam" ze stykami. Puki co nie zamierzam traktować joya śrubokrętem - bo jeszcze na gwarancji. Na szczęcie w zestawie są pedały i to pozwala latać dalej - wcześniej nie zawsze chciało mi się je rozkładać  Cool Reklamacja  złożona, czekam na odpowiedź sprzedawcy i wymianę na nowy sprzęt. 

W tym miejscu nasuwają się dwa pytania:
1. Retoryczne - Czy te joysticki T-16000M faktycznie zasługują na swoją dość dobrą opinię i cenę?
2. Praktyczne - Czy można programowo przekalibrować oś Z? Przesunąć jej punkt neutralny (0) o zadaną wartość i  nie chodzi o ustawienie strefy martwych tylko o przesunięcie punktu neutralnego o daną wartość +/-.  Jeżeli tak to proszę o rady bardziej doświadczonych koleżanki i kolegów.
Z góry dziękuję za odpowiedź.

PS. kris750PL napisał "te 2 joye mają zupełnie innych mechanizm, hotasa 4 przeczyść styk na dole tam się dostaje pełno kurzu"
Pytanie nr 3 (praktyczne) Jak przeczyścić ten styk? Czy wiąże się to z rozkręcaniem joya, a jeżeli tak to czy nie narusza to gwarancji ?
[Obrazek: 193160.jpg]
Odpowiedz
#10
Miałem identyczny problem.

Skończyło się rozebraniem , ale poskładanie było już nieco trudniejsze.

Czyszczenie potencjometru osi Z wiąże się z rozebraniem rączki joya.
Trzeba dokładnie zapamiętać położenie jednej ze ściąganych części w rączce,
bo później dłuugo kombinowałem "jak to kurdę było".

Ponadto przy składaniu wyskoczyły górne przyciski z rączki. Też miałem sporą zabawę zanim wskoczyly na swoje miejsce.

Potencjometr przeczyściłem kropelką WD-40 - ale proszę tego tym NIE robić. Są podobno specjalne płyny do czyszczenia potencjometrów.

Jeśli Kolega nie lubi takich "dłubanin" , to skontaktowałbym się ze sprzedawcą i skorzystałbym z gwarancji.

Obecnie po 3 latach zabawy, pojawił mi się identyczny problem ze skrzydełkiem w przepustnicy oraz osiami X i Y.
Gra się tym zestawem naprawdę świetnie, ale co do jakości (wytrzymałości) , to oceniam je raczej średnio.
[Obrazek: 134513.png]


[Obrazek: 134513.jpg]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Sad x52/ pro - saitek/Logitech T16000M FCS pomoc w wyborze Damian the freeze 4 418 28.08.2025, 08:13 UTC
Ostatni post: Jorglik
  HOTAS w 2024 Tunczyk 28 8,136 07.08.2025, 19:56 UTC
Ostatni post: flybyhunter
  HOTAS dla Noobka xxCorranxx 28 21,015 30.11.2021, 14:03 UTC
Ostatni post: Kobe Triton Racing
  T.16000M FCS Wasze bindy IVI I C H A L 1 3,312 09.09.2020, 15:43 UTC
Ostatni post: Dako
  T-Flight Hotas - czułość osi U Jancu 5 8,144 29.07.2019, 08:58 UTC
Ostatni post: riddingWithDeath



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości